Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut TDM-isti, sunt nou printre voi cu un 3vd galben din 1995, achizitionat de curand. Am apucat sa fac cateva sute de km dar ceva nu e in regula.

Motorul merge bine dar consumul iese undeva la 8-9 l/100, porneste fara soc la rece(daca trag socul moare) si la accelerari scoate un pic de fum negru.

Ce ar trebui sa verific? Banuiesc ce e ceva pe la carburatoare. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestecul bogat - cel de ralanti si ture mici (surubul pilot) cat si cel de ture medii si mari (acul de dozaj).

Surubul pilot face amestecul bun in zona doua ture si jumatate deschis (de la maxim inchis) plus/minus un sfert de tura.

Acul de dozaj ar trebui sa fie standard pe pozitia din mijloc (ai cinci pozitii de reglaj pe capatul acului). Poti sa-l pui pe mijloc sau sa-l cobori o pozitie sau chiar la maxim, in functie de preferinte si rezultate.

Dar, in primul si in primul rand - verifica filtrul de aer ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, trebuie verificat, cel de la care l-am luat zicea ca acele sunt la 3 si surubul tot la 3(poate sa vina de aici diferenta?).

Pentru reglajul surubului pilot trebuie demontat rezervor si alte chestii?

Am mai vazut ca mansoanele dintre airbox si carburatoare sunt rigide si "stau" presate pe carburatoare nu cred ca intra peste ele,

iar temperatura motorului imi sta aproape la jumatate in oras, iar afara se duce aproape jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu temperatura motorului stai bine.

Ca sa ai acces usor si sa vezi ce faci ar fi recomandat sa desfaci carburatoarele de pe admisie (fara sa desfaci cabluri si alte cele). Pentru a ajunge la carburatoare trebuie sa dai jos carene, rezervor, filtru de aer, bateria si cutia bateriei.

Inca o recomandare (din propria experienta) e ca atunci cand vrei sa dai jos carburatoarele sa desfaci colierele de jos. Mansoanele de cauciuc care fixeaza carburatoarele de admisie au doua coliere de fixare: unul care-l fixeaza de carburator si unul care-l fixeaza de admisie. Locul este stramt si cel mai usor e sa-l desfaci pe cel dinspre admisia motorului, altfel te vei chinui grozav la montare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am scos bateria si suportul ei cand m-am jucat cu carburatoarele de la 3VDul lui Cristi.

Iar colierele alea, depinde cum sunt pozitionate si ce model de flanse de cauciuc sunt pe motor.

La 3VD flansele au buza de fizare a colierului in alta pozitie fata de 4TX.

 

Mansoanele dintre airbox si carburatoare trebuie fixate bine pe carburatoare pentru ca acestea sa nu traga aer nefiltrat si implicit praf.

E destul de tricky sa le asezi ca lumea - am patit-o cu toate TDMurile la care am umblat. Trebuie doar putina rabdare. La montaj asezi airboxul pe pozitie, fixezi mansoanele de cauciuc peste gaturile carburatoarelor, tii bine airboxul apasat si strangi surubul de fixare al airboxului (cel din fata, de pe cadru, cu hexagon de 10). Te asiguri ca ti-au ramas mansoanele la locul lor si la final strangi colierele de pe mansoanele respective. That should do it.

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca am rezolvat problema, se pare ca socul ramanea putin agatat si nu inchidea de tot, am facut pe poza cu rosu cam 2 mm ramanea tras.Acum nu mai porneste fara soc la rece.

Acele le-am mutat oricum pe pozitia 2, surubul pilot este cel incercuit cu verde? problema e ca nu imi dau seama exact cand e strans maxim(merge tot mai greu dar nu se opreste fix cand il strang).

Poza e luata de pe net,dar pe capac la carburatorul din stanga am doua stuturi (albastru)si nu este furtun pe niciunul, doar pe carb. din dreapta si merge undeva jos.

post-78504-0-32507800-1383132498_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, surubul pilot e cel incercuit cu verde.

Nu se opreste chiar ferm - strange pe un arc, printr-un oring - dar se opreste.

N-ar trebui sa mearga foarte greu, probabil e ceva mizerie - tot de la mizerie ramanea si socul actionat.

Daca scoti surubul pilot sa cureti locul, ai grija ca dupa el trebuie sa ias pe rand un arc, un oring si o saiba - toate mici, vezi sa nu-ti cada pe jos.

Arcul iese imediat cu surubul, oringul si saiba s-ar putea sa nu cada de la sine. Le poti lasa acolo si sa nu bruschezi carburatoarele pana pui surubul la loc.

Pe tine te intereseaza sa cureti filetul de pe surub si de pe canalul lui. Foleste spray brake cleaner pentru asta.

 

Stuturile de pe capac sunt pentru golire (alea care apar in poza). Furtunul daca nu mai e bagat, e cazut pe acolo pe cutia de viteze sau a cazut de tot.

Un al doilea stut nu cred ca are vreun rol, da' nici nu-mi amintesc sa-l fi vazut pe vreun carburator de 3VD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este si stutul 2 la inventar. E o tevusca fixata in prelungirea stutului in interior. Se baga pe langa plutitor, pe acolo si CRED ca are rol de evacuare a benzinei in caz ca nu-ti inchide cuiul pontou sau sa traga aer... ceva face totusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este pe-aici cel cu TDM 900 care dimineata pe Bd. Timisoara a avut neplacere cu Loganul albastru din stanga imaginii de mai jos, ii las poza ca poate vrea sa-i cunoasca numarul

Xdf4lGu.png?1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu schimb bujiile in fiecare primavara.

Filtrul de aer il schimbi in functie de drumurile pe care le parcurgi. In manual scrie ca se curata si se verifica la fiecare 6000km, iar cand consideri ca i-a sunat ceasul il schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci! cam repede de schimbat bujiile ,avand in vedere ca eu unu nu depasesc 10000km la sezon. dar ai si tu dreptate pana la urma nu ne calicim ptr 30 lei amandoua bujiile(la varadero e cam 70lei bujia). si daca o facem preventiv nu e nimic rau. filtru de aer l`am suflat de data asta dar cred ca la urmatorii 6000km il schimb direct.

Eu schimb bujiile in fiecare primavara.

Filtrul de aer il schimbi in functie de drumurile pe care le parcurgi. In manual scrie ca se curata si se verifica la fiecare 6000km, iar cand consideri ca i-a sunat ceasul il schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca cam asa e...

Bujiile merg mult mai mult de 10.000 de km, dar pentru 30 de lei parca nu merita sa te chitrosesti.

Iar filtrul de aer eu il schimb cam la 10.000 - adica in fiecare primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar!!!! cred ca la fiecare 6000km o sa verific si curat si filtru de aer si bujiile si la 12000km le schimb
in felul asta respect cat de cat si manualul....si parerile celorlalti posesori tdm :)



Am inteles eu gresit sau aduci si piese ?!

Editat de Crivascu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ma intereseaza parbrizul de la GIVI de 46 cm, daca il poti aduce. pe de alta parte azi am iesit la o tura de vreo 300km ...si cand ajung acasa vad in dreptul cricului vreo 2 picaturi de ulei...incerc sa bag capul pe dedesubt....se pare ca ar veni de la pinionul de atac....pe la semering....cred ...ar putea fi din alta parte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...