Tomy_k Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 19 hours ago, SONYC said: 2. Evident, dar baiatul asta cu "poruncile" nu cred ca a mers prea mult cu mobra, n-are cum sa inteleaga dinamica. 7. Da, perfect adevarat, nu le-am enumerat pe toate. Am incercat sa raspund cat mai scurt. +1 Si eu am observat ca sunt multe chestii foarte discutabile pe listele alea, dar sunt cel putin doua chestii total gresite.Foarte pe scurt: 1 Cand omul verbeste despre ramasul intre viteze ( cunoscut mai popular drept neutru fals), o bajbaie aiurea si din bajbaiala aia nu se poate intelege altceva deca ca daca nu ti-a iesit din prima sa repeti din nou aceesi miscare . Este absolut fals! Absolut intotdeauna si orice situatie in care te trezesti in neutru fals si o oprire pe loc este exclusa datorita oricarui factor, miscarea care trebuie executata este de a schimba in sus , indiferent de viteza in care erai si unde doreai sa ajungi.Dupa ce ai schimbat in sus iti vezi de restul de prioritati. 2 Omul zice ca " niciodata sa nu depasesti prin dreapta" . Fals ! In primul rand este permis si reglementat prin lege, in anumite situatii. In al doilea rand, e ceva care da bine pe net si pare o povata din batrani , dar in lumea reala acolo unde manevra aia iti poate chiar salva viata in anumite circumstante, e de pus la a fi evita , dar nu la "niciodata". Dintre toate povetele pe care le-am auzit dealungul anilor, aia cu "niciodata franare in curba" si "niciodata prin dreapta" au potentialul sa faca victime. Daca, conditionezi un tanar incepator sa creada chestiile astea, se poate trezii intr-o situatie in care una din manevrele astea ar fi constituit scaparea lui , dar ramane blocat sau ezita fatal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 Acum 4 ore, Tomy_k a spus: niciodata prin dreapta Prietenaș, nu te mai da fâșneț, e vorba de depășit coloană/mașini pe lângă trotuar/acostament, nu vehicule angajate în viraj la stânga și alte excepții! Și este 100% valabil și adevărat La fel cu frânarea în curbă, dacă "te știi" există o tehnică de a frâna cu ghidonul virat și 🏍 înclinată, dar altfel e f bun sfatul să frânezi doar drept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 Cornering ABS rezolva multe erori de tehnica. Dar nu salvează vieți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 19 minutes ago, ENEOS said: Prietenaș, nu te mai da fâșneț, e vorba de depășit coloană/mașini pe lângă trotuar/acostament, nu vehicule angajate în viraj la stânga și alte excepții! Și este 100% valabil și adevărat La fel cu frânarea în curbă, dacă "te știi" există o tehnică de a frâna cu ghidonul virat și 🏍 înclinată, dar altfel e f bun sfatul să frânezi doar drept. Nu intelegi pentru ca sunt discutii mult peste nivelul tau. 25 minutes ago, ENEOS said: dar altfel e f bun sfatul să frânezi doar drept. Asta e sfat bun doar in scoala si pentru examen. Odata iesit din scoala devine cel mai prost sfat posibil. Si nu exista nicio tehnica speciala . Exista doar exersare avand la baza cel mai elementar principiu din motociclism , acela de a nu brusca comenzile. Exista recomandari diferite pentru nivele diferite. Nivelul tau este unul foarte slab. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 Si de cate ori cazi exersand franarea cu fata pe viraj pana te prinzi ce si cum.? Si de cate ori cazi apoi, crezand ca stii sa o faci, cand te trezesti cu diferenta de aderenta imediat cum intri pe viraj cu frana fata? Si cum faci sa scapi viu din cazaturile astea, sa nu vina masini pe contrasens, sa nu te infiji in stalpi sau capete de pod dupa ce cazi, sa nu iei vreun pieton cu tine etc etc etc?! Tu vorbesti din teorii de circuit, nu din mers pe strada. As vrea sa te vad din spate pe TF cum franezi pe viraj cu fata in curbe, sa-ti vad stopul aprins macar si piciorul luat clar de pe frana spate. Sunt curios cate ace de par stai pe mobra intre baraj si Cumpana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 La 04.01.2025 la 21:27, 3.14 a spus: Este cel mai neinspirat exemplu . Astia nu au pic de simt de conservare , regulile sunt pt prosti ....si nu au incotro . Sa vezi cum este sa dai de 2 ciungunezi , pe A3 , pe banda 3 cu scutere de 50 :))))) Una peste alta , scolile auto-moto sunt doar pt a ''pacali'' pe garcea ....n-au treaba cu realitatea . E le-as face 3000 euro , pe durata de minim 6 luni , si cu dovada ca au prins in scoala ploaie , vant , autostrada , nationale , nisip ....etc . si sa o faci si tu din nou:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 @Speedy.K Nu cazi niciodata daca intelegi princpiul fara bruscari si teste progresive si in timp.Nu poti sa ai pretentia sa perfectionezi elemente de genul asta in cateva zile/saptamani. In timp si cu rabdare si cu multa experienta in lumea reala se poate face tot ce spun in siguranta , dar numai daca treci peste listele facute de multi inepti fricosi si incerci si exersezi chestii just for fun.Cred ca multe liste pline de nu aia, nu aia si nu ailalta , sunt facute de aia care pleaca la drum in grup si raman pe undeva pentru ca nu mai pot tine pasul si fumega de invidie ca altii se descurca mai bine si fac liste care includ la loc de cinste "regula" de a nu merge in grup si alte chestii vazute la aia care s-au descurcat mai bine. Daca ti-e teama de cazaturi ( la modul general, nu tie personal),exista stunt cage si pentru partea din fata si pentru subframe. Nu are absolut nicio legatura cu circuitul Nu toate drumurile sunt pline de ace de par si nu trebuie sa recurgi la aceesi strategie in fiecare curba. Ideea este sa inveti sa o faci in siguranta pentru ca atunci cand te lovesti de o situatie periculoasa sa poti actiona fara panica, avand in arsenal si aceasta scapare. Si nu este absolut necesar sa poti frana in curba atat de tare incat sa te poti opri pe loc de fiecare data . Uneori pentru a scapa de un pericol este suficient doar sa incetinesti putin ca sa iti fie mai usor sa eviti un pericol. Sunt disponibil pentru orice alte nelaluriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 A mai apărut un guru al mociclismului, tre să ne simțim ciuguliți... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 25 Share Postat Ianuarie 25 Acum 9 ore, Tomy_k a spus: @Speedy.K Nu cazi niciodata daca intelegi princpiul fara bruscari si teste progresive si in timp.Nu poti sa ai pretentia sa perfectionezi elemente de genul asta in cateva zile/saptamani. In timp si cu rabdare si cu multa experienta in lumea reala se poate face tot ce spun in siguranta , dar numai daca treci peste listele facute de multi inepti fricosi si incerci si exersezi chestii just for fun.Cred ca multe liste pline de nu aia, nu aia si nu ailalta , sunt facute de aia care pleaca la drum in grup si raman pe undeva pentru ca nu mai pot tine pasul si fumega de invidie ca altii se descurca mai bine si fac liste care includ la loc de cinste "regula" de a nu merge in grup si alte chestii vazute la aia care s-au descurcat mai bine. Daca ti-e teama de cazaturi ( la modul general, nu tie personal),exista stunt cage si pentru partea din fata si pentru subframe. Nu are absolut nicio legatura cu circuitul Nu toate drumurile sunt pline de ace de par si nu trebuie sa recurgi la aceesi strategie in fiecare curba. Ideea este sa inveti sa o faci in siguranta pentru ca atunci cand te lovesti de o situatie periculoasa sa poti actiona fara panica, avand in arsenal si aceasta scapare. Si nu este absolut necesar sa poti frana in curba atat de tare incat sa te poti opri pe loc de fiecare data . Uneori pentru a scapa de un pericol este suficient doar sa incetinesti putin ca sa iti fie mai usor sa eviti un pericol. Sunt disponibil pentru orice alte nelaluriri. Eu nu cred ca tu ai franat vreodata cu fata pe vreo curba pe strada. De fapt eu nu cred ca tu ai mers cu adevarat cu mobra pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 Ok, am inteles . Pentru ca pana acum nu am fost pe net, nici macar nu am existat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 (editat) E bine că ne știi skill-urile fiecăruia și ești mai bun, ba te cobori din sfera ta înaltă să ne luminezi! Editat Ianuarie 26 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 Din moment ce spui ca nu pot fi facute niste chestii absolut banale sau ca nu se recomanda sau ca e babau acolo si te mananca, iti declari singur nivelul la care esti. 18 hours ago, ENEOS said: La fel cu frânarea în curbă, dacă "te știi" există o tehnică de a frâna cu ghidonul virat și 🏍 înclinată, dar altfel e f bun sfatul să frânezi doar drept. Cum vreodata ar fi posibil ca cineva sa ajunga la nivelul ala in care se poate spune ca "te stii", daca nu pune la fund tot negativismul pe care il transmiteti, si toate listele facute pe genunchi de oameni care nu se prea pricep, despre ce "sa nu faci niciodata" Cu atitudine pozitiva si indrumarea corespunzatoare ( sau macar un pic de curiozitate, curaj, spirit...) se pot face multe lucruri care pentru unii par imposibile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 Acu 33 de ani, pe viraj se frana cu roata din fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 (editat) Pe viraj se poate frâna și cu genunchiul, cotul sau casca. Depinde de skill... Editat Ianuarie 26 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 Acum 2 ore, Kassu a spus: Pe viraj se poate frâna și cu genunchiul, cotul sau casca. Depinde de skill... La 25.01.2025 la 8:30, Tomy_k a spus: aia cu "niciodata franare in curba" si "niciodata prin dreapta" au potentialul sa faca victime. O sa reformulez astfel incat sa fie toata lumea impacata: evita sa franezi in curba sau sa depasesti prin dreapta. Cine doreste , este liber sa incerce. De multe ori ies manevrele. Nasol este de acelel dati cand nu ies cum trebuie.... Omul a prezentat niste lucruri pe care ar fi bine sa nu le faci, care iti maresc sansele sa ajungi intreg la destinatie. Mai ales cand esti incepator. Treaba cu depasirea prin dreapta (valabila si cand esti bicicleta, trotineta sau cu masina): in general soferii au reflexul de a se asigura ca nu vine nimeni pe partea stanga cand executa virajul la stanga. Si sunt destui care nu se asigura si ii vezi pe la stiri, dar proportia celor care nu se asigura ce vine prin dreapta masinii cand vireaza la dreapta este muuult mai mare. Evident ca poti frana si in curba, depinde cat de tare. Daca franezi mai tare decat este cazul ai doua consecinte: trebuie sa ridici mobra si maresti raza de viraj si posibil sa ajungi pe contrasens , sau daca franezi prea abrubt ajungi sa cazi pe interiorul virajului, si tot pe contrasens sa ajungi, dar nu pe verticala ci pe orizontala. La alegere. Daca curba iti ofera vizibilitate ca sa vezi iesirea din ea, atunci stii cum sa o abordezi, daca nu vezi si intri in orb cu viteza prea mare si trebuie sa franezi ...... Dar de aceea exista liberul arbitru, sa faca fiecare cum il taie capul. Eu cand am inceput cu motocicleta, acuma 38 de ani, am avut noroc sa mai aflu cate una alta de la tata, care fusese si el motociclist in tinerete. @shashka sa stii ca in anii '50-'60 cand era tata motociclist nu se frana cu fata, asa m-a atentionat. Dar altii in afara de cativa prieteni motociclisti nu aveau de unde invata inainte de a invata pe pielea lor (cum ar veni in limbaj actualizat ''the hard way''). Voi astazi aveti ocazia sa aflati infinit mai multe lucruri despre moto, traisca ca net-ul. Mai aveti si ocazia de a face cursuri pe circuit, alaturi de instructori. Toata treaba este sa mai si asculti .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 (editat) @Silver Arrow Eu sunt mai urat si mai sarac si prin urmare m-am obisnuit ca daca mi se spune nu sau niciodata, chiar asta inseamna, pe bune. Doar la aia frumosi si bogati replica nu/niciodata defapt inseamna: ma nebunule ce as vrea sa mi-o tragi dar fac si eu pe timida un pic . . Morala este ca daca faci rubrica de chestii care nu se fac niciodata, atunci pune acolo chestii care chiar nu se fac niciodata, sa nu o dam in exceptii, intoarcere ca la Ploiesti sau curvisme. Editat Ianuarie 26 de Tomy_k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Ianuarie 26 Share Postat Ianuarie 26 Acum 6 ore, Silver Arrow a spus: O sa reformulez astfel incat sa fie toata lumea impacata: evita sa franezi in curba sau sa depasesti prin dreapta. Cine doreste , este liber sa incerce. De multe ori ies manevrele. Nasol este de acelel dati cand nu ies cum trebuie.... Omul a prezentat niste lucruri pe care ar fi bine sa nu le faci, care iti maresc sansele sa ajungi intreg la destinatie. Mai ales cand esti incepator. Treaba cu depasirea prin dreapta (valabila si cand esti bicicleta, trotineta sau cu masina): in general soferii au reflexul de a se asigura ca nu vine nimeni pe partea stanga cand executa virajul la stanga. Si sunt destui care nu se asigura si ii vezi pe la stiri, dar proportia celor care nu se asigura ce vine prin dreapta masinii cand vireaza la dreapta este muuult mai mare. Evident ca poti frana si in curba, depinde cat de tare. Daca franezi mai tare decat este cazul ai doua consecinte: trebuie sa ridici mobra si maresti raza de viraj si posibil sa ajungi pe contrasens , sau daca franezi prea abrubt ajungi sa cazi pe interiorul virajului, si tot pe contrasens sa ajungi, dar nu pe verticala ci pe orizontala. La alegere. Daca curba iti ofera vizibilitate ca sa vezi iesirea din ea, atunci stii cum sa o abordezi, daca nu vezi si intri in orb cu viteza prea mare si trebuie sa franezi ...... Dar de aceea exista liberul arbitru, sa faca fiecare cum il taie capul. Eu cand am inceput cu motocicleta, acuma 38 de ani, am avut noroc sa mai aflu cate una alta de la tata, care fusese si el motociclist in tinerete. @shashka sa stii ca in anii '50-'60 cand era tata motociclist nu se frana cu fata, asa m-a atentionat. Dar altii in afara de cativa prieteni motociclisti nu aveau de unde invata inainte de a invata pe pielea lor (cum ar veni in limbaj actualizat ''the hard way''). Voi astazi aveti ocazia sa aflati infinit mai multe lucruri despre moto, traisca ca net-ul. Mai aveti si ocazia de a face cursuri pe circuit, alaturi de instructori. Toata treaba este sa mai si asculti .... Am sa ma straduiesc sa invat sa folosesc frana de mana, dar invat greu... Daca faci o socoteala, eu motociclitul am inceput cu cinci ani in urma ta, dar diferenta de varsta dintre noi, e mult mai mare. Spun asta pentru ca toata adolescenta mea , am tot primit sfaturi de la cei mai in varsta, legat de felul in care merg. Tata nu a fost motociclist, ba mai mult, a aflat dupa trei luni, ca eu sunt ala cu JAWA prin oras. Dar tata m-a invatat ca , neputinta nu-i virtute... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Ianuarie 27 Share Postat Ianuarie 27 La 25.01.2025 la 16:00, Speedy.K a spus: Tu vorbesti din teorii de circuit, nu din mers pe strada. As vrea sa te vad din spate pe TF cum franezi pe viraj cu fata in curbe, sa-ti vad stopul aprins macar si piciorul luat clar de pe frana spate. Man, nu ma bag intre discutia dintre tine si baiatul asta, dar se poate face TF fara a atinge macar o singura data frana spate, o spun din propria experienta. Am facut TA si TF intr-o singura zi si n-am atins deloc frana spate. Ca e bine sau e rau, asta este un alt subiect, dar punctual vorbind, se poate, trebuie doar sa stii cum sa dozezi frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sapro213 Postat Ianuarie 27 Share Postat Ianuarie 27 On 1/23/2025 at 11:20 AM, Speedy.K said: Franarea de urgenta nu o poti exersa singur. Daca incerci sa o faci nu va fi "de urgenta". Fiecare înțelege ce vrea din exprimarea respectiva, dar in iuchei face parte din testul poligon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 27 Share Postat Ianuarie 27 (editat) Acum 3 ore, SONYC a spus: Man, nu ma bag intre discutia dintre tine si baiatul asta, dar se poate face TF fara a atinge macar o singura data frana spate, o spun din propria experienta. Am facut TA si TF intr-o singura zi si n-am atins deloc frana spate. Ca e bine sau e rau, asta este un alt subiect, dar punctual vorbind, se poate, trebuie doar sa stii cum sa dozezi frana. Bineinteles ca se poate. Am coborat Tihuta fara frana spate, schimbasem placutele la Putna si nu stransesem calumea etrierul si s-a slabit .Eu stiu pe cineva care a coborat tot atunci Tihuta cu motorul oprit, ca sa faca economie de benzina. Se poate dar ala nu e motociclit, e labareala. Vorba lui Caragiu "Se poate trai fara arta si cultura? Da, dar nu merita." Acum 1 oră, Sapro213 a spus: Fiecare înțelege ce vrea din exprimarea respectiva, dar in iuchei face parte din testul poligon. De curiozitate, cum se face la examen? Iti face cineva un semn cand sa franezi sau iti aprinde un bec sau iti scoate un manechin in fata sau cum? LE. Nu mai e nevoie, am gasit: examinatorul iti face semn cu mana cand sa faci franarea de urgenta. Asta ziceam si eu, ca e nevoie de cineva care sa-ti dea comanda, altfel nu e franare de urgenta pentru ca tu vei sti deja ca trebuie sa opresti. Si, oricum, daca in filmul asta este chiar o simularea de examen, aia nu e franare de urgenta, motociclistul are maxim 30 la ora si stie ca urmeaza sa i se faca semn, chiar daca nu stie exact cand. De la 30 la ora orice elev decent poate sa opreasca suficient de repede pe drept si pasfalt curat de pe la sedinta 5-6 din scoala. Editat Ianuarie 27 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Ianuarie 28 Share Postat Ianuarie 28 Exersarea franarii de urgenta pe asfalt uscat, curat, la viteza relativ mica si cu psihicul concentrat pe respectiva manevra e fix-pix. Mai ales daca moto are ABS. Acum dimineata e mazga pe jos, mai incolo poate fi uscat cu nisip, sleau, marcaj... etc Prudenta, gazul cu moderatie, anticiparea trebuiesc exersate din plin. Pe TF, TA sau alte drumuri asemanatoare, cea mai buna frana e cea de motor, ajutata usor de fata si spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 28 Share Postat Ianuarie 28 1 oră în urmă, ALEX-Guzzista a spus: Exersarea franarii de urgenta pe asfalt uscat, curat, la viteza relativ mica si cu psihicul concentrat pe respectiva manevra e fix-pix. Salutare! Dupa mintea mea, scopul nu este sa verifici timpul de reactie sau cat de repede opresti. Asta depinde de foarte multi factori. Este important pentru orice motociclist sa stie cam cum reactioneaza motocicleta cand bruschezi franele. Si asta pe un asaflat bun. Pentru ca atunci cand vezi obstacolul la cativa metri in fata ta, s-a terminat cu toate mamele exersarilor, mai ales daca asa cum ai spus ,conditiile de drum nu sunt ideale. Te infigi in frane si acolo ramai. Daca ai ABS te scapa (pe mine m-a scapat de 2 ori) , daca nu, esti la mana destinului. Pentru mine a fost important ca la fiecare motor nou cu care am mers (in sensul pe care m-am suit, nu neaparat nou din magazin) sa tot facut franari din ce in ce mai aprige ca sa simt cum sta mobra pe drum si sub mine, si mai ales cam cat de eficiente sunt franele. Asa putem considerea exersarea franarii de urgenta complet inutila pentru cei care vor frana urgent si sunt cu pasarger pe mobra. Te duci peste ghidon cu pasager cu tot de nici nu stii ce s-a intamplat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 28 Share Postat Ianuarie 28 (editat) Acum 1 oră, ALEX-Guzzista a spus: Exersarea franarii de urgenta pe asfalt uscat, curat, la viteza relativ mica si cu psihicul concentrat pe respectiva manevra e fix-pix. Aha. Nu exersați, și atunci când o fi treaba cotoioasă bazați-vă pe iconițele de pe ghidon și din portofel! Voi știți câți conducători auto HABAR N-AU să frâneze? Mă întâlnesc mereu cu ei la cursuri, nu vb din cărți. A mai fost unul cu un FZ6 care s-a înfipt cu 🏍 între 2 mașini Pe DN1, pe la școala de poluție, era filmare on board. Jur că abia a mângâiat frâna, dacă ar fi exersat puțin măcar ar fi știut că 🏍 aia se poate opri mult mai repede decât a făcut-o cu ajutorul mașinilor. Editat Ianuarie 28 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 28 Share Postat Ianuarie 28 Despre ce vorbiti voi aici e doar franare puternica, nu de urgenta. 1 oră în urmă, Silver Arrow a spus: Salutare! Dupa mintea mea, scopul nu este sa verifici timpul de reactie sau cat de repede opresti. Asta depinde de foarte multi factori. Este important pentru orice motociclist sa stie cam cum reactioneaza motocicleta cand bruschezi franele. Si asta pe un asaflat bun. Pentru ca atunci cand vezi obstacolul la cativa metri in fata ta, s-a terminat cu toate mamele exersarilor, mai ales daca asa cum ai spus ,conditiile de drum nu sunt ideale. Te infigi in frane si acolo ramai. Daca ai ABS te scapa (pe mine m-a scapat de 2 ori) , daca nu, esti la mana destinului. Pentru mine a fost important ca la fiecare motor nou cu care am mers (in sensul pe care m-am suit, nu neaparat nou din magazin) sa tot facut franari din ce in ce mai aprige ca sa simt cum sta mobra pe drum si sub mine, si mai ales cam cat de eficiente sunt franele. Asa putem considerea exersarea franarii de urgenta complet inutila pentru cei care vor frana urgent si sunt cu pasarger pe mobra. Te duci peste ghidon cu pasager cu tot de nici nu stii ce s-a intamplat. Pai tocmai aia e smecheria, sa nu te infigi doar blana in frane si sa te lasi la mana destinului. Poate cu mobrele noi cu ABS o fi o cioaca (desi, sper ca suntem cu totii de acord, ABS lungeste distanta de franare), macar ramai in sa. Dar cu mobre fara ABS nu mai merge. Asta fac incepatorii de azi cand exerseaza, cica, franarea mai serioasa, se infig in frane si se bazeaza pe ABS. Mi-a cazut unul la finalul examenului in poligon pentru simplul fapt ca a vrut el sa-i arate examinatorului cum se face o franare de urgenta. Ghici ce? Mobra de examen n-avea ABS functional pe fata. L-am intrebat daca l-a pus cineva in timpul scolii sa franeze blana, fara sa controleze frana si a zis ca "nu, dar nu asa se franeaza pe strada daca e ceva?!". I-am raspuns "La nivelul tau da, dar numai daca nu ai becul galben ABS aprins in bord cand pleci." A zis ca nu s-a uitat la bord. Eu era sa intru intr-un poponeata de masina care a franat tare aparent fara motiv pe banda 3 ( era uberist si s-a trezit cu comanda pt care trebuia sa faca dreapta in 10 metri) din cauza ca uitasem sa dezactivez complet ABS pe spate la plecare. Ma asteptam sa derapeze spatele, sa o duc usor spre stanga masinii in timpul derapajului si apoi sa trec pe langa el. Cand colo a intrat ABS, nema derapaj si nu ma mai opream. Noroc ca era loc suficient pe stanga lui si am lasat franele si am trecut pe acolo, altfel il pocneam in curr. Deci fara faze de genul franam blana si facem cruci cu limba in cerul gurii sa ne o preasca franele cu ABS la timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Ianuarie 28 Share Postat Ianuarie 28 (editat) Pana acum am tras concluzia ca cel mai bine exersezi pe o mobra fara ABS, TC, alea, alea, adica fara sisteme electronice...ce mai incoace si incolo, motociclitul adevarat se face raw ... nu? Eventual pe zapada/noroi si aglomeratie maxima, sa ai motiv sa "exersezi"... Fiecare intelege ce vrea din motocicleala, fiecare are alte asteptari, unii sunt "piloti", altii vor doar sa se plimbe, linistiti, duminica, nu poti pune "=" intre ei, fiecare are perceptia si universul lui in care se misca...cu aceeasi mobra fiecare se poarta diferit...poveste veche... Editat Ianuarie 28 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.