Sari la conținut

AMENDA Pentru Nepurtarea Castii - 5 Milioane Lei


moshulik
 Share

Suntetzi de acord cu inaintarea oficiala a unei cereri pentru marirea amenzii in cazul nepurtarii castii pe motocicleta, fie de catre pilot, fie de catre pasager, la 5 milioane de lei ?  

261 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Azi am fost impreuna cu Alin si cu Ionut Mistode sa se antreneze pentru supermoto, pe pamant. Am fost pe Autostrada asta noua, cam la km 15, unde pe partea dreapta este in constructie o chestiune, si e mult pamant neted. A fost super interesant, iar nebunia aia de Husqvarna merge de rupe! Oricum, altceva vreau sa va zic.

La ducere, mergand de la intrarea de la Ilioara spre primul semafor (am uitat cum se numeste intersectia, aia cu piata si statia de benzina, parca Salajan), se merge pe o singura banda, ca se lucreaza (de ani de zile) la Metrou. Eram cam la 50 m de semafor si stateam, iar Ionut tocmai facuse un stoppie (endo de fapt) cam la 4-5 metri in fata noastra, ca sa nu se duca mai in fata, sa ne astepte. In momentul ala, ma uit in oglinda, si ce vad... venea frate un scooterist cu mare viteza, dar mare! Cred ca nu se astepta ca Ionut sa fie oprit si a intrat in spatele lui. Din fericire reusise sa franeze ceva, si nu a cazut, doar s-a oprin intr-o parte. In fine, au tras pe dreapta, s-au uitat la motoare, Ionut avea numarul un pic stramb (pe orizontala) si dadeau sa plece. Chestia este ca am vrut sa nu ies din masina, dar nu am rezistat pentru ca... scooteristul NU PURTA CASCA! Avea un Piaggio Beberly cred, de 50 probabil, albastru.

M-am dat jos si l-am intrebat de ce nu are casca, iar raspunsul lui a fost: PENTRU ca nu am! Il mai intreb odata, cum adica nu are... si acelasi raspuns. Pentru ca nu am. I-am explicat ca azi a murit cineva care nu purta casca (fata aceea, pasager) si ca este inconstient. In timp ce pleca am vazut ca nu avea placuta de inmatriculare.

 

In concluzie, unii dintre noi nu poarta casca, si nu din alte motive decat din inconstienta, NU-SI DAU SEAMA DE PERICOLE. Pur si simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 137
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Inca nu am votat. Ma mai gandesc, dar cred ca as vota NU chiar daca sunt de acord 100% cu obligativitatea purtarii unei casti de protectie omologate. Problema, cred eu, ar trebui privita din alt punct de vedere. Cred ca am putea impartii metodele prin care un motociclist e determinat sa poarte casca, in doua mari categorii: metode de convingere si de constrangere. Daca la metodele de convingere (a vazut, a auzit, a citit despre riscurile la care se expune) ar reactiona pozitiv orice motociclist care este constient de pericolele care-l pasc la tot pasul, metodele de constrangere aplicate prin lege, mai exact prin aplicarea unei pedepse in cazul nerespectarii ei, sunt necesare pentru cei âlibertiniâ si cei âinconstientiâ. Pentru aceste doua categorii oricat de mare ar fi amenda, rezultatul va fi acelasi. Nu vor respecta legea, asumandu-si ârisculâ de a fi prinsi fara casca.

Din punct de vedere al eficientei aplicarii unei metode de constrangere, din pacate, la noi legea nu functioneaza, pentru ca exista legi mai presus de lege precum SPAGA, sau am eu pe cineva la Politie, etc. In tari civilizate daca metoda de constrangere e suficient de dura si aplicata ferm ar putea da rezultate, dar nu in proportie de 100% (o parte din cei âlibertiniâ tot nu o vor respecta). La noi insa, nu.

Eu cred ca, mai eficient ar fi, aplicarea sistematica a unor metode de convingere prin mediatizarea accidentelor grave care s-au produs. Astfel, s-ar mai diminua tabara celor âinconstientiâ. Pe cei âlibertiniâ nu poti nici sa-i convingi, nici sa-i constrangi in nici un fel. Ei vor invata pe pielea lor ce inseamna sa nu porti casca. Dar va fi prea tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi vine sa cred citi au votat cu DA. Eu am votat NU dupa ce m-am gindit putin si iaca de ce:

1. se invoca pericolul fata de ceilalti participanti la trafic, muste in ochi, pietre in nas, crengi, praf. As fi de acord, dar atunci ce facem, interzicem si castile de chopper (care la urma urmei se pot folosi si pe vitezane) si castile 3 sferturi fara "parbriz" care nu au nici o protectie la asa ceva? Inacceptabil.

 

2. pericolul meu personal din doua motive:

2a. Costurile sociale. Vax, asa ceva nu exista, spitalizarea mi-o plateste asigurarea, ca de aia e obligatorie. Daca nu o plateste militati pentru asigurari obligatorii ca lumea. Daca vreunul are tendinta sa intre prea des in spital, trebuie sa creasca si asigurarea.

2b. Uimitor, dar exista categoria asta numeroasa care vor sa-mi faca mie binele cu de-a sila. Da n-ar fi cazul sa va vedeti de treaba voastra? N-ar fi cazul sa renuntati la ideea de stat tatuc care are grija de mine sa nu ma impiedic? N-ar fi cazul sa nu hotariti voi pentru mine ce e mai important, devla mea sau senzatia de vint in par? Asta imi aduce aminte de salvamarii aia care ma pescuiau la 2m de geamandura si imi dadeau amenzi, iar eu treceam Dunarea de la 14 ani. Ca sa ii evit ori ieseam din teritoriul lor ori asteptam 6 seara si inotam pina la mama naibii. Asa si cu casca, daca ai bani nu-ti pasa, daca nu te duci pe teren privat sau drumuri forestiere sau iti asumi riscul.

Atentie mare la legile astea ca daca se creeaza precedent e naspa. Daca miine o sa descopere unul ca hainele portocalii sint mai sigure si ne pune pe toti sa umblam in portocaliu? Poimiine o sa se interzica motociclismul cu totul ca oricum e periculos.

Asa ca in loc sa tratati efectul mai bine tratati cauza: scoala trebuie sa fie serioasa si sa fie foarte clar bagat la cap de ce trebuie echipament, asa incit unii o sa-l poarte din proprie initiativa, si care nu... nu vad care e problema mea, e pe pielea lor.

 

Inchei cu un citat aproximativ din B. Franklin: "cei ce dau libertatea pe siguranta, nu meriuta nici libertate nici siguranta". Eu vreau libertatea de a-mi risca pielea personala si de a adopta masuririle de siguranta pe care le cred EU de cuviinta, nu altii, statul, militia sau pro-bike.

Daca mai aveti si alte motive decit cele invocate mai sus, sa le aud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am fost impreuna cu Alin si cu Ionut Mistode sa se antreneze pentru supermoto, pe pamant. Am fost pe Autostrada asta noua, cam la km 15, unde pe partea dreapta este in constructie o chestiune, si e mult pamant neted. A fost super interesant, iar nebunia aia de Husqvarna merge de rupe! Oricum, altceva vreau sa va zic.

La ducere, mergand de la intrarea de la Ilioara spre primul semafor (am uitat cum se numeste intersectia, aia cu piata si statia de benzina, parca Salajan), se merge pe o singura banda, ca se lucreaza (de ani de zile) la Metrou. Eram cam la 50 m de semafor si stateam, iar Ionut tocmai facuse un stoppie (endo de fapt) cam la 4-5 metri in fata noastra, ca sa nu se duca mai in fata, sa ne astepte. In momentul ala, ma uit in oglinda, si ce vad... venea frate un scooterist cu mare viteza, dar mare! Cred ca nu se astepta ca Ionut sa fie oprit si a intrat in spatele lui. Din fericire reusise sa franeze ceva, si nu a cazut, doar s-a oprin intr-o parte. In fine, au tras pe dreapta, s-au uitat la motoare, Ionut avea numarul un pic stramb (pe orizontala) si dadeau sa plece. Chestia este ca am vrut sa nu ies din masina, dar nu am rezistat pentru ca... scooteristul NU PURTA CASCA! Avea un Piaggio Beberly cred, de 50 probabil, albastru.

M-am dat jos si l-am intrebat de ce nu are casca, iar raspunsul lui a fost: PENTRU ca nu am! Il mai intreb odata, cum adica nu are... si acelasi raspuns. Pentru ca nu am. I-am explicat ca azi a murit cineva care nu purta casca (fata aceea, pasager) si ca este inconstient. In timp ce pleca am vazut ca nu avea placuta de inmatriculare.

 

In concluzie, unii dintre noi nu poarta casca, si nu din alte motive decat din inconstienta, NU-SI DAU SEAMA DE PERICOLE. Pur si simplu.

Aici unde stau eu ( Popesti-Leordeni ) sunt o gramada de dobitoci cu niste scutere ..

 

1. le au numai pt impresie pt ca nu cred ca merg mai mult de 1km pe zi ..

2. nu sunt inmatriculate.

3. ei nu au carnet.

4. De echipament nici nu mai indraznesc sa vb .. nici macar casca ..

5. nici sa mearga nu stiu -- mers pe sens invers cu 10 metri inainte de intersectie pt a face stanga .. :baubau:

 

Dc vreodata da vreunul din asta peste mine o sa am grija sa nu mai ia nici un fel de carnet in viata lui si sa ia si niste amenzi usturatoare ..

'tui in măsa de tarani inconstienti .. :baldy: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vrajitorul din oz

 

Interesant mesajul tau, dar dupa parerea mea are cateva fisuri.

 

1.

se invoca pericolul fata de ceilalti participanti la trafic,

 

X merge cu masina si loveste (din vina lui) pe Y care merge cu SV650.

 

Varianta 1.

 

Y cade si se loveste la cap, deoarece nu poarta casca. Y sta la 200 metri de locul accidentului, si mergea sa puna benzina. Y se loveste la cap.

Concluzie: X o cam beleste, din vina lui.

 

Varianta 2.

 

Y cade si nu pateste nimic. Se ridica, il injura pe sofer, se duc la Politie. X ramane fara carnet cateva luni. De acum o sa fie mai atent la motociclisti.

Y se duce acasa.

 

Ok, ceea ce am vrut sa zic este ca obligativitatea purtarii castii de protectie are mai multe aspecte. Cel de sus este doar unul. Diferenta este clara, de la puscarie (in cazurile grave) la doar suspendarea carnetului.

 

Mai departe...

2.

Asta imi aduce aminte de salvamarii aia care ma pescuiau la 2m de geamandura si imi dadeau amenzi, iar eu treceam Dunarea de la 14 ani.

 

Nefacand diferenta intre un profesionist ca tine, si un om care inoata odata pe an, salvamarii aia, in principiu, au salvat cateva vieti, prin masurile lor limitative. Cine sunt eu, sa distinga intre cei buni si cei nebuni? Legea e lege, exemplul nu tine.

 

3.

Asa ca in loc sa tratati efectul mai bine tratati cauza: scoala trebuie sa fie serioasa si sa fie foarte clar bagat la cap de ce trebuie echipament, asa incit unii o sa-l poarte din proprie initiativa, si care nu... nu vad care e problema mea, e pe pielea lor.

 

Eu cred ca totusi nu scoala este cauza. Nu-mi spune ca scoala modeleaza caractere!!

 

Cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

X merge cu masina si loveste (din vina lui) pe Y care merge cu SV650.

 

Puschea pe limba-ti :baubau:. Hmmm...deci sa purtam casca ca sa protejam SI soferii. E un argument bun, nu ma gindisem. Mai ales ca si eu sint sofer. Din pacate e primul argument bun.

 

Eu cred ca totusi nu scoala este cauza. Nu-mi spune ca scoala modeleaza caractere!!

 

Nu, dar le sperie :baldy: Ma refer la cei care nu poarta ca nu-si dau seama la ce se expun, e o categorisire facuta mai sus de SVR. Si crede-ma ca si ceilalti care nu poarta din "rebeliune" mai pot convinsi cu bataie constanta la cap, mai ales pe masura ce capata familii si imbatrinesc. In USA nu e obligatoriu echipamentul in statele pe care le stiu eu, dar sa stii ca la scoala fac o treaba foarte buna in a explica (uneori prin intermediul fricii: uite ce se poate intimpla) de ce trebuie echipament.

 

Nefacand diferenta intre un profesionist ca tine, si un om care inoata odata pe an, salvamarii aia, in principiu, au salvat cateva vieti, prin masurile lor limitative. Cine sunt eu, sa distinga intre cei buni si cei nebuni? Legea e lege, exemplul nu tine.

 

Uite aici nu sint de acord deloc. Nu e vorba de cei buni si ne-buni, e vorba ca ar trebui sa ai dreptul macar sa te ineci in Romania. O sa-mi spui ca nu aveam decit sa plec de pe plajele publice, dar e mai usor de zis decit de facut pentru ca la Costinesti aproape toata plaja cu nisip decent e acoperita de salvamari. Daca te duci la mare si nu ai dreptul sa inoti, toata esenta marii dispare, ca asa sa te arzi la soare si sa te uzi din lighean poti si pe trotuoar in centrul Bucurestiului. E ca si cum te-ai duce la munte si n-ai avea acces pe munte. E ca si cum ti-ai lua motocicleta si n-ai avea acces pe strada. E ca si cum te-ai duce la surfing sau scufundari si n-ai avea voie sa intri in ocea. Sau e ca si cum ai merge cu motocicleta dar ai fi OBLIGAT sa porti nus ce haine si casti. Ma rog, poate aici exagerez putin.

Dar oricum, intrebarea ramine: cum pui limita intre ce e prea periculos si ce e acceptabil de periculos? Lipsa castii e periculoasa, dar protectiile, airbagul de git, geaca de piele, protectia de coloana, haina portocaie? Motocicleta in sine? Limite de viteza mai mici si strict aplicate? De ce sa te opresti la casca, unde tragi linia?

Nu pot sa nu ma intorc la exemplul SUA: astia sint disperati cu securitatea, merg pina acolo incit iti taie orice placere de dragul securitatii. De exemplu nu e nici o distractie mersul pe sosea, limitele de viteza sint foarte mici si nu iti permiti sa te avinti peste ele ca in Romania pentru ca masurile sint foarte dure. Daca totusi in tara asta nu se cere casca de protectie, ma gindesc ca un motiv trebuie sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu atat stiu: La Brasov cand am cazut la 40kmph ... AM DAT CU CAPUL!!!

 

Daca nu aveam casca ... nu vreau sa stiu nimic. Am ochelari de vedere ... CIOBURILE unde intrau? Nu in oki?

 

Deci ... NOROC CU CASCA. Si eram la parada. 90% dintre persoanele de acolo nu aveau casca.

 

Eu nu plec fara casca. E vitala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am votat NU. E treaba fiecaruia cat instinct de conservare are sau cata consideratie ptr. binele pasagerului. Si eu am avut un accident acum 6-7 ani care ar fi avut urmari mai grave daca nu aveam casca si de atunci sunt un adept infocat al folosirii ei. Dar, repet, este absolut treaba fiecarui posesor de permis categoria A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am mai zis, metoda corectionala directa nu prea are efect in romania, din cauza efectului de spaga. Chiar si asa, procentul celor care merg fara casca , prinsi, opritzi si amendatzi, ar fi foarte mic. DAR popularizarea care ar veni la lansarea legii, constientizarea de catre fiecare scuterist, mopedist, choperist sau vitezist etc a ceea ce inseamna sa dai cu teasta goala de asfalt in cadere de la un metru jumate (la cat e capul de asfalt in mod normal) ar da rezultate. Ma rog... poate sunt prea optimist, dar din cate am vazut eu, mass-media ar musca imediat la chestia asta, ca doar e masura opresiva puternica. A... iar cu scoala... pe vremuri am inteles ca la scoala de soferi sau chiar la militzie li se aratau soferilor poze cu fatalitatzi rezultate in urma accidentelor. Ei bine, aici sunt pentru. Uite ca asa mi-a venit o idee care poate chiar o sa dea rezultate. Sa scoatem niste poze (luate digital de pe net, dar printate la centru foto) cu imagini macabre (ala cu cutia desfacuta si creierii imprastiatzi, langa moped - pe mine unul m-a marcat pe viatza :baubau: ) si sa distribuim cate un set de poze de-astea (4-5) la fiecare instructor moto cu rugamintea de a le arata fiecarui elev invatzacel. Nu ma luatzi cu "unii sunt prea sensibili pentru imagini dure". Ce zicetzi ? Eu zic ca ar avea efect, cel putzin asupra celora care trec pe la scoala moto si o sa ia permis, pe viitor. Ce ne facem insa cu ceilaltzi.... si in primul rand ma gandesc la pustii care merg pe scutere prin oras (in fiecare zi vad cel putzin cate un scuter cu cate doi copii pe el...) Probabil trebuie sa se intample o tragedie de genul asta, in bucuresti, ca sa vina televiziunile si sa sara si militzia cu masuri... Asta e... ne lipseste spriritul de prevenire, predomina fatalismul... tipic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa renuntam la obligativitatea purtarii castii de catre sofer, si insituirea unei amenzi de 25 de milioane pentru pasager, dar amenda aplicabila soferului.

 

Sincer sa fiu mi se pare mai corect.

 

Am mers cu nevasta in spate iar casca mea a fost la ea... (eu fiind fara, logic).

Intervine urmatorul aspect. De ce oare se presupune ca pasagerul, daca este matur, nu are dreptul sa aleaga daca sa poarte sau nu casca?!

Nu se poate invoca scuza ca nu stie la ce pericol se expune! Unii stiu la fel de bine.

 

Din pacate, atunci cand vrei sa faci un bine cu forta nu faci decat sa ingradesti si mai mult optiunile (si asa limitate!!) ale omului.

Fumatul dauneaza sanatatii, hai sa bagam lege care sa interzica la toti! E spre binele lor!

Alcoolul la fel! Portul castii, apoi sporturile extreme, apoi motocicletele, apoi ce mancam, etc..etc... Fiecare precedent creaza un nou motiv pentru a mai ingradi inca ceva! Si veti zice ca nu o sa se exagereze... Ba da! Fiindca exista prea multi "buni samaritani" care stiu ce este bine sau rau in locul meu! Fratilor, am cumva scris pe frunte "Salvati-ma"!! (de clopotel :baubau: )......... Let me be!!!

Port casca integrala de bunavoie dar nu ma luati cu asa e mai bine pentru tine! Prefer sa aleg eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervine urmatorul aspect. De ce oare se presupune ca pasagerul, daca este matur, nu are dreptul sa aleaga daca sa poarte sau nu casca?!

 

Foarte simplu, daca soferul stie despre ce riscuri este vorba, exista sansa ca pasagerul sa fie total neavizat (gen fufa blonda care vrea sa se dea pe motor, sau coleg de servici care vrea sa vada si el cum e... etc) caz in care el ia o decizie (de a merge fara casca... un pic) fara a cunoaste datele problemei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte simplu, daca soferul stie despre ce riscuri este vorba, exista sansa ca pasagerul sa fie total neavizat (gen fufa blonda care vrea sa se dea pe motor, sau coleg de servici care vrea sa vada si el cum e... etc) caz in care el ia o decizie (de a merge fara casca... un pic) fara a cunoaste datele problemei.

Da! sau poate fi vorba despre mine in ipostaza de pasager, mergand fara casca impreuna cu un prieten... Stiu f. bine la ce risc ma supun?!

Cum faci diferentierea?!!! Daca aplici principiul las ca-i mai bine pt toti atunci ?!!! Ajungem iarasi la problema "bunului samaritean"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un principiu de baza al democratiei (cel putin al celei de tip american) zice ca poti sa faci ce vrei tu, cat timp nu deranjezi sau afectezi negativ pe ceilalti.

 

In 99.9999% din cazuri, nepurtarea castii nu ma va afecta decat pe mine, cel care nu o poarta. Aici bag si pasagerul in aceeasi oala, pentru ca e matur si responsabil si nu-l obliga nimeni sa se urce pe motor fara casca.

 

Sansele ca prin nepurtarea castii sa fac rau la altii sunt doar pur teoretice si infime, de altfel nu am auzit de nici un accident in care sa fie ranit altcineva decat motociclistii.

 

Prin urmare, daca eu am chef sa fiu inconstient si sa fac un joyride sinucigas, nu ved de ce ar trebui cineva sa ma impiedice, ca in fond e viata mea si fac ce vreau cu ea.

 

Cam asta ar fi si explicatia pentru care in unele locuri din lume (de ex. in unele state din USA) casca nu e obligatorie.

 

Deci am votat NU.

 

Ceea ce ar trebui sa fie obligatoriu, este o campanie de constientizare si responsabilizare a "renegade"-ilor care vor neaparat sa mearga fara casca, sa stie pericolele la care se expun. Daca isi fac apoi alegerea in deplina cunostinta de cauza, e problema lor, noi ca societate ne-am facut datoria.

 

PS. Eu nu merg niciodata fara casca, particip la discutie doar ca principiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sansele ca prin nepurtarea castii sa fac rau la altii sunt doar pur teoretice si infime, de altfel nu am auzit de nici un accident in care sa fie ranit altcineva decat motociclistii.

 

Din pacate, ieri, pe la Targu Mures, a fost un accident cu urmari grave. Un motociclist a intrat in depasirea unui camion, iar in fata camionului un alt camion cu remorca dupa el facea stanga (se pare ca regulamentar). Soferul nu are mai nimic, dar pasagera a murit, si NU PURTA CASCA. Oare ce sanse avea sa scape daca avea casca? De ce nu i-a dat baiatul ala casca ei, daca aveau doar una?

 

In continuare vad ca majoritatea nu sesizati ceea ce inteleg eu sa spun (e doar vina mea) si anume ca de multe ori, purtarea castii are implicatii mai mari decat... e treaba mea ce fac, e democratie, risc pentru mine. Revedeti cazul cu X care accidenteaza pe Y.

 

In 99.9999% din cazuri, nepurtarea castii nu ma va afecta decat pe mine, cel care nu o poarta.

 

Si familia, care trebuie sa vina la spital... ca sa nu ne referim la cazurile mai grave.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbiti de cativa scuteristi fara casti. :baldy: :D :D

 

Veniti,fratilor,sa vedeti cati sunt la Craiova,ca va-ngroziti.Sunt peste tot pe unde te uiti.Sa-i vedeti ce baga la ora si fara tricou.Credeti ca le face ceva politia?!N-au nici o treaba.Trec pe langa ei vajaind.Probabil ca s-au saturat de copii de bashtani si tot felul de vedete pline de bani si pile. :baubau:

 

Aseara au fost niste liniute in Craiva la aeroport,o sa vedeti mai mult k sigur la stiri diseara (Prima,Tvr,mi se pare ca a fost si Protv).Au fost acolo vreo 9-10 scuteristi si cam toata politia craioveana.Nici nu i-au intrebat de sanatate.Dar,surpriza placuta a fost la intoarcerea in oras.Am vazut pe un scuter Peugeot nou-nout si inmatriculat, 2 pasageri (el+ea) CU CASTI.Nu mi-a venit sa cred ce vedeam si sincer,le statea chiar bine. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi initial am votat da, unii dintre voi au adus niste argumente logice si corecte...fiecare e responsabil de capul lui SI DE AL PASAGERULUI. Nu e nevoie de o amenda uriasa care sa te prinda in "offside".Singura metoda prin care te asiguri ca motociclistul cunoaste riscurile e sa introduci in programul scolii moto o parte despre echipament.In continuare sustin ideea obligarii scolilor moto de a respecta un anumit program, ca proaspatul posesor de permis sa nu mai fie in primele mii de km "carne de tun" pana invata pe pielea lui. Odata pus in tema, e decizia lui daca isi tine creierii in casca sau pe asfalt, pielea in costum sau pe asfalt. :P Cand am facut eu scoala mi s-a pus un tzucal pe cap numai la examen....nu era practic o casca, era un castron, si ala crapat si lipit, scria pe el cu pensula "scoala" cu "s"-ul scris pe dos :baubau:

 

Cu pasagerul e alta problema...eu unul refuz sa iau pasager fara casca.De multe ori ma roaga cate unul (una :D ) sa ii plimb si pe ei o tura...raspunsul care ma scapa de mai multe explicatii de ce nu am chef sa ii plimb e "Ai casca? " :D Evident, nu au :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In continuare vad ca majoritatea nu sesizati ceea ce inteleg eu sa spun (e doar vina mea) si anume ca de multe ori, purtarea castii are implicatii mai mari decat... e treaba mea ce fac, e democratie, risc pentru mine. Revedeti cazul cu X care accidenteaza pe Y.

 

SPER ca nu am inteles. Adica eu trebuie sa port casca in asa fel incat X sa nu pateasca nimic, dupa ce ma da pe mine, Y, cu capul de asfalt, din vina lui ?!?! Nu m-am gandit niciodata ca o casca pe cap e ... "license to kill" pentru ceilalti. Daca asta e motivul, nu as mai purta casca (glumesc) si atunci X ar fi atent din prima, nu ?!

 

Ceea ce ar trebui sa fie obligatoriu, este o campanie de constientizare si responsabilizare a "renegade"-ilor care vor neaparat sa mearga fara casca, sa stie pericolele la care se expun. Daca isi fac apoi alegerea in deplina cunostinta de cauza, e problema lor, noi ca societate ne-am facut datoria.

 

... si revin, mie la scoala de soferi nu mi-a spus nimeni ca motocicleta nu e o bicicleta mai mare, si ca o tranta cu moto poate avea alte urmari decat o banala tranta cu bicicleta. O sa ziceti ca era evident, si sunt eu un tampit, dar uite ca nu am cazut cu moto decat la viteza mica (de vreo 3 ori), si nu as fi patit mai nimic nici fara echipament (in afara de niste julituri nasoale, probabil :baubau: Daca nu as fi avut net si nu m-as fi putut informat asa, cu siguranta nici nu mi-as fi pus problema echipamentului...

 

Nu vreau sa zic ca scoala e "de vina", dar sunt destul de sigur ca e un loc unde daca s-ar face schimbari "in bine", s-ar obtine rezultate vizibile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi initial am votat da, unii dintre voi au adus niste argumente logice si corecte...fiecare e responsabil de capul lui SI DE AL PASAGERULUI. Nu e nevoie de o amenda uriasa care sa te prinda in "offside".Singura metoda prin care te asiguri ca motociclistul cunoaste riscurile e sa introduci in programul scolii moto o parte despre echipament.In continuare sustin ideea obligarii scolilor moto de a respecta un anumit program, ca proaspatul posesor de permis sa nu mai fie in primele mii de km "carne de tun" pana invata pe pielea lui. Odata pus in tema, e decizia lui daca isi tine creierii in casca sau pe asfalt, pielea in costum sau pe asfalt. :P Cand am facut eu scoala mi s-a pus un tzucal pe cap numai la examen....nu era practic o casca, era un castron, si ala crapat si lipit, scria pe el cu pensula "scoala" cu "s"-ul scris pe dos :baubau:

 

Cu pasagerul e alta problema...eu unul refuz sa iau pasager fara casca.De multe ori ma roaga cate unul (una :D ) sa ii plimb si pe ei o tura...raspunsul care ma scapa de mai multe explicatii de ce nu am chef sa ii plimb e  "Ai casca? " :D Evident, nu au :baldy:

Imi sustin in continuare parerea ca trebuie mentinuta obligativitatea purtarii castii, chiar si pentru cei super pregatiti. Ti se poate intampla cand te astepti mai putin si in modul cel mai stupid.

Obligativitatea purtarii castii a fost introdusa tocmai pentru a-i proteja pe unii dintre noi de ei inshishi, de fitele pe care le au si ca masura deprotectie din partea autoritatilor.

Shi pot sa va mai aduc argumente pro cate zeci de pagini vreti.

Purtati casca fratilor. Shi, daca se poate, integrala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

portul castii e obligativitate prin lege ar fi suficient sa se aplice legea ... amenda e de minim 500k ... nu foarte mare dar nici de neglijat.

 

din pacate cei care au redactat legea, se pare ca au omis sa spuna cum se poarta casca :baldy: ... stiu cazuri in care motociclisti opriti de politist au scapat deoarece purtau casca ... pe mana. :baubau:

 

so ...

 

acum ... eu as mai zice si altceva ... chiar daca voi supara iar poporul motociclist

nu sunt de acord sa marim amenda pentru ne folosirea castii ... daca nu marim si amenda pentru depasire vitezei maxime legale cu peste ... sa zicem 50 km/h

 

nepurtarea castii nu este o cauza reala a accidentelor in schimb viteza excesiva ... comportamentul agresiv ... inconstienta ... DA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marim si amenda pentru depasire vitezei maxime legale cu peste ... sa zicem 50 km/h

 

... pai pentru asta iti ia carnetul... nu e suficient ??

intreaba-l pe bhairava :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era o chestie ... mai mult teoretica

 

ma refeream la comportamentul nostru in trafic ... care uneori lasa de dorit ...

 

ii vad pe unii zmei (io inclus) care alearga ca nebunii ... si sa vezi ce mielusei se arat dupa ce au intrat in nush ce masina sau ... ceva de genu ...

 

adica ... ce vreau eu sa zic e ca echipamentul iti mareste sansele sa supravietuiesti iun caz de accident ... si vad multe discutii pe tema asta ceea ce e ok

 

nu vad insa discutii prea multe ... anti - road-rage :baubau: ceea ce nu e chiar ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja suntem la a 5 a pagina si presupun ca o a continue

casca , purtarea castii , nu cred ca e vb de obligativitate prin lege , eu cred ca este vb de un gest care da dovada de maturitate , eu o s-o port si cu asta am terminat , nu inteleg de ce unii tind sa iasa in evidenta cu prostia ( nepurtarea castii )

am pus punct si bafta la toti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am votat nu .....voua chiar va place sa vi se faca bine cu fortza???? ca o port sau nu e treba mea nicidecum a statului

Nu ne place cu forta, da' unii ne-am maturizat mai tare si ne dam seama ca e spre binele nostru.

Mai gandeste-te: poate te desprinzi din randul celor care ne-au dat renumele de "donatorii de organe".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...