Sapro213 Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă (editat) 13 minutes ago, Speedy.K said: Din ce am citit despre examenul din UK, am inteles ca nu se pica pentru uitat semnalul pus o data. Mi-as fi dorit sa fie asa dar ei considera greșeală grava. Greșeala aia m-a costat 270£ sa mai programez odata orașul Editat 21 ore în urmă de Sapro213 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă A, deci poligonul si traseul sunt considerate probe separate, nu ca la noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sapro213 Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă 3 minutes ago, Speedy.K said: A, deci poligonul si traseul sunt considerate probe separate, nu ca la noi. Da, mod1 și mod2. Examenul din teorie are 50 de întrebări și 14 videoclipuri unde dai click când vezi un pericol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă Acum 3 ore, 3.14 a spus: sa-i duci la munte pe curbe Poate pe vreo cursantă într-o sesiune 1:1! 🫣 Am vz live anul trecut la o școală cu ștaif cum erau lăsați cursanții de izbeliște singuri în poligon, când a pus cineva 🏍 jos au început urletele... Un prieten stabilit în Austria mi-a povestit că după ce a luat A-ul, chiar dacă școala e mai serioasă decât în Ro, după ce a luat permisul, în termen de 6 luni parcă, a fost obligat să facă un curs de genul celor aurii. Cu deducere de la impozit, adică ajută cumva și statul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă Ti-oi fi povestit eu? Fii-mea a facut acel curs, pe banii ei (adica ai mei ). De deducere nu stiu sa existe, oricum ea era la facultate pe atunci. A facut cursul si la moto si la auto. In plus dupa ce iei carnetul, mai intai faci ''o revenire'' la instructor si faci o tura prin oras sa vada cum te misti. Daca nu e bine, mai bagi niste ore pe banii tai. Si nu merge pe prietenii. Si pentru anumite prostii pe care le faci, pe langa amenda te poti alege si cu un curs din asta obligatoriu pe banii tai. La noi, a oprit elevul de la volan, banuiesc ca la indicatiile instructorului, fix pe trecerea de pietoni ca sa se schimbe cu elevul din spate. Au invatat astfel prima lectie de Romania: pui avariile si ''doar un pic stau''. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă Acum 9 ore, ENEOS a spus: Poate pe vreo cursantă într-o sesiune 1:1! 🫣 Am vz live anul trecut la o școală cu ștaif cum erau lăsați cursanții de izbeliște singuri în poligon, când a pus cineva 🏍 jos au început urletele... Un prieten stabilit în Austria mi-a povestit că după ce a luat A-ul, chiar dacă școala e mai serioasă decât în Ro, după ce a luat permisul, în termen de 6 luni parcă, a fost obligat să facă un curs de genul celor aurii. Cu deducere de la impozit, adică ajută cumva și statul. Acum 6 ore, Silver Arrow a spus: Ti-oi fi povestit eu? Fii-mea a facut acel curs, pe banii ei (adica ai mei ). De deducere nu stiu sa existe, oricum ea era la facultate pe atunci. A facut cursul si la moto si la auto. In plus dupa ce iei carnetul, mai intai faci ''o revenire'' la instructor si faci o tura prin oras sa vada cum te misti. Daca nu e bine, mai bagi niste ore pe banii tai. Si nu merge pe prietenii. Si pentru anumite prostii pe care le faci, pe langa amenda te poti alege si cu un curs din asta obligatoriu pe banii tai. La noi, a oprit elevul de la volan, banuiesc ca la indicatiile instructorului, fix pe trecerea de pietoni ca sa se schimbe cu elevul din spate. Au invatat astfel prima lectie de Romania: pui avariile si ''doar un pic stau''. Exact ce spuneam, ca principalul motiv al calitatii slabe la care ies incepatorii din scoala este legislatia. E aceeasi chestie ca la mersul civilizat cu masinile si mobrele pe strada, aia din Austria, de ex, nu merg mai civilizat pentru ca ar avea ei in gene civilizatie, fata de romani, ci pentru ca le e frica de pedepse. Si aia cum ies de la ei din tara si trec in Ungaria, cum incep sa se cocalareasca. Pentru ca acolo le e mai putin frica de pedepse. Oamenii se civilizeaza numai cu biciul, in maruntaiele lor sunt toti la fel de tigani. La fel e siasta cu scoala, nu sunt instructorii sau patronii de scoli mai plini de constiinta vis a vis de viata viitorilor motociclisti pe care-i formeaza, ci legile ii obliga, pe ei si pe cursanti, sa iasa mai pregatiti din scoli, altfel nu iau permisele. Acum 13 ore, 3.14 a spus: Stim ...altii is de vina ....asa e in romaninstan oricine este vinovat mai putin noi care suntem perfecti . Instructorii ar trebui sa aibe cursuri de pedagogie , de psihologie , de .....multe altele ....inainte de a deveni instructori ....pentru ca degeaba cunosti materia si esti doxa , daca nu stii sa o transmiti mai departe ....iar cursurile alea asta te invatau ....cum sa transmiti mai departe cunostintele in TOATE CAZURILE ( pt ca va vin tot felul de caractere ....cu care trebuie sa lucrati si sa razbiti .....) Presupun ca nici motivatia instructorilor nu mai este chiar cusera ....asa ca adunate , dau ceea ce este pe strada . Vis-a-vis de examinatori ....si ei is uameni ...dar isi fac treaba daca nu is manjiti ( de cine oare ? ) . Nu mai contiunui ca sa nu o iei personal .......dar asta-i realitatea . De aia sunt bune cursurile facute in medii controlate si de specialisti pentru diverse situatii ( sa zicem la nea Haur ) Cate sesiuni ai facut tu cu elevii tai - in mediu umed pe curbe - in gasca ...sa invete cum sa se pozitioneze , unde sa stea , ce sa nu faca ....bla bla bla ) - sa-i duci la munte pe curbe unde ai posibilitatea sa le arati si target fixation - o franare cu evitare ....un stoppie - eventual niste cursuri basic de prim ajutor ...la moto is dese ... Eu sunt convins ca nimic din toate aste nu faci , si nu din rea vointa ci din lipsa de bani , spatiu , vehicule modificate adecvat , timp , motivatie ......si mai baga ce vrei tu aici . Solutii sunt , insa nu am sa inteleg niciodata de ce nu sunt implementate ( si de o parte si de cealalta a taberei ) Nu iti evitasem postul asta pe motiv de cap de strut in nisip. Cursuri de pedagocie si psihologie ca sa reusesti sa inveti PE TOATA LUMEA, cum ai zis tu: inceputul ar fi examinarea psihologica REALA, atat a instructorilor, cat si a elevilor. Nu toata lumea care se inscrie la scoala moto ar trebui sa si ajunga cu mobra si permis pe strada. Sunt caractere sau profile psihologice incompatibile cu motciclismul pe strada. Treaba scolii r trebui sa fie inclusiv sa identifice indivizii care n-au profilul potrivit si sa-i trimita linistit acasa cu recomandarea de a nu mai insista. Chestie care nu se poate face, din motive de "egislatie proasta. La fel si cu cei care pur si simplu nu corespund dpdv somatic , motrice sau de alta natura, cu indeletnicirea de a merge cu motocicleta pe strada. Am avut cazuri care aveau evidente pribleme de atentie, probleme fizice sau psihice si pe care, oricat de mult i-ai fi dadacit, nu aveau cum sa se descurce in siguranta pe strada. Singura varianta a instructorului este sa refuze sa se suie cu ei pe strada pe motiv de lipsa de siguranta, dar asta o poate face doar daca si patronul de scoala intelege riscurile si nu putine sunt cazurile in care intructorii sunt fortati sa faca cumva incat sa scape de elevul inapt nu trimitandu-l acasa, ci ajutandu-l sa ia examenul. Examinatorii: 99% dint ei sunt absolut OK. Manjiti nu stiu, nu cred sa mai existe de ceva ani. Partea de poligon e cu foarte mica marja de interpretare din partea lor, iar partea de strada este filmata. Stiu toti ca, datorita sau din cauza modului in care legea organizeaza examinarea, instructorul poate ajuta candidatul pe strada, dar n-au ce face. Pana nu se schimba procedura sunt legati de maini si de picioare. Aia 1% care nu sunt ok sunt doar prosti sau animati de veleitati militienesti, sunt mai mult absurd de exigenti decat prea indulgenti. Deci nu din cauza lor ies absolventii nepregatiti. Despre a-i duce la munte, pe curbe, etc: legislatia nu-mi permite. Trecand peste faptul ca stoppie e interzis conform legii ( ar fi trebuit sa stii asta, legea te obliga sa pastrezi in permanenta contactul ambelor roti cu solul), nu ai ce sa cauti cu elevul din Bucuresti pe Cheia in ore. Dar aici principala problema este raspunderea in caz de accident: ea este a instructorului. Asta nemailuaind in calcul ca pe drumuri publice instructorul este obligat sa mearga pasager la elev. Te bagi sa-l inveti pe un elev sa franeze cu fata pe viraj sau sa faca stoppieul ala de care ziceai cu tine pasager? Ca fi-miu mi-a pus in vedere sa ma intorc in fiecare zi viu acasa de la serviciu... Singura varianta in care ai putea sa faci chestiile astea ar fi DUPA ce elevul isi ia permisul si are mobra lui. Si eu si altii incercam asta. Dar ghici cati elevi am avut anul trecut care, dupa ce si-au luat permisul si mobra, m-au sunat sa facem ore de perfectionare impreuna?! 2 ! Din sute de absolventi. Deci cine e de vina?! Deci nu, solutii pentru instructori, examinatori si scoli NU sunt, in actualul cadru legislativ. Si ajungem la ce spuneam anterior: principala problema este legea. Ea poate fi imbunatatita mult, dar nu se vrea din doua motive: lipsa de interes ( ii doare-n cot pe legiferatori de motociclistii de pe strada) si interesele majoritatii patronilor din piata moto, de la scoli pana la vanzatori de mobre ( daca scoala si examinarea s-ar legifera cum trebuie o parte insemnata din elevi ar ramane acasa pe motive de lipsa aptitudini, ceea ce ar face sa se scumpeasca mult scolile=> alt procent din elevi ar ramane acasa pe motive financiare; ar rezulta absolventi cam la jumate din numarul actual, ceea ce ar afecta piata moto, si-asa vai de mama ei) Cam asta e, pe scurt o sinteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Anul trecut am avut ocazia sa asist la mai multe ore de poligon, o parte in Electronicii si o parte in Ilioara. Nu am observat elevi care sa para altceva decat oameni normali, in schimb am observat cativa instructori care nu ar putea sa treaca nici macar un psihologic la misto. Oamenii aia nu prea aveau ce cauta pe acolo nici macar pe post de pandari. Am avut ghinionul ca sotia sa nimereasca un caracter de genul ala, total necioplit, care nu a auzit in viata lui de pedagogie si cu nervii la pamant, la prima ora de iesit in trafic. Normal ca am aranjat sa se transfere la alta scoala . Daca nu urla nimeni crima, pot sa va spun si numele scolii unde a dat examenul cu succes si unde instructorul este de pe alta planeta in comparatie cu ce am vazut pe la alte scoli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Dpmdv e bine ca aceste chestii in neregula sa fie spuse cu subiect si predicat. Daca vrei poti sa mi le spui in privat, ca sa nu se ofruscheze nimeni. As fi chiar curios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Nu am spus cu subiect si predicat pentru ca nu am retinut exact numele individului. In scoala respectiva mai activau si alti intructori care erau ok. Nu ar fi corect fata de patronul scolii sa ii fac reclama negativa avand in vedere ca poate pana acum acel individ poate a fost deja indepartat. Eu l-am sunat direct pe patron si i-am spus ce am avut de zis. Cu restul pe care i-am observat ca fiind depasiti de situatie, nu am avut legaturi comerciale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Ca sa devii profesor trebuie sa faci un modul psiho-pedagogic, adica sa inveti sa predai altora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat 11 minute în urmă Share Postat 11 minute în urmă 19 hours ago, Speedy.K said: A, deci poligonul si traseul sunt considerate probe separate, nu ca la noi. La fel și în Olanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.