tourist1 Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum 7 minute, adimotor a spus: Si totusi se cumpara esecurile astea de gs/gsa.Au aparut Triumph Tiger, KTM 1290 adevnture, Ducati MS Rally V4, si altele, toate mai puternice, toate mai bune probabil si totusi nu au rupt gura targului, nu au furat multi clienti ai gs/gsa-ului. De ce? Cred ca manopera si piesele au cam aceleasi preturi la toate, poate o idee mai ieftin la unele, sigur mai scump la Ducati, manopera la service-urile lor fiind probabil tot pe acolo. Poate o chestie importanta este ca BMW are o retea vasta de service-uri prin Europa cel putin, poate revizia se face mult mai usor la mobrele astea (schimbul de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, bujii) si o poti face chiar tu daca ai niste scule si te pricepi un pic sa desfaci si sa strangi niste suruburi.Probabil de asta multi aleg gs/gsa in locul altor mobre, chiar daca alea sunt mai puternice sau mai bune. Cred ca la asta se adauga si programele pe leasing si rulate pe care le au foarte bine puse la punct. La fel se intampla si in cazul masinilor. Iar treaba cu motocicletele de la test, iar dau clasa celorlalti de pe piata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 30 minutes ago, Sergio1234 said: cardane stiu ca s-au rupt extrem de putine si deobicei in offroad la aterizari Din ce vad in jurul meu la posesorii de 1200, 1250 si 1300, lasand la o parte problema evidenta la cardane, BMW mai are vina de a marketa mobrele astea ca fiind o mari offroaderite. Nu sunt. Sunt ca un tourer cu aptitudini de offroad minim si, daca ai skill suficient, de offroad moderat. Nu e un rock crawler. Ok, ca un profesionist face multe lucruri cu ele in offroad e alta discutie. Legat de greutatea ei, unul dintre cele mai bune sfaturi primite a fost de la @MotoS Garage : "motocicleta se conduce cu cap, nu cu muschi". Si daca in capul unora geesul e o mare mobra de offroad, well, cam aici e raspunsul. Nu mai zic ca multi intra in offroad cu modul de condus "road", la prima patinare serioasa le taie gazul si cad ca mustele la 10km/h 47 minutes ago, Sergio1234 said: Spite se rup rar Jantele cu spite nu-s "fara mentenanta" ca cele de aliaj. Nu-s pentru oricine. "Trebuie creier", din nou vorba lui Silviu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum câțiva ani la MAN am făcut ride test cu K1600GT și m-a tot îmbiat Daniel Ghilință de la Motohub să iau și gs dar nu mi-a trebuit. Unde mă încadrez? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum 18 minute, ENEOS a spus: Acum câțiva ani la MAN am făcut ride test cu K1600GT și m-a tot îmbiat Daniel Ghilință de la Motohub să iau și gs dar nu mi-a trebuit. Unde mă încadrez? Daca nu ti-a placut K1600 - la hateri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 K1600 mi-a plăcut! Mai ales claxonul și marșarierul, altfel în afară de gizmo-urile care mă lasă rece nu făcea nimic spectaculos față de Napoleon al meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ingineru Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 (editat) Acum 7 ore, Sergio1234 a spus: Ca idee, GS-ul meu are grad maxim de incarcare 216kg, nu stiu daca GSA are cumva mai mult, poate ne spun colegii care au GSA. 1250 GSA are 217 kg gradul maxim de încărcare, greutatea mobrei cu 90% rezervor și toate fluidele este 268 kg, iar greutatea maxim admisibilă este de 485 kg. Revizia de 1000 km este 950 lei, din care manopera = 404 lei. Se schimbă ulei motor + filtru, ulei grup, garnituri bușoane, se pune pe tester etc. Referitor la preț, l-am mai întâlnit și la altă marcă, cu mențiunea că acolo nu se schimba ulei grup, fiind fără cardan. Axul cardanic este trecut în manual că se înlocuiește la 60.000 km, aceasta fiind probabil cea mai scumpă revizie până în 100.000 km. Dacă te pui să calculezi lanțurile schimbate în 60 mii, plus N spray-uri/soluții de curățare, lubrifiere, probabil tot pe acolo ieși. Iar la drumuri mai lungi, trebuie să faci loc în bagaj și pentru spray-urile și accesoriile de curățare. Cu toată cârcoteala, dacă comparăm prețurile globale la întreținere pe mobre din clase similare, diferențele între mărci nu sunt semnificative. Dacă mai pui și 5 ani garanție....în perioada asta teoretic poți rupe orice piesă, ideea este să mergi și să te bucuri de ea. Editat Septembrie 18 de ingineru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adimotor Postat Septembrie 18 Autor Share Postat Septembrie 18 Ingineru, unde iti faci reviziile? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 35 minutes ago, ingineru said: Cu toată cârcoteala, dacă comparăm prețurile globale la întreținere pe mobre din clase similare, Daca discutam despre mobre noi, in garantie, da, preturile sunt cam pe-acolo la toti indiferent de marca, poate putin mai scazute la Honda AT - aici Lionel ne poate spune ce si cum. 37 minutes ago, ingineru said: Axul cardanic este trecut în manual că se înlocuiește la 60.000 km Orice ai spune, 60k e putin pentru un cardan. Da, e mai comod cu cardan ca nu mai stai sa cureti/ungi/lingi lantul dar tine putin. Da, de acord ca e un pret decent la cardan, adica nu-ti vinzi rinichii insa tot tine putin Unii ar prefera sa coste un cardan dublu dar sa tina dublu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ingineru Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum 5 minute, adimotor a spus: Ingineru, unde iti faci reviziile? Mersi. Bavaria. Acum 4 minute, Radu Andrei Gabriel a spus: Orice ai spune, 60k e putin pentru un cardan. Da, e mai comod cu cardan ca nu mai stai sa cureti/ungi/lingi lantul dar tine putin. Da, de acord ca e un pret decent la cardan, adica nu-ti vinzi rinichii insa tot tine putin Unii ar prefera sa coste un cardan dublu dar sa tina dublu. Așa este, mai ales dacă ne gândim că la mașinile pe cardan, cel de fabrică poate să înghită sute de mii de kilometri fără probleme. Cei 60 mii sunt puțini prin comparație, dar cine știe ce țeavă subțire sau cu ce compoziție folosesc ei ca material :). Probabil cu oțel plin sau alt material se mai adaugă niște kg și dă prost în specificații. Și nu în ultimul rând service-urile de marcă trebuie să trăiască și ele bine. Faptul că la 1300 GS se schimbă la 90.000 km cum se spunea anterior arată că se poate dacă vrei să îmbunătățești ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum 9 minute, ingineru a spus: Faptul că la 1300 GS se schimbă la 90.000 km cum se spunea anterior arată că se poate dacă vrei să îmbunătățești ceva. Iei ceva ce n-a mai auzit nimeni ca ar fi o piesa consumabila, ii reduci toti coeficientii de siguranta pana ajunge sa se rupa pe la 60k km, iti asumi pierderea pentru mobrele pe care deja le-ai vandut, scoti o noua iteratie a aceleiasi componente, dar nu reproiectata ca sa tina pe toata durata de viata a motocicletei, ci sa se schimbe dăcât dupa 90k km. Noaptea mintii, fie ea si minte de contabil pus pe facut profit. Ma astept sa iasa BMW acum si sa spuna ca un mare pro pentru trecerea de la 1250 la 1300 este cresterea cu 50% a numarului de km care pot fi parcursi cu acelasi cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 Acum 58 minute, Radu Andrei Gabriel a spus: Daca discutam despre mobre noi, in garantie, da, preturile sunt cam pe-acolo la toti indiferent de marca, poate putin mai scazute la Honda AT - aici Lionel ne poate spune ce si cum. La Honda sunt aceleași prețuri, și la Nord și la Motorteam. 2468 de lei a fost revizia de 20 de mii la ATAS cu tot cu înlocuit anvelope, plăcute de frana. Cica ar mai contribui la preț și faptul că ai crashbar superior și trebuie dat jos și pus la loc. La K1600 revizia de 20 de mii a fost 1900 de lei. La RT revizia de 1000 a fost 945 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adimotor Postat Septembrie 18 Autor Share Postat Septembrie 18 Bun topicul, de la 1250vs 1300 s-a ajuns la altele, e bine. Bune, rele cum sunt gs, fiecare isi asuma si eventualele defecte ce pot aparea la ele, cand si le iau. Daca ne uitam pe topicurile cu posesorii de alte marci, mai gasesti si pe acolo ca se discuta de unele probleme. Putine probleme la gs raportat la cate se spun pe aici, mai mult povesti citite despre altii, de prin alte tari, in Romania nu prea s-au intamplat. Nu apar emoticoanele puse in ultima fraza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Septembrie 19 Share Postat Septembrie 19 17 hours ago, ingineru said: 1250 GSA are 217 kg gradul maxim de încărcare, greutatea mobrei cu 90% rezervor și toate fluidele este 268 kg, iar greutatea maxim admisibilă este de 485 kg. Revizia de 1000 km este 950 lei, din care manopera = 404 lei. Se schimbă ulei motor + filtru, ulei grup, garnituri bușoane, se pune pe tester etc. Referitor la preț, l-am mai întâlnit și la altă marcă, cu mențiunea că acolo nu se schimba ulei grup, fiind fără cardan. Axul cardanic este trecut în manual că se înlocuiește la 60.000 km, aceasta fiind probabil cea mai scumpă revizie până în 100.000 km. Dacă te pui să calculezi lanțurile schimbate în 60 mii, plus N spray-uri/soluții de curățare, lubrifiere, probabil tot pe acolo ieși. Iar la drumuri mai lungi, trebuie să faci loc în bagaj și pentru spray-urile și accesoriile de curățare. Cu toată cârcoteala, dacă comparăm prețurile globale la întreținere pe mobre din clase similare, diferențele între mărci nu sunt semnificative. Dacă mai pui și 5 ani garanție....în perioada asta teoretic poți rupe orice piesă, ideea este să mergi și să te bucuri de ea. axul ala costa in jur de 120 de euro, un kit de lant e mai scump si nu tine atat pe o motocicleta comparabila, indiferent daca il ungi sau nu! de fapt in intervalul asta ai schimbat doua kituri de lant. si pentru o motocicleta din clasa asta un kit de lant costa 800 de lei, +/_. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 22 Share Postat Septembrie 22 La 19.09.2024 la 11:39, MotoS Garage a spus: axul ala costa in jur de 120 de euro, un kit de lant e mai scump si nu tine atat pe o motocicleta comparabila, indiferent daca il ungi sau nu! de fapt in intervalul asta ai schimbat doua kituri de lant. si pentru o motocicleta din clasa asta un kit de lant costa 800 de lei, +/_. Am avut lant care m-a tinut aprox 60k km, ce-i drept clasa medie F800GS cu ungator de lant, curatat odata pe an max de doua ori si a vazut destul mers in afara asfaltului, asa ca ce sa zic, cu riscul de a ma repeta: "-Ai doi, stai jos!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 22 Share Postat Septembrie 22 Tot cu ungător și eu, dar n-am reușit să trec peste 44.000 km, datorită faptului că mergeam în special cu pasager și bagaje. Consider că și-a făcut datoria cu vârf și îndesat, întreținere absolut sumară, curățat de câteva ori pe an, uns din mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 23 Share Postat Septembrie 23 Iar ajungem la discuții lanț vs cardan Cardanul ăla se înlocuiește la 60 de mii ca sa nu aibă bătăi de cap BMW , nu că nu ar tine și 300 de mii cu întreținerea corespunzătoare. Dpmdv care am avut și lanț și cardan merg pe cardan oricând - mai silențios, timp de 20k nu umblu la el. Da, nu e mare mentenanță la un lanț dar prefer sa nu o mai fac deloc, iar eu o făceam după fiecare ieșire când spălăm motocicleta. Lasaț hatereala că nu ține Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emperor Postat Septembrie 26 Share Postat Septembrie 26 Aloha , am prins si eu unul cu noua cutie mult laudata , intr-adevar uiti instant ce e ala ambreiaj si poti folosi in continuare schimbatorul in modul manual , ceea ce ii va multumi probabil pe carcotasii care vor "sa simta " motorul cand schimba vitezele dar pe automat devine o placere condusul , mai ales ca i-au bagat si un pic de testosteron motorului si trage frumos , nici nu simti cand ai sarit de 140-150. In rest mi se pare un pic mai mic/usor , stau destul de inghesuit si nu am decat 1,85, probabil de la 1,90 is sus trebuie aduse niste schimbari pentru o imbunatatire a pozitiei la dumuri lungi. Cu siguranta ii va multumi pe fanii lane asist/indicator unghi mort oglinda /collision control etc , mi-a dat un pic de emotii de cateva ori cand am crosetat traficul blocat si s-a apucat sa franeze singur cu warningurile de rigoare. In orice caz m-am dat jos de pe el cu zambetul de buze , cred ca fi sigur o data viitoare pentru ceva examinari mai amanuntite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.