Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Salutare Jawasistilor.

 

Din pacate mai revin cu o problema. De vreo 3 zile m-am apucat ca lumea sa reconditionez jawa mea. Si am dat peste o problema care nu reusesc sa-i dau de capat. Am joc la bascula din spate(unde se prinde roata spate). Si chestia urata e ca nu stiu cum se scoate. Din pacate am incercat si o metoda mai barbara.

Dupa ce am scos din ea axul de la frana spate, am luat ci ciocanul in mana. Nici asa nu a vrut sa iasa. Am batut la ea vreo ora. Daca are cineva idei ce pot face...

Va rog mult ca stau pe loc cu munca la ea.

 

Salutare Jawasistilor.

 

Din pacate mai revin cu o problema. De vreo 3 zile m-am apucat ca lumea sa reconditionez jawa mea. Si am dat peste o problema care nu reusesc sa-i dau de capat. Am joc la bascula din spate(unde se prinde roata spate). Si chestia urata e ca nu stiu cum se scoate. Din pacate am incercat si o metoda mai barbara.

Dupa ce am scos din ea axul de la frana spate, am luat ci ciocanul in mana. Nici asa nu a vrut sa iasa. Am batut la ea vreo ora. Daca are cineva idei ce pot face...

Va rog mult ca stau pe loc cu munca la ea.

 

Chiar nu stie nimeni? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am o mare problema si sper sa gasesc o rezolvare printre voi.Jawa mea cam are probleme cu telescoapele fata,pierd cam repede uleiul din ele.Am incercat sa le repar dar nu gasesc piese noi pt ele.Foarte greu de gasit pt modelul 634 din '80.Asa ca ma gandeam sa le schimb,tot cu unele pt modelul ei dar sh.Are cineva dintre voi 1 pereche in stare buna(platesc nu e problema),sau poate alta solutie la beleua mea?

 

Nu are nimeni???!! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mare problema si sper sa gasesc o rezolvare printre voi.Jawa mea cam are probleme cu telescoapele fata,pierd cam repede uleiul din ele.Am incercat sa le repar dar nu gasesc piese noi pt ele.Foarte greu de gasit pt modelul 634 din '80.Asa ca ma gandeam sa le schimb,tot cu unele pt modelul ei dar sh.Are cineva dintre voi 1 pereche in stare buna(platesc nu e problema),sau poate alta solutie la beleua mea?

 

Ai incercat sa schimbi semeringurile? La mine asa s-a rezolvat problema. Asta cu conditia ca restul pieselor sa fie bune. Daca nu gasesti semeringuri pe acolo pe la tine, ia legatura cu dany_oldmoto(sau danytunky pe mess). te ajuta sigur. Daca ai nevoie de ceva piese pentru furca, eu am una descompletata. Poate te poti folosi de ce mai am. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu dany si nu reuseste sa gaseasca pt tipul meu(634).Tu ce anume mai ai din ea?Poti face ceva poze??? As aprecia mult daca reusesti sa ma ajuti.....Chiar semeringurile de la furca de ts merg si pe 634?Stie cineva?

Editat de CrazYRaveN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu dany si nu reuseste sa gaseasca pt tipul meu(634).Tu ce anume mai ai din ea?Poti face ceva poze??? As aprecia mult daca reusesti sa ma ajuti.....Chiar semeringurile de la furca de ts merg si pe 634?Stie cineva?

uite doua 634 diferite....banuiesc ca a ta e ca aia din dreapta...

http://www.ostmotorrad.de/andere/jawa/typ634/index_634.php

 

poti schimba furca cu totul mane...cauta una sa se potriveasca...

 

si daca ai nev de ajutor, ref la ce s-ar potrivi dintre variantele de jawa, da-i un pm lu' @kyvacka si te va ajuta cu siguranta...e mesteru jawelor :kiss:

 

3) Am de gand sa o vopsesc. Ce sugerati? Sa vopsesc cadrul k lumea sau sa il pregatesc si sa ii dau un spray?(multi de prin zona mea care ii cunosc au sugerat numai spray)

daca vrei sa o tii de hingiereala si sa nu-ti pese de aspectul ei, ci sa mearga, fa-l cu spray...daca faci treaba buna, fa-l electrostatic, impreuna cu jantele, si restu matuieste, degreseaza, vopseste, lacuieste :lol: o sa iasa asa, o jawa pe cinste...

 

PS: da ce jawa ai mane?ca daca nu-i oldtimer, merge si cu spray :P

LE: am vazut in profil 638....ca a mea...asta e mai important sa mearga decat sa arate...

daca vrei sa-i faci modificari, singurele care-s ok, parerea mea, sunt aprinderea electronica pe senzor, si o furca cu roata cu frana pe disc...

si referitor la bascula, cand oi desface-o, dau de stire :cheers:

Editat de catul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa-i faci modificari, singurele care-s ok, parerea mea, sunt aprinderea electronica pe senzor, si o furca cu roata cu frana pe disc...

 

 

 

 

mai fratiulor eu nu stiu ce va deranjeaza frana fatza de jawa....a mea e super ok...aproape ca blocheaza pe asfalt, defapt blocheaza dar scurt (un fel de ABS :kiss: )..sincer sa fiu franeaza foarte bine....i-am pus ferodouri de dacie am slefuit la ele de ma luat draq dar sunt brici....am frane pe ea de tank :lol: si acum pe bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa o tii de hingiereala si sa nu-ti pese de aspectul ei, ci sa mearga, fa-l cu spray...daca faci treaba buna, fa-l electrostatic, impreuna cu jantele, si restu matuieste, degreseaza, vopseste, lacuieste :kiss: o sa iasa asa, o jawa pe cinste...

 

PS: da ce jawa ai mane?ca daca nu-i oldtimer, merge si cu spray :lol:

LE: am vazut in profil 638....ca a mea...asta e mai important sa mearga decat sa arate...

daca vrei sa-i faci modificari, singurele care-s ok, parerea mea, sunt aprinderea electronica pe senzor, si o furca cu roata cu frana pe disc...

si referitor la bascula, cand oi desface-o, dau de stire :P

 

 

Mersi de sfaturi. Pana la urma m-am decis. Vopsesc totul la pistol. Macar sa o fac sa si arate bine. Ca de mers pana acum in afara de o instalatie electrica vai de mama ei nu am avut probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi. Pana la urma m-am decis. Vopsesc totul la pistol. Macar sa o fac sa si arate bine. Ca de mers pana acum in afara de o instalatie electrica vai de mama ei nu am avut probleme.

io cand am luat jawa avea instalatia muci...numai fire roz-bombon aveam in ea...

mi-a luat ceva cafea si tigari sa inteleg ce se petrece acolo, da acum o desenez schema cu ochii inchisi :kiss:

 

@comyny: e vb de furca, cu totul...una de japo chiar e mai eficienta...lucreaza mai bine...

era si varianta cu amortizor central, care automat ii schimba ciclistica daca plantezi pe mobra si ceva cauciuce de viteza, dar in momentul asta adio mers pe ploaie, zapada si hartoape, cum ii sade bine unei comuniste

 

PS: niste modificari de vroiam eu sa le fac la jawalau, dar in timp am renuntat, ramanand doar la aprindere, ar cam fi fost:

-furca fata schimbata

-frana pe disc pe fata, dar pastrat roata spitata(se repara mai repede decat aia de aluminiu)

-aprindere pe senzor(asta ramane in plan)

-bascula spate schimbata, si trecut pe amortizor central

-far mai incruntat, care sa dea spre streetfighter

-constructie de "rezervor" din plastic unde sa intre scule si filtrul de aer, sub sa intentionand sa plantez un "bidon de benzina" asemeni bmw-urilor, astfel, ajutand la echilibru si modificand centrul de greutate

-cauciucuri de viteza(intentionam ca dupa ce o fac sa si pape km la drum lung si astea sunt cele mai ok cauciuce pt asa ceva)...pe fata am, dar mai tre sa astept pana investesc >100 euro in ala de pe spate

-tobe refacute, calculate, si mai aspectuase...

-parbriz(asta e foarte util)

 

dar cum m-am gandit mai bine, o las asa, ii pun doar cauciucele, aprinderea pe senzor neaparat, coburi laterale de plastic, topcase, carena fata cu parbriz sa nu ma rupa vantul, si ma apuc de facut o sa in stilul goldwing :cheers: sau caut sa de scuter mai mare, cu fotoliu pt pasager...astea ar fi modificari nu foarte greu de facut, si foarte utile, zic eu...toata ideea asta mi-a venit datorita pozitiei pe motoru asta...e de touring, si e pacat sa nu lucrezi la confort :lol:

 

pt cine n-are, sa faca rost si de crashbar-urile originale, ca-s utile

 

 

asa ca, bagati mare, poate va vin ceva idei :P

Editat de catul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Scuze daca sunt offtopic. Anuntul a fost mutat la vanzari si mai sunt piese.

 

Deci... Piese de jawa 350 de vanzare.

 

O lista de preturi.

 

- tobe [2 buc] = 60 RON

 

- carburator [2 buc] = 70 RON bucata

 

- rezervor [2 buc] = 20 RON bucata

 

- capace laterale [2 seturi] = 15 RON setul

 

- coarne = 15 RON

 

- alternator = 60 RON

 

- capac frana fata = 15 RON

 

- capac frana spate = 15 RON

 

- set ambreiaj = 50 RON

 

- telescoape spate = 50 RON

 

- furca fata = 60 RON

 

- roata fata = 30 RON

 

- roata spate = 30 RON

 

- bord complet = 40 RON

 

- far = 30 RON

 

- cutie viteza completa = 800 RON

 

- pinion spate [2 buc] = 10 RON bucata

 

- chiulasa + piston + segmenti + capac chiulasa [2 seturi] = 60 RON setul

 

- capac alternator = 10 RON

 

- capac ambreiaj = 10 RON

 

Poze la /index.php?...241239&st=0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze daca sunt offtopic. Anuntul a fost mutat la vanzari si mai sunt piese.

 

Deci... Piese de jawa 350 de vanzare.

 

O lista de preturi.

 

- tobe [2 buc] = 60 RON

 

- carburator [2 buc] = 70 RON bucata

 

- rezervor [2 buc] = 20 RON bucata

 

- capace laterale [2 seturi] = 15 RON setul

 

- coarne = 15 RON

 

- alternator = 60 RON

 

- capac frana fata = 15 RON

 

- capac frana spate = 15 RON

 

- set ambreiaj = 50 RON

 

- telescoape spate = 50 RON

 

- furca fata = 60 RON

 

- roata fata = 30 RON

 

- roata spate = 30 RON

 

- bord complet = 40 RON

 

- far = 30 RON

 

- cutie viteza completa = 800 RON

 

- pinion spate [2 buc] = 10 RON bucata

 

- chiulasa + piston + segmenti + capac chiulasa [2 seturi] = 60 RON setul

 

- capac alternator = 10 RON

 

- capac ambreiaj = 10 RON

 

Poze la /index.php?...241239&st=0

Poate nu este locul dar trebe sa va spun am fost in targ si am cunoscut proprietaqrul unei Jawa de 250 pe care de mult il urmaresc. Jawa este in stare exceptionala o foloseste la maxim are in total peste 600000 de Km a avut anii cand facea 40000 Km de unde bani da atata benzina ziceam, pai erau camioane care foloseau benzina si soferii nu-ti dadeau benzina ci galeata si cheia ca sa te servesti. Si la ora actuala cand o propteste de perete intre ghidon si perete pune batista. Cinste si respect pentru asemenea oameni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare in legatura cu avansul la jawa 638. Cine imi poate spune si mie va rog cum reglez avansul? Nu prea le am cu termenii tehnici dar ma refer mai exact la ce distanta fata de punctul mort superior trebuie sa reglez scanteia. Multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

topicul asta e despre aia de 3 juma, da pe langa aia boxer de 500 care e destul de cunoscuta, uite una draguta:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Jaw...0_prototype.htm

 

Engine: Liquid cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 4 valves per cylinder. (asa mai da :P )

Capacity: 420 CC

 

:P

 

fain rau aspectul carenat si rezervorul, plus frana fata pe disc si binenteles, amortizorul spate central care ii schimba ciclistica in totalitate :D poate dau idei :D

asta referitor la unele idei pe care le cam am eu referitor la jawa mea :D

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-ai lamurit oreleule... :cheers:

daca de @andrew vorbesti, l-am lamurit acu ceva vreme cu un PM in care am paste-uit ce a scris @Axa cu scame pe http://www.motoRlife.ro ;) (site foarte util pt comunisti)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

noroc impatimitilor de jawe,sunt si eu posesor de jawa 350 de cateva zile, si sunt multumit in mare de ea,singura problema este ca merge in suturi cand schimb in treapta a 3-a,care sa fie problema?? in rest asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o prob la jawa mea

nu imi trage k lumea adica imi mere 1-2 km,dupa care gata...moare ca si cum nu ar avea benzina in baia carburatorului

acum eu am inc tot ce am stiut:curatat rezervor,inlocuit carburator,reglat aprindere,schimbat cablu de acceleratie!rezultat:nici o deosebire

poate cineva sa ma ajute q niste informatii?mobra e 638 din 92

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o prob la jawa mea

nu imi trage k lumea adica imi mere 1-2 km,dupa care gata...moare ca si cum nu ar avea benzina in baia carburatorului

acum eu am inc tot ce am stiut:curatat rezervor,inlocuit carburator,reglat aprindere,schimbat cablu de acceleratie!rezultat:nici o deosebire

poate cineva sa ma ajute q niste informatii?mobra e 638 din 92

 

 

Bateria e incarcata? Vezi daca iti incarca bine. Am patit si eu ceva de genul, si la mine s-a rezolvat schimband carbunii de la alternator. Nu incarca. Atentie ca marea majoritate a carbunilor care ii gasesti de cumparat au suportul din plastic care se topeste. Originalul din cate stiu era din alt material. Am impresia ca era textolit. Bafta. Las pe altii care sunt mai documentati in materie de jawe sa dea si ei o cale spre rezolvare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria e k,am reusit sa rez o parte din prob,nu-mi dadea benzina,asta rezolvat,acu nu imi trage aer...adica carburatoru trage aer,da nu ajunge in el :P

 

 

un reglaj aproximativ la carburator...cam cate ture din reglaj aer-benzina???pls

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria e k,am reusit sa rez o parte din prob,nu-mi dadea benzina,asta rezolvat,acu nu imi trage aer...adica carburatoru trage aer,da nu ajunge in el :P

 

 

un reglaj aproximativ la carburator...cam cate ture din reglaj aer-benzina???pls

 

1)Surubul de amestec il strangi la maxim,

2)Dupa aia ii dai drumul 2 ture jumatate.

3)Dupa ce ai pornit motorul reglezi surubul de aer in asa fel incat motorul sa nu se opreasca.

4)Dupa ce motorul s-a incalzit slabesti surubul de aer pana ce motorul functioneaza uniform

5)Surubul de amestec se roteste usor in asa fel incat turatia motorului sa creasca,si il rotesti pana cand ai turatie maxima

6)Acum treci iar la surubul de aer si il rotesti ca sa scazi turatia pana cand motorul are o turatie normala la ralanti.

 

Sper sa te ajute. bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratzilor, am si yo probleme cu telescoapele fata, mai bine zic cu semeringurile! CUM se schimba si cat ulei se baga in ele? Mai o chestie, am un pic de joc la ghidon ,cand stau pe loc si o misc usor cu frana de fata actionata- gen ca la bicileta cand nu-i strans ghidonu' sau cosarele cu bile(rulmentii, in cazu ala) E normal un pic de joc sau nu tre sa existe?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratzilor, am si yo probleme cu telescoapele fata, mai bine zic cu semeringurile! CUM se schimba si cat ulei se baga in ele? Mai o chestie, am un pic de joc la ghidon ,cand stau pe loc si o misc usor cu frana de fata actionata- gen ca la bicileta cand nu-i strans ghidonu' sau cosarele cu bile(rulmentii, in cazu ala) E normal un pic de joc sau nu tre sa existe?

jocul normal nu poti sa il simti cu mana,deci daca la tine se simte e deja exagerat.trebuie sa dai jos jugul superior si sa strangi acea piulita mare[40 cred]pana cand nu mai simti joc daca tragi de extremitatea inferioara a telescoapelor.de asemenea sa ai grija ca miscarea sa fie lina atunci cand rotesti furca de la stanga la dreapta,fara agataturi.verifica cu aceasta ocazie si daca mai ai vaselina pe rulmenti.jocul descris de tine e foarte periculos asa ca nu te sfatuiesc sa mai umbli mult asa. :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o jawa la care i-am montat aprindere electronica de la gotronic...vreau sa spun ca merge super!

inainte cand plecam la drum luam cu mine patentu',surubelnita si cheia de bujie.

recomand tuturor posesorilor de jawa sa foloseasca aprinderea facuta de gotronic!

 

asta e jawa mea:D

 

 

 

 

 

post-15176-1219845797_thumb.jpg

Editat de co_alexandru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocul normal nu poti sa il simti cu mana,deci daca la tine se simte e deja exagerat.trebuie sa dai jos jugul superior si sa strangi acea piulita mare[40 cred]pana cand nu mai simti joc daca tragi de extremitatea inferioara a telescoapelor.de asemenea sa ai grija ca miscarea sa fie lina atunci cand rotesti furca de la stanga la dreapta,fara agataturi.verifica cu aceasta ocazie si daca mai ai vaselina pe rulmenti.jocul descris de tine e foarte periculos asa ca nu te sfatuiesc sa mai umbli mult asa. :bounce:

Sunt dator cu o explicatie privitor la cutiile de Simson. Cutia cu care am cumparat moto era buna dar schimbam vitezele dupa bunul plac adic din a I a in a II a fara a tura motorul si mergea grozav am fost multumit. Dar s-a stricat rau ( cred ca au parasit niste dinti pinionul ) si am pus alta cutie facuta in iarna trecuta cu piesele atent alese. Cu cutia asta s-a dus luxul daca nu turez pana cam la 4000 rot/ min si scos din viteza asteptat sa scada turatia aproape la ralanti nu schimba la fel si in jos schimba numai cu spritz. Deci se pierde timp pretios. Deci cu cutia de viteze ai avut perfecta dreptate.

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...