Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Salut! Am si eu un Jupiter 3 din 1975 si va stresez cu cateva intrebari: pt inceput: generatorul poate genera scanteie fara a avea bateria conectata?

 

Daca generatorul e dinam, da poate genera scanteie. Eu n-am stiut si uite-asa mi-am prajit eu dinamul.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai seamana cu un motor, are rotorul fixat pe o axa a motorului si statatorul se prinde cu doua suruburi peste, pe acesta fiind fixate cele 2 platini si condensatori aferenti

post-59632-0-66542100-1369391518_thumb.jpg

post-59632-0-06112600-1369391571_thumb.jpg

Editat de shadow_deen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau, zi-mi şi mie cum ţi-ai dat seama.

Simplu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Ce filosofic, profund şi.... mă retrag.

 

E plină ţara asta de înţelepţii de după colţ. Iar hîrtia igienică e cea mai căutată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băi, înainte să arunci acel UAU, te-ai întrebat singur cum și-a dat seama? Păi e simplu, n-am zis de pomană asta! Uită-te la colectoare, aduți aminte de principiul de funcționare al unui dinam și apoi o să-nțelegi. Că tot spui că te pricepi la electrice! Nu te supăra ca văcarul pe sat, dacă nu știi, întreabă, dar nu arunca cu noroi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Au, da corect, îo la urmele de cărbuni văzusem două sănii, dar e o singură înfăşuurare. Deci e dinam - dacă aş fi văzut şi magneţii din stator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce filosofic, profund şi.... mă retrag.

 

E plină ţara asta de înţelepţii de după colţ. Iar hîrtia igienică e cea mai căutată.

 

Te tot retragi de cand ai cont pe forumul asta.
"Inteleptii" ce au inventat hartia igienica nu sunt din Husi.

 

adu-ți aminte de principiul de funcționare al unui dinam

 

Nu are ce sa-si aminteasca.

 

Nu te supăra ca văcarul pe sat

 

Asta face de cand i s-a dat atentie , aici , pe forum.

 

Au, da corect, îo la urmele de cărbuni văzusem două sănii, dar e o singură înfăşuurare. Deci e dinam - dacă aş fi văzut şi magneţii din stator...

 

 

 

Cumpara-ti ochelari de vedere, invata sa folosesti calculatorul, incearca sa te integrezi in societate sau nu mai scrie nimic la adresa unor oameni pe care nu-i cunosti.

 

 

 

 

In Venezuela e penurie de hartie igienica.

Am postat si eu.

 

La Husi inca nu s-a inventat astfel de accesoriu pentru igiena intima.

 

In concluzie? E dinam si trebuie sa genereze scanteie cand dau la peda si fara baterie? Cu baterie l am pornit.

 

Doar magnetoul face treaba asta. Tu ai dinam, deci ai nevoie de baterie pentru pornire.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In concluzie? E dinam si trebuie sa genereze scanteie cand dau la peda si fara baterie? Cu baterie l am pornit.

cum a spus si Lolo_ ....iti trebuie baterie sa-l pornesti altfel nu face camp magnetic pt producerea curentului.

dupa ce l-ai pornit ca sa verifici daca incarca...o varianta simpla si la indemana....deconectezi bateria si daca motorul continua sa mearga inseamna ca ai incarcare....dinamul lucreaza.

daca motorul se opreste atunci inseamna ca nu ai incarcare...din varii motive....nu neaparat sa fie dinamul defect , legaturi lipsa sau gresite,

si musai sa fie lipite firele pe instalatie acolo unde ai cabluri de curent din mai multe bucati nu infasurate cu mana, sau de preferinta dintr-o bucata, pt ca acolo se pierde din intensitatea curentului si implicit a scanteiei.

pastilele de platina sa nu aiba joc pe suport (ciocanel)...sa inchida perfect si sa nu aiba o deschidere mai mare de 0,4 mm, la un avans de 2,5 mm.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poate genera scînteie doar dînd la pedală, dar mă întreb și eu dacă ar putea fi posibil să pornească împins. La MZ ES este o poziție a cheii în contact prevăzută exact pentru această situație. N-am avut IJ cu dinam, nu știu cum merge dinamul de IJ, deci vreau să aflu dacă se poate porni împins fără baterie ca la MZ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu deocamdata am doar motorul pe cadru si am inceput la refacera instalatiei electrice, nu am cum sa probez daca porneste impins. L am pornit aseara dar mi se pare ca se aude ceva cam urat, ca un pacanit. Si am vazut si fum de esapament iesint prin zona dinamului. Pe unde se pune ulei si de care ? Fiind in doi timpi functioneaza cu amestec dar am vazut ca are si ulei cred ca la cutie si ambreiaj ca la mobra. Probabil este multidisc. Nefiind pornit de 10 ani sper sa mai dispara din zgomote o data cu o functionare mai lunga a motorului. Eu i am pus acum cateva zile ulei de amestec in capetele pistoanelor. A apornit la a 6 a peda dupa 10 ani :)

 

M-ar interesa si procedura de pornire standard din manual si pozitia acului de dozaj

 

Inca o intrebare: de ce se blocheaza pedaua de pornire din cand in cand?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu deocamdata am doar motorul pe cadru si am inceput la refacera instalatiei electrice, nu am cum sa probez daca porneste impins. L am pornit aseara dar mi se pare ca se aude ceva cam urat, ca un pacanit. Si am vazut si fum de esapament iesint prin zona dinamului. Pe unde se pune ulei si de care ? Fiind in doi timpi functioneaza cu amestec dar am vazut ca are si ulei cred ca la cutie si ambreiaj ca la mobra. Probabil este multidisc. Nefiind pornit de 10 ani sper sa mai dispara din zgomote o data cu o functionare mai lunga a motorului. Eu i am pus acum cateva zile ulei de amestec in capetele pistoanelor. A apornit la a 6 a peda dupa 10 ani :)

 

M-ar interesa si procedura de pornire standard din manual si pozitia acului de dozaj

 

Inca o intrebare: de ce se blocheaza pedaua de pornire din cand in cand?

pedaua de pornire se blocheaza pt ca e semiluna dintata de pornire uzata ...se suprapune cu pinionul de pe oala de ambreiaj.

 

din descrierea facuta de tine motorul necesita o revizie amanuntita....piesa cu piesa....demontat tot motorul si pus la loc de cineva care a mai facut asemenea operatii.

 

daca se aude pacanit....nu-l mai porni ca zgomotul nu dispare de la sine...poti agrava si mai mult situatia.

ulei pt ungerea pistoanelor si cilindrilor se pune in amestec cu benzina intr-un procentaj cuprins intre 25ml/L (25 mililitri la litrul de benzina) 35ml/L chiar si 40ml/L suporta la o benzina cu cifra octanica de 98.

 

uleiul din cutie e cu totul alta treaba si nu are nici o legatura cu cel de amestec...un T 90 e ok....dar poti pune ulei pt cutii de viteze si reductoare, eu la IJ-ul meu am folosit mult timp L 150 industrial pt masini unelte si strunguri...n-a avut nici o greatza.

 

ambreiajul e multidisc in baie de ulei...care trebuie reglat de cineva care stie ce si cum....altfel risti sa schimbi cablurile ca pe sosete sau sa nu traga (patineze) daca pui un pinion de fuga cu 21 de dinti la solo.

 

cand cuplezi atasul la motoreta poti pune pinioane incepand de la 16 colti (dinti) pana la 18 nu mai mult, cel de 17 mie mi sa parut destul de ok, dar acum depinde de fiecare cum vrea sa-si foloseasca mobra.

pozitia acului de dozaj o comanda uzura motorului si jicloarele care le ai montate pe carburator.

 

o procedura standard de pornire nu stiu daca e trecuta in manual dar poti face in felul urmator;

inunzi carburatorul cu benzina, deschizi schocul la maxim, dai trei pedale, dupa care inchizi schocul 3 sferturi sau la jumate de cursa, pui contactul si dai peda pt pornire, dupa ce a pornit incepi sa inchizi schocul incet.

pe timp de iarna al lasi putin mai mult deschis sa aiba timp motorul sa se incalzeasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspunsul amanuntit. Treaba este ca nu cunosc pe nimeni in zona care sa ma ajute cu motorul. Eu am mai desfacut piesa cu piesa motor de mobra, de dacie si de opel diesel. Acum o sa incerc sa gasesc motivul pacanitului cu ajutorul forumului. Am sa mai dau ceva amanunte: pacanitul se aude la relanti, este destul de violent si inconstant. Daca scot bujiile si dau la peda nu se aude, in schimb daca le infiletez si dau se aude dar nu asa tare. Nu am incercat sa il bag in viteza sa vad daca se aude si atunci. A.. si se aude din partea din fata a motorului, zona pistoanelor. O sa incerc sa surprind intr un filmulet fenomenul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai mai desfacut-facut motoare atunci te poti apuca linistit de demontat, nu e chiar asa de complicat si informatii gasesti aici...pe topic, suficient cat sa te ajute sa-l pui la loc fara batai de cap.

pacanitul ala de care spui e ceea ce am banuit eu, cand o sa desfaci motorul o sa vezi despre ce vorbesc acum.

ambielajele se monteaza fiecare in cartere separate iar intre ele se monteaza o volanta ce prinde capetele celor doua ambielaje si stransa bine formeaza un intreg...dar cu timpul si din cauza materialelor de slaba calitate se slabeste stransoarea volantei pe unul sau cele doua capete ale ambielajelor si incepe ''jocul'' pacanitul ala sacadat pe care al auzi tu, si eu am patit la IJ-ul meu asa ceva, ba mai rau......mi-a spart si un ambielaj.

daca al bagi in viteza si incerci sa pleci cu moto de pe loc se aude si mai tare.

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ambielaj m am gandit si eu, stiam de la vechiul proprietar ca e din doua bucati. Am inceput deja sa demontez motorul, o sa vad ce gasesc acolo si ce piese imi trebuiesc. Oare merge strans din nou sau trebuie schimbata volanta de care spui obligat? Va mai trebuii schimbata si semiluna de care spuineai de la pedala de pornire daca tot desfac.

 

Multumesc inca o data pentru clarificari!

 

O sa mai apelez la forum pentru eventualele neclaritati.

 

Inca ceva: banuiesc ca trebuie desfacut motorul in doua ca sa am acces sa strang sau inlocuiesc volanta respective, corect? sau exista o alta cale?

Editat de shadow_deen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de regula trebuie schimbata volanta, depinde de cat de mult e deformat locasul de pana si daca se poate reface ca s-o mai poti refolosi.

la semiluna nu stiu ce sa zic....se poate sa fie arcul de vina si din cauza lui sa ramana blocata pe undeva, pana cand nu deschizi motorul sa vezi ce e acolo...doar presupunem.

inainte sa te apuci sa tragi de cele doua cartere...dupa ce ai dat jos toate suruburile....demonteaza capacul ala de fier din partea de jos (dedesubt) a motorului e prins in 4 surubele pe cele 2 cartere, si pe acolo ai acces la volanta, pe care trebuie s-o slabesti din surubul ei, trebuie invartit de volanta pana ajunge intr-o pozitie accesibila si pe urma cu o cheie de 19 tubulara poti umbla la surub.

daca mai ai ceva nelamuriri poti intreba.

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevărata concluzia trasa dupa aceste semne. Am patit-o si eu dar nu la fel: se auzeau acele zgomote dar dupa demontare am gasit unul dintre capacele de aluminiu de langa volanta slăbit din suruburi si nu numai ca atingea si bloca volanta ci erau si rupte cateva bucati. Eu am scăpat ieftin. Sper sa nu fie grav nici la tine! Bafta.

Editat de darkianny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...