Ruginel Postat Aprilie 26 Autor Share Postat Aprilie 26 Acum 34 minute, apriliacluj a spus: Tija filetata nu-l ajuta... Ii trebuie bara cu filet doar la capete si trunchi de fi12 Tija filetata de 12 e cat un prezon de 10.... Exact! Acum singura dilema este legata de clasa pe care sa o aleg. Am primit sfatul sa aleg 8.8 din mai multe parti, deci probabil asta voi alege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Aprilie 27 Share Postat Aprilie 27 Din pacate nu am ceva care sa te ajute, bara de care am zis mai devreme e de 20mm diametru. Pare ceva otel, poate chiar inox. E lunga de un metru, daca ai nevoie e cadou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 27 Autor Share Postat Aprilie 27 Acum 2 ore, mobiletron a spus: Din pacate nu am ceva care sa te ajute, bara de care am zis mai devreme e de 20mm diametru. Pare ceva otel, poate chiar inox. E lunga de un metru, daca ai nevoie e cadou. Salutare domnule! Daca doresti sa scapi de ea, te scap eu. Fac colectie de materiale pentru strung, imi mai folosesc din cand in cand atunci cand imi mai vine o idee creata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 27 Share Postat Aprilie 27 La 26.04.2024 la 11:43, Ruginel a spus: poate stiti ceva? N-am gasit nimic la lungimea asta, am gasit doar un surub plin de 14mm dar are doar 34cm, cred ca tot de prindere motor a fost si asta (surub plin, filetat 5cm la un capat si material dur). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_bojin Postat Aprilie 27 Share Postat Aprilie 27 Cauta un strungar bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 28 Autor Share Postat Aprilie 28 Acum 7 ore, cosmin_bojin a spus: Cauta un strungar bun! Am strung, as putea sa mi-l fac singur daca as avea materialul necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 28 Share Postat Aprilie 28 Tija filetata M16, gr8.8, se gaseste cam peste tot :)))) 2 piulite cu autoblocare la capat Case closed! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 28 Share Postat Aprilie 28 (editat) Dacă era crashbar-ul meu ar fi fost montat de mult! 10.9 e casant, nu aia îți trebe acolo. Soluții se găsesc, asta cu tija mai groasă probabil e cea mai la îndemână. Sau o tija de la un amortizor auto de spate. Totuși cine e producătorul care a livrat șurub 4.8? Chinesium? Că poate există o rațiune pt care a pus clasa asta (deși e o mămăligă sinistră). P.S. n-am înțeles-o p-aia cu tija filetată de 12 care e cât un prezon de 10. Editat Aprilie 28 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 28 Share Postat Aprilie 28 John: adica bară de 10 am vrut sa zic Amu e bine?? :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_bojin Postat Aprilie 28 Share Postat Aprilie 28 (editat) 15 hours ago, Ruginel said: Am strung, as putea sa mi-l fac singur daca as avea materialul necesar. Bun!Mergi pe la Vitan Duminica si e posibil sa gasesti. Iese din discutie. Tu ai face asa?@apriliacluj Editat Aprilie 28 de cosmin_bojin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 28 Autor Share Postat Aprilie 28 Acum 13 ore, ENEOS a spus: Dacă era crashbar-ul meu ar fi fost montat de mult! 10.9 e casant, nu aia îți trebe acolo. Soluții se găsesc, asta cu tija mai groasă probabil e cea mai la îndemână. Sau o tija de la un amortizor auto de spate. Totuși cine e producătorul care a livrat șurub 4.8? Chinesium? Că poate există o rațiune pt care a pus clasa asta (deși e o mămăligă sinistră). P.S. n-am înțeles-o p-aia cu tija filetată de 12 care e cât un prezon de 10. Poveste lunga, surubul a fost extra sa zicem. Bun ca dimensiune dar nepotrivit ca grupa. Maine cred ca racolez niste bara de inox de 12 si fac din ea. Tija de amortizor se strunjeste greu, cel putin trebuie data cimentarea / cromarea jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 inoxul e casant si el... de asta sunt ingineri si mecanici pe lume, ca sa nu faci tu vreo tampenie! crash-ul si suruburile alea sunt facute ca sa se deformeze, sa nu se rupa cadrul... bine ca nu cautai 12.9... p.s. pana si prezoanele pentru chiulase sunt facute din 8.8. ma rog, o parte dintre ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 29 Autor Share Postat Aprilie 29 Acum 10 ore, MotoS Garage a spus: inoxul e casant si el... de asta sunt ingineri si mecanici pe lume, ca sa nu faci tu vreo tampenie! crash-ul si suruburile alea sunt facute ca sa se deformeze, sa nu se rupa cadrul... bine ca nu cautai 12.9... p.s. pana si prezoanele pentru chiulase sunt facute din 8.8. ma rog, o parte dintre ele... Pai de asta am intrebat, sa nu fac vreo prostie, mai ales ca nu am doua maini stangi si nici atehnic nu sunt, iar cand nu stiu, intreb, cu riscul de a parea prost. Interesant este ca am primit mai multe variante de grupe (8.8/10.9/12.9) de la mai multi mecanici. Pe principiul cate pareri, atatea opinii. Intri bou si iesi vaca. Initial am cautat pe suruburile originale sa vad daca exista o grupa stantata, dar nexam, de aici si intrebarile. In fine, intr-un final am primit mai multe variante de 8.8, deci o sa merg pe 8.8. Astazi am zis sa nu ma chinui eu si sa apelez la cine stiam ca face asa ceva. Pe Calea Floreasca era un atelier / magazin care iti faceau ce voiau muschii tai. Am sunat, mi-a raspuns un domn foarte amabil, mi-au zis ca au toate sculele (strunguri, freze etc) dar nu mai au nici un meserias care sa le manuiasca si nu mai ofera serviciul acesta. Intelegi acum de unde si dilema mea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special! Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 (editat) 33 minutes ago, MotoS Garage said: E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special! Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba... Nu este chiar corecta logica...in fine, personal as merge pe o bucata de teava, (teava este mai rezistenta decat "plinul"), cu cepi la capete de metric 12 sau 10 sau cat este nevoie, desi inca nu imi este clar scopul final al acestui surub/prezon. Inclin sa cred ("Vreau sa il folosesc la prinderea unui crash bar iar surubul trebuie sa traverseze sasiul de pe o parte pe alta."), ca va "inchide" crashbar-ul, adica va uni cumva prin interior lateralele...cumva pare ciudatel, ar insemna ca solicitarea se va transmite/descarca de pe crashbar-ul in exercitiu catre cel in repaos, nu stiu daca este cea mai buna solutie in caz de ... in fine. Deci, intrebare pentru autorul postului, crashbar-ul se va prinde doar in partea din fata de cadru, si "spatele" se va rigidiza cu acest prezon/surub? Editat Aprilie 29 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 29 Autor Share Postat Aprilie 29 (editat) Acum 45 minute, Lup69 a spus: Nu este chiar corecta logica...in fine, personal as merge pe o bucata de teava, (teava este mai rezistenta decat "plinul"), cu cepi la capete de metric 12 sau 10 sau cat este nevoie, desi inca nu imi este clar scopul final al acestui surub/prezon. Inclin sa cred ("Vreau sa il folosesc la prinderea unui crash bar iar surubul trebuie sa traverseze sasiul de pe o parte pe alta."), ca va "inchide" crashbar-ul, adica va uni cumva prin interior lateralele...cumva pare ciudatel, ar insemna ca solicitarea se va transmite/descarca de pe crashbar-ul in exercitiu catre cel in repaos, nu stiu daca este cea mai buna solutie in caz de ... in fine. Deci, intrebare pentru autorul postului, crashbar-ul se va prinde doar in partea din fata de cadru, si "spatele" se va rigidiza cu acest prezon/surub? Crash-barul este format din doua jumatati. Fiecare jumatate acopera un lateral al motocicletei, si se prinde in 3 puncte de prindere dupa cum urmeaza: 1. Cercul rosu este surubul M12 lung de care va povesteam. Prinde ambele jumatati ale crash-bar-ului in urmatoarea succesiune: crashbar - distantier - sasiu - motor - sasiu - distantier - crashbar. 2. Cercul galben - pe pe fiecare parte este un surub M10 care prinde - crash bar - distantier - sasiu - motor. 3. Cercul verde: fiecare jumatate a crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6. 4. In fata, sub far cele doua jumatati se unesc intre ele cu un surub M6. 1 oră în urmă, MotoS Garage a spus: E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special! Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba... O sa intreb pe un grup de strungari pe care sunt, insa majoritatea doar prelucreaza prin aschiere, fara sa aiba acces la tratament termic. Iar prelucrarea in felul acesta pot sa o fac si eu. Editat Aprilie 29 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 (editat) Da...asta ziceam, poti sa il faci si din doua jumatati, si le asamblezi la mijloc in sasiu/motor...daca e cu trecere libera prin sasiu/motor, descarcarea efortului se face aiurea, nu se inchide "triunghiul", mai gandeste-te ... Asamblare IN sasiu/motor, te bazezi doar pe distantier ca va rigidiza asamblarea cand strangi tot? nu e ok, asa trebuie sa fii atent si la forma constructiva, tolerante la montaj, material si la distantier, nu? degeaba e surubul /prezonul din 12.9 daca distantierul e din OLKK si mai are si ceva joc radial, apropo cine, sau de unde ai luat solutia de montaj? "3. Cercul verde: fiecare jumatate a crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6." Surubul ala de M6 e tot 12.9??? si se prinde cumva unde? din foto pare ca sasiul nu ar trebui sa fie in zona respectiva, sau ai facut cercul verde unde nu trebuia sa fie... Editat Aprilie 29 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 29 Autor Share Postat Aprilie 29 Acum 1 oră, Lup69 a spus: Da...asta ziceam, poti sa il faci si din doua jumatati, si le asamblezi la mijloc in sasiu/motor...daca e cu trecere libera prin sasiu/motor, descarcarea efortului se face aiurea, nu se inchide "triunghiul", mai gandeste-te ... Asamblare IN sasiu/motor, te bazezi doar pe distantier ca va rigidiza asamblarea cand strangi tot? nu e ok, asa trebuie sa fii atent si la forma constructiva, tolerante la montaj, material si la distantier, nu? degeaba e surubul /prezonul din 12.9 daca distantierul e din OLKK si mai are si ceva joc radial, apropo cine, sau de unde ai luat solutia de montaj? "3. Cercul verde: fiecare jumatate a crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6." Surubul ala de M6 e tot 12.9??? si se prinde cumva unde? din foto pare ca sasiul nu ar trebui sa fie in zona respectiva, sau ai facut cercul verde unde nu trebuia sa fie... Solutia de prindere este cea de fabrica. Surubul lung este varianta originala de prindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 7 Share Postat Mai 7 noutati? ai facut surubul, sau ai sarbatorit?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 7 Share Postat Mai 7 Ce atâta grabă?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Mai 7 Autor Share Postat Mai 7 Acum 5 ore, apriliacluj a spus: noutati? ai facut surubul, sau ai sarbatorit?? In principiu am sarbatorit dar am si facut o varianta a surubului. Tija de inox de 12 mm, filetata la capete. Zic o varianta pentru ca am stat si am rontait netul si subiectul zilele acestea, am verificat si comparat fisele cu proprietati ale materialelor etc. Aparent cea mai buna varianta ar fi ceva din grupa 8.8, compromisul perfect. Inoxul 304 ar fi mai "slab" cam cu 20% fata de otelul tratat la 8.8. Este posibil sa supragandesc lucrurile dar na... Cineva mi-a recomandat sa fac un prezon din OLC 45...acum de unde naiba gasesc asa ceva :))) Am mai trimis niste mesaje la oameni care dezmembreaza moto, toti mi-au zis ca arunca suruburile, mai astept totusi niste raspunsuri. Exista posibilitatea ca la anumite motociclete sa existe fix ce imi trebuie mie. 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Ce atâta grabă?!? Pai daca tu nu ma ajuti cu materialul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 7 Share Postat Mai 7 Acum 21 minute, Ruginel a spus: Este posibil sa supragandesc lucrurile dar na... exact asta ai facut! nu-i bai, sanatosi sa fim! Acum 22 minute, Ruginel a spus: 8.8 si gata, case closed pana la urma nu-i o piesa de la vreo naveta spatiala sau vreun submarin nuclear, ce mama dracului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Mai 7 Autor Share Postat Mai 7 Chiar acum, apriliacluj a spus: exact asta ai facut! nu-i bai, sanatosi sa fim! 8.8 si gata, case closed pana la urma nu-i o piesa de la vreo naveta spatiala sau vreun submarin nuclear, ce mama dracului Bine...dar de unde fac rost de o bara tratata la grupa 8.8? Asta e problema. Am gasit suruburi pe lungimi foarte mari tratate la 8.8, dar la cutii de 100 de bucati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Mai 7 Share Postat Mai 7 ti-a pus cineva link pe prima pagina pentru tija... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 7 Share Postat Mai 7 Cum ti-am mai spus, (si in pagina precrdenta) iei o tija filetata M16 gr 8.8, si ti-o strunjesti Nu-i o avere tija Acum 5 ore, Ruginel a spus: Am gasit suruburi pe lungimi foarte mari tratate la 8.8, dar la cutii de 100 de bucati. Cine ti-a zis asta ca asa-s ambalate, te-a mintit! M12x400 mai mult de 25 nu poate fi pe cutie Suruburile de 12x30, 12x40, eventual 12x50 sunt 100 in cutie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.