Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

sunt nou pe forum si am cateva intrebari pentru voi. Am luat un simson s51 in toamna si vreau sa il pun pe picioare(ea merge da prost). Vreau sa va intreb urmatoarele:

 

1. E posibil proprietarul de dinainte sa fi umblat la cutia de viteze? se schimba foarte ciudat vitezele(1:in jos,2:de 2 ori in sus si dupa aceea in jos, 3:idem 2) chiar n-am mai auzit de algoritmul asta, m-am chinuit 2 sapt. sa gasesc vitezele si cand schimb a 2-a aproape ma opresc, e prea complicat. Plus ca suspectez ca are 4 viteze si am gasit doar 3.

 

2. Cum pot sa aflu diametrul pistonului(sau segmentilor) pentru ca am acces la piese dar sunt scumpe si sunt o gramada de diametre. Merge cu simpla masurare??

 

3. Am fost de curand in Szeged si am vazut o gramada de simson-uri identice. Mi-am dat seama ca la meu suna bolnav, motoarele alea zumzaiau de mama focului. Credeti ca trebuie segmentat?

 

Daca ma puteti ajuta va sunt recunoscator, inclusiv cu un mecanic bun in Timisoara care sa ma lamureasca si sa ma ajute ca eu nu am gasit pana acum.

Multumesc mult in avans...

Va trebui sa desfaci motorul ai probleme cu cutia de viteza. Pentru piston ia cu tine cilindrul vechi , pistonul si mergi la pravalie cauti piston care pus in cilindru nu cade ci aluneca incet si masori ca de la bolt la capul pistonului si in jos sa fie aceeasi dimensiune. Este o metoda cam empirica dar este cea mai sigura in cazul cilindrilor rosi.

Succes la reparatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va trebui sa desfaci motorul ai probleme cu cutia de viteza. Pentru piston ia cu tine cilindrul vechi , pistonul si mergi la pravalie cauti piston care pus in cilindru nu cade ci aluneca incet si masori ca de la bolt la capul pistonului si in jos sa fie aceeasi dimensiune. Este o metoda cam empirica dar este cea mai sigura in cazul cilindrilor rosi.

Succes la reparatie

Am uitat de segmenti bagi segmentii in cilindru dar in partea de sus unde lucreaza segmentii ca acolo are gradul maxim de uzura si alegi segmenti care sa aiba deschiderea cea mai mica sub 0,1 mm pui segmentii pe piston si pistonul in cilindru prin partea superioara a cilindrului si pe urma bolt piston sigurante etc . Cilindrul fiind ovalizat pui cateva picaturi de ulei de amestec in cilindru si cu bujia scoasa bagi in viteza si rogi pe careva sa te traga cativa Km( cu masina s-au o alta motocicleta) mai pui mana pe cilindru sa se nu se infoace . Pe urma dai jos cilindrul si pistonul speli bine cu benzina si motorul va merge mult si bine. Sunt niste operatii mai dificile dar merita. Cand bagi viteza a II a moare motorul inseamna ca nu este a II a ci a III s-au a IV a deci normal sa moara.

Spor la munca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat de segmenti bagi segmentii in cilindru dar in partea de sus unde lucreaza segmentii ca acolo are gradul maxim de uzura si alegi segmenti care sa aiba deschiderea cea mai mica sub 0,1 mm pui segmentii pe piston si pistonul in cilindru prin partea superioara a cilindrului si pe urma bolt piston sigurante etc . Cilindrul fiind ovalizat pui cateva picaturi de ulei de amestec in cilindru si cu bujia scoasa bagi in viteza si rogi pe careva sa te traga cativa Km( cu masina s-au o alta motocicleta) mai pui mana pe cilindru sa se nu se infoace . Pe urma dai jos cilindrul si pistonul speli bine cu benzina si motorul va merge mult si bine. Sunt niste operatii mai dificile dar merita. Cand bagi viteza a II a moare motorul inseamna ca nu este a II a ci a III s-au a IV a deci normal sa moara.

Spor la munca

 

Nu imi moare motorul cand schimb a 2-a doar ca dureaza pana schimb si incetinesc mult, la asta ma refeream.

 

Daca te gandesti putin la felul in care schimb vitezele(1-2 pre ex) cred ca de fapt urc in a 3-a(de doua ori sus) si dupa aia cobor in a doua(o data in jos) asta pt ca in sus nu intra in nici o viteza. Poate lipseste ceva sau nu stiu. Daca nu imi sare nimic in ochi cand o sa desfac cutia, mai mult nu stiu daca ma pricep. De-aia mi-ar place sa gasesc un mecanic de incredere desi mi-ar place enorm sa o rezolv eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi moare motorul cand schimb a 2-a doar ca dureaza pana schimb si incetinesc mult, la asta ma refeream.

 

Daca te gandesti putin la felul in care schimb vitezele(1-2 pre ex) cred ca de fapt urc in a 3-a(de doua ori sus) si dupa aia cobor in a doua(o data in jos) asta pt ca in sus nu intra in nici o viteza. Poate lipseste ceva sau nu stiu. Daca nu imi sare nimic in ochi cand o sa desfac cutia, mai mult nu stiu daca ma pricep. De-aia mi-ar place sa gasesc un mecanic de incredere desi mi-ar place enorm sa o rezolv eu.

Vei observa ceva in cutie un arc rupt s-au sarit o piesa rupta in rest macanic de incredere numai unul care a desfacut asa ceva si majoritatea mecanicilor nu se baga la motociclete.Eventual verifica si in exterior nu ai ceva loc pt un arc, ceva?

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam.

 

Ia legatura cu Andrei_D că e ploieÂştean, are Simson, poate te lămureÂşti văzînd la el. Caută-l pe privat!

Toate bune! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, vreau sa pun si eu la punct un simson din '61, as avea nevoie de un alternator pentru ca nu a avut si nu stiu sigur daca se gaseste sau merge pus de la altceva si mai e inca o problema, un rulment de la roata din spate cam ciudat el asa din ce am vazut in poze cam cum ar trebui sa arate , cand am desfacut nu era acolo, asa ca nu stiu exact cum sa ma exprim. Daca cineva ma poate ajuta as fi mai mult decat recunoscator, chiar si niste sfaturi ar fi utile. Multam.

Alternartor merge adaptat de la ceva Ij. Magnetoul de Minsk s-au de Voshod sunt grozave dar greu de adaptat daca vrei original am dinam bun de 6V.

Spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Cumpar doua motociclete Simson. Daca stiti ceva, va rog sa ma anuntati! Multumesc :D

/index.php?showtopic=372279

 

 

Salutare tuturor simsonarilor!

 

 

am si eu o problema cu treapta a-3-a de viteza la simson

din bun senin a inceput sa "smuceasca" mai ales la turatii mari, la turatie mica uneori merge perfect

"smucitul" asta m-a facut sa cred k am ceva dinti rupti pe vreun pinion, dar am desfacut cutia si totul arata ok inauntru(e facuta din 3 cutii iarna trecuta) si a mers super tot anul

 

treptele se schimba perfect, nu sare din viteza doar "smuceste"

 

dati-mi va rog ceva idei. la ce ar tebuii sa ma uita mai insistent? k deocamdata nu am gasit nimic suspect

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai desfacut cutia,te uiti la ,,catei'' de angrenare dintre pinioane,sa nu aiba uzura mare, daca acei ,,catei'' sunt conici,schimba pinionu cu unu mai bun,te mai uiti la saibele de otel de pe axa canelata sa nu fie duse si mai verifici pinioanele fixe sa nu aiba pana rupta................spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai desfacut cutia,te uiti la ,,catei'' de angrenare dintre pinioane,sa nu aiba uzura mare, daca acei ,,catei'' sunt conici,schimba pinionu cu unu mai bun,te mai uiti la saibele de otel de pe axa canelata sa nu fie duse si mai verifici pinioanele fixe sa nu aiba pana rupta................spor la treaba.

 

 

Salut!

 

m-am uitat la pinioane si "cateii" de care zici sunt ok, ba chiar sunt conici cum au iesit din fabrica adica mai grosi spre exterior

 

aku apare alta intrebare, furcile par putin uzate pe varfurile care imping pinioanele, e posibil sa aiba vreo legatura cu "smucitul"?

eu tin minte k in cutia veche care functiona ok furcile erau mult mai uzate k acestea.

 

va rog mai dati ceva sfaturi ce ar putea fii k se apropie intrunirea din TM si mai am si alte bube la el.

 

@mircea_simson? @drobu? si multi altii priceputi, strig dupa ajutor. se aude pana la voi? :rock:

 

Multumesc!

Editat de Niku Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

m-am uitat la pinioane si "cateii" de care zici sunt ok, ba chiar sunt conici cum au iesit din fabrica adica mai grosi spre exterior

 

aku apare alta intrebare, furcile par putin uzate pe varfurile care imping pinioanele, e posibil sa aiba vreo legatura cu "smucitul"?

eu tin minte k in cutia veche care functiona ok furcile erau mult mai uzate k acestea.

 

va rog mai dati ceva sfaturi ce ar putea fii k se apropie intrunirea din TM si mai am si alte bube la el.

 

@mircea_simson? @drobu? si multi altii priceputi, strig dupa ajutor. se aude pana la voi? :rock:

 

Multumesc!

Sal Niku

La cardan nu te-ai gandit sare in viteza a IIIa ca acolo turezi mai tare incearca sa turezi si in viteza a II a si daca sare desfaci cardanul. Chiar daca nu ai dinti rupti poate este jocul cam mare la pinionul de atac si turat bine este impins in spate.si sare

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal Niku

La cardan nu te-ai gandit sare in viteza a IIIa ca acolo turezi mai tare incearca sa turezi si in viteza a II a si daca sare desfaci cardanul. Chiar daca nu ai dinti rupti poate este jocul cam mare la pinionul de atac si turat bine este impins in spate.si sare

Succes

 

 

nu sare decat a-III-a, in restul pot sa trag de el cat vreau..

 

ce am observat akum tot uitandu-ma la piese este k una din furci e tocita si albastrita pe capete, semn ca ar freca foarte tare pinionul in ea. deci probabil ca ceva nu-i permite furcii sa impinga pinionul de tot si mai sare iar furca este fortata...

 

posibil asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi la profil scrie suzuki,am si un simson care a fost prima.la ea ma intorc.vand intruderul.

asa ca vream sa va rog,care si cum stiti site-uri ptr piese noi de simson.oem sau aftermarket.

mc ptr raspunsuri! salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Exceptand partea electrica, saua si cateva lucruri de rezolvat la acte, Simsonul meu ii gata.

 

Saua o voi lua de la un moped Piaggio Ciao, o alternativa buna pentru cei care nu reusesc sa-si procure una originala.

 

Parte electrica insa ii destul de problematica, zic din start ca nu ma pricep insa lucreaza la ea o cunostinta. Motocicleta porneste, motorul merge deci are scanteie. Din ce am inteles va ramane pe 6V dar fiindca dinamul (sau piesa care avea rolul de a incarca bateria nu functioneaza) mi-a sugerat o baterie pe 12V care va alimenta stopul si semnalizarile, urmand ca aceasta sa fie incarcata pe redresor la o luna.. sau atunci cand moare.

 

Partea "frumoasa" este ca farul trebuie sa fie deschis in permanenta atunci cand circul cu ea, lucru care nu era in planul bateriei pe 12V.

 

Intrebarea este urmatoarea: imi poate spune cineva in pasi mari (as prefera cat mai detaliat insa) cum sa remediez aceasta problema sau cum sa-l trec pe 12 V ? Sugestiile sa fie legate de improvizatii care se pot face fara sa mai iau de la diversi piese (deci o improvizatie si piesele de care am nevoie pentru ea) deoarece aveam la un moment 4 magnetouri care nu mergeau.

 

 

Bere pentru cel mai bun raspuns la Bike Fest Iasi :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exceptand partea electrica, saua si cateva lucruri de rezolvat la acte, Simsonul meu ii gata.

 

Saua o voi lua de la un moped Piaggio Ciao, o alternativa buna pentru cei care nu reusesc sa-si procure una originala.

 

Parte electrica insa ii destul de problematica, zic din start ca nu ma pricep insa lucreaza la ea o cunostinta. Motocicleta porneste, motorul merge deci are scanteie. Din ce am inteles va ramane pe 6V dar fiindca dinamul (sau piesa care avea rolul de a incarca bateria nu functioneaza) mi-a sugerat o baterie pe 12V care va alimenta stopul si semnalizarile, urmand ca aceasta sa fie incarcata pe redresor la o luna.. sau atunci cand moare.

 

Partea "frumoasa" este ca farul trebuie sa fie deschis in permanenta atunci cand circul cu ea, lucru care nu era in planul bateriei pe 12V.

 

Intrebarea este urmatoarea: imi poate spune cineva in pasi mari (as prefera cat mai detaliat insa) cum sa remediez aceasta problema sau cum sa-l trec pe 12 V ? Sugestiile sa fie legate de improvizatii care se pot face fara sa mai iau de la diversi piese (deci o improvizatie si piesele de care am nevoie pentru ea) deoarece aveam la un moment 4 magnetouri care nu mergeau.

 

 

Bere pentru cel mai bun raspuns la Bike Fest Iasi :laugh:

Cel mai Simplu e sa cauti un releu nou electronic de 6V. Ala sigur e bun. In majoritatea cazurilor nu dinamul este problema, ci releul. Montezi dinamul la loc, legi releul si vezi ce se intampla. Daca totusi t-i ars dinamul, am eu cateva de vanzare (vezi la Bursa) sau poti opta pt un alternator de IJ sau magnetou de Minsk. Pt ultima optiune gasesti detalii pr motorlife.ro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal sunt noul proprietar al unui simson sport din 61(pun si cateva poze sa ma mandresc cu noua achizitie).

Am inceput reconditionarea motorului si as avea nevoie de un piston original de simson bineintelesbcontra

cost

post-30220-1247418101_thumb.jpg

post-30220-1247418160_thumb.jpg

post-30220-1247418211_thumb.jpg

post-30220-1247418257_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal sunt noul proprietar al unui simson sport din 61(pun si cateva poze sa ma mandresc cu noua achizitie).

Am inceput reconditionarea motorului si as avea nevoie de un piston original de simson bineintelesbcontra

cost

Ce cota?

Acu vad ca esti din Cluj. Vezi de ce mai ai nevoie si vedem ce putem rezolva.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...