Lucian_M Postat August 27 Share Postat August 27 Scoate mobra iarna a plimbare, nu-l spăla, să vezi primavara distracție. De ce? Nu întreba de unde știu. Am metodele mele să păstrez mobrele la iernat, bateriile scoase și puse la încărcat lunar. Nu-i dau cheie până nu-l scot la drum, la începutul sezonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 27 Share Postat August 27 pentru iernat, este topic dedicat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat August 27 Share Postat August 27 (editat) Aici nu e vorba doar de iernat, ci in general,deci nu dedicat unui anumit sezon. Si e vorba de ponturi de intretinere - in general, nu doar de conservare. Sau cel putin, eu asa am inteles. Editat August 27 de Jebelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 27 Share Postat August 27 exact! dar ultimele discutii erau exclusiv despre iernat care nu-si au rostul aici deoarece este topic dedicat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 27 Share Postat August 27 Acum 6 ore, Sergio1234 a spus: Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare. Se vede că ești doxă! Diferențele de temperatură sunt mai mari atunci când pornești motorul și apoi se răcește decât dacă îl lași în treaba lui liniștit. Dar parcă nu e prima oară când te dai cunoscător, eu nu mai încerc să te conving, oricum le știi pe toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 27 Share Postat August 27 Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat August 27 Share Postat August 27 Iarna este pur calendaristica, daca afara este uscat si cateva grade poti sa o plimbi cativa km,chiar zeci de km. Daca o scoti cand este umezeala +sare pe jos, normal sa apara rugina. Eu am o regula,dupa ce o spal obligatoriu plimbare pt uscare. Acum 3 minute, Lucian_M a spus: Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria. Dimineata la 6, preferabil Duminica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 27 Share Postat August 27 Acum 5 minute, ALEX-Guzzista a spus: Dimineata la 6, preferabil Duminica Evident, chiar e recomandat în weekend, mai ales dacă ai tobă sport și ai garajul între blocuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian Postat August 27 Share Postat August 27 Acum 2 ore, apriliacluj a spus: exact! dar ultimele discutii erau exclusiv despre iernat care nu-si au rostul aici deoarece este topic dedicat S-au unit ambele topicuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat August 27 Share Postat August 27 14 minutes ago, Sergio1234 said: Benzina si fluidele nu le poti conserva, alea ori la scoti, ori accepti ca vor creea daune incet incet. Pentru benzina exista solutii. Rezervor plin si stabilizator (care e de fapt un alcool). La motoarele pretentioase care lucreaza la turatii foarte mari si eventual mai au si un supercharger (nu prea e cazul la moto) se foloseste uleiul de sacrificiu. Inainte sa o bagi la conservat/iernat/ruginit ii faci schimbul de ulei si pui un ulei mai slab calitativ pe care-l dai afara in primavara, dupa ce pornesti motorul cu el si il lasi putin in relanti. Dar astea sunt deja perversiuni tehnice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 27 Share Postat August 27 1 oră în urmă, Kristian a spus: S-au unit ambele topicuri. da e de bine, zic eu e un fel de all season, ca la anvelope Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat August 27 Share Postat August 27 Scumpi colegi motocicliști, atunci când mă aflu pe meleagurile vechii Dacii, eu merg și iarna cu motocicleta și scuterul, la fel ca și alții duși cu capul, precum @ianachim și profesorul distrat @Constantin. Al dracu' să fiu dacă am observat vreo ciudățenie la motoare din cauza asta. Nici nu vreau să mă gândesc la ăia de prin Germania sau mai la nord, ce probleme au cu nenorocitu' de condens și cum distrug motoarele în loc să le bage în casă la căldurică până vara viitoare. Nimeni nu e mai priceput decât motociclistul român model 2024, care acum face mișto de începători că merg decât vara cu motoarele, și imediat recomandă conservarea lor odată cu prima brumă. Bravos națiune, halal popor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat August 28 Share Postat August 28 La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc. Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite. It means what it means! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 28 Share Postat August 28 5 minutes ago, Jebelu said: La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc. Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite. It means what it means! +1. Unii au grija de motocicleta/motociclete mai abitir decat de consoarta, pe modelul consoarta se descurca si singura, motorul trebuie gadilat ca sa rada, no ofense! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 28 Share Postat August 28 Acum 55 minute, Lup69 a spus: +1. Unii au grija de motocicleta/motociclete mai abitir decat de consoarta, pe modelul consoarta se descurca si singura, motorul trebuie gadilat ca sa rada, no ofense! Makes sense! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat August 28 Share Postat August 28 Intretin suspensia mobrei mergand cu ea pe drumuri rele spre foarte rele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yes! Postat August 28 Share Postat August 28 Acum 20 ore, Radu Andrei Gabriel a spus: Pentru benzina exista solutii. Rezervor plin si stabilizator (care e de fapt un alcool). La motoarele pretentioase care lucreaza la turatii foarte mari si eventual mai au si un supercharger (nu prea e cazul la moto) se foloseste uleiul de sacrificiu. Inainte sa o bagi la conservat/iernat/ruginit ii faci schimbul de ulei si pui un ulei mai slab calitativ pe care-l dai afara in primavara, dupa ce pornesti motorul cu el si il lasi putin in relanti. Dar astea sunt deja perversiuni tehnice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 28 Share Postat August 28 Acum 11 ore, Jebelu a spus: La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc. Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite. It means what it means! Am stat cu FJR la vânzare vreo 8 luni, când s-au împlinit 6000 km i-am schimbat uleiul și filtrul chiar dacă știam că oricum va fi înlocuit de altă 🏍 care era deja arvunită, aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat August 29 Share Postat August 29 Acum 8 ore, ENEOS a spus: Am stat cu FJR la vânzare vreo 8 luni, când s-au împlinit 6000 km i-am schimbat uleiul și filtrul chiar dacă știam că oricum va fi înlocuit de altă 🏍 care era deja arvunită, aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul. Acuma, la o situatie din asta, nu cred ca era neaparat de schimbat si filtrul, daca schimbi uleiul cu unul identic. Eu nu as fi schimbat si filtrul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 29 Share Postat August 29 Acum 32 minute, Jebelu a spus: Eu nu as fi schimbat si filtrul. Tu după ce faci baie îți pui tot chiloții murdari? Eu nu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat August 29 Share Postat August 29 Acum 28 minute, ENEOS a spus: Tu după ce faci baie îți pui tot chiloții murdari? Eu nu! Evident ca nu, dar daca nu a mai fost pornit/mers cu el, chiar nu merita, dpmdv. Cu toate ca, pretul unui filtru, nu e o avere, chiar e mic comparativ cu pretul a x litri de ulei. Alegerea fiecaruia pana la urma, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 29 Share Postat August 29 Pentru 50 de lei (sau chiar și mai puțin) nu are rost să se facă economie. Și eu sunt in Slovacia acum (mers inclusiv prin Austria, Cehia, Polonia), teoretic ne întoarcem spre casă, când ajung- va primi un schimb de ulei + filtru, chiar dacă nu se împlinesc 6000 km de la ultima revizie, că tura asta fu mai scurtă. Altul ar lăsa până ce se ajunge la numărul de kilometri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat August 29 Share Postat August 29 Nu ma refeream la costuri/economie, ci la common sense. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 29 Share Postat August 29 Citat aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul. N-ar fi fost nici o problema din moment ce la FJR producatorul recomanda schimbul de ulei la 10kkm iar filtru de ulei la 20kkm. Este totusi un motor de cilindree mare cu mult ulei si regim de turatii relativ redus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat August 29 Share Postat August 29 Este lucru stiut deja dar de-a lungul timpului am observat in urma reparatiilor facute la diverse masinarii ca la cele la care a fost schimbat uleiul inainte de termen in mod regulat uzurile erau minime la momentul reparatiei plus ca numarul de km la care interveneau reparatiile era mult mai mare fata de troacele care schimbau uleiul la interval sau dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.