kyvacka Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 Pentru aprindere vorbiti cu D-nul Olaru(Gotronic), ........nu costa o avere............. In rest cama se face foarte usor ori din mufa 3/8(de la instalatii) din alama ori strunjita dupa original la strung tot din alama........... Tablitele(taiate din cutie de Amigo etc) se lipesc cu Poxipol usor. Daca faceti din mufa de 3/8 trebuie izolata partea de jos a mufei fata de rotor........ Bobinele originale se leaga antiparalel........... Dupa doua zile de testari totul merge f bine........ eu stiam ca daca legi doua bobine pe aceeasi platina ele trebuie sa fie legate in serie plus la minus plus la minus s.a.m.d.la acest montaj i se mai spune si antiparalel?cama asta modificata nu se poate prelucra decat din alama?eu vreau sa modific o cama originala de Trabant[in sensul sa ii mai fac un varf la 180 grade]ca sa pastrez avansul centrifugal specific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 eu stiam ca daca legi doua bobine pe aceeasi platina ele trebuie sa fie legate in serie plus la minus plus la minus s.a.m.d.la acest montaj i se mai spune si antiparalel?cama asta modificata nu se poate prelucra decat din alama?eu vreau sa modific o cama originala de Trabant[in sensul sa ii mai fac un varf la 180 grade]ca sa pastrez avansul centrifugal specific. Daca instalatia este pe 12V si pui doua bobine in serie ca sa ai scanteie buna trebe bobine de 6V daca pui de 12 legi in paralel . Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 @ kyvacka Nu este asa. Daca le legi in serie trebuie sa fie + cu + sau minus cu minus (primar) si secundarele direct la bujii. Daca le legi + cu - tensiunea dintre secundare va fi zero si deci nu vei avea inalta tensiune pe bujii (sunt la acelasi potential). La Jawa bobinele au 5 ohmi in primar si de aceea se pot lega in antiparalel adica aici + cu - si - cu + (astfel rezistenta echivalenta este de 2,5 ohmi si la iesire va fi o tensiune dubla fata de una singura, la fel si la serie.) Cama la Trabant poate fi facuta dubla din otel. La Jawa sau alte motociclete, cama este in interiorul alternatorului sau dinamului (pe rotorul acestuia), si se magnetizeaza puternic influentand un pic avansul in functie de consumatorii electrici (curentul prin rotor, implicit fluxul magnetic). Important este ca rezistenta bobinei echivalente sa nu fie cu mult sub 3 ohmi (ideal), dar nici peste 4...5 ohmi. Acum frecventa impulsurilor pe bobina echivalenta va fi dubla fata de bobinele alimentate "clasic". Asta inseamna ca la turatii mari este posibil ca sa nu mai ai o scanteie destul de puternica (bobina nu mai are timp sa se "incarce" in curent. Dar fiind 2 bucati, este posibil sa compenseze situatia. (Ma refer la paralel la Jawa). La alte bobine de inductie este bine ca la legarea in serie, rezistenta totala (adunata) sa nu fie mai mare de 4...5 ohmi. (din aceleasi motive, la turatii mari) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fekete1974 Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 ~kyvacka~ ....... eu nu stiu exact cum arata o cama de Trabant dar nu te complica, problema e sa nu se magnetizeze cama si de aceea trebuie facuta dintr-un material nemagnetizant.......si in plus lipirea tablitelor se face usor, nu exista frecare deci n-au cum sa se dezlipeasca......... Sistemul asta se poate aplica usor si motocicletelor monocilindrice si inca si mai usor pentru ca exista doar o singura bobina si implicit pe cama se lipeste doar o singura tablita.......... Lipirea tablitelor pentru Jawa de 350 se face pe sferturile de cerc opuse(la 90 grade).......... In rest doar benzina sa fie in pompa............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 o imagine pentru d-l Gelu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Salutare. Am reusit sa-mi fac un upgrade la Jawa. Am cumparat o Yamaha YZF600R din `97 dar am luat decizia sa nu renunt la Jawa, mai ales ca motorul era inca crapat cand am luat noua capra. Am reusit saptamana asta sa ii pun setul nou (pistoane, segmenti, bolturi, colivii etc) dar mi-a ramas o piesa in plus (nu radeti). E vorba de o saiba ondulata (nu stiu exact numele ei) care stiu sigur ca venea in motor dar nu mai stiu de unde. Totul e ok, vitezele se schimba foarte usor dar saiba aceea imi sta pe creier. Ce ziceti, pt. cutie un ulei sintetic bun ar face ca schimbatul vitezelor si ambreiajul sa mearga mai finut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Salutare. Am reusit sa-mi fac un upgrade la Jawa. Am cumparat o Yamaha YZF600R din `97 dar am luat decizia sa nu renunt la Jawa, mai ales ca motorul era inca crapat cand am luat noua capra. Am reusit saptamana asta sa ii pun setul nou (pistoane, segmenti, bolturi, colivii etc) dar mi-a ramas o piesa in plus (nu radeti). E vorba de o saiba ondulata (nu stiu exact numele ei) care stiu sigur ca venea in motor dar nu mai stiu de unde. Totul e ok, vitezele se schimba foarte usor dar saiba aceea imi sta pe creier. Ce ziceti, pt. cutie un ulei sintetic bun ar face ca schimbatul vitezelor si ambreiajul sa mearga mai finut? cred ca saiba vine pe capatul dreapta al ambielajului sub rotor.cat despre ulei sintetic in cutie:un categoric nu.nu face bine la ambreiaj[va patina mai usor].mai bine un BP Energear EP 80.e cm 15 lei 1l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Si aici o imagine ptr. D-l Ciprian cu legaturile la bobinele ptr. Trabant sau orice motocicleta ce foloseste principiul scanteii pierdude. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Si aici o imagine ptr. D-l Ciprian cu legaturile la bobinele ptr. Trabant sau orice motocicleta ce foloseste principiul scanteii pierdude. din cate stiu eu, aprinderea de trabant seamana foarte mult cu cea de jawa... sunt multe jawe cu aprinderi electronice de trabant (senzori inductivi) care se potrivesc aproape perfect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 SA TRAIASCA DOMNU GELU am vrut sa va scriu un PM si din greseala am observat ziua de nastere sper ca nu e o problema,daca va urez "la multi ani" pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 12, 2008 Share Postat Aprilie 12, 2008 buna la toata lumea!astazi am adaptat si eu aprinderea Gotronic AT011 cu senzor la un Trabant 601S din 88.am folosit cama originala insa prelucrata ca sa obtin inca un varf si bobinele originale[deocamdata]legate in serie.scanteile obtinute sunt puternice si albastre.se aud ca niste pocnituri destul de puternice.mentionez ca este vorba de sistemul cu scanteie pierduta pe evacuare:ambele bobine dau scanteie simultan;una cand un piston este sus[la PMI]si cealalta cand celalalt este jos[la PME].numai una din scantei este asadar utila,dar la bujia cealalta este inofensiva[fiind pe evacuare].motorul porneste usor si are un mers mult mai rotund.dupa o functionare de aprox. jumatate de ora nu am remarcat vreo incalzire a componentelor[in orice caz nu una semnificativa].urmeaza probe de drum si voi reveni cu detalii. @Gotronic:trebuie sa rectificati schema postata in sensul ca terminalul B.I. de pe aprindere vine legat la o borna - a uneia din bobine,firul rosu[alimentarea aprinderii]la borna + a bobinei 2,impreuna cu firul ce vine de la contactul cu cheie,iar cele doua borne ramase libere pe bobine[una - si una +]se leaga impreuna.am facut initial legaturile ca in schema postata de d-voastra insa nu se intampla nimic.dupa ce am legat cum am descris mai sus am obtinut scanteie imediat si ledul s-a aprins.senzorul este foarte sensibil.cu el desfacut din surubul de fixare era de ajuns sa il apropiu de o parte metalica a sasiului ca sa dea scanteie. ati facut o treaba faina.acum vreau sa ma clarificati cu o mica nelamurire:bobinele de SF.Gheorghe ptr. Oltcit sunt acelea din ebonita neagra demontabile si cu rezistenta aditionala?intreb ptr. ca ati spus ca ar fi cel mai indicate in aplicatia mea si se intampla ca am doua astfel de bobine acasa.din pacate nu pot sa le masor rezistenta primara ptr. ca multimetrul meu digital s-a defectat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Aprilie 13, 2008 Share Postat Aprilie 13, 2008 (editat) Probabil tu ai legat bobinele ca in schema de mai jos. Asta este legare pur paralela. (periculos pentru Aprinderea electronica). Citeste prospectul si ai sa vezi ca rezistenta ohmica minima ar trebui sa fie 3 ohmi. La tine este probabil undeva la 1,5 ohmi (la jumatate sau putin mai mult , depinde cat are o bobina) Daca nu a pornit cu legarea serie cum a fost prezentata in schema de mine , este posibil, deoarece acum bobinele de inductie erau alimentate la 6 V sau mai putin (jumatate din tensiunea de alimentare).De aceea eu am recomandat bobine de Oltcit fara rezistenta aditionala. Da, se pot pune si in paralel pur si simplu (bobinele de Jawa, sau cele cu rezistenta ohmica in primar de minim 5 ohmi) poate este mai bine decat in antiparalel , dar eu facusem o schema echivalenta a bobinei Jumostatice, care (aceasta) nu are nici o legatura in interior intre primar si secundar ( sunt separate, nu ca la o bobina normala care este practic un autotransformator) Bobinele negre de bachelita nu sunt si nu au fost de Oltcit niciodata, dar se pot folosi. Acestea sunt de doua feluri si anume: Bobine cu rezistenta in primar de 4 ohmi (fara rezistenta aditionala) si bobine de 2 ohmi ( cu rezistenta aditionala). Arata identic (daca le lipseste rezistenta aditionala), asa ca trebuiesc masurate intre cele 2 suruburi ca sa vezi de care este. (Este posibil ca in timp cineva sa fi scos si dat jos rezistentele daca s-au intrerupt).!!! In concluzie, daca nu se incalzeste aprinderea (exagerat) dupa cca jumatate de ora de mers la relanti se pot folosi bobinele originale (probabil s-a modificat unghiul dwell si bobina sta mai putin sub tensiune) Poate ne pui si niste poze clare (la lumina) cu cama modificata, pozitia senzorului si legaturile practice realizate la bobine.! Nu zic ca ar strica si un videoclip sa "auzim" si sa vedem in acelasi timp cum "suna" motorul cu "tuning-ul" facut.! Editat Aprilie 13, 2008 de gotronic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 13, 2008 Share Postat Aprilie 13, 2008 Probabil tu ai legat bobinele ca in schema de mai jos. Asta este legare pur paralela. (periculos pentru Aprinderea electronica). Citeste prospectul si ai sa vezi ca rezistenta ohmica minima ar trebui sa fie 3 ohmi. La tine este probabil undeva la 1,5 ohmi (la jumatate sau putin mai mult , depinde cat are o bobina) Daca nu a pornit cu legarea serie cum a fost prezentata in schema de mine , este posibil, deoarece acum bobinele de inductie erau alimentate la 6 V sau mai putin (jumatate din tensiunea de alimentare).De aceea eu am recomandat bobine de Oltcit fara rezistenta aditionala. Da, se pot pune si in paralel pur si simplu (bobinele de Jawa, sau cele cu rezistenta ohmica in primar de minim 5 ohmi) poate este mai bine decat in antiparalel , dar eu facusem o schema echivalenta a bobinei Jumostatice, care (aceasta) nu are nici o legatura in interior intre primar si secundar ( sunt separate, nu ca la o bobina normala care este practic un autotransformator) Bobinele negre de bachelita nu sunt si nu au fost de Oltcit niciodata, dar se pot folosi. Acestea sunt de doua feluri si anume: Bobine cu rezistenta in primar de 4 ohmi (fara rezistenta aditionala) si bobine de 2 ohmi ( cu rezistenta aditionala). Arata identic (daca le lipseste rezistenta aditionala), asa ca trebuiesc masurate intre cele 2 suruburi ca sa vezi de care este. (Este posibil ca in timp cineva sa fi scos si dat jos rezistentele daca s-au intrerupt).!!! In concluzie, daca nu se incalzeste aprinderea (exagerat) dupa cca jumatate de ora de mers la relanti se pot folosi bobinele originale (probabil s-a modificat unghiul dwell si bobina sta mai putin sub tensiune) Poate ne pui si niste poze clare (la lumina) cu cama modificata, pozitia senzorului si legaturile practice realizate la bobine.! Nu zic ca ar strica si un videoclip sa "auzim" si sa vedem in acelasi timp cum "suna" motorul cu "tuning-ul" facut.! buna!schema pe care ati facut-o este aproape de cum am legat eu aprinderea dar nu chiar asa. borna B.I. de pe aprindere am legat-o la borna minus a uneia din bobine,firul rosu l-am legat la borna plus a celeilalte bobine impreuna cu firul de la contactul cu cheie pe care vin 12v,firul negru l-am legat la masa,iar celelalte doua borne[un plus si un minus]ramase libere pe bobine le-am legat impreuna cu un fir de legatura.am pus si o poza cu placa aprinderii pe care am montat senzorul pe topicul aprindere electronica a lui Fekete.am vrut sa pun mai multe dar nu ma lasa serverul.cama este cea originala de Trabi insa am modificat profilul ei ca sa aiba doua varfuri.cat despre un mic filmulet din pacate nu dispun decat de aparat foto.sa vad daca pot sa fac rost si de video.oricum eu zic ca modificarea a fost cu succes.cat despre bobine[de care v-am intrebat]scrie pe ele Sf.Gheorghe dar nu au nici una rezistenta aditionala.in mod normal ce masina au echipat?stie cineva?le-am masurat si pe astea[cu un aparat imprumutat]si pe acelea de pe masina si au toate valori aproape identice ale rezistentei in primar.in concluzie cel putin o vreme o sa le pastrez pe cele originale. nu merge sa atasez poze din pacate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 13, 2008 Share Postat Aprilie 13, 2008 Bobinele de Sf.Gheorghe au fost puse pe Dacia (in cazul in care Dacia nu avea facute de Electro Precizia) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Aprilie 13, 2008 Share Postat Aprilie 13, 2008 (editat) Pai le-ai legat efectiv in serie cred. O sa caut topicul lui Fekete. Poze poti pune, dar sa nu fie prea mari, sa nu depaseasca 120 K cred. Bobinele respective au fost puse initial pe Dacia si camioane Carpati, Bucegi.. parca, si IMS-uri, mai ales in armata. Editat Aprilie 13, 2008 de gotronic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrazYRaveN Postat Aprilie 25, 2008 Autor Share Postat Aprilie 25, 2008 Vreau sa imi segmentez si eu motorul si as avea nevoie de segmenti si un set de garnituri.Motorul este de jawa 350(634).Am auzit ceva de dany old moto parca??? La cine pot apela si eu cu incredere? Vreau sa fac o treaba cat se poate de buna!!! Nu stie nimeni??????????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 Vreau sa imi segmentez si eu motorul si as avea nevoie de segmenti si un set de garnituri.Motorul este de jawa 350(634).Am auzit ceva de dany old moto parca??? La cine pot apela si eu cu incredere? Vreau sa fac o treaba cat se poate de buna!!! Nu stie nimeni??????????? Zoltan Okaniy,Motorline,Tg.Mures Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 (editat) D-l Gelu, pe vremea cand aveam la Ural ( cu scanteie pierduta) 2 bobine de Dacia (deci consum de ~80W la aprindere fata de 35W cu bobina dubla originala) cu o singura AT01 nu a mers in 2 cilindri. A trebuit sa pun 2 AT01. Montajul era ca in schema. Care o fi buba? @Crazyraven: Ai buton de PM asa ca da-i lu dany oldmoto un PM si vezi daca gaseste sau nu. Editat Aprilie 25, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 D-l Gelu, pe vremea cand aveam la Ural ( cu scanteie pierduta) 2 bobine de Dacia (deci consum de ~80W la aprindere fata de 35W cu bobina dubla originala) cu o singura AT01 nu a mers in 2 cilindri. A trebuit sa pun 2 AT01. Montajul era ca in schema. Care o fi buba? @Crazyraven: Ai buton de PM asa ca da-i lu dany oldmoto un PM si vezi daca gaseste sau nu. probabil ca bobinele de Dacia aveau o rezistenta prea mare in primar[indicat vreo 2Ohmi la legarea in serie].in plus AT01 functiona cu vechea platina pe cand AT011 merge cu senzor[intrerupere mult mai rapida a curentului in primar]insa necesita bobine cu o rezistenta mai mica in primar.eu folosesc la Trabant bobinele de inductie originale care se preteaza la aprindere electronica[original masina era astfel echipata].oricum cu bobine corespunzatoare eu nu vad vreo problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 D-l Gelu, pe vremea cand aveam la Ural ( cu scanteie pierduta) 2 bobine de Dacia (deci consum de ~80W la aprindere fata de 35W cu bobina dubla originala) cu o singura AT01 nu a mers in 2 cilindri. A trebuit sa pun 2 AT01. Montajul era ca in schema. Care o fi buba? Nu exista, trebuia sa functioneze. Probabil bobinele erau proaste, adica se strapungeau la tensiunile mai mari care le dadea aprinderea electronica.!!! Am intalnit cazuri de bobine care pe "electronic" nu functionau, iar pe clasic da. Asta din cauza tensiunii putin mai mari de autoinductie fata de clasic. Sau poate nufacea fata platina la un curent dublu. daca m-ati fi intrebat atunci, poate gaseam rezolvarea.!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fekete1974 Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Poate este de folos: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 (editat) Multumesc de raspuns si Paste Fericit. Intradevar probabil ca bobinele sa fi fost praf, pe clasic mergeau bine. La boxer este pacat sa nu folosesti bobina aia dubla care consuma putin si intra la loc. Doar sa ai grija, cand crapa, crapa . Editat Aprilie 27, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fekete1974 Postat Aprilie 30, 2008 Share Postat Aprilie 30, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 1, 2008 Share Postat Mai 1, 2008 ...cu doua bobine legate in paralel pot aparea fenomene mai ciudate...Daca nu sant perfect identice , si daca comportamentul pe partea de inalta tensiune nu este asemanator, nu vor functiona bine! Oscilatia care se produce la intreruperea contactului, unda de curent mai exact , ne se distribuie simetric prin cele doua bobine!Si chiar daca se distribuie simetric, pe partea de inalta tensiune , strapungerea va fi favorizata pe cilindrul unde nu este compresie, adica prima data strapungerea are loc la tensiune mai mica la aparitia frontului de unda , pe cilindrul in care nu este presiune...si daca mai ramane energie si tensiunea mai poate creste , apare strapungere si pe celalat cilindru... De aceea la bobinele cu doua iesiri , nu se gaseste varianta cu 'doua autotransformatoare' deci cu iesirile de inalta tensiune cu un capat comun! (..... oarecum echivalentza legarii in paralel a doua bobine simple...) ....si s-a adoptat varianta cu secundar flotant(chiar daca polaritatea la una din bornele de inalta nu este cea favorabila descarcarii... ...Iar acum si la noi , bobina de Polsky Fiat , de la polonez...in ulei si clar mai bine ventilata decat cea 'verde' sau 'maro' sau' roscata' de nipru/ural...(primarul are 1,8 ohmi iar secundarul 12,5Kohm...masurate...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fekete1974 Postat Mai 1, 2008 Share Postat Mai 1, 2008 Eu am legat bobinele originale 1+15 si am montat o aprindere Gotronic cu senzor 012 si Jawa 350 638 merge incomparabil mai bine decat era inainte cu platini.......un senzor ....... un avans pe ambii cilindrii...............fara bobina dubla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.