Jump to content
Sign in to follow this  
moscku

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila

Recommended Posts

da dar trebuie sa recunoastem aici ca pe langa conservarii care nu au bunul simtz sa se uite macar in oglinzi sau sa se asigure la iesirile din intersectiile nesamaforizate, o mai comitem si noi...

care-mi spune ca n-a depasit niciodata pe dreapta, sau care n-a lut-o pe trotuar cand era super aglomeratie, sau care n-a mers cu 140 prin oras (unii poate chiar mai tare)... :what:

 

Eu n-am luat-o niciodata pe trotuar cand era aglomeratie si nu puteam trece printre masini, si nici mai mult de 100 nu i-am dat in oras :hug: Sper sa nu ma schimb prea curand :what:

Era o reclama... daca vrei cu adevarat poti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, in primul rand salutare la toata lumea, asta fiind primul meu post pe forum.

 

Sunt din Bucuresti, nu am motor, din pacate toata chestia asta cu pasiunea mea pentru motociclism a ramas un vis pe care nu l-am atins, iar sansele de-acum inainte scad vizibil. Anyway, am intervenit aici in discutie ca sa va impartasesc si punctul de vedere al unui conservar referitor la subiectul deschis de voi.

 

Conduc prin Bucuresti de cativa ani, si am invatat cate ceva din experienta din trafic. Sper sa va ajute informatiile pe care pot sa vi le dau, iar daca aveti intrebari promit ca o sa va raspund.

 

1. Prima chestie pe care o sesizez cand se apropie o motocicleta din spate este zgomotul motorului. Ca importanta urmeaza claxonul, si apoi farurile. In aglomeratia din Bucuresti, aruncand o privire in oglinda poti confunda usor farul unei motociclete cu cel al masinilor din spatele tau (daca este departe). La zgomot de motor de motocicleta, ma uit imediat sa vad pe unde vine motocicleta si stiu cum sa actionez. Chestie extrem de valabila mai ales in pasaje, fiind ecou il auzi dinainte de a intra, chiar daca tu esti la mijlocul pasajului. Cu toate acestea cred ca este periculos sa mergi cu motocicleta printre coloanele de masini, chiar daca in pasaj nu se depaseste sau nu se schimba banda deoarece este posibil ca unul cu masina sa vrea sa ocoleasca o groapa si sa traga un pic mai intre benzi. Am luat niste super gropi prin pasajul de la Muncii din cauza de protejat motociclistul :nono:

 

2. Trebuie sa tineti minte ca pentru o motocicleta unghiul mort din masina este mai periculos decat pentru alta masina. Daca esti la volan si vrei sa schimbi banda, te uiti in oglinda, intorci capul, dar mai ales in partea dreapta este mai greu sa vezi o motocicleta decat o masina. Motocicleta fiind mai ingusta sta mai mult in unghiul mort decat o masina.

 

3. Anuntati-va intentiile. Ca sofer ma ajuta foarte mult sa vad ca motocilistul din fata mea sau de langa mine semnalizeaza. Atunci stiu si eu daca pot sa merg mai repede, sau sa ii fac loc. By default, la ora actuala eu consider ca nici unul nu semnalizeaza, drept pentru care pastrez distanta cat mai mare. Dar nu este o chestie normala. Stiu ca sunt o groaza de soferi care nu semnalizeaza si nu respecta regulile, si pe mine ma enerveaza astfel de oameni ca si pe voi. Dar voi sunteti mai fragili decat masinile. Iar semnalizarea, precum si alte masuri de precautie consider ca v-ar creste sansele sa ajungeti cu bine la destinatie.

 

4. Am exact acelasi respect pentru cei care fac acrobatii pe o roata sau merg cu peste 80 la ora prin oras printre masinile care merg in coloana pe care il aveti si voi fata de baietasii de bani gata care fac liniute cu masinile cumparate pe banii lui taticu, seara, pe Magheru.

 

5. Nu o luati pe contrasens daca benzile de pe sensul vostru sunt ocupate. Eu personal scap cateva injuraturi cand sunt pe sosea pe banda doi si ma trezesc cu un motociclist care vine spre mine frontal si trebuie sa il feresc. Daca ar fi masina ar fi altceva, trage ala dreapta, trag si eu dreapta, ne frecam de masinile de langa noi dar rezolvam intr-un fel. Pe cand un motociclist nu are cum sa traga dreapta daca sunt masini, si toata problema cade pe mine. Si sincer sa fiu, daca la masini mai scapi cu conserva sifonata, eu personal nu am de gand sa am un motociclist pe constiinta, chiar daca e din vina lui.

 

Cred ca cel putin in Bucuresti lucrurile se vor reglementa cand or sa fie instalate camere de luat vederi peste tot si va incepe sa ploua cu amenzi. Si pentru soferi si pentru motociclisti, ideea este sa ajungi safe din punctul a in punctul b. Dar mi se pare inacceptabil ca, doar din cauza de fitze sau adrenalina, sa pui in pericol viata ta si a altora. Am pierdut prieteni in accident de masina (pusti carora le placea sa se dea mari) si alti doi prieteni de-ai mei care au motociclete apar destul de des cu maini si picioare bandajate. Cred ca intr-adevar, ar mai ajuta si niste campanii care sa mareasca awareness-ul referitor la pinball-ul pe care il jucam zilnic cu masinile si motocicletele.

 

P.S. Imi cer scuze daca mesajul meu a lezat pe cineva. Nu asta a fost intentia mea, si nici sa fac pe lupul moralist. Ci doar sa va prezint cam cum stau lucrurile si din prisma soferului de conserva ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, in primul rand salutare la toata lumea, asta fiind primul meu post pe forum.

 

Bine ai venit!

 

1. In aglomeratia din Bucuresti, aruncand o privire in oglinda poti confunda usor farul unei motociclete cu cel al masinilor din spatele tau (daca este departe).

 

Asta cam asa e, din pacate... Nu conduc masina, dar de fiecare data cand sunt in masina sunt cu ochii in oglinzi!

 

2. Trebuie sa tineti minte ca pentru o motocicleta unghiul mort din masina este mai periculos decat pentru alta masina. Daca esti la volan si vrei sa schimbi banda, te uiti in oglinda, intorci capul, dar mai ales in partea dreapta este mai greu sa vezi o motocicleta decat o masina. Motocicleta fiind mai ingusta sta mai mult in unghiul mort decat o masina.

 

Retineti, da? :smoke:

 

3. Anuntati-va intentiile. Ca sofer ma ajuta foarte mult sa vad ca motocilistul din fata mea sau de langa mine semnalizeaza. Atunci stiu si eu daca pot sa merg mai repede, sau sa ii fac loc. By default, la ora actuala eu consider ca nici unul nu semnalizeaza, drept pentru care pastrez distanta cat mai mare.

 

Mare adevar!! Semnal fratilor!!! Am vazut si eu destul de multi motociclisti in oras care nu prea semnalizeaza.. De anuntat intentii nici nu mai vorbesc :nono:

 

5. Nu o luati pe contrasens daca benzile de pe sensul vostru sunt ocupate. Eu personal scap cateva injuraturi cand sunt pe sosea pe banda doi si ma trezesc cu un motociclist care vine spre mine frontal si trebuie sa il feresc. Daca ar fi masina ar fi altceva, trage ala dreapta, trag si eu dreapta, ne frecam de masinile de langa noi dar rezolvam intr-un fel. Pe cand un motociclist nu are cum sa traga dreapta daca sunt masini, si toata problema cade pe mine. Si sincer sa fiu, daca la masini mai scapi cu conserva sifonata, eu personal nu am de gand sa am un motociclist pe constiinta, chiar daca e din vina lui.

 

Altfel spus, nu va mai jucati "chicken" ca nu prea aveti sanse de castig, ba mai mult, incarcati si constiinta altora aiurea (pe care dupa ii priviti cu ochi rai cand spun ca motociclistii sunt rockeri, satanisti, etc...

 

P.S. Imi cer scuze daca mesajul meu a lezat pe cineva. Nu asta a fost intentia mea, si nici sa fac pe lupul moralist. Ci doar sa va prezint cam cum stau lucrurile si din prisma soferului de conserva :lol:

 

N-ar trebui sa deranjeze.. Eu personal iti multumesc pentru imaginea oferita ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profit de acesat topic sa va reamintesc ca zilele astea trebuie sa fiti de doua ori mai atenti. Ochii in 4. Si lasati gazu' mai usor. Cat de usor se poate.

 

:duel: spor la dixtractie si asfalt uscat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am A de un an si B de 8.

Nu prea am eu multa experienta cu motoru' insa mi-am facu t o parere despre ce pot sa fac ca sa evit accidente.

1. Caut sa ma tin cat mai departe de masini. Adica de masina din fata iar cand schimb banda sa nu o tai smechereste la 2 cm de bara unuia.

2. Claxon folosesc insa nu stiu cat ajuta.

3. Daca mai bag gaz, o fac numai pe drumurile pe care le stiu si atunci cand am loc. Chiar si atunci ma tin departe de partea dreapta a drumului de unde pot iesii tot felul de tampiti care nu se asigura.

4. Turat motorul, doar cand ma strecor printre masini la stop chiar daca merg cu 10 la ora.

 

In rest, ochii in 14, mai moale cu gazu', evit sinele de tramvai si iar cand merg pe ud si pe piatra cubica pas pas sa nu spar ouale :duel:

 

Asfalt uscat si cat mai putine incidente in trafic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

Eu nu sunt foarte experimentat inca dar as vrea sa impartasesc si eu cateva ganduri.

Am experienta pe bicla mai mult lucru care ma ajutat la control si nu numai .

Din pacate ma face sa o iau si pe trotuar dar fac acest lucru la viteza foarte mica.

Nu am bagat mai mult de 80 in oras si nici nu recomand ,un lucru ce as recomanda este pentru multi sa pastreze o distanta cat mai mare fata de orice obiect care se poate pune in miscare ,personal asa fac pentru a evita un accident.

 

 

 

toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

Eu nu sunt foarte experimentat inca dar as vrea sa impartasesc si eu cateva ganduri.

Am experienta pe bicla mai mult lucru care ma ajutat la control si nu numai .

Din pacate ma face sa o iau si pe trotuar dar fac acest lucru la viteza foarte mica.

Nu am bagat mai mult de 80 in oras si nici nu recomand ,un lucru ce as recomanda este pentru multi sa pastreze o distanta cat mai mare fata de orice obiect care se poate pune in miscare ,personal asa fac pentru a evita un accident.

toate cele bune

esti ciudat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Claxon,turatii,tobe goale nu te ajuta prea mult,ganditi-va la acidentele in care sant implicate dube ale salvarii.

 

Eu depasesc pe dreapta dar atata timp cat coloana STATIONEAZA si cu max 10 km/h.

 

Semnalizati din timp cand vreti sa sch banda am vazut ca majoritatea te lasa sa le intri in fata in mers.

 

Limitati-va la viteza in oras mai ales noaptea cand ies baietii smekeri,cand nu vei vedea un canal sau groapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

 

cu traficul din Buc la ore de virf nu am cum sa nu o iau prin dreapta (mai ales cind masinile stationeaza), si sa nu ma urc pe trotuar, etc... Am avut nenumarate experiente cu oameni care traverseaza printre masinile oprite la semafor, cu oameni care se decid brusc sa se dea jos din masina, si altele de genul asta. Asa ca atentie la cei care trec printre masini, ochii-n-patru la cei din masinile pe linga care treceti (se vede pe geam cum se pregatesc sa coboare), atentie cind treceti pe linga troleibuze sau dube la cei care traverseaza prin fata lor si nu-i vedeti sau la cei care coboara din autobuze intre statii prin usa care sta mereu deschisa. Uneori ma uit la scuteristii de la curierate, cu ce viteza trec printre masinile oprite ! Eu arareori am tupeul sa schimb a doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Va vine sa credeti ca am fost depasit de un motor si nu l-am vazut in oglinda? Eu fiind tot cu motorul.

De ce?.. pentru ca a stat in spatele meu, a mers asa o perioada si chiar cand am ajuns in dreptul unei masini si ma pregateam sa depasesc, tipul asta s-a gandit sa mi-o ia inainte. M-am uitat in oglinda, nu l-am vazut, m-am uitat in dreapta, nu era, am semnalizat, apoi brusc, cand am revenit cu privirea inainte, era in stanga langa mine, turat, lansat deja.

As putea spune "am avut noroc amandoi"? Sau pur si simplu "sunt un ignorant, nu stiu sa ma asigur, nu sunt pregatit suficient sa ies pe sosea"? Judecati si voi... ideea e ca am invatat-o acu' si sper sa nu uit vreodata. Voi intoarce capul de cate ori este nevoie, sa ma asigur ca cel din spatele meu ori a parasit sensul de mers, ori e deja langa mine, ori.. cine stie?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, de cînd mi-am scos oglinzile, întorc capul. Nasol e ca nu mai pot sa ma obisnuiesc cu oglinzi. Am încercat sa le pun la loc si am mereu un sentiment de neîncredere, întorc capul ca sa fiu sigur. Plus ca ma încurca rau cînd ma strecor pe lînga dube sau autobuze.

 

Cît despre amicul cursier care te-a depasit, este (sa nu zic mai urît) inconstient. De cîte ori întîlnesc motoristi în trafic, stau în spatele lor si ma uit cum merg (tare, încet, etc ...). Dupa putin studiu, daca este cazul sa depasesc ma asigur ca au vazut ce vreau sa fac (semnal normal plus timp de reflectie) si încerc sa degajez cît mai departe de ei.

 

Sanatate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titlul threadului: Cum Prevenim Un Accident? Claxon, Frana, Turatii?

 

 

Claxon, Frana, Turatie sunt manevre de evitare. Prevenirea/Condusul preventiv inseamna cu totul si cu totul altceva. Cand o sa va dati seama de diferenta nu o sa trebuiasca sa mai Claxonati, franati, turati ca sa scapati din cvacat.

 

P.S. Am postat fara sa citesc threadul. M-am referit exclusiv la titlu. Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titlul threadului: Cum Prevenim Un Accident? Claxon, Frana, Turatii?

Claxon, Frana, Turatie sunt manevre de evitare. Prevenirea/Condusul preventiv inseamna cu totul si cu totul altceva. Cand o sa va dati seama de diferenta nu o sa trebuiasca sa mai Claxonati, franati, turati ca sa scapati din cvacat.

 

P.S. Am postat fara sa citesc threadul. M-am referit exclusiv la titlu. Bafta.

esti un meserias :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi dau seama,prevenitul de accidente seamana mult cu cel de la autoturisme.Am B-ul de 6 ani,si pe zi ce trece,media de viteza care o scot pe un anumit traseu creste.Ma ingrozesc pe zi ce trece.Dupa o vreme de condus,aproape orice situatie ti se pare periculoasa,iti trec prin minte tot felul de scenarii.Doua mici exemple dau:Mergeam cu masina pe E,pe la 90 la ora si vad un tractor din sens invers,care tracta un cultivator,si m-am gandit ca dak balanseaza acel cultivator iese de pe sensul de mers si intra pe sensul meu.Am redus viteza si exact asa s-a intamplat,la 10 metri de el il vad cum balansa si manca cate 1.5 metri din banda mea.Clar nu mai incapeam,si am oprit.Din spate a venit un ford si -mi-a unflat fundul.El nu a anticipat nimic.19 ani are soferul. Exemplul 2:pe straduta de la garaj,mergeam cu 30 si vad o usa deschisa,franez,merg din ambreaj,si ma gandesc ca oare nu iese unul din garaj?Iese fraierul si se uita numai in stanga,si scoate masina de tot,fara sa ma vada.Si cand deschid geamul si zic prieteneste ca e un adormit nu ii vine sa creada.Sa nu ma injurati ca am vorbit pe forumul de motoare despre masini,dar io nu am de mult motor si compar cu mersul cu masina.Banuiesc ca la motor e mai grav.Problema la motociclism e ca soferii auto nu pot si nu sunt invatati sa aprecieze viteza cu care se apropie un motor,si ies in fatza lui.Si nu e de condamnat!!!Te uiti in stanga si vezi un motor la 500 de metri,si pana iesi in strada deja e langa tine,deci are viteza foarte mare.Am vazut un accident de motor undeva langa brasov,canda a intrat un motor intr-un audi.Din cate am realizat eu,audiul a fost de vina fiindca a virat stanga si motociclistul din contrasens a dat peste masina.Dar de ce dak soferul s-a asigurat,si din fatza e imposibil sa nu te asiguri,in secunda sau doua secunde cat a virat ,motorul a fost pe el??viteza..Dak stie cineva cazul sa ma contrazica...ROMANII NU SUNT INVATZATI CU MOTOCICLETE PE DRUMURI,si de multe ori schimba banda peste alte masini,ce sa mai vorbim de o motocicleta...Ce sa zic???Prudenta,evaluarea situatiei cu toate optiunile posibile(usa deschisa,pieton sare de dupa masina etc etc)Eu ma cam tem cu motorul,imi place mult,dar cred ca m-as simti in largul meu pe aeroport,ca in rest........CU 40 LA ORA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

Cred ca fiecare dintre noi stie cum ar fi mai bine sau cum si-ar dori sa mearga in oras ... mai ales in Bucuresti unde nu ne respecta nimeni pe strada.Banuiesc faptul ca un procent destul de mare de motociclisti au si alte categorii pe permisul de conducere si majoritatea judeca repede in situatii limita.Exista unii, care nu tin insa cont de nimic si vreau sa va spun ca am vazut cateva accidente de-a dreptul teribile in care au fost implicati vitezisti , care din nefericire si-au pierdut viata.Nu este mai putin adevarat ca unii dintre ei nu se faceau vinovati de producerea accidentului.

Cu toate astea , din experienta mea de 20 de ani de profesionist in conducere , recomand :

- sa nu depasiti pe partea dreapta decat in cazurile in care treceti pe langa cei ce vireaza la stanga deoarece soferii,inainte sa deschida usa se uita in oglinda,lucru ce nu se poate spune despre pasageri ;

- sa treceti cu grija prin stanga celor care se apropie de o intersectie deoarece s-ar putea sa vireze brusc la stanga;

- mare atentie la cei care opresc inopinat ( mai ales taximetristii ) sau la cei care vireaza la dreapta;

- nu faceti prostia sa nu opriti la semnalul politistului de circulatie pe motocicleta , intrucat s-ar putea sa nu mai aveti liniste pana nu va lasati de condus motociclete;

- in cazul in care sunteti implicati intr-un eveniment rutier soldat cu pagube materiale sau vatamarea unei persoane , anuntati imediat politia pentru a evita multe alte neplaceri. In cazul unui accident usor soldat doar cu pagube materiale, trebuie sa va prezentati la politie in aceeasi zi si cat mai repede posibil.Daca din accident au rezultat si victime,sunati mai intai la 112 si asteptati politia la fata locului sau la spital.

 

Pe viitor,voi posta si fotografii ale unor accidente rutiere in care au fost implicati motociclisti !

 

ASFALT USCAT !

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUNTETI IPOCRITI

da depasesc pe dreapta

da am depasit 140 in oras

da am mers si pe trotuar

da am depasit si pe linie continua si ce mai ziceti voi aici

si 99% din motociclisti fac asa;) eu sincer nu am vazut vre unu care sa nu faca chestile astae

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUNTETI IPOCRITI

da depasesc pe dreapta

da am depasit 140 in oras

da am mers si pe trotuar

da am depasit si pe linie continua si ce mai ziceti voi aici

si 99% din motociclisti fac asa;) eu sincer nu am vazut vre unu care sa nu faca chestile astae

 

DA!! Depasesc pe dreapta.. cand pot si cand sunt sigur ca ala din fata m-a vazut!

NUUU!! Nu merg cu 140 prin oras :D

NU! Nu merg nici pe trotuar (decat in fata blocului cand imi parchez motorul :rock: )

DA! Am depasit si pe linie continua.. dar numai cand de pe contrasens nu venea NIMIC!!!

 

Nu cred ca 99% fac tot ce ai enumerat tu acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara a fi ipocrit, nu am nici o intentie in acest sens, tin a spune ca procentul nu e de 99%, dar nici de 10%, adica suntem destui care merg mai putin regulamentar. asta nu inseamna implicit ca suntem expusi intr-un procent semnificativ superior pericolelor, adica vreau sa spun ca unii merg de zeci de mii de km ca la curse si nu patesc aproape nimic, iar altii care se tin sa respecte regula X sau Y, o patesc instant. asta tine si de sansa si de stiinta, nu e un algoritm pentru a afla cum si ce trebuie sa faci ca sa fi in siguranta.

unii sunt innascuti pentru a circula pe 2 sau 4 roti, iar altii, nici dupa 100000 sau mai mult de kilometri,nu stiu sa circule pentru ei sau pentru toata lumea.aici se face diferenta si cei care nu au bunul simt sa priceapa cam pe unde se situeaza ei insisi, au numai de pierdut, ca sa nu zic ca o patesc cat ai clipi.

sa fim putin mai realisti ,si asta o spun dintr-o pozitie neutra,adica sa nu mai generalizam chiar atat si nici sa nu ne luam de cei care sunt putin altfel, care sunt mai aproape sau mai departe de punctul de vedere al fiecaruia dintre noi.

fiecare e stapan pe viata lui si nu suntem noi in masura sa dirijam destine sau sa influentam atitudini si actiuni, asa ca cel mai potrivit mi se pare in a adopta o pozitie personala si nu a extrapola la tot.

bafta baieti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara a fi ipocrit, nu am nici o intentie in acest sens, tin a spune ca procentul nu e de 99%, dar nici de 10%, adica suntem destui care merg mai putin regulamentar. asta nu inseamna implicit ca suntem expusi intr-un procent semnificativ superior pericolelor, adica vreau sa spun ca unii merg de zeci de mii de km ca la curse si nu patesc aproape nimic, iar altii care se tin sa respecte regula X sau Y, o patesc instant. asta tine si de sansa si de stiinta, nu e un algoritm pentru a afla cum si ce trebuie sa faci ca sa fi in siguranta.

unii sunt innascuti pentru a circula pe 2 sau 4 roti, iar altii, nici dupa 100000 sau mai mult de kilometri,nu stiu sa circule pentru ei sau pentru toata lumea.aici se face diferenta si cei care nu au bunul simt sa priceapa cam pe unde se situeaza ei insisi, au numai de pierdut, ca sa nu zic ca o patesc cat ai clipi.

sa fim putin mai realisti ,si asta o spun dintr-o pozitie neutra,adica sa nu mai generalizam chiar atat si nici sa nu ne luam de cei care sunt putin altfel, care sunt mai aproape sau mai departe de punctul de vedere al fiecaruia dintre noi.

fiecare e stapan pe viata lui si nu suntem noi in masura sa dirijam destine sau sa influentam atitudini si actiuni, asa ca cel mai potrivit mi se pare in a adopta o pozitie personala si nu a extrapola la tot.

bafta baieti!

 

Interesant punctul tau de vedere si as putea sa fiu de acord cu el.

Nu renunt insa la ideea ca este mai bine sa nu fortezi mana destinului !

 

Asfalt Uscat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant punctul tau de vedere si as putea sa fiu de acord cu el.

Nu renunt insa la ideea ca este mai bine sa nu fortezi mana destinului !

 

Asfalt Uscat !

sa auzim de bine!

off topic: haideti pe la sighisoara ca e beton drumul! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara a fi ipocrit, nu am nici o intentie in acest sens, tin a spune ca procentul nu e de 99%, dar nici de 10%, adica suntem destui care merg mai putin regulamentar. asta nu inseamna implicit ca suntem expusi intr-un procent semnificativ superior pericolelor, adica vreau sa spun ca unii merg de zeci de mii de km ca la curse si nu patesc aproape nimic, iar altii care se tin sa respecte regula X sau Y, o patesc instant. asta tine si de sansa si de stiinta, nu e un algoritm pentru a afla cum si ce trebuie sa faci ca sa fi in siguranta.

unii sunt innascuti pentru a circula pe 2 sau 4 roti, iar altii, nici dupa 100000 sau mai mult de kilometri,nu stiu sa circule pentru ei sau pentru toata lumea.aici se face diferenta si cei care nu au bunul simt sa priceapa cam pe unde se situeaza ei insisi, au numai de pierdut, ca sa nu zic ca o patesc cat ai clipi.

sa fim putin mai realisti ,si asta o spun dintr-o pozitie neutra,adica sa nu mai generalizam chiar atat si nici sa nu ne luam de cei care sunt putin altfel, care sunt mai aproape sau mai departe de punctul de vedere al fiecaruia dintre noi.

fiecare e stapan pe viata lui si nu suntem noi in masura sa dirijam destine sau sa influentam atitudini si actiuni, asa ca cel mai potrivit mi se pare in a adopta o pozitie personala si nu a extrapola la tot.

bafta baieti!

Am peste 400 000 km cu tot felul de autovehicule, iar moto am condus mult pe drumurile noastre mioritice, numai comuniste printre care si legendara "Mobra" de care ma leaga amintiri de neuitat.( in afara de ce am incercat ocazional ) si crede-ma ca stiu ce spun: Exista zile proaste cind ar fi bine sa ramii acasa. In rest totul este ok. Nu-mi dau seama cum este posibil si mai ales cum se explica dar asa in cite-o zi trec " razant" pe linga situatii periculoase, am avut si o zi de exemplu cind in aceeasi intersectie nu mi-au acordat prioritate cei care aveau " cedeaza" de mai multe ori, de m-am si gindit ca poate nu sint eu destul de vizibil, alteori toata lumea este nevrozata si atunci este bine sa fii mai atent ca oricind, ca partenerii de trafic tind sa-si manifeste in trafic toate refularile vietii si iti vor ingusta banda intentionat, te obliga sa opresti sa treaca el. Unii ( ce-i drept, mai nou destul de rar) fac si anumite semne. Marele secret este sa-ti pastrezi calmul si singele rece indiferent prin ce situatii treci si orice nedreptate ti se face. Altfel, te vei trezi accelerind sa-ti reiei locul, dar in masura caracterului " combatant" vei pierde din vigilenta si risti sa platesti scump o manifestare care iti poate oferi o satisfactie cu caracter indoielnic...bafta!!! si o zi numai cu bucurii, sa nu luati in veci nici o amenda!!!! Bafta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da dar trebuie sa recunoastem aici ca pe langa conservarii care nu au bunul simtz sa se uite macar in oglinzi sau sa se asigure la iesirile din intersectiile nesamaforizate, o mai comitem si noi...

care-mi spune ca n-a depasit niciodata pe dreapta, sau care n-a lut-o pe trotuar cand era super aglomeratie, sau care n-a mers cu 140 prin oras (unii poate chiar mai tare)... :drums:

 

 

da depasesc pe dreapta

da am depasit 140 in oras,

da am mers si pe trotuar

da am depasit si pe linie continua si ce mai ziceti voi aici

si cand nu sunt last de soferi ajunge sa accelerez si sa agit motorul scot flacari si le arzi culoarea la masina

dupa care soferii de conserve se linistesc repede.

In cazul in care in trafic intra peste voi pe contra sens s au va inpiedica in circulatie folositi bile polizate din otel s au pietricele , fam minuni cu parbrizul mor si se linistesc la fel de repede.

Inca nu am gasit soferul care sa indrazneasca sa se dea jos la mine dupa asemenea intampolari doar amenintari din masina.

Aveti totdeauna un lanc pregatit se agata repede de oglinda retrovizoare la masina asi asa il ajutati pe soferul de conserva sa inteleaga sensul oglinzi retrovizoare.

Radarul face poza din fata asa ca nu opriti nu au cum sa va prinda.

recomand numere rabatabile sunt mai practice,

DAR NU UITATI VIGILENTA ESTE CEL MAI IMPORTANT LUCRU< RESPECTATI SI VETI FI RSPECTATI Toate aceste sfaturi sunt doar in caz de forta majora.

Succes si multi KM fara accidente.

Oricum ar fi, in fata politistilor , daca nu moare nimeni motociclistu este vinovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUNTETI IPOCRITI

da depasesc pe dreapta

da am depasit 140 in oras

da am mers si pe trotuar

da am depasit si pe linie continua si ce mai ziceti voi aici

si 99% din motociclisti fac asa;) eu sincer nu am vazut vre unu care sa nu faca chestile astae

 

 

Eu nu prectic mersul cu viteza (pt ca nu prind mai mult de 80) depasesc prin dreapta dak am loc, dar semnalizez vizual, nu merg pe trotuar, si nu depasesc pe linie continua. deci ar trebui sa nu am nici un accident in viata mea, dar :drums: nu e asa, pt k tot timpul apare ceva chear si la 50km/h un nebun, un animal, o gura de canal, pe masa' k daca nu esti atent si calculat ai sanse mari sa ajungi la spital

Caini sunt foarte periculosi mai ales noaptea, eu am omorit unul dar am si trintit simsonul meu rau!

 

Dak as avea o aprilia 125 rs sigur as fi numa pe o roata cu ea, depasiri ori si cind si atentia de 100 de ori mai mare.

 

:wave: :clap: :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quota]Am avut nenumarate experiente cu oameni care traverseaza printre masinile oprite la semafor [/quota]

adica noi avem voie pe trotuar, iar pietonii nu au voie pe carosabil... Sincer sa fiu, aceasta sectiune e plina de lupi moralisti. Fiecare depasteste prin dreapta atunci cand vede ca nu il poate impiedica nimeni... si nu vb de depasiri cu 700km/ora! fiecare o ia pe trotuar cand e atat de aglomerat incat nu mai merge sa te bagi printre conserve, la semafor. Asa cum fiecare motociclis a traversat mai mult sau mai putin regulametar, atunci cand a mers pe jos...

La faza cu 140 in oras nu prea sunt de acord, restul le vezi la fata locului si decizi atunci ce faci si ce nu.

Dumnezeu sa ne aibe pe toti in paza! :drums:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...