Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mihai,

 

"Da" fum pe evacuare? Daca da, verifica filtrul de aer, e posibil sa fie infundat. Eu asta am patit anul trecut in drum spre Baia de Aries. Pana mi-am dat seama au trecut 2 ore.. in care am dat carburatoare jos si toate cele :))

 

Daca nu, verifica daca se inroseste evacuarea la ralenti si daca rateurile sunt pe admisie. Daca rateurile sunt pe admisie, inseamna ca mobra ta trage aer fals. In acest caz, ia un spray (deodorant, spray de frane, ce vrei tu) si pulverizeaza spre flansele de admisie, pe exterior, pe langa injectoare/inainte de clapetele de acceleratie. Daca motorul incepe sa se tureze, e clar ca trage aer fals si ai vreo flansa crapata/montata incorect/sarita din locas cumva.

 

Altfel, mai sunt multi alti pasi de verificat :)

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! Pentru inceput o sa schimb filtrul de aer, bujia si fisa de bujie, pe care oricum trebuia sa le schimb.

Daca vrei sa pui o bujie NGK iridium, iti dau eu. E noua, am mers doar vreo 500 km. Le luasem in septembrie dar nu mi-au placut, am trecut tot pe normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

 

In sfarsit am fost contactat de cei de la service si.. vestile nu sunt cu mult diferite de ce ma asteptam. Rezolvarea problemei ar fi undeva la 550£ pt inceput ( cat sa imi faca motorul sa porneasca) apoi daca vor mai fi alte chetsii stricate dupa.. alti bani in plus.

In pretul asta ar fi inclus electromotor, flywheel+ rulmentul respectiv, solenoidul ( nu stiu dc.. ca abia am pus unu nou) si garnitura de la capacul alternatorului.

In situatia de fata ma gandesc sa o iau acasa si sa urmez sfaturile cu " motoarele de aprilia nu sunt f complicate si il poti face si singur" :)

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai reusit sa il rezolvi pana acum.

l ai avut acasa si ai fost nevoit sa ajungi la service. cam mare factura( f mare, poate rezolvi cu piese sh ceva), dar nah...nu stiu ce e bulit

as zice sa te rezumi la service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Nu ,ca l-a schimbat.Sper sa aiba grija de ea macar cat ai avut tu .

Toate cele bune in UK !

 

Multam! Sper sa se bucure de ea cat mai mult.

 

Acum e PH 06 SMI :D

 

 

Fac si eu ce pot. I-am schimbat ieri placutele de frana de pe fata si suruburile de la cricul central, care se strambasera si din cauza lor statea motocicleta foarte stramba cand o puneam pe cricul central.

 

Multi km fericiti inainte! :) Am citit in urma ca ai avut o problema cu un conector de la pompa de benzina - fix aceeasi chestie mi s-a intamplat si mie, de altfel si singurul moment in care m-a lasat in fata blocului cu casca-n mana si buza umflata. Vezi poate ai cum sa strangi/fixezi papucul ala mai bine sa nu o mai ia la plimbare din cauza vibratiilor.

 

EDIT: apropo de problema pe care o ai acum - ia verifica din nou conectorul ala, ca parca asa mi-a facut si mie pana sa nu mai faca contact de tot. Daca tot umbli la rezervor, scoate benzina din el si vezi sa nu ai apa - daca ai apa, verifica busonul rezervorului sa fie ok garniturile de acolo si gaurile de scurgere, sa nu se infundat din nou, mama lor.

 

Multumesc! Pentru inceput o sa schimb filtrul de aer, bujia si fisa de bujie, pe care oricum trebuia sa le schimb.

 

S-a dus deja fisa? Era schimbata acum un an, in Aprilie, impreuna cu bobina de inductie. Apropo de asta, vezi ca bobina de inductie e asa ceva: http://www.yoyopart.com/oem/6698857/renault-7701479027.html. Bobina e identica dpdv tehnic cu aia folosita la Pegaso, dar cu prinderile usor diferite si diferenta enorma de bani (aprilia cerea vreo 800 de lei pe piesa, eu am dat pe undeva pe la 100), iar fisa e una auto, de dacie parca. Mi-a spus mecanicul ca a trebuit sa improvizeze ceva la prinderea fisei in bobina - iti zic ca sa stii la ce sa te astepti, vezi si tu ce e pe acolo.

» Post actualizat in 28 Apr 2016 19:48

Nu ma mai lasa sa dau cu edit:

 

Si pentru ca e injectie, verifica sa ai presiune in rampa injectoarelor. Daca nu ai, contactele sunt ok si ajunge curent la pompa, inseamna ca trebuie sa schimbi pompa de benzina. Ceea ce nu e chiar rau, ca o sa iti mearga dupa aia indicatorul de rezerva (e stricat senzorul din rezervor, care e integrat in tot ansamblul ala cu pompa de benzina). Ah, trebuie si bec la indicatorul de rezerva, parca nu mai avea... :))

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

 

In sfarsit am fost contactat de cei de la service si.. vestile nu sunt cu mult diferite de ce ma asteptam. Rezolvarea problemei ar fi undeva la 550£ pt inceput ( cat sa imi faca motorul sa porneasca) apoi daca vor mai fi alte chetsii stricate dupa.. alti bani in plus.

In pretul asta ar fi inclus electromotor, flywheel+ rulmentul respectiv, solenoidul ( nu stiu dc.. ca abia am pus unu nou) si garnitura de la capacul alternatorului.

In situatia de fata ma gandesc sa o iau acasa si sa urmez sfaturile cu " motoarele de aprilia nu sunt f complicate si il poti face si singur" :)

Ce parere aveti?

Draga Iulian, iti spun sincer ca-mi crapa creierii in cap si sunt curios cu cat ai cumparat tu motocicleta aia. Nu de alta, dar ceea ce spui tu, de la mecanici citire, nu sunt deloc defectiuni minore, ba chiar majore, as spune. O Aprilia Pegaso fara electromotor, fara freewhell, e tocmai buna de dezmembrat. Cum sa dai 700 de euro pe reparatie cand poti sa o iei din Italia sau Romania cu 8-900 de euro?

Ma rog, fiecare face ce vrea.

In alta ordine de idei, rulmentul ala unisens, freewheel, care costa in jur de 100 de euro, nu are nici o treaba cu faptul ca nu porneste motorul. Ala, cand se strica, prezinta alte simtome: invarte electromotorul in gol, nu mai da peste cap pistonul. In nici un caz nu este vorba de ce zici tu, ca practic nu se invarte nimic.

Daca de vina este electromotorul, asa cum ti-au zis specialistii, nu trebuie inlocuit cu totul. De obicei se duc carbunii care nu costa o avere. Stiu asta pentru ca tocmai a patit-o un prieten cu un KTM 640 si l-a costat la service 100 de lei reparatia electromotorului, adica vreo 20 de euro.

Inca o data iti zic ca la banii astia dati pe reparatii, mai bine o faci pachet si o trimiti vanzatorului dupa care cauti una care macar sa mearga. Ca de schimbat componente, ai timp.

Intr-adevar, se schimba si freewheel-ul si toate partile mai scumpe, dar conform manualului de service, cam la 30-40.000 km. Poti sa-ti faci un caietel si sa notezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata .

 

Sa incep cu.. sa aveti un Paste fericit si cu asfalt uscat.

 

Bun... Am luat decizia si... am desfacut-o singur. In alta ordine de idei, am luat o presa pt scos freewheel-ul + freewheel-ul ( am sa fac cateva poze sa imi spuneti -in cazul in care stii- daca trebuie sa il schimb) Toata treaba cu scosul mi-a luat 45 de min (in cond in care m-am co!t putin in jurul motorului)

 

DE INTERES CIVIC :)

Pentru a desface rulmentu unisens : Bagi a4a sau a5a, piciorul pe frana-spate si apoi cu o cheie pe masura invarti de surubul ala pana se face suficienta tensiune in lant si cedeaza surubul. NU EXAGEREZI SI SE FACE PRIN SOCURI ( de preferat sa bati putin in surub sau dai niste WD40 ori caldura inainte sa desfaci)

Un semn bun a fost ca a iesit usor ( asta inseaman ca motorul nu s-a supraincalzit si nu a "sudat" surupul de ax). Nu raspund pentru ce vi se poate strica.

 

Acum am urmatoarele variante. Il repar singur (desfac tot motorul, il voi verifica si il voi curata putin in acelasi timp) sau cumpar partea de jos a motorului ( doar carcasa +rulmentii din interior) cu 30 Lire.

 

Acum am aruncat o privire la piston si camera de ardere. Rog sa va da-ti o parere (sper buna) despre ce vedeti.

 

Mult noroc.

 

P.S. ar trebui un topic DOAR CU probleme si rezolvarea lor pt Aprilia Pegaso 650.

post-93563-0-33646400-1462001079_thumb.jpg

post-93563-0-79745800-1462001085_thumb.jpg

post-93563-0-21562800-1462001091_thumb.jpg

post-93563-0-87522900-1462001106_thumb.jpg

post-93563-0-17838700-1462001115_thumb.jpg

Editat de IulianPEG*650
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

'Acum am aruncat o privire la piston si camera de ardere. Rog sa va da-ti o parere (sper buna) despre ce vedeti.

 

Mult noroc."

Daca acolo se vede capul pistonului si camasa ( camera de ardere este alta -se afla in chiuloasa unde sunt capetele de supape -acea semicalota) , nu arata bine ; ori pozele nu sunt relevante.

Practic suprafata cilindrului trebuie sa fie aproape perfect neteda iar capul pistonului fara gauri...

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am urmatoarele variante. Il repar singur (desfac tot motorul, il voi verifica si il voi curata putin in acelasi timp) sau cumpar partea de jos a motorului ( doar carcasa +rulmentii din interior) cu 30 Lire.

 

Acum am aruncat o privire la piston si camera de ardere. Rog sa va da-ti o parere (sper buna) despre ce vedeti.

In primul rand, bravo! Totusi nu e nevoie sa blochezi motorul cu frana de picior, are un orificiu pe partea opusa, scoti un surubel, blochezi ambielajul, dar astea sunt detalii. Ma bucur ca ti-ai facut curaj!

 

Doi la mana, nu trebuia sa mergi atat de departe, pana la desfacut tot motorul, trebuia intai diagnosticat cum trebuie defectul. Dupa atatea posturi, eu tot nu mi-am dat seama ce simptome are :) Invarte, nu invarte.

 

Trei: pozele nu sunt cele mai de calitate, dar vad niste ciupituri pe cilindru sau ce sunt petele alea negre? In rest arata bine.

 

 

Daca acolo se vede capul pistonului si camasa ( camera de ardere este alta -se afla in chiuloasa unde sunt capetele de supape -acea semicalota)

Greseala 1. Camera de ardere e delimitata in partea superioara de chiulasa si in partea inferioara de piston. Cauta definitii mai exacte.

Greseala 1 a mea; cred ca am inteles ce voiai sa zici... Adica sper.

Ba n-am inteles.Ma dau batut imi explici si tu mai pe indelete :)

, nu arata bine ; ori pozele nu sunt relevante.

Greseala 2. Sau hai sa zicem semigreseala, pozele nu sunt prea clare. De ce nu ar arata bine?

 

Practic suprafata cilindrului trebuie sa fie aproape perfect neteda

Greseala 3. Te referi la 'zgarieturile' alea?

iar capul pistonului fara gauri...

Eu nu vad gauri...

Editat de catranel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e pe cilindru e ok, procedeul se numeste honuire si e facut ca sa pastreze pelicula de ulei fina pe cilindru :) cat despre capul pistonului, "miroase" a supape indoite/sparte. Asta daca nu a intrat altceva, cumva, in admisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e pe cilindru e ok, procedeul se numeste honuire si e facut ca sa pastreze pelicula de ulei fina pe cilindru

Iegzact! Totusi tipul nostru a prins niste negreli in poze, par a fi ciupituri, dar la fel de bine poate fi un artefact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulț'ani pt păreri. Acum.... Direct de la capra. Pozele cred ca spun tot. Probabil știți voi cum se numește ca eu nu am nici o idee. Era pe laterala motorului.. Poziționa lanțul. Este topit și supapa de presiune pt ulei ce duce spre lant(poza 3) este defecta( are o bila metalica în capătul fin interior.

DC s-ar topi nebunia aia? Temperatura f ridicata a uleiului?

» Post actualizat in 30 Apr 2016 14:55

Astea sunt pozele.

» Post actualizat in 30 Apr 2016 14:58

se pare ca denumirea ar fi.. ghidaj pentru lantul de transmisie. Care ar fi motivul si ce altceva s-ar putea strica ?

post-93563-0-51958700-1462028087_thumb.jpg

post-93563-0-60765500-1462028117_thumb.jpg

post-93563-0-53210900-1462028137_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

se pare ca denumirea ar fi.. ghidaj pentru lantul de transmisie. Care ar fi motivul si ce altceva s-ar putea strica ?

Lant slab, uzat inegal, intinzator stricat etc. Vezi daca ai si alte urme pe cilindru/chiulasa. Daca ai urme si sunt superficiale nu e problema. E mai costisitor sa continui munca la motorul asta, dar daca faci treaba buna, macar stii ce ai in el, fata de a relua experienta de a cumpara o alta motoreta etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut prieteni.

 

Am reusit sa mai fac cate ceva la Pegaso si.. din una in alta am ajuns sa am vesti bune si rele.

Bune: - Intinzatorul ( care este pe baza de presiune a uleiului cred) a fost pus invers de catre un " ISTET" Motiv pt care s-a stricat ghidajul.

- Cilindrul si pistonul + segmentii sunt in stare impecabila ( cateva urme verticale pe piston dar superficiale) Mersi CATRANEL

- Supapele sunt intregi, fara uzura indoite sau alte stricaciuni.

- daca tot am desfacut tot motorul voi schimba si toate garniturile

 

Rele: Cam multa pilitura in motor (nu stiu cat de normal trebuie sa fie)

- La axul de misca pistonul ( imi scapa numele) situat in partea de jos a motorului, este ca un fel de distantier in bratul pistonului care arata destul de ciudat (voi incerca sa fac o poza)

- Cel mai IMPORTANT va trebui sa pun pe punct toate rotitele de pompa de ulei, lant si ce mai este pe acolo.

 

Cu alte cuvinte se pare ca ma incatrez intr-un buget de bun simt si castig ceva experienta in plus.

Aveti ceva sfaturi in ceea ce priveste lucrurile rele?

Va multumesc. Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bune: - Intinzatorul ( care este pe baza de presiune a uleiului cred) a fost pus invers de catre un " ISTET" Motiv pt care s-a stricat ghidajul.

- Cilindrul si pistonul + segmentii sunt in stare impecabila ( cateva urme verticale pe piston dar superficiale) Mersi CATRANEL

- Supapele sunt intregi, fara uzura indoite sau alte stricaciuni.

- daca tot am desfacut tot motorul voi schimba si toate garniturile

Asta e bine. O sa faca ceva gaurica in buget totusi. Numai garniturile si costa ceva. Vezi ca la chiulasa vei avea nevoie de un torque wrench, cauta in manual si ai valorile si ordinea de strangere. Desi merge si la mana, fiind prima oara, fara cheie e posibil sa dai chix :)

 

Rele: Cam multa pilitura in motor (nu stiu cat de normal trebuie sa fie)

- La axul de misca pistonul ( imi scapa numele) situat in partea de jos a motorului, este ca un fel de distantier in bratul pistonului care arata destul de ciudat (voi incerca sa fac o poza)

- Cel mai IMPORTANT va trebui sa pun pe punct toate rotitele de pompa de ulei, lant si ce mai este pe acolo.

- pilitura - 0 !!!

- arborele cotit? (crankshaft) pune poza. Dar cred ca te referi la cuzinet (bearing). Asa arata? Eu zic ca totusi te-ai apucat sa desfaci prea multe :) Dar daca tot ai ajuns acolo. Cum arata, are urme de uzura? (bratul pistonului - biela - connecting rod/con rod/piston rod) cred ca iti e mai usor

5_cuzineti.jpg

- rotitele chestii, pinioane, alea doar cu ajutorul manualui le pui sau doar daca ai facut poze pe masura ce l-ai dezmembrat. in rest nu cred ca stie cineva pe de rost.

 

Un alt sfat daca tot te-ai apucat asa 'hardcore':

http://faq.f650.com/main.html

 

Pe aici vei gasi undeva niste DVD-uri cu video-uri, unde tipul respectiv face bucati motorul. Cand aveam pegaso, stiu ca le gasisem si pe torrent. E o informatie destul de valoroasa.

 

SPOR! (Andrei aici, ca e pacat sa ne tot incurcam cu nick-name-uri de forum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...