Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Am umblat ieri la el si am strans cele 5 suriburi astfel incat sa fie "la fata". L-am reglat astfel incat atunci cand e in viteza si debraiez sa pot sa misc motocicleta de pe loc, insa patineaza in mers. Am umblat si la surubul de pe capac din putin in putin (cand patina il slabeam iar cand nu debraia cum trebuie il strangeam), insa nu am reusit sa ajung la punctul acela in care sa debraieze suficient si nici sa nu patineze. Ma gandesc sa nu fie de la cablu. Cablul pe care il am acum e luat de la dl. Gaspar si se vede ca nu e un cablu de buna calitate. O sa il repar pe cel vechi zilele astea si incerc. Cu cel vechi mergea bine insa s-a rupt la un capat si trebuie cositorit. Legat de placile de ambreiaj, ele au fost noi in 2012 cand motocicleta a intrat in RK. Nu cunosc foarte multe detalii despre ele, pot sa va spun ca sunt unele portocalii (poate mai are altcineva asemanatoare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acolo e rezolvarea incet si cu grija o sa ai dai de cap.

Ramane sa mai strangi cate putin suruburile pina raspunde corect la comenzi.

La surubul central ( pt debraiere) trebuie sa aiba niste bile de rulment intre tijele ce fac legatura intre capac si pirghia aia de linga pinionul de tractiune, le mai are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat)


» Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03


P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă.

post-3360-0-35220800-1456358404_thumb.jpg

post-3360-0-70713700-1456358420_thumb.jpg

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un tampon din cauciuc numai că la mine e vopsit albastru. (neintenţionat)

» Post actualizat in 25 Feb 2016 00:03

P.S. ţeava în care culisează tija de la capota ataşului am făcut-o pentru a nu-mi agăţa bagajele din ataş în timpul manipulării. Este foarte utilă.

Multumesc pt raspuns. Idee buna cu teava !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

penntru ambreiaj: ce ulei ai pus in motor? poate e el de vina. (eu am mers foarte bine cu ulei t90ep2 - romanesc).

In ce stare sunt discurile de ambreiaj? Poti lua in calcul sa pui modelul nou - cu ferodouri (e foarte ieftin setul).

Strangerea arcurilor- pe langa adusul la fata (ne esential) trebuie sa te uiti ca placa sa se ridice uniform cand strangi ambreiajul. Daca nu - ajustezi asimetric arcurile pana o face corect....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set nou de placi din metal cu plută este 25 lei, probail chinezești. Eu așa ceva am pus în IJ ul albastru în urmă cu vreo 2 ani și 9000 km dar nici nu m-am mai atins de ele de atunci. Îmi place cum debreiază față de cele din ebonită care au tendința de a patina mai repede și a fi mai tari la manetă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

cine ma poate ajuta cu o idee despre cutia de viteze la planeta 5?am desfacut-o de cinci ori si nu ii dau de cap.plec de pe loc cu viteza intii,cand sa trec in a doua se duce direct intre a doua si a treia.fortez ambreiajul, ma duc in a treia si apoi revin in a doua merge perfect.problema apare doar cind vin din viteza intii.am pus totul ca la carte,seibi masurate ,furci fara uzura,totul e dupa manual dar nu merge,rulmentii toti noi.sunt in pana de idei.mai am niste benzina in rezervor .o pastrez pentru urmatoarea proba sau sa ii dau foc trotinetei,nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit silicon negru peste tot.mai am planeta cu km putini am pus toata piesele din cutie la planeta cu probleme.doar axele furcilor,nu.inseamna ca acolo ar fi problema,joc in carter.

» Post actualizat in 07 Mar 2016 09:12

pinten uzat,arc pinten prea slab,joc in carter la tijele furcilor,joc la melc,aceleasi posibile jocuri si in capac,garnitura prea groasa intre carteri sau la capac ..

furcile mai sunt in 90 de grade ??

» Post actualizat in 07 Mar 2016 09:12

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am la ce le zici craboti.cateii de pe axul pedalei prinsi cu arcul acela subtire?trebuie sa spun ca ceva joc exista la axa din carter care tine furca de jos.comparativ cu cealalta cutie toata piesele se prezinta cam la fel ca si uzura.cea cu km putini stiu de la fostul proprietar ca nu avea probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La selectorul de viteze( tamburul ala care misca furcile) si semiluna aia dintata ce e pe axul cu pedaua de la schimbator sunt puncte din fabrica ( marcaje) si trebuiesc montate fix una in dreptul celeilalte, altfel sare din viteze intr-o veselie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt punct pe punct.am fost atent de fiecare data.problema nu e ca sare,ci ca trece direct intre a doua si a treia.cand cobor din a treia nici o problema.

» Post actualizat in 07 Mar 2016 12:14

Am mai montat o cutie la o alta planeta(a fratelui meu)functioneaza perfect.

» Post actualizat in 07 Mar 2016 12:24

Am inlocuit si selectorul (noi in familie ii spunem harta.spun in familie pt ca si tatal meu a avut in tinerete ij 56.)aceeasi problema.ramane sa incerc cumva sa elimin cumva jocul axei furcii de jos in carter ca altceva nu imi dau seama ce ar mai putea fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furcile nu le poţi schimba între ele pentru că nu le poţi monta schimbate. O cauză probabilă ar mai putea fi uzura pronunţată a vârfului care blochează harta în viteză. Poate e rotunjit într-o parte şi trece uşor de a II-a, iar când dai înapoi din III în II agaţă harta corect.


» Post actualizat in 08 Mar 2016 11:09

Rectific.

Furcile se pot monta şi schmbate între ele dar pentru asta cred că trebuie să fi urs sau "Dorel" ca să nu-ţi dai seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, adresata celor ce au mesterit mai multe IJ-uri (in timp fiind atatea improvizatii la ele caci e greu sa mai sti ce e original si ce nu).

La bascula de IJ56, in zona de prindere pe cadru inteleg ca trebuie sa fie 4 bucsi (2+2) si o teava distantier la mijloc.

A mai intalnit cineva varianta cu 4 rulmenti radial-axiali (2+2 pe fiecare parte) teava-distantier ramane si pe capete "inchidere" cu saiba metal+o saiba de cauciuc?-asa am gasit eu si ma gandesc daca sa ramana, ori sunt riscuri?

Nu stiu (si nu cred) ca este o solutie de fabrica, dar oare e fiabil acest montaj?-Teoretic, ar fi normal sa reziste, deoarece roata e fixata doar cu 1+1 rulmenti radial-axiali, se roteste mult, intradevar socurile mai sunt preluate de cauciuc, iar momentul transmis la axul basculei nu ar trebui sa fie asa de mare.Poate ca era mai OK doar cate un rulment cu role, unde presiunea specifica era mai mica decat cea de la bila sferica.Un alt risc e dat de posibilitatea ca sa ajunga acolo apa si noroi, deoarece poate fi inproscat de roata, dar de asta sunt saibele pe capete si se pot folosi rulmentii cu capace la exterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu

 

Se cam blocheaza toata cutia daca pui furcile invers.sambata o desfac din nou dis-dimineata si am sa fiu atent la toate detaliile.

 

Păi și eu nu asta am zis? Numai urs trtebuie să fi dacă le pui invers pentru că normal nu ai cum le inversa. Verifică totuși pana care ține pe poziție harta cu vitezele să nu fie prea uzată și de aceea să treacă peste a II-a. Știi la care pană mă refer?

Am si eu o intrebare, adresata celor ce au mesterit mai multe IJ-uri (in timp fiind atatea improvizatii la ele caci e greu sa mai sti ce e original si ce nu).

La bascula de IJ56, in zona de prindere pe cadru inteleg ca trebuie sa fie 4 bucsi (2+2) si o teava distantier la mijloc.

A mai intalnit cineva varianta cu 4 rulmenti radial-axiali (2+2 pe fiecare parte) teava-distantier ramane si pe capete "inchidere" cu saiba metal+o saiba de cauciuc?-asa am gasit eu si ma gandesc daca sa ramana, ori sunt riscuri?

Nu stiu (si nu cred) ca este o solutie de fabrica, dar oare e fiabil acest montaj?-Teoretic, ar fi normal sa reziste, deoarece roata e fixata doar cu 1+1 rulmenti radial-axiali, se roteste mult, intradevar socurile mai sunt preluate de cauciuc, iar momentul transmis la axul basculei nu ar trebui sa fie asa de mare.Poate ca era mai OK doar cate un rulment cu role, unde presiunea specifica era mai mica decat cea de la bila sferica.Un alt risc e dat de posibilitatea ca sa ajunga acolo apa si noroi, deoarece poate fi inproscat de roata, dar de asta sunt saibele pe capete si se pot folosi rulmentii cu capace la exterior.

Eu am ami întâlnit și nu se uzează așa repoede ca bucșile originale. Și Yamaha FJ 1100 are tot cu role și distanțier, iar dacă la aia ține...

La a mea am pus în urmă cu vreo 10.000 km niște bucși de teflon făcute la strung și deși nu mi-am făcut atunci mari speranțe acum nu regret alegerea făcută. N-au pic de joc până acum.

Dealtfel să ști că bucșile originale se scot faorte greu afară din furca oscilantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...