Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pe cadru sus pe dreapta (in apropiere de urechea rezervorului din fata-dreapta), langa jug si pe tablita frontala de la jug se gaseste seria cadrului, iar pe motor in stanga, deasupra, langa capacul ambreiajului (in apropiere de carburator), pe blocul motor. In mod normal pe cadru se gasesc seriile de doua ori, dar am gasit cazuri in care pe cadru nu era nimic stantat, ci era stantata seria doar pe acea tablita.

Link to post
Share on other sites
La 17.01.2019 la 20:35, shashka a spus:

Devin indiscret. Cea din spate este finalizata si in privinta documentelor?      Azi a aparut pe OLX.UA un cadru de velorex. dar suspensia pare a fi un tampon mare din cauciuc, iar prinderea din fata motorului difera cu totul. Nu este cu bila, mai degraba se apropie de 562. Dar am avut si 562 la care era diferit stalpul suspensiei, si prinderea de la mijlocul cadrului...

Asta. Carena la JAWA este originala?

image;s=1000x700.jpg

1. Motocicleta din spate este funcțională și am făcut deja ceva drumuri SM-Oradea în toamnă cu ea. Problema e că încă nu am ajuns la RAR, cred că mai mult de lene. În plus încă nu i-am terminat furca Earles pe față.

2. În poza atașată poți vedea cadrul de 560 de la atașul meu. Se observă diferențele. Probabil ceea ce ai pus tu este 561 dar nu știu încă nici eu sigur.

3. Carena este originală și era vândută ca și extraopțiune în anii de glorie. La mine nu e setul complet deoarece întregul kit cuprinde și două carene de tablă care acoperă golul dintre rezervor și carburator și alte două table care acoperă jumătatea superioară a roții spate.

IMG_20190122_001149.jpg

IMG_20190122_001253.jpg

IMG_20190121_221612.jpg

IMG_20190122_000354.jpg

Uite o poza cu Jawa complet carenată. 

Eu sper să am noroc și să-mi vândă un moș din Valea lui Mihai (BH), carenele sale. 

jawa-250-353-1960-rok-dla-pasjonata-motocykli-2720902349.jpg

Edited by Dr_krl
Link to post
Share on other sites

Asa , cu telescop sunt si ala mele. Tot asa i-am adus unul, unei cunostinte  de aici. Din alea cu tampon, nu am intalnit niciodata. Totusi , mie ala cu tampon mi se pare mai vechi...    Asta e  modelul de JAWA care e in filmul "Septembrie". Intreb de KAWASAKI pentru ca Suceava e la "estul vestului", si vestile ajung mai tarziu. Eu am nevoie de un motor cu atas care sa porneasca la automat, pentru ca nu pot da la pedala

Link to post
Share on other sites

Am mai zis pe undeva pe forum că am fost la RAR și mi-au zis că dacă schimb furca ei mi-o omologhează. Greu de crezut dar cine știe. Când am noutăți, vă anunț. Problema este cu timpul ăsta nenorocit care nu ajunge niciodată. Am toate componentele furcii, trebuie doar să o asamblez. cred că am îmbătrânit și sunt prea comod. ;)

Link to post
Share on other sites

Furca aia se refera la orice tip de motocicleta, sau mai depinde si de puterea motorului. Pentru ca am vazut si fara. Sau "cate bordeie atatea obiceie"? O facilitate pentru inmatriculare pentru handicap locomotor nu stiti?

Link to post
Share on other sites

Sincer, încă nu ştiu nici eu mai multe. Cam în zilele astea voi continua lucrul şi sper să termin curând. Atunci voi şti mai multe.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Si uite-asa mai muncesc unii degeaba, platesc piese contrafacute cu cat nu face...si altii isi dezvolta "afacerea"! Doru, ia zi-mi...merge Jawa dupa ce ai dotat-o cu set motor oltenesc?!:crack:

Mie mi-a sosit setul complet de la VAPE si urmeaza sa refac vreo doua motoare (unul de CZ 250 Sport si altul de Jawa 350 - 634) ca apoi sa ma hotarasc pe care dintre ele montez VAPE.

Dupa probe voi reveni cu detalii.:ok:

20190404_194326.jpg

20190404_194449.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Jawa de 175 are pistonul de 58 milimetri iar ce de 250 de 65 de milimetri ,o diferenta de 7 milimetri .Chiar daca s-ar face noul alezaj ma indoiesc ca ar mai ramine destula "carne" pe cilindru incit sa se faca o racire suficienta si probabil se va cala foarte repede.

Link to post
Share on other sites
La 13.06.2019 la 11:56, Gabi24 a spus:

Jawa de 175 are pistonul de 58 milimetri iar ce de 250 de 65 de milimetri ,o diferenta de 7 milimetri .Chiar daca s-ar face noul alezaj ma indoiesc ca ar mai ramine destula "carne" pe cilindru incit sa se faca o racire suficienta si probabil se va cala foarte repede.

sccuze dar cred ca nu m -am facut inteles. am cumparrat o jawa de 175 cm3 si as vrea sa stiu daca pot pune pe motor set de 250(camasa piston chiuloasa)caci eu vreau sa ii pun atas si ma gandesc ca 175cm e cam putin 

Link to post
Share on other sites

Jawa175  si CZ175 au fost facute si tricicluri pentru persoane cu handicap locomotor.... deci o "hardughie" mare si grea. Daca umbli la transmisia secundara-....un pinion de atac mai mic, unul pe roata mai mare...vei obtine un raport de "tras".  Pt. 175cc gasesti piston de 60mm diametru (poate si mai mare). Cu atas oricum nu vei merge la viteza mare( ce poate insemna asta la motoare cu atas din categoria "  est-europene") Si oricum o jawa 175 nu poate mai mult de 110...solo.

 

 

Pentru montat setul de la 250...pe 175 trebuie studiat fff.bine : - distanta la prezoane, cursa piston, pozitie ferestre in cilindru, alezajul din bloc pentru cilindrul de 250-si ferestrele de transfer.... si sigur,  si altele care le descoperi doar cu fierul in mana.

Link to post
Share on other sites

Clar nu se poate pentru ca in primul rind difera cursa pistonului :Jawa 175 cursa 65 mm, jawa 250 cursa 75 mm.Se putea face modificarea  la CZ,Jawa,125 cu cilindru ,set, chiulasa de 175 dar cu alezarea carterelor ,insa se micsorau ferestrele de transfer. Dupa modificare fugea mai tare decit 125 dar niciodata nu atingea depasea un 175 original. Cel mai simplu: piston de 60mm.si un pinion de atac mai mic !

Link to post
Share on other sites

in 'pruncie' am luat un piston cota 0 de Jawa 250,am alezat un cilindru de CZ 175,am facut distantier de textolit sub cilindru (atat cat era nevoie sa nu atinga pistonul in chiuluasa).

Am taiat si din fusta pistonului.

Peretele ramas din camasa cilindrului a fost foarte subtire - a pocnit la montare,nici n-am apucat sa-i bag boltul 😃

(oricum ar fi crepat in mers)

Am abandonat proiectul,cine vrea poate continua .. 😎

 

Am vazut intr-un CZ piston de Jupiter,are diametrul mai mare,suficient cat sa nu pericliteze grosimea camasii cilindrului,dar este mai scurt decat cel de JAWA/CZ.

Nu stiu ce randament avea,motorul era in 'cotăriță' .. 😆

Link to post
Share on other sites

Nu merge din mai multe motive, au aratat baietii mai sus.Eu pot sa-ti dau o solutie, facuta de mine si reusita garantata. Se potriveste pistonul de pe vechile K-uri 175 cmc (kovrovetz, cred ca inseamna iepuras, erau niste motociclete  verzi sau negre prin anii saizeci cu  iepurasi pe rezervor), vorbeste cu modovenii poate iti poate aduce cineva un piston cu segmenti si bolt original  de K175, au fost foarte bune si rezistente. Poti aleza cilindrul de Jawa sau CZ pina la 62.00mm in functie de cota de reparatie a pistonului pe care il procuri. Mai trebuie vazut si daca bucsa din capul bielei nu este prea uzata sau difera de cea  ceruta de bolt. Nu este nevoie de alte modificari. Dupa ce am montat cilindrul cu pistonul marit  am constat ca amestecul se aprindea inainte de a primi scinteie si in panta nu mai tragea ca inainte, am bagat o bucsa de alama intre chiulasa si cilindru prin incercari, cea de 0,8 mm grosime a fost cea mai buna, De ce ?  - pentruca prin alezare am marit cilindrea aproape la 200cmc in timp cecamera de ardere a ramas la fel, deci am marit raportul de compresie rezultatul fiind acele aprinderi de care am amintit inainte, asa ca a trebuit sa maresc si camera de ardere. Totul a fost perfect o vreme ( porneam cu a doua din repaus) pina cind am constatat ca dintii pinionului de lant s-au curbat inapoi si cei de pe roata spate s-au curbat inainte si pina sa ma lamuresc s-a rupt si lantul si nu aproape de casa ! Lant nou, pinion mic nou, pinion roata nou si am facut apoi vre-o 5000 de km  dupa care am vindut  motorul .  Cred ca ce ai tu nevoe pentru atas se incadreaza. Succes !

Link to post
Share on other sites

Am nevoie de o schema electrica pentru Jawa CZ 175 ( fabricatie 1961, nu sint sigur) mi-ar putea spune cineva unde o gasesc si s-o pot copia !

 

Link to post
Share on other sites

Foarte simplu, cauti pe Google :schema electrica Jawa ,CZ 175 sau la pagina 46 sectiunea totul despre  CZ.

Edited by Gabi24
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...