Sari la conținut

De Data Asta Nu Am Mai Scapat.... - 29.03.2007


mmisulicaa
 Share

Postări Recomandate

cred ca e deja clasic, eu pe prima banda (jumate ocupata de masini parcate) el pe a doua paralel cu mine si face dr. ghici peste cine?....dap peste mine. o sec doua mai tarziu se termina debandada. el nici nu stia ce s-a intamplat.

pagube: mana rupta, ceva julituri, moto destul de sifonata(bord aparatori, aripa manete etc).

 

intrebarea este: care a mai trecut prin asa ceva, sa imi zica si mie care e procedura cu reparatu pe asigurarea lui. service-uri autorizate(e un ktm), acte, eventual pe unde sa am grija. etc

 

 

p.s. sigur o sa se intrebe: da am fost la politie, da a iesit vinovat, da i s-a ridicat permisul, si da i-am facut o propunere sa o rezolvam pe cale "amniabila" vad maine dc o accepta, daca nu the whole show: i.m.l., plangere, tribunal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Norocul tau ca nu era ala vreun smecher ...politzist etc...cu fudulii mari ca te scotea ca executai depasire ilegala pe dreapta....ca asa-i la noi: mori cu dreptatea-n bratze.

Daca moto e ceva mai veche...5-10 ani, ai pus-o, ca asigurarea lui RCA iti va plati n umai dc pui piese second hand. Daca pui noi platesti tu diferentza. Daca ai casco (dar nu iti face nimeni casco dc e veche moto...) te-ai scos.

Asta e...nu e ghinion, este riscul asumat cand pleci pe 2 rotzi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nasoale vesti imi dai.... moto nu e chiar noua.

totusi nu e chiar asa cu riscul. risc e atunci cand ies prin padure si e riscul sa iau un pom in brate (mi=l asum). asta e ghinion..... puteam sa fiu pieton sa sa se urce cu masina pe mine cat tip eram pe trotuar (cam asa vad eu treaba). eram cat se poate de regulamentar.

Editat de mmisulicaa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca e deja clasic, eu pe prima banda (jumate ocupata de masini parcate) el pe a doua paralel cu mine si face dr. ghici peste cine?....dap peste mine. o sec doua mai tarziu se termina debandada. el nici nu stia ce s-a intamplat.

pagube: mana rupta, ceva julituri, moto destul de sifonata(bord aparatori, aripa manete etc).

 

intrebarea este: care a mai trecut prin asa ceva, sa imi zica si mie care e procedura cu reparatu pe asigurarea lui. service-uri autorizate(e un ktm), acte, eventual pe unde sa am grija. etc

p.s. sigur o sa se intrebe: da am fost la politie, da a iesit vinovat, da i s-a ridicat permisul, si da i-am facut o propunere sa o rezolvam pe cale "amniabila" vad maine dc o accepta, daca nu the whole show: i.m.l., plangere, tribunal.

 

 

FACTURI

 

Daca te tine, si e cea mai sigura sansa, repara-ti motoreta pe banii tai si apoi ii dai in judecata. Facturi pentru tot ce faci!!!!!!!!!!!!!! Altfel.... ajungi ca mine sa ii dai in judecata.

Editat de patraulea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce sa zic misulica....

multa sanatate!

iar din punctul de vedere al asigurarii vezi ca sunt obligati sa iti dea banii pe reparatii

un bun prieten al meu a patit-o cu un suzuki bandit din 95 si i-au dat astia de la asigurari banii. problema este ca s-ar putea sa nu mai gasesti piese noi, daca e mai veche motoreta.

el a avut rezervorul stramb si a fost la astia la suzuki dar i-au spus ca nu se mai fabrica tipul ala de rezervoare :crack: si.....

totusi, asa cum spunea si patraulea, iti trebuiesc facturi pentru tot ce faci.

in rest....

inca odata sanatate si multa bafta pe viitor!

asfalt uscat !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai luat RCA'ul aluia.

Next steps:

1. Suni la asigurator (unde a avut ala RCA) si ceri deschiderea unui dosar de daune

2. Te duci cu mobra la service ptr a'ti face un deviz. Inainte de a incepe mecanicii sa dea jos piese de pe mobra ar trebui sa vina sa faca poze cel de la RCA

3. Preocupa'te ca asiguratorul sa iti ia ca valoare de nou valoarea mobrei tale din magazin, de acuma. Ptr asta zbate'te si obtine de la dealer o oferta pentru un model identic cu al tau si inmaneaza aceasta oferta asiguratorului. De obicei aici este singurul punct in care asiguratorii te ard, ca iau valoare de nou o valoare din catalogul schwacke, insa acolo e FARA taxe..

4. Scoate "certefecat" de la IML ptr mana ta rupta. Iti va folosi ptr a'l determina pe gigel sa iti dea restul de bani peste ce iti da RCA pentru a acoperi devizul, daca va fi cazul. Practic va fi singurul tau argument forte ptr a'l determina sa faca asta. Ii spui ca vei semna la politie pentru NUP numai daca va plati, daca va fi cazu.

5. Multa bafta si rabdare. Cu ceva pisalogeala si insistente se termina totul inainte de 2 luni.

 

PS: NU MAI DEPASITI PRIN DREAPTA!! Nici un sofer nu se gandeste ca daca e pe prima banda si vrea sa faca dreapta intre el si bordura e posibil sa mai existe ceva. Niciunul nu se uita in oglinda la aceasta manevra. Asa ca actionati in consecinta si paziti'va!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca e deja clasic, eu pe prima banda (jumate ocupata de masini parcate) el pe a doua paralel cu mine si face dr. ghici peste cine?....dap peste mine. o sec doua mai tarziu se termina debandada. el nici nu stia ce s-a intamplat.

pagube: mana rupta, ceva julituri, moto destul de sifonata(bord aparatori, aripa manete etc).

 

intrebarea este: care a mai trecut prin asa ceva, sa imi zica si mie care e procedura cu reparatu pe asigurarea lui. service-uri autorizate(e un ktm), acte, eventual pe unde sa am grija. etc

p.s. sigur o sa se intrebe: da am fost la politie, da a iesit vinovat, da i s-a ridicat permisul, si da i-am facut o propunere sa o rezolvam pe cale "amniabila" vad maine dc o accepta, daca nu the whole show: i.m.l., plangere, tribunal.

Insanatosire grabnica!!!

Cu asigurarile o sa ai ceva probleme dar se trece peste daca stii cum sa pui problema. Dute cu motocicleta intr-un service autorizat pentru o proforma la toate piesele care au avut de suferit. Nu repara nimic (sau cel putin asa sa le zici celor de la asigurari), tot ce ii afectat schimbi!!! In schimb, de pe cel vinovat poti scoate ceva bani pentru a nu merge mai departe in instanta. Daca tu nu te impaci cu el, atunci se merge in instanta si dupa vreo 1-2 ani de judecata o sa iasa vinovat, o sa trebuiasca sa-ti dea despagubire morala si sa suporte toate cheltuielile de judecata si o sa se aleaga si cu dosar penal pentru vatamare corporala din culpa. La fel am patit si eu, dar in cele din urma m-am impacat cu cel vinovat. Bafta. Daca ai ceva nelamuriri id-ul meu de mess este buggy12000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mana cum s-a rupt? Fractura deschisa/inchisa? Ce oase mai exact? Cate fragmente? Ligamente afectate, nervi, circulatie?

 

Fierul se repara mai repede decat mana, de asta sa fii sigur.

 

Si faptul ca putea sa se urce o masina pe tine in timp ce mergeai pe trotuar. Corect. Dar numai daca imparteai cu vreo 25 probabilitatea de a te accidenta pe motor.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatate maxima iar data viitoare incearca sa ai viteza mica la astfel de manevre .. Am fost in aceeasi situatie lovit de o tanti care nu s-a asigurat dar nu a reusit nici macar sa ma darame asta ca o depaseam cu o viteza de + 5 km/h fata de viteza ei . Daca veneam mai tare aveam aceeasi soarta . Inca o data multa sanatate si recuperare grabnica si sper sa fie invatatura . :crack:

 

 

 

cat despre mobra da-o dreaq ca e fier si se face :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor pt urari si mai ales pt sfaturi(daca va mai amintiti ceva drop a line here).

 

 

 

 

 

Sanatate maxima iar data viitoare incearca sa ai viteza mica la astfel de manevre .. Am fost in aceeasi situatie lovit de o tanti care nu s-a asigurat dar nu a reusit nici macar sa ma darame asta ca o depaseam cu o viteza de + 5 km/h fata de viteza ei . Daca veneam mai tare aveam aceeasi soarta . Inca o data multa sanatate si recuperare grabnica si sper sa fie invatatura . :crack:

cat despre mobra da-o dreaq ca e fier si se face :kick:

 

viteza mea de deplasare era de 40km/h si am plecat de la trecerea de pietoni aproape paralel cu el. el s-a dus un pic in stanga (o fi ferit ceva) si apoi a luat de volan.puteam sa fiu pilot de curse ca de evitat tot nu il evitam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte important: mergi la dealer autorizat ktm ...din cate stiu e unul in pipera si sa-ti faca devizl pt toate piesele noi...dupa care te duci cu el la asigurari. chiar si cea mai putin zgariata piesa...daca e trecuta acolo in dovada de la politie o inlocuiesti.

 

aia de la asigurari o sa inceapa "domne ca asta cred ca era zgariata inainte...ca asta e prea putin zgariata...ca asta merge reprata" ...moment in care le zici "aveti cumva diploma de mecanic acreditata de ktm?" daca tot insista mergi frumos la ktm inapoi sa iti dea o hartie semnata si stampilata in care sa declare ca acele piese trebuie inlocuite (in mod normal nu ar trebui sa te refuze baietii de acolo) iar cu hartia aia pot sa-ti suga poola mormolocii aia de la asigurari (oricum cei cu care vei vorbi tu sunt niste sclaveti nu au nici un pic de autoritate acolo...daca incepi sa faci un pic scandal sa vezi cum il cheama pe dom' director care te ia cu frumosu'

toate vrajelile alea pe care ti le baga la inceput functioneaza cu oamenii care nu-si cunosc drepturile...si cred ca asa e cum zice asiguratorul

 

asiguratorul RCA nu are dreptul sa iti dea tie mai putini bani decat sunt trecuti pe facturi

 

p.s. daca te trimit la politie dupa documente aditionale gen copie dupa nush ce declaratie....le zici frumos ca nu au dreptul sa iti ceara tie asta...daca au nevoie de copii dupa dosar pot sa sune direct la politie d-aia e trecut acolo numele si sectia lu' nenea politistu' care s-a ocupat de dosarul tau

 

(astea sunt experientele personale..daca altcineva mai stie ceva...)

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai e o varianta nasoala cu rca-ul ...... la dosare cu daune mai mari incep calculele cu valoarea de nou a motorului ... din care o sa-ti scada vechimea si uzura lui......de ex de la 5.000 E o sa ajungi la o valoare de 2.400 E(valoarea actuala) chiar daca motorul tau valoreaza pe piata 3.500E pe ei nu-i intreseaza ei o sa-ti dea pretul lor pt anul respectiv si uzura motorului . faza nasoala vine ca atunci cand pagubele depasesc 70% (daca nu ma insel) din valoarea la care ti-au evaluat ei motorul o sa-ti dea dauna totala...pt ca reparatiile ar costa mai mult decat este evaluat motorul :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai luat RCA'ul aluia.

Next steps:

1. Suni la asigurator (unde a avut ala RCA) si ceri deschiderea unui dosar de daune

2. Te duci cu mobra la service ptr a'ti face un deviz. Inainte de a incepe mecanicii sa dea jos piese de pe mobra ar trebui sa vina sa faca poze cel de la RCA

3. Preocupa'te ca asiguratorul sa iti ia ca valoare de nou valoarea mobrei tale din magazin, de acuma. Ptr asta zbate'te si obtine de la dealer o oferta pentru un model identic cu al tau si inmaneaza aceasta oferta asiguratorului. De obicei aici este singurul punct in care asiguratorii te ard, ca iau valoare de nou o valoare din catalogul schwacke, insa acolo e FARA taxe..

4. Scoate "certefecat" de la IML ptr mana ta rupta. Iti va folosi ptr a'l determina pe gigel sa iti dea restul de bani peste ce iti da RCA pentru a acoperi devizul, daca va fi cazul. Practic va fi singurul tau argument forte ptr a'l determina sa faca asta. Ii spui ca vei semna la politie pentru NUP numai daca va plati, daca va fi cazu.

5. Multa bafta si rabdare. Cu ceva pisalogeala si insistente se termina totul inainte de 2 luni.

 

PS: NU MAI DEPASITI PRIN DREAPTA!! Nici un sofer nu se gandeste ca daca e pe prima banda si vrea sa faca dreapta intre el si bordura e posibil sa mai existe ceva. Niciunul nu se uita in oglinda la aceasta manevra. Asa ca actionati in consecinta si paziti'va!

 

Prin lege evaluarea se face dupa catalogul Schwacke, cu exceptia celor noi sau aproape noi pt care exista factura de achizitie, indiferent daca are sau nu o oferta de pretz de la dealer pt acelasi model de moto dar de fabricatie recenta.

La aceasta valoare din catalog, normal fara taxele corecte, se aplica coeficient de vechime, de uzura de ..... si uite asa iti iese o valoare, cam jumate din cea reala a pietii si asta cu noroc.

Pasii de urmat sunt cei de sus si daca vinovatul nu e de acord sa plateasca direct diferentza de la suma ce o da rca-ul lui si pana la deviz, singura cale e tribunal si da conteaza daca apare acolo IML si tot tacamul zile de spitalizare, recuperare, fizioterapie, zile de incapacitate, "traume" de tot felul samd...

E mai dificil cu tribunalul pentru ca se poate lungi destul pana sentinta sa devina definitiva si irevocabila (poate dura ani, nu numai 2 luni cat s-a zis mai sus. 2 luni pot fi numai in prima faza, dar dupa judecatorie, urmeaza recurs, apel, inalta curte daca e cazul sau CEDO) , dar in acest caz, la sfarsit de tot si despagubirile trebuie, sau, o sa fie pe masura timpului "pierdut".

Te sfatuiesc sa incerci sa rezolvi partea financiara direct, ca altfel o sa iti vina acru de drumurile la tribunal, care vin cu tot tacamul de prostii, nervi, spume, timp pierdut, iar daca ala are si cine stie ce avocat, o sa ramai uimit de ce poate iesi.

Bafta si sanatate maxima!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Treaba cu piesele second si cu uzura am mai auzit-o si de la alti prieteni patziti. Problema e alta si anume ca asiguratorii sunt niste smecherashi care, ca orice smecherash, sunt fericiti cind iau banii dar profund indurerati cind trebuie sa plateasca. Desi nu e nici legal si nici moral, astia lucreaza " dupa fatza clientului" si incearca diverse metode de intimidare. Ideea de baza este ca, atunci cind i-au luat banii aluia cu masina, i-au luat ca "asigurare de raspundere civila pentru tertzi" si nu scrie nicaieri ca daca ala pe care l-a pocnit avea un KTM vechi, o sa-i dea bani mai putini ci ca o sa suporte reparatiile pe care le implica. Eu unul, consider ca, dupa stat care e campion la luat banii de pomana, vin tare din urma asiguratorii. De ce sa-ti iei piese second hand ca ei iti iau banii pe RCA in functie de cilindree. Din pacate, o sa vrei sa scapi cit mai repede si-o sa ti se faca lehamite de birocratie si de nesuferitii aia. Daca ai nervi, tine-te tare. Daca ai bani, suporta reparatia si apoi, daca nu vor sa-ti dea banii aia de la asigurari, da-i in judecata. O sa dureze, o sa te frece dar in timpul asta tu o sa le faci reclama negativa, o sa faci plingere la ANPC, o sa tzipi in gura mare si-o sa-ti faci avatar cu " compania cutare fura clientii, atentie" etc etc. Noi o sa dam mai departe... macar atita lucru putem face

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Out Of Control

"asiguratorul RCA nu are dreptul sa iti dea tie mai putini bani decat sunt trecuti pe facturi"

 

Am uitat sa spun mai sus ca aceasta afirmatie e falsa.

In cazul concret al repararii motocicletei, unde stim toti ca piesele sunt mai scumpe la un moment dat decat motocicleta in sine, RCA-ul nu e obligat sa plateasca mai mult decat este evaluata motocicleta.

In cazul KTM-ul, sa zicem ca acest motor a fost evaluat de RCA (mai mult sau mai putin ortodox) la 3000, iar reparatia este 7000, in acest caz iti va da 3000 si epava sa te speli cu ea pe cap, daca nu o va scadea si pe acesta din suma de 3000 si vei lua 2000 si epava.

Chiar daca ai factura de la service, pt piese si manopera de 7000, RCA-ul NU ACOPERA aceasta valoare daca depaseste suma rezultata din evaluare. Diferentza nu se obtine decat in urma unui proces civil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ÂŞi dacă am un motor relativ nou, care în catalog costă 10.000e, adică atât cât am dat Âşi eu pe el, am un accident, pagubă totală, din vina celuilalt, asiguratorul lui îmi dă 10.000e? Sau mai puțin? ÂŞi cu restul de bani ori obțin de la vinovat sau de la CASCO al meu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi dacă am un motor relativ nou, care în catalog costă 10.000e, adică atât cât am dat şi eu pe el, am un accident, pagubă totală, din vina celuilalt, asiguratorul lui îmi dă 10.000e? Sau mai puţin? Şi cu restul de bani ori obţin de la vinovat sau de la CASCO al meu?

In cazul in care ai casco, obtii exact valoare la care a fost asigurata motocicleta, nu ai nici o problema, te doare la basca. Nici nu te mai agiti cu RCA_ul celui vinovat. te duci direct unde ai casco, ei iti fac dosarul, in cazul in care e dauna totala tu iei valoarea asigurata, plus minus francize daca ai. Apoi casco, ia prin regres suma de la rca, eventual pt diferentza il da in judecata pe soferul vinovat, dar cel mai important e ca tu nu ai nimic de facut, scapi repede si fata batai de cap.

Editat de Fire929
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@misulica

Pentru bani:

Fiindca traiesc departe nu am experienta cu asigurarile romanesti, dar asigurarea aici face exact acelasi lucru. Au o lista de preturi pe ani de fabricatie si marca. Cand valoarea reparatiei (devizului de la service) e mai mare decat valoarea mobrei iti dau banii (cat cred ei ca face mobra) si iti iau si mobra. Mobra ajunge la un cimitir care se ocupa cu dezmembrarea si probabil banii rezultati sunt impartiti intre asigurator si operatorul cimitirului.

Pentru mana:

Ai grija si ingrijeste-te! Poti primi bani tot de la asigurare, cel putin aici, pentru pierdere de venituri (n-ai putut munci, cheltuieli la spital, recuperare, etc) deci incearca si acolo, cred ca e posibil.

Pentru accident in sine:

Din punct de vedere legal n-ai nici o vina, dar pentru protectia ta viitoare invata ca oamenii nu se uita si chiar cand se uita nu vad si chiar cand vad uita repede. Ce vreau sa zic este ca daca ai fost in paralel cu el la stop trebuia ori s-o frigi si s-o iei inainte or s-o lasi moale. Alegerea ta sa mergi in paralel a fost gresita din punctul de vedere al sanatatii tale asa ca evit-o in viitor.

 

O ultima nota asupra unei alte dicutii cu BMW-ul care face la stanga si desi "s-a asigurat" n-a vazut motociclistul din unghiul mort. Ce invat de acolo este ca soferul nu stie sa se asigure si nu-si cunoaste masina. De asemenea motociclistul s-a bazat din nou pe faptul ca va fi vazut, ceea ce l-a costat, daca nu bani cel putin o sperietura, timp pierdut la spital si politie si multe zile de plimbari placute, cand motocicleta va fi la reparat.

 

NIMENI NU POATE AVEA MAI MULTA GRIJA DE VOI DECAT VOI INSIVA. FERITI-VA!

 

Va doresc la toti un sezon de vis!

Editat de Ion54
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la noi de la asigurare nu primesti nimik pt ranile "achizitionate". sunt sanse sa scot de la el, prin tribunal, pt cheltuielile cauzate de conditia mea.

 

despre mersul in paralel: nu prea ai cum sa nu cand sunt masini una dupa alta. si ce a facut diferenta acum a fost ca, dupa cum am mai zis, tipu intai a plecat spre stanga, pana aproapwe de linia de tramvai, si apoi din scurt dr.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la noi de la asigurare nu primesti nimik pt ranile "achizitionate". sunt sanse sa scot de la el, prin tribunal, pt cheltuielile cauzate de conditia mea.

 

despre mersul in paralel: nu prea ai cum sa nu cand sunt masini una dupa alta. si ce a facut diferenta acum a fost ca, dupa cum am mai zis, tipu intai a plecat spre stanga, pana aproapwe de linia de tramvai, si apoi din scurt dr.

numai la tribunal poti cere daune morale, la asigurarari inca nu, dar cu sigurantza o sa apara si la noi acest tip de despagubire, din pacate nu stim cand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am patit la fel.

 

intai sa faci deviz si alte prostii trebuie sa te duci cu constatarea de la politie la un service care colaboreaza cu asigurarea lui si sa faci constatarea de daune. ( spre ex daca are rca facut la asirom , dai telefon la asirom si intrebi la ce servis te poti duce).

 

in cazul in care la constatarea de daune facuta la service nu se trec si piesele afectate care nu sunt la vedere te duci la un service moto unde se mai face o constatare de daune si se se trec si piesele respective, apoi iar la primul service ca sa aprobe reparatia.

 

dupa .. o repari , duci factura la asigurator si iei banii cam in 2-3 saptamani .. depinde

 

sau : faci o factura proforma se la ktm cu piesele necesare si o repari in regie proprie dupa ce iei banii de laasigurator ... sau mai sunt

 

deh .. stiu .. e complicat. asta e cand nu ai casco :crack:

 

in rest bafta si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca e deja clasic, eu pe prima banda (jumate ocupata de masini parcate) el pe a doua paralel cu mine si face dr. ghici peste cine?....dap peste mine. o sec doua mai tarziu se termina debandada. el nici nu stia ce s-a intamplat.

pagube: mana rupta, ceva julituri, moto destul de sifonata(bord aparatori, aripa manete etc).

 

intrebarea este: care a mai trecut prin asa ceva, sa imi zica si mie care e procedura cu reparatu pe asigurarea lui. service-uri autorizate(e un ktm), acte, eventual pe unde sa am grija. etc

p.s. sigur o sa se intrebe: da am fost la politie, da a iesit vinovat, da i s-a ridicat permisul, si da i-am facut o propunere sa o rezolvam pe cale "amniabila" vad maine dc o accepta, daca nu the whole show: i.m.l., plangere, tribunal.

in primul rand iti doresc sanatate.si mie mi sa intamplat asa ceva dar in italia .am depasit pe dreapta o coloana de masini care mergeau incet , un tampit deschide usa la masina si eu lam luat in plin.eu nu am patit mai nimic iar el a recunoscut ca a gresit si a platit tot.dar daca mi se intampla ceva el trebuia sa plateasca si despagubiri pt sanatatea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@misulica

Pentru bani:

Fiindca traiesc departe nu am experienta cu asigurarile romanesti, dar asigurarea aici face exact acelasi lucru. Au o lista de preturi pe ani de fabricatie si marca. Cand valoarea reparatiei (devizului de la service) e mai mare decat valoarea mobrei iti dau banii (cat cred ei ca face mobra) si iti iau si mobra. Mobra ajunge la un cimitir care se ocupa cu dezmembrarea si probabil banii rezultati sunt impartiti intre asigurator si operatorul cimitirului.

Pentru mana:

Ai grija si ingrijeste-te! Poti primi bani tot de la asigurare, cel putin aici, pentru pierdere de venituri (n-ai putut munci, cheltuieli la spital, recuperare, etc) deci incearca si acolo, cred ca e posibil.

Pentru accident in sine:

Din punct de vedere legal n-ai nici o vina, dar pentru protectia ta viitoare invata ca oamenii nu se uita si chiar cand se uita nu vad si chiar cand vad uita repede. Ce vreau sa zic este ca daca ai fost in paralel cu el la stop trebuia ori s-o frigi si s-o iei inainte or s-o lasi moale. Alegerea ta sa mergi in paralel a fost gresita din punctul de vedere al sanatatii tale asa ca evit-o in viitor.

 

O ultima nota asupra unei alte dicutii cu BMW-ul care face la stanga si desi "s-a asigurat" n-a vazut motociclistul din unghiul mort. Ce invat de acolo este ca soferul nu stie sa se asigure si nu-si cunoaste masina. De asemenea motociclistul s-a bazat din nou pe faptul ca va fi vazut, ceea ce l-a costat, daca nu bani cel putin o sperietura, timp pierdut la spital si politie si multe zile de plimbari placute, cand motocicleta va fi la reparat.

 

NIMENI NU POATE AVEA MAI MULTA GRIJA DE VOI DECAT VOI INSIVA. FERITI-VA!

 

Va doresc la toti un sezon de vis!

 

Ion are mare dreptate! O astfel de manevra, desi perfect legala... e inpotriva oricarei legi nescrise a motociclismului.

Aproape oricare alt sofer (daca un e si motociclist) nu s-ar fi asigurat la dreapta in conditiile astea stiind ca acolo are un sir de masini parcate. Cu atat mai mult cu cat asigurarea in oglinda din dreapta (tinand cont de pozitia asimetrica a soferului in masina) presupune pt sofer un efort suplimentar (vezi comparatiile facute de "civili" intre masina si motor - "Dom'le, masina e mai confortabila" - oamenii de la volan sunt comozi).

In plus, majoritatea cunoscutilor mei care critica motociclistii, acuza prima data chestia asta "motociclistii depasesc prin dreapta", desi manevra este valabila legal.

"Legile" experientei te protejeaza mult mai bine decat oricare cod rutier.

 

Refacere rapida si bafta maxima cu reparatiile.

Sa ne vedem cat mai curand din nou pe strada :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite exact cum sta treaba...

 

Azi am fost la BT Transilvania Asigurari pentru deschiderea dosarului de dauna ( am avut exact acelasi fel de accident ca al tau marti dimineata, a venit un bou peste mine tragand dreapta fara sa se asigure :lol: , insa fara vatamare..gamba vanata nu se pune.. :D )

 

Fiindca Honda mea are peste 10 ani vechime, mi s-au spus urmatoarele lucruri:

Aveti 3 optiuni domnisoara:

 

- va duceti la un service autorizat, obtineti factura proforma ( am sunat la Honda si mi-au cerut 2 000 000 lei pe hartia respectiva :kick: ) pe piesele trecute la dauna+ manopera perceputa de ei pt reparatie si veniti cu ea la noi. Daca suma depaseste valoarea motorului de nou minus ce se scade pt uzura, o reparati asa...desi acest lucru este imposibil, caci va fi o suma astronomica :P .

 

-o reparati in regie proprie...adica: dumneavoastra imi aduceti aceeasi factura cu costul pieselor si va angajati sa o reparati singura.Insa...noi va vom plati doar 20% din cat o sa dati dumneavoastra pe piese si doar 20lei noi/ora de reparatie, desi la orice service este 50 lei noi :crack: ...Restul de bani...din buzunarul dumneavoastra.

 

-motorul va fi trecut ca dauna totala si se va calcula valoarea lui , astfel: se va lua pretul de nou din anul de provenienta (atentie, nu pretul cu care s-ar vinde acum, ci in anul in care a fost produs motorul) din care se va scadea procentual in functie de vechimea motorului. In cazul dumneavoastra, fiindca motorul are peste 10 ani vechime, se scade 85% din pretul de nou, adica mai raman 15%. Insa nici banii acestia nu-i veti primi integral, deoarece RCA-ul despagubeste doar 75% din aceasta suma...asa ca veti primi 11,24% din valoarea motorului dumneavoastra in anul de fabricatie :agree: .

 

Am crezut ca pic din picioare...

 

Din pacate, astea sunt ultimele noutati in materie de legislatie pe asigurari...ah, si inca o veste proasta..am incercat sa-mi iau banii si pe echipament si mi s-a raspuns sec:"Echipamentul se despagubeste numai in cazul in care prezentati o factura fiscala prin care dovediti ca ati cumparat produsul respectiv, factura ce nu trebuie sa fie mai veche de 6 luni anterioare datei producerii accidentului" :crack:

 

 

Nu stiu ce altceva ar mai putea fi spus...poate decat :lol: companiilor de asigurari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin lege evaluarea se face dupa catalogul Schwacke, cu exceptia celor noi sau aproape noi pt care exista factura de achizitie, indiferent daca are sau nu o oferta de pretz de la dealer pt acelasi model de moto dar de fabricatie recenta.

Gresit. Mie anul trecut vroiau sa'mi dea 2900 pe thundercatul din 2000. Luasera valoarea de nou 7900, din catalogul schwacke la care aplicasera uzura dupa an si apoi 75%.

Problema s'a ivit cand io am facut gura tare de tot ca in lege scrie ca se ia valoarea de vanzare din magazin (cu toate taxele) - daca modelul este inca in fabricatie SAU din catalog in lipsa unei oferte actuale de pret pentru un model asemanator.

Evident ca ei nu se dispera sa faca rost de o oferta de pret si vor lua din schwacke, ce.. sunt prosti?

Cazul meu: M'am dus la dealer, am luat o oferta de Yamaha R6 (practic urmasul lui yzf600r) care era de 11900 cu toate taxele incluse si m'am dus si le'am bagat'o sub ochi.

Si le'am zis ca uite, asta e valoarea de nou pe care trebuie s'o ia in considerare, nu 7900 cat luasera ei din catalog. Ba chiar le'am zis ca daca imi fac ei rost de un motor ca al meu nou cu 7900euro le dau io banii pe el.

Astia ca car ca mar, io le bagam cu o mana legea de aplicare a RCA sub nas (eram cu ea printata in mana) si cu cealalta mana le fluturam oferta ptr R6..

dupa 2 ore jumate si circul globus oamenii au cedat nervos si au zis ca vor considera ca valoare de nou 90% din ce le'am adus io in oferta, ca totusi thundercat nu e identic cu R6, asa si pe dincolo.

CONCLUZIA: AVEAM DREPTATE EU, NU EI!

Daca nu aveam dreptate ma dadeau afara cu bodyguarzii probabil si cu un sut in koor.

Si iata cum dupa 2 ore jumate de munca asidua am ridicat despagubirea de la 2900 la 3900euro.

Ca sa fiu mai de ajutor, ceea ce aveti nevoie din ordinul 3116/2005 de aplicare a RCA este doar art41 pct. c de la pag 12 a documentului atasat si tabelul cu indicii de uzura de la pagina 16 a aceluiasi docoment.

o3116_2005.pdf

 

...si nu scrie nicaieri ca daca ala pe care l-a pocnit avea un KTM vechi, o sa-i dea bani mai putini ci ca o sa suporte reparatiile pe care le implica.

ba tin sa te contrazic. scrie in legea de aplicare a RCA exact modalitatea de calcul a despagubirii in fiecare caz in parte.

e drept ca valoarea maxima la care poate ajunge o despagubire RCA e parca de 3mld. lei vechi, insa probabil ca noi am obtine banii aia daca am avea o naveta spatiala si ar intra unul cu tancul in noi.. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...