LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 am folosit yamalube pentru ca stiam ca este recomandat de producator. nu am avut cartea de la motor si nu stiu ce ulei s-a folosit pana a ajuns la mine Recomandat de comerciant / importator poate, in manual nu cred ca o sa vezi referire la marca luleiului. In general sunt date specificatiie API si MA si tabelul vascozitate/temperatura. Pentru manual de utilizare vezi aici: http://www.yamaha-motor-europe.com/communi...ice/manuals.jsp Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 n-are nici o importanta ce marca de ulei bagi, din plaja 10W-50, cita vreme e destul de frecvent la tdm-urile de 850 sa haleasca uneori un litru la mia de km. E mult mai important sa verifici frecvent nivelul uleiului, variaza destul de aleator, si e mult mai nasol pentru motor sa mearga pe sec decat cu marca X in loc de marca Y. Daca mergi iarna poti sa-i bagi linistit un 10W-40, iar vara il schimbi cu un 20W-50, si nu te ustura nici la buzunar. Aia 80CP din 850cc n-au nevoie de cine stie ce ulei sintetic. Toata treaba sa nu bagi ulei de masina cu cine stie ce aditivi antifrictiune. Eu la toate motocicletele avute pana in momentul de fata, le-am bagat doar Mobil 1, 10W-40 semisintetic. Si la TDM am bagat tot acesta. Iar in legatura cu halitul uleiului, am facut cu motocicleta aproximativ 700 km, de cand o am si nu mi-a mancat deloc ulei, ni velul uleiului fiind acelasi de cand l-am schimbat. Insa stiu motociclete care trebuiesc segmentate si papa foarte mult ulei. Numai bine E bine sa fii nitel paranoic si sa verifici des uleiul pina te lamuresti cum se comporta in toate conditiile de mers. De exemplu la drum intins poate sa-ti haleasca in 300km cit nu ti-a halit in 3 luni in oras (mie mi s-a intimplat).Daca nu-ti maninca indiferent pe unde mergi si la ce turatie, ai scapat, ti-ai luat de-o grija Am verificat nivelul uleiului si e acelasi ca in momentul schimbarii lui. De mers am mers si la drum intins si prin oras destul de mult. Acum ramane de vazut cum se va comporta si la vara, pe temperaturi foarte ridicate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 pai tu ai 3vd ... e incorporat ? pai habar n-am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 pai pe unde bagi oloi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Eu la toate motocicletele avute pana in momentul de fata, le-am bagat doar Mobil 1, 10W-40 semisintetic Mobil poate, Mobil1 semisintetic nu exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Mobil poate, Mobil1 semisintetic nu exista. Imi cer scuze, asa este, e vorba de Mobil Extra 4T 10W-40 Semisintetic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 pai pe unde bagi oloi ? prinbusonul de ulei pe unde verifici nivelul. dar nu m-am uitat unde intra oloiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Apropos de ulei, io am cam mers vreo 800 km de cand am luat-o cu uleiul peste limita... nu sa dea pe dinafara din baiem dar era peste limita superioara si inca mai e. Am zis ca nu-i problema si am lasat-o asa, gandindu-ma ca il schimb cum da caldura, ceea ce nu prea am facut si am plecat la inceputul lunii pan la mare. Credeti ca e o problema? Am citit ca pot aparea presiuni mai mari in nu stiu ce simeringuri sau garnituri. In alta orinde idei, un TDM 900 "naked" Bine, nu-i pozat prea artistic si am uitat sa-l iau si din lateral. Chestia asta e normala? Se pare evacuarile nu se incing la fel, o sa-i schimb mai incolo bujiile sa vad daca tot asa se "coloreaza". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 arata bine naked dar mai trebe prelucrat asta cu tevile nu o stiu. tu ai schimbat tobele originale cu 1 singura sau cu 2? ce marca si cat au costat??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Da, normal... in primul rand ar mai trebui ridicat de soate ca sa para mai agresiv. Tobele - 2 - sunt schimbate de fostul proprietar, asa ca nu stiu cat au fost... dar in general sunt intre 550 si 800 euro noi, diverse firme aftermarket. Sunt cam micute si cam ii strica linia, dar se aud frumos, un pic grav fara sa faca scandal absolut deloc. Mici rateuri cateodata pe frana de motor, desi nu stiu daca de la tobe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) ii mai trebe si un bugspoiler Editat Februarie 26, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Bună tuturor, referitor la ulei vreau să vă zic că eu i-am băgat PUTOLINE 10w40,semisintetic.am făcut cu mobra 2500 km., Âşi nivelul de la jojă încă e la acelaÂşi nivel. Cavaleru: am citit într-unul dintre topicuri că vrei să schimbi jigloarele la carb.Înainte de a face treaba asta uită-te la pozitia acelor.Dacă sunt ridicate lasă-le în pozitia minimă.Fă-i o sincronizare Âşi vezi consumul dupăaceea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Cavaleru: am citit într-unul dintre topicuri că vrei să schimbi jigloarele la carb.Înainte de a face treaba astauită-te la pozitia acelor.Dacă sunt ridicate lasă-le în pozitia minimă.Fă-i o sincronizare Âşi vezi consumul dupăaceea. man sincer spun habar n-am cum arata carburile pe interior, nu stiu care sunt acele si cum arata, sunt praf la mecanica dar am vointa o sa fac mai intai o sincronizare si curatare si voi verifica si uruza tubului de emulsie si apoi vad eu, oricum tuburile nu cred ca le schimb anu asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 man sincer spun habar n-am cum arata carburile pe interior, nu stiu care sunt acele si cum arata, sunt praf la mecanica dar am vointa o sa fac mai intai o sincronizare si curatare si voi verifica si uruza tubului de emulsie si apoi vad eu, oricum tuburile nu cred ca le schimb anu asta Sincronizarea ți-o poate face numai cine are scule Âşi se Âşi pricepe la treaba,cu toate astea nu-i mare scofală. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Sincronizarea ți-o poate face numai cine are scule Âşi se Âşi pricepe la treaba,cu toate astea nu-i mare scofală. pai nu o fac eu pun un mester Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 care se pricepe mai bine la uleiuri, poate ma ajuta si pe mine cu un sfat.eu folosesc la tdm-ul meu yamalube 5w40. am cautat pe forum ceva pareri si acum sunt cam bulversat. cineva zicea ca de fapt yamalube este texaco. sa auzim si parerile voastre. multumesc . NU CONTEAZA asa mult marca de ulei atata timp cat nu bagi ulei facut de nea caisa in fundul garajului. 5w40 este PREA subtire ptr tdm. fratilor intai sa bagati cacaturi in motor, cititi dracu manualul ala. ca aia nu au fost idioti cand l-au facut. vezi ce scrie acolo ce indice sa pui. daca pui mai subtire decat zice producatorulu fierului este posibil sa il manance si in timp sa uzezi si motorul prematur. daca scrie yamalube, tu crezi ca yamaha are fabrica de uleiuri? NU. fac un parteneriat cu un producator de uleiuri, si isi pun eticheta acolo. produsele clever de la billa sau carrefour crezi ca sunt facute de ei? NU. sunt facute de altcineva, si ei le pune brand-ul. nu este nimic anormal in asta. eu de exemplu, de vreo 6000 km folosesc ulei normal. adica cum zic unii..."de masina". atata timp cat in manual nu se cere un tip special de ulei, ci doar indicativul...se poate pune aproape orice marca cu acel indicativ. poate in anumite situatii saq patineze ambreiajul, asa cum multi ma speriau..rahat in ploaie. daca patina, puneam lat ulei si gata. decat sa le fac fundul mare alora de la motul sau orice alt producator de uleiuri, am preferat sa incerc asa. daca se pune ulei "de masina", desi termenul asta este ad-hoc, nu se uzeaza motorul mai repede, deoarece tdm nu este un un motor de turatie. are turatiile aproape ca ale unui automobil. PUNCT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Omule, da' ce te-ai incins Ulei "prea subtire" pentru TDM e impropriu spus... ala e testat sa asigure o ungere corespunzatoare, si presupunind ca numarul de dupa "W" are legatura cu caldura de afara n-are ce rau sa faca... decat buzunarului Asa poti sa bagi si 0W 60 daca ai chef, nu se intimpla nimic... daca il maninca motorul completezi, ca de-aia verifici nivelul... doar ca o sa plangi cind calculezi cit te-a costat uleiul pe un an. Intr-adevar, daca motorul are uzurile care vin cu varsta consuma mai putin ulei daca e mai vascos, dar daca e nou si nu consuma poti sa bagi linistit ce ai chef (si bani) PS - nici la aia cu uleiul de masina n-as fi asa curajos -- daca scapi un ulei mai bengos de masina, din ala cu "energy-saving" si cu aditivi antifrictiune la greu e posibil sa termini prin a cumpara un ambreiaj nou cum a facut un flacau de pe carpe care n-a mai putut sa-l spele cu nimic, l-a demontat si l-a montat de cateva ori si tot nu tinea cum trebuie. Daca bagi ulei de masina, e bine sa bagi unul cit mai primitiv, cu API cit mai spre inceputul alfabetului (cred ca mai jos de SG oricum nu se mai gasesc pe piata) Editat Februarie 26, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Pentru cine are se indoieste ca ar fi asa mare brinza substantele antifrictiune recomand un experiment simplu: se ia un Powerball si se scapa niste WD40 in el (e o experienta pe care am facut-o din prostie, al meu scartzaia si tocmai descoperisem de curand WD40 si eram intr-o frenezie sa dau cu el peste tot; dupa ce am comis-o am vazut ca scria in manualul jucariei sa NU o ungi cu nimic si in special cu WD40. N-am reusit sa curatz cu nimic WD-ul, si pina la urma am luat un powerball nou). Un articol interesant despre originile TDM-ului: "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 si bcristian la fel mi-a zis ca pune ulei de "masina" vad ca madcox e are pornit. eu bag motul in continuare. nu mi se pare asa scump, poate o sa gasesc un castrol mai ieftin. vedem mai cautam, am vazut ca la mymoto au schimb de ulei la 99 ron pt ca e ulei direct din bidon d-ala mare de multi litri. foarte ieftin si convenabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link frumos articolul chiar nu stiam asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 ptr mine motul este scump. una este 15 lei ulei "clasic", si una este 30-40 lei... cat despre "w" de la indicativ...cu cat este mai scazut cu atat este mai subtire la cald. de ex, eu nu o sa cobor sub 10w40. vara bag 20w40. spor tuturor. imi cer scuze ptr mai devreme, dar ma seaca unele intrebari...si mai am si eu momente proaste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 coxule esti d`anost, cum sa ne suparam cand predici ? prinbusonul de ulei pe unde verifici nivelul. dar nu m-am uitat unde intra oloiul la mine dopu e in semicarena dreapta, la tine unde e ? <nu te tura, toti is pasi in MARELE meu rationament - asta in caz ca is io imbecil si nu ai 3vd si atunci ma fac de ras > Pentru cine are se indoieste ca ar fi asa mare brinza substantele antifrictiune recomand un experiment simplu: se ia un Powerball si se scapa niste WD40 in el (e o experienta pe care am facut-o din prostie, al meu scartzaia si tocmai descoperisem de curand WD40 si eram intr-o frenezie sa dau cu el peste tot; dupa ce am comis-o am vazut ca scria in manualul jucariei sa NU o ungi cu nimic si in special cu WD40. N-am reusit sa curatz cu nimic WD-ul, si pina la urma am luat un powerball nou). Un articol interesant despre originile TDM-ului: "TDM850 created it's own category. Hennes Fischer, Ex-product planner and today consultant at Yamaha Motor Europe, recalls insights of TDM development: Middle of the eighties, we saw a phenomenon starting in France: people modified their Enduro machines with street tires and shorter suspension [...] So we took a Super Tenere 750 twin and modified the machine into a "Supermotard". It was a great bike and we were all delighted. The 750 engine offered enough performance and torque to match street bikes and due to the new handling character the bike was "King of mountain pass roads". However, the Enduro type chassis was not designed for road use with stiffer suspension, bigger brakes and street tires. So we were quickly thinking of a new Delta Box type chassis, that would add the stiffness we needed for road use." Articolul complet aici: link TDM was the Multistrada, 20 years before Ducati thought of it. (sau ceva de genu am citit pe undeva) in orice caz ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 ptr mine motul este scump. una este 15 lei ulei "clasic", si una este 30-40 lei... cat despre "w" de la indicativ...cu cat este mai scazut cu atat este mai subtire la cald. de ex, eu nu o sa cobor sub 10w40. vara bag 20w40. spor tuturor. imi cer scuze ptr mai devreme, dar ma seaca unele intrebari...si mai am si eu momente proaste... Nu ma pronunt in privinta diferentelor auto - moto, desi chestia cu aditivii antifrictiune mai ales la uleiurile FE (in general 5W-30uri) are sens pe undeva. De acord si cu motorul de TDM... dar uleiul ala de 15 lei de care zici, daca nu vrei sa bagi de-ala facut in fundul curtii, de cele mai multe ori e un 15W-40 sau 20W-50, implicit mineral. Mai baga acolo macar 5 lei pe litru si ia un semisintetic, care se conserva mai bine dupa cateva mii de km. Nu zic ca nu ar merge si cu ala, dar gandeste-te in km aia ce economie ai facut la ulei in comparatie cu ce ai cheltuit pe benzina de ex. Nu se merita. TDM was the Multistrada, 20 years before Ducati thought of it. (sau ceva de genu am citit pe undeva) in orice caz ... Era un review facut de cineva pe net, in care explica ce motocicleta dubioasa e Multistrada si ce egronomie proasta are pe langa un TDM. Nu mai am linkul din pacate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) e REVIEWul LA TDM de pe mcn . l-am gasit aproape imediat dupa ce am dat post, da am uitat sa mai zic. Editat Februarie 26, 2009 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 e REVIEWul LA TDM de pe mcn . l-am gasit aproape imediat dupa ce am dat post, da am uitat sa mai zic. baga nene ul link. eu bag ulei pe sub sha. am 3vd man asta e sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.