Sari la conținut

Cumpar surub M12 grupa 10.9 380mm


Ruginel
 Share

Postări Recomandate

Acum 34 minute, apriliacluj a spus:

Tija filetata nu-l ajuta...

Ii trebuie bara cu filet doar la capete si trunchi de fi12

 

Tija filetata de 12 e cat un prezon de 10....


Exact! Acum singura dilema este legata de clasa pe care sa o aleg. Am primit sfatul sa aleg 8.8 din mai multe parti, deci probabil asta voi alege. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, mobiletron a spus:

Din pacate nu am ceva care sa te ajute, bara de care am zis mai devreme e de 20mm diametru. Pare ceva otel, poate chiar inox. E lunga de un metru, daca ai nevoie e cadou.


Salutare domnule! Daca doresti sa scapi de ea, te scap eu. Fac colectie de materiale pentru strung, imi mai folosesc din cand in cand atunci cand imi mai vine o idee creata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.04.2024 la 11:43, Ruginel a spus:

poate stiti ceva?

 

N-am gasit nimic la lungimea asta, am gasit doar un surub plin de 14mm dar are doar 34cm, cred ca tot de prindere motor a fost si asta (surub plin, filetat 5cm la un capat si material dur).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, cosmin_bojin a spus:

Cauta un strungar bun!


Am strung, as putea sa mi-l fac singur daca as avea materialul necesar. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă era crashbar-ul meu ar fi fost montat de mult! 10.9 e casant, nu aia îți trebe acolo. Soluții se găsesc, asta cu tija mai groasă probabil e cea mai la îndemână. Sau o tija de la un amortizor auto de spate.

Totuși cine e producătorul care a livrat șurub 4.8? Chinesium? Că poate există o rațiune pt care a pus clasa asta (deși e o mămăligă sinistră).

P.S. n-am înțeles-o p-aia cu tija filetată de 12 care e cât un prezon de 10. :huh:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 hours ago, Ruginel said:


Am strung, as putea sa mi-l fac singur daca as avea materialul necesar. 

Bun!Mergi pe la Vitan Duminica si e posibil sa gasesti.

Iese din discutie.

Tu ai face asa?@apriliacluj

Editat de cosmin_bojin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, ENEOS a spus:

Dacă era crashbar-ul meu ar fi fost montat de mult! 10.9 e casant, nu aia îți trebe acolo. Soluții se găsesc, asta cu tija mai groasă probabil e cea mai la îndemână. Sau o tija de la un amortizor auto de spate.

Totuși cine e producătorul care a livrat șurub 4.8? Chinesium? Că poate există o rațiune pt care a pus clasa asta (deși e o mămăligă sinistră).

P.S. n-am înțeles-o p-aia cu tija filetată de 12 care e cât un prezon de 10. :huh:


Poveste lunga, surubul a fost extra sa zicem.
 

Bun ca dimensiune dar nepotrivit ca grupa. Maine cred ca racolez niste bara de inox de 12 si fac din ea.

 

Tija de amortizor se strunjeste greu, cel putin trebuie data cimentarea / cromarea jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inoxul e casant si el... de asta sunt ingineri si mecanici pe lume, ca sa nu faci tu vreo tampenie! crash-ul si suruburile alea sunt facute ca sa se deformeze, sa nu se rupa cadrul... bine ca nu cautai 12.9...

p.s. pana si prezoanele pentru chiulase sunt facute din 8.8. ma rog, o parte dintre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, MotoS Garage a spus:

inoxul e casant si el... de asta sunt ingineri si mecanici pe lume, ca sa nu faci tu vreo tampenie! crash-ul si suruburile alea sunt facute ca sa se deformeze, sa nu se rupa cadrul... bine ca nu cautai 12.9...

p.s. pana si prezoanele pentru chiulase sunt facute din 8.8. ma rog, o parte dintre ele...


Pai de asta am intrebat, sa nu fac vreo prostie, mai ales ca nu am doua maini stangi si nici atehnic nu sunt, iar cand nu stiu, intreb, cu riscul de a parea prost.

 

Interesant este ca am primit mai multe variante de grupe (8.8/10.9/12.9) de la mai multi mecanici. Pe principiul cate pareri, atatea opinii. Intri bou si iesi vaca. 

 

Initial am cautat pe suruburile originale sa vad daca exista o grupa stantata, dar nexam, de aici si intrebarile. In fine, intr-un final am primit mai multe variante de 8.8, deci o sa merg pe 8.8.

 

Astazi am zis sa nu ma chinui eu si sa apelez la cine stiam ca face asa ceva. Pe Calea Floreasca era un atelier / magazin care iti faceau ce voiau muschii tai. Am sunat, mi-a raspuns un domn foarte amabil, mi-au zis ca au toate sculele (strunguri, freze etc) dar nu mai au nici un meserias care sa le manuiasca si nu mai ofera serviciul acesta. Intelegi acum de unde si dilema mea? 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special!

 

Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, MotoS Garage said:

E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special!

 

Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba...

Nu este chiar corecta logica...in fine, personal as merge pe o bucata de teava, (teava este mai rezistenta decat "plinul"), cu cepi la capete de metric 12 sau 10 sau cat este nevoie, desi inca nu imi este clar scopul final al acestui surub/prezon. Inclin sa cred ("Vreau sa il folosesc la prinderea unui crash bar iar surubul trebuie sa traverseze sasiul de pe o parte pe alta."), ca va "inchide" crashbar-ul, adica va uni cumva prin interior lateralele...cumva pare ciudatel, ar insemna ca solicitarea se va transmite/descarca de pe crashbar-ul in exercitiu catre cel in repaos, nu stiu daca este cea mai buna solutie in caz de ... in fine. Deci, intrebare pentru autorul postului, crashbar-ul se va prinde doar in partea din fata de cadru, si "spatele" se va rigidiza cu acest prezon/surub?

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Lup69 a spus:

Nu este chiar corecta logica...in fine, personal as merge pe o bucata de teava, (teava este mai rezistenta decat "plinul"), cu cepi la capete de metric 12 sau 10 sau cat este nevoie, desi inca nu imi este clar scopul final al acestui surub/prezon. Inclin sa cred ("Vreau sa il folosesc la prinderea unui crash bar iar surubul trebuie sa traverseze sasiul de pe o parte pe alta."), ca va "inchide" crashbar-ul, adica va uni cumva prin interior lateralele...cumva pare ciudatel, ar insemna ca solicitarea se va transmite/descarca de pe crashbar-ul in exercitiu catre cel in repaos, nu stiu daca este cea mai buna solutie in caz de ... in fine. Deci, intrebare pentru autorul postului, crashbar-ul se va prinde doar in partea din fata de cadru, si "spatele" se va rigidiza cu acest prezon/surub?


Crash-barul este format din doua jumatati. Fiecare jumatate acopera un lateral al motocicletei, si se prinde in 3 puncte de prindere dupa cum urmeaza:

 

1. Cercul rosu este surubul M12 lung de care va povesteam. Prinde ambele jumatati ale crash-bar-ului in urmatoarea succesiune: crashbar - distantier - sasiu - motor - sasiu - distantier - crashbar. 

 

2. Cercul galben - pe pe fiecare parte este un surub M10 care prinde - crash bar - distantier - sasiu - motor.

 

3. Cercul verde: fiecare jumatate a  crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6.

 

4. In fata, sub far cele doua jumatati se unesc intre ele cu un surub M6.

 

IMG_0151.thumb.jpeg.9dd6ee1a04355f57feeb393aee397e7c.jpeg

1 oră în urmă, MotoS Garage a spus:

E plina de strungari romania man, nu mai vorbesc de bucuresti in special!

 

Cat despre surub poti folosi logica, elastic inseamna ca preia socurile, dur ca le transmite in piesele m-a slabe. In cazul asta cadrul. Si probabil si teava din care e facut crash-ul in sine. In afara de cazul cand o scapi tu de pe loc sau la viteza mica ar cam trebui sa se indoaie ca sa-si faca treaba...


O sa intreb pe un grup de strungari pe care sunt, insa majoritatea doar prelucreaza prin aschiere, fara sa aiba acces la tratament termic. Iar prelucrarea in felul acesta pot sa o fac si eu. 

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...asta ziceam, poti sa il faci si din doua jumatati, si le asamblezi la mijloc in sasiu/motor...daca e cu trecere libera prin sasiu/motor,  descarcarea efortului se face aiurea, nu se inchide "triunghiul", mai gandeste-te ... Asamblare IN sasiu/motor, te bazezi doar pe distantier ca va rigidiza asamblarea cand strangi tot? nu e ok, asa trebuie sa fii atent si la forma constructiva, tolerante la montaj, material si la distantier, nu? degeaba e surubul /prezonul din 12.9 daca distantierul e din OLKK si mai are si ceva joc radial, apropo cine, sau de unde ai luat solutia de montaj?

"3. Cercul verde: fiecare jumatate a  crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6." Surubul ala de M6 e tot 12.9??? si se prinde cumva unde? din foto pare ca sasiul nu ar trebui sa fie in zona respectiva, sau ai facut cercul verde unde nu trebuia sa fie...

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lup69 a spus:

Da...asta ziceam, poti sa il faci si din doua jumatati, si le asamblezi la mijloc in sasiu/motor...daca e cu trecere libera prin sasiu/motor,  descarcarea efortului se face aiurea, nu se inchide "triunghiul", mai gandeste-te ... Asamblare IN sasiu/motor, te bazezi doar pe distantier ca va rigidiza asamblarea cand strangi tot? nu e ok, asa trebuie sa fii atent si la forma constructiva, tolerante la montaj, material si la distantier, nu? degeaba e surubul /prezonul din 12.9 daca distantierul e din OLKK si mai are si ceva joc radial, apropo cine, sau de unde ai luat solutia de montaj?

"3. Cercul verde: fiecare jumatate a  crash-barului se prinde de sasiu cu un surub M6." Surubul ala de M6 e tot 12.9??? si se prinde cumva unde? din foto pare ca sasiul nu ar trebui sa fie in zona respectiva, sau ai facut cercul verde unde nu trebuia sa fie...


Solutia de prindere este cea de fabrica. Surubul lung este varianta originala de prindere. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, apriliacluj a spus:

noutati?

ai facut surubul, sau ai sarbatorit??


In principiu am sarbatorit dar am si facut o varianta a surubului. Tija de inox de 12 mm, filetata la capete. Zic o varianta pentru ca am stat si am rontait netul si subiectul zilele acestea, am verificat si comparat fisele cu proprietati ale materialelor etc. 

Aparent cea mai buna varianta ar fi ceva din grupa 8.8, compromisul perfect. Inoxul 304 ar fi mai "slab" cam cu 20% fata de otelul tratat la 8.8. Este posibil sa supragandesc lucrurile dar na...

Cineva mi-a recomandat sa fac un prezon din OLC 45...acum de unde naiba gasesc asa ceva :)))

Am mai trimis niste mesaje la oameni care dezmembreaza moto, toti mi-au zis ca arunca suruburile, mai astept totusi niste raspunsuri. Exista posibilitatea ca la anumite motociclete sa existe fix ce imi trebuie mie.

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Ce atâta grabă?!?


Pai daca tu nu ma ajuti cu materialul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, Ruginel a spus:

 Este posibil sa supragandesc lucrurile dar na...

exact asta ai facut! :) :)

 

nu-i bai, sanatosi sa fim!

 

Acum 22 minute, Ruginel a spus:

 

8.8 si gata, case closed :)

 

 

pana la urma nu-i o piesa de la vreo naveta spatiala sau vreun submarin nuclear, ce mama dracului :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, apriliacluj a spus:

exact asta ai facut! :) :)

 

nu-i bai, sanatosi sa fim!

 

8.8 si gata, case closed :)

 

 

pana la urma nu-i o piesa de la vreo naveta spatiala sau vreun submarin nuclear, ce mama dracului :)

 

 


Bine...dar de unde fac rost de o bara tratata la grupa 8.8? Asta e problema. Am gasit suruburi pe lungimi foarte mari tratate la 8.8, dar la cutii de 100 de bucati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Cum ti-am mai spus, (si in pagina precrdenta) iei o tija filetata M16 gr 8.8, si ti-o strunjesti

Nu-i o avere tija

 

Acum 5 ore, Ruginel a spus:

Am gasit suruburi pe lungimi foarte mari tratate la 8.8, dar la cutii de 100 de bucati.

Cine ti-a zis asta ca asa-s ambalate, te-a mintit!

M12x400 mai mult de 25 nu poate fi pe cutie :)

Suruburile de 12x30, 12x40, eventual 12x50 sunt 100 in cutie...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...