Sari la conținut

Intrebare Referitoare La Suspensia Fata


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Cautatul intens prin rubricile de "matrimoniale" m-a adus in situatie de a pune cateva intrebari si de a va ruga, pe cei care cunoasteti, sa ma ajutati cu niste raspunsuri.

 

Este vorba despre suspensia fata a Ktm-ului 640 Adventure. Am observat ca primul model, fabricat, daca nu ma insel, in perioada 1998 - 2000 (precum cel din poza de mai jos) nu avea furca upside-down.

 

post-3763-1170189631_thumb.jpg

Burdufurile de cauciuc/neopren, folosite la aceasta clasa de motociclete, pentru protectia semeringurilor cat si a suprafetei suspensiei, par sa se muleze foarte practic pe acest ansamblu.

 

post-3763-1170190387_thumb.jpg

 

Din 2001 insa, cei de la Ktm schimba macazul si Adventure trece la suspensii upside-down. In nestiinta mea mecanica stiu doar ca la speedere acest tip de furca imbunatateste substantial manevrabilitatea, dar nu bag mana in foc pentru asta.

 

Intrebarile mele de necunoscator in acest domeniu sunt :

 

- Cu ce este mai buna o furca upside-down fata de una clasica la acest tip de motociclete?

- In cazul neprotajarii cu un burduf de cauciuc/neopren, solutia mai noua nu duce la o mai rapida uzura a semeringurilor si a suprafetei suspensiei , avand in vedere ca acestea, prin mai joasa lor amplasare se afla mai aproape de namol, etc... (luind in calcul ipoteza in care ambele au doar o protectie frontala de plastic)

 

post-3763-1170190476_thumb.jpg

 

- Se folosesc burdufe de protectie la suspensiile upside-down, la motociclete enduro/cross?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cautatul intens prin rubricile de "matrimoniale" m-a adus in situatie de a pune cateva intrebari si de a va ruga, pe cei care cunoasteti, sa ma ajutati cu niste raspunsuri.

 

Este vorba despre suspensia fata a Ktm-ului 640 Adventure. Am observat ca primul model, fabricat, daca nu ma insel, in perioada 1998 - 2000 (precum cel din poza de mai jos) nu avea furca upside-down.

 

post-3763-1170189631_thumb.jpg

Burdufurile de cauciuc/neopren, folosite la aceasta clasa de motociclete, pentru protectia semeringurilor cat si a suprafetei suspensiei, par sa se muleze foarte practic pe acest ansamblu.

 

post-3763-1170190387_thumb.jpg

 

Din 2001 insa, cei de la Ktm schimba macazul si Adventure trece la suspensii upside-down. In nestiinta mea mecanica stiu doar ca la speedere acest tip de furca imbunatateste substantial manevrabilitatea, dar nu bag mana in foc pentru asta.

 

Intrebarile mele de necunoscator in acest domeniu sunt :

 

- Cu ce este mai buna o furca upside-down fata de una clasica la acest tip de motociclete?

- In cazul neprotajarii cu un burduf de cauciuc/neopren, solutia mai noua nu duce la o mai rapida uzura a semeringurilor si a suprafetei suspensiei , avand in vedere ca acestea, prin mai joasa lor amplasare se afla mai aproape de namol, etc... (luind in calcul ipoteza in care ambele au doar o protectie frontala de plastic)

 

post-3763-1170190476_thumb.jpg

 

- Se folosesc burdufe de protectie la suspensiile upside-down, la motociclete enduro/cross?

Suspensia up-side-down are avantajul fizic al incarcarii mai reduse pe roata, portiunea mobila fiind cea usoara - respectiv tija amortizorului. Asta la modul simplist. Ea e si mult mai complexa permitand reglaje ale rezistentei atat la comprimare cat si la decomprimare. Suspensia clasica este mai simpla dar mai fiabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Univet, cand te dai mai serios, folosesti burdufe la upside-down? Sau le lasi doar cu protectia aia de plastic ?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Univet, cand te dai mai serios, folosesti burdufe la upside-down? Sau le lasi doar cu protectia aia de plastic ?

 

Am permanent neoprene pe amortizoare. Nu concep altfel. Le schimb uleiul anual...si semeringurile la 2 ani. Stii eu merg mult pe nisip...si asta desprieteneste cauciucul de metal - semeringurile la amortizoare, diversele bucsi precum si o-ringurile de la lant - sunt cele care sufera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masa inertiala(sau masa suspendata) este mai mica, astfel se imbunatateste manevrabilitatea, calitatea amortizarii, si poate cel mai important, posibilitatile de reglaj ale suspensiei USD sunt mult mai mari.reducerea masei suspendate a permis si cresterea in diametru a telescoapelor, un alt plus.

f bune neoprenele, prelungesc viata semeringurilor si protejaza de zgarieturi suprafata tubului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Super raspunsuri :haha: !

 

Va multumesc mult domnilor :grinbandit: ! De asa ceva aveam nevoie - sa aud pareri de la oameni care cunosc. Sunt fericit ca nu e nici un post pe langa subiect in acest topic.

 

:baldy: :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

descarca poza atasata si mareste-o.

daca te uiti cu atentie la furca vei observa neoprenele de care se vorbeste.

 

le-am pus odata ce am luat moto, si le-am lasat acolo. merg tot timpul cu ele si isi fac treaba de minune.

 

numai bine

post-5135-1170242097_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Uite un topic interesant.

 

Acum am dat si eu de el, si sper ca nu-l voi face mai putin interesant cu intrebarea urmatoare: Ce anume este (mai exact) "masa suspendata"? Mi-ar putea explica/da o definitie cineva putin mai clar, mai la nivel de "pentru to(n)ti"/fizica de liceu? Sper ca m-ar ajuta sa inteleg mai clar aceste diferente dintre cele doua tipuri de furci.

 

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un topic interesant.

 

Acum am dat si eu de el, si sper ca nu-l voi face mai putin interesant cu intrebarea urmatoare: Ce anume este (mai exact) "masa suspendata"? Mi-ar putea explica/da o definitie cineva putin mai clar, mai la nivel de "pentru to(n)ti"/fizica de liceu? Sper ca m-ar ajuta sa inteleg mai clar aceste diferente dintre cele doua tipuri de furci.

 

Va multumesc.

 

 

Incearca sa arunci in sus o minge de fotbal. Ai sa poti sa o arunci cativa metri. Asta este furca UPSIDE DOWN.

Incearca sa arunci in sus un sac de ciment. Probablil ca nu poti sa il arunci mai mult de cativa centimetri. Asta este furca SIDE DOWN (modelul mai vechi).

 

Deci ,roata grea cu furca SIDE DOWN face un efort mai mare sa depaseasca un obstacol.

Roata cu furca UPSIDE DOWN este mai usoara si va face un efort mai mic pentru a depasi acelasi obstacol.

 

AVANTAJ UPSIDE DOWN.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misto explicat, m'am mai gandit la diferentele intre furci dar niciodata la modul serios.

am inteles avantajul furcii USD la enduro - roata trece mai lejer peste obstacole. bun.

Q: la supersporturi de ce se foloseste furca USD? ca alea nu au ce damburi sa sara pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atit mai bine. O groapa adinca si cu margini dure va obliga furca sa se deplaseze cu o forta mare.

Pe circuit sint denivelari line, care nu au forta necesara sa deplaseze o masa foarte mare.

Sper ca e mai clar acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta la SS sau naked(cum am eu) privind tipul furcii eu o vad oarecum diferita fata de enduro.Adica: ansamblul roata fata+furca upside down avand o greutate semnificativ mai mica decat o furca normala se poate coti mai repede/mai din scurt/mai agresiv.Eu am o motoreta cu furca upside-down si diferentele le-am observat in urma plimbarii cu un SV 650 cu furca normala, stock.Am incercat sa cotesc cum fac de obicei cu motoreta mea si am simtit ca imi fuge fata un pic.Sunt convins ca daca era umed cadeam, lucru care poate nu s-ar fi intamplat cu o motoreta cu furca inversata.

 

Parerea mea este ca manevrabilitatea creste semnificativ in cazul unei furci inversate datorita raspunsului mai rapid la schimbari bruste de directie si denivelari.Adica: o furca inversata lucreaza mai repede si sta mai mult timp pe sosea decat una normala , indiferent de tipul motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

transport moto: in cazul in care vreau sa transport moto si pentru economie de spatiu pe verticala la depozitare (am cursa lunga la suspensie- enduro) as compresa furca vo 20 cm si lega la pozitia asta. Ar putea fi vo problema daca o transport cu furca fatza in felul asta compresata citeva ore? .. ceva presiune constanta si destul de mare poate crea probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

transport moto: in cazul in care vreau sa transport moto si pentru economie de spatiu pe verticala la depozitare (am cursa lunga la suspensie- enduro) as compresa furca vo 20 cm si lega la pozitia asta. Ar putea fi vo problema daca o transport cu furca fatza in felul asta compresata citeva ore? .. ceva presiune constanta si destul de mare poate crea probleme?

 

Pai io am carat-o compresata vreo 7 - 8 ore (Cluj-Bucuresti) si n-are nici pe dreaq. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...