Sari la conținut

Ziua Bucurestiului - Miting Moto! 20.09.2007


Placebo
 Share

Postări Recomandate

Numai daca stam si ne gandim la oribilul accident cu cei doi motoristi macelariti de idiotul ala cu basculanta avem un motiv extrem de puternic sa fim prezenti, indiferent daca ploua chiar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 380
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ar trebui interzis frate si UDATUL STRAZILOR

ajunge cu furatul banilor pe motiv ca se spala strada astea sunt manevre

daca vor sa spele strada sa ia cate una pe rand cu furtune cu presiune cu lopeti cu maturi si sa spele 2 strazi pe zi in loc sa ude unspe bulevarde cu apa sa ne rupem noi gatul

daca nu o sa scoata chestia asta domnul prefect la anul va fi razboi pe chestia asata

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt de acord cu dubluefect!!! avem dreptul legal sa avansam prin coloana pana la semafor..dar ei ce crezi ca vor pune masinile alea vreodata cum trebuie..inainte sa opreasca sai treaca prin capatana aia ca poate vine vreun motor,o bicla un scuter..nu ,ei sunt in stare sa le puna in diagonal sa nu mai treaca nimeni,e spatiul lor. . si iti mai deschide si vreo usa sa te nenoroceasca pe acolo..iar de respect,merita vreunul..cand nu poti sa iesi 5 km si ai parte de 3 4 senzatii tari..ba stanga ba dreapta cu tine lipsa prioritati etc stai cu stomacul ghem ca te asteapta nenorocirea in sec urmatoare..dai ma ...?? o sai respect cand o sa ma respecte ei in primul rand,eu sunt pe 2 roti,expus la orice lovitura,vulnerabil ,echilibru si altele care le stiti f bine.Noi suntem si soferi..iar ei cati motoristi??Probabil ca cei care intradevar mai fac loc ,au vreo legatura cu motociclismul,dar cati??...bafta!! am uitat buna treaba placebo!sa vad cum ajung!

 

 

:D Avansarea printre coloanele de masini e ilegala. Daca un politist pedant te vede si are chef sa te sanctioneze pentru asa ceva, ai imbulinat-o: ti se suspenda permisul. Norocul nostru ca manevra asta (care ne ajuta mult in trafic) este tolerata de domnii cu fluierul.

Cata inversunare dom`le :) . Soferii nu sunt obligati sa ne faca loc. Daca se intampla totusi sa o faca, asta e datorita bunului simt al unora care inteleg ca ne-am luat moto pentru a nu sta cu orele in ambuteiaje (cu toate riscurile de rigoare).

A nu se intelege ca sunt un suporter al soferilor. Nu-mi plac masinile si nici un am B-ul. Doar ca nu mi se par in regula atitudinile astea gen: noi suntem usa de biserica, iar ceilalti diavolul intruchipat. Sunt multi soferi dobitoci si inconstienti, care insa nu ii afecteaza numai pe motociclisti, ci si pe ceilalti soferi. Nu au neaparat ceva cu noi, sunt pur si simplu prosti si mitocani din nascare.

 

:)

 

LE - dubluefect, nu stiu marca masinii, dar nu erai tu, pt ca motocicletele tale nu se potrivesc cu cea pe care am vazut-o eu

Editat de abil-psihic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Avansarea printre coloanele de masini e ilegala. Daca un politist pedant te vede si are chef sa te sanctioneze pentru asa ceva, ai imbulinat-o: ti se suspenda permisul. Norocul nostru ca manevra asta (care ne ajuta mult in trafic) este tolerata de domnii cu fluierul.

Cata inversunare dom`le :) . Soferii nu sunt obligati sa ne faca loc. Daca se intampla totusi sa o faca, asta e datorita bunului simt al unora care inteleg ca ne-am luat moto pentru a nu sta cu orele in ambuteiaje (cu toate riscurile de rigoare).

A nu se intelege ca sunt un suporter al soferilor. Nu-mi plac masinile si nici un am B-ul. Doar ca nu mi se par in regula atitudinile astea gen: noi suntem usa de biserica, iar ceilalti diavolul intruchipat. Sunt multi soferi dobitoci si inconstienti, care insa nu ii afecteaza numai pe motociclisti, ci si pe ceilalti soferi. Nu au neaparat ceva cu noi, sunt pur si simplu prosti si mitocani din nascare.

 

:)

 

LE - dubluefect, nu stiu marca masinii, dar nu erai tu, pt ca motocicletele tale nu se potrivesc cu cea pe care am vazut-o eu

 

Din cat stiu si eu este interzis strecurarea printre coloane de aceea in petitia pe care o s-o postez astazi am cerut citez din petitie:

 

"Introducerea in codul rutier a acceptarii rularii vehicolelor pe doua roti printre coloanele de vehicole oprite. Rularea se va face cu o viteza redusa si doar prin locurile unde este posibil. In unele tari ca Elvetia aceasta practica este chiar incurajata prin semne de circulatie speciale pentru o fluidizare a traficului."

 

Pe de alta parte am mers in masina unui francez (nu era motociclist) si mi-a spus ca in Franta soferii circula cat mai in dreapta (cand circula pe prima banda) si cat mai in stanga (cand circula pe banda a doua) cu scopul precis de a lasa pe cei cu vehicole pe 2 roti sa poata sa treaca printre ei. In Elvetia, mi-a spus un tip din Gloria B. ca, exista chiar un semn cu 2 masini care incadreaza o motocicleta care chiar obliga in trafic intens ca motocicletele si scuterele sa circule intre benzi.

 

Cu privire la "voi respecta cand voi fi respectat" este aceasi generalizare "toti soferii sunt idioti" cu cea pe care soferi o gandesc la adresa noastra. Ambele gresite. Toleranta si respectul in trafic tine de bunul simt nu de reciprocititatea unanima.

 

O singura data am lovit o oglinda si m-am oprit si dupa 2 minute de injuraturi primite mi-am cerut scuze. Este extraordinar sa vezi schimbarea mimici unui sofer cand el injura si apoi itzi ceri scuze. Am uitat in acest trafic infernal sa ne comportam altfel decat in jungla.

 

Asa cum am inceput sa aud cat mai multe relatari de soferi care'tzi fac loc sa treci asa ar trebui si soferii sa auda si elemente bune despre motociclisti in trafic. Este o teorie in care cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

propunere:

 

p-ta Constitutiei

Izvor

Plevnei - oprire 5-10 min ptr aprindere de lumanari la locul accidentului de ieri

Stirbei Voda

Piata Revolutiei

Magheru

Romana

(continuarea traseului propus de Sensei)

 

Stiu ca e mai lung si ne va lua mult mai mult.....

 

 

SAU

Plecarea de pe Plevnei (macar un grup mai mare de motociclisti)

Izvor

Piata Constitutiei

...

 

LE: e propunerea mea , nu un traseu aprobat, deci urmariti topicul ptr traseul ce va fi urmat si asteptam propuneri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

s-a stabilit traseul mitingului?

 

pe mine ma intereseaza sa fac un fotoreportaj pentru www.fotoblog.ro si pentru www.jurnalulromanesc.ro

 

sunt stabilite repere orare unde vor ajunge / sta mai mult participantii la miting?

 

daca iar va fi ca la vechiul miting in care se va merge cu viteza pe ana ipatescu.. va fi cam greu sa acoperi mitingul pe jos..

 

o zi buna:)

 

gabi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cat stiu si eu este interzis strecurarea printre coloane de aceea in petitia pe care o s-o postez astazi am cerut citez din petitie:

 

"Introducerea in codul rutier a acceptarii rularii vehicolelor pe doua roti printre coloanele de vehicole oprite. Rularea se va face cu o viteza redusa si doar prin locurile unde este posibil. In unele tari ca Elvetia aceasta practica este chiar incurajata prin semne de circulatie speciale pentru o fluidizare a traficului."

 

Confirm asta: Dar numai printre coloanele de vehicole oprite

 

(5) MĂźssen Fahrzeuge vor Kreuzungen, straĂenengen,

schienengleichen Eisenbahnßbergängen und dergleichen angehalten

werden, so dßrfen die Lenker einspuriger, später ankommender

Fahrzeuge nur dann neben oder zwischen den bereits angehaltenen

Fahrzeugen vorfahren, um sich mit ihren Fahrzeugen weiter vorne

aufzustellen, wenn fĂźr das Vorfahren ausreichend Platz vorhanden ist

und die Lenker von Fahrzeugen, die ihre Absicht zum Einbiegen

angezeigt haben, dadurch beim Einbiegen nicht behindert werden.

 

Si sincer am crezut si aici este la fel si am si facut printre coloanele.

 

Deci este legal acuma sau nu ? Vad ca nici voi nu sunteti sigur de tot. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm asta: Dar numai printre coloanele de vehicole oprite

 

(5) MĂźssen Fahrzeuge vor Kreuzungen, straĂenengen,

schienengleichen Eisenbahnßbergängen und dergleichen angehalten

werden, so dßrfen die Lenker einspuriger, später ankommender

Fahrzeuge nur dann neben oder zwischen den bereits angehaltenen

Fahrzeugen vorfahren, um sich mit ihren Fahrzeugen weiter vorne

aufzustellen, wenn fĂźr das Vorfahren ausreichend Platz vorhanden ist

und die Lenker von Fahrzeugen, die ihre Absicht zum Einbiegen

angezeigt haben, dadurch beim Einbiegen nicht behindert werden.

 

Si sincer am crezut si aici este la fel si am si facut printre coloanele.

 

Deci este legal acuma sau nu ? Vad ca nici voi nu sunteti sigur de tot. Multumesc.

 

Este interzis. S-a discutat pe un topic cu multe pagini ... oricum dorim mentionarea expres in codul rutier a dreptului acesta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va rog sa imi permiteti doua sugestii:

 

1. Cred ca elementul central al petitiei ar trebui sa fie o "rugaminte" adresata Politiei Romane si anume sa isi faca datoria, sa previna accidentele prin prezenta activa in trafic 24 din 24 si evident prin aplicarea de sanctiuni conform legilor in vigoare.

 

2. Propun purtarea vestelor reflectorizante de catre toti participantii la miting pentru un impact vizual major.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi interzis sa stai intre masini dar e mai sigur pt noi...si unde e siguranta...ma bag!! Bine ca exista forumuri ca asa inveti cum sa stai sa te faci vazut...

 

--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 10:54 -------------

va rog sa imi permiteti doua sugestii:

 

1. Cred ca elementul central al petitiei ar trebui sa fie o "rugaminte" adresata Politiei Romane si anume sa isi faca datoria, sa previna accidentele prin prezenta activa in trafic 24 din 24 si evident prin aplicarea de sanctiuni conform legilor in vigoare.

 

2. Propun purtarea vestelor reflectorizante de catre toti participantii la miting pentru un impact vizual major.

 

 

Buna ideea...sau orice culoare care-ti taie pofta de viata si arde okii... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt de acord cu dubluefect!!! avem dreptul legal sa avansam prin coloana pana la semafor..dar ei ce crezi ca vor pune masinile alea vreodata cum trebuie..inainte sa opreasca sai treaca prin capatana aia ca poate vine vreun motor,o bicla un scuter..nu ,ei sunt in stare sa le puna in diagonal sa nu mai treaca nimeni,e spatiul lor. . si iti mai deschide si vreo usa sa te nenoroceasca pe acolo..iar de respect,merita vreunul..cand nu poti sa iesi 5 km si ai parte de 3 4 senzatii tari..ba stanga ba dreapta cu tine lipsa prioritati etc stai cu stomacul ghem ca te asteapta nenorocirea in sec urmatoare..dai ma ...?? o sai respect cand o sa ma respecte ei in primul rand,eu sunt pe 2 roti,expus la orice lovitura,vulnerabil ,echilibru si altele care le stiti f bine.Noi suntem si soferi..iar ei cati motoristi??Probabil ca cei care intradevar mai fac loc ,au vreo legatura cu motociclismul,dar cati??...bafta!! am uitat buna treaba placebo!sa vad cum ajung!

 

alooo domnu' tu ceri respect si bun simt dar tu l-ai cam uitat acasa :hurt: tu cand mergi cu masina pun pariu ca esti numa ochi dupa motociclisti si toate opririle tale in coloana sunt special pt motociclisti? sau cand vezi unu' in oglinda ii faci loc? Sincer mi-as dori sa n-ai cum sa-i faci loc si sa vina sa-ti rupa oglinda :D

 

 

 

Iar la ce te intrebi tu ...."Noi suntem si soferi..iar ei cati motoristi??" :rose: :) c si unu de a doua poate sa-ti raspunda ...... hai ca te ajut sa-ti faci temele ...deci cati motoretijdi e masinisti tot atatia masinisti e si motoretijdi :rose: si un nesimtit in trafic e nesimtit pe orice ar conduce + bonusul de siguranta deci motociclistul neam prost cand e la volan e si mai neam prost ca nu-l da nimeni jos :blbl:

 

bine ca va plangeti ca sunt ei badarani si nu stiu decat sa dea cu parul dar daca citesc la accidente toata lumea gandeste la fel deci nu sunteti mai speciali :) speciali ati fi daca ati avea bun simt . :blbl:

 

 

Si reinoiesc invitatia facuta pe alt topic .....VA ASTEPT SA VA PRIND IN TRAFIC CA-MI RUPETI OGLINDA :rose:

 

PS NU suport nesimtitii, orice vehicul ar conduce

 

 

on topic: Si daca traseul e mai lung ce? Pleaca fetitele acasa ca ei nu pot sa mearga decat pe magheru sau consuma prea multa benzina in alte scopuri decat parada si liniutze? Poate e o idee buna cu trecere pe la locul accidentului aprins o lumanare si plecat mai departe ... asta eventual in intervalul orar in care se mai lucreaza acolo pe santier .... eu unul le-as lasa si un banner cu regulile de iesire a camioanelor din santier + bonus regulametul rutier sa-si mai aduca aminte :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AVEM O PROBLEMA !!!

 

Precum am mentionat anterior s-a considerat ca fluturasii din 2004 sunt atat de bine facuti incat nu se merita conceperea unora noi. Singurul lucru ce va fi schimbat este actualizarea accidentelor de pe verso. Incercam sa introducem si accidentul in care shi-au pierdut viata cei doi copii nevinovati. :)

 

DECI AM NEVOIE DE IMAGINILE FORMAT MARE ALE FLUTURASILOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua Bucurestiului - Miting Moto ! Foarte Important !

 

Ziua Bucurestiului 20 Septembrie 2007 este dedicata sigurantei rutiere. Prefectura Capitalei organizeaza la initiativa cluburilor DAC MOTORS si Gloria Brotherhood un mars pentru sensibilizarea participantilor la trafic fata de motociclisti, scuteristi si biciclisti. Prefectul Capitalei Dl. Catalin Deaconescu si Brigada de Politie Rutiera Bucuresti asteapta propuneri pe acest topic pentru patru trasee toate cu plecare din Piata Costitutiei la orele 17:30 pana la Arcul de Triumf.

 

Si noi biciclistii ne pregatim de intalnire http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?t=1964;

Propunerea mea este cine merge in fata plutoanelor sa aiba o lista cu locurile unde prietenii nostrii au murit in accidente si sa facem mici pauze in amintirea lor. Asa cel putin o sa vada cat de multe accidente au fost.

Editat de biciclist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest memoriu a fost conceput de catre DAC MOTORS, Asociatia Motociclistilor din Romania, Urban Riders, Gloria Brotherhood cu sugestii din partea intregii comunitati moto extrase de pe forumuri si discutii:

 

 

MEMORIU

 

 

Către:

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Ministerul Transporturilor

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

Prefectura Capitalei

 

 

Astăzi 20 Septembrie 2007, cu ocazia Zilei Bucureştiului dedicată siguranţei rutiere şi cu ocazia marşului pentru sensibilizarea participanţilor la trafic faţă de motociclişti, eveniment organizat de Prefectura Capitalei cu susţinerea Brigăzii de Poliţie Rutieră Bucureşt, noi, Comunitatea Motociclistică dorim să vă aducem la cunoştinţă următorea petiţie.

 

În susţinerea programului Poliţiei Rutiere „Stop accidentelor, viaţa are prioritate!”, Comunitatea Motociclistică, la iniţiativa clubului Dac Motors, cu sprijinul Asociaţiei Motocicliştilor din România şi al reprezentantilor Urban Riders si Gloria Brothehood, doreşte prin acest document să exprime coerent măsurile pe care le consideră necesare reducerii numărului de accidente în care sunt implicate vehicule pe două roţi.

Astfel, Comunitatea Motociclistică face apel la instituţiile statului, respectiv Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru modificarea Codului Rutier, introducerea unor noi semne de circulatie şi a unor cursuri de educaţie rutieră în licee.

 

Programul de siguranţă rutieră propus vizează mai multe măsuri ce se impun a fi luate de către:

 

A. Ministerul de Interne:

 

I. Limita puterii de 25 KW a motocicletelor conduse de începători

Pentru reducerea numărului de accidente trebuie introduse sancţiuni pentru cei care nu respectă limitarea de putere la 25kW în primii doi ani de la obţinerea permisului, cât şi înăsprirea controalelor poliţiei rutiere în vederea aplicării legilor existente. Deşi dispoziţia legală potrivit căreia începătorii sunt obligaţi să nu depăşească 25 kW există, lipsa sancţiunilor o face inaplicabilă. Astfel, se impune introducerea unei sancţiuni în Codul Rutier.

 

II. Intransigenţa agenţilor de circulaţie

Trebuie să crească intransigenţa agenţilor de circulaţie cu privire la abateri de la prevederile Codului Rutier, elementele esenţiale în producerea de accidente:

a) mersul fără cască de protecţie,

conducerea scuterelor şi mopedelor cu capacitate mai mică de 50 cmc fără absolvirea cursului de legislaţie,

c) verificări ale corelării dintre vechimea permisului şi numărul de kW al vehiculului.

 

Dorim o implicare mult mai activa a Politiei Rutiere prin prezenta agentilor de circulatie in intersectiile si arterele aglomerate. Prezenta acestora ar avea in primul rand un rol de prevenire cat si de sanctionare a participantilor la trafic care prin incalcalcarea celor mai elementare reguli de circulatie pun in pericol viata celorlalti participanti la trafic (treceri pe culoarea rosie a semaforului, intoarcerea pe loc nepermis, etc) Trebuie mentionat ca un accident survenit printr-o astfel de incalcare a codului rutier in care este implicat si un vehicol pe doua roti duce de cele mai multe ori la vatamarea grava si chiar decesul conducatorului acelui vehicol.

 

III. Şcolile de şoferi

Intrucât majoritatea motocicliştilor învaţă prin intermediul unor canale neoficiale de informare (forumuri, internet sau reviste de specialitate) elemente de bază necesare conducerii motocicletelor, cunoştiinţele acumulate în orele de la Şcoala de şoferi fiind strict legate de codul rutier, considerăm următoarele:

 

a) Viitori posesori de permis trebuie informaţi mai bine teoretic în cadrul Şcolilor de şoferi despre riscurile la care se supun şi modalităţile prin care accidentele şi consecinţele tragice ale acestora pot fi evitate (purtarea căştii şi alegerea echipamentului de protecţie adecvat). Predarea unor noţiuni generale legate de mersul pe motocicletă, care sunt adeseori trecute cu vederea, cum ar fi mersul în grup, realizarea depăşirilor, aprecierea distanţei de frânare, trecerea peste liniile de tramvai şi de tren, mersul pe carosabil ud, etc. trebuie introdusă ca obligatorie.

În cadrul şcolilor de şoferi trebuie îmbunătăţită drastic predarea noţiunilor practice de conducere a motocicletei. Astfel, în concret, la momentul de faţă, absolventul unei şcoli de şoferi nu posedă decât noţiuni minime legate de ceea ce înseamnă mersul pe motocicletă. Chestiuni importante cum ar fi frânarea sau abordarea virajelor nu sunt predate decât la nivelul minim la care se desfăşoară examinarea în timpul examenului de obţinere a permisului de conducere, respectiv simplista probă a poligonului (treapta I a cutiei de viteze, viteza maxima de deplasare 15km/h). Se impune dezvoltarea predării cunoştinţelor practice legate de conducerea unui autovehicul pe 2 roţi.

c) Pentru o mai bună cunoaştere a partenerilor de trafic se impune ca viitorii posesori de permise cu alte categorii să cunoască, prin intermediul orelor de curs ale Şcolilor de şoferi, care sunt aspectele speciale ale dinamicii unei motociclete (distanţe de frânare, abordarea virajelor, etc.). Cursanţii trebuie conştientizaţi în legătură cu existenţa motocicliştilor în trafic şi posibilitatea producerii de accidente fatale ca urmare a unor încălcari în aparenţă insignifiante ale regulilor de circulaţie.

d) Se impune ca necesară reintroducerea examinării pe traseu a candidaţilor pentru categoria de permis „A”, fără de care nu există nici o dovadă a aprofundării cunoştiiţelor legate de mersul în trafic pe un astfel de vehicul.

 

IV. Modificări legislative

Pentru a rezolva o parte dintre problemele actuale (când numărul posesorilor de motociclete a crescut enorm faţă de anii anteriori, şi tinde să crească în continuare, tendinţă regăsită şi în înmulţirea numărului de accidente în care sunt implicaţi motociclişti), este nevoie de modificări ale legislatiei în vigoare. Concursul Ministerului de Interne se impune ca obligatoriu în vederea îmbunătăţirii legislaţiei, prevederile în vigoare dovedindu-se a fi insuficiente.

 

Întrucât vehiculele pe două roţi reprezintă un avantaj în aglomerările urbane, fluidizând traficul, sunt mai puţin poluante şi ocupă mai puţin loc pentru parcare, dorim luarea în considerare a următoarelor facilităţi legislative, care vor ajuta totodata si la descongestionare traficului.

a) Responsabilitatea morală a unui accident este încă un aspect trecut cu vederea de legislaţia autohtonă. Pentru a provoca un accident de scuter sau motocicletă nu este necesar impactul. Este suficientă o manevră de intimidare a motociclistului pentru ca acesta să cadă şi să se accidenteze. Legea nu prevede asemenea situaţii. Maşinile care întorc în locuri nepermise sau fără să se asigure au cauzat nenumărate accidente, cele mai multe mortale, iar situaţia ar trebui reglementată şi şoferul responsabilizat prin introducerea în codul rutier a termenului „autorul moral al accidentului” – element existent în ţările Uniunii Europene.

Introducerea în codul rutier a unei măsuri prin care să se accepte legal rularea motocicletelor şi a scuterelor printre coloanele de vehicule oprite la semafor. Rularea se va face cu o viteză foarte redusă şi doar prin locurile unde este posibil. Această practică este încurajată în ţările europene cu scopul de a decongestiona traficul, adeseori folosindu-se chiar semne de circulaţie speciale dedicate în acest sens.

c) Recomandarea pentru societăţile comerciale care comercializează scutere, mopede şi motociclete să afişeze într-un loc cât mai vizibil materiale educative ce atenţionează asupra necesităţii portului echipamentului de protecţie. Aceasta ar reprezenta o mai bună conştientizare a viitorilor posesori asupra pericolului cu care se vor confrunta.

d) Prevederea de sancţiuni pentru persoanele fizice şi juridice care înstrainează posesorilor de permis de conducere cu o vechime mai mică de 2 ani motociclete cu o putere de peste 25kw, cu exceptarea de la sancţionare a înstrainătorilor de vehicule care participa la competiţii sportive.

 

V. Campanii anti-accidente

De asemenea, în vederea conştientizării participanţilor la trafic cu privire la existenţa vehiculelor pe două roţi este nevoie de o campanie televizată legată de siguranţa rutieră. Precedentele precum „Viaţa are prioritate” şi „Centura de siguranţă” şi-au demonstrat deja eficienţa în reducerea numărului de accidente.

Clipul care a promovat obligativitatea centurii de siguranţă este destul de dur, dar mai mult decât expresiv (copilul care sare prin parbriz). În acest sens poate fi creionată o campanie similară care să atenţioneze asupra existenţei motocicliştilor ca parteneri vulnerabili în trafic, în ţările U.E. existând astfel de clipuri, extrem de dure, cu accidente de motocicletă. Este o soluţie care a avut impact asupra şoferilor, făcându-i mai alerţi în trafic.

O campanie de sensibilizare trebuie susţinută şi prin măsuri legislative, agresivitatea în trafic a maşinilor la adresa motocicletelor şi a scuterelor necesitând sancţionare.

 

 

 

 

B. Ministerul Transporturilor, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative si Prefectura Capitalei

Ministerul Transporturilor, împreună cu Consiliile Locale şi Poliţia Rutieră, trebuie să ofere o corectă aplicare a reglementărilor în domeniul pe care îl coordonează.

 

Vopseaua cu care se marchează foarte multe artere ridică serioase probleme de aderenţă pentru vehiculele pe două roţi. Foarte multe dintre accidente în care sunt implicate motociclete, unele fatale, sunt cauzate de pierderea aderenţei din cauza vopselei cu care sunt marcate drumurile.

 

Este nevoie de adăugarea unor noi semne de circulaţie (Atenţie la motociclete!) pentru şoselele sau arterele frecventate des de acestea (Exemplu: Ploieşti-Cheia în weekend-uri).

 

Citat din Regulamentul din 04/09/2006 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 876 din 26/10/2006), cap. IV, art. 75, alin. 2 si 3 :

(2)Marcajele se aplică pe suprafaţa părţii carosabile a drumurilor modernizate, pe borduri, pe lucrări de artă, pe accesorii ale drumurilor, precum şi pe alte elemente şi construcţii din zona drumurilor. Marcajele aplicate pe drumurile publice trebuie să fie reflectorizante sau însoţite de dispozitive reflectorizante care trebuie să-şi păstreze proprietăţile de reflexie şi pe timp de ploaie sau ceaţă.

(3)Marcajele nu trebuie să incomodeze în nici un fel desfăşurarea circulaţiei, iar suprafaţa acestora nu trebuie să fie lunecoasă. Marcajele pe partea carosabilă se execută cu microbile de sticlă şi pot fi însoţite de butoni cu elemente retroreflectorizante.

 

Întrucât în situaţii de carosabil alunecos, şi nu numai, gurile de canalizare prezintă un grad de periculozitate crescut pentru motociclişti, se impune delimitarea acestora prin vopsea reflectorizantă pentru a putea fi observate şi evitate la timp. Deasemenea, se impune şi semnalizarea pericolelor temporare din trafic: canale deschise, lucrări în trafic, pete de ulei neacoperite, etc.

 

Noile semnale de atenţionare a îngustării drumului poziţionate la marginea refugiilor (staţii de tramvai) trebuie corespunzător marcate, folosindu-se material reflectorizant.

 

Sanctionarea drastica a vehicolelor de mare tonaj care pierd pe traseu materiale ce pot cauza accidente (nisip, pietris, beton, etc). Totodata introducerea in cadrul legislativ a obligatiei asigurarii acestor materiale in timpul transportului.

 

Interzicerea udarii carosabilului in intersectii in principal cele cu linii de tramvai intrucat acestea cresc gradul de risc al derapajelor conducatorilor de motociclete, scutere si mopede.

 

 

 

C. Ministerul Educaţiei şi Cercetării

 

 

Susţinem introducerea ca materie obligatorie în licee a cursurilor de legislaţie rutieră. Acest aspect vizează educarea eficientă pe viitor atât a şoferilor de automobile, cât şi cea a motocicliştilor. De asemenea, ţinând cont că scuterele sub 50 cmc şi mopedele se pot conduce fără permis, numărul acestora triplându-se în ultimul an, o asemenea măsură este necesară.

 

Considerăm educarea viitorilor şoferi în spiritul respectului în trafic drept cea mai importantă dintre măsurile ce pot fi luate pe termen lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si noi biciclisti ne pregatim de intalnire http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?t=1964;

Propunerea mea este cine merge in fata plutoanelor sa aiba o lista cu locurile unde prietenii nostrii au murit in accidente si sa facem mici pauze in amintirea lor. Asa cel putin o sa vada cat de multe accidente au fost.

 

:) nici chiar asa ca nu vreau sa particip la un miting care incepe azi si se termina poimaine ..... + ca ar trebui puse si benzinarii in traseu in acest caz .....

 

sau vorbeai de biciclisti? voi n-aveti nevoie de benzina .....

 

 

LE

 

@Placebo: sustin cei 25 de kw dar sa nu fim ingusti totusi cerem ceva mai putin decat ne permite legislatia actuala? Nu se poate si oricum in perioada de tranzitie intre cele doua legi se aplica legea favorabila :hurt: deci s-au scos cei cu peste 25 kw......

Problema e ca exista in lege scris faptul ca poti conduce peste 25 kw daca ai nu-sh ce cursuri ..... dar nu exista norme de aplicare a acestei prevederi poate mai degraba pe asta ar trebuii tras .... o responsabilizare colectiva .... si a scolilor, si a statului si a motociclistului .... adica vreau sa am 40kw ok ma duc la scoala si spun nene am carnet dar am racheta acasa .... faci un curs ai patalama si te-ai scos conduci racheta .... nu anunti si conduci racheta, n-ai hatia .... amenda ..... poate asa ar fi mult mai bine decat strict 25 .... dar cursurile sa fie cursuri nu cum e coala de soferi ..... o laba trista in 3 acte .... adica sa te pregateasca sa stapanesti cei 40kw de sub c.u.r.

 

Iar la chestia cu legea care sa-ti mai taie ceva ..... nu sunt de acord dintr-un singur principiu pt care lupt mereu .... am castigat ceva ramane bun castigat ..... doar sa-mi dai in plus altfel nu se accepta si acel ceva in plus ar fi scoli adevarate de moto si instructori trasi la raspundere daca nu-si fac meseria si cursuri speciale pentru rachete .... sa te invete cum sa eviti ceva ce apare brusc etc. .... si da ..... doresc sanctionarea instructorilor auto si moto care nu-si fac treaba, incurajeaza la spaga si dau sfaturi motociclistilor incepatori " un r1 e perfect!" dar ei nu te-au invatat sa o scoti din viteza 1 ..... dar e perfect r1 :) :D

Editat de Kumuya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si noi biciclisti ne pregatim de intalnire http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?t=1964;

Propunerea mea este cine merge in fata plutoanelor sa aiba o lista cu locurile unde prietenii nostrii au murit in accidente si sa facem mici pauze in amintirea lor. Asa cel putin o sa vada cat de multe accidente au fost.

 

Va fi imposibila oprirea. Si asa vom bloca treficul si ii vom irita pe multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) nici chiar asa ca nu vreau sa particip la un miting care incepe azi si se termina poimaine ..... + ca ar trebui puse si benzinarii in traseu in acest caz .....

 

sau vorbeai de biciclisti? voi n-aveti nevoie de benzina .....

LE

 

@Placebo: sustin cei 25 de kw dar sa nu fim ingusti totusi cerem ceva mai putin decat ne permite legislatia actuala? Nu se poate si oricum in perioada de tranzitie intre cele doua legi se aplica legea favorabila :hurt: deci s-au scos cei cu peste 25 kw......

Problema e ca exista in lege scris faptul ca poti conduce peste 25 kw daca ai nu-sh ce cursuri ..... dar nu exista norme de aplicare a acestei prevederi poate mai degraba pe asta ar trebuii tras .... o responsabilizare colectiva .... si a scolilor, si a statului si a motociclistului .... adica vreau sa am 40kw ok ma duc la scoala si spun nene am carnet dar am racheta acasa .... faci un curs ai patalama si te-ai scos conduci racheta .... nu anunti si conduci racheta, n-ai hatia .... amenda ..... poate asa ar fi mult mai bine decat strict 25 .... dar cursurile sa fie cursuri nu cum e coala de soferi ..... o laba trista in 3 acte .... adica sa te pregateasca sa stapanesti cei 40kw de sub c.u.r.

 

Iar la chestia cu legea care sa-ti mai taie ceva ..... nu sunt de acord dintr-un singur principiu pt care lupt mereu .... am castigat ceva ramane bun castigat ..... doar sa-mi dai in plus altfel nu se accepta si acel ceva in plus ar fi scoli adevarate de moto si instructori trasi la raspundere daca nu-si fac meseria si cursuri speciale pentru rachete .... sa te invete cum sa eviti ceva ce apare brusc etc. .... si da ..... doresc sanctionarea instructorilor auto si moto care nu-si fac treaba, incurajeaza la spaga si dau sfaturi motociclistilor incepatori " un r1 e perfect!" dar ei nu te-au invatat sa o scoti din viteza 1 ..... dar e perfect r1 :) :D

 

 

Nu stiam ca s-a scos partea cu 25 KW ... mi se pare o prostie, era o chestie foarte buna.

 

Daca s-a scos o sa o scoatem si noi daca in schimb a ramas vreau un text coerent si scurt cu privire la modul de aplicare a cursurilor.

 

Lupta castigata pentru conducerea rachetelor o pierd din ce in ce mai multi incepatori care umplu topicurile de accidente. Pentru mine este o lupta pierduta.

 

Cu privire la spaga nu cred ca pot introduce asta in memoriu oricat mi-ash dorisi eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca s-a scos partea cu 25 KW ... mi se pare o prostie, era o chestie foarte buna.

 

Daca s-a scos o sa o scoatem si noi daca in schimb a ramas vreau un text coerent si scurt cu privire la modul de aplicare a cursurilor.

 

Lupta castigata pentru conducerea rachetelor o pierd din ce in ce mai multi incepatori care umplu topicurile de accidente. Pentru mine este o lupta pierduta.

 

Cu privire la spaga nu cred ca pot introduce asta in memoriu oricat mi-ash dorisi eu.

 

 

regula cu 25 de Kw nu s-a scos!

 

Art. 38. - (1) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.

 

Si aceasta este sursa...

 

http://www.20auto.ro/legislatie.php?categorie=B3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alooo domnu' tu ceri respect si bun simt dar tu l-ai cam uitat acasa :rose: tu cand mergi cu masina pun pariu ca esti numa ochi dupa motociclisti si toate opririle tale in coloana sunt special pt motociclisti? sau cand vezi unu' in oglinda ii faci loc? Sincer mi-as dori sa n-ai cum sa-i faci loc si sa vina sa-ti rupa oglinda :D

Iar la ce te intrebi tu ...."Noi suntem si soferi..iar ei cati motoristi??" :rose: :) c si unu de a doua poate sa-ti raspunda ...... hai ca te ajut sa-ti faci temele ...deci cati motoretijdi e masinisti tot atatia masinisti e si motoretijdi :rose: si un nesimtit in trafic e nesimtit pe orice ar conduce + bonusul de siguranta deci motociclistul neam prost cand e la volan e si mai neam prost ca nu-l da nimeni jos :lol:

 

bine ca va plangeti ca sunt ei badarani si nu stiu decat sa dea cu parul dar daca citesc la accidente toata lumea gandeste la fel deci nu sunteti mai speciali :) speciali ati fi daca ati avea bun simt . :blbl:

Si reinoiesc invitatia facuta pe alt topic .....VA ASTEPT SA VA PRIND IN TRAFIC CA-MI RUPETI OGLINDA :blbl:

 

PS NU suport nesimtitii, orice vehicul ar conduce

on topic: Si daca traseul e mai lung ce? Pleaca fetitele acasa ca ei nu pot sa mearga decat pe magheru sau consuma prea multa benzina in alte scopuri decat parada si liniutze? Poate e o idee buna cu trecere pe la locul accidentului aprins o lumanare si plecat mai departe ... asta eventual in intervalul orar in care se mai lucreaza acolo pe santier .... eu unul le-as lasa si un banner cu regulile de iesire a camioanelor din santier + bonus regulametul rutier sa-si mai aduca aminte :(

Frate, eu cred ca tu inca esti la faza de placa cu rulmenti,trotineta si masinute pe care o ai in profil si -n dotare.Eu mam referit ca este corect sa te duci pana la semafor intre bordura si masini cand coloana auto este oprita la semafor si vin si cu dovezi, sau tu dc sunt 34 masini la semafor stai al35-lea??I -mi vorbesti mie de respect??eu nu am jignit pe nimeni fata de tine unde scrii peun topic reproduc:unde pui ca cel mai prost si mitocan taran e taranul de bucale''' si mai esti si rasist pe deasupra folosind termeni ca;; cioare pe supersport;; si-mi vb mie de respect!! iar la temele mele nefacute ,sa vezi cei in capul tau cand spui cati masinisti atati motoristi..pai ce toti care au masina merg si pe motor..pai motoru-i alta treaba frate si daca nu ai sesizat chiar suntem mai speciali,si stii de ce?? ptr ca este o pasiune taticu! Mai citesc pe aici ca mai esti si-n potriva scuteristilor sa vina la mitingu asta...pai ei asa cum sunt cu pacatele lor sunt viitorii motociclisti ..dar de unde sa stii tu ..ma faci pe mine nesimtit prost si mitocan .ce am scris eu si ce ai inteles tu...si nu mai pandii atat oglinda aia... fii atent la parbrize!! :hurt: foarte bun memoriul!! Editat de fabio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca s-a scos partea cu 25 KW ... mi se pare o prostie, era o chestie foarte buna.

 

Daca s-a scos o sa o scoatem si noi daca in schimb a ramas vreau un text coerent si scurt cu privire la modul de aplicare a cursurilor.

 

Lupta castigata pentru conducerea rachetelor o pierd din ce in ce mai multi incepatori care umplu topicurile de accidente. Pentru mine este o lupta pierduta.

 

Cu privire la spaga nu cred ca pot introduce asta in memoriu oricat mi-ash dorisi eu.

 

 

deci : Regulament de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

 

Art. 55. - (1) Persoana care solicita examinarea in vederea obtinerii permisului de conducere trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa aiba varsta de cel putin 16 ani impliniti, pentru subcategoriile A1 si B1;

:) sa aiba varsta de cel putin 18 ani impliniti, pentru categoriile A, B, BE, Tr, C si CE, precum si pentru subcategoriile C1 si C1E;

[...]

(2) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.

 

 

Si articolul este in continuare in vigoare ..... dar unde e prevazut ce ar trebuii sa aiba testul ce inseamna ..... au uitat sa mai faca ..... deci poate pe asta merita pistonat .... adica frate avem legi dar nu si norme de aplicare .... unde-s normele de aplicare pt aceasta prevedere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...