mircea_simson Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Salut, sunt nou pe forum si am cateva intrebari pentru voi. Am luat un simson s51 in toamna si vreau sa il pun pe picioare(ea merge da prost). Vreau sa va intreb urmatoarele: 1. E posibil proprietarul de dinainte sa fi umblat la cutia de viteze? se schimba foarte ciudat vitezele(1:in jos,2:de 2 ori in sus si dupa aceea in jos, 3:idem 2) chiar n-am mai auzit de algoritmul asta, m-am chinuit 2 sapt. sa gasesc vitezele si cand schimb a 2-a aproape ma opresc, e prea complicat. Plus ca suspectez ca are 4 viteze si am gasit doar 3. 2. Cum pot sa aflu diametrul pistonului(sau segmentilor) pentru ca am acces la piese dar sunt scumpe si sunt o gramada de diametre. Merge cu simpla masurare?? 3. Am fost de curand in Szeged si am vazut o gramada de simson-uri identice. Mi-am dat seama ca la meu suna bolnav, motoarele alea zumzaiau de mama focului. Credeti ca trebuie segmentat? Daca ma puteti ajuta va sunt recunoscator, inclusiv cu un mecanic bun in Timisoara care sa ma lamureasca si sa ma ajute ca eu nu am gasit pana acum. Multumesc mult in avans... Va trebui sa desfaci motorul ai probleme cu cutia de viteza. Pentru piston ia cu tine cilindrul vechi , pistonul si mergi la pravalie cauti piston care pus in cilindru nu cade ci aluneca incet si masori ca de la bolt la capul pistonului si in jos sa fie aceeasi dimensiune. Este o metoda cam empirica dar este cea mai sigura in cazul cilindrilor rosi. Succes la reparatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Va trebui sa desfaci motorul ai probleme cu cutia de viteza. Pentru piston ia cu tine cilindrul vechi , pistonul si mergi la pravalie cauti piston care pus in cilindru nu cade ci aluneca incet si masori ca de la bolt la capul pistonului si in jos sa fie aceeasi dimensiune. Este o metoda cam empirica dar este cea mai sigura in cazul cilindrilor rosi.Succes la reparatie Am uitat de segmenti bagi segmentii in cilindru dar in partea de sus unde lucreaza segmentii ca acolo are gradul maxim de uzura si alegi segmenti care sa aiba deschiderea cea mai mica sub 0,1 mm pui segmentii pe piston si pistonul in cilindru prin partea superioara a cilindrului si pe urma bolt piston sigurante etc . Cilindrul fiind ovalizat pui cateva picaturi de ulei de amestec in cilindru si cu bujia scoasa bagi in viteza si rogi pe careva sa te traga cativa Km( cu masina s-au o alta motocicleta) mai pui mana pe cilindru sa se nu se infoace . Pe urma dai jos cilindrul si pistonul speli bine cu benzina si motorul va merge mult si bine. Sunt niste operatii mai dificile dar merita. Cand bagi viteza a II a moare motorul inseamna ca nu este a II a ci a III s-au a IV a deci normal sa moara. Spor la munca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simsonenthused Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Am uitat de segmenti bagi segmentii in cilindru dar in partea de sus unde lucreaza segmentii ca acolo are gradul maxim de uzura si alegi segmenti care sa aiba deschiderea cea mai mica sub 0,1 mm pui segmentii pe piston si pistonul in cilindru prin partea superioara a cilindrului si pe urma bolt piston sigurante etc . Cilindrul fiind ovalizat pui cateva picaturi de ulei de amestec in cilindru si cu bujia scoasa bagi in viteza si rogi pe careva sa te traga cativa Km( cu masina s-au o alta motocicleta) mai pui mana pe cilindru sa se nu se infoace . Pe urma dai jos cilindrul si pistonul speli bine cu benzina si motorul va merge mult si bine. Sunt niste operatii mai dificile dar merita. Cand bagi viteza a II a moare motorul inseamna ca nu este a II a ci a III s-au a IV a deci normal sa moara.Spor la munca Nu imi moare motorul cand schimb a 2-a doar ca dureaza pana schimb si incetinesc mult, la asta ma refeream. Daca te gandesti putin la felul in care schimb vitezele(1-2 pre ex) cred ca de fapt urc in a 3-a(de doua ori sus) si dupa aia cobor in a doua(o data in jos) asta pt ca in sus nu intra in nici o viteza. Poate lipseste ceva sau nu stiu. Daca nu imi sare nimic in ochi cand o sa desfac cutia, mai mult nu stiu daca ma pricep. De-aia mi-ar place sa gasesc un mecanic de incredere desi mi-ar place enorm sa o rezolv eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Nu imi moare motorul cand schimb a 2-a doar ca dureaza pana schimb si incetinesc mult, la asta ma refeream. Daca te gandesti putin la felul in care schimb vitezele(1-2 pre ex) cred ca de fapt urc in a 3-a(de doua ori sus) si dupa aia cobor in a doua(o data in jos) asta pt ca in sus nu intra in nici o viteza. Poate lipseste ceva sau nu stiu. Daca nu imi sare nimic in ochi cand o sa desfac cutia, mai mult nu stiu daca ma pricep. De-aia mi-ar place sa gasesc un mecanic de incredere desi mi-ar place enorm sa o rezolv eu. Vei observa ceva in cutie un arc rupt s-au sarit o piesa rupta in rest macanic de incredere numai unul care a desfacut asa ceva si majoritatea mecanicilor nu se baga la motociclete.Eventual verifica si in exterior nu ai ceva loc pt un arc, ceva? Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irip Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam. Ia legatura cu Andrei_D că e ploieÂştean, are Simson, poate te lămureÂşti văzînd la el. Caută-l pe privat! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 29, 2009 Share Postat Mai 29, 2009 Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam. Alternartor merge adaptat de la ceva Ij. Magnetoul de Minsk s-au de Voshod sunt grozave dar greu de adaptat daca vrei original am dinam bun de 6V. Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Salutare! Cumpar doua motociclete Simson. Daca stiti ceva, va rog sa ma anuntati! Multumesc /index.php?showtopic=372279 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Salutare! Cumpar doua motociclete Simson. Daca stiti ceva, va rog sa ma anuntati! Multumesc /index.php?showtopic=372279 Salutare tuturor simsonarilor! am si eu o problema cu treapta a-3-a de viteza la simson din bun senin a inceput sa "smuceasca" mai ales la turatii mari, la turatie mica uneori merge perfect "smucitul" asta m-a facut sa cred k am ceva dinti rupti pe vreun pinion, dar am desfacut cutia si totul arata ok inauntru(e facuta din 3 cutii iarna trecuta) si a mers super tot anul treptele se schimba perfect, nu sare din viteza doar "smuceste" dati-mi va rog ceva idei. la ce ar tebuii sa ma uita mai insistent? k deocamdata nu am gasit nimic suspect Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaha.ionel Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 daca ai desfacut cutia,te uiti la ,,catei'' de angrenare dintre pinioane,sa nu aiba uzura mare, daca acei ,,catei'' sunt conici,schimba pinionu cu unu mai bun,te mai uiti la saibele de otel de pe axa canelata sa nu fie duse si mai verifici pinioanele fixe sa nu aiba pana rupta................spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) daca ai desfacut cutia,te uiti la ,,catei'' de angrenare dintre pinioane,sa nu aiba uzura mare, daca acei ,,catei'' sunt conici,schimba pinionu cu unu mai bun,te mai uiti la saibele de otel de pe axa canelata sa nu fie duse si mai verifici pinioanele fixe sa nu aiba pana rupta................spor la treaba. Salut! m-am uitat la pinioane si "cateii" de care zici sunt ok, ba chiar sunt conici cum au iesit din fabrica adica mai grosi spre exterior aku apare alta intrebare, furcile par putin uzate pe varfurile care imping pinioanele, e posibil sa aiba vreo legatura cu "smucitul"? eu tin minte k in cutia veche care functiona ok furcile erau mult mai uzate k acestea. va rog mai dati ceva sfaturi ce ar putea fii k se apropie intrunirea din TM si mai am si alte bube la el. @mircea_simson? @drobu? si multi altii priceputi, strig dupa ajutor. se aude pana la voi? Multumesc! Editat Iunie 6, 2009 de Niku Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 Salut! m-am uitat la pinioane si "cateii" de care zici sunt ok, ba chiar sunt conici cum au iesit din fabrica adica mai grosi spre exterior aku apare alta intrebare, furcile par putin uzate pe varfurile care imping pinioanele, e posibil sa aiba vreo legatura cu "smucitul"? eu tin minte k in cutia veche care functiona ok furcile erau mult mai uzate k acestea. va rog mai dati ceva sfaturi ce ar putea fii k se apropie intrunirea din TM si mai am si alte bube la el. @mircea_simson? @drobu? si multi altii priceputi, strig dupa ajutor. se aude pana la voi? Multumesc! Sal Niku La cardan nu te-ai gandit sare in viteza a IIIa ca acolo turezi mai tare incearca sa turezi si in viteza a II a si daca sare desfaci cardanul. Chiar daca nu ai dinti rupti poate este jocul cam mare la pinionul de atac si turat bine este impins in spate.si sare Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 Sal Niku La cardan nu te-ai gandit sare in viteza a IIIa ca acolo turezi mai tare incearca sa turezi si in viteza a II a si daca sare desfaci cardanul. Chiar daca nu ai dinti rupti poate este jocul cam mare la pinionul de atac si turat bine este impins in spate.si sare Succes nu sare decat a-III-a, in restul pot sa trag de el cat vreau.. ce am observat akum tot uitandu-ma la piese este k una din furci e tocita si albastrita pe capete, semn ca ar freca foarte tare pinionul in ea. deci probabil ca ceva nu-i permite furcii sa impinga pinionul de tot si mai sare iar furca este fortata... posibil asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lordofchoppers Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 poate e vreounul dintre voi interesat de un ambielaj ff bun de simson sport,ca nou,fara joc la biela,tinut in vaselina de catre fostul proprietar.ps. ieftin. 0727196351 mai e valabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lordofchoppers Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 desi la profil scrie suzuki,am si un simson care a fost prima.la ea ma intorc.vand intruderul. asa ca vream sa va rog,care si cum stiti site-uri ptr piese noi de simson.oem sau aftermarket. mc ptr raspunsuri! salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CUXI Postat Iunie 14, 2009 Share Postat Iunie 14, 2009 vand simson sport .fara acte. lipsa dinam,magnetou, are carburator rusesc de ij. pret 400 ron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skodaru Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 am luat carnetuuuuu!!! si am simson. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 am luat carnetuuuuu!!!si am simson. Felicitari dar ai grija mai ales la inceput. Vezi ca mai sunt niste urati care strang carnete Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Simson de vanzare - 900 RON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skodaru Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 caut o sa de MZ, sau de AWO, are (stiti pe) cineva de vanzare? ca ce am io pe mobra e jalnica. mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 Exceptand partea electrica, saua si cateva lucruri de rezolvat la acte, Simsonul meu ii gata. Saua o voi lua de la un moped Piaggio Ciao, o alternativa buna pentru cei care nu reusesc sa-si procure una originala. Parte electrica insa ii destul de problematica, zic din start ca nu ma pricep insa lucreaza la ea o cunostinta. Motocicleta porneste, motorul merge deci are scanteie. Din ce am inteles va ramane pe 6V dar fiindca dinamul (sau piesa care avea rolul de a incarca bateria nu functioneaza) mi-a sugerat o baterie pe 12V care va alimenta stopul si semnalizarile, urmand ca aceasta sa fie incarcata pe redresor la o luna.. sau atunci cand moare. Partea "frumoasa" este ca farul trebuie sa fie deschis in permanenta atunci cand circul cu ea, lucru care nu era in planul bateriei pe 12V. Intrebarea este urmatoarea: imi poate spune cineva in pasi mari (as prefera cat mai detaliat insa) cum sa remediez aceasta problema sau cum sa-l trec pe 12 V ? Sugestiile sa fie legate de improvizatii care se pot face fara sa mai iau de la diversi piese (deci o improvizatie si piesele de care am nevoie pentru ea) deoarece aveam la un moment 4 magnetouri care nu mergeau. Bere pentru cel mai bun raspuns la Bike Fest Iasi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Exceptand partea electrica, saua si cateva lucruri de rezolvat la acte, Simsonul meu ii gata. Saua o voi lua de la un moped Piaggio Ciao, o alternativa buna pentru cei care nu reusesc sa-si procure una originala. Parte electrica insa ii destul de problematica, zic din start ca nu ma pricep insa lucreaza la ea o cunostinta. Motocicleta porneste, motorul merge deci are scanteie. Din ce am inteles va ramane pe 6V dar fiindca dinamul (sau piesa care avea rolul de a incarca bateria nu functioneaza) mi-a sugerat o baterie pe 12V care va alimenta stopul si semnalizarile, urmand ca aceasta sa fie incarcata pe redresor la o luna.. sau atunci cand moare. Partea "frumoasa" este ca farul trebuie sa fie deschis in permanenta atunci cand circul cu ea, lucru care nu era in planul bateriei pe 12V. Intrebarea este urmatoarea: imi poate spune cineva in pasi mari (as prefera cat mai detaliat insa) cum sa remediez aceasta problema sau cum sa-l trec pe 12 V ? Sugestiile sa fie legate de improvizatii care se pot face fara sa mai iau de la diversi piese (deci o improvizatie si piesele de care am nevoie pentru ea) deoarece aveam la un moment 4 magnetouri care nu mergeau. Bere pentru cel mai bun raspuns la Bike Fest Iasi Cel mai Simplu e sa cauti un releu nou electronic de 6V. Ala sigur e bun. In majoritatea cazurilor nu dinamul este problema, ci releul. Montezi dinamul la loc, legi releul si vezi ce se intampla. Daca totusi t-i ars dinamul, am eu cateva de vanzare (vezi la Bursa) sau poti opta pt un alternator de IJ sau magnetou de Minsk. Pt ultima optiune gasesti detalii pr motorlife.ro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 Pe asta ati vazut-o?Postul #193... /index.php?...0&start=190 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebix Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 sal sunt noul proprietar al unui simson sport din 61(pun si cateva poze sa ma mandresc cu noua achizitie). Am inceput reconditionarea motorului si as avea nevoie de un piston original de simson bineintelesbcontra cost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 (editat) sal sunt noul proprietar al unui simson sport din 61(pun si cateva poze sa ma mandresc cu noua achizitie).Am inceput reconditionarea motorului si as avea nevoie de un piston original de simson bineintelesbcontra cost Ce cota? Acu vad ca esti din Cluj. Vezi de ce mai ai nevoie si vedem ce putem rezolva. Editat Iulie 12, 2009 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.