Sari la conținut

Cardan sau lantz?


boieru'
 Share

Postări Recomandate

Sunt tare curios sa aflu ce parere aveti despre cele doua tipuri de transmisie. Am uitat sa trec si transmisia prin curea. Vreau sa imi iau un motor, si vreau sfaturi cu argumente pro si contra lantz, cardan, curea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cardan, bineintzeles.

 

La curea nu ma bag dar cardan vs. lantz ... nu exista comparatzie.

In primul rand intretzinerea este mult mai ushoara ... nu trebuie decat schimbat uleiul de transmisie din cvand in cand.

In al doilea rand te tzine o viatza ... nu schimbi lantzul shi foile ca pe ciorapi.

In al treilea rand cuplu ... :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci daca o luam dupa rezistenta da cardanul este cel mai ok.....

dar cind INTRAM IN DISCUTII despre CHOPPERE pt mine CUREAUA este pe locul UNU si LANTUL pe DOI........oricum CHOPPERUL este chopper cind este pe curea sau lant ma refer estetic si in momentul modificarii este cel mai practic frumos estetic....curea sau lant

PAREA MEA :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamnelor şi domnilor, în ordineeeaaaaaaaa premieriiiiiiiiiii:

Locul 3 : lanţ

Locul 2: curea

Locul 1 cu coroniţă şi felicitări:nemuritorul cardan :P

Numai bine!

hai sa fim seriosi dacami fac un chopper cu motor in V harley, o sai pun cardan???sau daca este cu cardan ce bataie de cap tre sami fac ca sai pot pune un cauciuc de 250 pe spate ???? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar să dau 200 de euro la 2 ani(asta în cazul în care nu forjez motoreta crezi că îmi convine)?

soluţia de cardan este pt. piaţa românească la momentul actual cea mai viabilă, având cele mai mici costuri de întreţinere...

nu mulţi dintre români îşi permit să-şi cumpere un H-D,dar să-l mai şi modifice...

bineînţeles, modul cum am "premiat" eu este părerea mea, Moşule...Crăciune :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta in cazul in care tii neaparat sa-i pui cauciuc superlat, dar daca il cumperi si vrei sa mergi cu el fara stress eu cred ca nu are egal cardanul.

Oricum ca intretinere si costuri ordinea e:

3. lant

2. curea

1. cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar să dau 200 de euro la 2 ani(asta în cazul în care nu forjez motoreta crezi că îmi convine)?

soluţia de cardan este pt. piaţa românească la momentul actual cea mai viabilă, având cele mai mici costuri de întreţinere...

nu mulţi dintre români îşi permit să-şi cumpere un H-D,dar să-l mai şi modifice...

bineînţeles, modul cum am "premiat" eu este părerea mea,  Moşule...Crăciune :nono:

ai dreptate la asta...fiecare cu parerea lui......eu sunt mai radical....daca as fii in tara acum si as avea nipru las pune suta la suta pe curea :P nu ma luati in seama ca voi stiti ca sunt radical in a chopperii motoarele si nu va puteti imagina cit a trebuit sa modific la simson sa incapa cauciuc de 150 pe spate si rotile sa ramina pe acceiasi linie.....ca nu toti au cauciucurile late si rotile pe acceiasi linie....majoritatea daca studiezi bine motorul nu au rotile pe acceiasi linie:))))

CHOPPERS FOREVER B) :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
:blink: Eeeee....Fiecare cu ce s-a obisnuit...eu ca la a mea am cardan,e clar ce prefer!E adevarat ca la un chopper "pe bune", gen OCC,clar ca e cureaua!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod clar cardanul...e practic indestructibil.Am mers >10.000 km sezonul trecut si "intretinerea" a constat in verificarea uleiului din grup cand l-am luat si inca o data dupa 5000 km.In primavara imi voi "rupe de la gura" 150 ml de ulei de transmisie mai vascos si il schimb.Pentru alti 10.000 km B) :P

 

In plus fata de partea cu intretinerea,fiind transmisia la roata mai rigida, simti mai acut cuplul motorului cand tragi brusc de gaz :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru sfaturi. Faza e ca motorul pe care vreau sa il iau e chopper pe lant, si arata bine, dar tare mi-ar fi placut sa fie pe cardan. Nu am mers pe motoare mai puternice cu cardan, dar tin mine si acum prima smucitura a Simsonasului cand l-am luat de coarne si am scapat ambreiajul. Si tare mi-e dor de amintirea aceea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Lantul este cel mai eficient asigurand cele mai mici pierderi de putere si posibilitatea ajustarii raportului de transmisie foarte usor, dar are viata cea mai scurta, este zgomotos, murdar si are nevoie de intretinere continua (curatare, ungere, ajustare). Este in principal destinat motocicletelor sport.

Cureaua este aproape la fel de eficienta, are viata mai lunga decat lantul, n-are zgomot si nu are nevoie de intretinere in afara de ajustarea intinderii. Modificarea raportului de transmisie e posibila cateodata, dar foarte costisitoare. Cea mai potrivita pentru cruisere.

Cardanul are cele mai mari pierderi de putere dar are viata cea mai lunga, e curat, are ceva zgomot si intretinerea este foarte usoara. E aproape imposibil de modificat raportul de transmisie in cele mai multe cazuri. Folosit in special pentru motoare mari si in touring.

Eu personal prefer cardanul fiindac sunt lenes si-mi place motocicleta curata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde e ideea ca se pierde mult din puterea motorului la transmisia prin cardan? Eu am avut moto din fiecare categorie: Mobra, Ij si Kawa ZX7 cu latnz, Kawa GPz305 Belt Drive cu transmisie pe curea si Simson si BMW pe cardan.

 

Si concluzia mea: Cardan rulzzz :D

de ce? Intretinere zero (doar ulei odata pe an), mai curat si mai uscat :cheers: si rezistenta vesnica

 

Cureaua a fost OK, dar numai pana s-a rupt, si apropo, la curea ar fi costat circa 600 de euro schimbarea curelei si a pinioanelor sau vreo 350 doar cureaua.

 

Lantul trebuie intretinut regulat, dar schimbarea unui kit de lant nu e atat de costisitoare ca in cazul curelei. Un dezavantaj ar putea fi reprezentat de uleiul picura uneori din lant -> mizerie, murdarie, etc.

 

Un clasament in opinia mea ar fi:

1.Cardan

2.Lant

3.Curea

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare are o parere.......

 

dar daca o luam asa la choppere ca doar aici suntem...clar caci lantul sau cureaua sunt pe primul loc...

 

nu vorbim in general de motoare...vorbim de choppere ....toata ziua vb de modificari una alta...este clar ca la un chopper este cel mai ok cureaua sau lantul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la choper curea sau lant , parerea mea ,doar pt. aspect ( acelasi lucru ca si pt anvelopele mai late de 250), pt. fiabilitate , confort ( intretinere ) chiar cuplu eu zic cardan

 

oricum ce-ti place tie e cel mai bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul meu, lantzul e baza. Potzi sa gaseshti ce lungine vrei, potzi sa adaptezi pt roata cat de groasa, potzi sa te joci cu nr de dintzi la disc... ai o gramada de optziuni in customizare.

Pt motorul lui nevasta-mea in schimb cardanul ar fi ideal, dupa care cureaua. Nu e nevoie de intretzinere shi nu are nici o shansa sa ramana in drum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...