Sari la conținut

Pana De Cauciuc


XorX
 Share

Postări Recomandate

pentru cei mai multi probabil vi se pare o prostie, dar mie mi-e groaza de prima pana la moto. Ce faci cind ai pana?? Stiu astia de la vulcanizare sa scoata roata, camera, etc si sa puna si totul la loc asha cum trebuie??? Cum ajungi pina la prima vulcanizare? Daca pe fata inca mai vad ce ai putea face pe spate mi se pare super complicat.. lantz, gablu frina tambur.. etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca esti in oras ... suni un prieten.

 

Daca esti la drum, e bine sa cari un spray pt. pene, sa ajungi pana la prima vulcanizare. Ar trebui macar teoretic sa stii cum se monteaza/demonteaza rotile la motorul tau, just in case :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai roata cu spitze si nu ai BMW R1150 GS, KTM LC8 sau Aprilia Caponord :baubau: nu ai ce sa faci cu spray-ul

 

Eu am avut 2 pene la roti cu spitze:

- una anul trecut la 3 brazi; eram mai multi, m-au ajutat baietii sa dau roata jos si am dus-o cu o masina in Predeal la vulcanizare - am prins vulcanizatorul in momentul in care inchidea pravalia :baldy:

- una anul asta in Bucuresti. Am impins-o pana la vulcanizare. A mea are 200 kg. Eu sunty destul de mare si puternic, dar iti spun ca e horror sa impingi o motocicleta pe pana. La vuclanizare am montat/ demontat eu roata cu un prieten

 

La majoritatea vulcanizarilor, cei de acolo nu se baga la montat/ demontat. Trebuie sa faci TU operatiunea asta. Dai jos etrier, lant, etc. Apoi o pui la lc, intinzi lantul cu grija, etc...

 

Unii spun ca e bine sa ai la tine petice. Vaznad insa cat de greu se scoate cauciucul de pe geanta la vulcanizare, eu cred ca n-ai nici o sansa sa-l scoti pe marginea drumului, cu scule improvizate. La fel, chiar daca ai avea camera de schimb, e f greu sa o schimbi singur.

 

In concluzie:

- daca ai roti cu spitze si nu ai unul din cele trei motoare de mai sus (care au tubeless) roaga-te mai des :D

- daca ai roti tubeless ia-ti un spray (cum zicea si Smokey) si ai scapat de stress

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu pana e in felul urmator:

- cei care au cauciucuri tubeless (fara camera) pot folosi un kit de pana care contine o sula, un dispozitiv de introdus dopuri, dopuri si niste patroane (cum erau pe vremuri la sifoane) pentru umflat roata. Pana se face fara a demonta cauciucul. Scoti cuiul, bagi dopul, umfli roata. Simplu.

- pentru cei cu roti cu spite e mai nasol. Roata trebuie data jos, daca nu ai cric central, nici top-case, atunci cauti un bustean, bolovan, cap de pod, lada de bere, cauciuc, etc. Demontezi roata, scoti camera, o vulcanizezi (exista petece reci, operatiunea este ff. simpla), pui camera, montezi roata. Atentie la montaj ca sa nu ciupiti camera. Umflarea se face cum poate fiecare.

Eu cand plec la drum lung, sau prin padure, iau cu mine 2 leviere si pompa pompa.

Pentru a evita penele folositi cauciucuri bune, verificati sa aveti presiune corecta in pneuri, nu rulati prea pe dreapta, pentru ca acolo se aduna jegurile (cuie, sarne, cioburi) de pe drum.

Pt. Ionut73 - ca sa nu mai impingi porneste motorul si mergi pe langa ea. E verificata treaba

 

:baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de sfaturi, am spray dar si eu stiam ca nu merge spray decit la tubeless asha ca o sa ma rog mai des.

Oricum, sper sa nu va impartasesc din experienta mea in domeniu asta.. :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum nu am avut nici o pana. La jawa i-am tras cauciucuri noi anul trecut si in @ 10-12.000 km nu a vazut pana.La Guzu n-am facut statistica decat pe vreo 2000 km, dar la fel nici o pana.Doar ca pe asta nu mai am caucioace noi-noutze :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

araya, ai avut noroc .la camera de obicei spray ul nu tzine.celoc cu spitze recomand patroanele de care zicea adi, 3 leviere speciale de motocicleta, petice reci, si ceva indemanare.verificati bine cauciucul sa nu aiba cuiul inauntru inainte sa bagatzi camera la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma gandesc cu groaza ....de fiecare data cand am patit-o m-a luat naiba pana am rezolvat problema...la nici o vulcanizare nu au vrut sa se apuce de ea decat dupa ce am scos eu singurel cauciucul de pe janta...la fel si la pus...deci sa ii ia naiba de muisti cu tot cu vulcanizarile lor (valabil pentru BT & IS)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nasol cu vulcanizarile astea. da' petice d-alea reci unde se gasesc si cam cat costa?

se gasesc foarte greu (adica in orice targ, magazin auto, etc) si costa foarte mult (cam cat un pachet de tigari)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adip: "Demontezi roata, scoti camera, o vulcanizezi (exista petece reci, operatiunea este ff. simpla), pui camera, montezi roata"

 

Adi, simt nevoia sa clarific: ff simplu e doar sa pui peticul. Scosul camerei si pusul inapoi e ff greu. Cauciucul de motocicleta are marginea ff tare.

 

Si merci de pont :baubau: ... asa am facut si eu pana la urma: am bagat a 1-a si am mers pe langa ea, tinand-o din ambreiaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am cautat o vulcanizare de mi-a iesit ochii :baubau: dar am gasit in sfarsit una pe plevnei.. care chiar au scule si stiu ceea ce fac... desi cam scumpa :D

 

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la demantarea cauciucului de pe janta eu stiu ca se procedeaza in felul urmator :

camera fiind desumflata , se scoatel ventilul , apoi se incepe scoaterea cauciucului de langa valva cu 2 leviere inainte de a baga levierele se calca pe cauciuc sa se deslipeasca de janta pe ambele parti , in momentul cand bagi primul levier calci pe cauciuc sa intre in golul de la spite pt a scoate mai usor de janta si il tii pe pozitie , apoi il bagi si pe al doilea tinand cu mana primul levier in aceeasi pozitie tot asa pana iese tot , inpingi valva in interiorul cauciucului si o tragi afara .

La lipirea peticului rece :

-umfli camera , gasesti gaura , o desumfli cu un smirghel freci camera in zona gaurii ( si peste ea ) dai cu solutie lasi sa se usuce putin pana nu se mai lipeste degetul de ea ( sa nu fii murdar pe maini eventual in prealabil te cureti cu niste benzina din rezervor ) apoi aplici peticul ( sa ai grija sa-l pui cat decat centrat pe gaura ) il apesi bine cu podul palmei si asta e =gata peticul

cand bagi camera la loc tre sa ai foarte mare grija !!!

prima faza e sa bagi valva apoi toata camera in cauciuc , acum se incepe bagarea cauciucului pe janta din partea opusa valvei tot la fel pui un levier si il lasi pe pozitie iar apoi mergi simetric fata de valva cu introdusul cauciucului pe janta cand ajungi aproape de valva calci pe cauciuc sa intre in golul de la spite ( in locul primului levier opus valvei) impigi valva putin inauntru sa nu ti-o prinda talonul cauciucului si bagi restul de cauciuc ramas afara pe janta .

!!!!!! CAND BAGI CAUCIUCUL PE JANTA INAPOI AI MARE GRIJA SA PRINZI CAMERA INTRE LEVIER SI CAUCIUC (JANTA) SE VA SPARGE SI IAR O IEI DE LA CAPAT !!!!

bati roata de sol sa se aseze camera in el ( sa nu faca cute ) iar apoi o umfli , si o montezi

si gata pana :baubau:

dc ai niste pudra de talc la tine sa dai in cauciuc inainte sa bagi camera al fii si mai bine ca nu se mai lipeste camera de cauciuc .

sper sa iti fie de ajutor succes !!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa pui peticul sa scoti folia transparenta care este lipita pe partea unde va fi lipit peticul !!!

total gresit...si asta am aflat-o si eu de la un vecin de 12 ani care isi facea singur penele la bicicleta

folia aia se arde cu o bricheta...iar solutia cu care se da (prenadez..aradez ..etc) se pune pe petec se lasa oleaca sa se usuce dupa care se incalzeste putin la bricheta..desi peticul se numeste "petic rece"..pana la urma tot trebuie incalzit oleaca :baldy: ..asa cum ai zis si tu trebuie apasat bine...intins bine la margini/...adica sa fie cu toata suprafata lui lipita de camera...sa nu uit ..si camera e bine sa fie incalzita oleaca...in rest multa bafta la scos si mai ales la pus cauciucul (eu cand mi-am pus cauciucul..un pirelli phatom...aia de la vulcanizare nu au stat prea aproape de mine din cauza ca devenisem cam violent din cauza cauciucului care parea la un moment dat mai mic decat janta :baubau: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

total gresit...si asta am aflat-o si eu de la un vecin de 12 ani care isi facea singur penele la bicicleta

folia aia se arde cu o bricheta...iar solutia cu care se da (prenadez..aradez ..etc) se pune pe petec se lasa oleaca sa se usuce dupa care se incalzeste putin la bricheta..desi peticul se numeste "petic rece"..pana la urma tot trebuie incalzit oleaca  :D ..asa cum ai zis si tu trebuie apasat bine...intins bine la margini/...adica sa fie cu toata suprafata lui lipita de camera...sa nu uit ..si camera e bine sa fie incalzita oleaca...in rest  multa bafta la scos si mai ales la pus cauciucul (eu cand mi-am pus cauciucul..un pirelli phatom...aia de la vulcanizare nu au stat prea aproape de mine din cauza ca devenisem cam violent din cauza cauciucului care parea la un moment dat mai mic decat janta  :baldy: )

folia protectoare de pe petic se pune sa nu se murdareasaca peticul si nici sa nu aiba grasime dc o arzi cu bricheta nu se mai lipeste peticul poate martea viitoare

faza cu incalzitul camerei numai sa se usuce solutia mai repede

iar solutia respectiva este inflamabila la faza cu solutie pe petic

:baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate ama vazut eu folia ai de plastic e la fel ca cea de la cortonul bitumat cu acre se fac hidroizolatiile...iar in momentul in care este ars acesta produce o temperatura suficienta topirii materialui de sub el..ca sac faca priza mai buna cu adezivul....... :baubau: ..dar cine stie pana la urma cum o fi treaba ca nu am gasit nici o instructiune de utilizare la peticele alea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu petice de genul ala la bicla si nu am folosit niciodata flacara.....pe cutia de petice era scris simplu......solutie inflamabila

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu peticele,si parerea mea e ca nu prea are rost sa le incalzesti,din moment ce se lipesc foarte bine asa la rece.

Problema cea mai urita cu care m-am intilnit a fost faptul ca,dupa umflarea cauciucului,acesta nu mai urca pe talon.Pentru asta trebuia dat cu vaselina pe margine(nu cred ca e prea bine pt. ca la un fortaj mai serios poate sa alunece pe janta rupind valva camerei),si introdus aer la presiune f. mare(4-5 atm.).

Daca aveti vreo solutie la problema asta,va rog sa o postati .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cea mai urita cu care m-am intilnit a fost faptul ca,dupa umflarea cauciucului,acesta nu mai urca pe talon.Pentru asta trebuia dat cu vaselina pe margine(nu cred ca e prea bine pt. ca la un fortaj mai serios poate sa alunece pe janta rupind valva camerei),si introdus aer la presiune f. mare(4-5 atm.).

Daca aveti vreo solutie la problema asta,va rog sa o postati .

si eu am patit la fel si am rezolvat-o cu apa cu sapun....asta daca umbli cu sapunu' la tine :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...