Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Chiar daca o sa schimbi axul semilunei de pornire si pedala de pornire tot o sa-ti loveasca pedala in toba. Capacul motorului, prin care trece axul semilunei, este uzat.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vand Ij jupiter 3 in stare buna,functionala(necesita mici reglaje),are acte,90% originala,pret 500 euro.

 

Si un video cu utilaju :

 

Alte detalii la telefon ( 0763751608) su pe PM.

post-74087-0-58105400-1390338396_thumb.jpg

post-74087-0-59721900-1390338398_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut am citii pe aici pe undeva k trebuie sa aliniez acel punct de pe semiluna din curie cu nu mai stiu ce punct de pe inca o piesa k sa imi intre intr-a 4 (cred) pe ce piesa se afla acel punct cu care trebuie aliniata semiluna de la axul de schimbat viteza la motorul de jupiter 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De saptamana asta incep campania “marea demontare” a tinichelei verzi:

 

Pentru ca am de gand ca la vara sa ma plimb cu motoreta incep reconditionarea IJ-ului luat in toamna.

Am de gand sa fac asa:

  • Demontare piesa cu piesa(ansamblul motor nedesfacut) si luat acasa in balcon pentru bibileli;
  • Cadrul, aripile, rezervorul, farul, capacele laterale, capacele de la roti le voi sabla, grundui, vopsi (nu sunt inca sigur dar cred ca sablatul si grunduitul le voi face cu manuta mea pentru ca am acces la un divais de sablat ; vopsitul cu siguranta il va face altcineva); Avand in vedere ca nu o vreau restaurata si o vreau functionala si ok dpdv estetic ma gandesc inca daca vopseaua va fi in nuante de maro metalic (gen culorile noi de la vw) cu ceva dungi de culoarea cuprului sau ……. un verde metalic ca sa ii pastrez culoarea din actele vechi.
  • Motorul, avand in vedere ca mergea acceptabil (cu exceptia unui caz de autoaprindere), il voi desface ulterior, voi curata si inspecta pe cat pot eu piesele de uzura, voi schimba rulmenti, simeringuri acolo unde e cazul, voi vedea daca e cazul de echilibrat ambielaj (am inteles ca e un nene prin Ferentari care se ocupa cu asa ceva)- ambielaj si biela mai am de rezerva de la fostul proprietar – eventual le verific si pe astea;
  • Carburatorul il voi desface, curata cu decarburol si regla (aici o sa am nevoie de ajutor).
  • Suspensiile fata-spate vreau sa le desfac, sa schimb simeringuri, uleiuri daca exista (o sa am nevoie de ajutor caci habar n-am ce tip sunt si cum arata pe dinauntru la ij – la motoreta celalalta mi le servisez singur). In plus vreau sa rezolv cumva bataia stanga-dreapta de la limba de otel dintre jug si cadru.
  • Trebuie sa fac rost de cablu de kilometraj si trebuie sa vad ce e cu mansonul de acceleratie caci se cam invarte in gol – cred ca trebuie inlocuit si asta (am inteles de la userul Balshoi ca ar merge de scuter daca imi aduc eu aminte bine); trebuie sa fac rost de cauciucurile pentru scarite caci sunt roase/coapte.
  • La roti voi vedea daca e cazul sa le desfac de tot (spite, nipluri). Daca le desfac de tot voi vopsi si jantele si trebuie sa vad de unde fac rost de spite, nipluri caci sigur se vor distruge din ele la demontat. De spitat si reglat ma voi ocupa eu pentru ca si asa voiam sa ma apuc sa imi fac un stand de reglat cu comparator ca sa imi fac si rotile de la cealalta motoreta. O sa vad si in ce stare sunt camerele/cauciucurile si daca mai pot fi refolosite.
  • Seile (inclusiv cea a pilotului) merg la (re)tapitat cu piele (sau imitatie) de un maro deschis. Nu stiu daca sa las totusi in pace saua pilotului.
  • Aprinderea este pe 6V si functioneaza. Nu stiu daca sa fac vreo modificare aici sau nu (sa otrec pe 12 v si sa ii pun de minsk sau electronica). Daca ramane pe 6v nu stiu unde gasesc becuri. Bujia o voi schimba clar (nu stiu ce tip inca).
  • Ii schimb uleiul in cutie (T90 de la Petrom parca am inteles din cele 190 de pagini de pana acum)
  • Ii verific franele. Spatele tinea bine cat m-am plimbat cu ea pe camp iar fata nu prea. Daca e vreo problema cu sabotii de uzura vad ce fac. Am vazut undeva pe Viilor la intersectia cu Trafic Greu un centru unde refac saboti si fac si garnituri si alte nebunii pentru amatori .

 

Facand cat mai multe in regie proprie sper sa nu sar cu costurile de vreo 400 de euro (stiu ca o sa imi spuneti ca numai traznaia de vopsea s-ar putea sa sara de suma asta ….. dar vedem).

 

La rezervor exista vreo varianta simpla de a ii pune butuc sau inlocui capacul cu unul cu cheie ?

Modelul asta are variante cu semnalizatoare sau ati adaptat vreunul asa ceva?

Nu stiu cum sa rezolv cu spatiul ?!?pentru ca eu am 1,85 si stau cam prea adunat pe ea iar bara acea de la saua pasager imi intra in coloana si cu picioarele stau cam chircit – imi e cam greu sa schim vitezele. Sunt eu obisnuit cu disconfort de la enduro dara parca as vrea sa cred ca pot face cumva putin mai mult loc.

 

Ii rog pe cei cu experienta sa intervina acolo unde au ceva de completat / sfatuit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-Dacă nu o restaurezi A-Z şi nu ai intenţia să foloseşti vopsea de vopsea, nu cred că merită să-ţi pierzi timpul cu sablarea.

-Dacă instalaţia de 6V funcţionează corect, atunci mai bine las-o aşa. Becuri de 6V se găsesc cu grămada, chiar şi led (cel puţin aici în Satu Mare la un magazin moto)

-Dacă vrei buşon cu cheie, poţi suda capătul unui rezervor auto la rezervorul actual al motocicletei, dar nu cred că merită deoarece dacă cineva vrea să-ţi ciordească benzina poate să dea jos furtunul de la robinet. Dacă motocicleta e parcată în faţa blocului, o prelată e mai de efect (cel puţin efct psihologic antifurt)

În rest, sper ca acesta să fie un proiect cu finalitate şi să nu se termine în coadă de peşte ca multe altele de pe acest forum.

Pînă atunci:

 

post-3360-0-52686400-1390400974_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut am citii pe aici pe undeva k trebuie sa aliniez acel punct de pe semiluna din curie cu nu mai stiu ce punct de pe inca o piesa k sa imi intre intr-a 4 (cred) pe ce piesa se afla acel punct cu care trebuie aliniata semiluna de la axul de schimbat viteza la motorul de jupiter 3

ok am gasit semnul dar ai am o intrebare dupa ce am inchis motoru am constata ca mi-au ramas 4 seibi de circa 1 mm grosime dar destul de mari in diametru

intrebare : de unde veneau astea ?

poate ma ajuta cineva k imi tot storc creierii sa imi aduc aminte de unde le-am dat jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt identice, nu cred k sunt adaugate ci sunt din fabrica. motorul meu nu a foast desfacut de nimeni tot ce am gasit in el inclusiv rulmentii erau rusesti. cat tine de schema chiar am dar nu inteleg unde vin, anexez si ceva poze poate ma ajutati voi

 

post-79436-0-46714800-1390420445_thumb.jpg

post-79436-0-42287800-1390420451_thumb.jpg

post-79436-0-14762100-1390420452_thumb.jpg

post-79436-0-99194000-1390420452_thumb.jpg

post-79436-0-84855400-1390420453_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca au diametrul de aproximativ 30 mm sunt de la harta vitezelor din cutia de viteze, daca au diametre mai mari sunt doar adaosuri puse de vreun mester rulmentilor de pe trenurile mobil si fix ( tot din cutia de viteze ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt sfaturi dar dupa ce mi-am stors creierii cred k stiu unde veneau uitandu-va in a 4a fotografie in postul anterior cred k este nr 9 insa sunt 4 unde dracu vin restul de 3. oricum maine dupa ce merg la atelier atasez cea poze cu ele cat tinde de dimensiuni ,dupa ochi, au 0.5mm grosime

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa ai 2 saibe pe selectorul de viteze (tamburul din prima poza) cele subtiri cu diametrul relativ maricel, au 2 roluri preia jocurile si evita uzura carterului de catre selector.

restul cele mai groase pe capetele axelor cu pinioane, la fel micsoreaza jocurile axelor.

ca sa le gasesti locul ideal ai ceva de munca....trebuie sa montezi cutia pui saibele in locurile respective, inchizi carterele si verifici starea axelor, tre sa invarta usor si fara jocuri....repeti figura si schimbi saibele intre ele pana le gasesti locul potrivit....

in ultima poza sunt saibele 6 si 20, daca totusi mai ramin saibe in plus punele pe capetele axelor opuse unde vin saibele 6 si 20, sunt cele de care pomenesc colegii din posturile de mai sus in care un antepropietar a intervenit cu adosuri si a contribuit la buna functionare a agregatului

spor la treaba.

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-Dacă nu o restaurezi A-Z şi nu ai intenţia să foloseşti vopsea de vopsea, nu cred că merită să-ţi pierzi timpul cu sablarea.

-Dacă instalaţia de 6V funcţionează corect, atunci mai bine las-o aşa. Becuri de 6V se găsesc cu grămada, chiar şi led (cel puţin aici în Satu Mare la un magazin moto)

-Dacă vrei buşon cu cheie, poţi suda capătul unui rezervor auto la rezervorul actual al motocicletei, dar nu cred că merită deoarece dacă cineva vrea să-ţi ciordească benzina poate să dea jos furtunul de la robinet. Dacă motocicleta e parcată în faţa blocului, o prelată e mai de efect (cel puţin efct psihologic antifurt)

În rest, sper ca acesta să fie un proiect cu finalitate şi să nu se termine în coadă de peşte ca multe altele de pe acest forum.

Pînă atunci:

 

 

@ alexandrur - nu desfa motorul daca nu are zgomote aiurea si are compresie. nu ai absolut nici un motiv.

 

Din ce spuneti voi, daca citesc printre randuri si nu numai - ar fi bine sa mai renunt la visele gen lucrare de History Channel si sa o pun mai repede pe strada ca sa nu ajung sa ma plimb anul asta cu IJ-ul doar pe youtube.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spuneti voi, daca citesc printre randuri si nu numai - ar fi bine sa mai renunt la visele gen lucrare de History Channel si sa o pun mai repede pe strada ca sa nu ajung sa ma plimb anul asta cu IJ-ul doar pe youtube.

in mare parte in situatia ta sunt si eu, legat de motor, al meu a pornit, a mers, avea compresie, insa am zis sa umblu in el sa fiu sigur ca nu are nimic, si am avut destule surprize, chiar daca tipul de unde l-am luat mi-a garantat ca motorul este facut si doar ii pun ulei si dau pedala..

Tu decizi in functie de timpul si cheltuiala ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum am promis revin cu foto care sper sa rezolve problema cu piesele ramase deci anexez ceva pozeplus ceva masuratori

respecti diametrul interior 39,5 mm

diametrul interior 25,5 mm

grosime saiba 0,2 mm

deci cine ma ajuta cu sfaturi de unde vin aceste seibi ?

post-79436-0-54473900-1390484646_thumb.jpg

post-79436-0-67366100-1390484655_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare parte in situatia ta sunt si eu, legat de motor, al meu a pornit, a mers, avea compresie, insa am zis sa umblu in el sa fiu sigur ca nu are nimic, si am avut destule surprize, chiar daca tipul de unde l-am luat mi-a garantat ca motorul este facut si doar ii pun ulei si dau pedala..

Tu decizi in functie de timpul si cheltuiala ta.

daca desfaci si masori pare c a nu ar trebui sa functioneze. dar el nu stie asta si va functiona mult si bine cat timp nu emite zgomote nasoale si intra ok in viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masoara rulmentii la trenuri si vezi care din ei se apropie de dimensiunea exteriorului, imi par cam adaosuri si nu originale. probabil ca au fost bagate sa ia din jocuri

ce naiba de jocuri ca au grosimea de 0.2 mm sunt groase cat o foaie de hartie. nu cred k de asta au fost bagate ci mai degraba crd k sunt ceva protectii sa nu strice carterele daca se invart rulmentii (parerea mea ) iar ca dimensiuni cunt apropiate daca nu chiar identice cu exteriorul la un 6203. din cate imi aduc aminte le-am scis cumva cu niste rulmenti dar acum nu mai stiu daca nu vin de la roti

ahhaaa . gata de acolo sunt. de la rulmentii rotilor, veneau montate intre acel distantier si sigurante sau intre sigurente si rulment nu mai stiu exact dar maine merg si desfac un butuc de roata mai vechi sa ma asigur

 

mai am o intrebare

cam cat sa dau pe o planeta (nu stiu modelul dar culoarea este din fabrica respecti galbem) care cica functioneasa si e inmatriculata (a fost motoru la o scoala de soferi) dar e intr-o stare deplorabila

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai o fi el ij dar cu asemenea seibi otelite faci jocurile la cutie, nu tre sa fie de 1 cm o saiba.

dupa cum arata murdare de vaselina nu arata a fi din cutie ci cum zici de la roti,

planeta dumnezeu cu mila, in principiu cat mai putin :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce naiba de jocuri ca au grosimea de 0.2 mm sunt groase cat o foaie de hartie. nu cred k de asta au fost bagate ci mai degraba crd k sunt ceva protectii sa nu strice carterele daca se invart rulmentii (parerea mea ) iar ca dimensiuni cunt apropiate daca nu chiar identice cu exteriorul la un 6203. din cate imi aduc aminte le-am scis cumva cu niste rulmenti dar acum nu mai stiu daca nu vin de la roti

ahhaaa . gata de acolo sunt. de la rulmentii rotilor, veneau montate intre acel distantier si sigurante sau intre sigurente si rulment nu mai stiu exact dar maine merg si desfac un butuc de roata mai vechi sa ma asigur

 

mai am o intrebare

cam cat sa dau pe o planeta (nu stiu modelul dar culoarea este din fabrica respecti galbem) care cica functioneasa si e inmatriculata (a fost motoru la o scoala de soferi) dar e intr-o stare deplorabila

 

La rulmentii rotilor de IJ , indiferent de model si an de fabricatie, nu ai cum sa gasesti asa ceva decat, doar, daca sunt montate de diversi "mesteri". Ori le-ai scos din cutia de viteze , ori le ai de la alt agregat, nicidecum de la IJ.

 

INTREBARE : de ce vrei sa-ti chinui creierii si sa-ti consumi timpul cu astfel de probleme si nu dai motorul pe mana unuia care stie cu ce se "asezoneaza" reparatia unui astfel de motor ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut urmatoarele piese de carburator K28 pentru IZH:

Clapeta cu diametru exterior 30mm exact modelul din poza.

Piulita superioara cu dimensiunea filetului interior de 34mm.Nu ma intereseaza daca nu are gaura mare in centu aceasta o pot strunji.

post-58193-0-40805600-1390580527_thumb.jpg

post-58193-0-01746800-1390580538_thumb.jpg

post-58193-0-59115600-1390580565_thumb.jpg

post-58193-0-75659500-1390580579_thumb.jpg

post-58193-0-63152300-1390580589_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se potriveste. IJ Jupiter 3 are capacul mai mic in diametru decat cel de IJ Jupiter 4. Capacele difera deoarece 3-ul are dinam, 4-ul are alternator ( care e mai mare in diametru decat dinamul ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...