Lolo_ID Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 Cam la acest nivel lucrează şi la IJ 56. Dacă avem întrebări în domeniu de restaurare, cred că are nişte răspunsuri corecte pentru noi. Nu prea cred. Cilindrul si chiulasa sunt de IJ Planeta 3, nicidecum de IJ 56. Aparatoarea de praf de la cricul lateral nu trebuia cromata. Dupa lustruirea carterelor, capacelor si a chiulasei .... motorul respectiv o sa-si mai faca racirea exact DELOC. Ferodourile "ecologice" de pe saboti o sa-l oblige sa schimbe butucii rotilor foarte des deoarece uzura va aparea in maxim 2 ani de la inceperea exploatarii utilajului, motivul fiind inserarea spanului de alama in ferodo de catre fabricant. In rest totul e "ca la carte". Ureaza-i succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 pune 1 de dacie provizoriu o sa mearga binisor da ,provizoriu o fac eu dar pana acum nu am gasit nici macar un surub sa nu fie originalsi i-as pune bobina originala sau macar sa intre la locul ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emster Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 Cam la acest nivel lucrează şi la IJ 56. În poze poate fi văzut şi Jupiterul 4 iar în fundal frontul de lucru pentru anul acesta. Dacă avem întrebări în domeniu de restaurare, cred că are nişte răspunsuri corecte pentru noi. foarte frumos frate ..spor in contiuare .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) Nu prea cred. Cilindrul si chiulasa sunt de IJ Planeta 3, nicidecum de IJ 56. Aparatoarea de praf de la cricul lateral nu trebuia cromata. Dupa lustruirea carterelor, capacelor si a chiulasei .... motorul respectiv o sa-si mai faca racirea exact DELOC. Ferodourile "ecologice" de pe saboti o sa-l oblige sa schimbe butucii rotilor foarte des deoarece uzura va aparea in maxim 2 ani de la inceperea exploatarii utilajului, motivul fiind inserarea spanului de alama in ferodo de catre fabricant. In rest totul e "ca la carte". Ureaza-i succes. Se vede că ai ochiul format. Sunt sigur că nu ai crezut cu adevărat că noi nu ştiam că cilindrul şi chiuloasa e de Planeta 3. Acel cilindru este ceea ce există momentan la îndemână pentru a nu sta în loc procesul de restaurare şi era montat provizoriu pentru faza preliminiară de asamblare. Ar fi neplăcut ca după ce e vopsită jucăria să constaţi că anumite piese se lovesc între ele ca de exemplu ghidon în rezervor, cric lateral în ţeava de eşapament, pedala de pornire în ţeava de eşapament, aripa faţă în cadru, telescop faţă în apărătorile de pe telescop, ş.a.m.d. Când va fi disponibil un cilindru rotunjit de IJ 56 care să aibă filetul la evacuare în stare perfectă şi cota 0 sau măcar 1 disponibil, fi sigur că acelea vor ajunge pe motor. Eşti sigur de apărătoarea de praf? A existat o ediţie aniversară de 250 bucăţi de IJ 56 în care şi roţile erau cromate, partea laterala pe rezervor (dar numai ca o dungă curbată) şi deasemenea ţevile de eşapament. A fost făcut asemănător acelui IJ cu 2 cilindri pe care l-am văzut p-aici pe undeva pe forum. Poate că suntem noi mai rămaşi în urmă cu tehnica dar spune-mi te rog care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu? Dimpotrivă, dacă e curat, se răceşte mai bine. Doar nu credeai că ridurile micrometrice de pe carcasă au rol în răcire? Dar aici nu te contrazic pentru că poate ştii tu ceva ce noi nu ştim iar la capitolul IJ ştiu şi că ai ceva vechime. Odată cu ferodoul a fost schimbat şi tamburul din butucul roţii, ştiut fiind faptul că la IJ frânele întotdeauna au fost de "cacao" încă de când l-or fătat ruşii. P.S. Îţi place cum a ieşit MZ-ul? Editat Iunie 20, 2013 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 ...care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu?... Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă. Apoi, din punct de vedere estetic, o fi mai frumos, dar numai pînă la primele atingeri cu degetele, picăturile de ploaie sau de ulei/benzină (chiar îmi vine greu să cred că nu va curge niciodată nimic pe obiectul cu pricina). Dacă se dorește protejarea suprafeței lustruite cu ceva lac incolor, răcirea se va face și mai greu! Acum, depinde și cît de mult va circula un astfel de exemplar, sau dacă va fi făcut numai de paradă și se va sta cu cîrpa pe el după fiecare plimbare... P.S. Mie îmi place cum a ieșit MZ-ul, sper să iasă și IJ-ul la fel! Spor la treabă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 Royal Enfield iese din fabrica cu cilindru de fonta si cartere lustruite si cu toate astea face fata fara probleme la traficul/clima din India. Nici la Simson-ul meu nu am observat nici o diferenta intre lustruit si nelustruit. Suprafata turnata e lasata asa pt ca e costisitoare lustruirea. S-atat. Indienii o fac eftin manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă. Cred ca acesta este doar un mit. Sa inteleg ca la Viroaga mea (racire tot pe aer) faptul ca are toate aripioarele-alea de racire profilate si lustruite exemplar, din fabrica, ii cauzeaza o racire insuficienta? Cat sa mareasca suprafata de racire bavurile, imperfectiunile diverse de turnare, lipsa unui lac protector si ce e rau in faptul ca unii aleg sa corecteze asta? Mie imi place cum arata -poate ca si rusii si-au dorit asta dar nu le-a iesit - sunt corecturi de bun simt si necesare zic eu. Sunt curios ce argumente TEHNICE sunt impotriva, poate gresesc. Spor la restaurare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 ..care ar fi explicaţia pentru care un motor lustruit s-ar răci mai greu? Oferă aerului o suprafață muuult mai mică (ridurile alea nu-s chiar micrometrice), frecarea cu aerul este mult redusă. ... ... Prieteni, eu n-am zis că nu se face răcirea! Am spus doar că răcirea se face mai bine cu piesele rugoase din motivul suprafeței mai mari! Atît... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 si a nu se compara 2t cu 4t, la 2 t uzura este mai accelerata si motorul mai "fierbinte' un pic, fapt pentru care ii trebuie o racire mai buna, in plus lustruirea astupa porii materialului si nu mai disipa corect caldura, plus ca japo is japo si comunistele.... comuniste in tot, inclusiv racire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 da-mi voie sa te contrazic putin , in ceea ce priveste lustruitul pori si racirea prin lustruire se scot porii, se face o ""omogenizare"" a materialului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 (editat) pai si tu cum te-ai racori mai bine: intr-un costum de piele lustruita? sau intr-un costum de ceva mai " poros "? si omogenizarea se face doar la suprafata, una este sa fie obiectul turnat din prima fara pori cu material de calitate si omogenizat si alta este sa fie vopsit gardu pe afara si inauntru... Editat Iunie 20, 2013 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 21, 2013 Share Postat Iunie 21, 2013 As avea nevoie de un contact de ij jupiter , niste carbuni , o bobina sa intre in locul la aia originala nu conteaza daca e originala.Pozele nu am putut sa descarc ca mi sa stricat aparatul.tot am sa pun dar sa il fac.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 22, 2013 Share Postat Iunie 22, 2013 CUMPAR BOBINA DE INDUCTIE DE IJ JUPITER SI CARBUNI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Se mai potrivesc pistoanele de la atceva la jupiter 3? Al meu avea cilindrii si pistoanele la cota 60.8mm si nu gasesc pistoane cota asta pentru ij, am inteles ca incep de la 61.5. Oare de la jawa 350? Sau altceva? Unde as putea gasi pistoane la cota asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Se mai potrivesc pistoanele de la atceva la jupiter 3? Al meu avea cilindrii si pistoanele la cota 60.8mm si nu gasesc pistoane cota asta pentru ij, am inteles ca incep de la 61.5. Oare de la jawa 350? Sau altceva? Unde as putea gasi pistoane la cota asta?Nu mai stiu precis, dar parca mergeau cele de Vashod de 175 ccm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Salut.Am rezolvat cu bobina: i-am pus una de dacie " si acum am alta problema.Porneste foarte usor dar daca o turez moare sau daca o las la relantiu.Nu se ineaca moare ,cred ca nu are alimentare.Stiti ce ar putea fi sau ce sa fac.Mentionez ca am rezervorul ruginit si poate s-a infundat carburatorul.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emster Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 (editat) Salut.Am rezolvat cu bobina: i-am pus una de dacie " si acum am alta problema.Porneste foarte usor dar daca o turez moare sau daca o las la relantiu.Nu se ineaca moare ,cred ca nu are alimentare.Stiti ce ar putea fi sau ce sa fac.Mentionez ca am rezervorul ruginit si poate s-a infundat carburatorul.Multumesc sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator Editat Iunie 25, 2013 de emster Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 dap...asta cu tifonu' e buna....da ai grija cat cheag pui la kil.....si sa scurgi zeru inainte s-o tai felii. rezervoarele se mai spala cu 'lantz' si raman 'bec' pe interior.... sau cu samburi de corcoduse fermentate. sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 un rezervor se spala bine in felul urmator: pui 1 cancioc de pietricele sparte, mozaic etc. adaugi benzina, diluant il bagi in interiorul unei bietoniere(cu protectii,cirpe,caucic etc.) lasi sa mearga pe toate partile timp de o tigara si o cafea. in felul asta iese bec. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 26, 2013 Share Postat Iunie 26, 2013 un rezervor se spala bine in felul urmator: pui 1 cancioc de pietricele sparte, mozaic etc. adaugi benzina, diluant il bagi in interiorul unei bietoniere(cu protectii,cirpe,caucic etc.) lasi sa mearga pe toate partile timp de o tigara si o cafea. in felul asta iese bec. asa am facut dar nu cu betoniera si nu am frecat mult dap...asta cu tifonu' e buna....da ai grija cat cheag pui la kil.....si sa scurgi zeru inainte s-o tai felii. rezervoarele se mai spala cu 'lantz' si raman 'bec' pe interior.... sau cu samburi de corcoduse fermentate. ) asa am sa fac sa il defaci si daca are rugina in el sa pui niste tifon pe post de sita .Cred ca este de la alimentare ...nu trece destula benzina de carburator si eu cred ca este de la alimentare ca daca turez deodata moare.Daca o turez dar mai ,,in reluare '' merge .Si nici la relantiu nu sta. Multumesc tuturor de raspuns deocamadata am pus un filtru de benzina de dacia si gata.Asa am pus si la mz rt 125 -ul meu si a mers.Acum am rezolvat si cu turatia nu era scanteia reglata calumea si nici aerul nu era deschis.Stie careva dece nu incarca dinamul ca ,carbuni imi ating rotorul cred ca nu am nimerit sa leg firele de la carbuni ok.Unul l-am pus la masa si unul l-am pus pe al 2-lea surub de la stanga la dreapta.E ok??? .Mersi Si niste poze promise de atata timp.Scuzati intarzierea.PS:Are si atas dar il am la tara ca aici am aduso sa o fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 26, 2013 Share Postat Iunie 26, 2013 (editat) Instalaţia electrică e uşor de verificat dacă are sau nu conexiuni corecte, deoarece simbolurile de pe releul de încărcare au corespondent la contact şi stator, unde deasemenea vei găsi aceleaşi simboluri (adică o parte din ele). Mai jos ai nişte explicaţii. Dacă mai întâmpini dificultăţi, dă-ne de ştire. /index.php?/topic/20901-schema-electrica-ij/ Editat Iunie 26, 2013 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 26, 2013 Share Postat Iunie 26, 2013 Ok.Am sa verific.Mersi fain.Raman dator Am mai incercat si acum face in felul urmator.Daca pornesc pe fiecare piston in parte porneste foarte usor ,sta la relantiu dar daca pun amandoua bujii si pornesc asa porneste doar unu iar celalalt da cate o data scanteie nu tot timpul. Stiti dece? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 26, 2013 Share Postat Iunie 26, 2013 Ai încărcare de curent suficientă? Bateria e bună? Dacă bateria e slabă şi stai prost cu încărcarea, asta ar putea fi una dintre cauze deoarece nu ai curent suficient pentru două bobine, mai ales că nici nu sunt la fel bobinele tale. Din câte am înţeles până acum, una ar fi de Dacia iar cealaltă, originală. Care nu merge bine? Verifică şi conexiunile să nu fie oxidate la bornele bateriei, bornele bobinelor de inducţie, şuruburile de la platini, contact, etc. La instalaţiile de 6 V şi 45 W (sau 60 W) cum sunt pe Jupiter 3 contează fiecare watt, iar la contacte oxidate pierzi mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Iunie 27, 2013 Share Postat Iunie 27, 2013 Ai încărcare de curent suficientă? Bateria e bună? Dacă bateria e slabă şi stai prost cu încărcarea, asta ar putea fi una dintre cauze deoarece nu ai curent suficient pentru două bobine, mai ales că nici nu sunt la fel bobinele tale. Din câte am înţeles până acum, una ar fi de Dacia iar cealaltă, originală. Care nu merge bine? Verifică şi conexiunile să nu fie oxidate la bornele bateriei, bornele bobinelor de inducţie, şuruburile de la platini, contact, etc. La instalaţiile de 6 V şi 45 W (sau 60 W) cum sunt pe Jupiter 3 contează fiecare watt, iar la contacte oxidate pierzi mult. Da bateria stiu ca nu este buna dar in mod normal daca o pornesti si scoti de pe borne ar trebui sa mearga.O bonina aia de dacie este de 12 V cred ca de asta moare cand scot bornele.Contacte oxidate nu cred ca am.Am sa ma uit.Dar cred ca asta e ,cum ai spus si tu bateria de dacia sa imi fure tot curentul.Multumesc mult.Azi poate am sa pun un filmulet sa va arat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadow_deen Postat Iunie 27, 2013 Share Postat Iunie 27, 2013 Este posibil la jup 3 sa piarda compresie pe cilindrul drept pe la simeringul dinamului? Am vazut ca are si un capac peste simering, se poate schimba pe acolo? Ms! Ps: Am pornit motorul aseara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.