Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Citeam si eu pe aici pentru ca m-ar pasiona pe viitor un TDM.

 

@yamahaia - daca pacanitul ala e constant cat timp apesi starterul atunci.... poate fi asociat cu o baterie mult prea slaba. Daca ai cum, ia pe cineva cu masina si niste cabluri, leaga bateriile in paralel (+ la + si - masina la sasiul mobrei). Vezi sa fie motorul masinii oprit si da-i la demaror; daca invarte, bateria e dusa. Daca nu, posibil sa fie electromotorul, insa nu sunt sigur. Oricum, nu incerca prea mult daca nu o ia - nu e sanatos pornitul la cabluri...

 

Daca e un parait simplu, verifica sigurantele si releele. Posibil sa fie dus ceva pe acolo. Mai grav e daca ai vreun scurt undeva pe instalatia electrica.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chestii pe care le-am mai descoperit pe pielea proprie (4TX) si care poate or sa ii scuteasca pe altii de experimente:

 

- rulmentul ala 63/22 de la foaie se duce foarte repede daca e lantul prea strins.

 

- 4cm joc la lantz (inca regulamentar dupa manual) = lant prea intins daca mergi cu pasager si bagaje sau daca atarni mai mult la cintar. Bascula are cursa destul de lunga, suspensia pe spate e moale si trebuie lasat lantul cu joc suficient.

 

- procedura de verificare a jocului la lantz e destul de imbecila si neclara. In primul rind Haynes zice cu motocicleta pe cricul lateral, iar in manualul de service Yamaha scrie sa o tii verticala. Banuiala mea e ca varianta Yamaha e aia corecta (pe cricul lateral e prea descarcata motocicleta si cind o tii verticala se intinde prea tare lantul, adica daca il reglezi la 4.5cm risti sa ai surprize daca mergi cu mobra incarcata zdravan).

 

Partea proasta la varianta Yamaha e ca iti mai trebuie un om ca sa tina mobra dreapta. Merge si cu pietricele sub cricul lateral pina la verticala, dar risti sa o scapi pe partea cealalta cind te foiesti pe linga ea si tot reglezi roata.

 

- conteaza extrem de mult sa gasesti punctul cel mai intins al lantului, acolo reglezi jocul, sint variatii relativ mari intre zonele lantului.

 

- roata trebuie potrivita foarte precis in bascula, ochiometric poti sa ai impresia ca e potrivita perfect la liniutele de pe bascula, dar cind o rotesti sa nu se roteasca foarte liber. O diferenta foarte mica la ax se transforma intr-o abatere suficient de mare la discul de frana ca sa mearga putin infranata, nu mult, dar se simte si in comportamentul mobrei si in temperatura la discul de frana si la roata cu totul. Trebe verificata roata sa se invarta foarte liber (mai ales cei fara cric central care din comoditate poate se iau doar dupa ochi).

 

Ce voiam de fapt sa zic e ca unele chestii aparent minore si reglate 'ca la carte' pot sa devina suparatoare si merita 'investigate' in cazul problemelor la rulare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta la scos bateria... Stii k trebuie sa demontezi carenele si rezervorul.... :rock:

Te va tzine un pic... Dar nu te dezamagi.. O sa ai rutina dupa cateva faze de genu :wacko:

 

Iti recomand sa iei o bricheta de masina, si sa legi direct la baterie, ii de folos la multe, si poti incarca de acolo bateria dak o mai patzesti la fel.

 

Asfalt uscat dupa reparare :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil bateria trebuie schimbata. paraitul ala il face si la mine cand e moarta bateria, ori e redresoru busit.

 

paraitul asta de la chstia asta vine si vine de undeva de sub outele tale cand stai pe sha, nu am identificat de unde dar e clar ca nu ai baterie!!

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestii pe care le-am mai descoperit pe pielea proprie (4TX) si care poate or sa ii scuteasca pe altii de experimente:

- procedura de verificare a jocului la lantz e destul de imbecila si neclara. In primul rind Haynes zice cu motocicleta pe cricul lateral, iar in manualul de service Yamaha scrie sa o tii verticala. Banuiala mea e ca varianta Yamaha e aia corecta (pe cricul lateral e prea descarcata motocicleta si cind o tii verticala se intinde prea tare lantul, adica daca il reglezi la 4.5cm risti sa ai surprize daca mergi cu mobra incarcata zdravan).

Varianta castigatoare e de fapt cu 3 persoane: doua pe mobra si una la controlul lantului

Nu da gres niciodata

Esenta este alinierea celor 3 axe:

Axul pinionului de atac, axul basculei si axul rotii spate

Aia e intinderea maxima a lantului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta castigatoare e de fapt cu 3 persoane: doua pe mobra si una la controlul lantului

Nu da gres niciodata

Esenta este alinierea celor 3 axe:

Axul pinionului de atac, axul basculei si axul rotii spate

Aia e intinderea maxima a lantului

 

Clar ca aia e intinderea maxima, dar n-o sa mai functioneze jocul de 4-5 indicat de manual, si incarcata cu un pasager sau doi tre sa ajungi tot la baza de date personala cind reglezi jocul, aia pe incercari :laugh:

 

Ideea era ca teoria din manual nu prea se pupa cu practica, mai ales in .ro -- afara poate TDM-ul o fi mobra de strada si merge si cu lantul mai sport, da' acilea e mobra mai mult de teren la cit se batzaie bascula in gropi. Cea mai buna varianta de reglaj ramine tot aia stramoseasca - ne adaptam la situatie si mergem pe improvizatii si bun simtz tehnic.

 

Bineinteles, care merge tot timpul solo n-are nevoie sa lase lantul cu jocul mai mare, afara doar daca n-are 2.10m :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ajung prin vest poate ne vedem la o bere, habar n-am pe unde o sa plec in vacanta, dar sint sanse sa ajung prin zona. Sau daca ai drum prin Bucuresti, da un semn :laugh:

 

 

hai in thassos :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chiar m-a intrebat recent gagica daca nu merem prin Grecia :laugh: dar din pacate nu e malai si nici timp anul asta. Da' na, n-au intrat zilele-n sac :rock:

Anu' asta il fac in tzara... ma duc pe capul rudelor, ca si-asa sint raspandite peste tot.

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte fain, superb chiar.

da acuma o nota de rautate, regulator de 35 de amperi fara oala de magnetou` custom e egal 0, magnetii scot vreo 300w daca tin eu bine minte, adica 300/12=25. (asta daca nu cumva mai intervin ceva formule sclipitoare de coeficient la puterile nominale, reactive, aparente sau ce mama dracului imi mai chinuie mie electronicile de putere).

voltmetru arata foarte "rugged" , eu lucrez la o varianta mai soft, cu leduri ;))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curentul il da generatorul, care in cazul tedemeului e magnetou. de la dracia asta pleaca trifazic, trece prin regulator/rectifier care il face curent continuu. ce ziceam si mai inainte : puterea maxima degeaba ti`o stie transforma regulatorul mai bengos, daca lui la randul sau nu ii debiteaza suficient generatoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mesterit un pic in week end si mi-am reparta sforicelel de la topcase si am pus si prinderi pt bagaje aditionale ;)

Mesaj completat

Salutare crea cineva sa isi schimbe tdm-ul. daca da am un cb 500 care il dau la schimb, /index.php?...p;#entry1895794

 

Cine e interesat sa dea pm.

 

 

nu cred ce cineva dispus sa renunte la tdm pentru CB500 :)

post-21191-1249828853_thumb.jpg

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu presupun ca cea mai ieftina/rapida varianta (evident discutam strict piesa, fara livrare) e la www.romimoto-piese.ro cod piesa : 730.41.08 la 36 lei.

 

bafta.

 

multumesc frumos.

;)

 

Mesaj completat

eu presupun ca cea mai ieftina/rapida varianta (evident discutam strict piesa, fara livrare) e la www.romimoto-piese.ro cod piesa : 730.41.08 la 36 lei.

 

bafta.

 

multumesc frumos.

:)

 

Mesaj completat

eu presupun ca cea mai ieftina/rapida varianta (evident discutam strict piesa, fara livrare) e la www.romimoto-piese.ro cod piesa : 730.41.08 la 36 lei.

 

bafta.

 

multumesc frumos.

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda...s-ar parea ca motorul meu e ca un cal salbatic. am reusit azi sa rup capatul de cablu care intra in fisa dreapta..probabil era pe cale sa se rupa.Pozitia e foarte grea si cred ca in timp miscarile de a intra in bujie au facut asta. Asa ca maine va fi urcata pe platforma si dusa la un service.Acolo ii vor pune un "robot" care sa o porneasca, pentru ca nici cu bateria mea incarcata nu avrut, asta pana sa rup de tot fisa.

 

Ma enervez ca i-am scos numere rosii si acu sunt presat de timp. E mai bine in service asa am timp sa vad ce mai trebuie la ea, impreuna cu alti baieti. E greu cu meseriasi dar ce sa fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off

ciudate probleme nenicule ....

cablu ala care intra in fisa din cate stiu eu se insurubeaza intr-un filet. ca si eu am ramas in mana cu unu dar l-am pus la loc s a mers.

 

problema e ca ai tras defir in loc sa tragi de fisa.

 

nu inteleg cum nu mai merge dintr-o data ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...