A n d y Postat Iulie 10, 2007 Share Postat Iulie 10, 2007 Ai avut mare noroc ca nu sa ars CDI-ul si bobina de inductie. Sub nici un motiv nu ai voie sa deconectezi bateria in timp ce functioneaza motorul, sau firul care vine la regulator de la cheia de contact. In momentul in care ai decuplat firul respectiv, ai decuplat partea din regulator care regleaza tensiunea la 14-14,5 V, in timp ce partea de redresare din releu functiona si a crescut tensiunea in instalatie la peste 90 V curent continuu. Din aceasta cauza s-au topit becurile si s-a ars alarma. Bafta si asfalt uscat! S-ar putea sa gresesc... nu sunt profesor pe tema asta... numa' ma straduiesc sa incerc sa inteleg cum merge treaba cu toate chestiile astea de care ma lovesc . ...dar, bobina si CDI-ul, din cate am vazut merg pe alt circuit. In alternator am o bobina diferita de celelalte, care cred ca e "responsabila" cu scanteia. Din bobina asta pleaca un fir separat fata de sistemul de alimetare si de incarcare al acumulatorului. Din acest motiv ma gandesc ca nu as fi riscat sa ard CDI-ul si bobina... Dar dupa cum spuneam astea sunt numai observatiile mele si s-ar putea sa si gresesc. In acelasi timp nu inteleg inca o chestie: daca alternatorul scoate >70V curent alternativ la >4000 rpm, nu stiu ce insemna asta in curent continuu scos de alternator fara referinta de pe firul cu contactul. Dar cred ca ar trebui ca tensiunea dupa redresare sa fie mai mica decat tensiunea de intrare in releu (in curent alternativ). Bateria era deconectata de pe moto in momentul cu pricina. Avantajul la Pegaso 600 este ca in afara de electromotor mai am si kickstarterul cu care pot porni motorul. De altfel, toate "experientele" le-am facut fara baterie pe motocicleta, cu exceptia momentului cand am conectat bateria auto si am vazut ca instalatia este ok. Noroc Andy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Iulie 11, 2007 Share Postat Iulie 11, 2007 (editat) ...dar, bobina si CDI-ul, din cate am vazut merg pe alt circuit. In alternator am o bobina diferita de celelalte, care cred ca e "responsabila" cu scanteia. Din bobina asta pleaca un fir separat fata de sistemul de alimetare si de incarcare al acumulatorului. Din acest motiv ma gandesc ca nu as fi riscat sa ard CDI-ul si bobina... Dar dupa cum spuneam astea sunt numai observatiile mele si s-ar putea sa si gresesc. In acelasi timp nu inteleg inca o chestie: daca alternatorul scoate >70V curent alternativ la >4000 rpm, nu stiu ce insemna asta in curent continuu scos de alternator fara referinta de pe firul cu contactul. Dar cred ca ar trebui ca tensiunea dupa redresare sa fie mai mica decat tensiunea de intrare in releu (in curent alternativ). Nu am gasit schema electrica la pegaso 600, dar dupa cum zici este posibil sa fie alimentat separat dintr-o bobina de pe alternator, multe motociclete enduro au sistemul acesta, daca ramai fara baterie pe munte sa poti porni totusi motorul cu kickstarterul. Este o diferenta clara fata de pegaso 650 care nu are decat un singur sistem de alimentare. Despre alternator: ma voi referi numai la cel cu magnet permanent de pe modelele Pegaso. Curentul alternativ trifazat generat este redresat de puntea cu cele 6 diode si este transformat in curent continuu, asta este partea de redresare. Reglarea tensiunii la 14-14,5 V se face scurtcircuitand la masa cele trei infasurari ale alternatorului prin intermediul a trei tiristoare, care preiau astfel o cantitate mare de curent si o transforma in caldura. Din aceasta cauza regulatorul se incalzeste foarte tare, iar daca ramane fara sarcina decupland acumulatorul trebuie sa preia tot curentul generat si se arde. Din aceeasi cauza se arde si cand bateria este slabita. Pentru a usura sarcina regulatorului este indicat a se folosi permanent cat mai mult diversi consumatori in circuit, pozitii, faruri, etc, astel curentul generat se va consuma si nu va fi transformat in caldura in regulator. Principala cauza de distrugere a regulatorului este scurtcircuitarea unuia sau mai multor tiristoare ( prin supraincalzire)din regulator, astfel se conecteaza permanent la masa infasurarile alternatorului si scade tensiunea in instalatie. Asta se verifica foarte usor cu un aparat de masura, daca masuram rezistenta intre cele 3 fire galbene de la regulator si masa, aparatul nu trebuie sa indice nimic, daca arata o anumita rezistenta regulatorul e defect. Deci in cazul tau cand ai decuplat firul de la cheia de contact, ai oprit partea de reglare de tensiune, tiristoarele nu au mai legat la masa infasurarile alternatorului, iar tot curentul generat a fost debitat in instalatia electrica la tensiune foarte mare. Editat Iulie 11, 2007 de mecaniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Iulie 11, 2007 Share Postat Iulie 11, 2007 (editat) 1. Nu am gasit schema electrica la pegaso 600, dar dupa cum zici este posibil sa fie alimentat separat dintr-o bobina de pe alternator, multe motociclete enduro au sistemul acesta, daca ramai fara baterie pe munte sa poti porni totusi motorul cu kickstarterul. Este o diferenta clara fata de pegaso 650 care nu are decat un singur sistem de alimentare. Despre alternator: ma voi referi numai la cel cu magnet permanent de pe modelele Pegaso. Curentul alternativ trifazat generat este redresat de puntea cu cele 6 diode si este transformat in curent continuu, asta este partea de redresare. Reglarea tensiunii la 14-14,5 V se face scurtcircuitand la masa cele trei infasurari ale alternatorului prin intermediul a trei tiristoare, care preiau astfel o cantitate mare de curent si o transforma in caldura. Din aceasta cauza regulatorul se incalzeste foarte tare, iar daca ramane fara sarcina decupland acumulatorul trebuie sa preia tot curentul generat si se arde. Din aceeasi cauza se arde si cand bateria este slabita. 2. Pentru a usura sarcina regulatorului este indicat a se folosi permanent cat mai mult diversi consumatori in circuit, pozitii, faruri, etc, astel curentul generat se va consuma si nu va fi transformat in caldura in regulator. Principala cauza de distrugere a regulatorului este scurtcircuitarea unuia sau mai multor tiristoare ( prin supraincalzire)din regulator, astfel se conecteaza permanent la masa infasurarile alternatorului si scade tensiunea in instalatie. 3. Asta se verifica foarte usor cu un aparat de masura, daca masuram rezistenta intre cele 3 fire galbene de la regulator si masa, aparatul nu trebuie sa indice nimic, daca arata o anumita rezistenta regulatorul e defect. Deci in cazul tau cand ai decuplat firul de la cheia de contact, ai oprit partea de reglare de tensiune, tiristoarele nu au mai legat la masa infasurarile alternatorului, iar tot curentul generat a fost debitat in instalatia electrica la tensiune foarte mare. 1. Uite schema electrica de la Pegaso 600 2. In prezent merg fara baterie, dar cu faza pornita... sper sa n-am "bucurii" pana-mi vine bateria saptamana viitoare. 3. In manualul de Pegaso 650 am vazut ca spuneau urmatoarele: rezistenta intre fazele alternatorului trebuie sa fie intre 0,1 si 1 ohm si nu trebuie sa dea la masa. Daca lucrurile stau asa... alternatorul este in parametrii. Cam astea fiind spuse, sunt curios daca e fro belea daca merg cu motoru' fara baterie pana la mare si inapoi...evident toate luminile pornite. Sau poate ar fi o idee sa mai pun un consumator pe instalatie (de ex. inca un bec de far pe care as putea sa-l leg in locul bateriei) care sa mai scada sarcina pe releu? Oricum imi iau releu de schimb la mine. Noroc Andy Editat Iulie 11, 2007 de BAlanuS-u' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Iulie 11, 2007 Share Postat Iulie 11, 2007 3. In manualul de Pegaso 650 am vazut ca spuneau urmatoarele: rezistenta intre fazele alternatorului trebuie sa fie intre 0,1 si 1 ohm si nu trebuie sa dea la masa. Daca lucrurile stau asa... alternatorul este in parametrii. Cam astea fiind spuse, sunt curios daca e fro belea daca merg cu motoru' fara baterie pana la mare si inapoi...evident toate luminile pornite. La punctul 3 ma refeream la rezistenta la mufa cu cele trei fire galbene a regulatorului, dupa ce ai scos din ea mufa care vine de la alternator ( si aia are trei fire galbene). Cat despre circulatul fara acumulator nu stiu ce sa iti spun, la Pegaso 650 nu este posibil. Intradevar dupa schema electrica Pegaso 600 are alimentare complet separata la CDI, deci motorul merge si daca nu merg pozitiile, farul sau semnalizarile. Dar dupa cum am zis mai sus exista riscul sa prajesti regulatorul, daca circuli fara acumulator. Cauta unul de imprumut pana iti vine acumulatorul, indiferent de capacitate, poate fi si mic, de scuter, eu asa as proceda, regulatorul este totusi o piesa de o valoare considerabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ash Postat Iulie 12, 2007 Share Postat Iulie 12, 2007 salutare... tocmai mi am schimbat si eu bateria veche care era uscata ca un desert. m am dus la magazin am luat bat noua si cand sa ii fac garantia pune omul ala aparatul de masura si ma pune sa turez motorul si sa aprind faza lunga si scurta, rezultatul 15-15.6 "ceva" si ca bateria o sa se strice ca o incarca prea mult. care credeti ca e problema si cum se poate rezolva. multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Iulie 12, 2007 Share Postat Iulie 12, 2007 tocmai mi am schimbat si eu bateria veche care era uscata ca un desert. m am dus la magazin am luat bat noua si cand sa ii fac garantia pune omul ala aparatul de masura si ma pune sa turez motorul si sa aprind faza lunga si scurta, rezultatul 15-15.6 "ceva" si ca bateria o sa se strice ca o incarca prea mult. care credeti ca e problema si cum se poate rezolva. Problema este foarte greu de rezolvat si depinde numai de service-ul de acumulatori sa iti accepte garantia. Tensiunea de incarcare standard la Pegaso e de 13-15 V, cu pozitiile si faza lunga aprinse, la 5000 ture. Practic se inregistreaza mici variatii fata de acasta tensiune. Eu am baterie noua Yuasa si regulator nou ( de 10 luni) si scoate urmatoarele tensiuni: 14V la relanti fara consumatori, 14,5 V in turatie cu faza scurta si 15,2 V in turatie cu faza lunga aprinsa si in aceste conditii nu am nici o problema ( deocamdata) cu bateria. Majoritatea motocicletelor cu alternator cu magnet permanent au tensiunea de incarcare intre 14-15,5 V iar cei de la service-ul de acumulatori iti pot refuza garantia, sustinand ca tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13,5 - 14,4 V ca la autoturisme. incarcare.doc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ash Postat Iulie 12, 2007 Share Postat Iulie 12, 2007 am rezolvat problema ...am schimbat releul de incarcare...si acum e ok, ce ma deranjaza e ca cel vechi nu e chiar stricat ..adica, bun schimb bateria la 1 an si verific mereu daca are apa dar in rest e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Iulie 13, 2007 Autor Share Postat Iulie 13, 2007 (editat) Salutari! @balanus'u:nu mai merge cu ea asa,sistemul tau de alimentare cred ca e unul de siguranta,sunt de acord cu mecaniku,pune o baterie,chiar si de scuter.Banuiesc ca a fost gandit pentru cazuri de urgenta,nu sa mergi cu el zi de zi,mai ales sa mergi pana la mare.La drum lung iti incarca mult ca e turatia mare si pe Soarelui risti sa bubuie ceva,eu zic sa nu risti!Bafta In alta ordine de idei,cum va merge racirea pe caldurile astea?Eu am indicatorul stricat,nu am idee daca merge bine,dar ventilatorul merge de sparge si se aduna mereu lichid in vasul de expansiune.Cum se comporta la voi,tot asa merge ventilatorul-mai precis spus-in mers se mai si opreste sau merge non-stop odata pornit? S-auzim si de bine! Editat Iulie 13, 2007 de Gothmog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
six Postat Iulie 13, 2007 Share Postat Iulie 13, 2007 La mine sta bine mersi in 80-90. Tot in alta ordine de idei am vazut c-a postat cineva cu un yamaha tenere o intrebare de crashbaruri.. Am vorbit cu tipul catalin.. -> rezultatul: moto trebuie sa stea acolo 3-4 zile sa faca fiarele si pentru un f650 a costat in jur de 350 roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Iulie 13, 2007 Share Postat Iulie 13, 2007 Tot in alta ordine de idei am vazut c-a postat cineva cu un yamaha tenere o intrebare de crashbaruri.. Am vorbit cu tipul catalin.. -> rezultatul: moto trebuie sa stea acolo 3-4 zile sa faca fiarele si pentru un f650 a costat in jur de 350 roni Pai daca le face cu 120 euroi, le prefer pe cele originale cu 149, alea arata sigur mai bine... Modele de crash bar: crashbar_pegaso3.pdfcrashbar_pegaso2.pdfcrashbar_pegaso_strada.pdf crashbar_f650gs.pdfcrashbar_f650cs.pdf In urma unei cazaturi foarte recente ( derapaj in curba cu asfalt acoperit cu un strat subtire de nisip), am constatat ca desi inestetice, la noi sunt foarte necesare, daca le-as fi avut nu as fi zgariat carena, nu mi s-ar fi torsionat radiatorul si alte cateva maruntisuri... Sa auzim numai de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nuxu Postat Iulie 14, 2007 Share Postat Iulie 14, 2007 (editat) Ieri am observat ca imi atarna ceva sub motor... era un furtun care iesea pe langa cel care vine de la filtru de aer. Are in capatul de sus o ramificatie iar la intersectia celor 2 ramuri are o sageata inderptata in jos.... furtunul are o forma de T... banuiesc ca este de la carburator....dar nu stiu sigur ... Aveti vre-o parere cum si unde il pun inapoi.... deocamdata o sa il tin in topcase... sper sa nu fie prea important Editat Iulie 14, 2007 de nuxu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Edutzu Postat Iulie 15, 2007 Share Postat Iulie 15, 2007 Ieri am observat ca imi atarna ceva sub motor... era un furtun care iesea pe langa cel care vine de la filtru de aer. Are in capatul de sus o ramificatie iar la intersectia celor 2 ramuri are o sageata inderptata in jos.... furtunul are o forma de T... banuiesc ca este de la carburator....dar nu stiu sigur ... Aveti vre-o parere cum si unde il pun inapoi.... deocamdata o sa il tin in topcase... sper sa nu fie prea important daca e buna descrierea...vezi furtunul de supraplin de la carburator.....in mod normal "T"este prins intre camere....rolul lui este sa evacueze supraplinul din carburator undeva jos langa roata spate...asa ca daca lipseste si e nevoie de asa ceva..o sa improaste benzina in cantitati considerabile (daca se blocheaza plutitorul, etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nuxu Postat Iulie 15, 2007 Share Postat Iulie 15, 2007 Multzam pentru lamuriri.....inca nu o sa-l pun inapoi ca nu am timp (sper sa nu iau foc ). Astfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ash Postat Iulie 17, 2007 Share Postat Iulie 17, 2007 /index.php?showtopic=118120 asta am facut in weekend:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Iulie 17, 2007 Autor Share Postat Iulie 17, 2007 /index.php?showtopic=118120 asta am facut in weekend:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brogdan Postat Iulie 17, 2007 Share Postat Iulie 17, 2007 salut, m-am apucat sa imi schimb axul de la schimbatorul de viteze, si am desfactu tot motorul bucatzele. acum imi trebe garnitura de chiulasa, de cilindru si segmentii!!! daca ma poate ajuta cineva REPEDE daca le are? sau de unde le pot lua? aveti idee la ce bani se invart? am motorul bucati:((( si afara e cald:D merci mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Iulie 18, 2007 Share Postat Iulie 18, 2007 /index.php?showtopic=118120 asta am facut in weekend:)) Foarte frumoasa tura! Imi pare rau ca am vandut pegasu' si nu am apucat sa fac transalpina. Super traseul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Edutzu Postat Iulie 19, 2007 Share Postat Iulie 19, 2007 intrebare intrebatoare, desi cred ca ar fi trebuit postata pe service...da parca ma intereseaza doar pareri despre aprilia cine stie ...cuzinetii de furca de la pegaso din '92 bat la marime cu cei din furcile de dupa '97 am desfacut furca si ce sa vezi am gasit doar 2 cuzineti (dupa mine ar trebui 4), vreo 100 ml de ulei...si la Dobrescu la KTM cand sa fac comanda de piese....surpriza... au catalog pentru italiene, doar dupa '97 TX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Iulie 19, 2007 Share Postat Iulie 19, 2007 Revin cu alte distractii legate de Aprilia mea... Unde se poate suda... ca sa si tina... pedala de pornire de la o Aprilia Pegaso 600... sau unde pot gasi o pedala intreaga? Aveti idee de alte modele de Aprilia (ex.: Tuareg, ETX etc.) care au si pornire la pedala si daca se potrivesc pedalele de la unul din modelelea astea? si se poate repara un bendix pentru acelasi model... sau unde pot gasi un bendix nou? Sau exista posibilitatea sa se potriveasca bendixul de modelele mai noi de Pegaso, de la ETX sau Tuareg sau de la BMW F650? Andy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Iulie 19, 2007 Share Postat Iulie 19, 2007 salut, m-am apucat sa imi schimb axul de la schimbatorul de viteze, si am desfactu tot motorul bucatzele. acum imi trebe garnitura de chiulasa, de cilindru si segmentii!!! daca ma poate ajuta cineva REPEDE daca le are? sau de unde le pot lua? aveti idee la ce bani se invart? am motorul bucati:((( si afara e cald:D merci mult c an e mobra? eu mi-am luat garnitura de kiuloasa de la united motors-160lei, mobra mea e din 96 si cum ei au catalog din 97 a trebuit sa comand una din 97 care.....surpriza nu se potrivea( a necesitat niste gauri in plus)asa ca....sa fi atent la detalii, si garnitura de cilindru parca era 27 lei, dar nu merita mai bine o faci singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brogdan Postat Iulie 19, 2007 Share Postat Iulie 19, 2007 c an e mobra? eu mi-am luat garnitura de kiuloasa de la united motors-160lei, mobra mea e din 96 si cum ei au catalog din 97 a trebuit sa comand una din 97 care.....surpriza nu se potrivea( a necesitat niste gauri in plus)asa ca....sa fi atent la detalii, si garnitura de cilindru parca era 27 lei, dar nu merita mai bine o faci singur mobra e 97..pegaso3..garniturile le-am gasit dar nu gasesc segmenti:((( am vb cu cineva sa vad dac imi aduce din italia mai repede...ca astia de la united motors parca le fabrica...le aduc in 3 sapt... them bafta, si bucurati-va de mobre...eu mai am de asteptat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorflor Postat Iulie 19, 2007 Share Postat Iulie 19, 2007 Salut all,tocmai am devenit si eu detinator de Pegaso Cube , si am o mica problema, motorul a stat mai bine de 8 luni, fara a fi pornit, iar acum dupa ce se mai incalzeste putin nu mai sta la relanti', si nici cu socul tras nu mai sta, dar cind motorul e rece , se comporta bine....are cineva vre-o idee? oricum m-am programat cu ea la mecanic, dar vroiam sa stiu daca a mai patit cineva asa ceva sa stiu la ce sa ma astept...ca m-am c-am certat cu portofelul in ultima vreme..si macar sufleteste sa fiu pregatit... Asfalt uscat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Iulie 20, 2007 Share Postat Iulie 20, 2007 ... Aveti idee de alte modele de Aprilia (ex.: Tuareg, ETX etc.) care au si pornire la pedala si daca se potrivesc pedalele de la unul din modelelea astea? ... Pedala arata asa: Axul are diametru (cu tot cu zimti) de 22 mm si 26 de dinti... deci interiorul pedalei cred ca trebuie sa aibe 20,5 - 21 mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Iulie 20, 2007 Share Postat Iulie 20, 2007 c an e mobra? eu mi-am luat garnitura de kiuloasa de la united motors-160lei, mobra mea e din 96 si cum ei au catalog din 97 a trebuit sa comand una din 97 care.....surpriza nu se potrivea( a necesitat niste gauri in plus)asa ca....sa fi atent la detalii, si garnitura de cilindru parca era 27 lei, dar nu merita mai bine o faci singur Vedeti voi... de aia nu merg motoarele in romania ca romanu' se apuca sa faca gauri in garnituri sau sa improvizeze. Mai bine astepti ceva mai mult si faci o treaba buna, indiferent ca pastrezi mobra sau o vinzi! Asta e doar un exemplu, mai sunt cu sutele poate, dar... Intreb retoric: Cum dracu sa ai pretentii de la un motor facut cu garnituri de alt tip decat originalul, confectionata/gaurita artizanal, sa mearga zeci de mii de km!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
six Postat Iulie 20, 2007 Share Postat Iulie 20, 2007 Pedala arata asa: Axul are diametru (cu tot cu zimti) de 22 mm si 26 de dinti... deci interiorul pedalei cred ca trebuie sa aibe 20,5 - 21 mm. Nu se poate suda? E un atelier pe langa Calea Calarasilor care mi-au sudat si mie suportul de la pedala de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.