Sari la conținut

Scoala moto emoții


dragosc93
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

 

Din dorința de a economisi timpul în trafic și pentru ca îmi place domeniul moto, m-am înscris la școala moto pentru categoria A. 
Am 30 de ani, permis cat. B din 2012, conduc zilnic prin București, nu am avut niciun eveniment de când am permisul și am mers în trecut pe Vespa de 50cc și scuterele de la Blinkee când acestea erau în București.

Intenționez în viitor să îmi iau ceva mic (125cc) pentru mersul prin oraș, cel puțin pentru început. 

Problema este ca simt o teamă mare de mersul pe motor, după tot felul de clipuri pe care le-am văzut cu accidente și din cauza faptului ca toată lumea spune ca mersul pe 2 roți este periculos :(
Menționez ca nu am început încă orele practice.

Aveti vreo sugestie cum as putea trece peste aceste lucruri?

Va urez o zi buna,

Asfalt uscat! 



 

 

Editat de dragosc93
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut accident cu moto în 2019 (sărit amândoi peste capota boului), veneam acasă pe ea, dacă nu trebuia dusă la expertiză.

Contează ce simți și ce te face fericit. Nu contest că e periculos pe două roți, totuși ai mers pe scuter, știi cam ce presupune, sigur te descurci și cu o motocicletă docilă, pentru început. Mergi la o școală moto și achită o ședință de inițiere, dacă ți se pare ok, dă-i înainte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Am avut accident cu moto în 2019 (sărit amândoi peste capota boului), veneam acasă pe ea, dacă nu trebuia dusă la expertiză.

Contează ce simți și ce te face fericit. Nu contest că e periculos pe două roți, totuși ai mers pe scuter, știi cam ce presupune, sigur te descurci și cu o motocicletă docilă, pentru început. Mergi la o școală moto și achită o ședință de inițiere, dacă ți se pare ok, dă-i înainte!

Mersi pentru încurajare! Eu aș fi vrut să mă înscriu pentru A1 dar cei de la școală mi-au spus sunt exact aceleași costuri și dacă am vârsta necesară n-ar avea rost să nu dau de A. Sunt mult mai greu de manevrat motoarele cu capacitate cilindrică mai mare (de ex 650)? Întreb pentru ca ședințele de A se fac pe motoare de genul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai mare prostie sa faci categoia A in loc de A1 doardin motive de bani. 
O sa vezi in scoala, unde o sa incepi pe mobre de 125 si apoi o sa treci la mobre de A. E diferenta mare de tot daca ti-e frica. Alea mici o sa le simti ca un scuter cu ambreiaj. Alea mari o sa ai impresia ca sunt ditamai tancurile. 

Pe de alta parte daca iti iei permis A1 si mergi un an, doi si apoi vrei mobra mai mare scoala de A e mult mai ieftina si mai scurta si o sa te sui pe mobrele mari cu alta incredere.

Acum 15 minute, Lucian_M a spus:

Am avut accident cu moto în 2019 (sărit amândoi peste capota boului), veneam acasă pe ea, dacă nu trebuia dusă la expertiză.

Contează ce simți și ce te face fericit. Nu contest că e periculos pe două roți, totuși ai mers pe scuter, știi cam ce presupune, sigur te descurci și cu o motocicletă docilă, pentru început. Mergi la o școală moto și achită o ședință de inițiere, dacă ți se pare ok, dă-i înainte!


Primele sedinte oricum se fac pe mobre de 125, deci nu o sa il ajute la mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 3 minute, Speedy.K a spus:

Cea mai mare prostie sa faci categoia A in loc de A1 doardin motive de bani. 
O sa vezi in scoala, unde o sa incepi pe mobre de 125 si apoi o sa treci la mobre de A. E diferenta mare de tot daca ti-e frica. Alea mici o sa le simti ca un scuter cu ambreiaj. Alea mari o sa ai impresia ca sunt ditamai tancurile. 

Deci ar fi mai ok sa fac întâi A1?

Editat de dragosc93
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut!

Am mutat multi elevi de la A la A1 sau A2 dupa ce s-au panicat la trecerea pe mobrele mari si am aflat ulterior ca ei vroiau de fapt permis pentru scuter de 125 sau ceva similar.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, dragosc93 a spus:

Deci ar fi mai ok sa fac întâi A1?

Dpmdv NU. Cu A poți conduce orice 🏍 pe viitor. Bănuiesc că dacă o să fie panică la 🏍 mare de școală o să poți face atunci downgrade. Pe de altă parte scuter de 125 ar trebui să se poată conduce (curând?) cu B + niște ore, deci pt ăsta n-ar avea rost să faci școala întreagă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 25 minute, ENEOS a spus:

Dpmdv NU. Cu A poți conduce orice 🏍 pe viitor. Bănuiesc că dacă o să fie panică la 🏍 mare de școală o să poți face atunci downgrade. Pe de altă parte scuter de 125 ar trebui să se poată conduce (curând?) cu B + niște ore, deci pt ăsta n-ar avea rost să faci școala întreagă.

 

Mai dureaza mult timp pana se va pune in aplicare, nici acum nu a fost promulgata de Iohannis cu toate ca CCR a declarat ca e constitutionala inca din 20.03, plus ca din ce am mai discutat la scolile moto nu au inca normele de aplicare.

Editat de dragosc93
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, dragosc93 a spus:

Deci ar fi mai ok sa fac întâi A1?

 

De ce Dzeu ai face A1 cand ai varsta ca sa poti face categoria intreaga de la bun inceput? De teama ca n-ai putea stapani mobra de A pentru poligon si examen? Ori?

 

Nimeni nu s-a nascut invatat. Ti se va arata, explica si apoi vei pune in practica.

 

Cat despre frica, ei bine.. e ok ca ea sa existe astfel incat sa nu te comporti ca un zmeu in trafic, dar nu intr-o cantitate atat de mare incat sa te paralizeze. Aici tu te cunosti cel mai bine, noi putem doar sa impartasim din experienta noastra. Curaj, e doar o motocicleta, nu pleci in spatiu pentru doi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, SONYC a spus:

 

De ce Dzeu ai face A1 cand ai varsta ca sa poti face categoria intreaga de la bun inceput? De teama ca n-ai putea stapani mobra de A pentru poligon si examen? Ori?

 

Nimeni nu s-a nascut invatat. Ti se va arata, explica si apoi vei pune in practica.

 

Cat despre frica, ei bine.. e ok ca ea sa existe astfel incat sa nu te comporti ca un zmeu in trafic, dar nu intr-o cantitate atat de mare incat sa te paralizeze. Aici tu te cunosti cel mai bine, noi putem doar sa impartasim din experienta noastra. Curaj, e doar o motocicleta, nu pleci in spatiu pentru doi ani.

La asta mă gândeam, ca sunt mari dpdv al gabaritului și nici măcar nu m-am suit vreodată pe una de genul dar ai dreptate, nimeni nu s-a născut învățat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, dragosc93 a spus:

La asta mă gândeam, ca sunt mari dpdv al gabaritului

 

Mobrele de la scoala numai mari nu sunt. Sigur, alea de A sunt de 600cc, dar nu sunt masive. Stai sa vezi cum e un Goldwing, un Transeuropean, un GS 1200 s.a.m.d

 

Nu iti trebuie forta ca sa manevrezi motocicleta, ci tehnica. Sigur, daca o lovesti de Terra, atunci da, intervine si forta fizica pentru ca trebuie sa o ridici de la sol. In rest insa, tehnica, tehnica si iar tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, dragosc93 a spus:

Mai dureaza mult timp pana se va pune in aplicare, nici acum nu a fost promulgata de Iohannis cu toate ca CCR a declarat ca e constitutionala inca din 20.03, plus ca din ce am mai discutat la scolile moto nu au inca normele de aplicare.


Bravo, uite cone si-a facut temele!

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Dpmdv NU. Cu A poți conduce orice 🏍 pe viitor. Bănuiesc că dacă o să fie panică la 🏍 mare de școală o să poți face atunci downgrade. Pe de altă parte scuter de 125 ar trebui să se poată conduce (curând?) cu B + niște ore, deci pt ăsta n-ar avea rost să faci școala întreagă.

 


Exact asta i-am recomandat si eu in privat, sa incerce A si, daca chiar e panica, sa schimbe pe A1. El nu stia ca se poate schimba categoria in timpul cursurilor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, dragosc93 a spus:

Salutare tuturor!

 

Din dorința de a economisi timpul în trafic și pentru ca îmi place domeniul moto, m-am înscris la școala moto pentru categoria A. 
Am 30 de ani, permis cat. B din 2012, conduc zilnic prin București, nu am avut niciun eveniment de când am permisul și am mers în trecut pe Vespa de 50cc și scuterele de la Blinkee când acestea erau în București.

Intenționez în viitor să îmi iau ceva mic (125cc) pentru mersul prin oraș, cel puțin pentru început. 

Problema este ca simt o teamă mare de mersul pe motor, după tot felul de clipuri pe care le-am văzut cu accidente și din cauza faptului ca toată lumea spune ca mersul pe 2 roți este periculos :(
Menționez ca nu am început încă orele practice.

Aveti vreo sugestie cum as putea trece peste aceste lucruri?

Va urez o zi buna,

Asfalt uscat! 



 

 

1- De unde stii ca "iti place domeniul moto", daca tu ai mers cu vespa si trotinete?

2- La 30 de ani te sperii de ce zicea lumea si ce vezi pe YT?

3- 99% din astia de aici, cand au vazut prima motocicleta, la 6-7 ani, au avut erectie. I-a durut drept in dos ca "ie periculoase, mama".

4- Mersul pe doua roti e periculos? Cu ideea asta in minte, nu mai zbori nici cu avionul, nu te mai urci in lift si nici la volan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, dragosc93 said:

Problema este ca simt o teamă mare de mersul pe motor, după tot felul de clipuri pe care le-am văzut cu accidente și din cauza faptului ca toată lumea spune ca mersul pe 2 roți este periculos :(

Majoritatea accidentelor sunt cauzate de viteza prea mare a motocicletelor, combinata cu neatentia sau nesimtirea soferilor de masini, dube si mai rar camioane.

 

Daca mergi suficient de incet (legal, nu cu 20 km/h) sansele sa ai un accident serios sunt minime. Poti sa ai accidente si la 10 km/h (am avut eu 3) cand dai de vreunul care chiar vrea sa dea peste tine, dar nu patesti aproape nimic la viteza aia, in schimb la 150 km/h e cam greu sa scapi cu viata.

 

Apoi, indiferent de categoria de permis pe care o ai, poti sa mergi cu o motocicleta mai micuta. Eu am si motocicleta de drum lung, cu 100 CP, si pentru mers prin oras, cu 25 CP. Da, prin oras ma ia la demaraj orice BMW, dar chiar si cu aia de 100 CP nu ma pun la mintea lor, asa ca nu are nici o importanta. Iar cu o moto de 25 CP inveti mai mult motociclism ca incepator decat cu una de 100 CP. Eu am pornit cu 50 CP, apoi 75, cand am cumparat-o pe aia de 100 deja aveam aproape 10 ani experienta.

 

Deci, daca ai control in cum mergi tu cu motocicleta poti evita aproape orice accident serios. Daca e sa dea unu' cu masina cu 150 km/h peste tine, riscul ala e si ca pieton pana la urma, dar e suficient de mic ca sa mergi pe trotuar fara teama. Nu stii cand incepe sa ploua si te trazneste :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cinezicealae a spus:

1- De unde stii ca "iti place domeniul moto", daca tu ai mers cu vespa si trotinete?

2- La 30 de ani te sperii de ce zicea lumea si ce vezi pe YT?

3- 99% din astia de aici, cand au vazut prima motocicleta, la 6-7 ani, au avut erectie. I-a durut drept in dos ca "ie periculoase, mama".

4- Mersul pe doua roti e periculos? Cu ideea asta in minte, nu mai zbori nici cu avionul, nu te mai urci in lift si nici la volan...


1. E vorba de atractia initiala, fara a avea nicio experienta in domeniu.

2. Omul are minim 48 de ani, nu 30

3. Multi dintre noi au murit pe tema asta, nu inseamna ca e ok.

4. Am 20 de ani de mobrism si inca n-am reusit sa ma sui intr-un avion. Irelevanta comparatia, revenim la punctul unu, atractia viscerala, fara a gandi tema.

Acum 56 minute, TomTheMouse a spus:

Majoritatea accidentelor sunt cauzate de viteza prea mare a motocicletelor, combinata cu neatentia sau nesimtirea soferilor de masini, dube si mai rar camioane.

 

Daca mergi suficient de incet (legal, nu cu 20 km/h) sansele sa ai un accident serios sunt minime. Poti sa ai accidente si la 10 km/h (am avut eu 3) cand dai de vreunul care chiar vrea sa dea peste tine, dar nu patesti aproape nimic la viteza aia, in schimb la 150 km/h e cam greu sa scapi cu viata.

 

Apoi, indiferent de categoria de permis pe care o ai, poti sa mergi cu o motocicleta mai micuta. Eu am si motocicleta de drum lung, cu 100 CP, si pentru mers prin oras, cu 25 CP. Da, prin oras ma ia la demaraj orice BMW, dar chiar si cu aia de 100 CP nu ma pun la mintea lor, asa ca nu are nici o importanta. Iar cu o moto de 25 CP inveti mai mult motociclism ca incepator decat cu una de 100 CP. Eu am pornit cu 50 CP, apoi 75, cand am cumparat-o pe aia de 100 deja aveam aproape 10 ani experienta.

 

Deci, daca ai control in cum mergi tu cu motocicleta poti evita aproape orice accident serios. Daca e sa dea unu' cu masina cu 150 km/h peste tine, riscul ala e si ca pieton pana la urma, dar e suficient de mic ca sa mergi pe trotuar fara teama. Nu stii cand incepe sa ploua si te trazneste :D


Comentez doar primul paragraf: majoritatea accidentelor sunt cauzate de necorelarea vitezei cu talentul nativ+experienta  motociclistului, nu de viteza motocicletei. Parafrazand un clasic in viata, cand viteza iti depaseste talentul si experienta poate sa iasa nasol.

Cmentez, totusi, si paragraful doi: de multe pri mersul legal poate fi daunator. Daca masinile din jur merg cu 70-90 si tu o arzi cu 49 s-ar putea sa ai neplaceri. Si ajungem din nou la adaptabilitate. Talentul de a merge pe strada include si adaptarea vitezei la necesitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...