LGO Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 cum v-am mai spus..eu is cam pe dinafara..asa ca ma lamureste si pe mine cineva care e rolul acestui ventilator pe releu?..ok ii scade temp..dar dac se incalzeste ce patzeste? si 2 va rog sa imi dati si mie dac aveti ceva manual de reparatie pt motorul de pegaso3...si anume sa ma ajute sa il fac bucati si sa schimb axul de la schimbatorul de viteze....adik, can ce si pe unde tre sa desfac..vreau totusi ceva manual ca sa il pot si pune la loc dupa ce schimb piesa.. cheers, Durata de viata a unui regulator de tensiune este invers proportionala cu temperatura de functionare. La autoturisme un regulator are viata lunga, dar principiul de functionare este altul. Asa ca daca vrem sa ne tina mai mult trebuie sa le racim cumva. La link-ul urmator e manualul de reparatie pentru motorul Rotax 655 de pe Pegaso. Dar daca nu esti familiarizat cu mecanica nu te va ajuta decat sa il faci bucati, nu si sa il pui la loc. Pentru demontat, montat si reglat motorul te sfatuiesc sa apelezi la un mecanic moto bun, altfel http://www.diff.ru:8000/Aprilia_Pegaso_655...pair_Manual.zip Da-i click dreapta " Save as" si poti sa il descarci... Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Salutare!Nici eu nu am poze inca,am avut altele pe cap A pus cineva alt ulei decat 5w-40?Cum s-a comportat? M-a mancat undeva sa pun 15w-50 (bineinteles shi la recomandarea baietilor de la United Motors),intr-un motor care a mers mai mult de 8000 km cu 5w-40 shi n-a consumat un singur gram.Drept urmare,se incinge intr-un stil barbar.A mai patit cineva ceva similar? @cazy:pai a ta nu era inmatriculata?ce acte sa-i mai faci? @mecaniku:multam fain de sfaturi shi rabdare S-auzim si de bine! Nasoala faza cu uleiul! Am auzit si citit ca nu e bine sa schimbi vascozitatea. Eu pun doar 5w-40 si merge super ok. Mi-a spus bogdan (mecanicu care mi-a facut mobra) ca un amic de al lui a schimbat uleiul cu nush ce vascozitate (ca asa i-au recomandat niste baietii) si a bulit motorul. Are un tacanit nasol in motor. In fine... Legat de inmatriculare, motoreta a iesit de pe leasing in luna aprilie si am fost nevoit sa-l inmatriculez pe numele meu. Mi-am montat si eu ventilator pe releul regulator. Se stie ca unul din punctele slabe la Pegaso e tocmai acest releu, care e montat sub sa si nu are racire suficienta. Aceeasi problema o are si BMW F650 care are acelasi alternator de 280 W si acelasi releu sub sa. BMW-ul a rezolvat problema la modelele GS si CS montand un alternator de 400W si au mutat releul in fata motorului pe cadru, asa sta in curent de aer. Asa ca solutia nu poate fi decat repozitionarea releului sau montarea unui ventilator. Eu am ales solutia cu ventilatorul, e cea mai simpla si l-am montat asa cum se vede in fotografia alaturata. Am legat firul de minus al ventilatorului la masa si firul de plus la firul negru+rosu de la siguranta de 7,5A, asa porneste cand pui contactul. Temperatura releului masurata dupa un drum de o ora a fost 73 grade, iar dupa ce am cuplat ventilatorul, tot dupa un drum de o ora a fost de 51 grade, deci scaderea de temperatura e semnificativa. Asa ca va recomand la toti sa va faceti aceasta mica modificare. Pun si o poza cu mobra mea sa o vedeti si voi. Bafta si asfalt uscat! Faina treaba cu acel cooler. Chiar nu e greu de montat si nici scump. Cu siguranta e foarte eficient! P.s Cine nu are un mecaniku sa-si cumpere! Durata de viata a unui regulator de tensiune este invers proportionala cu temperatura de functionare. La autoturisme un regulator are viata lunga, dar principiul de functionare este altul. Asa ca daca vrem sa ne tina mai mult trebuie sa le racim cumva. La link-ul urmator e manualul de reparatie pentru motorul Rotax 655 de pe Pegaso. Dar daca nu esti familiarizat cu mecanica nu te va ajuta decat sa il faci bucati, nu si sa il pui la loc. Pentru demontat, montat si reglat motorul te sfatuiesc sa apelezi la un mecanic moto bun, altfel http://www.diff.ru:8000/Aprilia_Pegaso_655...pair_Manual.zip Da-i click dreapta " Save as" si poti sa il descarci... Bafta Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Salutare!Nici eu nu am poze inca,am avut altele pe cap A pus cineva alt ulei decat 5w-40?Cum s-a comportat? M-a mancat undeva sa pun 15w-50 (bineinteles shi la recomandarea baietilor de la United Motors),intr-un motor care a mers mai mult de 8000 km cu 5w-40 shi n-a consumat un singur gram.Drept urmare,se incinge intr-un stil barbar.A mai patit cineva ceva similar? @cazy:pai a ta nu era inmatriculata?ce acte sa-i mai faci? @mecaniku:multam fain de sfaturi shi rabdare S-auzim si de bine! daaaa...nu v-am spus ca am bagat 20w- 50 si ami palpaie becul de la ulei si asta de cand am facut skimbul...nici nu mai merg cu mobra de atunci sal si scuze ca revin iar cu o intrebare: daca stie cineva c bucsi se potrivesc la electromotor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 sal si scuze ca revin iar cu o intrebare: daca stie cineva c bucsi se potrivesc la electromotor? Electromotorul are in partea din fata rulment,iar in spate bucsa. Daca cu rulmentul nu e o problema sa il schimbi, pentru bucsa cauta un strungar bun sa iti faca una neaparat din bronz grafitat. E putin probabil sa se potriveasca de la altceva, dar e usor de confectionat una. Exista si kit de reparatie pentru electromotor, dar costa foarte mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
torto Postat Mai 26, 2007 Share Postat Mai 26, 2007 Mi-am montat si eu ventilator pe releul regulator. Se stie ca unul din punctele slabe la Pegaso e tocmai acest releu, care e montat sub sa si nu are racire suficienta. Aceeasi problema o are si BMW F650 care are acelasi alternator de 280 W si acelasi releu sub sa. BMW-ul a rezolvat problema la modelele GS si CS montand un alternator de 400W si au mutat releul in fata motorului pe cadru, asa sta in curent de aer. Asa ca solutia nu poate fi decat repozitionarea releului sau montarea unui ventilator. Eu am ales solutia cu ventilatorul, e cea mai simpla si l-am montat asa cum se vede in fotografia alaturata. Am legat firul de minus al ventilatorului la masa si firul de plus la firul negru+rosu de la siguranta de 7,5A, asa porneste cand pui contactul. Temperatura releului masurata dupa un drum de o ora a fost 73 grade, iar dupa ce am cuplat ventilatorul, tot dupa un drum de o ora a fost de 51 grade, deci scaderea de temperatura e semnificativa. Asa ca va recomand la toti sa va faceti aceasta mica modificare. Pun si o poza cu mobra mea sa o vedeti si voi. Bafta si asfalt uscat! Dar ce face releu asa regulator mai exact ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 26, 2007 Share Postat Mai 26, 2007 Iata pozele din ziua asamblarii. aranjamente la axele cu came, distributie vechea garnitura de cilindru - nu avea nimic, dar daca tot am desfacut motorul, ne-am uitat si la piston, segmenti, cilindru. Totul ok! Marfa... Motorul gata montat pe cadru In background, vechiul CCM al lui Bogdan - Noul proprietar a venit pt. un mic bricolaj O bine meritata pauza de un sandwich (stanga eu, dreapta Bogdan) Ultimele verificari inainte de prima pornire Prima cheie si... semne bune, motorul urla.... nu montasem tobele inca. La 1100 RPM motorul e stabil. Tobele montate Dupa 9 ore de munca, motorul este asamblat in totalitate Toata lumea bucuroasa Cam asta a fost povestea. Filmul mai tarziu. Trebuie micsorat ca are 55 MB. Cine vrea poze mai detaliate, gaseste aici: Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brogdan Postat Mai 27, 2007 Share Postat Mai 27, 2007 mai am nevoie de o parere...cum v-am mai zis am picat cu al meu motor si mi s-a rupt pedala de la schimbator si a ramas in viteza 1! cand am picat cu ea crek s-a si inecat..bujia. am adus-o cu remorca pana in garaj unde a poposit o sapt! si acum ma gandeam eu ca fiind pusa pe cricul central si cu amreiajul tras ar trebui sa porneasca...chiar dac e in viteza 1! dau la automat se invarte putin si roata dar nu porneste...o invarte decat electromotorul! e din cauza ca nu s-a uscat bujia..char dupa o sapt..sau e altceva? astept pareri cheers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Mai 27, 2007 Autor Share Postat Mai 27, 2007 Salutari! @Cazy:BRAVOS! S-o stapanesti sanatos si fara incidente shi sa nu mai ai probleme cu ea @brogdan:Pai scoate-i bujia shi curat-o,verifica daca da scanteie cu ea scoasa.Daca era de la faptul ca e in viteza nu se misca nimik,parca era moarta.Daca invarte electromotorul nu-i problema,trebuie sa porneasca. Miroase evacuarea,vezi daca scoate vapori da benzina.Daca da,lasa bujia scoasa mai mult timp sa se evapore benzina din cilindru.Bafta S-auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Mai 27, 2007 Share Postat Mai 27, 2007 acum am vazut si eu topicul asta p site (recunosc k ma uit ocazional pe site) si voiam s zic un salut tuturor cu pegaso 650 . am si eu una adusa din germania in 2005 si din motive obiective nu am prea apucat s merg p ea pana anu asta (plecat din tzara)... dar acum mi s pare super pt traficul din orash...nici nu consuma enorm, te poti strecura ushor cu ea, am un topcase mare deci pot s car tot ce-mi trebuie, iar la suspensiile ei nu am probleme la gropi, borduri , etc. ne mai auzim p site si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Mai 27, 2007 Share Postat Mai 27, 2007 acum am vazut si eu topicul asta p site (recunosc k ma uit ocazional pe site) si voiam s zic un salut tuturor cu pegaso 650 . am si eu una adusa din germania in 2005 si din motive obiective nu am prea apucat s merg p ea pana anu asta (plecat din tzara)... dar acum mi s pare super pt traficul din orash...nici nu consuma enorm, te poti strecura ushor cu ea, am un topcase mare deci pot s car tot ce-mi trebuie, iar la suspensiile ei nu am probleme la gropi, borduri , etc. ne mai auzim p site si asfalt uscat bine ai venit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Mai 27, 2007 Share Postat Mai 27, 2007 @ CazyRO Felicitari! Buna lucrare! Era si pacat sa dai motorul, totusi nu are decat 22000 km. Asfalt uscat si multi km fara reparatii! @torto Releul regulator transforma curentul alternativ furnizat de alternator ( circa 70 volti la 5000 rpm) in curent continuu si mentine tensiunea in instalatia electrica la tensiunea de 14.5 - 15 volti. La aceasta tensiune nu sunt probleme cu aprinderea, becurile, acumulatorul se incarca la capacitatea maxima, etc. Daca se defecteaza exista doua posibilitati: - tensiunea scade sub 13 volti => nu se mai incarca acumulatorul si nu vei mai putea porni motorul - tensiunea creste peste 15 volti => se ard becurile, CDI-ul ( catastrofa!) De asemenea sa nu uitam ca este una din piesele scumpe de pe motocicleta, pretul este undeva pe la 120 euro, deci eu zic ca ar trebui sa avem grija de ea. @gothmog Daca ne uitam in manualele altor motociclete vedem ca sunt fabrici care recomanda pentru diverse conditii de functionare mai multe tipuri de uleiuri, dar la Pegaso este recomandat numai 5W-40. Daca punem un ulei de vascozitate mai mare pot apare diverse probleme, de exemplu uleiul curge cu viteza mai mica prin motor. Sa nu uitam ca uleiul are un rol important in ungerea si racirea pieselor in miscare din motor deci este posibil ca motorul sa se supraincalzeasca din aceasta cauza. De asemanea nu trebuie uitat ca rotile dintate care actioneaza pompele de ulei sunt din material plastic si daca se forteaza pompand un ulei mai gros se pot uza prematur. Eu folosesc numai 5W-40 si nu am avut niciodata probleme nici cu presiunea de ulei, nici cu temperatura motorului, in mers sta constant intre 60 si 70 grade. @brogdan Poti sa o scoti din viteza folosind un patent sau un cleste mai mare. Daca sa innecat ar trebui sa porneasca daca atunci cand dai la demaror tii acceleratia trasa la maxim pana cand porneste motorul, dar nu cred ca asta e problema, un motor innecat porneste dupa cateva ore fara probleme. E posibil sa fie lovit si intrerupatorul actionat de piciorul lateral, si atunci nu poneste motorul, piciorul fiind sub pedala de schimbat viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 hai s spun 2-3 vorbe despre mine si motoru meu: e o pegaso din 1995 (deci cred k pegaso 2...) adusa acu 2 ani din germania. kna a aj in rromania, avea 8500 km p bord...park nu-mi venea mie s cred k sunt reali dar knd am vazut moto (panze de paianjen sub sa si prin locuri mai inaccesibile si in rest totul nou... e posibil s fie reali). certitudinea o s-o am doar knd o fi s desfac motorul dar sper s n-am nevoie recent. in plus nici eu nu am avut ocazia s merg prea mult cu ea d atunci (acu am 15000 km) asa k e posibil s nu fie umblata. k probleme... 1. imi cons cam mult in bucuresti, 6.5 - 7%, depinde de aglomeratie, dar au fost si perioade cu 6% si ushor sub...dar in alte orashe, nu buc. ca solutie, i-am coborat cele 2 tije de deasupra carburatorului (alea care au 5 trepte si se afla in centrul membranei) deci le-am coborat la max... si a mai scazut nesemnificativ consumul... de la 7 la 6-6.5%. si nu s pierde sesisabil din putere, la demaraj sau altceva... 2. knd am luat-o (acu s-a rezolvat), avea 2 garnituri din carb ushor slabite / uzate, asa inkt incet incet lasa banzina s treaca pe langa ele (knd era moto oprit si robinetu de benz deschis) si asta probabil s ducea in capu pistonului, apoi p langa el ( k benzina trece mai usor) si apoi jos, in baia d ulei. asta e explicatia p care am gasit-o eu la : mirosea uleiul a benzina si era mai fluid, erau 3-3.5 l de ulei in loc d 2 l (nu exagerez) si knd inecam s "fac vid" ( trageam aer p furtunu p care trebuia s intre benz in carb, nu reusheam, lasa aerul s treak incet). am inlocuit cele 2 garnit uzate si "simptomele" au trecut (clar am schimbat si uleiul). de mirare k moto in sine nu a avut nimic, adik apoi nu am avut tzacanit, etc... probabil k neamtzu a tinut-o in garaj si n-a mers asa cu ea... 3. mai nou, k si la voi, probleme cu pornirea. mentionez k eu am doar o bujie si carburatie, nu injectie. knd era frig afara, pornea cu socu la 1/2 - 2/3, dar FARA acceleratie (asa doar se ineca). acum, porneste dimineatza fara soc, dar dupa ce porneste moto ii trag socu la 1/2, k initial abia sta la 1000-1100 si tre s-o mai ridic. knd a trecut de 40 grade moto, bag socu. ce s zic, acum, dupa ce am avut problema cu benzina in baia d ulei, cu toate k e reparat carburatoru, inchid si robinetu de gaz...ind o opresc. inainte d pornire, tre s-o las cu rob deschis cam 2 minute... deci s poate s scape (evaporare, etc) benzina din camerele alea 2 d sub carburator, cum sugera cineva p topicul asta mai devreme... ok, deci in principiu am acu o moto kre merge bine, fara figuri... ne mai auzim si sper s fie utile experientzele mele. utile si altora , eu deja stiu k am invatzat ceva mecanica...fara s vreau chiar nu stie nimeni unde as putea gasi un 'bendix' (pinion) pentru o pegaso 650 din 94? nou sau SH! mai vrea cineva bendix? eu l-am schimbat p al meu anu trecut, da ala dinainte avea doar arcu slabit / sarit, parerea mea e k e bun ink, deci acu am pinionu ala (are cam 20 cm diametru, k s s stie despre ce vorbesc) si in interior se mai invarte inca una, mai mica..) tel 0729035987 sau mess enemy2day Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brogdan Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 thanks mecaniku dar nu cred ca e de la piciorul lateral...ca ala stiu ca dac ar fi lovit nu ar cupla deloc demarorul..dar mie motorul mi se invarte..se invarte roata..dar nu pleaca mai departe sa se aprinda...am incarcat bateria acum si tin si 1 minut pe automat la motor si tot nu porneste nici cu acceleratia trasa la maxim....sad... astept sa vina piesa si sa il desfac.. PS: nu are nimeni un motor de pegaso de demontat? imi trebe axul de la pedala de schimbat viteze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 Bravos!Ai avut curaj,nu gluma sa te apuci de asemenea lucrare.Spune-mi te rog ai idee unde as putea gasi in cel mai scurt timp simeringuri pentru telescoape(pe stoc,eventual in Brasov)? Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
torto Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 I lov my Peg!!!!!!!!!!!!!!!!!!Fuck Japan Motors. Astazi am luat de la un coleg asa nu mitula Yamaha Trente 660cc 48cp sau eu stiu cum dreaq se num ca sincer nu ma intereseaza vreau sa va spun ca motorul era in stare exceptionala adica nu era o taratura ....shi o iau la plimbare par par par par shi atata ca mai mult nu stie motocicleta eram undeva la 5mii de ture si motorul statea pe loc fata de Pegaso pffff ......nici macar pe sub roti nu merita sa treaca .....suspensia mai tare ...franele am zis ca eu stau prost la capitolul frana spate dar sa fi vazuto pe aia ...sigurul plus ca sa nu zic numai de rau este consumul 5% in rest abea astept sa o montez shi sa-mi iau nr "B 52 TGH Scrie pe mine )"de la politie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Mai 28, 2007 Share Postat Mai 28, 2007 Bravos!Ai avut curaj,nu gluma sa te apuci de asemenea lucrare.Spune-mi te rog ai idee unde as putea gasi in cel mai scurt timp simeringuri pentru telescoape(pe stoc,eventual in Brasov)? Asfalt uscat martonatacs@yahoo.com-ancearca aici pt semeringuri ca are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Mai 29, 2007 Share Postat Mai 29, 2007 Bravos!Ai avut curaj,nu gluma sa te apuci de asemenea lucrare.Spune-mi te rog ai idee unde as putea gasi in cel mai scurt timp simeringuri pentru telescoape(pe stoc,eventual in Brasov)? Asfalt uscat simeringuri gasesti si aici: /index.php?showtopic=63232 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Mai 30, 2007 Autor Share Postat Mai 30, 2007 Salutari! Dupa cum am promis anterior,POZEEE .Sa admirati shi voi mobra cu nasu negru. Dar,un ochi imi rade shi altul plange,va voi parasi in curand caci o vand,ma orientez catre ceva mai de strada shi cu o viteza de croaziera mai ridicata,gen Yamaha TDM... Pret 3300 euro (ushurel negociabil) Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 30, 2007 Share Postat Mai 30, 2007 Ce sa zic gothmog... bafta la vanzare! E chiar haioasa mobra dar nu arata rau. Se pare ca toti cei care incep pe pegaso dupa 1 an vor o schimbare, si eu la fel doresc. Chiar am comandat un motor la cineva, dar deocamdata mai tin pegasul. Nush... poate nu o sa-mi placa noua achizitie si atunci raman la pegas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Mai 31, 2007 Autor Share Postat Mai 31, 2007 Ce sa zic gothmog... bafta la vanzare! E chiar haioasa mobra dar nu arata rau. Se pare ca toti cei care incep pe pegaso dupa 1 an vor o schimbare, si eu la fel doresc. Chiar am comandat un motor la cineva, dar deocamdata mai tin pegasul. Nush... poate nu o sa-mi placa noua achizitie si atunci raman la pegas. Multam' Cazy,deh,toti aspiram catre ceva mai mare.Bine,sa vedem ce oferte primesc,ca la cat am ingrijit-o shi cati bani am bagat in ea shi mai ales la cum merge,n-o s-o dau pe bani de nimic.I-am bagat acum Motorex 5w-40 shi n-o mai recunosc,se salta pe-o roata fara sa vrei .Motorul merge brici,nu papa un gram de ulei.Deci,exista riscul sa ma razgandesc,in special ca am o gramada de piese noi-noute pe ea. Bafta shi tie cu noua achizitie Chiar,ce e?Sau e secret ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 31, 2007 Share Postat Mai 31, 2007 o honda cbr 600 f, 2003, 8000 km, dar..... Inca nu e 100% ca va ajunge la mine. Am vb la tel, azi sau maine merge la om sa vada motorul, dupa aceea ma suna si iau decizia finala. Oricum vreau un sport touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Iunie 2, 2007 Autor Share Postat Iunie 2, 2007 Bafta maxima! Eu n-o mai vand pe-a mea deocamdata,am descoperit ca nu se mai incarca bateria si ca am shi alte maruntisuri de dres la ea,n-o pot vinde asa.Am sters shi semnatura. Am mers cu ea in Bucuresti,la intoarcere bateria se descarcase complet.Am dus-o la mester care i-a pus acid shi a incarcat-o,era beton.Am fost ieri cu ea in Bucuresti la o tura,deja spre seara se observa ca farurile erau cam gazoi si cand aveam farul aprins,claxonul suna gajait.Cand era faza lunga pornita nu se mai auzea deloc.Acum vin de la o tura de endureala pe coclauri (eu,V-Strom 650,LC4,GS1200 ),iar la intoarcere la 30 m de casa am pornit-o impinsa.De la ce-o fi?A mai patit cineva asa? S-auzim si de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Iunie 3, 2007 Share Postat Iunie 3, 2007 va salut p toti! treaba e nasoala: am skimbat uleiul si becul cu pricina tot palpaie la relanti, dar numai cand se ancalzeste bine si apa ajunge peste 80*, daca ai maresc putin relantiul (1500) nu mai palpaie, dar mi se pare prea turata. am dat si manocontactul jos si l-am spalat in decanol.c draci sa-i mai fac? care stiti daca se potriveste de la vreo japoneza manocontactul presiunii de ulei? pls Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Iunie 4, 2007 Autor Share Postat Iunie 4, 2007 Salutari! @klt54:atasez un facsimil din manualul de reparatie,poate te ajuta.Mai mult nu ma pricep nici eu.Bafta! Acuma:am verificat bateria cu multimetrul.Fara contact are cam 11.9 V(e descarcata shi n-am apucat s-o incarc).Pornesc motorul(noroc ca e cald afara shi porneste repede) si ajunge pana la 12,4-12,6 V maxim/5000 RPM(cum scrie la manual,la turatia asta trebuie sa aiba intre 13-15 V).Daca pornesc shi farurile,scade sub 11.9 v.Am verificat tensiunea alternatorului fara sarcina,acolo scrie ca trebuie sa aiba peste 70 V curent alternativ la 5000 RPM.Ajunge la peste 70 v la 4700-4900,deci e in parametri.Am pus bateria de la V-Stromu lu varu,ea are normal vreo 13 V,cand pornesc motorul scade voltajul daca o turez pana la 12,4-6 V. Poate cineva sa ma lamureasca shi pe mine care e treaba? Ma gandesc sa desfac alternatorul,dar mi-e ca-l desfac degeaba shi ma indoiesc ca reusesc sa-l mai pun la loc.Orice sfat e binevenit Sa mai auzim shi de bine,de belele ne-am saturat motor.doc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Iunie 4, 2007 Share Postat Iunie 4, 2007 (editat) va salut p toti! treaba e nasoala: am skimbat uleiul si becul cu pricina tot palpaie la relanti, dar numai cand se ancalzeste bine si apa ajunge peste 80*, daca ai maresc putin relantiul (1500) nu mai palpaie, dar mi se pare prea turata. am dat si manocontactul jos si l-am spalat in decanol.c draci sa-i mai fac? care stiti daca se potriveste de la vreo japoneza manocontactul presiunii de ulei? pls Cu siguranta nu e manocontactul de vina, mai bine verifica supapa care retine presiunea de ulei. Este sub filtrul de ulei si probabil are arcul slabit si/sau supapa care are capatul din cauciuc e deteriorata. Acuma:am verificat bateria cu multimetrul.Fara contact are cam 11.9 V(e descarcata shi n-am apucat s-o incarc).Pornesc motorul(noroc ca e cald afara shi porneste repede) si ajunge pana la 12,4-12,6 V maxim/5000 RPM(cum scrie la manual,la turatia asta trebuie sa aiba intre 13-15 V).Daca pornesc shi farurile,scade sub 11.9 v.Am verificat tensiunea alternatorului fara sarcina,acolo scrie ca trebuie sa aiba peste 70 V curent alternativ la 5000 RPM.Ajunge la peste 70 v la 4700-4900,deci e in parametri.Am pus bateria de la V-Stromu lu varu,ea are normal vreo 13 V,cand pornesc motorul scade voltajul daca o turez pana la 12,4-6 V. Simptomele de mai sus descriu cat se poate de clar un defect la regulatorul de tensiune. Din cauza supraincalzirii se arde un tiristor (sau mai multe in regulator, sunt 3) si se scurtcircuiteaza infasurarile alternatorului la masa. Se poate verifica foarte usor cu un aparat de masura, se masoara rezistenta dintre oricare din cele trei fire galbene ale regulatorului si firul maro. Daca e zero sau pe aproape regulatorul e dus. Va propun o schema de regulator care are mai multe avantaje: - e reglabila - e depanabila in caz de defectare - e mult mai ieftina decat un regulator original Mentionez ca eu inca nu am apucat sa o fac si sa o testez, dar autorul zice ca functioneaza fara probleme pe un GS400. Oricum daca are cineva unul ars de prisos, mi-ar trebui si mie pentru teste. Deci pentru cine e in necaz, cautati un electronist local si bafta la construit regulatorul! vreg.pdf Editat Iunie 4, 2007 de mecaniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.