-
Număr conținut
808 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Iasi
-
Permis moto din
1999
-
Motocicleta
Yamaha RayZR 125
Informații profil
-
Motociclete detinute
Honda CB 500, Gagiva Elefant 2, KTM Exc 300, Beta Evo 125
-
Alte autovehicule si vehicule
Toyota Yarus
sprike's Achievements
Proficient (10/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Calendarul competitional pentru anul 2026: Prolog – 3 ianuarie Start: Yanbu Sosire: Yanbu Distanță totală: 98 km, Probă specială: 23 km Un total de 325 de vehicule vor lua startul de la Yanbu, la Marea Roșie, și vor concura până la Riyadh și înapoi. Aceștia vor fi introduși treptat în acțiune cu Prologul, o buclă de aproape 30 km în jurul orașului Yanbu, care va determina ordinea de start pentru Etapa I. Etapa 1 – 4 ianuarie Start: Yanbu - Sosire: Yanbu Distanță totală: 518 km Probă specială: 305 km Prima etapă este o altă buclă din orașul portuar Yanbu și în sălbăticie, de data aceasta acoperind peste 300 km de cursă. Dakariștii vor întâlni, de asemenea, primul punct de service la mijlocul etapei, unde pot înlocui anvelopele zdrobite pe stânci. Etapa 2 – 5 ianuarie Start: Yanbu - Sosire: Al Ula Distanță totală: 504 km Probă specială: 400 km Prima mare probă specială a ediției a 48-a, acoperind peste 500 km, dintre care 400 km de cursă, concurenții se îndreaptă spre Al Ula. Pe parcursul acestei etape mai dificile, Dakarienii vor aborda un amestec de stânci zimțate, nisipuri fierbinți și primele dune ale raliului. Va exista un alt parc de service la mijlocul probei speciale pentru a permite reparațiile. Etapa 3 – 6 ianuarie Start: Al Ula - Sosire: Al Ula Distanță totală: 666 km Probă specială: 422 km Cu 420 km de probă specială și o distanță totală de 666 km, Etapa a treia promite să fie cea mai dificilă, dar și cea mai fotogenică. „Cu canioanele sale puternice și stâncile uriașe, Al Ula este cu adevărat cea mai frumoasă parte a Arabiei Saudite”, spune David Castera. Cursa pe kilometri de nisip plat va reprezenta, de asemenea, un test riguros al abilităților de navigare ale echipelor, în timp ce acestea încearcă să aleagă cea mai rapidă rută înapoi în oraș. Etapa 4 (Maraton Partea 1) – 7 ianuarie Start: Al Ula Sosire: Bivuac Maraton Distanță totală: 526 km Probă specială: 451 km Prima dintre cele două etape de maraton, mașinile, buggy-urile și camioanele urmând un traseu, iar bicicletele și ATV-urile urmând altul. Este o altă mare probă specială care acoperă peste 450 km, în care dakarienii navighează prin peisajul spectaculos al deșertului Al Ula până la un bivuac izolat și neamenajat, în adâncul deșertului. Dakarul este, de asemenea, o cursă extrem de nivelată, iar aici, chiar și marii campioni mondiali vor trebui să fie complet autosuficienți, instalând un cort, făcând un pat și gătind sub stele. Etapa 5 (Maraton Partea 2) - 8 ianuarie Start: Bivuac Maraton - Sosire: Grindină Distanța totală: 428 km Probă specială: 372 km După o zi grea, Etapa a cincea este puțin mai ușoară. După ce se vor trezi în bivuacul maratonului, dakarienii vor avea timp să facă niște reparații înainte de a aborda o etapă puțin mai scurtă și mai directă spre Hail pentru a recupera energie. Nu este vorba de o slăbiciune a organizatorilor, ci doar de faptul că vor să fie pregătiți pentru Etapa a șasea extenuantă. Etapa a 6-a – 9 ianuarie Start: Hail - Sosire: Riyadh Distanță totală: 920 km Probă specială: 331 km . Urmează o zi de odihnă, dar mai întâi dakarienii trebuie să se confrunte cu dune impunătoare în cursa spre Riyadh. Ca măsură specială, se menține bivuacul din capitală deschis până sâmbătă, la ora 14:00, pentru a le permite concurenților cât mai mult timp posibil să se întreacă prin dune și să ajungă la ziua de odihnă. Zi de odihnă – 10 ianuarie Locație: Riyadh Pentru participanții la Dakar, ziua de odihnă este doar șansa de a face reparații adecvate, de a acumula câteva calorii și de a se reîncărca pentru călătoria de întoarcere la Yanbu. Aceasta este pentru norocoșii care au ajuns la bivuac la timp pentru a se odihni și relaxa. Alții vor petrece noaptea în deșert, luptând cu intemperiile. Etapa 7 – 11 ianuarie Start: Riyadh - Sosire: Wadi Ad-Dawasir Distanță totală: 876 km Probă specială: 462 km Etapa a șaptea îi prezintă pe dakarieni pe drumul de întoarcere spre Yanbu – doar că nu este un drum și se îndreaptă spre sud, nu spre vest. Etapa a șaptea prezintă aproape 500 km de cursă și aproape 900 km la volan în total. În fața lor se află un alt câmp de dune de nisip și o serie de provocări de navigație și potențiale capcane în călătoria lor spre Wadi Ad-Dawasir. Etapa 8 – 12 ianuarie Start: Wadi Ad-Dawasir - Sosire: Wadi Ad-Dawasir Distanță totală: 717 km Probă specială: 481 km Această etapă se va deschide cu un start în masă spectaculos. A fost o caracteristică a Paris-Dakar-ului original, dar a fost eliminată din format până când organizatorii au readus-o anul trecut pentru cursele clasice. Anul acesta a revenit și este mai mare ca niciodată, concurenții pornind într-o buclă imensă de 481 km în deșertul din jurul Wadi Ad-Dawasir. Este cel mai răcoare în această perioadă a anului, cu o temperatură medie care atinge abia 36°C/96,8°F Etapa 9 (Maraton Partea 1) – 13 ianuarie Start: Wadi Ad-Dawasir - Sosire: Bivuacul Maraton Distanța totală: 531 m Probă specială: 410 km După două dintre cele mai dificile etape, dakarienii se confruntă cu a doua etapă maraton, deoarece trebuie să parcurgă peste 400 km până la bivuacul din deșert. O distanță mai scurtă și un teren mai puțin solicitant fac din aceasta una dintre etapele mai ușoare ale Dakarului – deși orice greșeală ar putea fi costisitoare. Și acesta este Dakarul, ceea ce înseamnă că o etapă mai ușoară va fi urmată de o zi grea la birou. Așadar, în timp ce concurenții își asamblează corturile și își pregătesc cina, s-ar putea să vadă niște dune conturându-se în depărtare. Etapa 10 (Maraton Partea 2) – 14 ianuarie Start: Bivouacul Maratonului - Sosire: Bisha Distanța totală: 469 km Probă specială: 421 km Un alt traseu divizat, motocicletele și ATV-urile se despart de mașini, buggy-uri și camioane. Din cei peste 400 km care alcătuiesc proba specială, 300 km sunt peste dune – de departe cel mai lung timp petrecut în dune la Dakarul 2026. După această etapă, ar trebui să vedem cum podiumurile finale încep să prindă contur Etapa 11 – 15 ianuarie Start: Bisha Sosire - Al Henakiyah Distanța totală: 882 km Probă specială: 347 km După o zi extenuantă de parcurs pe dunele de nisip, Dakarienii se întorc în pitoreasca regiune Medina. Este una dintre probele speciale mai scurte, dar totuși dificilă, și una dintre cele mai lungi distanțe parcurse, deoarece concurenții parcurg aproape 900 km până la Al Henakiyah. Va fi mult după apusul soarelui când vor ajunge în sfârșit la bivuac. Etapa 12 – 16 ianuarie Start: Al Henakiyah - Sosire: Yanbu Distanță totală: 718 km Probă specială: 310 km D estinația Yanbu! Concurenții pleacă din Al Henakiyah pentru ultima probă specială lungă a Raliului Dakar 2026. Va fi un test dificil care îi pune pe concurenți în fața unor trecători presărate cu stânci, a unor dune vaste și a unei serii de canioane spectaculoase. Deja obosiți după două săptămâni de curse, plutonul trebuie să parcurgă peste 700 km înainte de a ajunge la bivuacul final din Yanbu. Etapa 13 – 17 ianuarie Start: Yanbu Sosire: Yanbu Distanța totală: 141 km Probă specială: 105 km Etapa finală a Dakarului îi va vedea pe concurenți parcurgând aproape 50 km de văi din jurul orașului Yanbu. Apoi vor ajunge la ultima legătură pentru ultima probă specială a celei de-a 48-a ediții a Raliului Dakar: o cursă magnifică de-a lungul țărmurilor Mării Roșii pentru a se întoarce la bivuac și a-i încorona pe campioni Echipaje totale: Peste 600 de persoane (piloți, copiloți și mecanici în cazul camioanelor) vor lua startul în cursă. Motociclete inscrise momentan: Aproximativ 118-116 piloți
-
Da
-
O Toyora Yaris mult mai bun la toate capitolele
-
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
la urmatoarea achizitie am sa ma uit la variantel de AGM sau GEL Am sa cites si instructiunile -
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
S-a rezolvat Am spus am o baterie marca Yauasa cu urmatoarea specificatie tehnica> Berisi Elektrolit - Electrolite filled 6.3 AH(20HR)/105 CCa Chaging method: Normal 0,6AX5 - 10 JAm (h) Cepat - 3A X1 JAm (H) Iti spun clar nu stiu termeni tehnici nu sunt electrician Dar este o baterie de 12 V - in care nu apare nimic scris O baterie de masina si camion ce ma mai schimbat in timp era scris ce si cum La cacatul asta mic de baterie nu scrie Am sa mai caut online datele tehnice Cautam un redresor de capacitate mica si am gasit Categoria A - am din 2006, daca te incalzeste cu ceva si mers pe mai multe varianta de capacitate cilindrica Dar in mare parte Offroad - enduro cu pornirea doar la pedala - fara baterii, parte electrica in general -
Problema cu fumul prin instalatia de aerisire am pati-o la motorizarea 0.9 L TwinAir turbo I2. aveam impresia la inceput ca motor este unul de 1200 cc, dupa ce am citit certificatul de inamtriculare si mi-am dat seama ca m-am inselat La varianta 1.0 L GSE FireFly I3 parțial hibrid, nu au fost probleme Scaunele la toate modele de fiat pe care am mers in varainta 500 am avut problema - dureri lombare moderate
-
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
Salut preailuminate Din cea am vazut pana scris pe baterie: daca scade sub 12,4 V trebuie incarcat Am facut o confuzie AH inseamna altceva Unitatea de masurare care o urmaresc la un redresor este un multimetru analog/digital Apropo - fac acum o jumatate de cap de porc la gratar cu capac si pregatit un cupaj vin roze exceptional Amperajul e bun la visinata - arde toata instalatia Am gasit dispozitivul necesar, am comandat online Mulumesc pentru cei care au venit cu solutii -
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
Pe baterie scrie: 12V 6 AH/10HR - marca Yuasa 6,3 AH(20 HR)/105CCA Visinata macerata la 20 de ani - trasa prin tifon - la 42 grade ceva mortal de bun -
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
Dragi camarazi, cand m-am dus in garaj sa dau jos bateria am gasit o damigeana de visinata Binenteles ca am baut, Cand am intrat in casa de la frig la cald, am intrat pe forum sa scriu doleantele Stat la caldura dupa un tip scurt am constat ca eram beat pulbere Scuzati greselile de scriere -
Redresor Ultimate Speed /Lidl, Kaufland/
topic a răspuns lui sprike în apriliaclujul Service si intretinere curenta
Buna seara Revin cu urmatoarea intrebare Ce redresor recomandat pt baterii moto de 6V care sa aiba ca accesoriu unitatea de masura - amprajul? -
Salut In concediu am inchiriat de cateva ori Fiat 500 - varianta hibrid si varianta normala Ultima tura am facut 2400 km in Spania Plusuri Sasiul si suspensiile au o constructie robusta, modelul 500 are o greutate mai grea comaparativ cu alte marci din aceeasi categorie, Consumul unul destul de bun in oras si exteriror la mers normal; daca bagi pedala de acceleratie la fund cresterea este in plus de 2-3 l la 100 km ca medie, dar creste si mai mult Dimensiunile reduse - foarte buna pt zonele aglomerate Asistenta city la ambreiaj care te ajuta la plecarile din rampa - bun mai ales in zone cu teren cu inclinatii ridicate si lungi in zone de trafic intens Unghiul de bracaj la volan, foarte bun pt spatii mici Minusuri: Confortul la scaune - slab, stai ca pe un taburet, te doare spatele dupa 250 km, nu prea ai variante de reglare in anumite pozitii - inteleg masina doar pt oras- Butoanele de comanda la gamuri - sunt invesate comparativ ca la modele japoneze, nu sunt in portiera Partea de comenzi bord - nu prea sunt intuitive, m-am adaptat cu bordul dupa 3-4 zile Modele cu geam panoramic - nu sunt de nici un efect + greutate sporita Variant cu cutie de viteze cu 6 trepte mult mai dinamica Izolarea fonica - cam precara - la 170 - 180 km pe ora nu prea mai auzi sa vb cu pasagerul - solutia dai muzica tare sa nu mai auzi in jur Daca mergi tare sunt sanse sa intre noxe prin gurile de aerisire - dar nu am ajuns in situatia sa explodeze motorul Fiabilitate motor - nu comentez
-
CFMOTO 700MT 2025 ->
topic a răspuns lui sprike în Ovidiu Mul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Salut, arata bine, Trebuie forja calumea fara mila, cu schimbul aferent de consumabile, care ce este detaliat in cartea tehnica Va arata mai calumea dupa o patina in timp, de la noroi, tot felul de proiectile in mers, sgarieturi..... etc. -
Bun Am inteles
-
Mai are ceva julituri pe tocase, fleacuri ..... {cei care merg putin nu cad niciodata} dar arata bine in anasamblu
