Sari la conținut

Cardan sau lantz?


boieru'
 Share

Postări Recomandate

parca sunteti domnisoare cu cardanu' vostru...."vai,sa fie curat sa nu-mi murdaresc manutele,si sa nu coste mult intretinerea ca ma bate mamica"....blabla...

ce ma,numa cu cardanu poti face mii de km?v-ati luat motor pe lant ca sa va dati numa duminica?

 

 

domnu' Geo,chopperu nu e facut de la 0,e o "cioparteala" pe baza unui motor dat.....ce e facut de la 0 e "custom".....

 

B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Viteza, conditii de exploatare grele(enduro), greutate mica, echilibrare foarte buna = LANTZ

Vesnicie, intretinere zero, greutatea nu intereseaza = CARDAN

Custom, nu ai alta solutie etc etc = CUREA

 

Exemplu Enduro cu ditamai cardanul sau curea.

:cheers: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am eu nici o treba cu chopperul, nici domnisoara nu sunt ca de-o viata sunt "greasy monkey", dar prea tre' bibilit lantul toata ziua, si nu mi-e scarba de uns cat de curatat! Si am incercat toate natiile de spray: dry, profi, cu teflon, cu jojoba, cu aloe si tot dupa 100 km in Bucuresti (sau altundeva in Ro) arata ca tras prin tzarana ! Pleci si tu ca omu' la drum, iei si spray-ul dupa tine, mergi ce mergi, o priponesti cumva (n-am cric central, da' stiu un Shadow - pe lantz - care are dar cati am incercat pana acum nu am putut-o urca pe el!) si treci la mazgalit... Bleah, eu unul m-am saturat de "binefacerile" lantzului, cardan rulz ! Si m-as cam mira sa fie frecare mai mare la dantura grupului decat la j'de zale si pe j'de dinti ! E drept ca e mai simplu de pus un lantz decat cardanul si de frezat 1 pinion-2 decat de facut dantura hypoida, probabil (si) de aia sunt unele bicle asa scumpe (BMW)!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu.

Modificarea se refera la raportul de transmisie nu distanta de la cutia de viteze la roata spate.

Pentru lant gasesti pinion si foaie diferite ca sa obtii alt raport (sa demareze mai repede sau sa aiba viteza de varf mai ridicata) pe cand la cardan trebuie sa gasesti pinioanele sau sa le fabrici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de unde treaba asta cu transmisia la chooper pe lant e mai usoara. Cardanul se modifica doar prin aparitia de cruci cardanice suplimentare, pe cand lantul, daca nu l-ai calculat bine, tre sa vii cu intinzatoare si alte minuni, plus ca trebuie intins si uns mereu.

 

nu stiu daca ai avut ocazia sa te uitzi sub o masina sport cu transmisie pe spate si sa vezi cit e de scurt cardanul (corvette) motivul este transmisia de putere; cai si kilojouli is invers proportzionali cu lungimea cardanului si nr de cruci, sa nu crezi ca ii mai usor sa pui o cruce centrata pe un cardan decat sa ai o ''pana'' pe transmisie (H-D) pt centra lantzul sau cureaua.

Parerea mea (si nu ma luatzi iar ca nu ii binevanita aici) este ca pt un chopper lantz sau curea, iar pt cruiser cardan sau curea ,sau daca vretzi sa fitzi ''putori'' si sa nu va spalatzi motocicleta este un nenea Mike Pugliese din NY care face motociclete cu transmisie printr-un tambur de cauciuc actizonat de transimisie care se preseaza pe roata, eliminand astfel lantzul, cardanul sau cureaua (se numeste ''friction drive'')

ia niste linkuri:

http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/Mus...ycles/Roper.htm

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut pe discovery chestia cu "friction drive",ma intreb ce se-ntampla cand se umple de noroi zona de contact...

oricum,lantul e sfant....e o placere pt mine sa-l curat si sa-l ung.....

avand in vedere ca nu am enduro,dupa ce l-am curatat odata cu spray detergent,cand am plecat la drum lung, l-am dat cu spray la fiecare 500km,atat....

 

 

B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod clar,daca vrei sa nu scoti bani din buzunar,cardanul e sfant in orice situatie,dupa aia lantzul si ultima e cureaua. Dar atunci intri in zona motocicletelor utilitare care le folosesti zi de zi si incerci sa reduci costurile la minimum.Daca iti iei motor chopper/cruiser pt. sufletul tau si vrei sa fie "altceva" atunci eu zic ca cureaua e campioana dupa aia lantzul si cardanul nici nu intra in discutie.

Cureaua are un mare dezavantaj ca nu da "semne" de uzura ci se rupe pur si simplu si te lasa in mijlocul drumului la capatu' lumii si e f. scumpa in comparatie cu un kit de lantz (perioada medie de viatza e aprox egala la cele doua). Deci dupa 20.000 km la bord daca pleci la drum lung ia o curea de schimb cu tine ca nu se stie nici o data...

Eu ma gandesc cu groaza ca daca voi ajunge la 20.000 km va trebui sa scot cca. 450 euro din buzunar pt. o curea dar nu as schimba-o pe lantz sau pe cardan pentru nimica in lume....

Imi cer scuze daca i-am ofensat pe iubitorii de cardan dar asta e parerea mea...

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod clar,daca vrei sa nu scoti bani din buzunar,cardanul e sfant in orice situatie,dupa aia lantzul si ultima e cureaua. Dar atunci intri in zona motocicletelor utilitare care le folosesti zi de zi si incerci sa reduci costurile la minimum.Daca iti iei motor chopper/cruiser pt. sufletul tau si vrei sa fie "altceva" atunci eu zic ca cureaua e campioana dupa aia lantzul si cardanul nici nu intra in discutie.

Cureaua are un mare dezavantaj ca nu da "semne" de uzura ci se rupe pur si simplu si te lasa in mijlocul drumului la capatu' lumii si e f. scumpa in comparatie cu un kit de lantz (perioada medie de viatza e aprox egala la cele doua). Deci dupa 20.000 km la bord daca pleci la drum lung ia o curea de schimb cu tine ca nu se stie nici o data...

Eu ma gandesc cu groaza ca daca voi ajunge la 20.000 km va trebui sa scot cca. 450 euro din buzunar pt. o curea dar nu as schimba-o pe lantz sau pe cardan pentru nimica in lume....

Imi cer scuze daca i-am ofensat pe iubitorii de cardan dar asta e parerea mea...

:cheers:

Cureaua da semne de uzura. Ceea ce trebuie este atentie. Te uiti la suprafata si daca vezi crapaturi mici in suprafata nedanturata a curelei atunci trebuie sa incepi sa te gandesti la o curea de schimb pe care s-o ai cu tine la drum.

Cureaua e scumpa dar dureaza mai mult decat lantul. Stiu asata pentru ca am avut Savage si fiul mea a avut Honda VLX amandoua comparabile ca putere si geutate. Amandoi nu tragem prea tare de motoare. Fiul mea e la al doilea lant ( primul schimbat la 22000 km), eu am vandut Savage-ul la 35000 km cu cureaua originala, care nu avea nici o crapatura. Ce trebuie sa ia grija la curea este sa ai aliniere buna a rotii din spate ca sa nu distrugi marginile curelei si sa nu intinzi cureaua prea tare.

Pentru Vulcan 2000 se poate, probabil, gasi o curea echivalenta (vezi cine face cureaua si cauta in catalogul lor pentru o curea asemanatoare, facuta din aceleasi materiale, dar care nu este specifica pentru Vulcan) cu lungime (nr de dinti) foarte apropiat si acelasi pas la dinti. O astefel de curea este disponibila pentru Savage si costa numai 1/3 din pretul curelei specifice. Are doi dinti mai mult, deci e mai lunga un pic, dar se poate instala.

Un site bun pentru motociclete Kawasaki deci si pentru VN2000 gasesti aici:

http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/index.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
salutare lume

 

 

daca se poate sa imi explice si mie cineva care sant avantajele si dezavantajele lant/cardan

 

 

multam anticipat :cheers:

 

 

cardan=schimbat ulei o data la 50 000km intretinere minima

lant=lubrifiat la fiecare 5-700 km depinde de conditii,intins(reglat)durata de viata destul de redusa

daca mai stie cineva ceva...fell free to ad da mi se pare suficient

si apropo inainte de a deschide noi topicuri bate forumul in lung si-n lat si sigur ai sa gasesti informatii mai mult decat suficiente

numa bine

Editat de bikeru56
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...pai,cardanul e indestructibil,daca il intretii corect,si ma refer aici la schimbul de ulei si eventual eliminarea pierderilor ...cardanul nu e zgomotos...

...lantul e un pic mai pretentios,pinioanele se uzeaza in timp...nu mai zic de ruperea lantului in timpul mersului,si cat de bun ar fi,tot face galagie in mers....

...parerea mea:cardan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasa

lantul are un randament mai mare si este mai elastic.

mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasa

lantul are un randament mai mare si este mai elastic.

mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare

 

...inetresant la chestia cu randamentul nu m-am gandit pana cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gasit chestia asta intr-un review pentru un intruder:

 

"For those unfamiliar with a drive shaft bike, a minor warning; torque turns. You will need to adapt to the fact that going into a tight turn will be different left and right if you hit the throttle. This is common knowledge to BMW riders and easy to adapt to but requires that you pay attention when first making the transition.

Basically in the turn when you accelerate there is a torque effect that lifts you out of right turn and lowers you into a left turn. "

 

http://www.epinions.com/review/2000_Suzuki...nt_148292013700

 

Chiar e asa? Isi schimba inclinarea simtitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cardanul are un randament mai mic (pierdere de putere mai mare), este mai rigid (un pic mai prtentios pe drumuri cu aderenta scazuta, ploaie). avantajul este ca necesita o intretinere minutioasa

lantul are un randament mai mare si este mai elastic.

mai este si cureaua care are randamentul cel mai mare

Este exact invers. Cardanul transmite puterea cel mai bine; cureaua, fiind elastica, are cele mai mari pierderi (randament mai mic). Lantul e pe la mijloc, dar e cel mai pretentios la intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tmache, efectul giroscopic si momentul de rotatie este prezent desigur la motocicletele cu cardan, dar cardanul nu se face simtit fiindca e o masa mica in miscare.

In schimb la BMW, Nipru, Ural, Moto- Guzzi se face simtit si e dat de arborele cotit si volanta mare.

Si nu este vorba de ceva deranjant. Prima data te poate surprinde un pic apoi e reflex.

 

La japoneze, in afara Hondei CX500 nu ai parte de arbore orientat in lungul motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este exact invers. Cardanul transmite puterea cel mai bine; cureaua, fiind elastica, are cele mai mari pierderi (randament mai mic). Lantul e pe la mijloc, dar e cel mai pretentios la intretinere.

 

Mai informeaza-te un pic te rog sa vezi ca am dreptate. Eu ma refer la randamentul mecanic al transmisiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un VX800, Suzuki, e pe cardan, de doi ani de cand o am nu stiu cei aia gresare, curatzare sau mai stiu eu ce ca in cazul lantzului sau a curelei ( nu ca as fi fan al moto cu cardan ) am vazut motoare cu cardan neumblat la el din `49, bineanteles schibat ulei si garnituri ( simeringuri unde e cazul ) cred ca un cardan se distruge repede doar prin proasta intretinere ( vazut sa nu curga si sa fie la nivel si schimbul de ulei la timp ) o ierarhie a fiabilitati din cate stiu eu ar fi cam asa; 1. cardan, 2. cureaua, 3. lantul, acum in cazul performantelor se schimba situtia, 1. lant, 2. curea si 3. cardan, daca greshesc cumva va rog sa ma atentionati, iar pt tine e interesant ce te intereseaza mai mult, performantza sau lipsa grijilor, bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...