Banzay Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Bune: - Intinzatorul ( care este pe baza de presiune a uleiului cred) a fost pus invers de catre un " ISTET" Motiv pt care s-a stricat ghidajul. - Cilindrul si pistonul + segmentii sunt in stare impecabila ( cateva urme verticale pe piston dar superficiale) Mersi CATRANEL - Supapele sunt intregi, fara uzura indoite sau alte stricaciuni. - daca tot am desfacut tot motorul voi schimba si toate garniturile Asta e bine. O sa faca ceva gaurica in buget totusi. Numai garniturile si costa ceva. Vezi ca la chiulasa vei avea nevoie de un torque wrench, cauta in manual si ai valorile si ordinea de strangere. Desi merge si la mana, fiind prima oara, fara cheie e posibil sa dai chix Rele: Cam multa pilitura in motor (nu stiu cat de normal trebuie sa fie) - La axul de misca pistonul ( imi scapa numele) situat in partea de jos a motorului, este ca un fel de distantier in bratul pistonului care arata destul de ciudat (voi incerca sa fac o poza) - Cel mai IMPORTANT va trebui sa pun pe punct toate rotitele de pompa de ulei, lant si ce mai este pe acolo. - pilitura - 0 !!! - arborele cotit? (crankshaft) pune poza. Dar cred ca te referi la cuzinet (bearing). Asa arata? Eu zic ca totusi te-ai apucat sa desfaci prea multe Dar daca tot ai ajuns acolo. Cum arata, are urme de uzura? (bratul pistonului - biela - connecting rod/con rod/piston rod) cred ca iti e mai usor - rotitele chestii, pinioane, alea doar cu ajutorul manualui le pui sau doar daca ai facut poze pe masura ce l-ai dezmembrat. in rest nu cred ca stie cineva pe de rost. Un alt sfat daca tot te-ai apucat asa 'hardcore': http://faq.f650.com/main.html Pe aici vei gasi undeva niste DVD-uri cu video-uri, unde tipul respectiv face bucati motorul. Cand aveam pegaso, stiu ca le gasisem si pe torrent. E o informatie destul de valoroasa. SPOR! (Andrei aici, ca e pacat sa ne tot incurcam cu nick-name-uri de forum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Salut. Andrei multe sfaturi bune si logice dai. Bravo tie daca lucrezi in stilul asta si in general( cand faci ceva pt tine) Despre ce vorbeam in mesajul anterior.. era cu referinta la arbore-cotit. Are un fel de saiba( cred ca este o saiba) mare si argintie ,intre bratul pistonului si arborele cotit. Dar cel mai bine am sa fac o poza cand ajung acasa de la munca. MErsi iar pt sfatul cu cheia. este facuta comanda deja. Cat despre pretul garniturilor si pieselor... nu ma plang. Norocul meu ca nu sunt in Romania ( doar in situatia asta). Spre exemplu am dat 45lire pe toate garniturile (fara cea din mijlocul partii inferioare a motorului.. unde totusi m-ar manca fundu sa desfac si sa vad care e treaba si pe acolo mai ales ca vreau sa verific pompa de ulei si am un rulment care pare ruginit). Deci 45 lire. acuma nu stiu daca este mult sau putin dar pt mine inseaman 3/4 dintr-o zi de munca. :| Una peste alta.. astept sa vina toata comanda si apoi voi decide ce fac in continuare. Pana la urma nu cred ca este rau sa fac o investigatie amanuntita a motorului ( mai ales ca a avut porb pe care a avut-o) imp este sa stiu a-l pune la loc. Revin cu poze. O zi faina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Cel mai important e sa fii organizat si o sa fii in stare sa pui totul cum a fost. Pleci de la manualul de service.Fara el e greu sau foarte greu.Mai poti face si greseli majore sau in lipsa lui. Dupa faci poze la tot ce desfaci, inainte si dupa.In ziua de azi e foarte usor sa faci asta cu telefonul. Nu in ultimul rand iti iei pungute cu fermoar de diverse marimi si un marker.Organizezi tot ce desfaci pe caprarii in pungute.O sa iti fie mult mai ausor la asamblat.Nu te baza ca o sa tii minte tot.Noteaza toate pungutele.Altfel o sa te trezesti la final cu o mare gramada de piese si nu o sa stii care de unde vin. Succes ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Salut. Andrei multe sfaturi bune si logice dai. Bravo tie daca lucrezi in stilul asta si in general( cand faci ceva pt tine) E bine sa 'double-check' ce zic eu, eu sunt cu mintea la ale mele, mai sunt scapari poate uneori. Am lucrat la motoare navale, nu am avut plangeri, dar aia faceam toata ziua... Acum s-au mai schimbat lucrurile. Despre ce vorbeam in mesajul anterior.. era cu referinta la arbore-cotit. Are un fel de saiba( cred ca este o saiba) mare si argintie ,intre bratul pistonului si arborele cotit. Dar cel mai bine am sa fac o poza cand ajung acasa de la munca. MErsi iar pt sfatul cu cheia. este facuta comanda deja. Cat despre pretul garniturilor si pieselor... nu ma plang. Norocul meu ca nu sunt in Romania ( doar in situatia asta). Spre exemplu am dat 45lire pe toate garniturile (fara cea din mijlocul partii inferioare a motorului.. unde totusi m-ar manca fundu sa desfac si sa vad care e treaba si pe acolo mai ales ca vreau sa verific pompa de ulei si am un rulment care pare ruginit). rulmentul sta in ulei, nu ar trebui sa fie ruginit, insa nu cred ca e mare chestie. Din ce spui tu, eu inteleg ca tu vrei sa 'spargi' carterul in 2? Chiar ca umbli prea departe Deci 45 lire. acuma nu stiu daca este mult sau putin dar pt mine inseaman 3/4 dintr-o zi de munca. 45 e decent... In salariu de rromania, mi-e rusine sa iti zic cat % reprezinta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Bine. Nu mai desfac parte de jos. Nu stiu a cata oara aud(vad) replica " te complici mult prea mult" Dar daca nu desfaci(strigi) nu inveti. DAR NU VOI DESFACE . Am sa fac o poza si la rulmentul ala sa vedem poate totusi asa trebuie sa aiba el culoarea.. ruginie( este situtat in partea dreapta a motorului sub axul de la electromotor) Cum pot verifica pompa de ulei fara sa pornesc motorul? Legat de organizare... NU recomand varianta cu punga. Toate suruburile ies dintr-o gaura. Le pui la loc dupa ce desfaci sau... Faci un sablon pe un carton, cu gauri in el si le pui in aceiasi ordine. SUNT surubiri care seamana dar au lungimi DIFERITE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Bine. Nu mai desfac parte de jos. Nu stiu a cata oara aud(vad) replica " te complici mult prea mult" Dar daca nu desfaci(strigi) nu inveti. DAR NU VOI DESFACE . Am sa fac o poza si la rulmentul ala sa vedem poate totusi asa trebuie sa aiba el culoarea.. ruginie( este situtat in partea dreapta a motorului sub axul de la electromotor) Cum pot verifica pompa de ulei fara sa pornesc motorul? Legat de organizare... NU recomand varianta cu punga. Toate suruburile ies dintr-o gaura. Le pui la loc dupa ce desfaci sau... Faci un sablon pe un carton, cu gauri in el si le pui in aceiasi ordine. SUNT surubiri care seamana dar au lungimi DIFERITE. Te felicit. nu e vorba de curaj si nici de " te complici..." ci de .." pot s-o fac..." Increderea este un lucru care face ca oamenii sa reuseasca in viata!Astept s-o pui pe picioare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Radulescu Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Hristos a inviat!Lantul de distributie este intins normal insa pe alocuri sta foarte tensionat, care ar putea fi cauza?? Mentionez ca este schimbat chitul in urma cu maxim 6 mii km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Mai 3, 2016 Share Postat Mai 3, 2016 Am venit cu pozele. Poate sa imi zica cineva daca este normala culoarea aia pentru arbore cotit? :-? Salut Cosmin. Tocmai la operatiunea asta sunt eu acum. Din cunostintele mele lantul este normal sa aiba puncte pai slabe si mai tensionate. Apoi mai intervine si intinzatorul+ ghidajul pt lant. Dar ar fi bine sa verifici rotitele dintate daca sunt toti dintii la fel. MAi intreaba si pe altii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 as fi fost tentats a zic ca e asta. dar sincer, cred ca e F*uckedUp. mai intreaba, dar in paralel cauta motor donor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Radulescu Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Multumesc frumos Iulian ptr sfaturi,am sa tin cont Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Am venit cu pozele. Poate sa imi zica cineva daca este normala culoarea aia pentru arbore cotit? :-? Salut Cosmin. Tocmai la operatiunea asta sunt eu acum. Din cunostintele mele lantul este normal sa aiba puncte pai slabe si mai tensionate. Apoi mai intervine si intinzatorul+ ghidajul pt lant. Dar ar fi bine sa verifici rotitele dintate daca sunt toti dintii la fel. MAi intreaba si pe altii culoarea rosiatica denota supraincalzire .De ce s-a intamplat asta?- Frictiune , De ce s-a intamplat asta : rulment blocat , biela stramba , arbore deformat.De ce s-a intamplat asta? Ai o patina defecta la lantul de distributie : presupun nesincronizarea distributiei cauza care a dus la lovirea pistonului de catre supape , strambarea bielei sau / si a arborelui . Mai am un argument : ai spus ca intinzatorul de lant de distributie , hidraulic la tine , era montat invers. Toate se leaga. Ia-;le la rand si verifica , dar in principiu piesele trebuiesc inlocuite.Daca e mai ieftin cumpara un alt motor si inlocuiesti piesele de la acesta , ori daca iti permiti cumpara piese noi. Eu cred totusi ca acest motor este compromis. Este doar o parere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Eu si aprilica va salutam si va dorim asfalt uscat !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Le-as schimba cu tot cu cele de pe fata dar nu stiu unde as putea gasi o pereche originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V a L y O Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Va salut! O poza si de la mine in timp ce reglam oglinzile (vecinii imi tineau de urat). Spor la mesterit si sa ne auzim sanatosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Va salut! O poza si de la mine in timp ce reglam oglinzile (vecinii imi tineau de urat). Spor la mesterit si sa ne auzim sanatosi. Vezi ca la mine din cauza ca am stat pe motocicleta cand era pe cricul central s-au strambat opritoarele de la cric si a trebuit sa le schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Vezi ca la mine din cauza ca am stat pe motocicleta cand era pe cricul central s-au strambat opritoarele de la cric si a trebuit sa le schimb. Si la mine s-au mucificat, se balangane capra cand o pun pe cric ) Ce suruburi ai pus? Normale, M6, cap hexagonal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Si la mine s-au mucificat, se balangane capra cand o pun pe cric ) Ce suruburi ai pus? Normale, M6, cap hexagonal? Le-am dat jos pe alea de acolo si am pus unele identice, dar drepte ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Salut Alin Sincer nu imi mai plac deloc sfaturile tale.. nu stiu din ce cauza o fi . Dar se pare ca pistonul nu are nimic cu atat mai mult supapele (le-am verificat sunt toate la locu lor si le este bine) Apoi biela este dreapta, iar aceasta merge relativ usor pe arbore( nu trebuie sa depun efort cand invart motorul pentru a misca biela pe arobore). NU spun ca este imposibil sa am asa ceva.. zic doar ca voi risca sa pun totul la loc asa cum este si vad care este situatia. AM MARE NEVOIE DE AJUTOR CU CEVA. Cum anume se pune totul pe punct? Incepand de la arbore, piston, rotitele de la lantul de distributie( brobabil ambreiaj, ceea ce nu cred) si rotor?! Sau cum aflu TDC-ul? Care sunt pasii, daca a mai facut cineva pana acum asa ceva. Am manual dar imi zice numai despre lantul de distributie. Apreciez ajutorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V a L y O Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Vezi ca la mine din cauza ca am stat pe motocicleta cand era pe cricul central s-au strambat opritoarele de la cric si a trebuit sa le schimb. Multumesc de atentionare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Salut Alin Sincer nu imi mai plac deloc sfaturile tale.. nu stiu din ce cauza o fi . Dar se pare ca pistonul nu are nimic cu atat mai mult supapele (le-am verificat sunt toate la locu lor si le este bine) Apoi biela este dreapta, iar aceasta merge relativ usor pe arbore( nu trebuie sa depun efort cand invart motorul pentru a misca biela pe arobore). NU spun ca este imposibil sa am asa ceva.. zic doar ca voi risca sa pun totul la loc asa cum este si vad care este situatia. AM MARE NEVOIE DE AJUTOR CU CEVA. Cum anume se pune totul pe punct? Incepand de la arbore, piston, rotitele de la lantul de distributie( brobabil ambreiaj, ceea ce nu cred) si rotor?! Sau cum aflu TDC-ul? Care sunt pasii, daca a mai facut cineva pana acum asa ceva. Am manual dar imi zice numai despre lantul de distributie. Apreciez ajutorul. De obicei nu dau sfaturi , nici acum nu am facut , am expprimat doar o parere bazata pe poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 (editat) http://faq.f650.com/FAQs/Valve_Shim_Check_FAQ.htm Gasesti aici si procedura de punere la punct a distributiei. Citeste cu atentie indicatiile. Aliniezi semnele de pe pinioanele axelor cu came, adica astea: Fiindca e posibil sa le pui cu lobii axelor cu came spre interior si astfel iti loveste pistonul in supape, trebuie sa ai grija sa ii pui indreptate spre extremitati, adica ASA: Din cate vad aici, ajutat si de memorie (sper ca in mod corect), ai un surub (cu cap imbus - posibil de 6) pe partea stanga a motorului, il scoti pe asta, bagi in acelasi loc o coada de burghiu (parca asta folosisem eu), de preducea, vreun pin, surub sau ceva asemanator: si invarti motorul pana cand simti ca asta intra mai mult. (e bine sa faci operatia asta intai si apoi sa montezi chiulasa, adica eu asa as face) Asta e locatia surubului care trebuie scos, la BMW, dar si la pegaso e tot pe acolo, nu ai cum sa il ratezi: Asta ar trebui sa fie pozitia la care arborele cu came si axele cu came 'se inteleg'. SCOTI TDC BOLT! si dupa invarti prima oara LA MANA motorul si vezi daca ai probleme. Daca nu sunt probleme, ii dai si cheie, dar doar daca esti sigur. PS: daca eram in locul tau, nu mergeam asa departe, duceam chiulasa la cineva sa ii faca o planare si o reconditionare la scaunele supapelor, ghizi si semeringuri, verificam distributia, eventual schimbam lantul si patinele/intinzatorul daca era cazul si verificam functionalitatea FREE-WHEEL-ului (starter-clutch/starter-clutch gear etc) si electromotorului (cu capacul scos, vedeam ce se intampla acolo). In cazul meu, luat la mana, free-wheel-ul functiona, insa pus pe motor scapa si se invartea in gol, nu prindea volanta, deci s-a rezolvat prin inlocuirea doar a rulmentului unisens. Am auzit totusi cazuri in care a fost nevoie si de schimbarea volantei (FLY-WHEEL). Editat Mai 4, 2016 de catranel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 4, 2016 Share Postat Mai 4, 2016 Repet ce s-a zis mai sus. Ia de pe f650.com dvd-urile si acolo vezi toata operatiunea plus sfaturi utile. Doar trebuie sa ai rabdare la instructiuni. Succes si nu te da batut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Mai 5, 2016 Share Postat Mai 5, 2016 Bravo, Iuliane! Ma bucur ca ai desfacut tot motorul si ca ai vazut cu ochii tai cam ce jafuri gasesti la SH. De acolo provin si preturile derizorii. Dar bine ca te-ai apucat de treaba. Asa cum ti s-a spus si mai sus, era indicat sa-i faci si jocul supapelor, cu pastile si, la nevoie, sa rectifici scaunul supapelor. Asa scapai de o belea si stiai ca ai o moto buna inca 50.000 km. Ma rog, jocul la supape se face la 20.000 km, dar rectificatul peste 100 k. Eu, la 140.000 km inca nu l-am facut, dar la urmatoarea vizita la supape, il fac. Anyway, daca totul iese bine si reusesti sa pui toate piesele la loc nu iti mai trebuie mecanici si service-uri ever. Dar cred ca nici asa nu iti trebuiau, ca vad ca ai avut toate sculele necesare. Iar sculele alea nu le are oricine, doar cei care se ocupa cu d-astea. Apropos de filmulete cu reparatii, gasesti si pe YouTube 12 DVD cu BMW, facute de un american. Explica foarte bine omul. Cu Aprilia nu am vazut, probabil ca nu se strica niciodata, doar tu ai avut ghinion! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EEON Postat Mai 5, 2016 Share Postat Mai 5, 2016 Salut, poate mă lămuriți și pe mine ce ulei se pun în Pegaso Cube 650 din '99. Am căutat pe forum și majoritatea recomanda 10w40 dar în carte este dat 5w40, ați avut probleme după ce ați schimbat pe una din variantele de mai sus? Mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Mai 5, 2016 Share Postat Mai 5, 2016 Salut, poate mă lămuriți și pe mine ce ulei se pun în Pegaso Cube 650 din '99. Am căutat pe forum și majoritatea recomanda 10w40 dar în carte este dat 5w40, ați avut probleme după ce ați schimbat pe una din variantele de mai sus? Mulțumesc! Eu vad ca in carte scrie 15W40 cu specificatiile API SG sau SF. M-as mira sa fie 5W40, mai ales ca la mine, la BMW e 20W50. Mineral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.