ketemeu Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 Viteza, conditii de exploatare grele(enduro), greutate mica, echilibrare foarte buna = LANTZ Vesnicie, intretinere zero, greutatea nu intereseaza = CARDAN Custom, nu ai alta solutie etc etc = CUREA Exemplu Enduro cu ditamai cardanul sau curea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 lantz pentru ca arata mult mai bine decat celelalte variante!! motocicleta cu cardan parca e o basculanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 atentie,nu suntem la "discutii generale despre motociclism" sau alta sectiune....aici e vorba de choppere/cruisere/custom..... so,alte tipuri de moto sunt irelevante.... B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 (editat) N-am eu nici o treba cu chopperul, nici domnisoara nu sunt ca de-o viata sunt "greasy monkey", dar prea tre' bibilit lantul toata ziua, si nu mi-e scarba de uns cat de curatat! Si am incercat toate natiile de spray: dry, profi, cu teflon, cu jojoba, cu aloe si tot dupa 100 km in Bucuresti (sau altundeva in Ro) arata ca tras prin tzarana ! Pleci si tu ca omu' la drum, iei si spray-ul dupa tine, mergi ce mergi, o priponesti cumva (n-am cric central, da' stiu un Shadow - pe lantz - care are dar cati am incercat pana acum nu am putut-o urca pe el!) si treci la mazgalit... Bleah, eu unul m-am saturat de "binefacerile" lantzului, cardan rulz ! Si m-as cam mira sa fie frecare mai mare la dantura grupului decat la j'de zale si pe j'de dinti ! E drept ca e mai simplu de pus un lantz decat cardanul si de frezat 1 pinion-2 decat de facut dantura hypoida, probabil (si) de aia sunt unele bicle asa scumpe (BMW)! Editat Martie 1, 2006 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu. Modificarea se refera la raportul de transmisie nu distanta de la cutia de viteze la roata spate. Pentru lant gasesti pinion si foaie diferite ca sa obtii alt raport (sa demareze mai repede sau sa aiba viteza de varf mai ridicata) pe cand la cardan trebuie sa gasesti pinioanele sau sa le fabrici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kata Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu. nu stiu daca ai avut ocazia sa te uitzi sub o masina sport cu transmisie pe spate si sa vezi cit e de scurt cardanul (corvette) motivul este transmisia de putere; cai si kilojouli is invers proportzionali cu lungimea cardanului si nr de cruci, sa nu crezi ca ii mai usor sa pui o cruce centrata pe un cardan decat sa ai o ''pana'' pe transmisie (H-D) pt centra lantzul sau cureaua. Parerea mea (si nu ma luatzi iar ca nu ii binevanita aici) este ca pt un chopper lantz sau curea, iar pt cruiser cardan sau curea ,sau daca vretzi sa fitzi ''putori'' si sa nu va spalatzi motocicleta este un nenea Mike Pugliese din NY care face motociclete cu transmisie printr-un tambur de cauciuc actizonat de transimisie care se preseaza pe roata, eliminand astfel lantzul, cardanul sau cureaua (se numeste ''friction drive'') ia niste linkuri: http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/Mus...ycles/Roper.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 am vazut pe discovery chestia cu "friction drive",ma intreb ce se-ntampla cand se umple de noroi zona de contact... oricum,lantul e sfant....e o placere pt mine sa-l curat si sa-l ung..... avand in vedere ca nu am enduro,dupa ce l-am curatat odata cu spray detergent,cand am plecat la drum lung, l-am dat cu spray la fiecare 500km,atat.... B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 curea frumos,scump da frumos,da, curea,lant,cardan(Grupul choperristilor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 In mod clar,daca vrei sa nu scoti bani din buzunar,cardanul e sfant in orice situatie,dupa aia lantzul si ultima e cureaua. Dar atunci intri in zona motocicletelor utilitare care le folosesti zi de zi si incerci sa reduci costurile la minimum.Daca iti iei motor chopper/cruiser pt. sufletul tau si vrei sa fie "altceva" atunci eu zic ca cureaua e campioana dupa aia lantzul si cardanul nici nu intra in discutie. Cureaua are un mare dezavantaj ca nu da "semne" de uzura ci se rupe pur si simplu si te lasa in mijlocul drumului la capatu' lumii si e f. scumpa in comparatie cu un kit de lantz (perioada medie de viatza e aprox egala la cele doua). Deci dupa 20.000 km la bord daca pleci la drum lung ia o curea de schimb cu tine ca nu se stie nici o data... Eu ma gandesc cu groaza ca daca voi ajunge la 20.000 km va trebui sa scot cca. 450 euro din buzunar pt. o curea dar nu as schimba-o pe lantz sau pe cardan pentru nimica in lume.... Imi cer scuze daca i-am ofensat pe iubitorii de cardan dar asta e parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 In mod clar,daca vrei sa nu scoti bani din buzunar,cardanul e sfant in orice situatie,dupa aia lantzul si ultima e cureaua. Dar atunci intri in zona motocicletelor utilitare care le folosesti zi de zi si incerci sa reduci costurile la minimum.Daca iti iei motor chopper/cruiser pt. sufletul tau si vrei sa fie "altceva" atunci eu zic ca cureaua e campioana dupa aia lantzul si cardanul nici nu intra in discutie. Cureaua are un mare dezavantaj ca nu da "semne" de uzura ci se rupe pur si simplu si te lasa in mijlocul drumului la capatu' lumii si e f. scumpa in comparatie cu un kit de lantz (perioada medie de viatza e aprox egala la cele doua). Deci dupa 20.000 km la bord daca pleci la drum lung ia o curea de schimb cu tine ca nu se stie nici o data... Eu ma gandesc cu groaza ca daca voi ajunge la 20.000 km va trebui sa scot cca. 450 euro din buzunar pt. o curea dar nu as schimba-o pe lantz sau pe cardan pentru nimica in lume.... Imi cer scuze daca i-am ofensat pe iubitorii de cardan dar asta e parerea mea... Cureaua da semne de uzura. Ceea ce trebuie este atentie. Te uiti la suprafata si daca vezi crapaturi mici in suprafata nedanturata a curelei atunci trebuie sa incepi sa te gandesti la o curea de schimb pe care s-o ai cu tine la drum. Cureaua e scumpa dar dureaza mai mult decat lantul. Stiu asata pentru ca am avut Savage si fiul mea a avut Honda VLX amandoua comparabile ca putere si geutate. Amandoi nu tragem prea tare de motoare. Fiul mea e la al doilea lant ( primul schimbat la 22000 km), eu am vandut Savage-ul la 35000 km cu cureaua originala, care nu avea nici o crapatura. Ce trebuie sa ia grija la curea este sa ai aliniere buna a rotii din spate ca sa nu distrugi marginile curelei si sa nu intinzi cureaua prea tare. Pentru Vulcan 2000 se poate, probabil, gasi o curea echivalenta (vezi cine face cureaua si cauta in catalogul lor pentru o curea asemanatoare, facuta din aceleasi materiale, dar care nu este specifica pentru Vulcan) cu lungime (nr de dinti) foarte apropiat si acelasi pas la dinti. O astefel de curea este disponibila pentru Savage si costa numai 1/3 din pretul curelei specifice. Are doi dinti mai mult, deci e mai lunga un pic, dar se poate instala. Un site bun pentru motociclete Kawasaki deci si pentru VN2000 gasesti aici: http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/index.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Martie 3, 2006 Share Postat Martie 3, 2006 da ma,bine,am inteles,luati-va cu cardan.....si din economiile pe care le faceti ,o papusa umflabila.....hehehehehe B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dkid Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 salutare lume daca se poate sa imi explice si mie cineva care sant avantajele si dezavantajele lant/cardan multam anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bikeru56 Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 (editat) salutare lume daca se poate sa imi explice si mie cineva care sant avantajele si dezavantajele lant/cardan multam anticipat cardan=schimbat ulei o data la 50 000km intretinere minima lant=lubrifiat la fiecare 5-700 km depinde de conditii,intins(reglat)durata de viata destul de redusa daca mai stie cineva ceva...fell free to ad da mi se pare suficient si apropo inainte de a deschide noi topicuri bate forumul in lung si-n lat si sigur ai sa gasesti informatii mai mult decat suficiente numa bine Editat Mai 25, 2008 de bikeru56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jethro tull Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 salut...pai,cardanul e indestructibil,daca il intretii corect,si ma refer aici la schimbul de ulei si eventual eliminarea pierderilor ...cardanul nu e zgomotos... ...lantul e un pic mai pretentios,pinioanele se uzeaza in timp...nu mai zic de ruperea lantului in timpul mersului,si cat de bun ar fi,tot face galagie in mers.... ...parerea mea:cardan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Blade_ Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasa lantul are un randament mai mare si este mai elastic. mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black_fender Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasalantul are un randament mai mare si este mai elastic. mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare ...inetresant la chestia cu randamentul nu m-am gandit pana cum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 cardanul NU necesita intretinere minutioasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmache Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 am gasit chestia asta intr-un review pentru un intruder: "For those unfamiliar with a drive shaft bike, a minor warning; torque turns. You will need to adapt to the fact that going into a tight turn will be different left and right if you hit the throttle. This is common knowledge to BMW riders and easy to adapt to but requires that you pay attention when first making the transition. Basically in the turn when you accelerate there is a torque effect that lifts you out of right turn and lowers you into a left turn. " http://www.epinions.com/review/2000_Suzuki...nt_148292013700 Chiar e asa? Isi schimba inclinarea simtitor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Blade_ Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 cardanul NU necesita intretinere minutioasa scuze. am uitat sa pun un NU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasalantul are un randament mai mare si este mai elastic. mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare Este exact invers. Cardanul transmite puterea cel mai bine; cureaua, fiind elastica, are cele mai mari pierderi (randament mai mic). Lantul e pe la mijloc, dar e cel mai pretentios la intretinere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 tmache, efectul giroscopic si momentul de rotatie este prezent desigur la motocicletele cu cardan, dar cardanul nu se face simtit fiindca e o masa mica in miscare. In schimb la BMW, Nipru, Ural, Moto- Guzzi se face simtit si e dat de arborele cotit si volanta mare. Si nu este vorba de ceva deranjant. Prima data te poate surprinde un pic apoi e reflex. La japoneze, in afara Hondei CX500 nu ai parte de arbore orientat in lungul motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Blade_ Postat Mai 25, 2008 Share Postat Mai 25, 2008 Este exact invers. Cardanul transmite puterea cel mai bine; cureaua, fiind elastica, are cele mai mari pierderi (randament mai mic). Lantul e pe la mijloc, dar e cel mai pretentios la intretinere. Mai informeaza-te un pic te rog sa vezi ca am dreptate. Eu ma refer la randamentul mecanic al transmisiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ford focus Postat Mai 26, 2008 Share Postat Mai 26, 2008 Eu am un VX800, Suzuki, e pe cardan, de doi ani de cand o am nu stiu cei aia gresare, curatzare sau mai stiu eu ce ca in cazul lantzului sau a curelei ( nu ca as fi fan al moto cu cardan ) am vazut motoare cu cardan neumblat la el din `49, bineanteles schibat ulei si garnituri ( simeringuri unde e cazul ) cred ca un cardan se distruge repede doar prin proasta intretinere ( vazut sa nu curga si sa fie la nivel si schimbul de ulei la timp ) o ierarhie a fiabilitati din cate stiu eu ar fi cam asa; 1. cardan, 2. cureaua, 3. lantul, acum in cazul performantelor se schimba situtia, 1. lant, 2. curea si 3. cardan, daca greshesc cumva va rog sa ma atentionati, iar pt tine e interesant ce te intereseaza mai mult, performantza sau lipsa grijilor, bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmache Postat Mai 26, 2008 Share Postat Mai 26, 2008 tmache, efectul giroscopic si momentul de rotatie este prezent desigur la motocicletele cu cardan, dar cardanul nu se face simtit fiindca e o masa mica in miscare.In schimb la BMW, Nipru, Ural, Moto- Guzzi se face simtit si e dat de arborele cotit si volanta mare. Si nu este vorba de ceva deranjant. Prima data te poate surprinde un pic apoi e reflex. La japoneze, in afara Hondei CX500 nu ai parte de arbore orientat in lungul motocicletei. ahhh mersi. Nu stiam cat de rau o sa se simta si cum sunt si incepator... Dar m-ai linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.