Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 42 minute, gmc a spus:

vedeti ca gasiti ACF-50 Anti-Corrosion Formula la Pilotshop: https://www.pilotshop.ro/ro/produse-anti-coroziune/1811-acf-50-anti-corrosion-formula.html

Am prins pe vremea cand era 1L 200 sau 250 lei, n am mai folosit din el prea mult. Mai dau pe la suruburi cand si cand sau in puncte predispuse la coroziune. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice fier se intretine cel mai bine folosit. Ca vorbim de ceasuri, utilaje, motoare de orice fel etc. In special la motociclete, benzina din rezervor si instalatie (pompa, carburatie, injectie) se altereaza si numa rau face. Apoi garnituriile care intaresc etc.

 

Eu va recomand sa nu puneti motoarele la "iernat", mai rau faceti. Si mai si dati bani pe tot felul de substante, care in mod evident ca au o utilitate, dar atata timp cat nu vorbim de ceva model de colectie, nu ajungeti sa vedeti eventualele benificii in cei 5-10 ani cam cat se prespune ca tine fiecare motocicleta. 

 

In Romania ierniile sunt ok, scoateti motoru regulat la o plimbare ca mai bine ii face. 

Daca totusi totusi sunteti nevoit din varii motive sa tineti motoru parcat 3-4 luni, daca nu aveti conditii de temperatura constanta si mediu fara umezeala prea mare, atunci mai bine hotel moto. Si asa ar fi bine sa fie pornit, deregula cei care se ocupa de genul asta de spatii, pornesc regulat motoarele. 

 

In rest numa bine si voie buna sa fie. Textul de mai sus nu se refera la motociclete de colectie, stiu ca toti ne vedem propriu motor ca pe cel mai cel, dar trebuie sa intelegem ca sunt niste fiare care au nevoie de folosire, nu conservare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Sergio1234 said:

In Romania ierniile sunt ok.

Da, adevarat, dar sunt forumisti care-și fac veacul/iernile și în alte zone din Europa. Din '90 pana in 2021 nu am avut nicio problema cu agregatele, chiar tinute intr-o cusca de tabla si cu zapada de juma de metru, ca trebuia sa fac carare pana la usa custii, doar sa pun bateria pe ea si sa ii dau o cheie, apoi un tur prin zapada, de placere, si atat. Daca era asfaltul uscat, chiar si la -7/-8 grade ieseam, dar doar in oras, pe lumina, ca seara era asfaltul negru i nu stiai unde e doar ud sau/si inghetat. Plus alti colegi de suferinta care le scoteau efectiv din zapada, le curatau cu maturile sau cu manusile si le porneau sa le incalzeasca ... nu plangea nimeni decat ca era iarna adevarata nu panaramele de acum...:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

nu ajungeti sa vedeti eventualele benificii in cei 5-10 ani cam cat se prespune ca tine fiecare motocicleta. 

Gura păcătosului... 🙈

Pssst, puteți să nu schimbați nici uleiul dacă o țineți câțiva ani, nu se merită! 😉

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

Si asa ar fi bine sa fie pornit, deregula cei care se ocupa de genul asta de spatii, pornesc regulat motoarele.

Total greșit, provoci numai uzură și condens!

Ăia serioși încarcă periodic acumulatorii, eu n-am auzit pe cineva care găzduiește 🏍🏍🏍 peste iarnă să le pornească.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

orice fier se intretine cel mai bine folosit. Ca vorbim de ceasuri, utilaje, motoare de orice fel etc. In special la motociclete, benzina din rezervor si instalatie (pompa, carburatie, injectie) se altereaza si numa rau face. Apoi garnituriile care intaresc etc.

 

Eu va recomand sa nu puneti motoarele la "iernat", mai rau faceti. Si mai si dati bani pe tot felul de substante, care in mod evident ca au o utilitate, dar atata timp cat nu vorbim de ceva model de colectie, nu ajungeti sa vedeti eventualele benificii in cei 5-10 ani cam cat se prespune ca tine fiecare motocicleta. 

 

In Romania ierniile sunt ok, scoateti motoru regulat la o plimbare ca mai bine ii face. 

Daca totusi totusi sunteti nevoit din varii motive sa tineti motoru parcat 3-4 luni, daca nu aveti conditii de temperatura constanta si mediu fara umezeala prea mare, atunci mai bine hotel moto. Si asa ar fi bine sa fie pornit, deregula cei care se ocupa de genul asta de spatii, pornesc regulat motoarele. 

 

In rest numa bine si voie buna sa fie. Textul de mai sus nu se refera la motociclete de colectie, stiu ca toti ne vedem propriu motor ca pe cel mai cel, dar trebuie sa intelegem ca sunt niste fiare care au nevoie de folosire, nu conservare. 

Nu peste tot in Romania-de exemplu,clima iti permite sa mergi cu utilajul,iarna.De exemplu,unul din B poate merge iarna mult mai mult decat poate unul din Cluj sau Baia Mare.Si atunci daca 3-4 luni nu poti circula,consider ca merita sa faci tot posibilul sa protejezi si conservi ceea ce ai.

Apropo,oare iti poti completa datele sa vedem si noi la avatar cam de unde esti si ce moto ai.Evident,daca consideri ca e ok pentru tine. :)

Acum 5 minute, ENEOS a spus:

...

Total greșit, provoci numai uzură și condens!

Ăia serioși încarcă periodic acumulatorii, eu n-am auzit pe cineva care găzduiește 🏍🏍🏍 peste iarnă să le pornească.

Corect.Am vazut la x motociclete pornite in frig,cum uleiul se schimba din culoarea lui in culoarea caimacului cafelei ness de la apa rezultata din condens si ulei,in amestec.

Cand am lucrat in service,nici noi nu le porneam,erau doar incarcate acumulatoarele periodic si curatat de praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, ENEOS a spus:

Total greșit, provoci numai uzură și condens!

Ăia serioși încarcă periodic acumulatorii, eu n-am auzit pe cineva care găzduiește 🏍🏍🏍 peste iarnă să le pornească.

 

Ce uzura sa provoci? Eu nu vb sa pornesti motoru pe -30 grade, dar la temperaturi de 5-10 grade e perfect normal. 

Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare. Altfel, fiind pornit/mers, chiar si daca s-ar strecura mici cantitati de condens, alea ar fi evaporate regulat. 

 

Legat de hoteluri moto, m-am exprimat eu gresit. Poti programa vizite regulate in care sa-ti scoti motoru la o tura.

Acum 16 ore, Kristian a spus:

Nu peste tot in Romania-de exemplu,clima iti permite sa mergi cu utilajul,iarna.De exemplu,unul din B poate merge iarna mult mai mult decat poate unul din Cluj sau Baia Mare.Si atunci daca 3-4 luni nu poti circula,consider ca merita sa faci tot posibilul sa protejezi si conservi ceea ce ai.

Apropo,oare iti poti completa datele sa vedem si noi la avatar cam de unde esti si ce moto ai.Evident,daca consideri ca e ok pentru tine. :)

Corect.Am vazut la x motociclete pornite in frig,cum uleiul se schimba din culoarea lui in culoarea caimacului cafelei ness de la apa rezultata din condens si ulei,in amestec.

Cand am lucrat in service,nici noi nu le porneam,erau doar incarcate acumulatoarele periodic si curatat de praf.

 

Am spus deregula. Eu de cand am motocicleta (18 ani +) nu retin sa fi fost iarna asa de crunta incat sa nu pot scoate motoru macar 1 data pe luna la o tura de minim 10-20km. 

 

Intradevar nu toti sunt asa. Unii au mai multe motoare si nu mai circula decat cu 1 dupa o anumita data (deregula care au motor pentru ture si scooter pentru oras), altii isi fac RCA pe 6 luni si se dau numa pe 20 grade+. Etc. 

Eu vreau doar sa spun, ca indiferent cate actiuni "de conservare" intreprinzi, o motocicleta/masina etc. daca sta, se degradeaza mult mai repede decat daca este folosita. 

 

Personal am avut destule motociclete si masini, cumparate second si exact cand am cumparat prima motocicleta (in 2006) lundu-ma dupa toti "expertii", sa fie km putini bla bla bla, am luat una de la un neamt care o tinea 6 luni parcata si facea cred 3000km pe an. Dupa ce am adus-o in tara si am inceput sa o folosesc, au inceput baiuriile. Toate garnitiurile cred ca le-am schimbat, carburatia era varza...DAR motoru arata tzipla, avea 10 ani si zici ca ieri a iesit din showroom. Inclusiv garnituriile de la pisonasele de frana erau varza. Cu o masina idem, acelasi rahat. 

Mi-am invatat lectia si de atunci am stat ferit de motoare cu km putini si folosite doar duminica pe 20+ grade. Si nu am mai avut nicio problema, inafara de mentenanta. Si am avut cateva motoare in posesie.

 

Prin urmare m-am lecuit de sfaturi din popor, o fi fost asa pe vremea ailalta cand benzina era cum era, cand uleiuriile erau cum erau...nu contest, am prins si eu finalul lui 80 si inceputul lui 90, cand doamne feri sa fi avut masina Diesel, la -5 se gata cu distractia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Sergio1234 a spus:

 

Ce uzura sa provoci? Eu nu vb sa pornesti motoru pe -30 grade, dar la temperaturi de 5-10 grade e perfect normal. 

Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare. Altfel, fiind pornit/mers, chiar si daca s-ar strecura mici cantitati de condens, alea ar fi evaporate regulat. 

 

Legat de hoteluri moto, m-am exprimat eu gresit. Poti programa vizite regulate in care sa-ti scoti motoru la o tura.

 

Am spus deregula. Eu de cand am motocicleta (18 ani +) nu retin sa fi fost iarna asa de crunta incat sa nu pot scoate motoru macar 1 data pe luna la o tura de minim 10-20km. 

 

Intradevar nu toti sunt asa. Unii au mai multe motoare si nu mai circula decat cu 1 dupa o anumita data (deregula care au motor pentru ture si scooter pentru oras), altii isi fac RCA pe 6 luni si se dau numa pe 20 grade+. Etc. 

Eu vreau doar sa spun, ca indiferent cate actiuni "de conservare" intreprinzi, o motocicleta/masina etc. daca sta, se degradeaza mult mai repede decat daca este folosita. 

...

Foarte adevarat ca se uzeaza mai mult dacat stau decat folosite,valabil la orice autovehicul.DAR,sunt zone unde chiar NU iti permite vremea sa faci ceea ce spui/faci tu.Greseala noastra a tuturor ca indivizi este ca,noi ii raportam pe toti ceilalti sau credem ca toti gandesc ca mine,dar nu e ok,caci nu e asa(de unde si asteptarile care le avem).

Crede-ma ca sunt zone unde nu le poti folosi,oricat crezi tu ca nu exista asa ceva.

Ca atare,clar ca masurile de conservare luate,nu vor proteja 100%,DAR vor face mult mai mult,fata de nimic. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Kristian a spus:

Foarte adevarat ca se uzeaza mai mult dacat stau decat folosite,valabil la orice autovehicul.DAR,sunt zone unde chiar NU iti permite vremea sa faci ceea ce spui/faci tu.Greseala noastra a tuturor ca indivizi este ca,noi ii raportam pe toti ceilalti sau credem ca toti gandesc ca mine,dar nu e ok,caci nu e asa(de unde si asteptarile care le avem).

Crede-ma ca sunt zone unde nu le poti folosi,oricat crezi tu ca nu exista asa ceva.

Ca atare,clar ca masurile de conservare luate,nu vor proteja 100%,DAR vor face mult mai mult,fata de nimic. :)

 

In Romania vrei sa spui ca sunt zone unde nu poti scoate motoru 2-3 luni? Vorbim de Romania, nu de Norvegia/Suedia. Eu am spus de la bun inceput, daca ne limitam la aria noastra geografica, astea sunt sfaturiile. Dar am fost contrazis cu argumente gen condens si ulei...chestii care ar putea aparea, dar in cazul Romaniei, acei factori de risc sunt putini, si deregula dureaza zile, maxim saptamani. 

 

De aceea eu spun, daca vrei sa ai grija de utilaj, fa-ti timp si scoate-l la plimbare ori de cate ori permite vremea. Nu ai timp/chef/dispozitie, cu riscu ca-i faci mai rau, pune-l la conservare. Dar sa nu vina nimeni sa-mi spuna ca e mai bine sa pun la conservare un motor 4 luni pe an, decat sa-l pornesc si sa fac ture la temperaturi de 5-15 grade in cele 4 luni...chiar daca nu ajung sa fac mai mult de 100km. 

 

Imediat mai aud si sfaturi de tinut motoru cu prelata cauciucata de exterior in garaj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bag de seama ca tu ai raspuns la orice,la oricine...

Ai dreptate. :)

Probabil ca ai trait in fiecare judet al Romaniei,altfel nu ai sti atat de vehement.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Kristian said:

nu vor proteja 100%,DAR vor face mult mai mult,fata de nimic. :)

+1

1 hour ago, Kristian said:

Greseala noastra a tuturor ca indivizi este ca,noi ii raportam pe toti ceilalti sau credem ca toti gandesc ca mine

+1000

 

Cunosc oameni care ies cu moto o data pe an, o tura lunga in concediu si apoi foarte putin loco. "Iernarea" incepe din septembrie si se termina in iunie.

 

la altii "iernat" inseamna doar cat e zapada afara, daca nu e zapada misuna cu ele.

 

In Calarasi, de unde sunt eu, majoritatea mobrelor apar pe strada in luna mai si dispar spre sfarsitul lui septembrie, cand incep ploile.  Daca in mai motorul nu mai porneste sau are probleme tehnice, rezolvarea e simpla: se vopsesc carenele si apoi olx.

 

 

Editat de Radu Andrei Gabriel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, Radu Andrei Gabriel said:

Daca in mai motorul nu mai porneste sau are probleme tehnice, rezolvarea e simpla: se vopsesc carenele si apoi olx.

:lol:

Si uite asa se cumpara motoare tzipla ...

Totusi, diferentele de clima la nivelul tarii incep sa fie din ce in ce mai mari, si chiar avem si diferente mari de abordare a "tehnologiei" de intretinere si conservare pe perioada nefavorabila, in aceeasi regiune, de catre posesori de agregate din aceeasi zona/localitate, dar nimeni nu poate sa emita pretentii ca detine solutia ideala...

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate mobra iarna a plimbare, nu-l spăla, să vezi primavara distracție. De ce? Nu întreba de unde știu. Am metodele mele să păstrez mobrele la iernat, bateriile scoase și puse la încărcat lunar. Nu-i dau cheie până nu-l scot la drum, la începutul sezonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici nu e vorba doar de iernat, ci in general,deci nu dedicat unui anumit sezon. Si e vorba de ponturi de intretinere - in general, nu doar de conservare.

Sau cel putin, eu asa am inteles. 

Editat de Jebelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
Acum 6 ore, Sergio1234 a spus:

Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare.

Se vede că ești doxă! Diferențele de temperatură sunt mai mari atunci când pornești motorul și apoi se răcește decât dacă îl lași în treaba lui liniștit.

Dar parcă nu e prima oară când te dai cunoscător, eu nu mai încerc să te conving, oricum le știi pe toate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna este pur calendaristica, daca afara este uscat si cateva grade poti sa o plimbi cativa km,chiar zeci de km. 

Daca o scoti cand este umezeala +sare pe jos, normal sa apara rugina. 

Eu am o regula,dupa ce o spal obligatoriu plimbare pt uscare. 

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria.

Dimineata la 6, preferabil Duminica 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Dimineata la 6, preferabil Duminica 🤣

Evident, chiar e recomandat în weekend, mai ales dacă ai tobă sport și ai garajul între blocuri. ✌️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ti motoru 4-5 luni nepornit, poti sa-l "conservi" cum doresti, dar majoritatea actiuniilor sunt doar pentru linistea voastra sufleteasca. Benzina si fluidele nu le poti conserva, alea ori la scoti, ori accepti ca vor creea daune incet incet. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

exact!

dar ultimele discutii erau exclusiv despre iernat

care nu-si au rostul aici deoarece este topic dedicat

S-au unit ambele topicuri. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Sergio1234 said:

Benzina si fluidele nu le poti conserva, alea ori la scoti, ori accepti ca vor creea daune incet incet. 

Pentru benzina exista solutii. Rezervor plin si stabilizator (care e de fapt un alcool). 

 

La motoarele pretentioase care lucreaza la turatii foarte mari si eventual mai au si un supercharger (nu prea e cazul la moto) se foloseste uleiul de sacrificiu. Inainte sa o bagi la conservat/iernat/ruginit ii faci schimbul de ulei si pui un ulei mai slab calitativ pe care-l dai afara in primavara, dupa ce pornesti motorul cu el si il lasi putin in relanti. 

 

Dar astea sunt deja perversiuni tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...