Sari la conținut

Detinatori de Suzuki Hayabusa


emylyo

Postări Recomandate

In cazul Hayabusa 2002 la 10000 rot/min in treapta a 6-a viteza este de 308,35 Km/h,.avand urmatoarele rapoarte de demultiplicare:

raport primar------------------1,596

raport treapta a 6-a----------1,043

raport final---------------------2,352

Anvelopa pe spate 190-55/17.

Masurat pe GPS sau teoretic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In cazul Hayabusa 2002 la 10000 rot/min in treapta a 6-a viteza este de 308,35 Km/h,.avand urmatoarele rapoarte de demultiplicare:

raport primar------------------1,596

raport treapta a 6-a----------1,043

raport final---------------------2,352

Anvelopa pe spate 190-55/17.

Spune-ne te rog, care e formula? Ca mi-a zis-o taica-miu la un moment dat dar am uitat cum se calculeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

initial e 10000/(1.596*1.043*2.352)=2554.145 rpm

apoi afli circomferinta cauciucului C=PI*Diametru

Diametru egal 17"=0.4318 m + 2*(55/100*190) - Raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %. In acest caz este 55. Inaltimea flancului anvelopei va fi 55% din 190 mm, deci 104.5 mm

C = 3.14*0.6408(metri)=2.01 (metri)

Inmultesti numarul de rotatii cu distanta parcursa la o rotatie a cauciucului si afli numarul de metrii parcursi intr-un minut = 2554.145 * 2.01 = 5139.225

Imparti la 60 ca sa afli numarul de metrii parcursi intr-o secunda 5139.225/60 = 85.65375 m/s

Inmultesti cu 3.6 si ai aflat in kilometrii pe ora 85.65375 * 3.6 = 308.3535 km/h.

 

Asa am impresia ca e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

initial e 10000/(1.596*1.043*2.352)=2554.145 rpm

apoi afli circomferinta cauciucului C=PI*Diametru

Diametru egal 17"=0.4318 m + 2*(55/100*190) - Raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %. In acest caz este 55. Inaltimea flancului anvelopei va fi 55% din 190 mm, deci 104.5 mm

C = 3.14*0.6408(metri)=2.01 (metri)

Inmultesti numarul de rotatii cu distanta parcursa la o rotatie a cauciucului si afli numarul de metrii parcursi intr-un minut = 2554.145 * 2.01 = 5139.225

Imparti la 60 ca sa afli numarul de metrii parcursi intr-o secunda 5139.225/60 = 85.65375 m/s

Inmultesti cu 3.6 si ai aflat in kilometrii pe ora 85.65375 * 3.6 = 308.3535 km/h.

 

Asa am impresia ca e...

Esti tare. Oricum, numarul de rotatii/minut trebuia sa-mi spuna cum se face. Dar acum vine intrebarea, de ce inmultesti toate rapoartele alea de demultiplicare? Nu ar trebui impartit doar la coeficientul pentru treapta a 6-a?

 

Cand citesc specificatiile unei cutii imi da deobicei "first gear ratio" - pana la "6th gear ratio", nu stiu daca imi da si ceilalti coeficienti (initial, final).

Ia sa vedem , ce zice in specificatii la Busa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima e raportul la (arbore?) - nu sunt mecanic nu ma pricep, al doilea la treapta de viteza si ultimul este raportul lantului.

pai astfel aflii la fiecare, cate rotatii ale motorului sunt necesare sa invarta o data pinionul cutiei, pinionul de atac, apoi roata...(nu sunt mecanic de meserie deci e posibil sa fi stalcit putin termenii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima e raportul la (arbore?) - nu sunt mecanic nu ma pricep, al doilea la treapta de viteza si ultimul este raportul lantului.

pai astfel aflii la fiecare, cate rotatii ale motorului sunt necesare sa invarta o data pinionul cutiei, pinionul de atac, apoi roata...(nu sunt mecanic de meserie deci e posibil sa fi stalcit putin termenii).

Da, se pare ca da bine, deci daca ai "final gear ratios" pentru fiecare treapta de viteza nu mai imparti turatia decat la asta, daca ai cei 3 coeficienti )initial,final, + coef treptei X) atunci ii inmultesti intai pe toti 3 si astfel afli turatia.

 

Mersi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine (zx10 2006) am calculat pentru primele doua viteze:

 

first gear ratio = 2.533

2nd gear ratio = 2.053

 

gear box ratio = 1.611

chain ratio = 2.353

Turatie indicata in bord sa luam blana, 13000 ture

 

Viteza a I-a

 

13000 / (2.533x1.611x2.353) = 1354.17 x 2.01 = 2721.88 / 60 = 45.36 x 3.6 = 162km/h (verificat cu site-ul gearing commander da 163.5km/h)

 

Viteza a II-a

13000 / (2.053x1.611x2.353) = 1670.95 x 2.01 = 3358.61 / 60 = 55.976 x 3.6 = 201.56km/h (verificat cu site-ul gearingcommander da 201.8km/h)

 

Se pare ca ce imi indica mie e adevarat, are cutia foarte lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca ce imi indica mie e adevarat, are cutia foarte lunga.

 

Pai da! trebuie "gadilat" un pic raportul final cam la toate superbikeurile de 1000 ...la unele mai mult la altele mai putin ...un -1 pe fata ar fi de bun simt...in state vad ca se "poarta" la greu -1 +1 sau chiar -1 +2 ...cam asta am observat pe r1 forum.com,gixxerforum.com si am citit si depre kawasaki undeva ca ar merge cel putin -1 dinte pe fata (la modelul 2004 ,care tot asa ,intra in limitator in tr 1 pe la 160kmh)

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da! trebuie "gadilat" un pic raportul final cam la toate superbikeurile de 1000 ...la unele mai mult la altele mai putin ...un -1 pe fata ar fi de bun simt...in state vad ca se "poarta" la greu -1 +1 sau chiar -1 +2 ...cam asta am observat pe r1 forum.com,gixxerforum.com si am citit si depre kawasaki undeva ca ar merge cel putin -1 dinte pe fata (la modelul 2004 ,care tot asa ,intra in limitator in tr 1 pe la 160kmh)

Nu stiu daca nu am si eroare de kilometraj data de faptul ca la o numaratoare facuta la garaj se pare ca am foaie +2. Pinionul e stock,de 17.

Oricum, trage bine, nu schimb nimic deocamdata. Si asa nici nu am avut timp sa ma obisnuiesc ca lumea cu ea sezonul asta.

Noi sa fim sanatosi!:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am +3 pe foaie si 190-55-17,far am cadranele de 99 si exista o neconcordanta intre gradatii.Cu -1pe pinion si +3 pe foaie moto mergea foarte turata,tragea grav de jos riscand sa rupa aderenta.Plus ca salta fata gen 954 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

O sa incerc...cand schimb lantul si foile, sa vad daca ai calculat bine. Iti dau de veste.

 

Salutare... Sa stiti ca s-a facut palinca de cirese...iar aceea de pere, mere si prune...e pe vine!

Salut!

Ai de gand sa ajungi la o asemenea viteza? Unde? Cum vei stii ca ai atins-o?

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor am studiat vremea si premise bune se anunta pentru weekendul 11-13 octombrie. In consecinta o sa stabilim detaliile telefonic si sper sa facem o petrecere de povestit si nepotilor ! PS. Mustul si pastrama din partea casei ! :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...