Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Cam la acest nivel lucrează şi la IJ 56. Dacă avem întrebări în domeniu de restaurare, cred că are nişte răspunsuri corecte pentru noi.

 

Nu prea cred.

 

Cilindrul si chiulasa sunt de IJ Planeta 3, nicidecum de IJ 56.
Aparatoarea de praf de la cricul lateral nu trebuia cromata.
Dupa lustruirea carterelor, capacelor si a chiulasei .... motorul respectiv o sa-si mai faca racirea exact DELOC.
Ferodourile "ecologice" de pe saboti o sa-l oblige sa schimbe butucii rotilor foarte des deoarece uzura va aparea in maxim 2 ani de la inceperea exploatarii utilajului, motivul fiind inserarea spanului de alama in ferodo de catre fabricant.
In rest totul e "ca la carte".
Ureaza-i succes.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pune 1 de dacie provizoriu o sa mearga binisor

da ,provizoriu o fac eu dar pana acum nu am gasit nici macar un surub sa nu fie originalsi i-as pune bobina originala sau macar sa intre la locul ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam la acest nivel lucrează şi la IJ 56. În poze poate fi văzut şi Jupiterul 4 iar în fundal frontul de lucru pentru anul acesta. Dacă avem întrebări în domeniu de restaurare, cred că are nişte răspunsuri corecte pentru noi.

foarte frumos frate ..spor in contiuare .. :clap:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu prea cred.

 

Cilindrul si chiulasa sunt de IJ Planeta 3, nicidecum de IJ 56.
Aparatoarea de praf de la cricul lateral nu trebuia cromata.
Dupa lustruirea carterelor, capacelor si a chiulasei .... motorul respectiv o sa-si mai faca racirea exact DELOC.
Ferodourile "ecologice" de pe saboti o sa-l oblige sa schimbe butucii rotilor foarte des deoarece uzura va aparea in maxim 2 ani de la inceperea exploatarii utilajului, motivul fiind inserarea spanului de alama in ferodo de catre fabricant.
In rest totul e "ca la carte".
Ureaza-i succes.

 

Se vede că ai ochiul format.

Sunt sigur că nu ai crezut cu adevărat că noi nu ştiam că cilindrul şi chiuloasa e de Planeta 3. Acel cilindru este ceea ce există momentan la îndemână pentru a nu sta în loc procesul de restaurare şi era montat provizoriu pentru faza preliminiară de asamblare. Ar fi neplăcut ca după ce e vopsită jucăria să constaţi că anumite piese se lovesc între ele ca de exemplu ghidon în rezervor, cric lateral în ţeava de eşapament, pedala de pornire în ţeava de eşapament, aripa faţă în cadru, telescop faţă în apărătorile de pe telescop, ş.a.m.d. Când va fi disponibil un cilindru rotunjit de IJ 56 care să aibă filetul la evacuare în stare perfectă şi cota 0 sau măcar 1 disponibil, fi sigur că acelea vor ajunge pe motor.

 

Eşti sigur de apărătoarea de praf? A existat o ediţie aniversară de 250 bucăţi de IJ 56 în care şi roţile erau cromate, partea laterala pe rezervor (dar numai ca o dungă curbată) şi deasemenea ţevile de eşapament. A fost făcut asemănător acelui IJ cu 2 cilindri pe care l-am văzut p-aici pe undeva pe forum.

 

Poate că suntem noi mai rămaşi în urmă cu tehnica dar spune-mi te rog care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu? Dimpotrivă, dacă e curat, se răceşte mai bine. Doar nu credeai că ridurile micrometrice de pe carcasă au rol în răcire? Dar aici nu te contrazic pentru că poate ştii tu ceva ce noi nu ştim iar la capitolul IJ ştiu şi că ai ceva vechime.

 

Odată cu ferodoul a fost schimbat şi tamburul din butucul roţii, ştiut fiind faptul că la IJ frânele întotdeauna au fost de "cacao" încă de când l-or fătat ruşii.

P.S. Îţi place cum a ieşit MZ-ul?

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu?...

Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă.

 

Apoi, din punct de vedere estetic, o fi mai frumos, dar numai pînă la primele atingeri cu degetele, picăturile de ploaie sau de ulei/benzină (chiar îmi vine greu să cred că nu va curge niciodată nimic pe obiectul cu pricina). Dacă se dorește protejarea suprafeței lustruite cu ceva lac incolor, răcirea se va face și mai greu! Acum, depinde și cît de mult va circula un astfel de exemplar, sau dacă va fi făcut numai de paradă și se va sta cu cîrpa pe el după fiecare plimbare...

 

P.S. Mie îmi place cum a ieșit MZ-ul, sper să iasă și IJ-ul la fel! Spor la treabă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Royal Enfield iese din fabrica cu cilindru de fonta si cartere lustruite si cu toate astea face fata fara probleme la traficul/clima din India. Nici la Simson-ul meu nu am observat nici o diferenta intre lustruit si nelustruit. Suprafata turnata e lasata asa pt ca e costisitoare lustruirea. S-atat. Indienii o fac eftin manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă.

 

Cred ca acesta este doar un mit.

 

Sa inteleg ca la Viroaga mea (racire tot pe aer) faptul ca are toate aripioarele-alea de racire profilate si lustruite exemplar, din fabrica, ii cauzeaza o racire insuficienta?

 

Cat sa mareasca suprafata de racire bavurile, imperfectiunile diverse de turnare, lipsa unui lac protector si ce e rau in faptul ca unii aleg sa corecteze asta? Mie imi place cum arata -poate ca si rusii si-au dorit asta dar nu le-a iesit - sunt corecturi de bun simt si necesare zic eu.

 

Sunt curios ce argumente TEHNICE sunt impotriva, poate gresesc. Spor la restaurare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

..care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu?

 

Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă.

 

 

...

 

...

 

Prieteni, eu n-am zis că nu se face răcirea! Am spus doar că răcirea se face mai bine cu piesele rugoase din motivul suprafeței mai mari! Atît...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si a nu se compara 2t cu 4t, la 2 t uzura este mai accelerata si motorul mai "fierbinte' un pic, fapt pentru care ii trebuie o racire mai buna, in plus lustruirea astupa porii materialului si nu mai disipa corect caldura, plus ca japo is japo si comunistele.... comuniste in tot, inclusiv racire :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si tu cum te-ai racori mai bine: intr-un costum de piele lustruita? sau intr-un costum de ceva mai " poros "?

si omogenizarea se face doar la suprafata, una este sa fie obiectul turnat din prima fara pori cu material de calitate si omogenizat si alta este sa fie vopsit gardu pe afara si inauntru...

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As avea nevoie de un contact de ij jupiter , niste carbuni , o bobina sa intre in locul la aia originala nu conteaza daca e originala.Pozele nu am putut sa descarc ca mi sa stricat aparatul.tot am sa pun dar sa il fac.Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai potrivesc pistoanele de la atceva la jupiter 3? Al meu avea cilindrii si pistoanele la cota 60.8mm si nu gasesc pistoane cota asta pentru ij, am inteles ca incep de la 61.5. Oare de la jawa 350? Sau altceva? Unde as putea gasi pistoane la cota asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai potrivesc pistoanele de la atceva la jupiter 3? Al meu avea cilindrii si pistoanele la cota 60.8mm si nu gasesc pistoane cota asta pentru ij, am inteles ca incep de la 61.5. Oare de la jawa 350? Sau altceva? Unde as putea gasi pistoane la cota asta?

Nu mai stiu precis, dar parca mergeau cele de Vashod de 175 ccm.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Am rezolvat cu bobina: i-am pus una de dacie " si acum am alta problema.Porneste foarte usor dar daca o turez moare sau daca o las la relantiu.Nu se ineaca moare ,cred ca nu are alimentare.Stiti ce ar putea fi sau ce sa fac.Mentionez ca am rezervorul ruginit si poate s-a infundat carburatorul.Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Am rezolvat cu bobina: i-am pus una de dacie " si acum am alta problema.Porneste foarte usor dar daca o turez moare sau daca o las la relantiu.Nu se ineaca moare ,cred ca nu are alimentare.Stiti ce ar putea fi sau ce sa fac.Mentionez ca am rezervorul ruginit si poate s-a infundat carburatorul.Multumesc

sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator

Editat de emster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap...asta cu tifonu' e buna....da ai grija cat cheag pui la kil.....si sa scurgi zeru inainte s-o tai felii.

rezervoarele se mai spala cu 'lantz' si raman 'bec' pe interior.... sau cu samburi de corcoduse fermentate.

sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un rezervor se spala bine in felul urmator: pui 1 cancioc de pietricele sparte, mozaic etc. adaugi benzina, diluant il bagi in interiorul unei bietoniere(cu protectii,cirpe,caucic etc.) lasi sa mearga pe toate partile timp de o tigara si o cafea. in felul asta iese bec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un rezervor se spala bine in felul urmator: pui 1 cancioc de pietricele sparte, mozaic etc. adaugi benzina, diluant il bagi in interiorul unei bietoniere(cu protectii,cirpe,caucic etc.) lasi sa mearga pe toate partile timp de o tigara si o cafea. in felul asta iese bec.

asa am facut dar nu cu betoniera ;) si nu am frecat mult

 

dap...asta cu tifonu' e buna....da ai grija cat cheag pui la kil.....si sa scurgi zeru inainte s-o tai felii.

rezervoarele se mai spala cu 'lantz' si raman 'bec' pe interior.... sau cu samburi de corcoduse fermentate.

:)) asa am sa fac

 

sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator

si eu cred ca este de la alimentare ca daca turez deodata moare.Daca o turez dar mai ,,in reluare '' merge .Si nici la relantiu nu sta.

 

Multumesc tuturor de raspuns

 

deocamadata am pus un filtru de benzina de dacia si gata.Asa am pus si la mz rt 125 -ul meu si a mers.Acum am rezolvat si cu turatia nu era scanteia reglata calumea si nici aerul nu era deschis.Stie careva dece nu incarca dinamul ca ,carbuni imi ating rotorul cred ca nu am nimerit sa leg firele de la carbuni ok.Unul l-am pus la masa si unul l-am pus pe al 2-lea surub de la stanga la dreapta.E ok???

.Mersi

 

Si niste poze promise de atata timp.Scuzati intarzierea.PS:Are si atas dar il am la tara ca aici am aduso sa o fac

post-74087-0-59998300-1372244574_thumb.jpg

post-74087-0-34579800-1372244577_thumb.jpg

post-74087-0-20930500-1372244580_thumb.jpg

post-74087-0-17452700-1372244583_thumb.jpg

post-74087-0-91378200-1372244585_thumb.jpg

post-74087-0-59485400-1372244588_thumb.jpg

post-74087-0-15175500-1372244591_thumb.jpg

post-74087-0-03005100-1372244594_thumb.jpg

post-74087-0-07241100-1372244597_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instalaţia electrică e uşor de verificat dacă are sau nu conexiuni corecte, deoarece simbolurile de pe releul de încărcare au corespondent la contact şi stator, unde deasemenea vei găsi aceleaşi simboluri (adică o parte din ele).

Mai jos ai nişte explicaţii. Dacă mai întâmpini dificultăţi, dă-ne de ştire.

/index.php?/topic/20901-schema-electrica-ij/

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok.Am sa verific.Mersi fain.Raman dator



Am mai incercat si acum face in felul urmator.Daca pornesc pe fiecare piston in parte porneste foarte usor ,sta la relantiu dar daca pun amandoua bujii si pornesc asa porneste doar unu iar celalalt da cate o data scanteie nu tot timpul.

Stiti dece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai încărcare de curent suficientă? Bateria e bună? Dacă bateria e slabă şi stai prost cu încărcarea, asta ar putea fi una dintre cauze deoarece nu ai curent suficient pentru două bobine, mai ales că nici nu sunt la fel bobinele tale. Din câte am înţeles până acum, una ar fi de Dacia iar cealaltă, originală. Care nu merge bine? Verifică şi conexiunile să nu fie oxidate la bornele bateriei, bornele bobinelor de inducţie, şuruburile de la platini, contact, etc. La instalaţiile de 6 V şi 45 W (sau 60 W) cum sunt pe Jupiter 3 contează fiecare watt, iar la contacte oxidate pierzi mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai încărcare de curent suficientă? Bateria e bună? Dacă bateria e slabă şi stai prost cu încărcarea, asta ar putea fi una dintre cauze deoarece nu ai curent suficient pentru două bobine, mai ales că nici nu sunt la fel bobinele tale. Din câte am înţeles până acum, una ar fi de Dacia iar cealaltă, originală. Care nu merge bine? Verifică şi conexiunile să nu fie oxidate la bornele bateriei, bornele bobinelor de inducţie, şuruburile de la platini, contact, etc. La instalaţiile de 6 V şi 45 W (sau 60 W) cum sunt pe Jupiter 3 contează fiecare watt, iar la contacte oxidate pierzi mult.

Da bateria stiu ca nu este buna dar in mod normal daca o pornesti si scoti de pe borne ar trebui sa mearga.O bonina aia de dacie este de 12 V cred ca de asta moare cand scot bornele.Contacte oxidate nu cred ca am.Am sa ma uit.Dar cred ca asta e ,cum ai spus si tu bateria de dacia sa imi fure tot curentul.Multumesc mult.Azi poate am sa pun un filmulet sa va arat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...