Jump to content
Sign in to follow this  
Guest moto_comuniste

Ij (izh)

Recommended Posts

Nu reușesc sa gasesc pe nicaieri nici macar un cilindru. Se mai potriveste de la atceva?

 

Am dat astazi o gramada de telefoane. Stau cy motorul desfacut si nu stiu ce sa fac, sa ma apuc sa demontez alte elemente sa le pregatesc pentru vopsit, sa nu ma apuc... pana nu fac motorul nu imi vine sa fac altceva la ea... nici pofta de mancare nu am

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se potriveşte de la Jupiter 4 cel puţin. De la Jupiter 5 nu ştiu dacă e compatibil dar ai şanse foarte mari să potrivească.

 

P.S. pentru Burg_man. Păcat că manifeşti sarcasm faţă de mine şi johnny_75 doar pentru că opinia noastră diferă de a ta. Eu de exemplu am împins nenorocitul de Jupiter 3 vreo 12 km până acasă pentru că s-a deplasat volanta, iar asta după ce făcusem cu el în jur de 100 km de la recondiţionare ca la carte. Culmea asta se întâmpla în 1995 când în România era vedetă IBM 486 iar de internet se vorbea ca despre OZN, aşa că te rog plimbă-ţi scuterul Suzuki Burgman spre alte comentarii şi nu cataloga colegii de forum ca fiind nişte bătători de taste care nu au văzut cum arată o carte tehnică.

Să fi iubit şi sper să nu-mi răspunzi la acest topic pentru a nu "deraia" de la subiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu merg cilindrii de jupiter 4 pe 3,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu se gasesc pistoane la alta cota majorata (intreb ca nu stiu)? Daca ar fi asa, alezezi cilindrul la urmatoarea cota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc dar nu mai e cazul. La mine e spart cilindrul in partea de jos.

 

Am descoperit cauza zgomotului cu ajutorul lui burg_man caruia vreau sa ii multumesc pe aceasta cale si sa ii urez drum bun! Erau rulmenții de la ambielaj semiblocati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un singur amendament: nu cilindrul îți e spart, ci pistonul (fusta acestuia, mai exact).

Share this post


Link to post
Share on other sites

cicloburule uite-te mai atent, se vede clar ca este spart transferul cilindrului, din fonta, pistoanele nu au nimic, is intregi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect! My bad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea IJ-ului mea scrie la anvelope 205 pe 19. Am ceva gume 350\19 si 325\19. Sunt cam nelamurit cu 205 asta . Ce ar trebui pas pe janta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In functie de anul de fabricatie al motocicletei dimensiunile cauciucurilor difera. Ce model de IJ ai si ce an de fabricatie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am IJ 350 cu atas din 1960.Asa e in acte.Deci ce anvelope sa pun pe ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea tehnica scrie 3,25 / 19 . Ii poti pune linistit si 3,50 / 19 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Lolo_ID. :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos rulmentii de la ambielaj, cei patru. Trei dintre ei mergeau foarte greu cu mana dupa ce i am scos iar unul, cel dinspre partea dreapta a motorului unde este dinamul a ramas pe ambielaj si este lipit de peretele acestuia, am fost nevoit sa folosesc forta bruta a flexului sa il scot.

 

Am o nedumerire... pe toti 3 rulmentii intregi scrie 6205 am inteles ca normal ar trebui sa fie acolo 6204.. ? De mentionat ca toti trei prezentau urme de sudura (puncte) pe partea exterioara probabil pentru a intra mai fortat.

 

Al 4 lea rulment, cel dinspre dinam nu prezenta aceste urme, dar a iesit odata cu ambielajul din locasul sau, este vreo problema asta?

 

Stie cineva care este diferenta intre 6204 si 6205?

 

Are cineva de vanzare garniturile alea cu insertie metalica care vin peste rulmenti? Vezi poza 1. Dar garniturile mari din spatele capacelor de la volanta? Poza 2

post-59632-0-19333200-1370108479_thumb.jpg

post-59632-0-87869600-1370108487_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

credca te referi la semeringuri.gasesti la orice magazin de rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de la cutie la cutie de Planeta 5 . Cine a mai intalnit asemenea diferente intre cutiile de Planeta 5 .....sau se poate ca una dintre ele sa fie de la alt model ? Am desfacut 3 motoare de P5 si la toate 3 a avut acdelas ax primar dar la un alt motor tot de P5 am gasit diferente mojore la axul primar si anume este un pic mai scurt , priza de la ambreiaj este mai subtire si cu caneluri mai marunte si sunt si oarece diferente intre dimensiunile pinioanelor nevizibile cu ochiu liber . A mai intalnit cineva aemenea probleme ?

post-29942-0-43575300-1370159285_thumb.jpg

post-29942-0-29199900-1370159293_thumb.jpg

post-29942-0-27557300-1370159301_thumb.jpg

post-29942-0-10624300-1370159307_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca e problema cu ambielajul care se descentreaza, daca nu o sa gasesc o solutie o sa ii dau cateva puncte de sudura. Am un sudor foarte bun care poate face aproape orice. Daca asa se rezolva problema cu descentratul care e cea mai grava... restul problemelor sunt simple, chiuloase pistoane etc.

 

Tind sa cred ca nu este din ambielaj la mine pt ca unul dintre pistoane are joc in partea de jos in cilindru 2mm, la celalalt nici nu se observa cu ochiul liber jocul sau coeficentul de dilatare.

 

Nu ar avea de ce sa imi para rau daca cumpar cilindrii pentru ca obligat trebuie schimbati pt ca unul e spart si daca nu e de acolo o sa ma orientez catre ambielaj.

 

Ar fi fost ideal sa am un cilindru macar de proba si cu cel bun al meu sa il.pornesc o data sa vad daca mai se aude.

 

Am sunat la nr de mai sus, nu raspunde nimeni momentan.

 

Am vorbit la telefon, se pare ca motorul de vânzare este de planeta.

 

 

am ambielaje bune, vi si-ti alegi, am cilindri ,pistoane ,galerii. oala abreaj , furca mixta aer/ulei cu jug cu tot pt ij, roti ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de la cutie la cutie de Planeta 5 . Cine a mai intalnit asemenea diferente intre cutiile de Planeta 5 .....sau se poate ca una dintre ele sa fie de la alt model ? Am desfacut 3 motoare de P5 si la toate 3 a avut acdelas ax primar dar la un alt motor tot de P5 am gasit diferente mojore la axul primar si anume este un pic mai scurt , priza de la ambreiaj este mai subtire si cu caneluri mai marunte si sunt si oarece diferente intre dimensiunile pinioanelor nevizibile cu ochiu liber . A mai intalnit cineva aemenea probleme ?

probabil a mai umblat cineva in ele :)..cutiile merg putin combinate, de la ij 56.P5 sau poti imbunatatii putin performantele combinind cutie de jupi 3/4/ cu cea de P5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca pe pinioanele axului diferit exista stantat semnul planetei Saturn ceea ce pe pinionele cutiei mele de P5 nu mai exista ..... daia si eu suspectez ideea cum ca ca arfi combinat cutie de IJ 56 dar nus sigur deoarece nu am desfacut asemenea motor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai linistit ca si la jupiter am intalnit cam aceleasi probleme, am incercat sa combin o cutie de vieteze de jupiter 3 cu 4, acu cativa ani, axele de pe 3 sunt mai scurte ca cele de pe 4, diferente intre pinioane care cum ai zis cu ochiu nu se vad, ca si la caneluri atat cat sa nu le poti folosi de la un model la altul....rusul nu-i prost lasa doar impresia.

in poza se vede diferenta intre cei 2 cilindri de jupiter 3 la galería de admisie , asta la o scurta privire....ar mai fi dr nu mai stau sa le enumar acum pe toate.

diferente majore mai gasim la ambielajele de pe 3,4 si 5 care cu ochiul nu se vad dar fac diferenta.

post-15361-0-73201500-1370165674_thumb.jpg

Diferenta de la cutie la cutie de Planeta 5 . Cine a mai intalnit asemenea diferente intre cutiile de Planeta 5 .....sau se poate ca una dintre ele sa fie de la alt model ? Am desfacut 3 motoare de P5 si la toate 3 a avut acdelas ax primar dar la un alt motor tot de P5 am gasit diferente mojore la axul primar si anume este un pic mai scurt , priza de la ambreiaj este mai subtire si cu caneluri mai marunte si sunt si oarece diferente intre dimensiunile pinioanelor nevizibile cu ochiu liber . A mai intalnit cineva aemenea probleme ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva o bucsa noua de bronz din capatul mic al bielei pentru un IJ Planeta 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bronz grafitat + strungar + alezor reglabil la diametrul boltului = bucsa noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de la cutie la cutie de Planeta 5 . Cine a mai intalnit asemenea diferente intre cutiile de Planeta 5 .....sau se poate ca una dintre ele sa fie de la alt model ? Am desfacut 3 motoare de P5 si la toate 3 a avut acdelas ax primar dar la un alt motor tot de P5 am gasit diferente mojore la axul primar si anume este un pic mai scurt , priza de la ambreiaj este mai subtire si cu caneluri mai marunte si sunt si oarece diferente intre dimensiunile pinioanelor nevizibile cu ochiu liber . A mai intalnit cineva aemenea probleme ?

e cutie de ij 56,si oala de ambreaj e pe bucsa,nu pe rulment.

oricum,mai trainice cutiile de 56,prietenii stiu de ce..

 

spor :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...