Vlad S Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Eu sunt curios cat de des trebuie intretinut filtrul de burete. La modelul de 600cc, filtrul de aer este sub carena stanga de langa sa si dureaza 5 minute sa ajungi la el. La modelul de 650cc, filtrul de aer e sub rezervor si dureaza ceva mai mult sa ajungi la el(mai ales daca ai si bari laterale inalte). Si cel de hartie se murdareste la fel, doar ca atunci cand este plin nu exista riscul ca particulele de praf sa nu se mai lipeasca de ulei. Ma gandesc la un filtru folosit in conditii normale nu intr-o furtuna de nisip/praf si care ajunge sa se tencuiasca la suprafata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Eu cred ca filtrele din burete sau de altfel, care folosesc ulei, au nevoie de o intretinere mai frecventa, tocmai din cauzele specificate de tine, Bogdan Are si uleiul ala limitele lui, nu poate absorbi particulele la infinit, mai ales ca nu stiu daca intr-un filtru de acest gen e retinut mai mult de 10 ml ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Eu cred ca filtrele din burete sau de altfel, care folosesc ulei, au nevoie de o intretinere mai frecventa, tocmai din cauzele specificate de tine, Bogdan Are si uleiul ala limitele lui, nu poate absorbi particulele la infinit, mai ales ca nu stiu daca intr-un filtru de acest gen e retinut mai mult de 10 ml ulei Perfect de acord... dar pe unii din noi asta chiar nu ne deranjeaza. Eu pot sa-l scot si sa-l curat sau chiar sa-l schimb cu un burete nou la fiecare 1000 km daca-i cazu. Nu-i stres. Cum spunea si Schumy, la modelul de 600 ii foarte simplu de facut manevra. La cel de 650 nu-i mai chiar asa simpla. Acuma fiecare cum vrea si cum crede de cuviinta. Si la partea cu filtratul, Belbody are dreptate... nu are cum sa treaca praful ala nenorocit prin buretele imbibat in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Pai eu oricum vreau sa bibilesc ceva la ea si nu am ce, daca scot filtrul si-l spal odata la 1000km chiar nu ma deranjeaza, dar 1000 mi se pare super-putin, cam la 2-3000 cred ca trebe inspectat si curatat/uns. Nu e mare branza. Mai ales la mine ca e alb,,, se vede imediat cand se jegareste.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Si va mai luati de mine ca "vreau ce e mai bun pentru motorul meu si ca il tin in sufragerie". Si voi vreti sa demontati filtrul de aer la fiecare 1000 de km Mai bine va luati Nipru ca la maxim 100 de km trebe sa demontezi ceva. Si va rog sa rezolvvati ceva cu ploaia asta fiindca vreau sa imi aduc motorul sa ii fac poze si sa ma laud la voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Si va rog sa rezolvvati ceva cu ploaia asta fiindca vreau sa imi aduc motorul sa ii fac poze si sa ma laud la voi. La mine s-a rezolvat Dar filtru de aer tot original Honda pun Da, am scris corect, original Honda, si da, e scump Decat sa fac carpeli mai bine nu circul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bz90arn Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Salut, Am urmatoarea dilema: sa schimb sau nu uleiul din furca 10W cu 7.5W ( motor XL 700VA). Ce parere aveti? Se mai inmoaie furca? Acum este prea rigida, pe asfalt prost ma rupe. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Ce parere aveti? Se mai inmoaie furca? Nu stiu la XL700. Am 7.5W acum in furca, am mers cu 10W pe alt transalp (tot XL600). Se simte o diferenta, dar ar fi putut fi data de arcuri. Am avut 5W, am 7.5W, se simte diferenta, dar e destul de mica. Vezi daca nu gasesti niste distantiere mai scurte ca sa le schimbi pe cele actuale (asta in cazul in care ai distantiere peste arcuri ca la modelele mai vechi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Vezi daca nu gasesti niste distantiere mai scurte ca sa le schimbi pe cele actuale (asta in cazul in care ai distantiere peste arcuri ca la modelele mai vechi). Tot la distantiere as umbla si eu prima data. Totusi TA de 700 nu are cumva si reglaje pe furca? Chiar nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bz90arn Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Tot la distantiere as umbla si eu prima data. Totusi TA de 700 nu are cumva si reglaje pe furca? Chiar nu stiu. Salut, Din pacate nu are reglaje pe furca. Multumesc Vezi daca nu gasesti niste distantiere mai scurte In manual , nu am vazut sa fie asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramirez Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Apropos de filtre de hartie inlocuite cu burete: daca pur si simplu decupezi hartia si pui burete obtii o suprafata mult mai mica prin care trece aerul. De aceea motocicletele prevazute din start cu filtru de burete au suprafata prin care trece aerul mult mai mare. Si un airbox calculat in consecinta. Daca filtrul de burete ar fi mai permisiv, la aceeasi suprafata s-ar obtine un curent de aer mai puternic prin carburatoare care ar antrena mai multa benzina. Ar creste puterea dar si consumul. Daca ati constatat un consum mai mic dupa ce ati pus burete in loc de hartie este o dovada ca buretele e mai putin permisiv decat hartia pe care o aveati inainte. Eu am incercat sa fac inlocuirea asta la un XTZ si ajunsesem sa pun o foita de 3mm grosime de burete ca filtrul sa fie echivalent cu cel de hartie. Pe urma am observat filtrele originale de burete de la DR, EXC, WR, etc si am vazut cat sunt de mari in suprafata. Asa ca am revenit la hartie. Filtrele de hartie sunt cele mai bune dar au de suferit in conditii de praf excesiv, nisip, noroi sau apa. De aceea la motocicletele din categoria "dirt bike" se prefera filtrele de burete. Dar, repet, sunt proiectate din start pentru filtru de burete. Ca v-a scazut consumul la TA dupa ce ati decupat hartia si ati pus burete va cred. Dar ca trage mai bine mobra... bull shit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 (editat) Ca v-a scazut consumul la TA dupa ce ati decupat hartia si ati pus burete va cred. Dar ca trage mai bine mobra... bull shit. Belbody spunea ca merge mai bine... eu am sesizat doar ca merge bine si ca nu simt vre-o diferenta in rau. Pe mine chiar nu ma intereseaza daca mai merge sau nu 160-170 sau cat merge un TransALP, ca nu am fost niciodata mai mult de 150 ( si aia de vreo 3 ori in 4 ani aproape) Si daca nu ar scadea consumul, si atunci este ok pe varianta cu burete ca numai dai 70 lei pe unu de hartie. Dar scade sigur consumul... Ideea e in felul urmator... cine vrea isi modifica, cine nu, NU! De facut rau sigur nu face nici un rau. Binenteles daca este facut corespunzator si nu cârpit, buretele sa fie imbibat uniform cu ulei. Editat Mai 9, 2011 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Ramirez, judeci exact pe dos. Un filtru de aer mai permisiv va duce la un amestec MAI SARAC, volumul mare de aer NU va antrena mai multa benzina. Carburatorul, da, este un pulverizator, dar pe dos, in el nu sufli ci doar motorul suge din el. Filtrul de aer pemisiv va permite motorului sa aspire din el mai mult aer.. si mai putina benzina.. iar cand filtrul de aer nu este permisiv motorul va aspira mai multa benzina (ca trebuie sa aspire ceva in loc) si va face un amestec mai bogat. De aceea cand vezi ca ai bujii afumate, deci amestec bogat, PRIMUL suspect este filtrul de aer sa fie prea murdar, imbacsit. Korben, mergi cu ce vrei, dar nu tre sa faci din asta un mare fss. Nu esti mai ciumeg ca noi, iti spun sigur, esti doar... conformist. Ramirez, Daca nu ma crezi cu faza cu carburatorul, fa un pulverizator banal dintr-o tevusca in T, teava de jos bagata intr-un borcan cu apa si cele 2 capete libere. Daca aspiri din el (nu sufli ca la un pulverizator normal) o sa obtii un spray de apa, dar daca incepi sa oturezi capatul opus al tevii pe unde intra aer.. o sa observi ca o sa aspiri apa. Logic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 Korben, mergi cu ce vrei, dar nu tre sa faci din asta un mare fss. Nu esti mai ciumeg ca noi, iti spun sigur, esti doar... conformist. Confunzi cuvintele, prietene Nu sunt conformist, ci gandesc altfel problema On topic: voi v-ati intrebat vreodata de ce toate filtrele de aer sunt gofrate? (ondulate) Tocmai pentru a mari suprafata de filtrare Filtrul vostru se va imbacsi mult mai repede decat cel clasic Filtrul de burete imbibat cu ulei e o solutie care e departe de a-mi satisface pretentiile Fii sigur ca as renunta la filtrele originale in secunda doi daca as fi convins ca alt tip de filtru e mai bun Dar nu e Iertati-ma ca am mai multa incredere in inginerii japonezi decat in voi Voi ati inceput fss-ul, cand va opriti voi, am tacut si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 (editat) Confunzi cuvintele, prietene Nu sunt conformist, ci gandesc altfel problema On topic: voi v-ati intrebat vreodata de ce toate filtrele de aer sunt gofrate? (ondulate) Tocmai pentru a mari suprafata de filtrare Filtrul vostru se va imbacsi mult mai repede decat cel clasic Filtrul de burete imbibat cu ulei e o solutie care e departe de a-mi satisface pretentiile Fii sigur ca as renunta la filtrele originale in secunda doi daca as fi convins ca alt tip de filtru e mai bun Dar nu e Iertati-ma ca am mai multa incredere in inginerii japonezi decat in voi Voi ati inceput fss-ul, cand va opriti voi, am tacut si eu Noi nu te intelegem Nu ține nimeni sus si tare ca este mai bun cel pe burete, in sensul ca este mai comod, cu o durata de viata mai lunga, etc. Nu, din contra. In primul rand ai de lucru la el sa-l confectionezi, se imbacseste garantat si 100% mai repede ca cel de hartie, trebuie spalat/curatat/schimbat mai des. Ai mai multa bataie de cap... da, asai. Dar ai cu o idee consum mai mic, poate nesemnificativ, dar ai. Motorul fac pariu ca nu este afectat cu nimic, merge bine, praful sigur nu trece prin el. Dar pentru noi astia mai saraci numai trebuie sa dam aiurea 70 lei. Filtru de aer numai necesita bani, cu 10 lei ai 4 filtre. Si mai sunt unii la care le place sa mestereasca din cand in cand ceva la moto Eu is perfect de acord cu tine ca daca nu simti acei bani dati pe filtru de aer, atunci i-a original de hartie. Eu sincer maine mi-as lua TA de 700. Dar avand in vedere ca n-am cum nici in cel mai sexos vis al meu... ma multumesc cu ce am si incerc sa ma descurc! Concluzia trebuie sa fie: Nu este mai comod cu nimic asta pe burete, si ca nu afecteaza motorul. Cine ii mai comod si are bani sa mearga in continuare pe varianta originala... si cine is mai stransi la bani... si vrea consum mai mic sa se puna pe treaba. Tot timpu si in orice domeniu sunt pareri pro si contra. Fiecare are dreptate in felul lui. Nu vreau pe nimeni sa conving sa isi modifice filtrele de aer... la urma urmei nu se face nici o nu stiu ce mare economie... e mai mult de plictiseala. Editat Mai 9, 2011 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 nah, si cum mai e vremea pe la Arad? numai de bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 nah, si cum mai e vremea pe la Arad? numai de bine, paul Cred ca ii ca si in Timisoara Adica vreme frumoasa (fara praf prea mult pentru filtrele de aer pe burete ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Noi nu te intelegem ... Nici nu ma asteptam la asta Dar pentru noi astia mai saraci numai trebuie sa dam aiurea 70 lei. Filtru de aer numai necesita bani, cu 10 lei ai 4 filtre. Si mai sunt unii la care le place sa mestereasca din cand in cand ceva la moto. Eu is perfect de acord cu tine ca daca nu simti acei bani dati pe filtru de aer, atunci i-a original de hartie. Si eu mesteresc la motor, stai linistit, dar cine ma cunoaste stie obsesia mea pentru original Simplul fapt ca am convingerea ca filtrele de hartie sunt mai bune nu inseamna ca am bani Logica ta nu e corecta, faptul ca prefer sa intretin motocicleta cu piese de calitate nu inseamna ca sunt miliardar Chiar daca am un salariu putin peste media pe economie, am si cheltuieli pe masura la urma urmei nu se face nici o nu stiu ce mare economie... e mai mult de plictiseala. Ma bucur ca incepi sa vezi lucrurile mai limpede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Burete rullz! Korben, recunoaste ca ti-e frica ca strici mobra daca ii pui burete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Burete rullz! Korben, recunoaste ca ti-e frica ca strici mobra daca ii pui burete. Nu mi-e frica, mi-e scârbă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Salutare..mi-am facut si eu un cont pe "transalp.ro"..stiti cumva in cat timp se activeza contul? Si o informatie..filtrul de burete la multe moto vine in dotarea standard.in general la cele de enduro unde intretinerea necesita o murdarire pe maini mai des decat la alte moto si atunci dezavantajul ca implica mai multe operatii :spalare,uscare,ungere.. nu se simte,in schimb cel de hartie se schimba mai repede si curat ..dar nu este neaparat mai bun!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Salutare..mi-am facut si eu un cont pe "transalp.ro"..stiti cumva in cat timp se activeza contul? Depinde cand dai de baut (cam o data pe luna sau la doua luni, depinde cum ai noroc). @bz90arn: la XL700 vad ca nu ai distantiere in furca, in mod normal erau deasupra arcurilor. Singura solutie ar fi un ulei mai moale cum ai zis si tu, un 7.5W sau poate chiar un 5W. Ai mai putea sa ii schimbi arcurile, dar ar costa mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Nu mi-e frica, mi-e scârbă Ti-e frrrricaaaaaaaa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bz90arn Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 @bz90arn: la XL700 vad ca nu ai distantiere in furca, in mod normal erau deasupra arcurilor. Singura solutie ar fi un ulei mai moale cum ai zis si tu, un 7.5W sau poate chiar un 5W. Ai mai putea sa ii schimbi arcurile, dar ar costa mai mult. Salut, Mai intai am sa schimb uleiul cu 7,5W si daca nu imi place schimb arcurile. Multumesc pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 Si o informatie..filtrul de burete la multe moto vine in dotarea standard.in general la cele de enduro Exact. Iar la TA/AT nu e standard ,in schimb cel de hartie se schimba mai repede si curat .. si mai rar ,in schimb cel de hartie se schimba mai repede si curat ..dar nu este neaparat mai bun!! Eu am scris cu cateva posturi mai devreme ca folosesc filtre originale Honda Nu comentez calitatea filtrelor Champion sau Mann, facute prin cine stie ce colt al lumii a treia Si pe care nu le folosesc Decat alea, mai bine de burete Si uite-asa luam discutia de la inceput Nu pot sa nu iubesc acest forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.