Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

Cel mai bun mod de a te proteja e condusul preventiv, ochii cat cepele, tot timpu sa sti ce e in jur, daca esti in fata coloanei chiar dac ai prioritate mare atentie la drumurile laterale la pietoni.

 

Daca e cineva pe banda de langa si n esti sigur ca te-a vazut sau face tot felu de manevre, turat putin motoru sa fi sigur castie ca esti acolo, un claxon.

 

Circulat cu luminile de intalnire aprinse tot timpu.

 

Noi trebuie sa ne pazim ca nimeni altcineva nu are grija de siguranta noastra decat noi insine.

 

Si niciodata fara echipament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu reduc riscul de a fi lovit din spate de conserve prin faptul ca nu stau in spatele nici unei masini sau in coloane, depasesc absolut tot ce imi iese in cale.

in afara orasului la fel, circul oricum mult mai tare decat poate merge vreodata vreo masina.

oricum, asta e cu 2 taisuri pentru unii,dar eu asa procedez. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu reduc riscul de a fi lovit din spate de conserve prin faptul ca nu stau in spatele nici unei masini sau in coloane, depasesc absolut tot ce imi iese in cale.

in afara orasului la fel, circul oricum mult mai tare decat poate merge vreodata vreo masina.

oricum, asta e cu 2 taisuri pentru unii,dar eu asa procedez. :cheers:

Ai perfecta dreptate ,atunci cand circuli tare nu mai esti nevoit sa porti prea mult grija celor din spate ,e chiar mai comod de mers asa ,insa din pacate majoritatea accidentelor in care suntem implicati noi sunt de obicei coliziuni frontale,noi cu orice altceva.prea putini sunt cei loviti din spate sau scosi de pe carosabil de un alt autovehicul care vine din urma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai perfecta dreptate ,atunci cand circuli tare nu mai esti nevoit sa porti prea mult grija celor din spate ,e chiar mai comod de mers asa ,insa din pacate majoritatea accidentelor in care suntem implicati noi sunt de obicei coliziuni frontale,noi cu orice altceva.prea putini sunt cei loviti din spate sau scosi de pe carosabil de un alt autovehicul care vine din urma

 

sunt de acord cu tine, insa totusi in orasele aglomerate, accidentele la viteza mica a motociclistului sunt relativ numeroase,ori ca trece de pe banda 2 pe 1,ori ca nu mai apuca sa franeze si te ia din spate, deci despre accidentele in oras s-a discutat aici daca te uiti mai atent.cand sunt mai multe benzi pe sens apare discutia despre care era vorba,bineanteles ca sunt multe alte cazuri nasoale.

de exemplu, daca eu circul cu motorul si vin din spate iar in fata mea e oprita o masina la trecerea de pietoni sau atunci incearca sa opreasca, e posibil ca un pieton sa treaca fara ca eu sa il vad din cauza masinii;e obligatoriu sa incetinesc,nu?

sau cand opresc la un stop,in fata mea e o masina cu cutie automata si din greseala,soferul acesteia cand se face verde, baga in marsarier?nu ati patit niciodata?eu ma asez intre benzi,niciodata in spatele conservei.si de obicei,depasesc toata coloana si sunt primul la orice semafor.daca nu am loc printre masini, depasesc prin stanga, peste linia continua;nici nu stau o clipa pe ganduri.

 

deci eu zic, sunt 1001 situatii care numai cu experienta sau bun simt exagerat poti sa le anticipezi sau/si eviti, asa ca orice discutie e binevenita.

nu vreau sa par profesor, dar inainte sa ma urc pe motor am avut sansa sa conduc vreo 500.000 km masini diverse,ceea ce m-a ajutat mult -ca si tinuta de drum vreau sa spun.

nu vedeti ca majoritatea accidentelor -si e un fapt dovedit- au loc in localitati, orase etc ?

 

inca odata spun: ATENTIE CUM CIRCULATI IN ORAS!

sa auzim de bine, ca de rau m-am saturat :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia motorului, flashurile, claxonul, sunt egale q zero daca in masina are 1 muzik data la maxim si mai vb si q prieteni de langa el puteti fi siguri ca nu se mai uita nici in oglinzi. Pietonii sunt cei mai periculosi, mie cand mi-a sarit in fata am uitat sa claxonez am urlat ''baah'' si s-a oprit...ca nu aveam unde sa franez era praff pe jos.aveam 30 km/h dar cadeam pe celealte masini din coloane. Sa speram ca o sa se inventeze un sistem gps care spune:''motociclist in spate' motociclist in stanga'' motociclist se apropie'' :cheers: pana atunci..cascam ochii si ne rugam de fiecare cand plecam de aksa. asfalt uscat si bulan exagerat!!

 

 

 

 

 

Suna aiurea dar,unu m-am linistit cu viteza si incerc sa fiu cat mai atent...Si asta in urma unui accident din care am invatat multe(viteza in curba+voblaj) :bounce: Nu am patit nimic,dar satisfactia ca IN PRIMUL RAND NU AM LOVIT PE NIMENI E MARE...cat despre mine ...cineva acolo sus... :P si II MULTUMESC PT ASTA!!!

De obicei foloseam tot "arsenalul"+ de asta acum si :burnout: o viteza acceptabila!

 

e mare lucru sa ai accident si sa mai ai posibilitatea sa povestesti...:P

Editat de Blu3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor... :P

 

Yo' incerc...desi nu prea reusesc tot timpul cu traficul asta din Bucuresti...

 

1.Sa stau la 2sec de masina din fata...la 4sec...de masina din fata, celei din fata mea...ca nu sti cand se ciocnesc doua conserve ca circula la 30cm una de alta in orele de varf...sau franeaza din diferite motive...ca... :D uite un loc de parcare :P si poc!...frana...fara sa semnalizeze....si te trezesti in mare "primejdie" daca stai aproape...

 

2.si cam la 10-12sec...in fata mea, sunt cu ochii in trafic...ca sa stiu ce m-asteapta...ca-i trafic... :burnout:

 

Cam la fel si la drum intins...

 

3.Cand merg pe langa coloanele stationare... sunt cu ochii cam la fel...da mai ma uit si la roata din fata a masinilor...cand o vezi ca se misca... :bier: sti ce vrea soferul...si mai ales daca nu se uita "ii Bai"...dar pana scoate botul conservei... :D franez sau...accelerez daca am loc si distanta imi permite...depinde de moment...

 

4.tin o distanta apreciabila fata de masinile parcate pe dreapta...si ochii cam peste tot si pe la roti... :D

 

Cred ca v-ati lamurit ca multi soferi nu prea au atentie distributiva in trafic, sunt distrati, vorbesc la telefon, asculta muzica, conduc sub :P , pur si simplu se mai scarpina in c..r sau in n...ass, fetele...stau cu ochii in oglinda...ca sa vada cum arata... :P nu ca sa se asigure...alti mai si citesc ziare...in timp ce asteapta la cozi interminabile...Toate astea duc la o sporire a nervozita-tii in trafic...unde greselile curg una dupa alta...Venind in seara asta pe Dorobanti...catre casa, o cucoana cu un...A6 busit pe stanga fata...a intrat...taiat 2 benzi...a intrat pe contrasens taind dubla din mijlocul bulevardului, a mers pe contrasens vreo 10 metrii cu avariile aprinse...ca dhe...o durea piciorul drept...si a luat-o pe interzis in raspar pe un sens unic...No comments

 

A da... :D Am uitat...mai sunt si Bulangii...aia care nu au nici o treaba cu condusul si cu regulile de circulatie...unii le zic smecheri...Yo le zic Bulangii...:D sunt printre cei mai periculosi...ptr ca, de obicei cand vad un motor...zic...hai sa-l iua...si se pun la race- :cheers: -ing...pe astia din urma lasati-i in plata lor...ca in prostia lor o sa traiasca toata viata...

 

Ei nu Gandesc decat pe moment...asa ca

 

Cele bune si Iarna Blanda... :bounce:

 

Nu uitati ca timp de reactie 2,4,12sec...si un Doamne ajuta cand porniti la drum...

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@otto tun sunt de acord cu cele spuse de tine.NU depasiti prin dreapta fratilor.Nu stati pe banda din dreapta si fiti siguri ca soferul va vede si stie ca sunteti in spate.Intotdeauna pe banda 1 se intampla ceva.Eu mereu stau cat mai aproape de axlu drumului.Si astept pana imi face soferul loc pe bada din stanga.Daca nu vrea inseamna ca m-am vazut si stie ca sunt acolo.Abia atunci trec de el pe banda 1 si nu cu viteza.SI ziua si noaptea merg numai cu faza lunga.E greu sa fii sofer si sa anticipezi ce vrea sa fca motociclistu.Ca sa iti dai seama de asta, tre sa fii si motociclist.Incercati cat mai mult depasiri numai pe stanga.CU trecutul intre masini la semafoare, alta belea.Daca e loc intre benzi eu intru dar incet.NU fac slalom de pe o banda pe alta printre masini.Acolo unde nu se poate astept.Cand se intampla accidente, nu de putine ori sunt motociclistii de vina, dar in fine , nu admitem.majoritatea s-au intamplat cand motociclistu avea peste 70.Eu nu dau vina nici pe masini nici pe motociclisti.trebuie sa ne gandim insa , ca toti suntem oameni, indiferent de mijlocul de transport cu care ne deplasam, deci putem gresi.Din pacate unele greseli sunt fatale.Mergeti incet in orash si cu bagare de seama.Feriti-va voi ,inainte sa va fereasca ei.

 

Ai dreptate 100%. Cel putin eu,din perspectiva unui sofer vad carosabilul in mod diferit fata de un motociclist.Desi las motocicletele sa treaca atunci cand se poate si le fac loc, eu personal nu sunt de acord cu strecurarea prin dreapta (poate doar la semafor cand toata lumea sta pe loc). Chiar vreau sa aplic stilul de condus de pe auto si pe moto cand imi iau A-ul,sa vad daca tine,pana acum nu am avut incidente neplacute. Vreau sa fac tot posibilul sa raman intreg. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti.

Desi sunt incepator si nu am decit 1200 de km facuti pina acum, as dori sa va impartasesc citeva idei, despre cum am procedat pentru a evita evenimente neplacute.

Cu ajutorul lui Dumnezeu nu am avut nici un incident pina cum, si sper sa o tin tot asa. Acelasi lucru il doresc tuturor participantilor la trafic.

Voi incerca sa vorbesc despre cum putem sa prevenim un accident.

In primul rind, cred ca experienta in trafic, dobindita la volanul masinii, m-a ajutat ca motociclist, lasindu-ma sa ma concentrez asupra motorului si a comenzilor acestuia.

Deasemenea aceeasi experienta ne face sa intuim mult mai bine, posibilele situatii de pericol. Am in vedere masinile care se incadreaza in trafic de pe banda 1 sau care intra pe verde intermitent spre dreapta fara sa se asigure. Deasemenea stii ca trebuie sa circuli cu atentie si viteza redusa la apropierea de mijloacele de transport in comun, si la trecerile de pietoni. Nu odata am intilnit pietoni care ies in strada prin fata troleului oprit sau care traverseaza strada pe trecere dar in fuga.

Am intilnit soferi care se uita la tine, te vad, dar totusi se baga fara sa-ti acorde prioritate. Nu poti sti care va sta sau care va trece, asa ca e bine sa reduci viteza si sa circuli cu atentie. Nu te baza pe faptul ca ai prioritate, fii cu ochii in 4.

Zilele trecute, profitind de faptul ca am terminat rodajul la motor, i-am dat niste demaraje mai lungi. Astfel, la plecarea de la semafor, masinile care erau in paralel cu mine, ramineau mult in urma. Mi-a placut mult aceasta chestie si am facut-o de citeva ori. In ultima seara, la alt semafor astept sa se faca verde dar nu-i mai dau tare. O las chiar mai usor decit cei cu masinile, si ma asteptam deja sa fiu claxonat din spate. Cind deodata, din dreapata, intra in intersesctie, pe rosu evident, ca un fulger, o masina fara lumini si traverseaza fara probleme. Intersectia este destul de mare, astfel ca nici o masina nu a avut timp sa ajunga pe traiectoria nebunului. Insa daca faceam acelasi lucru ca mai inainte, cred ca eram in calea lui....

Deci, desi vorbeam de experienta in trafic, asta nu e suficient. Senzatiile pe care ti le da mersul pe motocicleta, te pot face uneori sa uiti anumite reguli.

Pe linga experienta mai e nevoie si de maturitate, de constientizarea faptului ca strazile nu sunt locul de joaca cu vehiculele cu motor, in general.

In concluzie:

- folositi luminile pe timp de noapte, in intersectii si nu numai, pentru a-i atentiona pe cei care urmeaza sa va acorde prioritate;

- in timpul zilei nu ezitati sa folositi claxonul pentru a preveni un pericol iminent;

- aceste semnalizari nu garanteaza nimic, deci concomitent cu acestea reduceti viteza si circulati prudent;

- schimbati banda de mers dupa o temeinica asigurare, executind manevra in lung;

- cind opriti la o trecere de pietoni sau semafor, ocupati centrul benzii, altfel riscati sa va treziti cu o masina care incearca sa se strecoare sau sa treaca in viteza la citiva milimetri de voi;

- nu va "jucati" pe strada. De cele mai multe ori se termina intr-un mod neplacut.

- daca sunteti incepatori, cititi bine acest forum, si mergeti singuri la inceput. Nu cautati locurile unde sa mergeti cu viteza. Acest lucru e cel mai usor de facut. Cautati sa mergeti prin trafic, daca va simtiti in stare, sa va obisnuti cu manevrele pe care le presupune acest lucru, dobindind in acest fel dexteritate.

 

Cred ca mai sunt multe de spus, insa putin cite putin, invatam toti.

Din multa practica si greseli, se invata cel mai bine, insa foarte utile sunt sfaturile si povestirile celor care au trecut deja prin diferite situatii.

 

Numai bine.

Editat de GDan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

 

Mai adaug cate ceva ceva important, dupa exeprienta mea, cat o fi ea:

1. Incerc intotdeauna sa ii vad ochii soferului din fata, in oglinda. Daca eu il vad, sigur ma poate vedea si el. Nu stau in unghiul mort...aici ma ajuta si experienta de conservar de 17 ani.

2. Daca nu merg mai repede decat coloana, ocup un loc intreg pe banda. Ma pozitionez la egalitate cu masinile din jur. In nici un caz nu stau pe marginea benzii de circulatie.

3. Daca decid sa depasesc, DEPASESC. Ezitarea e total de evitat, poate da idei autovehiculului de depasit.

4. La mersul in coloana, o usoara pendulare stanga dreapta creste sansele de a fi remarcat de cel din fata.

 

Nu zic nici sa faceti ca mine, nici sa nu faceti asa. Eu asa procedez.

 

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt incepator asha ca nu luati in seama , dar fazele sunt interesante.

Faza cu mersul (nu depasire) pe banda 3, a unui prieten,eu martor..

Aproape de o intersectie mare din Bucuresti , mergea linistit pe banda 3 , eu pe banda 2 , viteza cam 50 , semaforul se facuse verde , deci nu am apucat sa stationam la intersectie.

Pe banda 1 femeie in dacie dupa ce intra frumos in intersectie se gandeste pe la jumate ca vrea sa faca stanga ,eu fiind mai in spate o vad si franez , colegul nu a apucat sa vada nimik si a lovit usa de la sofer cu motorul , a sarit in sus , a dat cu ceafa de geamul de la usa la spart si a sarit frumos peste masina unde a cazut tarandu-se pe burta.Noroc cu casca rezistenta( a ramas cu nasu spart si cu dureri de cap care i-au trecut dupa vre-o 2 luni).Femeia ce a zis..Nu l-am vazut...si cu unghiul mort ,totusi ,cand treci de 2 benzi tot vezi ceva..

La faza asta nu cred ca putea preveni ceva..

 

Allta faza patita de mine cu pietonul.Plec de la semafor (viteza mica), sine de tramvai pe banda 3,scuar in mijlocul strazii , in fata pe dreapta,statie de ratb , in statie un autobuz , trec pe langa el , el pleaca cam in acelasi timp , si la 50 de m in fata mosh se uita fix la mine si se trezeste ca e mai rapid si fuge sa treaca strada, dau stanga repede , alunec pe sine motorul sare stanga pe iarba eu sar dreapta pana aproape de trotuar pe care il mai si lovesc cu casca.am cazut mai mult in omoplat decat in orice altceva,Autobuzu neavand viteza opreste cam la 2,3 metri inainte de mine,ma ridic si il iau la palme pe mosh de draci ca puteam sa fiu calcat de autobuz.

 

Acum dupa cate tampenii am vazut(nu numai astea 2) incerc sa feresc si stanga si dreapta cat mai din timp, Cum a zis cineva de pe forum , merge cu viteza sa nu aibe masini pe langa el.Problema e ca acum am tic sa pun frana din orice mi se pare aiurea..si viteza nu cred am depasit 80km/h nici cu masina...Poate din cauza ca nu am avut cu ce :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aproape toti pietonii peste care era sa dau au fost de parere ca pot trece mai repede decat motorul :cheers:

In consecinta cand vad cate unul ca trece strada aiurea planific sa trec prin spatele lui (pe langa reducerea vitezei).

 

In alta ordine de idei, claxon scurt la depasirea prin dreapta a ratb-ului stationat in coloana, plecat de la semafor incet cu asigurare stanga dreapta si apoi forja, depasire printre masini in mers dupa ce ma plimb putin prin oglinzile lor si neaparat depasire in forja si era sa uit, faza mare permanent pe timpul zilei.

Pana acum a mers treaba :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aproape toti pietonii peste care era sa dau au fost de parere ca pot trece mai repede decat motorul :cheers:

In consecinta cand vad cate unul ca trece strada aiurea planific sa trec prin spatele lui (pe langa reducerea vitezei).

 

In alta ordine de idei, claxon scurt la depasirea prin dreapta a ratb-ului stationat in coloana, plecat de la semafor incet cu asigurare stanga dreapta si apoi forja, depasire printre masini in mers dupa ce ma plimb putin prin oglinzile lor si neaparat depasire in forja si era sa uit, faza mare permanent pe timpul zilei.

Pana acum a mers treaba :lol:

 

 

si ce poola ninunii faci daca pietonul se intoarce, speriat fiind??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ce poola ninunii faci daca pietonul se intoarce, speriat fiind??

 

cum ziceam, cu reducerea corespunzatoare a vitezei pentru orice eventualitate si ocolire exagerat de larga daca ai loc... nu e o reteta universala dar pana acu' a functionat :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum eviti un accident?simplu. belim ochi ca sa nu belim alceva nu?

ca prevenire ma mai ajuta si Akrapovic ca le sare caciula din cap cand bag mana in gaz si mai era sa omor cativa pietoni de inima cand megem pe trotuar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sa ma bag si eu in discutie .. acum mi-am facut cont dar am mai citit forumul vostru .. Eu nu am motor, am masina .. asa ca privesc din alt unghi ..

Nu am ce spune, aveti dreptate ca sunt destui dobitoci cu B care au primit permisul cadou si nu stiu sa conduca .. dar sunt si cu motor destui care nu stiu .. si sunt mult prea neatenti ..

Si am vazut destule faze .. nu numai prin oras..

Eram in coloana de masini si semnalizam dreapta sa intru la un OMV .. si fix cand am pornit de pe loc si sa intru a trecut unul cu motor prin dreapta de m=a racorit .. si nu avea mai mult de jumatate de metru loc, tinand cont ca eu deja incepusem virarea ca sa intru in benzinarie .. si am patit mai multe de astea cu depasitul prin dreapta, desi! semnalizez mereu cand e trafic sau am masini in fatza sau spate!

Am vazut ca mereu ii criticati pe cei cu masini, aveti si de ce ca, dupa cum am spus sunt destui care nu au treaba cu asta si cred ca soseaua e a lor .. dar in fine .. fiecare ar trebui sa priveasca si sa vada si ce greseli face el, ca nu intotdeauna e vinovat cel cu masina ..

Da, mai mereu cel cu masina spune "iar astia cu motoarele lor" .. si cei cu motoare spun "si prostanu' ala cu conserva" ..

Asa ca .. sunt uscaturi in ambele tabere, de toate varstele .. e adevarat ca fiind motociclist trebuie sa te protejezi mai mult .. dar fiecare alege ce ii place :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Batranu .. daca esti sofer in Bucuresti, in timpul aglomeratiei iti spun eu ca nu ai cum sa respecti regulile bine pt ca sunt toti idiotii langa tine si daca circuli corect esti busit .. eu conduc masina si stau cu ochii peste tot .. imi dau seama cum e in cazul in care esti pe motor .. oricum .. in ambuteiajele care se formeaza aici nu poti respecta regulile cu strictete, dar cand e liber nu ai nici o scuza! .. si atunci se fac mai multe accidente grave

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

il vezi ca e prost si intinzi cizma sa i spargi oglinda :rock:) :rolleyes: sa vezi ce repede se cumintzeste

sau invartzi sabia in jurul capului :crack:

trebuie sa stai geana in fiecare secunda ca daca nu te trezesti pe jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt solutii astea .. ca prostii raman prosti si nu-i schimbi tu cu un picior in oglinda ..

In fine .. am spus ca sunt destui tzarani, mai ales aia la 20 (si eu am atat dar am capul mai pe umeri) - 20 si ceva de ani care cred ca soseaua e doar a lor .. :rolleyes:

Editat de m0rpheus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu punctul de vedere al lui Otto, de cateva pagini mai inainte, cum ca fiecare ar trebui sa ne vedem de oala noastra, si nu sa-i acuzam pe altii ca se dau in smecherii pe sosele, in fond e viata fiecaruia => facem ce vrem cu ea...

Asta atata timp cat "campionu' " / "meseriasu' " / "adevaratu' " / "bestialu' " isi vede dracului de banda lui si nu ia virajele cum a vazut el la GP (adica trasa ideala, taind virajele pe contrasens). De trei ori am fost nevoit sa evit cate un idiot (de doua ori acelasi idiot) in mijlocul virajului, norocul lui fiind ca eram si eu pe motor, si reuseam sa fac loc pentru amandoi pe banda mea... Nu ma va convinge nimeni si niciodata ca ala e mare meserias care nu e in stare sa ia un viraj rapid pe banda lui. Never.

 

Asa ca treaba asta cu libertatea e asa cum au dibuit-o altii cu ceva vreme in urma... esti liber sa faci cum crezi si ce vrei, atata timp cat nu te urci incaltat pe libertatea mea.

 

In rest, pace la toata lumea! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu punctul de vedere al lui Otto, de cateva pagini mai inainte, cum ca fiecare ar trebui sa ne vedem de oala noastra, si nu sa-i acuzam pe altii ca se dau in smecherii pe sosele, in fond e viata fiecaruia => facem ce vrem cu ea...

Asta atata timp cat "campionu' " / "meseriasu' " / "adevaratu' " / "bestialu' " isi vede dracului de banda lui si nu ia virajele cum a vazut el la GP (adica trasa ideala, taind virajele pe contrasens). De trei ori am fost nevoit sa evit cate un idiot (de doua ori acelasi idiot) in mijlocul virajului, norocul lui fiind ca eram si eu pe motor, si reuseam sa fac loc pentru amandoi pe banda mea... Nu ma va convinge nimeni si niciodata ca ala e mare meserias care nu e in stare sa ia un viraj rapid pe banda lui. Never.

 

Asa ca treaba asta cu libertatea e asa cum au dibuit-o altii cu ceva vreme in urma... esti liber sa faci cum crezi si ce vrei, atata timp cat nu te urci incaltat pe libertatea mea.

 

In rest, pace la toata lumea! :rolleyes:

nu ne spui si noua cine era acel idiot?? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Sunt Bibanu' din Constanta si am A-ul de 1 an si B-ul de mult mai multi. Oricum, de un an nu am mai coborat de pe motor cu cateva exceptii.(cumparaturi masive , carat mobila, etc) Pot sa spun ca nu sunt un incepator in ale traficului si, ca si altii de altfel, nu vorbesc in necunostinta de cauza cand ma refer la conservari sau motociclisti pentru ca le fac pe amandoua, dar recunosc cu mai multa placere pe cea de-a doua.

Fara sa o mai lungim eu cred ca ingredientele sunt:

1. Trebuie sa avem un mult mai bine dezvoltat simt al anticiparii miscarilor celorlalti participanti la trafic, fie ca sunt ei conservari sau nu. Aici m-a ajutat foarte mult experienta pe care o am pe automobil. Nu ai cum sa stii ce vrea un "conservar" daca nu ai condus in viata ta o masina, si culmea nici nu te intereseaza. Si asta cred ca e cel mai important daca vrei sa ramai in viata. Daca nu te intereseaza sau nu vrei sa sti cum se conduce o masina o sa anticipezi gresit si faci buba.

2. Carcotasii vor spune ca nu poti anticipa corect tot timpul si o dai in bara odata si odata. Adevarat. Atentie sporita la imbecili. Si in categoria asta putem baga toate variabilele: conservari care fac manevre tampite, motociclisti, autobuze, sinucigasi, caini, cai , etc. Sa fim pregatiti pentru neprevatut. Gata sa opresti, sa eviti, sa abandonezi motorul si sa sari in boscheti, sa ai in minte distanta de franare, etc. Ochii in 14.

3. Motorul sa fie echipat corespunzator. Si aici nu trebuie sa mai explicam ce si cum. Dar putem adauga niste tobe scoase care fac sa le bubuie geamurile conservarilor si te fac si inconfundabil. daca ai o sirena de dacie vor crede ca esti o dacie, dar daca aud niste tobe suparate vor crede ca trece divizia Panzer...Chiar si asa poate dai peste un tataie care nici nu vede si nici nu aude. orice se poate in RSR.

4. NOROC. sa nu ne mai ascundem ca nu va cred ca nu v-au tremurat chilotii in ... cand ati facut vreo tampenie sau ati scapat cu viata dintr-o situatie in care ati intrat nu neaparat din vina voastra, si primul gand a fost: Doamne ce noroc am avut! Cand si anticiparea da gres, si atentia te-a inselat, ultima sansa e SUS.

In concluzie eu cred ca nu putem sa generalizam si sa conducem dupa niste chek list-uri si sa dam niste reguli de lemn gen : nu depasiti pe dreapta niciodata. Militzienii fac asa. Eu cred ca viata si implicit conducerea unei motociclete e un lucru mult mai complex si clar nu se face dupa numai 5 reguli de fier care iti garanteaza continuitatea firului vietii. Eu cred ca daca esti convins ca poti depasi pe dreapt, te-ai asigurat si apreciezi ca o poti face in siguranta, fa-o ,si fa-o repede. Si asta cred ca e valabil pentru orice altceva. Si oameni buni sa fim seriosi, sunt oameni care nu au ce sa caute pe sosea, prieteni motocilisti sau conservari care nu stiu sa treaca o intersectie pe jos ,se arunca pe o fiara vitezomana si cred ca tot secretul e sa te tii bine si sa tragi de gaz.

 

Bafta maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator lznicu

Cea mai buna solutie pt a evita accidentele este sa anticipezi ce se va intampla in fata, te mai uiti si la soferii din fata daca vb la telefon, etc.

Eu am mers tot anul 2007 cu un Ural la care spatele nici nu franeaza bine si nu am avut nici o problema chiar daca i-am mai dat si gaz.

 

Totul se rezuma la atentie maxima si cumpatare chiar daca mergi mai tare. Avand in vedere ca oasele rupte sunt ale tale ai datoria sa le protejezi. Discutiile de de genul "nu a fost vina mea" sunt tardive cand esti in spital.

 

Asadar ochii in 14 si veti scapa de multe accidente, eu asa am facut.

 

PS: in loc de claxoane, flash-uri ,tobe sparte inarmati-va cu atentie.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

eu personal sunt incepator..si ziua merg tot timpu` cu faza lunga..chiar si prin oras( mai ales:D)..si port vesta reflectorizanta..seara aceeasi poveste..doar ca merg cu faza scurta si aprind faza lunga(de la flash-pass) deci nu fac flash` pur si simplu` o aprind pana trec de intersectie (atentie! dc faci doar fllash` conservaru` autohton va crede ca`i faci semn sa treaca si te trzesti cu el de gat pe locu` din dr.:bigstar:)..si aceeasi manevra o mai fac si cand trec pe langa masinile parcate..placerea mea e sa conduc pe inserat asa..atunci functioneaza bine flashu`..in rest vesta chiar functioneaza..dc pt vizibilitate masina e superioara motocicletei prin gabarit..cand ai vesta(desi pt unii pare inestetica) desi esti mic ai avantaju` culorii fata de masina..deci vizibilitatea motorului in trafic ar cam fi echivalentu` vizibilitatii unei masini..succes si flash`uinea`am in trafic:D

Editat de M1dnight Speeder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...