MotoS Garage Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 si eu m-am drogat acum cativa ani si am vazut un strom de am zis ca e sport-touring... mai mult sport, asa... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Orice ar scrie producatorul, asta nu e adventure... (nu ma refer la XT). Da, eu am mers si pe forestiere moderate cu VStromul, dar tot nu-l consider ceva mai mult decat un sport-touring (desi pentru genul asta de mobre, s-a facut o clasa aparte: sport adventure tourer). Adica o struto-camila care face cate ceva din toate, dar nu exceleaza la nimic. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 (editat) Măi, ca să nu intrăm în polemici, V-strom e ceva touring combinat cu influențe de Adv (cam cum e macul pe covrigi). Face de toate, nimic perfect, preferă afaltul și gumele pentru așa ceva. Aaaaa, că pun unii gume 50/50 și au abilități să le stăpânească prinncine știe ce condiții vitrege, e altceva. Mi-a spus unul că mai nou se poate face touring în jurul lumii cu naked, îi pui cutii și aia e. Au făcut alții cu R1, dar aia nu-i de touring cum nu-i nici V-strom sportivă. Are ceva valențe sportive (cu ghilimelele de rigoare), dar totuși... Bun, că am terminat-o cu disputa asta, facem o petiție să pună clasificare la anvelopele moto? Pe aia pentru petardele de sărbători am semnat-o (asta chiar serios). Editat Ianuarie 8 de Lucian_M Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Acum 5 ore, yglos a spus: Eu unul consider topicul foarte util, nici vorba de batut campii de catre nimeni. Fiecare isi da cu parerea proprie subiectiva iar de la fiecare avem de invatat cate ceva in lipsa unor clasamente oficiale care sa ne duca la o alegere mai buna a anvelopelor moto. Pur si simplu nu conteaza experienta mea sau a altora pe mobre, (ca fapt divers am undeva la 50000 km pe doua roti si doua V-Strom, deci nu ma consider nici incepator si nici veteran, dar pe 4 roti am peste 500.000. km si aici chiar sunt veteran, iar ca varsta am trecut de 50) dar conteaza sa facem macar un clasament al anvelopelor bune pe suprafete umede SI RECI. Subliniez suprafete RECI intre 7-18 grade celsius in aer, dar la sol ceva mai putin, caci la cald nu se prea simt diferentele intre anvelopele moto spuse de colegi ca fiind bune si testate de mine unele din ele. Daca pana acum ceva timp nu prea existau anvelope moto cu M+S deci facute din material mai moale dar mai uzabil, azi au aparut astfel de anvelope. Ma intereseaza in mod special experienta unora dintre rideri cu ele, atat cat au. Sa ne spuna diferenta fata de vechile clase de anvelope moto fabricate mai mult pentru vara. Eu unul stiu sa merg incet si pana acum am evitat orice pericol in trafic pe orice suprafata, dar topicul se vrea a fi util mai ales pentru cei aflati la inceput de drum si care pot sa isi ia anumite informatii utile de aici ca sa incalte mobrele. Ati vazut si voi probabil filmulete pe net zilele astea cu rideri incepatori care au luat trante la viteze incredibil de mici de 10-20 km/h la efectuarea unui viraj in intersectii pe asfalt umed si rece. Poate unii dintre voi nu realizeaza pe ce plastice merg, dar le recomand tuturor celor care merg pe umed si rece sa opreasca dupa 50 de m de la pornire si sa puna dreq mana pe anvelope ca sa vada cat de plastice (sau nu) sunt. Eu unul asa am facut si am evitat pericolele pana acum. Incerc sa ii constientizez si pe altii de acest lucru. Asta e tot. 1. Vezi ca la 500.000 km pe masina nu esti veteran, ci doar experimentat. Altii au 1 milion, doua... Si vorbesc de turisme, nu de tiristi. 2. Anvelope moto M+S eu folosesc de vreo 10 ani, asa cum ti-am scris, dar iar n-ai citit cu atentie. 3. Ce inseamna suprafete reci la tine nu 8nseamna suprafete reci la mine. Conform normelor auto rece este sub 4-5 grade, (f) de producator. Deci. 7-15 e cald. La fel si pentru mine. La 10 grade n-ar trebui sa ai probleme cu nicio guma, celputin nu dupa 5-6 km de mers, cand anvelopele se incalzesc. Chiar, si asta e o variabila, in oras gumele se incalzesc mai repede daca mergi mai agresiv. 4. Incepatorii aia de care zici ca au cazut nu au cazut din cauza gumelor, ci din cauza lipsei de indemanare, experienta, obisnuire cu mobra. Frana fata bruscata pe viraj te poate da pe jos si la 40 de grade cu gume noi si bune. Am reusit si eu asta cu crampoane pe 5cm de balta in primul an dupa ce am schimbat categia de mobra: sperietura, frana brusca, poc pe jos la 20 la ora. Dar nu au fost gumele proaste, ci eu. 5. Degeaba bagi tu unghia in gume la 10 grade dupa 50m de la pornire. Dupa 5 km or sa fie altfel. Si dupa 100 altfel. Pe autostrada intr-un fel si pe Cheia altfel. Cu pilot de 100 de kile, pasager de 70 si 30 de kile de bagaje intr-un fel, cu rider de 70 de kile si atat in alt fel. Cu un 1300 gs deasupra intr-un fel si cu un KLE500 altfel. Cu mine la ghidon intr-un fel si cu un prieten pe acelasi model de mobra si acelasi cauciuc si acelasi drum, altfel. Aduca exact ce-ti spuneam la inceput. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 8 Autor Share Postat Ianuarie 8 Acum 7 ore, Lucian_M a spus: Păi după 50 m nu se încălzește nici mama cauciucului, doar cu burnout. Luciane, nu ai inteles ce am vrut sa spun. Eu am spus ca sa verifice plasticele la rece ca sa fie constienti de faptul ca in clipa 2 poate veni asfaltul peste ei. Chiar si dupa 10-20 de km de mers pe asfalt rece si umed la 10-15 grade anvelopele tot plastice vor fi. 1 oră în urmă, Speedy.K a spus: 1. Vezi ca la 500.000 km pe masina nu esti veteran, ci doar experimentat. Altii au 1 milion, doua... Si vorbesc de turisme, nu de tiristi. 2. Anvelope moto M+S eu folosesc de vreo 10 ani, asa cum ti-am scris, dar iar n-ai citit cu atentie. 3. Ce inseamna suprafete reci la tine nu 8nseamna suprafete reci la mine. Conform normelor auto rece este sub 4-5 grade, (f) de producator. Deci. 7-15 e cald. La fel si pentru mine. La 10 grade n-ar trebui sa ai probleme cu nicio guma, celputin nu dupa 5-6 km de mers, cand anvelopele se incalzesc. Chiar, si asta e o variabila, in oras gumele se incalzesc mai repede daca mergi mai agresiv. 4. Incepatorii aia de care zici ca au cazut nu au cazut din cauza gumelor, ci din cauza lipsei de indemanare, experienta, obisnuire cu mobra. Frana fata bruscata pe viraj te poate da pe jos si la 40 de grade cu gume noi si bune. Am reusit si eu asta cu crampoane pe 5cm de balta in primul an dupa ce am schimbat categia de mobra: sperietura, frana brusca, poc pe jos la 20 la ora. Dar nu au fost gumele proaste, ci eu. 5. Degeaba bagi tu unghia in gume la 10 grade dupa 50m de la pornire. Dupa 5 km or sa fie altfel. Si dupa 100 altfel. Pe autostrada intr-un fel si pe Cheia altfel. Cu pilot de 100 de kile, pasager de 70 si 30 de kile de bagaje intr-un fel, cu rider de 70 de kile si atat in alt fel. Cu un 1300 gs deasupra intr-un fel si cu un KLE500 altfel. Cu mine la ghidon intr-un fel si cu un prieten pe acelasi model de mobra si acelasi cauciuc si acelasi drum, altfel. Aduca exact ce-ti spuneam la inceput. Hai sa eliminam offtopicul si sa ne concentram pe subiect. Nu sunt de acord ca 7-15 grade in aer este cald pentru anvelope moto si am argumentat de ce: Pentru ca sunt plastice pur si simplu la acele temperaturi pe umed. Pe uscat e alta treaba. Acolo au posibilitatea sa se incalzeasca. Tanarul care a luat tranta aia in video pe FB la intersectia cu virajul la stanga avea exact ingredientele spuse de mine: Plastice pe mobra, reci, ud si rece pe jos, viteza 10-20 km/h. Nu a franat cu fata ci a virat ceva mai hotarat. Nu poti da vina pe el in acest caz ci exclusiv pe gumele de kakat. Fiind tanar nu a constientizat faptul ca producatorii sunt atat de nenorociti cu anvelopele moto ca sa iti puna viata in pericol. La 07.01.2025 la 14:04, Djenavar a spus: Opa na, detii deja adevarul.Rau,foarte rau, asta una Doi:- mai bine dai cateva mailuri la producatorii de anvelope sa le ceri acele detalii Ma bat cu morile de vant....pur si simplu nu am cu cine... Ai o atitudine primitiva de automobilist din anii 90 care spunea la vremea aceea ca nu are nevoie de anvelope de iarna pe masina ca nu e nevoie la noi in Romania, de parca nemtii inventasera degeaba apa calda (a se citi anvelopele de iarna) Pe cine incerc eu sa conving ca motociclismul este azi exact la acel primitivism auto din anii 90? Soferii batman din anii aceia erau ca majoritatea riderilor care au scris pe aici ca riderul conteaza si nu anvelopele. Cred ca m-am inselat in privinta constientizarii acestor pericole MAJORE legate de lipsa clasificarii anvelopelor moto de catre marii producatori pe partea de aderenta la franare. Prea putini spre deloc cer asta. Iar cum noi comunitatea moto nu o cerem, nici producatorii nu o sa ne spuna adevarul. Riderii sunt liberi sa isi rupa gatul pe riscul lor, asta e concluzia trista. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Cine, ma, comunitatea moto DIN ROMANIA??!!?!?!?!? Hahahahahahahahahahahahahah! Asta e o gluma, sper! Noi suntem zero barat in lumea moto internationala! Nici nu existam! Tarile cu apa calda in motociclism cum ar fi Spania, Italia, Franta, Anglia nici nu stiu ca exista motociclisti romani. Stiu doar ca Romania are drumuri neasfaltate pe care e voie sa mergi cu 1200 gs ca sa zici ca ai facut adventure cu ea. Atat. Daca aia n-au cerut niciodata clasificari la gume dupa aderenta pe ploaie si isi cumpara gume asa cum sunt ele pe net, crezi ca o sa se simta industria anvelopelor ca s-au rasculat doi pulifrici din Romania cu 50.000 km la activ?! Pe buneee?! Parerea mea e ca topicul se poate inchide. Initiatorului i s-au dat cateva indicatii despre mersul pe ud/rece, i s-au dat cateva exemple de gume bune pentru asa ceva si topicul incepe deja sa se 8ndrepte spre derizoriu. Noapte buna! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Ăia 50.000 în câți ani? Scuze de intervenție, mă cam simt cu musca pe căciulă în ultimii doi ani datorita timpului și... poliției. Prietenii știu de ce. 🫣 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Acum 4 minute, Speedy.K a spus: Tarile cu apa calda in motociclism cum ar fi Spania, Italia, Franta, Anglia Daca aia n-au cerut niciodata clasificari la gume dupa aderenta pe ploaie si isi cumpara gume asa cum sunt ele pe net, crezi ca o sa se simta industria anvelopelor ca s-au rasculat doi pulifrici din Romania cu 50.000 km Mi.ai luat un pik vb din gura, linkul pus de mine tocmai parerea eglezilor am senzatia ca o expune i.ar daca nici acolo nu este ud pe jos 300din 365, nu stiu ce sa mai zic .Omul vrea o clasificare si punct. La 120/h pe asfalt ud 25% si rece 9.8 grade in aer si 5 la asfalt, cu o huiduma de 120 kg la ghidonul unui KTM1290 cu vantul dun spate, distanta de franare pana la 0km/ este de 35.65 m Acum 5 minute, Lucian_M a spus: Ăia 50.000 în câți ani? Cam toti anii Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Acum 10 minute, Djenavar a spus: Mi.ai luat un pik vb din gura, linkul pus de mine tocmai parerea eglezilor am senzatia ca o expune i.ar daca nici acolo nu este ud pe jos 300din 365, nu stiu ce sa mai zic .Omul vrea o clasificare si punct. La 120/h pe asfalt ud 25% si rece 9.8 grade in aer si 5 la asfalt, cu o huiduma de 120 kg la ghidonul unui KTM1290 cu vantul dun spate, distanta de franare pana la 0km/ este de 35.65 m Și dacă are pasager de 70 de kile, iar termosul e pe jumătate gol? Acum 11 minute, Djenavar a spus: Cam toti anii Apoi în cazul ăsta e cam clară treaba. Merg in continuare pe Road 6, chit că nu știu cum frânează în giratoriul de lângă Orion sau în cel de la ieșirea spre Bicaz, noaptea, în condiții atmosferice nu foarte prielnice, temperatură de maxim 11,3 grade și cu iluminatul stradal aprins. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Acum 20 minute, Djenavar a spus: Mi.ai luat un pik vb din gura, linkul pus de mine tocmai parerea eglezilor am senzatia ca o expune i.ar daca nici acolo nu este ud pe jos 300din 365, nu stiu ce sa mai zic .Omul vrea o clasificare si punct. La 120/h pe asfalt ud 25% si rece 9.8 grade in aer si 5 la asfalt, cu o huiduma de 120 kg la ghidonul unui KTM1290 cu vantul dun spate, distanta de franare pana la 0km/ este de 35.65 m Cam toti anii Da, cam asa ceva! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate