Fratzioru Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 pentru alti "indurerati" ca mine un link cu bendixul. E de la BMW, dar nu conteaza motorul e la fel. In plus ala povesteste mai bine decat mine cum a facut si ce a facut. Bafta! scuze ! asta e link-ul http://faq.f650.com/FAQs/SpragClutchFAQ.htm Apropos, scria ca s-ar putea sa fie de la bateria descarcata... Nu m-am mai dat cu motorul de cam de multisor, si a stat cu bateria pe el. Mai vedem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 sigur ai bateria incarcata??? caraitu ala poate fi un releu... Domnilor, care sunt semnele unei aprinderi dereglate? Ma bucuram eu ca acum porneste la sfert dar... In dimineata asta am incercat sa o pornesc. Surpriza proasta e ca , se aude cum scapa bendixul si nu invarte motorul.Cel putin inainte de faza cu piulitele se auzea ca scapa si se invarte electromotorul. Acum se aude un zgomot de fier pe fier. O caraiala de zici ca se rupe ceva inauntru. Pana la urma tot tre' a ajung la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddd.multumesc Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Salut,Imi spune si mie cineva ce marime trebuie sa aiba cheia de bujie? Ca tot incerc de o saptamana tot felul de chei tubulare, 16 nu e, 17 nici asa.... Am ajuns sa demontez rezervorul pentru o amarata de bujie. E a doua oara cand se ancraseaza, poate pt ca nu am pornit motorul toata iarna. E un Pegaso din 2001 injectie. Mersi Tot eu. Mai trebuie sa ii fac schimbul de ulei. Nu stiu decat tipul 5W40 cred ca e sintetic. pot lua orice marca? Iar filtrul de unde il pot lua si ce tip e? In rest, habar n-am cum se desface baia de ulei si daca e simplu sau complicata operatia asta. Daca poate sa ma sfatuiasca cineva ii multumesc mult. Cheia e de 18,eu am una cofectionata artizanal ditr-o tubulara de 18 si o cheie de bujie de dacie,la care i-am taiat tubulatura, si am sudat tubulara de 18,dar tot trebuie sa dau jos carena din dreapta (cum stai pe motor).La schimbatul de ulei sunt urmatoarele etape: -pornesti motorul si il lasi sa ajunga pana pe la 80grade -desfaci joja de ulei - desfaci dopul de golire de la baie de ulei ,si nu baia de ulei cum ai scris in post -dai drumul la uleiul din cadru -desurubezi cele trei suruburi care tine capacul si filtru de ulei -scoti filtrul de ulei. Dupa ce uleiul sa scurs de peste tot montetzi totul la loc ,si pui noul ulei care poate fi ce marca vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 Cheia e de 18,eu am una cofectionata artizanal ditr-o tubulara de 18 si o cheie de bujie de dacie,la care i-am taiat tubulatura, si am sudat tubulara de 18,dar tot trebuie sa dau jos carena din dreapta (cum stai pe motor).La schimbatul de ulei sunt urmatoarele etape: -pornesti motorul si il lasi sa ajunga pana pe la 80grade -desfaci joja de ulei - desfaci dopul de golire de la baie de ulei ,si nu baia de ulei cum ai scris in post -dai drumul la uleiul din cadru -desurubezi cele trei suruburi care tine capacul si filtru de ulei -scoti filtrul de ulei. Dupa ce uleiul sa scurs de peste tot montetzi totul la loc ,si pui noul ulei care poate fi ce marca vrei. postul acela era d prin 2007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
08SBF Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Salut, Am o rugaminte, si anume o parere despre o problema intampinata de prietenul meu care are o Aprilia Pegaso 650. De o vreme nu prea vrea sa porneasca, singura modalitate de a o porni este de a astupa filtrul de aer cateva secunde, apoi a-l destupa. In acest fel porneste dar se comporta un pic aiurea si dupa mai si moare. A-ti intampinat ceva de genul pana acum? Stiti cum se "trateaza"? Apreciem orice idei... (atat timp cat e constructiva). Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
broscuta82 Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 salutare la toata lumea am si eu un pegaso din 98 si am o belea cu el, poate ma puteti ajuta sau sa ma indrumati catre cineva imi intrerupe cand sunt in mers (pe loc nu intrerupe)mai putin cand motorul este rece, am schimbat bujia,fisa,bobina, am fost la cineva a zis ca e din carburatoare le-a reglat tot asa face ma gasiti pe mess la broscuta82 sau la 0766858248 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fratzioru Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Salut, Am o rugaminte, si anume o parere despre o problema intampinata de prietenul meu care are o Aprilia Pegaso 650. De o vreme nu prea vrea sa porneasca, singura modalitate de a o porni este de a astupa filtrul de aer cateva secunde, apoi a-l destupa. In acest fel porneste dar se comporta un pic aiurea si dupa mai si moare. A-ti intampinat ceva de genul pana acum? Stiti cum se "trateaza"? Apreciem orice idei... (atat timp cat e constructiva). Mersi Din ce-am mai citit (si pe forumul asta si pe altele), asa face cand e rece afara. Asa face si a mea si ii aplic aceeasi metoda. Mai citeste pe formu mai in spate sunt destui cu aceeasi problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 care sunteti d prin bucuresti sau imprejurimi ? ne vedem si noi vara asta la o plimbarica ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krystynell Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 care sunteti d prin bucuresti sau imprejurimi ? ne vedem si noi vara asta la o plimbarica ? e adevarat ca uleiul full synthetic afecteaza in timp ambreiajul umed dp pegaso?? am gasit ulei agip 5w40 full synthetic si am vrut sa cumpar dar un tip care face service moto mi`a recomandat un ulei semisintetic, care sa`mi protejeze si motorul si ambreiajul....nush ce sa fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 (editat) De obicei, uleiurile 0W si 5W contin aditivi care fac foarte rau ca ambreiaj umed (cum ai tu). Nu iti lua asa ceva. Mergi pe 10W-x sau 15W-x, semisintetic, in functie de recomandarile producatorului (citste manualul ca de aia e acolo) si temperatura ambianta. Editat Martie 28, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 De obicei, uleiurile 0W si 5W contin aditivi care fac foarte rau ca ambreiaj umed (cum ai tu). Nu iti lua asa ceva. Mergi pe 10W-x sau 15W-x, semisintetic, in functie de recomandarile producatorului (citste manualul ca de aia e acolo) si temperatura ambianta. producatorul recomanda 5w - 40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Un ulei se baga in mobra in functie de mai multi factori: - grad de uzura al motorului - temperatura exterioara (vara, iarna, Tropice, Polul Nord) - stil de mers (agresiv, touring, oras, etc.) si lista poate continua. Revenind la exemplul de fata, eu gandesc asa: cand au creat respectivul motor si au stabilit (si comercial) ce ulei sa recomande (5w40) motorul era nou, uzura 0, ei au gandit pentru o anumita clima acel ulei, etc. In timp s-au adunat km, uzura, motorul e intr-un climat diferit, etc. Acel 5 din fata reprezinta gradul de vascozitate, ceea ce inseamna ca e un ulei foarte subtire pentru o motocicleta uzata. Care consider ca la stilul de mers in oras, la climatul nostru (vara - 35 grade la umbra frecvent), grad de uzura - nu asigura ungere corecta. Si in cel mai fericit caz se va observa un țăcănit persisisten la motor, asta prevestind si alte belele daca nu e schimbat uleiul. Concret, folositi un 10w40 - 10w50 - vara pe canicula chiar 15w50 insa la pornire trebuie lasat un pic sa se "incalzeasca". Semi-sintetic insa ! Ulei prost de la o marca de renume nu exista, deci se poate merge pe(in ordine alfabetica, nu in ordinea importantei): Agip, Elf, IP, Mobil, Motorex, Motul, Silkolene,etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Un ulei se baga in mobra in functie de mai multi factori:- grad de uzura al motorului - temperatura exterioara (vara, iarna, Tropice, Polul Nord) - stil de mers (agresiv, touring, oras, etc.) si lista poate continua. Revenind la exemplul de fata, eu gandesc asa: cand au creat respectivul motor si au stabilit (si comercial) ce ulei sa recomande (5w40) motorul era nou, uzura 0, ei au gandit pentru o anumita clima acel ulei, etc. In timp s-au adunat km, uzura, motorul e intr-un climat diferit, etc. Acel 5 din fata reprezinta gradul de vascozitate, ceea ce inseamna ca e un ulei foarte subtire pentru o motocicleta uzata. Care consider ca la stilul de mers in oras, la climatul nostru (vara - 35 grade la umbra frecvent), grad de uzura - nu asigura ungere corecta. Si in cel mai fericit caz se va observa un țăcănit persisisten la motor, asta prevestind si alte belele daca nu e schimbat uleiul. Concret, folositi un 10w40 - 10w50 - vara pe canicula chiar 15w50 insa la pornire trebuie lasat un pic sa se "incalzeasca". Semi-sintetic insa ! Ulei prost de la o marca de renume nu exista, deci se poate merge pe(in ordine alfabetica, nu in ordinea importantei): Agip, Elf, IP, Mobil, Motorex, Motul, Silkolene,etc. perfect adevarat....dar eu totusi am anumite retineri in ceea c priveste folosirea unui ulei cu vascozitate mai mare si sa va spun dc : ungerea la axele cu came in cazul folosirii unui ulei mai gros nu se face corespunzator deoarece canalele prin care ajunge uleiul la axe sunt f inguste...acelasi fenomen se poate intalni si la cielo care are aceeasi buba...axele cedeaza primele...acum , normal ca parerile sunt impartite...au mai fost baieti p aici care au folosit alte uleiuri decat cele recomandate si au avut reactii adverse iar , din c au spus ei , cand au revenit la 5w motorul mergea mai bn.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Baietii "aia" au folosit uleiuri full-sintetice 10w40 si cam dau rateuri Intr-adevar, riscul la un ulei foarte gros (15-20w) este ca daca te sui pe ea, bagi cheia si gaz, fortezi aiurea mobra. Dar daca esti in stare sa pornesti mobra si s-o lasi 1 min la incalzire, un 10w40 semi-sintetic e o alegere inteleapta. Ca idee, nu discut doar teorii -> colegii de la service folosesc la Pegaso-urile generatie mai veche fix 10w40 semi-sintetic si nici unul nu s-a intors cu probleme inapoi. De asemenea folosesc si la F650-uri si la fel, smooth Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krystynell Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 aham..... deci in concluzie sa folosesc 10w40, ceva semisintetic, tinand cont de faptul ca mobra mea are vreo 45k de km la bord.... in functie de pret o sa ma orientez si la un producator, vad eu ms mult de sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumi_meseriasu Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 aham.....deci in concluzie sa folosesc 10w40, ceva semisintetic, tinand cont de faptul ca mobra mea are vreo 45k de km la bord.... in functie de pret o sa ma orientez si la un producator, vad eu ms mult de sfaturi Salut, si eu am bagat tot 10W40 IAKO si mere perfect, nu se incinge la drum mai deloc,iar in oras termocupla regleaza temperatura imediat. Insa la pornire recomand sa o lasi 1 min sa mearga la relanti, macar pana trece apa de 40 de garde, ii prinde bine sa sti. Respect si Asfalt Uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 treaba cu uleiurile e usor incerta. in cartea la bmw ( rotax) se recomanda 20w50 mineral e drept ca recomandarea a fost facuta pt uleiurile din 1995 eu de cand am luat mobra am bagat doar 15w50 sintetic merge si se simte ok, n-am pb cu incinsul sau treburi d-astea, bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 (editat) cred ca aici se trateaza problema ca in clasa a 5 a..... 1) Exista mai multe mdele de motoare rotax...... din 89 pana acum fiecare cu jocuri si tolerante specifice ..deasemeni cu recomandari specifice.... 2) Uleiu cel mai bun ....pe care il poti cumapra este cel recomandat de producator..... daca cumva consideri ca , compresia ta e nasoala... uzura mare ....etc... poti baga mai gros..... (vasczitate mai mare) 3) sa nu uiam insa ca... ROTAX ul e racit cu lichid.... si sta maxim la 90 de grade..... cel putin al meu.... in mers parca pe la 70 ;pe vremea asta ...12 grade afara ... astfel cunoscand ca 5 w 40 in cazul meu 5 vascozitate la rece.... (w-winter ) si 40 la cald inseamna ca e mai subtire la rece uleiul.... si deci recomandat pe timp de iarna 4) Geo CP zicea asa ..ca a bagat ..10 w 40 ...si ii arunca ulei in filtru de aer cum a pus 5 w 40 ..motorul functiona mai bine la pornire si nu mai arunca ulei..... 5 Faptul ca uleiul este sintetic --semi sintetic sau mineral nu deranjeaza cu nimic..... ce i drept este ca in marea majritate a cazurilor ..la monocilindrice am vazut recomandat semi sintetic.... (am avut un suzuki freewind ) Eu unul ...am cumparat 5 w 40 PROCYCLE de pe louis am dat 107 lei cu tot cu transport de la Kronau Motors .... si sunt in teste cu el... Motorul are 26057 km .... reali... Uleiul este FULL sintetic.... 6) exista niste clasificari API ce tin de rafinare si calitatile uleiului (pelicula ...) .... atasez un TABEL .... trebuie tinut cont ce scrie in cartea TEHNICA la specificatiile uleiului DACA TI LA MOTORUL TAU ....... 7) Faptul ca un ulei e de marca e 5 w 40 ... sintetic... poate sa nu crespunda cerintelor producatorului motocicletei tale... nu va mai luati dupa cat de vascos e un ulei desi este important ..sa respectati acest lucru (subliniez faptul sa nu te grabesti sa il iei de pe raft).... ci dupa CALITATEA SI PROPRIETATILE LUI ..... in functie de ..recomandarea PRODUCATRULUI ... ca standard API.. Editat Martie 29, 2009 de rocket1982 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 (editat) Aprilia Pegaso 650 1997-2000 Editat Martie 29, 2009 de rocket1982 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 PROCYCLE SAE 5W-40 JASO T903 MA API SL-EC/CF ACEA A3/B3. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krystynell Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Salut, si eu am bagat tot 10W40 IAKO si mere perfect, nu se incinge la drum mai deloc,iar in oras termocupla regleaza temperatura imediat. Insa la pornire recomand sa o lasi 1 min sa mearga la relanti, macar pana trece apa de 40 de garde, ii prinde bine sa sti. Respect si Asfalt Uscat! asta cu lasatul 1 minut se face la orice motor, indiferent ca e moto sau auto, daca tii cat de cat la piesa ta 10w 40 semisintetic voi cauta sa iau... bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brogdan Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 salut, are careva cumva un lant de distributie de vanzare? am desfacut azi moto care nu mai mergea si surpriza...lantu de distributie rupt. mi se pare cam ciudat sa se rupa lantul..dar asta s-a intamplat. sa caut si cauza? sau s-a rupt de uzura? si trebe doar sa il schimb cu altul nou. sper sa pot iesi din nou cu ea pe strada, bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pana Postat Aprilie 1, 2009 Share Postat Aprilie 1, 2009 salut,are careva cumva un lant de distributie de vanzare? am desfacut azi moto care nu mai mergea si surpriza...lantu de distributie rupt. mi se pare cam ciudat sa se rupa lantul..dar asta s-a intamplat. sa caut si cauza? sau s-a rupt de uzura? si trebe doar sa il schimb cu altul nou. sper sa pot iesi din nou cu ea pe strada, bafta S-ar putea sa nu fie "doar" asa de simplu. Asigura-te ca se ocupa cineva care se pricepe. Asta ca sa nu desfaci motorul de mai multe ori. Si daca tot il desfaci, vezi ce mai e de schimbat ca daca a ajuns sa se rupa lantul sigur mai sunt si altele. Bafta si nu te grabi! Pentru piese incearca si tu la cei care au anunturi pentru piese iar in ultima instanta la United unde ai de asteptat cel putin 3 sapt (n-oi fi tu norocosul ala s-al gasesti pe stoc dar merita sa incerci)....asta daca iti vine piesa corecta, ca e greu cu cataloagele alea.....io mi-am comandat o garnitura de chiuloasa si mi-a venit garnitura baza cilindru.....ca ei se ocupa cu crosetatu nu cu motocicletele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krystynell Postat Aprilie 1, 2009 Share Postat Aprilie 1, 2009 S-ar putea sa nu fie "doar" asa de simplu. Asigura-te ca se ocupa cineva care se pricepe. Asta ca sa nu desfaci motorul de mai multe ori. Si daca tot il desfaci, vezi ce mai e de schimbat ca daca a ajuns sa se rupa lantul sigur mai sunt si altele. Bafta si nu te grabi! Pentru piese incearca si tu la cei care au anunturi pentru piese iar in ultima instanta la United unde ai de asteptat cel putin 3 sapt (n-oi fi tu norocosul ala s-al gasesti pe stoc dar merita sa incerci)....asta daca iti vine piesa corecta, ca e greu cu cataloagele alea.....io mi-am comandat o garnitura de chiuloasa si mi-a venit garnitura baza cilindru.....ca ei se ocupa cu crosetatu nu cu motocicletele... aveti idee de ce nu pot sa vad toate paginile topicului insiruite? cand pun click pe topicul aprilia 650 ma trimite la primul post si am doar un total de 15 pagini, iar restul posturilor sunt insiruite in josul paginii...aveti vreo idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Aprilie 1, 2009 Share Postat Aprilie 1, 2009 aveti idee de ce nu pot sa vad toate paginile topicului insiruite?cand pun click pe topicul aprilia 650 ma trimite la primul post si am doar un total de 15 pagini, iar restul posturilor sunt insiruite in josul paginii...aveti vreo idee? Dreapta paginii - sus -> Options -> Display Modes -> Switch to: Standard Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.