Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

Se da urmatoarea problema:

 

Am 85 de kile, 1.75m, 46 de ani, noul Tenere de 660 si vechea Honda XR 400...Si as vrea o motocicleta facuta din astea doua...adica:

 

In jur de 100 de kile

Rezervor generos-poate sa fie si after market...

250-500cm3

Viteza de croaziera 110-120km/h

Cursa suspensii mare-250-300

Revizii rare sau acceptabile

Pornire la buton...

Daca se poate model recent

Ma mai gandesc eu la ceva...

 

O sa va ganditi ce e cu topicul asta de rahat, dar este despre enduro touring adventure, cu accent pe enduro spre adventure...stiu ca s-a mai discutat si nu exista o asa motocicleta si sa citesc ce s-a mai scris pe alte topicuri...dar mai dati-va o data cu parerea...

 

Pe unde am fost plecat as fi vrut o moto mai usoara sa ma scoata din situatiile mai grele si la sfarsitul zilei sa fiu mai odihnit...

Legaturile pe asfalt niciodata nu le-am facut in mare viteza...110-120 era viteza optima-cand era soseaua dreapta...

Bagaje niciodata nu am carat intratat sa o indoi, deci fara cutii, doar ceva bagaje soft(textile)...

 

Acum astept parerile voastre...multumesc.

 

 

 

 

Ceva de genul asta...

post-7547-0-11912500-1350071915_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 353
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ti-ai dat singur solutia! Apuca si fa o motocicleta din astea 2 pe care le ai .

Lasand gluma, ce naiba are tenere asta de nu te satisface?

Daca e vorba de greutate, eu cred ca , daca erai mai mare putin, 185-195 nu ti se parea asa grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki DRZ E 400.

120kg / posibilitate de a pune rezervor mai mare aftermarket / accesorii garla - vezi advrider.com / testata si ras-testata de tampitii de americani care fac dintr-un dual-sport un turing / fiabilitate beton . schimburi de ulei la km, nu la ORE.

asta a fost prima mea optiune pana am dat de 650 SE-ul pe care il detin, pe care l-am luat de la un OM, f.ingrijit, de mi-a fost mila la primele ture sa il hamalesc.

 

pe de alta parte ai deja un xr de 400, de ce nu ii pui un fairing kit enduro - gasesti o gramada pe net - si problem solved!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristache, cred ca stii raspunsul la intrebarea ta inainte de a-l scrie aici: din fabrica nu exista mobra pe care o vrei tu. Partea buna este ca se poate "construi"; vezi exemplul Colebatch (sper ca am scris bine) de pe advrider (exemplu care se poate imbunatati bineinteles).

 

Cam asta e parerea mea despre adventure bike-ul pe care il vrei tu (si altii mai mult ca sigur)

Editat de S3RJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR 650 R

Am cantarit-o pe a mea: 150 kg cu totul(benzina ,ulei,antigel, electromotor de pornire)

Suspensii: 300mm+

Viteza de croaziera pe asfalt sau macadam 100-110 de voie, dupa 120 mi se pare(subiectiv) prea turata, teoretic cred ca ajunge pe la 160-170.

Am mers numai pe Michelin Cross AC10, sunt ok pentru orice, doar ca arunci guma de fata la 5-6k, spate la 2,5-3,5k km.

Distanta maxima intr-o singura zi: aprox550km , din care vreo 100 aiurea pe Parang; saua putin modificata, cea originala e cam tare pentru asemenea distante.

Schimb de ulei si filtru: la 2500km , 1,7l

Rezervorul original are 10l, nu prea-mi place ala mare care se pune in locul lui, exista si unul care se pune pe sub sa.

Consum mediu 5%, minim vreodata 4,5%

Reglat supape la fiecare 2500 km.

Nu are ventilator pe radiator din fabrica, daca megi incet tinde sa se incalzeasca (se adapteaza un electroventilator)

Foarte faina pornirea si la pedala. De fapt am renuntat la aia electrica deocamdata (am scos bateria si am pus electroventilatorul in locul unde era bateria)

Pentru atarnat greutati pe coada trebuie ranforsate cateva puncte.

 

Cum zice cineva mai sus, X challenge e o alta platforma buna de pornire, avand tot in zona 150 kg, motor mai rezon la intretinere si cu consum mai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand si honda xl 600 ml e mai veche, putin mai grea, nu stiu exact sa dau greutatea dar eu unul am 1.85 si 58 de kg...si crede-ma ca a mea conditie fizica lasa multe de dorit si totusi ma descurc binisor cu ea. Este foarte echilibrata raportat la tot ce vrei ( forta, consum, mentenanta, enduranta etc. ).

Cat despre piese se gasesc, pentru aproape orice model de motor se asesc piese si nu la preturi exorbitante. Fratele meu are modelul cu rezervor de 28 de litri, dakar-ul, si sincer mi se pare putin greoi pe teren cu plinul facut dar poti monta rezervor de R daca nu ma insel ( sper ) si castigi cateva kg si e mai ergonomic, desi nu prea recomand modificari acestui motor deoarece imi pare destul de bine gandit. Cat despre incins intr-adevar, se incinge in sarcina la viteze mici dar nu sughite. Pot spune doar laude dar nu asta te intereseaza. Cat despre kickstart este destul de usor de pornit si pentru bagaje ai spatiu rezonabil chiar si cu pasager.

Documenteaza-te despre ea, este un motor foarte bun dupa parerea mea si relativ echilibrat pentru criteriile tale si ieftin de intretinut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri...

 

@Diles...wr250r se poate inscrie? la cit se face revizia? Viteza max?

@Adi003...f650gs are 200 de kile, iar Dakarul ar fi mai bun, dar e greu...

@Unguru...din pacate eu nu mai cresc...iar Tenereul are peste 200kg...si nu pot sa o mai slabesc...

@Zidaru...DRZ-ul ar fi o idee, dar cred ca i-ar mai trebui niste putere,...XR nu are buton pt pornire si e cam vechiuta...

@AlinS...V Stromu nu are nici o legatura cu discutia asta...

@S3JR...Ai mare dreptate...dar de la ce motocicleta sa pornesc?

@Svgobi...XR 650 cred ca ar fi cam inalta pt mine si nu stiu care e ultimul an de fabricatie,

@HellRider...Intradevar XL-ul e si grea si veche...

 

Deci pana acum Honda xr650r, suzuki DRZ400S, BMW X Challenge...

 

Mai aveti alte pareri?

 

Eu ma apuc sa studiez caracteristici tehnice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Diles...wr250r se poate inscrie? la cit se face revizia? Viteza max?

 

E mobra omologata de strada, e aia de care tot vorbesc eu. 10.000km. 130 poate fara probleme din ce zic oamenii pe thread-ul ei de pe advrider.com

 

@Zidaru...DRZ-ul ar fi o idee, dar cred ca i-ar mai trebui niste putere,...XR nu are buton pt pornire si e cam vechiuta...

 

DRZ-urile recente au electromotor. Cred ca din 2000 incoace dar nu bag mana in foc pe an.

 

@Svgobi...XR 650 cred ca ar fi cam inalta pt mine si nu stiu care e ultimul an de fabricatie,

 

XR-uri se mai fac, doar ca nu ajung in UE.

 

Parerea mea, fara nici o preferinta la ordine pt combinatie intre ce ai

 

BMW - XC - cu modificari, relativ scumpe SH si rare.

 

Yamaha - WR250R, XT600E - cu modificari, XTR nu prea e varianta - minimal mai usoara decat XTZ

 

Honda - XR - scumpe SH si rare.

 

Suzuki - DR(Z) - pe DR-uri stii mai bine ca ai avut, Z relativ scump SH.

 

KTM LC4 - cu modificari, si cu vorba lui Pawel: "I love them, I have so many in my shop"

 

O ultima sugestie: R12GSA :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2012 suzuki DRZ 400 S :

 

http://www.motorcycl...view-91315.html

 

http://www.suzukicyc...400S.aspx#Specs

 

 

 

 

Ground Clearance 300 mm (11.8 in)

Seat Height 935 mm (36.8 in)

Curb Weigh 144 kg (317 lbs)

Front Wheel Travel 288 mm (11.3 in)

Rear Wheel Travel 295 mm (11.6 in)

Fuel Tank Capacity 10.0 L

 

 

Suna bine, dar nu am gasito la noi si nici pret...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AHAHAHAHAHA .... nu ma pot abtine .

Ai inceput questul pt motocicleta perfecta ..doar ca dupa o vreme de cautari , incercari si multi bani aflii ca nu exista mobra aia.

 

Nu te supara dar intreb si eu ai zis ca vrei o mobra intre alea 2 pe care le ai ? Ce greutate are XR-ul daca pe medie cu teneroaica vrei sa aiba greutate 100kg?

 

LA 100 kg nu stiu nici o mobra care sa aiba intervale de service pretabile pt adventure. Si pt ca se pare ca de la greutate pleaca totul cele mai usoare mobre pe care le stiu si care s-ar apropia de ce vrei tu sunt WR250R so DRZ .

Personal drz-ul nu-mi place. Despre Yama probabil ca va fi a doua mea mobra. Exista foarte multe accesorii aftermarket cu care o poti transforma in adventuroaica pur sange. Din pacare cred ca cea mai mare problema a acestei mobre este motorul in sine. Este un cilindru de la motorul de R1 si nu un motor facut special pt mobra asta. Dezavantajul este ca e un motor de turatie mare care are cuplul sus si de asemenea cu toate eforturile inginerilor de la Yamaha consuma mult [pentru cilindreea aia avand in vedere ca are injectie].

 

In rest mobra asta corespunde cerintelor tale. Are 130 de kile plina ochi. Curse la suspensii 270 fata spate cu suspensiile reglabile total. Are 6 trepte de viteza si dupa cum spun americanii poti merge chiar cu 160 pe autostrada [ cu conditia sa nu mata vantul din fata :crack: ] Pornirea la buton este evidenta avand in vedere ca are injectie. Are si alternator generos ceea ce e important pt adventure. Intrebarea mea este dc vrei sa o tranformi. Ai Tenere-ul pt adventure si Xr-ul pt coclaureli scurte.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2012 suzuki DRZ 400 S :

 

 

 

Suna bine, ...

 

Exact ce-ti ziceam si eu putin mai sus. Problema la astea e ca nu au catalizator si nu se mai comercializeaza de noi in EU. Doar ceva SH sau ceva din State, dar e mai greu cu adusul. Vezi si prin Germanica

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pana acum Honda xr650r, suzuki DRZ400S, BMW X Challenge...

 

XC-ul pentru mine, in acest moment al vietii, e mobra ideala. Doar ca eu o folosesc la altceva, adica nu pt ADV. Dar e foarte buna si pentru ADV, vezi Colebatch.

SH gasesti de la 4000eu in sus.

Doar ca la asta, daca vrei sa pleci cu ea in lume, trebuie sa schimbi amortizorul spate cu unul cu arc, rezervor suplimentar cum are Colebatch sau unul mai mare pe fata (TT), semi-cadrul inlocuit cu unul din otel (TT) si facut ceva cu saua.

Modelul 2007, adica primul an pentru acest model, are motorasul ala Rotax (fabricat la Rotax Austria si nu in China) la care daca schimbi uleiul la timp si nu-l tii non-stop 160 croaziera te tine 150-200 mii km fara mari probleme.

 

XR-ul, PENTRU MINE, nu e o solutie din cauza intretinerii la maxim 2500km. E cam aiurea sa stai sa schimbi uleiul si sa reglezi supapele la 2500 in conditiile in care faci ADV, adica se presupune ca pleci prin lume si mergi mult. Deasemenea, chiar daca porneste bine, pornirea la pedala nu mi se pare foarte confortabila.

 

Deci, din cele 3 la care te gandesti, probabil ca DRZ-ul e cel mai ieftin, dar si-n asta ai ceva banuti de bagat. Singura chestie de care nu sunt foarte sigur e longevitatea motorasului. Nu-l prea vad sa ajunga la 100.000 fara mari probleme. Daca pleci departe cred ca vrei un motor cat se poate de rezistent.

 

In concluzie, lasa-te drak de motoare si ia-ti un Logan cu care-ti cari fameleonul la Eforie. Bei la beri de banii pe motor pana nu mai poti :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca e mult mai grea decat ceea ce doresti tu, te mai poti uita si la asta: http://www.husqvarna.../specifications

Terra are 21 si 18. Cu toate astea pe site-ul oficial e incadrata la motoare de strada...

Intre Sertao, Tenere si Terra, parca m-as inclina totusi spre Terra.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca e mult mai grea decat ceea ce doresti tu, te mai poti uita si la asta: http://www.husqvarna.../specifications

Terra are 21 si 18. Cu toate astea pe site-ul oficial e incadrata la motoare de strada...

Intre Sertao, Tenere si Terra, parca m-as inclina totusi spre Terra.

 

 

Las-o dreq pe Terra. O mare dezamagire pt mine. Motorasul ala bestial caruia i-au mai adaugat cativa caluti astfel incat sa fie suficienti pentru orice merita si el niste suspensii ...dar in stilul clasic BMW are suspensii de cacao. Ca sa nu mai spun ca tampitii/zgarcitii astia de la BMW in loc sa plateasca la baietii de la Rotax un update al motorului care sa-i aduca treapta a 6-a foarte necesara de altfel il lasa cu 5 viteze ca acum 20 de ani.

 

BTW cum se vede ca s-a racit afara :crack: .

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E diferenta prea mica de greutate intre tenere si Terra ca sa merite schimbul.

 

Intr-adevar intervalul de service e un mare minus pt xr. Cu pornirea la pedala.... e avantaj, asta vara nu mai plecam in Parang daca stateam in baterie.

Ramane X challenge cu modificari, desi in final e mai aproape de 170kg full , plus ca modificarile sunt o carca de bani.

 

Daca in final greutatea estimata minima tinde spre 170kg pentru oricare, nu se pot gasi solutii de a scadea greutatea Tenere-ului?

Sau macar de a muta o parte din benzina undeva mai jos, obtinand un feeling ca e mai usoara , ceva in stilul asteia:

/index.php?/topic/36157-honda-xrv750-africa-twin/page__st__6680#entry3253295

 

 

Teoria cu motoare mici (250) nu-mi place nicicum, am mers cu 250 si nu te scoate din unele situatii, te rogi de el. E adevarat ca greutatea mica se simte intr-un mare fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...