Sari la conținut

Filet carter distrus ...


petrica
 Share

Postări Recomandate

Salut !

 

Este pentru prima data in viata mea de motoretist cand intalnesc asa ceva.

De putin timp am achizitionat o Honda CB 450 S (PC17) fabricatie '86. Imi place mie mobra asta ... nu discutam acum gusturile.

 

Ca orice om normal ce-si cumpara o motocicleta incepe sa schimbe uleiul la motor, filtrele, etc., contrar celor spuse de fostul proprietar, cum ca ,,... totul este nou schimat la ea, fratioare ! Doar benzina trebuie sa ii pui ... ".

Asa ca mi-am luat ulei, filtre, O-ringuri, suruburi noi de baie din alea cu magnet si ... la treaba.

 

Am pus mobra pe cricul central si am dat drumul la uleiul din motor. Din start am observat ca acel surub era ,,tencuit" cu Poxipol si m-am gandit ca fostul proprietar nu la dus capul sa schimbe acea saiba de etansare din bronz. Nu e nimic ... oricum mi-am luat surub nou ... cu magnet ! ... mi-am zis !

Ma rog ... am schimbat filtrul de ulei si m-am apucat sa pun surubul de scurgere ulei la locul sau, insa ... ce sa vezi ??? Filetul interior (cel din carterul motorului) era distrus ! :laugh: Mi-am dat seama de ce sa desfacut asa usor acel surub si mi-am explicat ,,tencuiala" cu Poxipol.

Dupa ce mi-am consumat setul de injuraturi, am dat cu niste panza de teflon la acel surub si l-am insurubat in baie, apoi l-am ,,tencuit" si eu cu niste silicon si vad ca nu e problema cu uleiul ! Pana acum nu sa aratat nicio picatura.

Ideea este ca vreau sa remediez aceasta problema, dar fara sa desfac motorul. De fapt baia de ulei, reprezinta carterul inferior al motorului (cum se poate observa in foto).

Intrebare: Cu pot remedia aceasta problema ??? Adica sa pot face un filet serios in carter care sa-mi ofere siguranta ca surubul ala nu-l pierd pe drum ?

 

Multumesc anticipat !

post-10224-1300862847_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori il duci la un mester care o sa iti largeasca gaura aia, o sa iti puna o bucsa de bronz si o sa o fileteze pe interior dupa surubul tau, sau dai doar baia jos si o duci la mesteri ce sudeaza in argon si aia ti-o repara :laugh:

 

Chiar ieri dimineata am fost la astfel de mesteri aici in Cj, si avea unu pe masa de lucru o bae sparta facuta bucatele ca un puzzle! Cat am stat acolo, omu prindea cate o bucata mica de restu baii cu ceva clema deia metalica si suda. Zicea ca asta e nimic... o avut lucrari si mult mai grele care i-or iesit :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebe sa duci toata baia ci doar capacul inferior al baii de ulei, adica cel care are gaura cu pricina. Ai mare grija cum desfaci suruburile de pe capacul ala pentru ca s-ar putea sa se rupa daca tragi de ele. Da cu solutie de degripat suruburi inainte si abia dupa aia purcede.

Nu dispera, pune mana si repara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pm

 

Man, ... crede-ma ! Asa am vrut sa fac si cred ca asa este cel mai bine. Baia data jos si se lucreaza simplu si curat, insa la vechitura asta de CB, baia de ulei nu este doar un capac ca la VFR800 V-Tech, de exemplu, ci baia asta de fapt reprezinta jumate din motor. Ca sa dau ,,baia" jos inseamna sa desfac o gramada de rahaturi, inclusiv trenurile cutiei de viteze, ambreiajul, arborele de echilibrare, etc.

 

Ce mi-a sugerat @Cesar, mi-a mai spus cineva, iar ca sa ma asigur ca nu ramane particule metalice prin motor ... drenez cu 1 litru de motorina pana sa pun ulei si poate eventualele particule de aluminiu se scurg pe gaura pe unde se scoate uleiul din motor.

In momentul de fata filetul surubului este M10 cu pas de 1.5, as putea sa majorez la M12 cu acelasi pas, sau cu pas de 1.25 .... aaa ???

post-10224-1300872209_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul.

 

Spanul ala e fix pix pentru cutia de viteze, deoarece este dintr-un material mult mai moale decat rotile dintate care sunt cementate la exterior. In cel mai rau caz o sa se opreasca in filtrul de ulei, care este in imediata apropiere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, ... crede-ma ! Asa am vrut sa fac si cred ca asa este cel mai bine. Baia data jos si se lucreaza simplu si curat, insa la vechitura asta de CB, baia de ulei nu este doar un capac ca la VFR800 V-Tech, de exemplu, ci baia asta de fapt reprezinta jumate din motor. Ca sa dau ,,baia" jos inseamna sa desfac o gramada de rahaturi, inclusiv trenurile cutiei de viteze, ambreiajul, arborele de echilibrare, etc.

 

Ce mi-a sugerat @Cesar, mi-a mai spus cineva, iar ca sa ma asigur ca nu ramane particule metalice prin motor ... drenez cu 1 litru de motorina pana sa pun ulei si poate eventualele particule de aluminiu se scurg pe gaura pe unde se scoate uleiul din motor.

In momentul de fata filetul surubului este M10 cu pas de 1.5, as putea sa majorez la M12 cu acelasi pas, sau cu pas de 1.25 .... aaa ???

daca are suficient "in carne" cred ca e mai bine M14 ...

Mesaj completat

poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul.

o fi avand si filtru de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clar are filtru de ulei, :laugh: clar , da pan la filtru mai e si pompa, care in functie de model poate suferi grav de la un span, fie el si aluminiu.

 

daca tot te risti cu span in baie , ce mai conteaza atunci, dai un filet de m12 sau 14 si asta basta...

 

daca vrei sa ramai la m10 ,trebuie sa sudezi, daca tot sudezi poti sa faci treaba cu gaura mai mare, era doar o idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

http://www.wuerth.ro/catalog/index.php?c_p...at=0&cauta=

 

Vezi daca iti poti lua doar bucsa filetata daca ai pe acasa un minim de scule de restul te poti lipsi.

 

Cu o gaura mai mare merge ...dar tot filet in aluminiu ramane ...cu spanul putina grija atata tot.

 

Destul de greu sa scapi span in interior da na... totusi grija.

Reparatie_buson_ulei.pdf

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat sublerul in mana si ...

... surubul original este de M12 cu pas 1.5.

Plecat pe la prieteni si gasit tarozi M14, pas 1.5 ... tarod 1 si tarod 2 (adica ala de incepe filetul si ala de-l definitiveaza). Cumparat surub M14, p1.5 de la magazin din care mai trebuie sa tai vre'o 3cm. Cumparat saiba din bronz pentru etansare.

 

O sa-mi fac timp intr-o seara si ma apuc de treaba !

 

Multumesc celor ce si-au batut capul cu mine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

http://www.wuerth.ro/catalog/index.php?c_p...at=0&cauta=

 

Vezi daca iti poti lua doar bucsa filetata daca ai pe acasa un minim de scule de restul te poti lipsi.

 

Cu o gaura mai mare merge ...dar tot filet in aluminiu ramane ...cu spanul putina grija atata tot.

 

Destul de greu sa scapi span in interior da na... totusi grija.

 

Stiu de metoda asta ,,cu spira" ! Insa de unde sa cumpar eu asa ceva ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vine asta cu tarod 1 si 2? :laugh:

 

Eu stiu ca e unul singur, conic...

 

Ala conic acopera cei trei pasi in creerea unu filet interior, cand adancimea orificiului ce trebuie filetat nu are nici o importanta, insa cand esti limitat de aceasta dimensiune iti trebuie cei 3 tarozi ai unui Metric.

Tarod 1 - tarod de ghidaj, extrem de sters

Tarod 2 - tarod intermediar, filet cu ,,zimtii" usor tesiti

Tarod 3 - tarod final, filet finit cu ,,zimtii" ascutiti.

In general lumea renunta la Tarodul 1 pentru ca in lipsa unui dispozitiv ce-ti asigura coaxialitatea tarodului cu cea a gaurii, folosesc direct Tarod 2 in sparanta ca acesta sapa filetul mai greu , dar mai sigur si cu Tarod 3 nu ai cum sa-l strici !

 

Cei trei tarozi sunt cu mult mai scurti decat cel conic si are capul plat pentru a nu nu fi influentat de fundul gaurii.

 

Cred ca ai inteles ! :(

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, sunt 3 tarozi. Explicatia mai sus. Nota 10.

Parerea mea:

Uita-te cata carne este in jurul gaurii.

Daca e suficienta, fa rost de la cineva de tarozi potriviti si mergi pe 14. Trebuie insa largita si gaura cu spiral de 12 (daca nu ma insel).

Daca nu e suficienta, mergi direct cu tarod de 12. Problema e ca ar trebui "omorat" filetul gaurii inainte, ca sa nu se rupa fasii de material cand filetezi.

Adica putin pilit, smirgheluit filetul inainte, pana se tocesc santurile filetului vechi.

De-abia dupa aia bagi tarodul.

Ai mare grija ca tarodul sa aiba unde sa intre in adancime (verifici cu o surubelnita cam de ce adancime dispui in gaura).

Si cel mai important, ai mare grija sa rotesti tot timpul tarodul "in ax" ca altfel faci "muci" filetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala conic acopera cei trei pasi in creerea unu filet interior, cand adancimea orificiului ce trebuie filetat nu are nici o importanta, insa cand esti limitat de aceasta dimensiune iti trebuie cei 3 tarozi ai unui Metric.

Tarod 1 - tarod de ghidaj, extrem de sters

Tarod 2 - tarod intermediar, filet cu ,,zimtii" usor tesiti

Tarod 3 - tarod final, filet finit cu ,,zimtii" ascutiti.

In general lumea renunta la Tarodul 1 pentru ca in lipsa unui dispozitiv ce-ti asigura coaxialitatea tarodului cu cea a gaurii, folosesc direct Tarod 2 in sparanta ca acesta sapa filetul mai greu , dar mai sigur si cu Tarod 3 nu ai cum sa-l strici !

 

Cei trei tarozi sunt cu mult mai scurti decat cel conic si are capul plat pentru a nu nu fi influentat de fundul gaurii.

 

Cred ca ai inteles ! :(

 

 

Corect, sunt 3 tarozi. Explicatia mai sus. Nota 10.

Dap.

 

Nu stiam ca is pana la 3 tarozi de gaurire, dar are sens, pentru o treaba facuta ca lumea :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica mai intai ce buson gasesti - metric14 si pasul il masori cu o lera. apoi cauti tarodul respectiv. Daca baia e din aluminiu poti fileta gaura direct cu universalul daca ai mana sigura, nu-i nevoie sa ai serie de tarozi. Daca e din fier, atunci e foarte folositoare seria. Pune dupa ce ai filetat niste ulei vechi (sper ca ai pastrat) si sclatesti tot spanul de pe gaura. baga tarodul in ulei inainte sa filetezi si vei aduna cea mai mare parte din span pe tarod.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Daca da cu vaselina pe tarod nu ramane nici un span in baie, oricum tarodul are cele trei canale in care evacueaza spanul. Nu am avut probleme pana acum folosind aceasta metoda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta o sa folosesc un tarod conic, pentru ca orificiul de filetat imi permite asta si am facut rost si de un surub M14, pas 1,5, din care trebuie sa tai vre'o 6 cm.

Am incercat, totusi sa refac vechiul filet M12/p1,5, insa nu am nicio sansa ... solutia este M14/p1,5.

O sa dau cu vaselina pe tarod ca sa evit particule de span prin baia de ulei ... cu toate ca de obicei lucrez obsedant de curat ! :(

 

Ieri am facut o plimbare de vre'o 100km si nu am vazut nicio picatura de ulei pe la busonul lipit cu silicon, cu toate ca are un filet de il poti desface cu mana ... de aici ma intreb ce idiot a putut strange acel surub in halul ala incat sa distruga filetul ?!?!

 

In week-endul asta, o sa ma apuc de mesterit ........

... revin cu poze !

:laugh:

post-10224-1300948213_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut aceeasi problema la Transalp, acum 3 ani. S-a rezolvat cu sudarea unui stutz peste, cu filet bun. Si, prin asta, am eliminat si riscul de a-mi ramane span in motor.

Daca mergi pe tarod, atentie la spalarea cu motorina. Am facut chestia asta la o masina, apoi, cand am pus uleiul nou, s-a facut instant gri deschis de la combinatia cu urmele de motorina ramase in motor. Am schimbat instant uleiul acela, si a doua transa de ulei a prezentat iar urme de motorina, a avut ceva coloratie spre gri. Sincer, nu stiu cate zile ar trebui sa lasi dupa spalat busonul deschis ca sa se usuce absolut toata motorina din interior, cred ca mai degraba iti desfaci motorul bucati decat sa apelezi la asa ceva.

Sau poti folosi, dupa motorina, 2-3 spalari cu ulei uzat, sa nu plangi apoi dupa bani.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai luati busoane de pe Louis :laugh:))) La Norauto sau la Augsburg sunt la mini-price. Pfff....

Auzi ma... buson cu magnet pentru span de aluminiu :(

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...