Chopper Postat Iulie 21, 2004 Share Postat Iulie 21, 2004 Cel mai important la cabluri(mai ales de ambreiaj) e sa "intorci" struna de otel in surubul de spitza folosit sau chir direct in cilindrul culisant de prindere(ala ce culiseaza in maneta). Daca folosesti surub de spitza,trebuie data o gaura cu 1-1.5mm mai mare in diametru in capatul exterior al surubului de spitza,dar gaura trebuie sa ajunga pina la jumatatea lungimii surubului,pentru a permite capatului intors al strunei sa intre inapoi. Se poate si mai simplu,daca tai(iti confectionezi tu) un cilindru culisant dintr-un surub de 6mm(de cupru sau otzel),si nu mai folosesti surub de spitza.In cazul asta,faci o gaura in cilindrul debitat din surub,cu diametrul egal cu cel al cablului,si apoi maresti cu 1-1.5mm gaura facuta,pina la jumatea lungimii ei,ca sa ai unde intoarce struna. Dupa ce ai pregatit astfel surubul de spitza sau cilindrul,tragi cablul prin el(e bine sa il cositoresti cu apa tare inainte sa nu se desfaca de tot toroanele),dupa care pe o portiune de 2-3mm intorci inapoi prin indoire toate toroanele,si tragi cablul inapoi.Daca toroanele indoite nu intra, le "indesi" cu un patent sau cleste mai ingust,apoi le ajuti putin cu un ciocan. Dupa ce ai introdus toroanele "intoarse"ale (strunei) cablului,cositorirea o faci mai mult de protectie.Cablul nu o sa mai iasa datorita faptului ca e intors si blocat in locas.Neaparat trebuie folosita apa tare la cositorire pt. ca numai cu sacaz nu prinde deloc lipitura. Am vazut in multe cazuri cabluri cositorite direct,fara a fi intoarse,si in aproape toate cazurile in care astea sint la ambreiaj(unde forta e mare),cedeaza din lipitura,pt.ca cositorul nu e rezistent. Ia si o poza. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iulie 22, 2004 Share Postat Iulie 22, 2004 Asa am facut si eu, am folosit niste "cilindri" (bumbi) de la cabluri mai vechi de jawa si prin ei cablul prins intr-o piulita de spita de bicicleta....in capatul gros am intrat cu un spiral mai mare vreo 2-3mm in adancime , loc in care am "ciufulit" cablul si innecat in cositor. Rezistenta ca la cele iesite din fabrica, numai ca un metru de cablu de otel in targ e 3000 de lei si un cablu original de ambreiaj de Guzzi vreo 10-12 euroi P.S. Cine stie o metoda eficienta de confectionare a cablurilor de turometru ?Problema e cum sa faci la un capat al miezului sectiunea patrata...Nu am reusit sa bag cositor in el sub nici o forma (e plin de ulei), l-am decalit la rosu pe aragaz dupa care l-am "patratit" cu ciocanul si menghina vreo ora...m-a tinut @300 km dupa care s-a destramat si s-a rotunjit la loc Haideti cu idei ca dau bere ...si de restul pana la 14 euroi plus TVA cat imi cer astia la reprezentanta pe un cablu bag gaz pan' la mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 22, 2004 Share Postat Iulie 22, 2004 Ca sa poti sa-l cositoresti eficient incearca sa-l decapezi cu acid clorhidric si o sa prinda bine cositorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 22, 2004 Share Postat Iulie 22, 2004 Eu la cablul de ambreiaj am facut in felul urmator - noduri peste noduri, trase, intinse cu doua patente, desigur, la tija de ambreiaj, unde mi-a permis lacasul respectiv al tijei. A doua metoda - se ia o piulitza mica, de metric 2-3, se trece cablul simplu prin ea, apoi te pui cu ciocanul pe ea serios si faci o presare la rece de toata frumusetzea, spirele filetului piulitzei "scriu" cablul de otzel si nu se mai smulge. A treia metoda - daca locul permite - se ia un surub de 4-5-6mm metric, se da gaura perpendicular pe lungimea surubului si se strange cablul acolo intre doua piulitze sau intre capatul surubului - o shaiba si o piulitza (ca la biciclete). A patra metoda - sunt de-a gata cilindri cu gaura centrala si gaura filetata perpendiculara, pe care vine un surubel mic ce preseaza perpendicular cablul de otzel - sunt de-a gata kituri de-astea de reparatie scumpe sau se pot preleva de la "donatori" - in spetza prizele de apartament, intrerupatoare... - eventual se mai face si un nod. Ce sa mai.. cea mai sanatoasa treaba este cu nod, insa e tehnica destul de complicata realizarea unui nod miniatural si mai ales plasat exact la distantza dorita - ca tehnica - se face un nod mai departe de locul dorit, apoi se adauga noduri in fatza astuia pana se scurteaza cablul la dimensiunea necesara. De asemenea, e bine sa mai lasatzi 5-10cm de cablu, daca e loc, pentru reparatzii de urgentza pe drum, prin nod realizat pe loc. Eu nu prea am incredere in lipituri si inca nu am gasit o metoda prin care sa fac cositorul sa se lipeasca de otzelul ala de cablu... Axa, pentru cablul de turometru, iti recomand sa faci o piesa cum e la oltcit - anume pleci de la un surub de 6, caruia ii zbori capul, apoi ii faci un profil patrat in liniste, la pila, intr-o parte, iar in partea cealalta ii dai o gaura cu burghiul, la dimensiunea la care cablul de otzel sa intre cat mai presat - aici iti permitzi sa torni poxi-poll la greu, eventual sa mai vii si cu doua gauri miiici, miiic, fine, perpendiculare, de 0.5-1mm, prin care sa treci cu sarma care sa-ti rigidizeze capul vechi al cablului in piesa asta intermediara. La oltcit piesa asta intermediara e de plastic si jmecheria functioneaza blocand cablul de otzel in plastic cu superglue. Singura problema este ca baudenul, camasa exterioara ca cablului, trebuie sa "inghita" diferentza de lungime, cablul va deveni mai lung. Potzi sa rezolvi asta venind cu o bucsa filetata - baudenul nu se va mai insuruba in turometru, ci in bucsa, iar bucsa in turometru. Totusi, costul timp*buget cred ca depaseste 10 euroi, cat e cablul nou , deci doar o pasiune nebuna pentru mecanica fina ar motiva solutzia de mai sus. )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Iulie 22, 2004 Autor Share Postat Iulie 22, 2004 @moshulik:Pt cositorire pe otzel se poate folosi cu succes "apa tare" adica acid sulfuric mai concentrat in care ai "dizolvat" zinc.Baiul e ca nu stiu ce concentratie trebuie sa aiba acidul.Oricum,asta de baterii (1.28)din magazine nu cred ca e bun.Ma interesez si iti zic mai exact sapt ce vine sper.Sa stii ca cu apa tare merge la sigur lipitura pe otzel,cu conditia sa ai un ciocan/pistol de lipit bun pentru a aduce la temperatura de topire a cositorului toata masa fiarelor pe care lipesti.Daca fiarele is mai mari,atunci ai nevoie de un ciocan de lipit puternic sa aduci la aceasta temperatura metalul in zona de lipire. Oricum,daca faci un cablu de ambreiaj/frina si nu ii "intorci"sau innozi capatul,si te bazezi doar pe lipitura,nu o sa tina sigur.Cu lipitura in cositor se poate doar la acceleratie si la soc(la motoarele comuniste-eu la mz-uri asa am facut si o tinut) @Axa:Cu cablu de turometru nu e asa de complicat.Trebuie mai intii sa stapinesti bine tehnica cositoririi cablurilor de otel folosind apa tare.O sa va zic despre cum se face apa tare exact sapt.viitoare,ca eu nu am facut,ce am folosit am folosit de la babacu. Si acum cu cablu de turometru/vitezometru. Dupa ce ai taiat cablul la lungimea dorita,ii cositoresti bine cu apa tare capatul.Cositorirea previne desprinderea infasurarii in straturi.E foarte important ca,cositorul sa patrunda adinc tot cablul,pe portiunea de prelucrat,adica in capatul unde intra in turometru.Cit e cositorul inca cald(moale)il stergi cu o cirpa groasa(sa nu te arzi la miini).Apoi te duci cu el la un polizor fin.Aici trebuie sa ai grija,si sa faci inainte probe pe un cablu de test.Daca ai o piatra fina la polizor o sa fie mai bine(mie mi-a iesit si cu flexul da nu recomand).Acum trebe sa faci profilul ala patrat ce intra in turometru.Latura patratului trebuie sa fie de 2.4-2.5mm,si trebuie sa ai grija sa nu te bagi prea tare cu polizorul in infasurarea exterioara,ca apoi se desprind toroanele.Daca se intimpla asa,nu e bai mare ca poti umple golurile aparute cu cositor.Daca cumva se duce naibii de tot infasurarea exterioara la polizare,poti sa "repari",confectionind latura patratului(aia de 2.4-2.5 mm) din lamele de cupra,taiate cu foarfeca de tablala latime de 2.4,2.5mm,pe care le lipesti pe cablu(asta e destul de greu de facut si o sa injuri bine pina iti iese,deci mai bine sa eviti cumva desprinderea infasurarii exterioare). Cam asta e "metoda" care te scuteste da citeva zeci de euro.De rezistat rezista chiar daca e cu cositor,pentru ca acolo nu e forta mare,si doar de rasucire Baftalo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iulie 22, 2004 Share Postat Iulie 22, 2004 Pana acum nu am reusit sa bag cositor in cablu, dar nu am incercat cu apa tare. Daca iau dupa aia la polizor sectionez firele exterioare, nu ai cum sa scoti sectiunea altfel. Mai degraba trebuie presat, dar n-am cu ce.E o posibilitate sa iasa in mengina, asta daca nu se desfac firele din cositor. o sa mai incerc ca mai am un miez de cablu pe care inca nu l-am stricat E buna si ideea cu bucsele care sa-mi adapteze un cablu de la altceva,de exemplu de jawa. Prinderile la capete (filetul) e mai subtire la guz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
odie Postat August 5, 2004 Share Postat August 5, 2004 Apa tare e chiar acid clorhidric... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 6, 2004 Share Postat August 6, 2004 1. Cablul de kilometraj are o structură diferită de cea a unui cablu pentru comenzi (trebue să reziste la torsiune), motiv pentru care stratul extern de fire este format din10-20 de fire cu dispunere elicoidală şi pas relativ mare (peste 5-6 cm). Esste dificil de presupus că un cablu utilizat pentru tracţiune va rezista la kilometraj. Se poate adapta eventual un cablu de kilometraj de la o sovietică, cu menţinera unuia dintre capete şi manufacturarea celuilalt. 2. Cablul de ambreiaj sau frână poate fi realizat din cablu de tracţiune de diam. similar, prin scurtare (tăierea se realizează doar prin metode abrazive: piatră polizor sau disc flex 1,2mm) dar după o "stabilizare" prelabilă a firelor de oţel prin cositorire pe 3-4 cm în zona de tăiere. Cositorirea, cât de uleiat ar fi sărmanul cablu, reuşeşte după decapare cu apă tare (HCl !) sau apă stinsă (HCl+Zn=ZnCl+H)...eu unul am reuşit şi cu pastă decapantă. De regulă, pentru a evita deraparea cablului din cositorire este suficientă "evazarea" firelor, adaosul de cositor creând plusul de diametru ce nu permite deraparea. Metoda am folosit-o cu succes la refacerea ambelor cabluri la Ij. Actualmente funcţionez cu cablu de ambreiaj manufacturat pe Hondă (şi forţa la care trebuie să reziste este..krepkaia!). Nu mai zic că am avut şi comportament ecologic, scutind o gramădă de e(p)uroi de la " moarte" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Decembrie 9, 2004 Share Postat Decembrie 9, 2004 Piesa de capat a unui cablu de frana de mana, ambreiaj etc. se lipeshte SUPER-MISHTO cu argint. Desigur, tre' sa ai in dotare becul de lipit, care se pune la butelia de aragaz.... Eu am, cine doreshte se prezinta cu cablul shi una bucata bere shi il rezolv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 9, 2004 Share Postat Decembrie 9, 2004 Piesa de capat a unui cablu de frana de mana, ambreiaj etc. se lipeshte SUPER-MISHTO cu argint. Desigur, tre' sa ai in dotare becul de lipit, care se pune la butelia de aragaz.... Eu am, cine doreshte se prezinta cu cablul shi una bucata bere shi il rezolv. sau merge la aragaz. Solutie din aia pentru decapat, gena apa tare se gaseste la praktiker/bricostore si nu mai stiu cum ii zice da e 80mii sticluta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.