Andreas46 Postat Februarie 25, 2023 Share Postat Februarie 25, 2023 Așa cum am promis, am revenit prin a va spune ce alegere am făcut. In ultima perioada am vizionat câteva motociclete care la vremea lor (2004-2007) au fost bune, cele vizionate probabil erau potențiale tepe, CBR600RR,in teorie cu 50-60K km.. Am decis sa achiziționez o motocicleta noua care oferă sisteme de siguranță active și pasive (abs fata, abs spate,abs cornering,frana combinata,moduri de condus cu limitare a puterii, far led, și multe altele) Am renunțat la gândul de supersport aka vitezana drept prima motocicleta așa cum mi s-a recomandat de către cei prezenți aici dar și de apropiați. Am optat pentru noul Ducati Monster 937 care in aproximativ 2 zile va părăsi fabrica din Bologna,destinația București Va mulțumesc pentru comentarii tuturor și sa auzim doar de bine! Asfalt uscat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 25, 2023 Share Postat Februarie 25, 2023 Excelenta alegerea pentru un începător! Nu aveau Panigale sau Diavel pe stoc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andreas46 Postat Februarie 25, 2023 Share Postat Februarie 25, 2023 16 minutes ago, Lucian_M said: Excelenta alegerea pentru un începător! Nu aveau Panigale sau Diavel pe stoc? Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta Lăsând deoparte ironiile, voi explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 26, 2023 Share Postat Februarie 26, 2023 Chrashbar îi pui? Asta dacă nu-ți închipui că are greutatea unui CfMoto 300. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Februarie 26, 2023 Share Postat Februarie 26, 2023 Acum 8 ore, Andreas46 a spus: Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta Lăsând deoparte ironiile, voi explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare. Felicitări și milioane de km sa faci fara evenimente. Singura chestie: sa nu te bazezi exclusiv pe sistemele alea de asistență. Sunt bune, sunt formidabile dar doar până într-un punct. In rest tot tu ești călărețul așa că grija mare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andreas46 Postat Februarie 26, 2023 Share Postat Februarie 26, 2023 14 hours ago, Lucian_M said: Chrashbar îi pui? Asta dacă nu-ți închipui că are greutatea unui CfMoto 300. Crash pad-uri, da. 13 hours ago, Escanor said: Felicitări și milioane de km sa faci fara evenimente. Singura chestie: sa nu te bazezi exclusiv pe sistemele alea de asistență. Sunt bune, sunt formidabile dar doar până într-un punct. In rest tot tu ești călărețul așa că grija mare . Multumesc! Asemenea va doresc! Cu siguranță voi tine cont și de acest sfat. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Februarie 28, 2023 Share Postat Februarie 28, 2023 La 26.02.2023 la 0:58, Andreas46 a spus: Din pacate pentru România s-a alocat o singura unitate Streetfighter V4 Lamborghini căci pe aia aș fi ales-o dar poate Panigale V2 ca a doua motocicleta este o viitoare alegere excelenta Lăsând deoparte ironiile, voi explica pe scurt de ce am ales o motocicleta noua cu un motor mai mare decât "media". Am preferat-o pentru electronica și sistemele oferite, poate fi limitată electronic la aproximativ 70 de cai,incluzand modul de răspuns al motorului-acceleratiei. Wheelie assist (dacă nu iti dorești sa mergi pe o roata, nu iti permite sa o ridici). Din spusele proprietarilor, este ușor de manevrat mai ales in oraș,ceea ce și urmăresc. In concluzie,o motocicleta "monstruoasa" poate deveni docilă și permisiva chiar și cu un începător datoria sistemelor de asistenta și limitare. S-a dus naibii bugetul de 3 , 5 k, ai dat 13:))))) Asta daca nu esti troll, inca nu s lamurit. Ca pare cusuta cu ata alba toata povestea. Asa ca hai cu poza, cand se livreaza jucaria, selfi direct pe ea Despre alegere, vs discutiile anterioare, nu comentez, ca nu are rost. Si nici despre raspunsul tau de mai sus, care justifica "posibila" alegere. Daca insa e pe bune, fa i casco, daca nu ai facut deja. La 12k euro, sa te pregatesti sa mai scoti 700 euro pentru asigurarea casco-necesara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 28, 2023 Share Postat Februarie 28, 2023 @Andreas46 Uite ce-ai pierdut, preț similar... Și era o alegere mult mai de viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdRu Postat Februarie 28, 2023 Share Postat Februarie 28, 2023 @Andreas46 sa fie intr-un ceas bun! Alegerea a fost facuta, achizitia de asemenea, Acum urmeaza partea de actiune , asa ca..... vorba unui motociclist renumit in Romania: "Mii de kilometri de bucurii!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andreas46 Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 9 hours ago, Adrian M. said: S-a dus naibii bugetul de 3 , 5 k, ai dat 13:))))) Asta daca nu esti troll, inca nu s lamurit. Ca pare cusuta cu ata alba toata povestea. Asa ca hai cu poza, cand se livreaza jucaria, selfi direct pe ea Despre alegere, vs discutiile anterioare, nu comentez, ca nu are rost. Si nici despre raspunsul tau de mai sus, care justifica "posibila" alegere. Daca insa e pe bune, fa i casco, daca nu ai facut deja. La 12k euro, sa te pregatesti sa mai scoti 700 euro pentru asigurarea casco-necesara. :)))))) Nu am intentionat sa sar din prima la o motocicleta noua și mai ales la bugetul asta dar aveam modelul Monster 696 în minte de ceva vreme dar modelul nou m-a făcut sa mă îndrăgostesc :))) Cu siguranță,cand se va livra voi pune aici poze și dacă sunteți din București,cu drag puteți sa o vedeți și live :))) Așa voi face,niciodata nu se știe,acelasi principiu îl am și asupra mașinii.. pana atunci ca sa colorez puțin ața albă 6 hours ago, Lucian_M said: @Andreas46 Uite ce-ai pierdut, preț similar... Și era o alegere mult mai de viitor. Acum îmi pare rău.. asta e, data viitoare! Poate o luați dumneavoastră și ne împărtășiți experiență 6 hours ago, AdRu said: @Andreas46 sa fie intr-un ceas bun! Alegerea a fost facuta, achizitia de asemenea, Acum urmeaza partea de actiune , asa ca..... vorba unui motociclist renumit in Romania: "Mii de kilometri de bucurii!" Multumesc! Mii de kilometri de bucurii și dumneavaostra și ca sa completam fraza "conduceti cu grija"! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Acum 6 ore, Andreas46 a spus: Deci ai luat o pe cumatra rosie! Si varianta +. Aia e. Vezi musai de casco, iti recomand varianta grupama moto anotimpuri. Ca idee, pentru o moto cu valoare 65k lei, eu am dat anul trecut in aprilie 3500 lei. Dar merita. De ce insist? pentru ca ai toate sansele la inceput fie sa o scapi de pe loc, fie sa faci o ghidusie la viteza mica si sa o trantesti. Si vai mama, cat costa dupa sa repari ceva la ea. Deci in primii 2 ani macar, cascooooooo! Indoi rezervorul, baam 1000 euro. Si tot asa.... Motoreta e blana bomba, motorul ala trage grozav! Nu te lua doar dupa ce scrie pe hartie, nu i tocmai ce trebuie pentru un incepator din perspectiva perfomantelor. Insa se poate invata si pe ea, suspensii super, frane, manevrabila, tot ce vrei. E top, varianta +. La scoala moto, n-ai invatat nici 10% din ce ai nevoie sa stii pentru a merge in siguranta pe drumurile patriei. De zmei e plin, grija mare. Ia o incet, cand o primesti. Mergi cu ea in poligon, pune o pe niste setari moderate, invata sa franezi cu ea, exerseaza frane de urgenta, fata, spate, combinat. Baga opturi, jaloane, sa te prinzi cum se manevreaza. Si apoi, mergi cu ea la niste cursuri de incepatori, uite aici doua variante: https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/?gclid=Cj0KCQiA6fafBhC1ARIsAIJjL8kmWsaL2xy3nO2_zJcyFFwObdkpTKa0bnzgmx2JUc3fh3yeFHtjC-MaAgOVEALw_wcB https://rider-academy.ro/?page_id=56 Nu te lua dupa altii, invata in ritmul tau. Nu te lua aiurea cu traficul, in oras ochii in patru. Iesi in afara orasului, treptat, cate 50, apoi 100, apoi mai mult, pe drumuri mai putin circulate. Si cu grija si rabdare, iti vei face mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Acum 3 minute, Adrian M. a spus: ... ...Si evita iesirile in grup, cel putin in primii ani! Indiferent de ce parteneri vei avea, niciodata nu o sa inveti mai bine decat din propriile greseli, iar daca tot le faci, sa le faci in ritmul impus de tine, lejer, fara sa fii presat sau nevoit ca sa tii pasul/ritmul cu grupul! S-o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea mult si bine, sa o tii mereu cu negru' moale pe asfalt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Acum 9 ore, Adrian M. a spus: mergi cu ea la niste cursuri de incepatori, uite aici doua variante Ca să poți beneficia de un astfel de curs, cel puțin de cel ținut de Trăncănici la ATA, părerea mea e că trebuie să ai nițică experiență, nu să te duci a 2-a zi după ce iei permisul (la figurat). Părerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Păi merge la curs pentru a căpăta experiență. Totuși nu poate merge la curs pentru că nu are destulă experiență. Dilemă... Terminând cu gluma, și eu consider că e nevoie de un pic de acomodare cu mobra, să o ia ușurel, treptat. El decide cum procedează, cu cine iese la plimbare etc. 1000 km nu am luat pasager, ca să mă acomodez cu motoreta. Iar ieșirile cu prietenii (nu de ăia care merg rachetă) le-am făcut după ce m-am acomodat cu noul gabarit (întrucât soția a decis că vrea și ea plimbată). In fine, trebuie chibzuință, discernământ. Plus echipament, crashbar și, chiar recomandat- casco, la cât de scump este agregatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Acum 32 minute, Lucian_M a spus: Păi merge la curs pentru a căpăta experiență. Totuși nu poate merge la curs pentru că nu are destulă experiență Nu, merge la curs de perfecționare! De la nivelul 0 e greu să perfecționezi. În București era o școală moto care organiza niște ieșiri cu începătorii, când tu abia stai pe 2 roți cam greu să înveți niște tehnici care se predau la cursurile despre care s-a făcut vorbire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 (editat) 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Ca să poți beneficia de un astfel de curs, cel puțin de cel ținut de Trăncănici la ATA, părerea mea e că trebuie să ai nițică experiență, nu să te duci a 2-a zi după ce iei permisul (la figurat). Părerea mea. Corect. Dar cel al lui Marius Bacila, de la Rider Academy, este bun pentru incepatori abia iesiti din scoala. Editat Martie 1, 2023 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 (editat) Am precizat chestia cu gluma. Și pe mine m-a învățat instructorul strict cum să promovez poligonul și orașul. Nimic altceva. Trăiască YouTube, forumurile și propriul creier, la care se adaugă 17 ani de cât. B (atâția aveam când am obținut A-ul). Fără experiența cu mașina probabil eram pachet pe undeva. Un curs pentru începători prinde bine multora, pot învăța o grămadă de lucruri utile. Editat Martie 1, 2023 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Acum 49 minute, Lucian_M a spus: Am precizat chestia cu gluma. Și pe mine m-a învățat instructorul strict cum să promovez poligonul și orașul. Nimic altceva. Trăiască YouTube, forumurile și propriul creier, la care se adaugă 17 ani de cât. B (atâția aveam când am obținut A-ul). Fără experiența cu mașina probabil eram pachet pe undeva. Un curs pentru începători prinde bine multora, pot învăța o grămadă de lucruri utile. Intr-o zi de iarna, cand o sa am timp si chef, o sa scriu un articol despre scolile moto si elevii lor. Pentru ca nu e chiar asa de simplu cum pare cu treaba asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Păi fă un video. Nu mi-a spus nimeni că dacă oprești când virezi pică mobra, nici să nu frânez tare cu spatele, că se duce sanie unde vrea ea. Bine că știam să merg cu bicicleta și m-a ajutat la menținerea echilibrului. Lanțul era uscat, frânele varză, furca era cursă peste etrieri, anvelopa față era altă dimensiune și viram extrem de greu. Un Hornet obosit, dar cu care am luat examenul din prima. Totuși puțini instructori își bat capul să-i învețe ceva pe cursanți. Nimeni nu face nimic în privința asta, deoarece instructorii se bucură că nu se obosesc prea tare, iar cursanții că au luat permisul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KenKen Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Referitor la școlile de soferi. Eu unul am făcut școala anul trecut în primăvară la Cluj, iar examenul l-am susținut la Zalău. Toată ideea e că instructorii nu au cum sa ajute mai mult de atât elevii. Ei fac pur și simplu doar ce li se cere. Ce credeți că ai putea să înveți mai mult un elev în acele (26 de ore sau cat e obligatoriu), când cei mai mulți o iau de la zero absolut. Am avut ocazia sa vad o persoana care nici pe bicicleta nu se știa da, darămite să-și țină echilibrul pe motor. Ce face acea persoana in 26 de ore? Ce crezi că reușește să învețe? Ceea ce încearcă școlile de șoferi și instructorii e sa se incadreze in legislație. "Am multi elevi care promovează examenul, ori sa vina și mai mulți să facă aici școala". E pur simplu vorba de o afacere, cu cât rata de promovare e mai mare, cu atât mai mult succes. Din punctul meu de vedere nu ar trebui să-i condamnăm în niciun fel pe cei care se ocupa cu instruirea viitorilor motocicliști (în fine, mai sunt și excepții de oameni rău intenționați si/sau extrem de ignoranți). Cred că singurul mod in care se va putea schimba ceva, va fi printr-un cadru legislativ. Să ai obligația să parcurgi mai multe ore, sa existe reguli de admitere mai stricte etc. Cu toate astea, problema tot nu ar fi rezolvată pe deplin, pentru că până la urmă nu depinde decât de tine ca individ cat de mult vrei să înveți să te dai, cât de bun vrei să fii. Modul tau de condus va reflecta pe deplin personalitatea și atitudinea ta, daca in general că om faci parte din categoria outlaw, tot așa vei fi și pe motor. Daca in schimb ești axat pe partea de dezvoltare și învățare continuă, vei experimenta cat mai multe situații de unul singur, vei participa la cursuri etc. Referitor la mersul in grup. Multi am văzut că sunteți total împotriva mersului in grup, fie el de doua sa mai multe persoane. Aici sunt parțial de acord, cu mici precizări. Într-adevăr la început e bine sa mergi și singur cât de mult poți, dar în același timp, daca ai ocazia să îți găsești un tutore, mult mai experimentat, care reușește să aibă suficientă răbdare cu tine sa te aștepte, să îți explice când faci ceva greșit etc., asta te va propulsa într-un timp mai scurt cat mai sus ca nivel de cunoștințe și skil. Inevitabil vei merge la început mai mult singur, pentru că tu vei vrea să ieși cât mai mult și sigur nu vei avea mereu cu cine să ieși. In ceea ce privește grupurile mai mari, nu mă pronunț. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 Am mers cu cineva cu mobra de 125. Nici dacă aveam Polo în spate, cu radarul pe mine, n-aș fi mers așa încet. Care are răbdare să meargă cu începători, să meargă. Referitor la instructori... Să dea sfaturi, nu să-ți spună ai de făcut poligonul in felul ăsta. Să-ți spună cum să patinezi ambreiajul, să-ți explice ce e ăla "counter-steering" și cum se face, cum să frânezi cu amândouă roțile etc. Nimic din toate astea nu mi le-am însușit din școală, că instructorul nu prea se preocupa de noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KenKen Postat Martie 1, 2023 Share Postat Martie 1, 2023 40 minutes ago, Lucian_M said: Am mers cu cineva cu mobra de 125. Nici dacă aveam Polo în spate, cu radarul pe mine, n-aș fi mers așa încet. Care are răbdare să meargă cu începători, să meargă. Referitor la instructori... Să dea sfaturi, nu să-ți spună ai de făcut poligonul in felul ăsta. Să-ți spună cum să patinezi ambreiajul, să-ți explice ce e ăla "counter-steering" și cum se face, cum să frânezi cu amândouă roțile etc. Nimic din toate astea nu mi le-am însușit din școală, că instructorul nu prea se preocupa de noi. Haha, "counter steering" la mine a fost cam la fel. Am descoperit countersteering-ul singur, nu înțelegeam de ce dacă trag de ghidon într-o parte, motocicleta se înclină în partea opusă... și eu trebuia să dau examen peste două zile :))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Martie 2, 2023 Share Postat Martie 2, 2023 Am scris eu undeva sa meargă direct la cursuri? Prima data i am recomandat poligonul, ca idee. Evident că nu se duce direct la cursuri când el nu știe bine care i frana și care i ambreiajul. Citiți pe diagonala ,bag seama Acum 13 ore, Speedy.K a spus: Corect. Dar cel al lui Marius Bacila, de la Rider Academy, este bun pentru incepatori abia iesiti din scoala. Exact. Iar în cazul meu,vb din experiența, am trecut prin asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 2, 2023 Share Postat Martie 2, 2023 Acum 14 ore, Kristian K a spus: Duke de 125 ... pierduse surubul de 6 ce tinea pedala Pe vremea mea kktm se cumpăra obligatoriu cu opționalul magnet legat cu sfoară! Acum 13 ore, Adrian M. a spus: Am scris eu undeva sa meargă direct la cursuri? N-ai zis explicit nici să nici să nu, de aia mi-am exprimat o părere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 3, 2023 Share Postat Martie 3, 2023 Kawasaki Z800 2015 sau 2016 cu șurub ușor slăbit la brațul schimbătorului. Dat jos, threadlocker și strâns, că juca rău brațul. Dacă îl lăsam așa, s-ar fi bărbierit canelurile. Și la un GSR600 am observat faza asta, aplicat aceeași metodă. La japoneze nu trebuie magnet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.