Cavaleru Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 pai pe unde bagi oloi ? prinbusonul de ulei pe unde verifici nivelul. dar nu m-am uitat unde intra oloiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Apropos de ulei, io am cam mers vreo 800 km de cand am luat-o cu uleiul peste limita... nu sa dea pe dinafara din baiem dar era peste limita superioara si inca mai e. Am zis ca nu-i problema si am lasat-o asa, gandindu-ma ca il schimb cum da caldura, ceea ce nu prea am facut si am plecat la inceputul lunii pan la mare. Credeti ca e o problema? Am citit ca pot aparea presiuni mai mari in nu stiu ce simeringuri sau garnituri. In alta orinde idei, un TDM 900 "naked" Bine, nu-i pozat prea artistic si am uitat sa-l iau si din lateral. Chestia asta e normala? Se pare evacuarile nu se incing la fel, o sa-i schimb mai incolo bujiile sa vad daca tot asa se "coloreaza". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 arata bine naked dar mai trebe prelucrat asta cu tevile nu o stiu. tu ai schimbat tobele originale cu 1 singura sau cu 2? ce marca si cat au costat??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Da, normal... in primul rand ar mai trebui ridicat de soate ca sa para mai agresiv. Tobele - 2 - sunt schimbate de fostul proprietar, asa ca nu stiu cat au fost... dar in general sunt intre 550 si 800 euro noi, diverse firme aftermarket. Sunt cam micute si cam ii strica linia, dar se aud frumos, un pic grav fara sa faca scandal absolut deloc. Mici rateuri cateodata pe frana de motor, desi nu stiu daca de la tobe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) ii mai trebe si un bugspoiler Editat Februarie 26, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Bună tuturor, referitor la ulei vreau să vă zic că eu i-am băgat PUTOLINE 10w40,semisintetic.am făcut cu mobra 2500 km., Âşi nivelul de la jojă încă e la acelaÂşi nivel. Cavaleru: am citit într-unul dintre topicuri că vrei să schimbi jigloarele la carb.Înainte de a face treaba asta uită-te la pozitia acelor.Dacă sunt ridicate lasă-le în pozitia minimă.Fă-i o sincronizare Âşi vezi consumul dupăaceea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Cavaleru: am citit într-unul dintre topicuri că vrei să schimbi jigloarele la carb.Înainte de a face treaba astauită-te la pozitia acelor.Dacă sunt ridicate lasă-le în pozitia minimă.Fă-i o sincronizare Âşi vezi consumul dupăaceea. man sincer spun habar n-am cum arata carburile pe interior, nu stiu care sunt acele si cum arata, sunt praf la mecanica dar am vointa o sa fac mai intai o sincronizare si curatare si voi verifica si uruza tubului de emulsie si apoi vad eu, oricum tuburile nu cred ca le schimb anu asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 man sincer spun habar n-am cum arata carburile pe interior, nu stiu care sunt acele si cum arata, sunt praf la mecanica dar am vointa o sa fac mai intai o sincronizare si curatare si voi verifica si uruza tubului de emulsie si apoi vad eu, oricum tuburile nu cred ca le schimb anu asta Sincronizarea ți-o poate face numai cine are scule Âşi se Âşi pricepe la treaba,cu toate astea nu-i mare scofală. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Sincronizarea ți-o poate face numai cine are scule Âşi se Âşi pricepe la treaba,cu toate astea nu-i mare scofală. pai nu o fac eu pun un mester Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 care se pricepe mai bine la uleiuri, poate ma ajuta si pe mine cu un sfat.eu folosesc la tdm-ul meu yamalube 5w40. am cautat pe forum ceva pareri si acum sunt cam bulversat. cineva zicea ca de fapt yamalube este texaco. sa auzim si parerile voastre. multumesc . NU CONTEAZA asa mult marca de ulei atata timp cat nu bagi ulei facut de nea caisa in fundul garajului. 5w40 este PREA subtire ptr tdm. fratilor intai sa bagati cacaturi in motor, cititi dracu manualul ala. ca aia nu au fost idioti cand l-au facut. vezi ce scrie acolo ce indice sa pui. daca pui mai subtire decat zice producatorulu fierului este posibil sa il manance si in timp sa uzezi si motorul prematur. daca scrie yamalube, tu crezi ca yamaha are fabrica de uleiuri? NU. fac un parteneriat cu un producator de uleiuri, si isi pun eticheta acolo. produsele clever de la billa sau carrefour crezi ca sunt facute de ei? NU. sunt facute de altcineva, si ei le pune brand-ul. nu este nimic anormal in asta. eu de exemplu, de vreo 6000 km folosesc ulei normal. adica cum zic unii..."de masina". atata timp cat in manual nu se cere un tip special de ulei, ci doar indicativul...se poate pune aproape orice marca cu acel indicativ. poate in anumite situatii saq patineze ambreiajul, asa cum multi ma speriau..rahat in ploaie. daca patina, puneam lat ulei si gata. decat sa le fac fundul mare alora de la motul sau orice alt producator de uleiuri, am preferat sa incerc asa. daca se pune ulei "de masina", desi termenul asta este ad-hoc, nu se uzeaza motorul mai repede, deoarece tdm nu este un un motor de turatie. are turatiile aproape ca ale unui automobil. PUNCT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Omule, da' ce te-ai incins Ulei "prea subtire" pentru TDM e impropriu spus... ala e testat sa asigure o ungere corespunzatoare, si presupunind ca numarul de dupa "W" are legatura cu caldura de afara n-are ce rau sa faca... decat buzunarului Asa poti sa bagi si 0W 60 daca ai chef, nu se intimpla nimic... daca il maninca motorul completezi, ca de-aia verifici nivelul... doar ca o sa plangi cind calculezi cit te-a costat uleiul pe un an. Intr-adevar, daca motorul are uzurile care vin cu varsta consuma mai putin ulei daca e mai vascos, dar daca e nou si nu consuma poti sa bagi linistit ce ai chef (si bani) PS - nici la aia cu uleiul de masina n-as fi asa curajos -- daca scapi un ulei mai bengos de masina, din ala cu "energy-saving" si cu aditivi antifrictiune la greu e posibil sa termini prin a cumpara un ambreiaj nou cum a facut un flacau de pe carpe care n-a mai putut sa-l spele cu nimic, l-a demontat si l-a montat de cateva ori si tot nu tinea cum trebuie. Daca bagi ulei de masina, e bine sa bagi unul cit mai primitiv, cu API cit mai spre inceputul alfabetului (cred ca mai jos de SG oricum nu se mai gasesc pe piata) Editat Februarie 26, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Pentru cine are se indoieste ca ar fi asa mare brinza substantele antifrictiune recomand un experiment simplu: se ia un Powerball si se scapa niste WD40 in el (e o experienta pe care am facut-o din prostie, al meu scartzaia si tocmai descoperisem de curand WD40 si eram intr-o frenezie sa dau cu el peste tot; dupa ce am comis-o am vazut ca scria in manualul jucariei sa NU o ungi cu nimic si in special cu WD40. N-am reusit sa curatz cu nimic WD-ul, si pina la urma am luat un powerball nou). Un articol interesant despre originile TDM-ului: "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 si bcristian la fel mi-a zis ca pune ulei de "masina" vad ca madcox e are pornit. eu bag motul in continuare. nu mi se pare asa scump, poate o sa gasesc un castrol mai ieftin. vedem mai cautam, am vazut ca la mymoto au schimb de ulei la 99 ron pt ca e ulei direct din bidon d-ala mare de multi litri. foarte ieftin si convenabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link frumos articolul chiar nu stiam asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 ptr mine motul este scump. una este 15 lei ulei "clasic", si una este 30-40 lei... cat despre "w" de la indicativ...cu cat este mai scazut cu atat este mai subtire la cald. de ex, eu nu o sa cobor sub 10w40. vara bag 20w40. spor tuturor. imi cer scuze ptr mai devreme, dar ma seaca unele intrebari...si mai am si eu momente proaste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 coxule esti d`anost, cum sa ne suparam cand predici ? prinbusonul de ulei pe unde verifici nivelul. dar nu m-am uitat unde intra oloiul la mine dopu e in semicarena dreapta, la tine unde e ? <nu te tura, toti is pasi in MARELE meu rationament - asta in caz ca is io imbecil si nu ai 3vd si atunci ma fac de ras > Pentru cine are se indoieste ca ar fi asa mare brinza substantele antifrictiune recomand un experiment simplu: se ia un Powerball si se scapa niste WD40 in el (e o experienta pe care am facut-o din prostie, al meu scartzaia si tocmai descoperisem de curand WD40 si eram intr-o frenezie sa dau cu el peste tot; dupa ce am comis-o am vazut ca scria in manualul jucariei sa NU o ungi cu nimic si in special cu WD40. N-am reusit sa curatz cu nimic WD-ul, si pina la urma am luat un powerball nou). Un articol interesant despre originile TDM-ului: "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link TDM was the Multistrada, 20 years before Ducati thought of it. (sau ceva de genu am citit pe undeva) in orice caz ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 ptr mine motul este scump. una este 15 lei ulei "clasic", si una este 30-40 lei... cat despre "w" de la indicativ...cu cat este mai scazut cu atat este mai subtire la cald. de ex, eu nu o sa cobor sub 10w40. vara bag 20w40. spor tuturor. imi cer scuze ptr mai devreme, dar ma seaca unele intrebari...si mai am si eu momente proaste... Nu ma pronunt in privinta diferentelor auto - moto, desi chestia cu aditivii antifrictiune mai ales la uleiurile FE (in general 5W-30uri) are sens pe undeva. De acord si cu motorul de TDM... dar uleiul ala de 15 lei de care zici, daca nu vrei sa bagi de-ala facut in fundul curtii, de cele mai multe ori e un 15W-40 sau 20W-50, implicit mineral. Mai baga acolo macar 5 lei pe litru si ia un semisintetic, care se conserva mai bine dupa cateva mii de km. Nu zic ca nu ar merge si cu ala, dar gandeste-te in km aia ce economie ai facut la ulei in comparatie cu ce ai cheltuit pe benzina de ex. Nu se merita. TDM was the Multistrada, 20 years before Ducati thought of it. (sau ceva de genu am citit pe undeva) in orice caz ... Era un review facut de cineva pe net, in care explica ce motocicleta dubioasa e Multistrada si ce egronomie proasta are pe langa un TDM. Nu mai am linkul din pacate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) e REVIEWul LA TDM de pe mcn . l-am gasit aproape imediat dupa ce am dat post, da am uitat sa mai zic. Editat Februarie 26, 2009 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 e REVIEWul LA TDM de pe mcn . l-am gasit aproape imediat dupa ce am dat post, da am uitat sa mai zic. baga nene ul link. eu bag ulei pe sub sha. am 3vd man asta e sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Salutare, Tot cautand pe net am gasit o chestie interesanta. Un sistem de uns lantul automat. Se numeste Scottoiler. Chestia asta picura 2 picaturi de ulei pe minut pe lant. Ma gandesc sa fac si eu un sistem din asta in stil propriu romanesc, furand ideea si aplicand-o la motorul meu. Vreau sa iasa ceva de genul asta. Cei ce folosesc sistemul asta s-au declarat multumiti, le-a lungit durata de "viata" a lantului si a pinioanelor. Am gasit valva de control care se deschide cand pui contactul. e de masina de spalat si functioneaza la 12v. in rest un bidon, furtune, un perfuzor pentru reglarea debitului ..etc. Astept pareri si opinii. Editat Februarie 26, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 ptr mine motul este scump. una este 15 lei ulei "clasic", si una este 30-40 lei... cat despre "w" de la indicativ...cu cat este mai scazut cu atat este mai subtire la cald. de ex, eu nu o sa cobor sub 10w40. vara bag 20w40. spor tuturor. imi cer scuze ptr mai devreme, dar ma seaca unele intrebari...si mai am si eu momente proaste... conform ideatie tale, ar trebui sa bagi 10W50 sau 10 W60 vara. a doua cifra inseamna vascozitatea la cald, si stii asta dar nu stiu de ce o ignori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) conform ideatie tale, ar trebui sa bagi 10W50 sau 10 W60 vara. a doua cifra inseamna vascozitatea la cald, si stii asta dar nu stiu de ce o ignori Uitati un link cu chestia asta http://www.simbolauto.ro/index.php/pg/lamu...preuleiuri.html Si acum sa tragem niste concluzii : primul este indicele de vascozitate la rece si al doilea la cald "iarna W vara" "rece W cald" Este normal sa bagi iarna un ulei cu indice de vascozitate mai mic 0,5,10W40, deoarece tie iti trebuie uleiul cat mai putin vascos la temperaturi scazute. La fel de normal este sa bagi vara un ulei cu indice de vascozitate mai mare 15,20W40,50, deorece este mai cald si trebuie ca vascozitatea uleiului sa fie mai mare. exemplu 10w40 la 10 grade celsius temperatura exterioara(la pornire) este fluid 20w40 este mai vascos la 30 grade celsius 10w40 este foarte fluid, 20w40 este la aceeasi fluiditate la care era 10w40 la 10 grade celsius. Daca bagi acelasi ulei cu aceeasi vascozitate intr-un VW si intr-o Dacie, la VW schimbul il faci la 10000km, la Dacie la 5000. Fiecare motor are anumiti parametri de ardere ai uleiului. De aceea folositi tipul de ulei recomandat de producator si aici ma refer la indicii de vascozitate. Producatorul stie cel mai bine ce ulei trebuie pentru motorul respectiv. Editat Februarie 26, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Hai sa lasam uleiurile mai bine, sint topicuri dedicate, pina la urma asta e de TDM-uri, nu de uleiuri E foarte bun un Scottoiler, am si eu unul pe motor si sint foarte multumit de el. Diferentele fata de spray sint uriase, numai timpul pe care il scutesti cu ungerea justifica ideea, financiar e rentabil iarasi, o sticla de juma' de litru de ulei costa 10 euro si te tine de te saturi (banuiesc ca poti sa pui si un ulei oarecare de transmisie daca n-ai chef sa cumperi ulei dedicat). In afara de asta ungerea e continua, nu intermitenta la cei 500km cit e recomandat la spray, si daca prinzi o ploaie zdravana nu trebuie sa dai cu sprayul imediat. Pe afara sint foarte apreciate, la noi pe forumuri daca dai un search o sa gasesti numai pareri gen "ba da-l dreacu... pe mine ma tine lantzul de il las mostenire la nepoti... il ung in 5 minute", etc, etc. E adevarat, e foarte scump la 100 de euro si n-as da nici eu atat pe o sticla, o membrana de cauciuc, un arculetz si 3 furtune, dar motocicleta a venit echipata cu unul si cum spuneam, mi se pare foarte util. Atentie ca la un Scottoiler clasic ai un furtunas care intra intr-unul din coturile prin care vine aerul la motor, ca sa nu faci balta sub motocicleta daca ai motorul oprit. In momentul in care motorul e pornit scade presiunea in furtunasul respectiv, se ridica o membrana in recipientul de ulei si uleiul curge liber. Exista si alte sisteme pe piata de reglare a curgerii, fara sa intzepi coturile de admisie a aerului, unele sint mai primitive, cu o pompita pe care o strangi si picura nu stiu cit timp, altele electrice... vezi si tu care ti se pare mai realizabil. Daca te descurci sa potrivesti debitul cum trebuie, baga niste detalii... sint sigur ca ar fi multi care ar aprecia o varianta mai convenabila la buzunar. Bafta ! PS - sorry, n-am vazut detaliul cu valva... daca iti ies restul aspectelor e grozav. Ca locatie, la mine recipientul de ulei vine montat cu un colier pe surubul de sus de la pompa de frana spate, si pina acum a stat foarte bine acolo. Editat Februarie 26, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Producatorul stie cel mai bine ce ulei trebuie pentru motorul respectiv. , Daca producatorul recomanda la TDM, 10W-40, atunci acesta sa fie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Madcox, ai "overreacted" cum ar spune englezii. In teorie, cel mai bun ulei pe care ti l-ai dori la o pornire la rece este 0W. De-aia merge foarte bine si 5W, ca e putin mai ieftin. Ai vazut cit e de subtire un ulei cald ? Asa ar fi ideal la o pornire la rece. Iar la cald iti doresti de fapt ca uleiul sa-si pastreze viscozitatea teoretica (40, 50, 60). Din pacate asta depinde de calitatea si pretul uleiului. Si mai vrei ca uleiul sa aiba debit suficient prin canalele alea subtirele de la moto. Degeaba da pompa sa moara si ai o presiune de 10atm in rampa de ulei, daca nu ajunge suficient la axele cu came. Cam asta e...am bagat si eu o perioada un 10W50 sintetic moto la ST, dar m-am trezit ca mi-a papat 500ml la un schimb de ulei (6000km). Am trecut la 10W40 si gata, consum zero. Acum ca am motor de TDM bag 5W40 sintetic moto si e perfect. Editat Februarie 26, 2009 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.