Bigfoot Postat Duminică la 19:21 Share Postat Duminică la 19:21 (editat) Salutare, Inca din ianuarie 2025 eram "fiert" sa imi cumpar un Supermoto adevarat, dar din diverse motive, pana vinere trecuta, nu s-a putut asa ceva. Probabil ca EST Bike a adus doar doua SWM-uri SM500R modele 2024 Euro 5. Ma bucur mult de tot ca am avut sansa (Multumesc lui Dumnezeu), sa cumpar modelul 2024, pt ca modelul 2025 NU imi place dpdv estetic, cum arata, mult prea mult negru pt gustul meu. Din cate am inteles SWM SM500R 2025 nu a obitnut omologarea euro 5+ in Ro si de aceea nu s-a vandut, pt ca eu tot sunam la EstBike, alooo vreau si eu una va rog, am tot fost amanat pana in Iunie. Bun sansa mea era clar sa iau ceva SH. Pe glob in prezent sunt doar companii care produc Supermoto-uri adevarate pursange cu omologare de sosea din fabrica SWM (SM500R) respectiv, Sherco (500SM Factory), atat, punct. Suzuki Drz400 SM si KTM 390 SM astea sunt motociclete de mers "la Mega" cu design in stil supermoto, dar nu au nimic din ceea ce inseamna un Supermoto adevarat. Supermoto adevarat inseamna monocilindru de 450-500, suspensii supradimensionate, unghiul furcii din cadru mai agresiv cu cateva grade din fabrica(mare mare atentie aici) si o masa de aproximativ 130kg la gol, cu semnale far stopuri, placuta de inmatriculare etc. BONUS asta are omologare de doua persoane din fabrica, Sherco 500SM Factory nu are. Bine, nu o sa merg eu cu cineva la touring, dar este "nice to have". Mai si ma tot uitam pe net, chiar si dupa ce am luat 450 MT-ul care este excelent pt mers in doi, no comment, dar cumva vroiam ceva care sa fie "jucaria mea", vroiam ceva care sa ma faca sa zambesc doar cand ma uit la ea, stiind ce giumbuslucuri poti face cu asa ceva, fara sa te lupti cu masa ei, asta are 140kg la plin. Si cu CF Moto 450 MT mai fac traznai, dar este un asteroid de 205kg la plin, masa aia se simte, orice ai spune, iar eu sunt obisnuit cu motociclete usoare ca masa, in ultimii ani avand KX450F-ul pt motocross, motocicleta pe care am vandut-o acum 18luni dupa ce am avut "o cumpana" sa zicem. Eu am mai avut in 2011 o Husqvarna 450 SMR cu care am fost si la o etapa din campionatul national de SM de la AMCKart. SWM defapt avand ca baza Husqvarna anilor 2009-2010 si este facut in Varese Italia in fabrica originala, care a fost cumparata de conglomeratul industrial Shineray. In 2026 vreau sa il bag pe SWM in campionatul national de Supermoto. Acum sa zicem dupa ce am experimentat mai multe genuri de motociclete cu diverse capacitati cilindrice, stiu clar ce vreau si ce conteaza pt mine, iar acest SWM SM500R este oooohhhh Mon Dieux, la creme de la creme. Pe bune. Mai si ma uitam pe net, Mobile, Autoscout, Leboncoin.fr, OLX, FB market place. Sa aduc de afara un SWM ma costa ceva mai mult, dar era aproape gen Austria/Germania, deci un drum irelevant ca distanta, remorca am, nu era o problema, ma uitam si in Franta la Sherco-urile 500SM Factory, dar cumva trebuia sa le combin cu o excursie, mai ales daca discutam de Franta. Fratilor apare acest SWM SM500R in Romania in Caras-Severin, dau un telefon vb cu omul stabilesc intalnirea, a durat cam 1luna sa ne sincronizam, dar ma bucur mult de tot, nespus de mult ca am ajuns sa am asa motocicleta in garaj. Geometria este....wow, franele sunt...brutale, inclusiv fata de fosta mea 450SMR, frana asta radiala pe fata cu 4 pistoane, este foarte "sensibila" la fiecare milimetru de cursa a leviurului de frana, extrem de dozabila si controlabila. As putea spune ca este preiculoasa pt cineva "neatent". Evident are ABS pt ca na norme EU, dar o sa il deconectez tot timpul, bine ca are optiunea asta. Motocicleta mea a fost cumparata la 690km pe bord si inca este limitata la 20kw, dupa 1000km se termina rodajul, la 1000km vine al doilea schimb de ulei, apoi teoretic se schimba uleiul la mers civil la 2000km sau in cazul competitiilor, de bun simt este sa schimbi uleiul la fiecare cursa pt ca scoti untul din ea pe circuit. Better be safe than sorry. Totusi si asa limitata la 20kw este o placere sa o conduci/pilotezi. Eu am m-am cazat le Clisura Dunarii in Dubova si m-am plimbat Vineri seara pe defileul Dunarii, a fost o placere, un adevarat rasfat sa faci un asemenea traseu cu un Supermoto adevarat. Recomandarea doctorului. Momentan am 54km facuti cu ea, cat e in rodaj, defapt pana la 2000km cred ca o las limitata, apoi la 2000km pe bord ii schimb uleiul si o delimitez. Asa limitata cu 1-a se ridica pe o roata fara ambreiaj, are un cuplu mare. In opinia mea 140kg la plin cu 20kw este pachetul idéal pt incepatori, dar na la noi se incepe direct cu 200kg si 100cai....si ne miram ca multi conduc ca niste cizme. Acum in ceea ce priveste motocicletele de supermoto, probabil ca unii dintre voi o sa imi spuneti: De ce nu ai luat un enduro pt a fi convertit cu roti SM? Gresit. Foarte gresit, pt ca baza unui supermoto adevarat este o motocicleta de motocross si nu de enduro, nu mai descriu tot aici diferentele Enduro vs Motocross, va las clipul aici: Plus ca asa cum am mai zis si pe topicul cu CF Moto 450 MT piata SH are niste scoruri, absolut aberante, jenante, cadavre de 10-15ani la 5000e, Doamne fereste! Atentie ca in aceste preturi primesti enduro-uri cu frane slabe pe fata (unele au discul de 260mm de enduro pus pe roata de SM), cu adaptor de 320mm pt etrier simplu axial cu doar 2 pistonase, dar NU cu etrier Radial cu 4 pistonase, diferentele in ceea ce priveste performanta franei este colosala. Unii cer 7000e pe motociclete vechi 2015, KTM 500 EXC modificat de supermoto cu roti de 17 dar cu frana fata banala, avand etrier "mort" axial cu doua pistonase, ce e drept montat cu adaptor la disc de 320mm, dar tot este jenant de scump pt ceea ce primesti ca pachet. Un Sherco 500SM Factory din 2024 este vreo 9000e sau un SWM SM500R este aproximativ 5000-6000e si astea sunt supermoto-uri adevarate cu suspensii dure (nu moi ça de enduro) cu o cutie cu rapoarte lungi, etc. Pana in 2016 se putea omologa in baza seriei de sasiu o motocicleta de motocross, la o companie din Italia cu apeoximativ 350euro imi scapa numele, cine e in domeniu, rog sa ma completeze aici, insa din 2017 conform EU motocicletele de motocross nu mai pot fi omologate asa de usor, pt ca nu au catalizator. Totusi si asta se poate, in Franta de exemplu costa 1100e omologarea, insa acum omologarea este mult mai serioasa si stricta, dar se poate daca stii unde sa cauti si vrei. (In Franta Supermoto-ul ca fenomen este cel mai popular, raportat la EU) De aceea este practicata modificarea la scara larga a motocicletelor de enduro in motociclete de supermoto, pt ca cele de enduro vin omologate pt strada din frabrica. De ce nu sunt asa de populare supermoto-urile adevarate? ->Pt ca astea sunt motociclete pt cineva ce are deja alta motocicleta. Daca discutam de motociclisti experimentati. ->Pt ca pot fi intimidante, trebuie sa ai MULT bun simt in comenzi, acceleratie, frana, altfel esti pe jos, executat. Daca ai fost obisnuit si ai inceput pe motociclete care au ABS si TC, va trebui sa inveti sa respecti motocicleta, sa o stii de frica si sa umbli fin la comenzi. Inclusiv la mers sportiv cand scoti untul din ea, mai ales atunci, trebuie sa fii foarte fin, cu mult bun simt si "respect" in comenzi si in sincronizarea comenzilor. ->Pt ca trebuie sa ai rabdare si timp 2saptamani macar sa iti dai seama cum sa iti reglezi suspensiile fata spate raportate la stilul tau de mers. ->Pt ca nu fuge 300km/h, cu asa ceva te distrezi, daca stii ce sa ii ceri, pana in 100km/h. La nevoie fuge 180km/h, eu atat fugeam maxim cu 450SMR, momentan SWM SM500R pe care il am acum limitat la 20kw, fuge 128km/h, mai mult nu duce. ->Pt ca sunt foarte usoare si in mana unui motociclist normal, expert in eu stiu, Hornet-uri sau FZ6 sau CBR 600, ce e la moda pt "incepatori" , nu ii pare stabila. Eu va recomand sa incercati Supermoto. S-ar putea sa va placa mult, sau sa ziceti clar asa cv nu e pt mine, in functie de experienta, gusturi, temperament. Si KTM 690 SMR (pe care am mers) sau Husqvarna 701 SM sau GasGas 700 SM sunt distractive dar ele NU sunt supermoto-uri, sunt niste motociclete de strada, cu pozitie de enduro, foarte foarte capabile fiind relativ usoare la 150kg la gol, dar au suspensii mai "civile", motociclete marketate drept supermoto, in baza unui design in stil supermoto. Revin cu mai multe informatii despre SWM SM500R dupa ce "ne mai cunoastem". Editat Duminică la 19:25 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Duminică la 20:46 Share Postat Duminică la 20:46 Sa o calaresti sanatos si fara evenimente nasoale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Luni la 11:28 Share Postat Luni la 11:28 Arata super....M-ai facut sa ma uit si eu dupa unul (si sa-mi vand una din motociclete). Esti nitel atipic, nu tii cont de trend...Ti-ai luat fara greata 2 motociclete chinezesti (Cfmoto si SWM care are istoric italian, dar a fost reinviat de chinezi)...desi chiar si acum mai vad oameni care prefera sa dea 3-5k euro pe un moto obosit de aproximativ 20 ani vechime, doar pentru ca scrie Japonia pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Luni la 12:47 Share Postat Luni la 12:47 Numa intreb, dar noul ducati mono nu i supermoto? bine,este o caruta de bani :))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Luni la 17:43 Share Postat Luni la 17:43 Misto jucareaua! S-o alergi cu placere! Si eu m-am invartit in jurul cozii pana mi-a picat Xmoto pe mana, de atunci restul de fiare zac in garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Luni la 18:14 Autor Share Postat Luni la 18:14 Acum 21 ore, ALEX-Guzzista a spus: Sa o calaresti sanatos si fara evenimente nasoale. Multumesc frumos! Acum 6 ore, Leon a spus: Arata super....M-ai facut sa ma uit si eu dupa unul (si sa-mi vand una din motociclete). Esti nitel atipic, nu tii cont de trend...Ti-ai luat fara greata 2 motociclete chinezesti (Cfmoto si SWM care are istoric italian, dar a fost reinviat de chinezi)...desi chiar si acum mai vad oameni care prefera sa dea 3-5k euro pe un moto obosit de aproximativ 20 ani vechime, doar pentru ca scrie Japonia pe el. Ma bucur! Referitor la pretul motocicletelor, na fiecare face cum stie. Eu nu imi permit luxul sa stau dupa mecanici (desi am in anturaj asa ceva), sa pierd timpul dupa piese, sa caut pe X forum problema Y. Cumpar moto chinezeasca noua=cumpar liniste pt ca e noua la pret normal, la pret corect. Daca se strica am 5ani garantie la CF Moto, pun cheia pe masa ca un domn si aia e, ma suna cand e gata. Cat despre SWM iese din garantie odata cu delimitarea, dar nu ma intereseaza asta pt ca am luat-o pt distractie si circuit, nu am luat-o sa fac turul globului, iar costurile de intretinere sunt relativ mici, motocicleta o stiu in mare parte dpdv mecanic fiind o Husqvarna 2010 ca si conceptie. Uite de 11000e mi-am luat o motocicleta pt mers cu pasagera si o motocicleta efectiv pt sufletul meu. Nu ma ajuta cu nimic sa dau 12500e pe un Tenere greoi lent cu 2 ani garantie. No thank you gen. Bonus imi mai raman 1500e pt intretinere piese si accesorii, daca e sa iau in calcul pretul unui T7 sau Tuareg. Lucrez in domeniu industrial de 13ani vad cum se misca tot in doneniu inclusiv prin prisma globalizarii si de aceea nu pot sa musc marca/blazonul, prin prisma a ceea vad si fac inclusiv astazi, cam totul e in China, iar Chinezii iti ofera solutii de toate felurile, bani sa ai. Astazi cumperi un produs cu diverse caracteristici, nu cumperi o chinezarie sau o japonezarie nu nu. In timp se va obisnui lumea, inclusiv cei de moda veche. Imi permit sa spun asta si dupa ce am avut BMW Yamaha CF Moto noi din magazin, marca e pt ..... cine da doi bani pe marca si nu analizeaza pachetul overall. Exemplu BMW va scoate GS 450 care eu zic ca are motorul de CF Moto la cum arata carterele. Unii o sa zica ca au Beamveu altii o sa zica ca au "chinezarie". Acum 5 ore, Adrian M. a spus: Numa intreb, dar noul ducati mono nu i supermoto? bine,este o caruta de bani :))))))) Mmm nu prea se pune pt ca are 150kg si este ca si platforma 690 de ktm un streetbike dual sport cu roti de SM. SM adevarat are 450cc-500cc jante spitate pt a absorbi socurile la sarituri si motor in cadru. O motocicleta de motocross cu roti spitate de 17. Acum 54 minute, DKW a spus: Misto jucareaua! S-o alergi cu placere! Si eu m-am invartit in jurul cozii pana mi-a picat Xmoto pe mana, de atunci restul de fiare zac in garaj. Multumesc frumos. Sunt distractive SM-urile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Marți la 08:13 Share Postat Marți la 08:13 Acum 13 ore, Bigfoot a spus: Exemplu BMW va scoate GS 450 care eu zic ca are motorul de CF Moto la cum arata carterele. Unii o sa zica ca au Beamveu altii o sa zica ca au "chinezarie". Salut, nu prea, ca cf moto are 270 aprinderea, vs 125 cica la bmw. SI GS u mic cica va fi facut de TVS, adica India. Deci nu prea pare a fi ceafamoto Ramane de vazut daca l prezinta la eicma. Gata offtopicul. MIsto SMU , have fun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Marți la 10:35 Autor Share Postat Marți la 10:35 Acum 2 ore, Adrian M. a spus: Salut, nu prea, ca cf moto are 270 aprinderea, vs 125 cica la bmw. SI GS u mic cica va fi facut de TVS, adica India. Deci nu prea pare a fi ceafamoto Ramane de vazut daca l prezinta la eicma. Gata offtopicul. MIsto SMU , have fun! Multumesc frumos. Da asa e. Ai dreptate, am vazut dimineata chestia cu aprinderea la 125 de grade. In Noiembrie merg la EICMA si sunt tare curios sa vad acest BMW GS450. Eu consider ca BMW-uri adevarate sunt boxerele, atat, dar aici poate ca sunt eu conservator/de moda veche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Marți la 13:13 Share Postat Marți la 13:13 Acum 2 ore, Bigfoot a spus: Multumesc frumos. Da asa e. Ai dreptate, am vazut dimineata chestia cu aprinderea la 125 de grade. In Noiembrie merg la EICMA si sunt tare curios sa vad acest BMW GS450. Eu consider ca BMW-uri adevarate sunt boxerele, atat, dar aici poate ca sunt eu conservator/de moda veche. Daca mergi la eicma, poate vezi si aprila -daca lanseaza tuaregu mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă (editat) Ca fost proprietar de suzuki dr-z 400 sm, aprilia sxv 450, ktm 690 smc si intr-un final de husaberg fs 570 sunt foarteee curios de achizitia ta, te rog sa ne tii la curent. later edit: ce misto erau etapele de supermoto de pe amckart, eu eram prostu ala cu drz-ul negru care lua tot timpul ultimul sau penultimul loc (faceam rocada cu un alt amic cu ktm) daaaar macar terminam cursa Editat 7 ore în urmă de tzakedotnet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 4 ore în urmă Autor Share Postat 4 ore în urmă Acum 2 ore, tzakedotnet a spus: Ca fost proprietar de suzuki dr-z 400 sm, aprilia sxv 450, ktm 690 smc si intr-un final de husaberg fs 570 sunt foarteee curios de achizitia ta, te rog sa ne tii la curent. later edit: ce misto erau etapele de supermoto de pe amckart, eu eram prostu ala cu drz-ul negru care lua tot timpul ultimul sau penultimul loc (faceam rocada cu un alt amic cu ktm) daaaar macar terminam cursa Salut. Oooooo bun. Deci indirect probabil ca ne-am cunoscut la AMCKart. Uite aici la etapa din 2011, la antrenamente. La cursa am iesit 12 sau 13 din 24, ma duelam cu unul zis Sasha, cred ca acum Sasha are un service moto. Pana acum am 100km cu SWM-ul, asa am aflat si ca are un consum de 5% ceea ce e normal, mai ales ca acum este limitata. Rezervorul are 7litri. De mers in oras, este ca un MTB. Te mai intreaba lumea la stop ce motor are, cand aud 501cmc majoritatea sunt uimiti. Bine la noi lumea nu prea stie ce este SM, este de inteles. Oricum este o motocicleta care atrage zambete, indiferent de varsta, oana si politistii zambeau astazi cand eram primul la stop. Majoritatea crede ca este de 125cc tinand cont de silueta ei. Azi cand am plecat de acasa am ciupit-o asa putin (timid) pe o roata. Am ajuns acum putin timp acasa si am reusit sa tetsez si calitatea farului. Dupa cum se poate vedea pe faza scurta, cu setarea cea mai joasa a farului LED-ul bate semnificativ mai puternic in aceeasi forma clasica de far de Enduro/SM decat versiunile vechi pe halogen, alea zici ca erau pe "candela". Pe faza lunga bate in stele (setat la maxim in jos). Totusi se vede slabut, comparativ cu al meu CF Moto 450 MT, ala lumineaza bine de tot, ca un automobil. O sa ii montez saptamana viitoare oglinzile normale pt ca cele in stil MTB sunt niste porcarii pericolase, pierzi 1 sec sa iti cauti imaginea in genunchi practic pt ca sunt sub ghidon oglinzile de acum. De asemenea vreau sa ii pun inaltatoare de ghidon macar 4cm. De asemenea aici se poate vedea clar diferenta dintre un enduro adaptat auster la SM, cu disc mic, cu etrier de frana slab, axial cu doua pistoane. Cu asta dupa 2 frane mai tari pe circuit, de la 160km/h la 40km/h, in capat de linie dreapta cu ac de par la 90 de grade......"the front brake has left the chat" VS O frana fata corecta pt un SM adevarat. Ceea ce in opinia este extrem de trist este ca, "lumea" stramba din nas la un SWM sau un Sherco care iti ofera modele din fabrica SM, si da aproape la fel de multi bani (uneori chiar mai mult) pe eu stiu ce KTM EXC 450 sau Yamaha WR450F semnificativ mai vechi, fara a avea aceste detalii tehnice importante. Trebuie analizat pachetul tehnic si anul de fabricatie (cred eu), nu brand-ul. Brand-ul este marketing, nimic mai mult, mai ales acum dupa anul 2020. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.