Sari la conținut

sa crestem puterea motoarelor!?


ghost
 Share

Postări Recomandate

vreau sa-mi modific motorul, adica sa mai pun cativa hp pe el. am nevoie de tot ajutorul si norocul din lume :ok: ......................ma gandesc la 2 metode......sa maresc cm3 prin alezare, piston mai mare.......sau prin adaptarea injectiei electronice de la un alt motor......... :lol:

........am nevoie de sfaturi, cunosc si eu ceva mecanica si poate reusesc sa pun cativa zeci de hp........ :laugh:

.............pt inceput pe ce idee sa merg

-alezare, modificare cm3 :what:

-adaptare injectie :hug:

 

ps. poate mai sunt si alte solutii..... :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut!

Si eu sunt in aeeasi faza de schimbare a motorului si am intrebat cum sa fac.

mi s-a spus ca alezarea e dificila pt ca trebuie precizie. O sol buna ar fi montarea uinui grup propulsor mai mare. Cu injectia nu ma pricep.

Oricum bafta si daca o sa ma apuc de treaba o sa_ti spun peripetiile mele.Cel mai probabil sapt. urmatoare incep lucrul

BAFTA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca conteaza prea mult precizia.......oricum exista rodajul si segmentii care sunt pusi tocmai pt a corecta erorile (adica intre piston si cilindru oricum exista un mic joc)........tot la alezare ma gandeam si eu dar nu cred ca obtin prea multi cai...........nu cred ca pot aleza mai mult de cativa mm...........nu stiu cati cai pot obtine cu injectia :baldy: ..........poate stie cineva//...... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTIE VALABIL DOAR PENTRU 4T

printre metodele de tunning neinvazive se numara:

- un filtru de aer cat mai permisiv

- galerii de admisie si evacuare lustruite la interior

- toba de esapament cat mai permisiva, lipsita de filtre, eventual lipsa toata toba

eventual se poate opta pentru o galerie de evacuare majorata imediat la iesirea din piston si terminata in zona cu depresiune maxima.

- schimbarea pinioanelor de la transmisia finala - poate aduce cu sine un demaraj fulminant, dar o plafonare in ceea ce priveste viteza maxima

 

Metode ceva mai invazive de tunning sunt:

- chip tunning - adica inlocuirea/rescrierea chipului care controleaza injectia (nu merge sa pui de la alt motor)

- prize de aer pozitionate special, pt cresterea presiunii de aer in cutia filtrului

 

Metode radicale de tunning:

- turbo

- NOS

- schimbat raport de compresie

- usurat pistoane

- usurat ambielaj + arbore cotit+volanta

- montat set de capacitate mai mare (cilindri+pistoane)

- marit si in acelasi timp usurat supapele

- intarit arcuri supape

- modificat diagrama de admisie, prin alterarea axelor cu came

- redimensionarea sistemelor de ungere si de racire pentru a face fata noilor solicitari.

 

Trebuie retinut ca oricare din metodele de mai sus duce la scurtarea duratei de viata a motorului.

Simpla alezare a cilindrilor, fara montarea unor pistoane adecvate pentru noua cota inseamna dezastru. In plus, chestia asta poate avea efecte negative suplimentare printr-o modificare nefericita a raportului de compresie.

 

Cam asta e ce stiu eu. Mai multe si mai la obiect de la cei care prepara motoare de curse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci am un motor in v, 900cm3, 90hp , 4t, 2supape pe cilindru, carburatoare cu ac dozaj, racire apa, aprindere electronica...............eu vreau sa cresc puterea motorului in general, schimbarea pinioanelor nu rezolva nimic,.......nu cunosc sistemult turbo, .....nos iese din discutie(imi trebuie o solutie sigura, stabila).............si nu ma incalzeste 5-10hp.......eu ma refer la o crestere mai mare, de pana la 30-40hp................solutii?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTIE VALABIL DOAR PENTRU 4T

printre metodele de tunning neinvazive se numara:

- un filtru de aer cat mai permisiv

- galerii de admisie si evacuare lustruite la interior

- toba de esapament cat mai permisiva, lipsita de filtre, eventual lipsa toata toba

eventual se poate opta pentru o galerie de evacuare majorata imediat la iesirea din piston si terminata in zona cu depresiune maxima.

- schimbarea pinioanelor de la transmisia finala - poate aduce cu sine un demaraj fulminant, dar o plafonare in ceea ce priveste viteza maxima

 

Metode ceva mai invazive de tunning sunt:

- chip tunning - adica inlocuirea/rescrierea chipului care controleaza injectia (nu merge sa pui de la alt motor)

- prize de aer pozitionate special, pt cresterea presiunii de aer in cutia filtrului

 

Metode radicale de tunning:

- turbo

- NOS

- schimbat raport de compresie

- usurat pistoane

- usurat ambielaj + arbore cotit+volanta

- montat set de capacitate mai mare (cilindri+pistoane)

- marit si in acelasi timp usurat supapele

- intarit arcuri supape

- modificat diagrama de admisie, prin alterarea axelor cu came

- redimensionarea sistemelor de ungere si de racire pentru a face fata noilor solicitari.

 

Trebuie retinut ca oricare din metodele de mai sus duce la scurtarea duratei de viata a motorului.

Simpla alezare a cilindrilor, fara montarea unor pistoane adecvate pentru noua cota inseamna dezastru. In plus, chestia asta poate avea efecte negative suplimentare printr-o modificare nefericita a raportului de compresie.

 

Cam asta e ce stiu eu. Mai multe si mai la obiect de la cei care prepara motoare de curse

Citisi ce scrise colegul?? Dintr-un motor cu o cap. cil. X nu poti scoate o putere mai mare fara supra alimentare. O solutie care sa mai recomandat e sa schimbi propulsorul cu unul mai puternic altfel chiar daca o sa pui turbosuflanta motorul nu o sa reziste. Iar motoarele de competitie nu rezista decat o cursa maxim doua iar eu nu cred ca alergi la competitie.Si in plus sa te apuci sa slefuiesti si sa freci admisii si evacuari sa iasa oglinda si sa reduci greutatea la ansamblul piston+biela manivela nu cred ca te avantajeaza si nici nu o sa deie cine stie ce randament dupa cum vrei tu 40 hp in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citisi ce scrise colegul?? Dintr-un motor cu o cap. cil. X nu poti scoate o putere mai mare fara supra alimentare..

ba da........daca pun un piston mai mare creste hp si alimentarea ramane aceasi.............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, atunci o sa-mi cumpar un motor........dar nu este prea complicat???  trebuiesc o groaza de modificari....... :laugh:

Daca gasesti un motor tot de Ducati s-ar putea sa nu fie chiar asa de complicat.

Cat despre modificari..., eu zic sa te potolesti, au incercat altii pe motoare mai simple si au dato-n bara. Singurele variante ar fi sa folosesti kituri de admisie, evacuare, injectie...etc, produse de firme specializate. Ai putea obtine destui armasari in plus fara sa pierzi prea mult din fiabilitatea motorului.

 

Bafta si asteptam vesti :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand eram copil, bagam in mobra piston de carpati, adica 50cm3-75cm3........si era totul ok..............ma gandesc ca nu poate fi asa complicat........de alt motor de ducati nu se pune problema.(nu gasesc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci am un motor in v, 900cm3, 90hp , 4t, 2supape pe cilindru, carburatoare cu ac dozaj, racire apa, aprindere electronica...............eu vreau sa cresc puterea motorului in general, schimbarea pinioanelor nu rezolva nimic,.......nu cunosc sistemult turbo, .....nos iese din discutie(imi trebuie o solutie sigura, stabila).............si nu ma incalzeste 5-10hp.......eu ma refer la o crestere mai mare, de pana la 30-40hp................solutii?????

Ghost trebuie sa fi un pic mai realist, cu 90 cp de serie, un motor relativ uzat (moral/fizic) e ft greu daca nu imposibil sa-o dai inca 30-40 de cai, plus ca investitia ar fi atit de mare incit nu s-ar merita pt ca nu poti face lucru de "mana" daca vrei ca motorul sa ramina fiabil si sa nu-ti explodeze la prima acceleratie. La rsv`ul meu i-am pus toba cap coada, cip, filtru racing si mai multe chichitze si n-am cistigat mai mult de 15 cp si asta cu o investitie foarte mare, sa ajung la 30-40 de cai ar fi trebuit ca suma investita sa fie cel putin dublata :baldy:

 

Cred ca cea mai buna solutie pt tine si motor e sa-i pui un filtru racing, dino jet`uri si sa-i golesti tobele actuale si neaparat sa-i schimbi calcatura, - un dinte sau doi pe fata + doi sau trei pe spate, cu schimbarile astea sunt sigur ca vei fi mult mai multumit de cum o sa traga motoreta.

 

Bafta multa :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ho ho ho...........la 140 de hp ai tai.......nu mi-ar mai trebui altceva...........si daca tu i-ai facut tuning la motor.......cum crezi ca ma simt eu la 90hp.........buna gluma .............probabil asa este, nu se merita.........inca ma gandesc la ce optiuni am...... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi s-a spus ca alezarea e dificila pt ca trebuie precizie. O sol buna ar fi montarea uinui grup propulsor mai mare.

Salut

La problema cu alezatul pt nsr: Aici ti-am sugerat un motor mai mare din fabrica din urmatoarele considerente: Nu toata puterea nsr-ului de 125 vine numai din diferenta de alezaj. Prin alezaj mai mare (mai multi cmc) se obtine o putere mai mare in principiu. Insa diferenta e cit de mare. Pt ca daca alezezi un motor mai mic, obtii o crestere de putere, insa pt a obtine toata puterea disponibila in cazul motorului in 2t trebuie sa mai consideri: Dimensiunile si timingul ferestrelor de admisie/evacuare/transfer care in cazul unui 4 timpi s-ar traduce in timpul de deschidere al supapelor (profilul axei cu came). La 2T un rol foarte important il are toba de evacuare, care trebuie sa fie acordata cu motorul. De asemenea, carburatorul+dimensiunea valvei reed(muzicuta) plus forma camerei de ardere care camera de ardere determina pina la ce raport de compresie se poate merge fara detonatii si fara benzina speciala.

Mai sint si problemele de fiabilitate, daca e un motor mai sensibil, pot aparea uzuri premature din cauza cresterii de putere si poti avea probleme.

 

Deci, din motivele astea in principiu e bun un motor mai mare de fabrica(cind ai posibilitatea asta).

 

Acum strict la problema alezarii: Mai mare inseamna in majoritatea cazurilor mai tare. Ca doar prin alezare nu e obligatoriu sa se obtina toata puterea disponibila pt noul alezaj, e evident. Adica: un motor de 1000 alezat la 1100 poate nu o sa fie la fel de tare ca un 1100 proiectat din start asa, dar in principiu e mai tare decit un 1000 chior.

Unde pota aparea problemele

1 .Si asta e destul de naspa: e de precizie. Nu inseamna ca nu se poate, nu inseamna ca nu exista scule, nu inseamna ca nu exista oameni. E pur si simplu problema de a-i gasi pe toti in acelasi loc. Daca la un ij faci o alezare, si n-o sa iasa perfect, nu-i bai. Gripezi motorul, spargi pistoane, rupi un ambielajul. Cu vreo 3 mil maxim il faci la loc.Daca ai noroc, nici la 130 nu o sa-ti rupi gitul cu el. E totusi un ij..Dar la un motor mai scump, alta-i socoteala. Plus ca se poate intimpla la 200+. Si aici iti trebuie un noroc mai mare. Nu insemana ca nu se poate, nu vreau sa descurajez pe nimeni. Dar parerea mea e ca trebuie sa fi in cunostinta de cauza cind iei o decizie. Atita tot. Iti poti asuma riscul, asa se face, astea sint consecintele. Tot referitor la precizie: Trebuie sa fie alezati la acelasi diametru, toti, si pe toata suprafata cil. sa fie acelasi diam, la toti cilindrii. Intr-adevar, se rodeaza, se nu stiu ce. Dar daca nu e precisa alezarea, ori sint la diametre diferite, ori diametrele sint diferite prin interior (sint conice, ovale, etc). Si asta e destul de nasol, n-o sa aibe atita putere...Daca in schimb sint mai inguste, risti sa gripezi motorul. Oricum, e clar, se poate masura, se poate face si corect. E vb de scule,oameni, experienta.

2. Cresterea raportului de compresie(implicita, prin alezare) nu poate fi oricit de mare, daca el din fabrica vine sa zicem cu 12.5 atunci nu prea e bine.. Daca el are 10 si ajunge la 11 de ex, nu-i bai..

3. Noile pistoane ar fi bine sa fie originale de la vreun alt motor sau facute de producatori de doamne-ajuta, nu facute pe genunchi ca la astea sint critice materialele

 

In concluzie: Daca n-ai alternativa, sau vrei sa incerci sa-l revigorezi pe mosulica merge si alezat, si eu zic ca o sa obtii peste 10 cai lejer, fara nimic altceva.

 

Dar trebuie facuta treaba cu grija caci altfel te poate costa niste bani in plus daca le buleste ala care le alezeaza ( si timp, cauta altele, alea nu mai vin, nu le gasesti

probabil ca stii si tu cum e sa vb singur prin magazine..)

Cam atit

Asfalt uscat si multi km [/h]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de sfat :baldy: .........m-am mai plimbat pe net si vreau sa va intreb care este treaba cu turbo-ul????...............asta nu ar merge???? unde se gaseste asa ceva??? este fiabil???? citi hp da in plus???.........daca masinile il folosesc inseamna ca este ok?!..... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sugestie off-topic, sper sa nu ma injuri prea tare..

Ia un compresiometru, verifica compresia la ambii cilindrii..Daca da mai putin decit in manual, poti sa ma injuri sau sa schmbi compresiometrul :-) Atunci ai putea avea clare doua optiuni: Il repari (garnitura chiulasa, segmenti, eventual pistoane si cilindrii) sau il alezezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sugestie off-topic, sper sa nu ma injuri prea tare..

nu am de sa te injur :laugh: .......dar chiar imi iubesc motorul :baldy: , este foarte stabil, arata bine, merge bine, dar totusi.....are 90hp.....este un motor cu renume...................(daca as avea cateva mii, probabil mi-as lua ceva mai mare).........motorul este ok, poate crezi ca 90hp sunt suficienti,..........totusi ce 90 sunt umbriti de greutatea lui de peste 235kg...................crede-ma ca trage motorul daca nu cu 90 atunci sigur cu 80hp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand eram copil, bagam in mobra piston de carpati, adica 50cm3-75cm3........si era totul ok..............ma gandesc ca nu poate fi asa complicat........

Asta-i o chestia pe care probabil ai facut-o mai mult de nevoie pentru ca sunt convins ca ai obtinut putere in plus prea putina sau chiar deloc, dar in schimb ambielajul a decedat mult mai repede. Pistonul era mai greu, nu mai urca in ture la fel de mult iar raportul de compresie degeaba a crescut pentru ca fazele de distributie (ferestrele din cilindru) nu permiteau o admisie si evacuare corespunzatoare.

Chestia asta am experimentat-o si eu pe un MZ cu piston de Trabi. Am crescut capacitatea de la 250 la 275 si avand in vedere ca am pastrat camera da ardere nemodificata, raportul de compresie a crescut destul de mult insa nu am simtit o crestere de putere sau cuplu, indiferent de reglajele pe care le-am facut la carburatie. Mai stiu si alte tentative fara rezultate imbucuratoare...

 

P.S.:Daca totusi te hotarasti sa maresti capacitatea, pentru determinarea volumului camerei de ardere (V.ca) se face un mulaj din plastilina care se scufunda intr-un vas cu apa gradat si cresterea de nivel se foloseste pentru determinarea rap. de compresie: R.c=V.t(vol.total)/V.ca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S.:Daca totusi te hotarasti sa maresti capacitatea, pentru determinarea volumului camerei de ardere (V.ca) se face un mulaj din plastilina care se scufunda intr-un vas cu apa gradat si cresterea de nivel se foloseste pentru determinarea rap. de compresie: R.c=V.t(vol.total)/V.ca

multumesc de sfat,....am modificat vreo 3 mobre si la nici una nu mi-a crapat ambielajul...........intradevar nu mai urcau asa mult in ture dar unghiul de deschidere al ferestrelor era acelasi................nu stiu ce solutie sa aleg.....inca mai ma gandesc :laugh:

 

ps. este bine de stiut formula cu raportul de compresie :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba da........daca pun un piston mai mare creste hp si alimentarea ramane aceasi.............

ce e de stiut despre motoarele de motocicleta (DE GENERATIE RECENTA) este ca ele sunt niste dispozitive duse la limita. Nu prea au lasat loc de modificari. Nu ai rezerve. 90 cai inseamna mult pt un motor de 900cc

- Poti sa incerci (pentru ca ai carburatoare) cu un turbo de renault 5 care duce un motor de 1400 de la 65 cai la 140 cai destul de lejer.

- NOS iti da cat suporta fierul poti sa ii dai 800 cai pt o secunda in care apuci sa vezi ingerii ca iti in oglinda cum iti trec pistoanele prin cap

- exista solutia combustibilului alternativ - nitrometan si alcool (un dragster moto cu motor de 1500 are intre 1000 si 2000 de cai dar rezista 5 secunde in forja -- nu mereu)

- ca o mica paranteza si e de incercat: La dacia mergea sa bagi o perfuzie cu alcool in furtunul care venea de la filtrul de aer si sa lasi sa picure acolo in carburator.

TIN SA VA ADUC AMINTE CA SUPRASOLICITAREA MOTORULUI DUCE LA INCALZIREA LUI SI GRIPAREA PISTOANELOR, AVAND CA EFECT FINAL BLOCAREA ROTII SPATE LA VITEZA MARE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce e de stiut despre motoarele de motocicleta (DE GENERATIE RECENTA) este ca ele sunt niste dispozitive duse la limita. Nu prea au lasat loc de modificari. Nu ai rezerve. 90 cai inseamna mult pt un motor de 900cc

- Poti sa incerci (pentru ca ai carburatoare) cu un turbo de renault 5 care duce un motor de 1400 de la 65 cai la 140 cai destul de lejer.

tocmai asa mi se pare aberant..................un zxr9 are 140cp la aceeasi capacitate.............explicatia???................sunt convins ca motoarele sunt duse la limita in ziua de azi...........

.........poti sa-mi spui mai mult despre turbo acela..?!?....... ,.stii pe cineva care si-a pus????.............multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:what: Daca tot ceri sfaturi...NU MERITA.Poti obtine o crestere mica de putere cu investitii minime , asta asa ca sa nu te plictisesti, dar nu ai de unde sa obtii 30-40 de cai in plus , iar daca reusesti intr-un final , vei de scoperi ca ai bagat mult prea multi bani si ai distrus deja motorul.Cu banii pe care i-ai baga in asta mai bine iti iei un motor mai puternic si gata :baldy:

 

Asa cum ai zis tu de Speedfreak " ceeee, de la 140 de cai ai vrut mai multi? " , asa zice si despre tine unul care sta acum pe un motor de 45-50 de cai ..."cui ii trebuie mai multi de 80-90?" Extrapoland, cel care si-a modificat si explodat ijul pt 2 cai in plus de la 22 la 24, nu crede ca i-ar trebui mai mult de 50 :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Extrapoland, cel care si-a modificat si explodat ijul pt 2 cai in plus de la 22 la 24, nu crede ca i-ar trebui mai mult de 50 :laugh:

asa este, dar in esenta omul incearca sa-si invinga limitele si tinde catre perfectionare...........eu mi-am luat motocicleta pt senzatiile care le ofera.......cand nu iti ofera ce faci???? m-am apucat deja sa-mi desfac motorul si probabil o sa-i bag segmenti si ce-i mai trebuie.........o iubesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....segmentii sunt relativ buni......distanta 1,5mm..........dar boltul prezinta uzura la fel si pistonul..............pistonul are un joc de 0,6mm cu camasa...................................

post-42-1103027844_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...