petrica Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 (editat) Salut ! Este pentru prima data in viata mea de motoretist cand intalnesc asa ceva. De putin timp am achizitionat o Honda CB 450 S (PC17) fabricatie '86. Imi place mie mobra asta ... nu discutam acum gusturile. Ca orice om normal ce-si cumpara o motocicleta incepe sa schimbe uleiul la motor, filtrele, etc., contrar celor spuse de fostul proprietar, cum ca ,,... totul este nou schimat la ea, fratioare ! Doar benzina trebuie sa ii pui ... ". Asa ca mi-am luat ulei, filtre, O-ringuri, suruburi noi de baie din alea cu magnet si ... la treaba. Am pus mobra pe cricul central si am dat drumul la uleiul din motor. Din start am observat ca acel surub era ,,tencuit" cu Poxipol si m-am gandit ca fostul proprietar nu la dus capul sa schimbe acea saiba de etansare din bronz. Nu e nimic ... oricum mi-am luat surub nou ... cu magnet ! ... mi-am zis ! Ma rog ... am schimbat filtrul de ulei si m-am apucat sa pun surubul de scurgere ulei la locul sau, insa ... ce sa vezi ??? Filetul interior (cel din carterul motorului) era distrus ! Mi-am dat seama de ce sa desfacut asa usor acel surub si mi-am explicat ,,tencuiala" cu Poxipol. Dupa ce mi-am consumat setul de injuraturi, am dat cu niste panza de teflon la acel surub si l-am insurubat in baie, apoi l-am ,,tencuit" si eu cu niste silicon si vad ca nu e problema cu uleiul ! Pana acum nu sa aratat nicio picatura. Ideea este ca vreau sa remediez aceasta problema, dar fara sa desfac motorul. De fapt baia de ulei, reprezinta carterul inferior al motorului (cum se poate observa in foto). Intrebare: Cu pot remedia aceasta problema ??? Adica sa pot face un filet serios in carter care sa-mi ofere siguranta ca surubul ala nu-l pierd pe drum ? Multumesc anticipat ! Editat Martie 23, 2011 de petrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Ori il duci la un mester care o sa iti largeasca gaura aia, o sa iti puna o bucsa de bronz si o sa o fileteze pe interior dupa surubul tau, sau dai doar baia jos si o duci la mesteri ce sudeaza in argon si aia ti-o repara Chiar ieri dimineata am fost la astfel de mesteri aici in Cj, si avea unu pe masa de lucru o bae sparta facuta bucatele ca un puzzle! Cat am stat acolo, omu prindea cate o bucata mica de restu baii cu ceva clema deia metalica si suda. Zicea ca asta e nimic... o avut lucrari si mult mai grele care i-or iesit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Cauti buson pe urmatoarea dimensiune de filet metricX/pasY in magazinele de piese si accesorii auto. Folosesti direct tarodul, fara sa maresti gaura de scurgere cu burghiul. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Nu trebe sa duci toata baia ci doar capacul inferior al baii de ulei, adica cel care are gaura cu pricina. Ai mare grija cum desfaci suruburile de pe capacul ala pentru ca s-ar putea sa se rupa daca tragi de ele. Da cu solutie de degripat suruburi inainte si abia dupa aia purcede. Nu dispera, pune mana si repara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 ai pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Martie 23, 2011 Autor Share Postat Martie 23, 2011 ai pm Man, ... crede-ma ! Asa am vrut sa fac si cred ca asa este cel mai bine. Baia data jos si se lucreaza simplu si curat, insa la vechitura asta de CB, baia de ulei nu este doar un capac ca la VFR800 V-Tech, de exemplu, ci baia asta de fapt reprezinta jumate din motor. Ca sa dau ,,baia" jos inseamna sa desfac o gramada de rahaturi, inclusiv trenurile cutiei de viteze, ambreiajul, arborele de echilibrare, etc. Ce mi-a sugerat @Cesar, mi-a mai spus cineva, iar ca sa ma asigur ca nu ramane particule metalice prin motor ... drenez cu 1 litru de motorina pana sa pun ulei si poate eventualele particule de aluminiu se scurg pe gaura pe unde se scoate uleiul din motor. In momentul de fata filetul surubului este M10 cu pas de 1.5, as putea sa majorez la M12 cu acelasi pas, sau cu pas de 1.25 .... aaa ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul. Spanul ala e fix pix pentru cutia de viteze, deoarece este dintr-un material mult mai moale decat rotile dintate care sunt cementate la exterior. In cel mai rau caz o sa se opreasca in filtrul de ulei, care este in imediata apropiere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Man, ... crede-ma ! Asa am vrut sa fac si cred ca asa este cel mai bine. Baia data jos si se lucreaza simplu si curat, insa la vechitura asta de CB, baia de ulei nu este doar un capac ca la VFR800 V-Tech, de exemplu, ci baia asta de fapt reprezinta jumate din motor. Ca sa dau ,,baia" jos inseamna sa desfac o gramada de rahaturi, inclusiv trenurile cutiei de viteze, ambreiajul, arborele de echilibrare, etc. Ce mi-a sugerat @Cesar, mi-a mai spus cineva, iar ca sa ma asigur ca nu ramane particule metalice prin motor ... drenez cu 1 litru de motorina pana sa pun ulei si poate eventualele particule de aluminiu se scurg pe gaura pe unde se scoate uleiul din motor. In momentul de fata filetul surubului este M10 cu pas de 1.5, as putea sa majorez la M12 cu acelasi pas, sau cu pas de 1.25 .... aaa ??? daca are suficient "in carne" cred ca e mai bine M14 ... Mesaj completat poti sa tai o gaura mai mare? gen 60-70mm in jurul busonului? ai 2 avantaje daca faci treaba asta, poti baga o oglinda si verifica daca ti-a ramas span in interior si 2, e relativ mai usor de reparat filetul. o fi avand si filtru de ulei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 clar are filtru de ulei, clar , da pan la filtru mai e si pompa, care in functie de model poate suferi grav de la un span, fie el si aluminiu. daca tot te risti cu span in baie , ce mai conteaza atunci, dai un filet de m12 sau 14 si asta basta... daca vrei sa ramai la m10 ,trebuie sa sudezi, daca tot sudezi poti sa faci treaba cu gaura mai mare, era doar o idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 (editat) http://www.wuerth.ro/catalog/index.php?c_p...at=0&cauta= Vezi daca iti poti lua doar bucsa filetata daca ai pe acasa un minim de scule de restul te poti lipsi. Cu o gaura mai mare merge ...dar tot filet in aluminiu ramane ...cu spanul putina grija atata tot. Destul de greu sa scapi span in interior da na... totusi grija. Reparatie_buson_ulei.pdf Editat Martie 23, 2011 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Martie 23, 2011 Autor Share Postat Martie 23, 2011 Am luat sublerul in mana si ... ... surubul original este de M12 cu pas 1.5. Plecat pe la prieteni si gasit tarozi M14, pas 1.5 ... tarod 1 si tarod 2 (adica ala de incepe filetul si ala de-l definitiveaza). Cumparat surub M14, p1.5 de la magazin din care mai trebuie sa tai vre'o 3cm. Cumparat saiba din bronz pentru etansare. O sa-mi fac timp intr-o seara si ma apuc de treaba ! Multumesc celor ce si-au batut capul cu mine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Cum vine asta cu tarod 1 si 2? Eu stiu ca e unul singur, conic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Martie 23, 2011 Autor Share Postat Martie 23, 2011 http://www.wuerth.ro/catalog/index.php?c_p...at=0&cauta= Vezi daca iti poti lua doar bucsa filetata daca ai pe acasa un minim de scule de restul te poti lipsi. Cu o gaura mai mare merge ...dar tot filet in aluminiu ramane ...cu spanul putina grija atata tot. Destul de greu sa scapi span in interior da na... totusi grija. Stiu de metoda asta ,,cu spira" ! Insa de unde sa cumpar eu asa ceva ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Cum vine asta cu tarod 1 si 2? Eu stiu ca e unul singur, conic... e unu conic si mai lung, sunt si perechi de 2 sau 3, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Martie 23, 2011 Autor Share Postat Martie 23, 2011 (editat) Cum vine asta cu tarod 1 si 2? Eu stiu ca e unul singur, conic... Ala conic acopera cei trei pasi in creerea unu filet interior, cand adancimea orificiului ce trebuie filetat nu are nici o importanta, insa cand esti limitat de aceasta dimensiune iti trebuie cei 3 tarozi ai unui Metric. Tarod 1 - tarod de ghidaj, extrem de sters Tarod 2 - tarod intermediar, filet cu ,,zimtii" usor tesiti Tarod 3 - tarod final, filet finit cu ,,zimtii" ascutiti. In general lumea renunta la Tarodul 1 pentru ca in lipsa unui dispozitiv ce-ti asigura coaxialitatea tarodului cu cea a gaurii, folosesc direct Tarod 2 in sparanta ca acesta sapa filetul mai greu , dar mai sigur si cu Tarod 3 nu ai cum sa-l strici ! Cei trei tarozi sunt cu mult mai scurti decat cel conic si are capul plat pentru a nu nu fi influentat de fundul gaurii. Cred ca ai inteles ! Editat Martie 23, 2011 de petrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 da-i cu vaselina ca sa adune spanu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Corect, sunt 3 tarozi. Explicatia mai sus. Nota 10. Parerea mea: Uita-te cata carne este in jurul gaurii. Daca e suficienta, fa rost de la cineva de tarozi potriviti si mergi pe 14. Trebuie insa largita si gaura cu spiral de 12 (daca nu ma insel). Daca nu e suficienta, mergi direct cu tarod de 12. Problema e ca ar trebui "omorat" filetul gaurii inainte, ca sa nu se rupa fasii de material cand filetezi. Adica putin pilit, smirgheluit filetul inainte, pana se tocesc santurile filetului vechi. De-abia dupa aia bagi tarodul. Ai mare grija ca tarodul sa aiba unde sa intre in adancime (verifici cu o surubelnita cam de ce adancime dispui in gaura). Si cel mai important, ai mare grija sa rotesti tot timpul tarodul "in ax" ca altfel faci "muci" filetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Ala conic acopera cei trei pasi in creerea unu filet interior, cand adancimea orificiului ce trebuie filetat nu are nici o importanta, insa cand esti limitat de aceasta dimensiune iti trebuie cei 3 tarozi ai unui Metric.Tarod 1 - tarod de ghidaj, extrem de sters Tarod 2 - tarod intermediar, filet cu ,,zimtii" usor tesiti Tarod 3 - tarod final, filet finit cu ,,zimtii" ascutiti. In general lumea renunta la Tarodul 1 pentru ca in lipsa unui dispozitiv ce-ti asigura coaxialitatea tarodului cu cea a gaurii, folosesc direct Tarod 2 in sparanta ca acesta sapa filetul mai greu , dar mai sigur si cu Tarod 3 nu ai cum sa-l strici ! Cei trei tarozi sunt cu mult mai scurti decat cel conic si are capul plat pentru a nu nu fi influentat de fundul gaurii. Cred ca ai inteles ! Corect, sunt 3 tarozi. Explicatia mai sus. Nota 10. Dap. Nu stiam ca is pana la 3 tarozi de gaurire, dar are sens, pentru o treaba facuta ca lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Verifica mai intai ce buson gasesti - metric14 si pasul il masori cu o lera. apoi cauti tarodul respectiv. Daca baia e din aluminiu poti fileta gaura direct cu universalul daca ai mana sigura, nu-i nevoie sa ai serie de tarozi. Daca e din fier, atunci e foarte folositoare seria. Pune dupa ce ai filetat niste ulei vechi (sper ca ai pastrat) si sclatesti tot spanul de pe gaura. baga tarodul in ulei inainte sa filetezi si vei aduna cea mai mare parte din span pe tarod. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Daca da cu vaselina pe tarod nu ramane nici un span in baie, oricum tarodul are cele trei canale in care evacueaza spanul. Nu am avut probleme pana acum folosind aceasta metoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Spanul oricum nu intra in pompa de ulei. PRopun sa iei de pe Louis un buson M14 cu magnet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Martie 24, 2011 Autor Share Postat Martie 24, 2011 Pana una alta o sa folosesc un tarod conic, pentru ca orificiul de filetat imi permite asta si am facut rost si de un surub M14, pas 1,5, din care trebuie sa tai vre'o 6 cm. Am incercat, totusi sa refac vechiul filet M12/p1,5, insa nu am nicio sansa ... solutia este M14/p1,5. O sa dau cu vaselina pe tarod ca sa evit particule de span prin baia de ulei ... cu toate ca de obicei lucrez obsedant de curat ! Ieri am facut o plimbare de vre'o 100km si nu am vazut nicio picatura de ulei pe la busonul lipit cu silicon, cu toate ca are un filet de il poti desface cu mana ... de aici ma intreb ce idiot a putut strange acel surub in halul ala incat sa distruga filetul ?!?! In week-endul asta, o sa ma apuc de mesterit ........ ... revin cu poze ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 Am avut aceeasi problema la Transalp, acum 3 ani. S-a rezolvat cu sudarea unui stutz peste, cu filet bun. Si, prin asta, am eliminat si riscul de a-mi ramane span in motor. Daca mergi pe tarod, atentie la spalarea cu motorina. Am facut chestia asta la o masina, apoi, cand am pus uleiul nou, s-a facut instant gri deschis de la combinatia cu urmele de motorina ramase in motor. Am schimbat instant uleiul acela, si a doua transa de ulei a prezentat iar urme de motorina, a avut ceva coloratie spre gri. Sincer, nu stiu cate zile ar trebui sa lasi dupa spalat busonul deschis ca sa se usuce absolut toata motorina din interior, cred ca mai degraba iti desfaci motorul bucati decat sa apelezi la asa ceva. Sau poti folosi, dupa motorina, 2-3 spalari cu ulei uzat, sa nu plangi apoi dupa bani. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 24, 2011 Share Postat Martie 24, 2011 (editat) Nu mai luati busoane de pe Louis ))) La Norauto sau la Augsburg sunt la mini-price. Pfff.... Auzi ma... buson cu magnet pentru span de aluminiu Editat Martie 24, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.