Sari la conținut

Honda Cbf 600 S


UzZy
 Share

Postări Recomandate

Eu mi-am luat de la Motodetail, dar nu stiu de ce nu imi vine sa le montez, imi imaginez ca sunt practice si totusi nu le-am montat :baldy: . Bine, n-am facut nici ture prea lungi sezonul asta, asa ca macar am o explicatie partiala ;)

 

Nici eu nu merg mereu cu ele ca am 1.10m cand le pun. Topcase-ul in schimb e destul de util ca mai las casca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

intrebare , pe voi cat v-au tinut placutele de frana , eu fata trebuie sa o schimb si am cu ea 17.000 km

 

16.000 pe fata si 10.000 pe spate. A mea are CBS si folosesc destul de mult spatele, asa ca asta poate sa influenteze si uzura placutelor pe fata.

 

Oricum, am schimbat cu placute SBS pe fata pentru ca alea de la Honda erau cam scumpe. Acum imi pare rau, pentru ca diferenta este vizibila. Nu prea merita o economie de 150 RON pentru o cumponenta atat de importanta. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16.000 pe fata si 10.000 pe spate. A mea are CBS si folosesc destul de mult spatele, asa ca asta poate sa influenteze si uzura placutelor pe fata.

 

Oricum, am schimbat cu placute SBS pe fata pentru ca alea de la Honda erau cam scumpe. Acum imi pare rau, pentru ca diferenta este vizibila. Nu prea merita o economie de 150 RON pentru o cumponenta atat de importanta. Parerea mea.

 

eu trebuie sa le schimb , tu de care ai pus pe ea , ce firma , si un cost aprox

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu trebuie sa le schimb , tu de care ai pus pe ea , ce firma , si un cost aprox

 

Cu am zis mai sus am pus de la SBS. Au costat ceva de genul 40 EUR perechea. DAR daca ar fi sa o iau de la capat, as pune originale (NISSIN). Din experienta mea personala, nu se compara la performante. La inceput am zis ca poate nu s-au mulat bine pe disc sa alte alea dar dupa vreo 1500 km merg tot la fel. Plus ca scartie ca toti dracii si cand aproape se opreste se aude un scartait mai baritonal, la frane mai bruste.

 

Este drept ca nici cauciucul fata nu mai este chiar nou, dar chiar si asa diferentele sunt mari. E o chestie la care chiar nu ma asteptam, ca doar SBS nu sunt chiar de cacao. Dar asta este, asa invata omul. Pentru mine cel putin, de acum nu mai exista decat placute originale. La alte consumabile mai discutam, dar la placute nu merita, sa merg cu morcovu in poponeata pentru 150 RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

 

As avea cateva simptome neplacute la motor dupa un sezon care se va incheia curand.

 

 

Prima si cea mai suparatoare ar fi la schimbarea vitezelor. Din treapta intai in a doua si invers. Se manifesta cel putin aiurea. Cand vreau sa schimb din prima in a doua, la turatii de 2-3000 mi se intampla sa ramana in neutral si fara sa vreau ajung sa trag ca apucatu' de manson si nu se urneste =), realizez ca sunt in neutral schimb si merge ok. Daca schimb mai sus de 3000 caraie, se screme, nu merge cum ar trebui. Asta se intampla la accelerare. La decelerare puternica cand retrogradez din a 3 in a 2, sare direct in 1. Se mai intampla, dupa o franare puternica sa caraie cand retrogradezdin a 2 in 1. Uleiul este schimbat de 2500 km - Motul 7100 10w40. Precizez ca schimb vitezele in mod normal pe la 5000-6000 ture.

 

 

A doua problema este nu atat de suparatoare dar fiind legata de frane nu este de neglijat. Pe langa scartaitul de troleibuz pe frana fata, lucru dealtfel normal la cbf, se aude la viteze mici, scoasa din viteza un fasait ciclic (per rotatie disc frana). Mai mult la o franare mai agresiva, inainte de a se opri complet, simt in ghidon o vibratie ca si cum ar fi un cloncanit de la rulmentii pe fata.

 

Ar mai fi cateva dar astea doua ma preocupa cel mai tare. Va rog sa ma ajutati cu cateva pareri pertinente, in cazul in care v-ati mai intalnit cu asemenea simptome.

 

Inca ceva. Intr-un post precedent am intrebat de un service Honda spre a fi recomandat. Asa am ajuns la cel din Politehnica prin luna martie. NU-l RECOMAND dar astept niste recomandari in continuare de la voi.

 

 

Merci anticipat si poate o punem de o intalnire pe inserate prin Pirania, in Regie.

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

 

As avea cateva simptome neplacute la motor dupa un sezon care se va incheia curand.

 

 

Prima si cea mai suparatoare ar fi la schimbarea vitezelor. Din treapta intai in a doua si invers. Se manifesta cel putin aiurea. Cand vreau sa schimb din prima in a doua, la turatii de 2-3000 mi se intampla sa ramana in neutral si fara sa vreau ajung sa trag ca apucatu' de manson si nu se urneste =), realizez ca sunt in neutral schimb si merge ok. Daca schimb mai sus de 3000 caraie, se screme, nu merge cum ar trebui. Asta se intampla la accelerare. La decelerare puternica cand retrogradez din a 3 in a 2, sare direct in 1. Se mai intampla, dupa o franare puternica sa caraie cand retrogradezdin a 2 in 1. Uleiul este schimbat de 2500 km - Motul 7100 10w40. Precizez ca schimb vitezele in mod normal pe la 5000-6000 ture.

 

 

A doua problema este nu atat de suparatoare dar fiind legata de frane nu este de neglijat. Pe langa scartaitul de troleibuz pe frana fata, lucru dealtfel normal la cbf, se aude la viteze mici, scoasa din viteza un fasait ciclic (per rotatie disc frana). Mai mult la o franare mai agresiva, inainte de a se opri complet, simt in ghidon o vibratie ca si cum ar fi un cloncanit de la rulmentii pe fata.

 

Ar mai fi cateva dar astea doua ma preocupa cel mai tare. Va rog sa ma ajutati cu cateva pareri pertinente, in cazul in care v-ati mai intalnit cu asemenea simptome.

 

Inca ceva. Intr-un post precedent am intrebat de un service Honda spre a fi recomandat. Asa am ajuns la cel din Politehnica prin luna martie. NU-l RECOMAND dar astept niste recomandari in continuare de la voi.

 

 

Merci anticipat si poate o punem de o intalnire pe inserate prin Pirania, in Regie.

Asfalt uscat.

 

Si la mine mai cloncane la shimbat din 1 in 2 daca e facut la turatii mai mari. Cred ca este si din cauza ca trebuie sa fac revizia in cateva sute de km. Vom vedea daca mai face dupa aia.

 

Scartuitul la frane eu nu l-am avut cu placutele originale absolut deloc. Acum cu SBS face ca draq. Fasaitul ala il are si a mea. Am intrebat la service si a zis ca e normal pentru discuri flotante. Atinge placuta pe disc. LA fel si cu vibratia aia mica la sfarsitul franarii. Am sezizat-o, au verificat toata furca, rulmenti etc. au zis ca nu are nimic. Cica au mai sesizat si altii si se poate sa fie de la ceva mizerie prinsa la placuta. Ce-i drept ca la mine nu face tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine mai cloncane la shimbat din 1 in 2 daca e facut la turatii mai mari. Cred ca este si din cauza ca trebuie sa fac revizia in cateva sute de km. Vom vedea daca mai face dupa aia.

 

Scartuitul la frane eu nu l-am avut cu placutele originale absolut deloc. Acum cu SBS face ca draq. Fasaitul ala il are si a mea. Am intrebat la service si a zis ca e normal pentru discuri flotante. Atinge placuta pe disc. LA fel si cu vibratia aia mica la sfarsitul franarii. Am sezizat-o, au verificat toata furca, rulmenti etc. au zis ca nu are nimic. Cica au mai sesizat si altii si se poate sa fie de la ceva mizerie prinsa la placuta. Ce-i drept ca la mine nu face tot timpul.

 

 

Ms frumos de incurajari :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fasaitul il face si la mine, dar nu permanent, e aproape normal ce se intampla. Cat despre placute - am pus Saito (made by Louis) pe fata si franeaza un pic mai prost ca cele Honda, dar nu cu mult. Nu am idee cat tin placutele pentru ca cele noi le am de vreo 6000 km iar cele vechi erau venite cu motocicleta, nu stiu cat erau rulate inainte. Pe spate e posibil sa am placutele din fabrica, nu am CBS si nu pun frana pe spate decat o data pe luna ca sa nu rugineasca discul (merg 90% prin Bucuresti, nu franez brusc, fata imi ajunge).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scartuitul la frane eu nu l-am avut cu placutele originale absolut deloc. Acum cu SBS face ca draq.

Stii/poti afla si tipul placutelor pe care le-ai pus? Ma refer aici la normale sau sinterizate. Cele normale nu ar fi trebuit sa scartaie,deci cred ca ai placute sinterizate pe discuri de frana normale.

Ms. pentru raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare , pe voi cat v-au tinut placutele de frana , eu fata trebuie sa o schimb si am cu ea 17.000 km

 

18.000 spatele si 25.000 fata pe originale. pe Goldfren and schimbat cele de pe spate la 15k, fata are deja 20k si inca sunt bune deci ca si rezistenta probabil ca sunt echivalente cu originalele. Franeaza un pic mai greu dar nu suficient ca sa fie o problema.

Mesaj completat

18.000 spatele si 25.000 fata pe originale. pe Goldfren and schimbat cele de pe spate la 15k, fata are deja 20k si inca sunt bune deci ca si rezistenta probabil ca sunt echivalente cu originalele. Franeaza un pic mai greu dar nu suficient ca sa fie o problema.
Editat de nobike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii/poti afla si tipul placutelor pe care le-ai pus? Ma refer aici la normale sau sinterizate. Cele normale nu ar fi trebuit sa scartaie,deci cred ca ai placute sinterizate pe discuri de frana normale.

Ms. pentru raspuns.

 

Nu stiu daca sunt sinterizate sau nu, dar din cate imi aduc aminte codul era 828HS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de strada,dar sinterizate, SBS Street Excel ? Sinter, iar cei de la sbs zic asa:

 

Recommended for newer high performance, sports, touring and custom motorcycles which are originally equipped with sinter metal brake pads

 

Ideea e ca pe discurile tale astea nu fac altceva decat sa patineze,frana e mai slaba si iti rod discurile mai repede decat cele normale. Daca tu ai facut comanda direct fara sa intrebi pe altcineva,parerea mea e ca ai gresit alegerea nefiind potrivite pentru cbf. Daca ti le-a recomandat cineva...ai inteles ideea!

Editat de andu_wasup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de strada,dar sinterizate, SBS Street Excel ? Sinter, iar cei de la sbs zic asa:

 

Recommended for newer high performance, sports, touring and custom motorcycles which are originally equipped with sinter metal brake pads

 

Ideea e ca pe discurile tale astea nu fac altceva decat sa patineze,frana e mai slaba si iti rod discurile mai repede decat cele normale. Daca tu ai facut comanda direct fara sa intrebi pe altcineva,parerea mea e ca ai gresit alegerea nefiind potrivite pentru cbf. Daca ti le-a recomandat cineva...ai inteles ideea!

 

Pai la ei pe site astea sunt recomandate pentru CBF 600 S din 2008. Presupun ca stiu ei de ce le recomanda. Cand le-am comandat le-am luat din catalog.

Mesaj completat

Am cautat la specificatii si CBF are din fabrica placute sinterizate. Chiar si modelul din 2004.

 

Uite aici de exemplu:

 

http://www.hondauk-media.co.uk/uploads/pre...-cbf600s05e.pdf

 

Nu cred ca asta e problema. Pur si simplu sunt niste placute facute sa se potriveasta la 100 de tipuri de motociclete si in consecinta nu pot sa fie perfecte pentru toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca pe discurile tale astea nu fac altceva decat sa patineze,frana e mai slaba si iti rod discurile mai repede decat cele normale. Daca tu ai facut comanda direct fara sa intrebi pe altcineva,parerea mea e ca ai gresit alegerea nefiind potrivite pentru cbf. Daca ti le-a recomandat cineva...ai inteles ideea!

 

Nu exista discuri pentru placute organice si discuri pentru sinter. Toate discurile sunt la fel, placutele se aleg dupa stilul de mers.

 

Pe scurt:

- cele sintetice devin eficiente dupa ce se incalzesc, scartie si se comporta rezonabil in noroi/apa, se tocesc greu;

- cele organice sunt eficiente si reci, nu scartie, isi pierd eficienta in noroi/apa, se tocesc repede.

 

Sintetice daca:

- esti greu, ai motocicleta grea;

- franezi frecvent;

- mergi mult in oras;

- mergi prin noroi sau praf;

 

Organice daca:

- esti usor si ai motocicleta usoara;

- mergi doar pe asfalt uscat;

- iti plac franarile bruste;

- nu franezi frecvent, nu mergi mult prin oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca sinter nu vine de la sintetic, ci de la sinterizare (http://dexonline.ro/definitie/sinterizare) - e vorba de procesul de productie prin sinterizare de pulberi metalice. Restul e corect, cele sinterizare scartaie, se tocesc mai greu etc. Eficienta e greu de comparat, doar la alea de carbon eficienta creste cu temperatura (chiar foarte mult), la astea normale stiu ca la temperaturi mari (peste 100 de grade) eficienta scade, dar intre 20 de grade (moto pe cric) si 60 de grade (placute incalzite) habar nu am cum e graficul.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista discuri pentru placute organice si discuri pentru sinter. Toate discurile sunt la fel, placutele se aleg dupa stilul de mers.

 

Mai citeste inca o data fix articolul postat de tine: printre randuri iti vorbeste despre discuri gray iron/cast iron in comparatie cu stainless steel. Pe primele nu se monteaza sinterizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adam:

1 tip de discuri - fals

sintetice=sinterizate fals

peste 100 grd. Celsius corect,chiar spre 400

nodular=modular fals

 

Pana mea,daca iti pun in brate un disc de motocicleta de fier o sa juri ca e otel si ca poti sa pui pe el sinterizate si o sa te intrebi dupa 10k de km de ce dreaqu arata atat de rau.

 

Greseala mea mi-o recunosc. Nu am studiat anii si echiparea pe cbf. Cu abs sau SA vine sigur cu discuri de otel pe care se pot pune sinterizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a cam incins discutia un pic mai mult decat e nevoie pentru ca diferentele subtile intre discuri si temperaturi nu sunt atat de importante.

 

- CBF-ul are discuri din otel, iar in articol e vorba de otel inoxidabil (ce contine crom) versus otel normal* (fier-carbon), nu cred ca a mai vazut cineva pe motociclete de fabricatie recenta discuri de frana din fier mort. Nu e Dacie 1100, totusi.

- franele de carbon functioneaza foarte bine la temperaturi de peste 300 de grade Celsius, cele uzuale daca ating asemenea temperaturi au o eficienta extrem de redusa (fading)

- discurile de frana sunt foarte scumpe, aproape 500 de euro cele originale (si vreo 200 cele mai ieftine de pe Louis), dar utilizarea placutelor sinterizate nu reduce semnificativ durata de viata, tot tin zeci de mii de kilometri - o sa se ovalizeze discurile inainte de a se subtia prea mult pentru a mai putea fi folosite. Ovalizarea de obicei apare de la decalire - daca intri in balti (pe ploaie sau iarna) cu discurile incinse de la franari mai serioase incet-incet de decalesc si se deformeaza.

 

* stiu ca pomenesc de grey-iron dar bat campii fara gratie, suntem in 2010, nu in 1970.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca veni vorba de discutie incinsa, am si eu o intrebare privitor la manere incalzite.

 

Are cineva asa ceva. Ce tip si cat au costat. Pe mine ma bate gandul sa-mi pun dar stiu ca alternatorul la CBF nu e char asa potent si conteaza foarte mult ce consumatori suplimentari pui pe ei. Aia de la Honda nu recomanda decat manerele lor, care cica sunt special concepute pentru motocicleta, pentru a nu avea probleme cu bateria sa te lasa in drum, dar care si sunt 160 de EUR.

 

Am mai vornit cu niste prieteni care au pus manere incalzite din diferite surse si experientele au fost diferite. Unii au pus manere aftermarket destul de scumpicele 60-70 EUR care au murit in cateva luni. Au fost urmate de unele originale, mai scumpe bininteles care merg si acum. Altii au luat manere chiar mai ieftine si nu au avut nici o problema. Nici unul nu are CBF si motoarele lor nu au problema unui alternator subdimensionat.

 

Sa speram ca nu pornim iar o discutie prea incinsa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am manere incalzite pe cbf sunt saito din louis luate in urma cu 1 an si ceva cu 29 euro la reducere.Dezavantaj: au 2 trepte de 10w,respectiv 30 W.Merg cu ele preponderent pe 30 W.

Pe gs-ul 500 de dinainte aveam saito 2 care acum vad ca louis le comercializeaza cu 49 euro.Au 3 trepte de 10,20, 40W.Mergeam de obicei pe treapta de 20 W.

Dezavantaje la saito: sunt butucanoase si dureaza un pic pana te obisnuiesti cu ele.

Avantaje la saito:ieftine,rezistente si la manevrare si la intemperii.

 

Daytona sunt ergonomice,subtiri dar doar 15 W pe treapta 1.Pe treapta 2 la 50 W e prea mult. Alt dezavantaj ar fi ca intra apa in caseta de comanda si nu mai merg - sau merg cand vor ele.

In louis toate au acelasi pret 49 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 tip de discuri - fals

Pe CBF, e adevarat.

 

nodular=modular fals

In facultatile de inginerie din Romania se numeste grafit nodular. In magazinele de echipamente sportive cu traduceri dupa ureche se numeste grafit modular.

 

Pana mea,daca iti pun in brate un disc de motocicleta de fier o sa juri ca e otel si ca poti sa pui pe el sinterizate si o sa te intrebi dupa 10k de km de ce dreaqu arata atat de rau.

Mai intai convinge-ma ca mai exista disc de motocicleta de fier. Am mari dubii. Cu siguranta pe CBF nu-i doar fier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...