Sari la conținut

Intrebare Despre Alezare


Speedy.K
 Share

Postări Recomandate

Poate ma lamureste si pe mine cineva: stiam ca inainte sa se inventeze camasile reparatiile cand se deforma cilindrul se faceau alezand si montand segmenti cota urmatoare si ca de cand se folosesc camasile in cilindri reparatiile se fac schimband camasa si segmentii, acestia din urma ramanand la vechile dimensiuni. Dar de curand am auzit ca si camasile se alezeaza. Rog pe aia mai "tehnicus" sau "minitehnicus" de pe aici sa ma lumineze. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ma lamureste si pe mine cineva: stiam ca inainte sa se inventeze camasile reparatiile cand se deforma cilindrul se faceau alezand si montand segmenti cota urmatoare si ca de cand se folosesc camasile in cilindri reparatiile se fac schimband camasa si segmentii, acestia din urma ramanand la vechile dimensiuni. Dar de curand am auzit ca si camasile se alezeaza. Rog pe aia mai "tehnicus" sau "minitehnicus" de pe aici sa ma lumineze. Multumesc.

 

mai majoritatea oamenilor spun "camasa" la cilindru. eu asa am auzit de multe ori camasa = cilindru... deci se alezeaza cilindrul, deci camasa... e logic nu? cu toate ca nu e corect...

cilindrul este separat si este introdus in .... camasa.. de aluminiu...

 

ce rost ar avea sa se alezeze exteriorul?

 

aaaaa... si nu sunt minitehnicus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alezatul si honuitul sunt tehnici arhifolosite si acum. Camasa se schimba cand nu mai are cote de reparatie. La dacie de exemplu daca ai desfacut motorul, camasile ies din bloc usor. Tot la Dacie s-ar putea sa fie mai ieftina o camsa noua decat alezajul la una, deci fiind mai rentabil schimbatul. La Matiz e monobloc motorul si nu poti scoate camasa. Ala se alezeaza, nefiind alta alternativa. La Simson se depreseaza camasa de fonta din cilidrul de aluminiu si se preseaza alta camasa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.... asa este se pot aleza si camasile...... dar cum spunea colegu de mai sus.... la dacie este mai rentabil sa le schimbi decatr sa le alezezi si pe urma se le honuiesti..... cand un set de dacie este vreo 4 mil care are si camasi.... decat sa dai 2 mil numai pe rectificat.... deci nu se merita.... acu depinde de la masina la masina..... dacia e doar un exemplu.... iar la monobloc cand se ajunge la ultima cota ori se schimba blocu ori se bucseaza.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea camasilor au doua cote de realezare, dupa ce se alezeaza de doua ori se schimba.

 

mai majoritatea oamenilor spun "camasa" la cilindru. eu asa am auzit de multe ori camasa = cilindru... deci se alezeaza cilindrul, deci camasa... e logic nu? cu toate ca nu e corect...

cilindrul este separat si este introdus in .... camasa.. de aluminiu...

 

ce rost ar avea sa se alezeze exteriorul?

 

aaaaa... si nu sunt minitehnicus

 

Aaa.. nope. :scratch:

Camasa este introdusa in cilindru, indiferent de materialele folosite la fabricarea lor (camasii si cilindrului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea camasilor au doua cote de realezare, dupa ce se alezeaza de doua ori se schimba.

Aaa.. nope. :scratch:

Camasa este introdusa in cilindru, indiferent de materialele folosite la fabricarea lor (camasii si cilindrului).

multe motociclete au 4 si chiar mai multe cote de alezaj ptr. cilindri,iar in cazul unui cilindru din fonta nu exista doua componente distincte ca la un aliaj usor cu camasa presata.pur si simplu dupa ce se toarna piesa se prelucreaza suprafata de lucru a cilindrului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multe motociclete au 4 si chiar mai multe cote de alezaj ptr. cilindri,iar in cazul unui cilindru din fonta nu exista doua componente distincte ca la un aliaj usor cu camasa presata.pur si simplu dupa ce se toarna piesa se prelucreaza suprafata de lucru a cilindrului.

 

Da, stiu.

Toate motoarele intalnite de mine (adica desfacute) aveau doua sau trei cote de reparatie.

Din cate stiu eu (si sunt destul de sigur) sunt foarte multe motoare cu blocul (respectiv cilindrii) din fonta, si camasi din aluminiu sau din vreun tip de otel. Diferenta este ca la cele cu camasi, daca se distrug camasile, se pot inlocui, in timp ce la cilindrii in bloc (dintr-o bucata) se pot face doar realezari succesive, dupa care trebuie inlocuit blocul cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu.

Toate motoarele intalnite de mine (adica desfacute) aveau doua sau trei cote de reparatie.

Din cate stiu eu (si sunt destul de sigur) sunt foarte multe motoare cu blocul (respectiv cilindrii) din fonta, si camasi din aluminiu sau din vreun tip de otel. Diferenta este ca la cele cu camasi, daca se distrug camasile, se pot inlocui, in timp ce la cilindrii in bloc (dintr-o bucata) se pot face doar realezari succesive, dupa care trebuie inlocuit blocul cu totul.

pai daca iei la fiecare alezare o exploatare de vreo 20000km[asta bineinteles cu vreo doua-trei schimburi de segmenti intre timp]inseamna ca un cilindru ar trebui sa te duca cam 100000km ceea ce zic eu ca-i de ajuns la o motocicleta,asta bineinteles daca nu planuiesti sa o lasi stranepotilor cu cilindrul original! :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alezatul si honuitul sunt tehnici arhifolosite si acum. Camasa se schimba cand nu mai are cote de reparatie. La dacie de exemplu daca ai desfacut motorul, camasile ies din bloc usor. Tot la Dacie s-ar putea sa fie mai ieftina o camsa noua decat alezajul la una, deci fiind mai rentabil schimbatul. La Matiz e monobloc motorul si nu poti scoate camasa. Ala se alezeaza, nefiind alta alternativa. La Simson se depreseaza camasa de fonta din cilidrul de aluminiu si se preseaza alta camasa. :scratch:

......daca nu e cu suparare, unde ai vazut tu pistoane cota de reparatie la dacie????!??.........nu isi au rostul rectificarile cilindrilor (alezare +honuire) la cilindrii demontabili......la cilindrii amovibili, adica cei strunjiti direct in blocul motor, in urma uzurii apar abateri de la forma de cilindru, abateri de conicitate si de ovalitate......acestea se corecteaza indepartand in pe doua dimensiuni raza si inaltimea cilindrului.....uzual, cotele de reparatie se fac din 0,25 in 0,25 mm pe diametru, dimensiune care se considera suficienta pentru a compensa ovalitatile si conicitatile cilindrului care nu ar trebui sa depasesca 0,1 mm......daca cota de reparatie nu este suficienta pentru a depasi aceste defecte, se trece la cota urmatoare, adica se iau 0,5 mm din diametru (sau din raza?!?......asta nu-mi mai aduc aminte exact)......in orice caz, trebuie ca dupa ce s-a majorat diametrul cilindrului sa se monteze, obligatoriu, pistoane, segmenti pentru cota de reparatie respectiva......la Simson se monteaza alta camasa numai daca sunt depasite toate cotele de reparatie.......Simson-ul are pistoane cu cota de reparatie......daca-mi aduc aminte bine parca admite 4 cote de reparatie......68mm e cota zero, de uzina si se poate merge pana pe la 69mm sau chiar 69,5....nu-mimai aduc aminte exact..............ca daca ar fi 69,5 asta inseamna 6 cote de reparatie......ideea este ca daca te apuci sa alezezi interiorul cilindrului la Simson dupa ce il demontezi din radiatorul de aluminiu......vei face rahatul praf.......pentru ca in radiatorul acela este montat cu o cota de strangere de 5 sutimi parca.......ceea ce ar duce la un diametru interior mai mic al cilindrului fata de cel pe care l-ai alezat cu ea demontata.....io am facut prostia asta si am muncit de doua ori.....

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...