Sari la conținut

Intretinere toba de 2 timpi


tro5
 Share

Postări Recomandate

Am inteles ca tobele de 2timpi se curata ce calamina din cand in cand.Cum se procedeaza. Exista solutie chimica sau mecanica???

Eu am demontat toba iar la capatul dinspre cilindru este un strat de ~0,70mm depunere neagra uscata, iar la capatul catre toba finala un strat foarte subtire de negreala umeda de ulei.

 

Cum curat toba de depunere????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite stiu eu (de prin carti, ca practica.... ma omoara :laugh: ): se scot sitele din tobe. Sitele se stropesc cu benzina si FOOOC! Dupa ce termina de ars, se scutura sitele si se monteaza la loc in tobe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este permisa orice metoda imaginata de om pt a curata calamina din coturi.A,m incercat multiple variante, atat chimice cat si mecanice: Benzina, decarbusolv, decanol, surubelnita, fier beton striat,carlig ascutit cu flexul, lant bagat pe cot, cablu de otel, lovit cu cotul de pereti, etc. Cel mai mare succes l-am intregistrat cu metodele mecanice, adica racait pe interior ce te-miri-ce-uri ascutite si lovituri :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cel mai bun rezultat l am avut cu cablu de kilometraj de raba (cred ca era) prins in bormasina iar la 20 cm de capatul liber am taiat camasa iar dupa 10 cm am batut ( pe mizul roatativ) cu ciocanul niste piulitze in asa fel incit sa fie excentrice Piulitze care la turatzie mare ramineau in contact cu petetzii tobei. Trebuie doar sa ai grija sa nu pornesti bormasina cind cablul afara din toba.

 

Oricum daca bagi ulei de calitate si exact cit scrie cartea tehnica nu ai probleme cu calamina.

 

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut ce face saptamana trecuta si am scos sitele din toba din dreapta de la Jawa. Era acolo o scarba de nedescris:o mizerie uleioasa, negricioasa care a fost imposibil de curatat in totalitate. Iar pe locul unde am ales sa desfasor aceasta activitate cred ca nu vai mai creste iarba 100 de ani de acum incolo :huh:

Partea si mai urata: sitele alea nu vroiau sa mai intre la loc dupa aceea.

Si mai urat: benzina, detergent, sapun, periuta etc. si totusi dupa o saptamana inca mai am putina mizerie in jurul unghiilor. :wave:

Altadata mai bine schimb toba....sau poate ca nu, schimb motocicleta cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Nu am avut ce face saptamana trecuta si am scos sitele din toba din dreapta de la Jawa. Era acolo o scarba de nedescris:o mizerie uleioasa, negricioasa care a fost imposibil de curatat in totalitate. Iar pe locul unde am ales sa desfasor aceasta activitate cred  ca nu vai mai creste iarba 100 de ani de acum incolo  :huh:

Partea si mai urata: sitele alea nu vroiau sa mai intre la loc dupa aceea.

Si mai urat: benzina, detergent, sapun, periuta etc. si totusi dupa o saptamana inca mai am putina mizerie in jurul unghiilor. :wave:

Altadata mai bine schimb toba....sau poate ca nu, schimb motocicleta cu totul.

Daca le spalai in benzina sau decarbusolvul pus intr-un lighean , nici nu afectai flora nici nu-ti lua atata sa-ti cureti unghiile apoi!

:ph34r:

Noroc!

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre tobe mi-amintesc ca:

le demontam de pe motor:

le asezam vertical, cu evacuarea-n sus, pe un suport improvizat.

dedesupt fixam foehn-ul (doar pe aer rece) sa bata fix in toba, deci vertical.

porneam foehn-ul

cu o seringa injectam benzina in jetul ascendent de aer, la intrarea in toba.

aprindeam cu o mica faclie benzina injectata.

totul devenea un fel de cuptor de metalurgie in care se ardea tot uleiul, mazga, etc.

din cand in cand injectam benzina.

iesea un fum de nedescris, pe sus.

dupa o perioada, fumul disparea, semn ca focul a consumat toate reziduurile combustibile.

scoteam toba din suportul improvizat, si o lasam sa cada pe iarba, orizontal, mai cu mila sa nu se indoaie sau zgarie.

dupa cateva cazaturi, la o repozitionare verticala cadeau jde mii de bucatele ca de carbune, si ramanea super curata. Atunci fugea de manca jar, cu tobele aerisite, si-si schimba si sunetul.

 

apoi am vandut motorul, si am trecut la 4 timpi.

va sfatuiesc sa faceti la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

absolut deloc. Temperatura mare era inauntru, si ventilatorul de aer alimenta cu succes focul inauntru, scotand totodata si fumul fortat. Cred ca de aceea pozitia trebuia sa fie verticala.

Iar despre nichel, dupa 2-3 asemenea tratamente, capata o frumoasa tenta albastruie, dar foarte palida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

hi all. metoda mea :

simpla si utila si rapida, singuru dezavantaj ca apoi tre

vopsita toba!

iei un aspirator, il pui sa sufle aer(NU sa traga)

iei un parjolitor si dai drumumu si:

aspiratoru il pui la capatu care intra in moto si

cu parjolitoru' incalzeshti cartusu si tzeava, pana cand fain

frumos nu mai iese fum negru si

un fum frumos albastru cu alb!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci eu am avut un scooter si pt mine treaba cu toba a fost o mare problema....asta pt ca era atat d infundata incat daca-i dadeai gas mai tare se oprea motorul.

eu c m-am gandit sa fac....sa bag benzina in ea....n-a mers treaba...am bagat benzina cu gaz....n-a mers..am bagat diluant...n-a mers..tot bagai c bagai in ea si scotea negru...nu reuseam sa fac nimic...nu va mai spun d nervii acumulati si d injuraturile care erau la gura mea..si eu cu mintea mea c m-am gandut.....lasa ca bag diluant cu benzina cu gaz cu terpentina si le las acolo pana a doua zi d dimineata..buuunn ,zis si facut

a doua zi ma trezesc ..ma duc sa vad rodu muncii si c sa vezi...P**a rodu muncii

mama si ma enervez si ii zic lu maratlogu d tata sa se duca cu ea la prietenii lui cu tobele si sa o taie cu cu flexul sa scoata sitele din ea si sa la bage la loc si sa sudeze....zis si facut.

vine tata meu acasa cu toba....facuta rezolvata....o pun p scooter ...rupea,fugea rau d tot,200,300 ,350 si se opreste motoru.....mama c o avea...iar s-a intamplat treaba aia...mama nu se poate ...c sa fac ..aualeu..nu mai puteam...il repornesc si arunca afara o bucata d calamina..aja ca un carbune.

bineintzeles ca apoi scooterul iar fugea 200,300,350....si eu f fericit..deci nush nici o solutie buna...fiecare face asta dupe capul lui unu cu prajitorul d paine altul cu fohenul,cu siringa-n vene ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut si eu tobele,le-am curatat bine bine de tot dar a aparut o problema:sitele erau etansate de teava cu niste garnituri dintr-n material ars bine si incleiat cu ulei si toate cele care a crapat cand l-am scos

 

amu dati-mi o idee:cu ce sa inlocuiesc garniturile alea?din ce sa fac altele?sa incerc fara ele?din clingerit ar merge facute??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...