Sari la conținut

Noul Tenere 660 De La Yamaha


Postări Recomandate

Motorul e 660 clasic made in Japan.

 

Desi e ceva timp de cand s-au facut "constatarile" astea, si poate lumea s-a mai documentat in ceea ce priveste "minuntatia" asta noua de Tenere, o sa raspund zicand ca numai clasic nu e motorul asta de 660 de pe noul Tenere, care are 4 supape pe cilindru si nu 5, cum avea ala CLASIC, si e facut sub "inalta" supraveghere a ROTAX.

Frumosul capitol de enduro-touring fabricate de japonezi s-a cam incheiat prin 2000 - 2001.

Mai e de asteptat pana apare ceva "valabil" din arhipelagul nipon la categoria asta.

 

Viziunea mea asupra noului Tenere: e boccie (nu mai mult ca altele dar e), prea arata a "model de vitrina" si nu o vad deloc prin toate vagaunile strabatute de "calatorul-aventurier" cum au facut modelele CLASICE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi se pare un substitut bun pentru LC4 Adventure. Ca plusuri, arata mai bine :). Ca minusuri: furca telescopica, greutatea mare, puterea mica. La 48 de cai si 183 kg (la gol) mie mi se pare cam lenesa.

Dar ca pret, numai de bine: 7500 E la Dual Tours.

 

Roata spate este intr-adevar de 17.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica daca e Rotax nu e bun?...din cate stiu eu motoarele astea sunt fiabile....

 

alte pareri?

 

Nu stiu man, mie nu imi place faptul ca e conceputa/facuta de Yamaha Italia, ca nu are motorul ala care a facut de fapt legenda, ca per ansamblu se mai putea lucra la ea si ca arata ca un exponat de vitrina (cam urat ce e drept) de mie mi-ar fi mila sa o si umplu de praf.

Pretul este intr-adevar foarte bun dar... nu prea e ce ar vrea sa fie, dupa parerea mea.

 

P.S.: de ce nu iti iei Adventure? Carburatie Mikuni de te doare la bashketi, buton de schimbat curba la aprindere in functie de cat de jaf e benzina (a se citi cat de slaba e :(), suspensii beton WP cu curse mai mult decat bune (275 fatza cu 300 spate), frane Brembo si aproximativ 175 de kile PLIN, fiind trase de 54 de caluti-putere. Iar ca motor e cam la fel de bun ca ala ce e pe Tenere acuma.

Dreaq eu asa as face. Chit ca dai 1000 de euro in plus, arata a motocicleta de facut "aventura" :cheers:

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut prin bucuresti un tenere negru model 2008 la un baiat dar nu am apucat sa stau de vorba cu el si sa-l intreb ce si cum....motorul parea ca merge super ...cel putin a plecat de la stop...fara sa forteze prea mult motoru...mi-a dar senzatia ca trage bine....

 

un mare plsu al acestui motor este si consumul din cate am auzit!!]]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu man, mie nu imi place faptul ca e conceputa/facuta de Yamaha Italia, ca nu are motorul ala care a facut de fapt legenda, ca per ansamblu se mai putea lucra la ea si ca arata ca un exponat de vitrina (cam urat ce e drept) de mie mi-ar fi mila sa o si umplu de praf.

Pretul este intr-adevar foarte bun dar... nu prea e ce ar vrea sa fie, dupa parerea mea.

 

P.S.: de ce nu iti iei Adventure? Carburatie Mikuni de te doare la bashketi, buton de schimbat curba la aprindere in functie de cat de jaf e benzina (a se citi cat de slaba e :crack:), suspensii beton WP cu curse mai mult decat bune (275 fatza cu 300 spate), frane Brembo si aproximativ 175 de kile PLIN, fiind trase de 54 de caluti-putere. Iar ca motor e cam la fel de bun ca ala ce e pe Tenere acuma.

Dreaq eu asa as face. Chit ca dai 1000 de euro in plus, arata a motocicleta de facut "aventura" :crack:

 

:crack:

 

La ce Adventure te referi? LC4?

Daca te referi la el intradevar ii bun motoru nu ii vorba, doar o fost polonezii pana in Siberia cu el. Dar are un mare dezavantaj, vibratile. Daca nu strangi suruburile te poti trezi cu probleme mari.

 

In Motociclismo de luna asta este un articol despre noul Tenere si era laudat pt pretul redus si calitatea foarte buna a materialelor. Dar ziceau si aici ca designu ii putin prea futurist fata de vechiile modele. Nu tuturor place muchile, putin prea multe dupa gustul meu. Si poate puterea(48cp) ii cam putina pt greutatea la gol(183kg) a motocicletei.

 

Putin offtopic: daca s-ar face o versiune adventure de la 690 enduro cred ca ar iesi o motocicleta destul de buna. Pacat doar ca se lasa asteptata.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci motorizarea este aceeasi ca la Aprilia Pagaso Strada, Pegaso Trail, Pegaso Factory, Yamaha MT-03, Yamaha XT660X si XT660R, precum si la Derbi Mulhacen, implicit NU ESTE MOTOR ROTAX ! cum a scris mai sus un co-forumist. Este motorul de 660 cmc produs de Moto-Minarelli.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikerevi...e-2008-current/

 

Motorizarea fiind aceeasi, diferentele intre Pegaso Trail, Tenere si XT660R zic ca merita facute la nivel de pret si "de gustibus" :crack:

Pegaso Trail

1162426576-Aprilia_Pegaso_Trail.jpg

6700 E

 

Tenere

3_17.jpg

7500 E

 

XT600R

2_26.jpg

6100-6400 E

 

Preturile de mai sus sunt date de importatori "oficiali" dar pe piata sunt dealeri mai mici care au preturile mai mici si ofera pachete de bonusuri atractive :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Bine ca se mai lamuresc niste chestii.

Eu am zis ca are motor facut in colaborare cu Rotax fiindca asa mi-au spus niste enduristi "cica" mai experimentati decat mine.

Aveam eu o banuiala ca trebuie sa fie acelasi motor ca ala de pe Aprilia Pegaso asta noua, fiind facuta de Yamaha Italia care a lucrat in stransa colaborare cu Minarelli.

 

Deci oricum nu mai e nimic din Tenere-ul vechi, ceea ce e fix zero. E cam un fel de Aprilia care arata naspa.

As alege oricand Aprilia in locul ei.

Sa nu mai zic ce misto e XT-ul ala 660 nou. :crack:

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Bun. Bine ca se mai lamuresc niste chestii.

Eu am zis ca are motor facut in colaborare cu Rotax fiindca asa mi-au spus niste enduristi "cica" mai experimentati decat mine.

Aveam eu o banuiala ca trebuie sa fie acelasi motor ca ala de pe Aprilia Pegaso asta noua, fiind facuta de Yamaha Italia care a lucrat in stransa colaborare cu Minarelli.

 

Deci oricum nu mai e nimic din Tenere-ul vechi, ceea ce e fix zero. E cam un fel de Aprilia care arata naspa.

As alege oricand Aprilia in locul ei.

Sa nu mai zic ce misto e XT-ul ala 660 nou. :lol:

 

Hac! xr 650r rulz! hac! da' tot xtz 660 din 93 e de suflet! Hac...a dreaq bere Hac! :laugh: :rolleyes: :D :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mda,

 

 

Pe mine ma cam trage in spate greutatea Tenerei: 183 de kile, fata de 158 ale KTM-ului. (25 de kile pot fi tot bagajul necesar pentru un RTW). Pentru multi greutatea nu pare a conta, (cateodata o greutate mai mare inseamna stabilitate mai buna pe nisip si gravel), insa daca esti solo si nu ai mai mult de 62 kg (cazul meu), zau ca greutatea conteaza mult cand vrei sa o ridici.

 

Si da, 45 de cai suna suficient si robust... dar dam... daca ai si intinderi de autostrada... esti cam la limita puterii. As vota pentru un pic mai mult. La greutatea Tenere-ului, mai bine un BMW F800GS (doar 2 kile in plus dar 85 de cai). Pretul ? Pai il iei la mana a doua, la primavara.

 

In privinta "bunatatii" KTM-ului, trebuie sa cad si eu de acord (dupa ce am avut diferite probleme cu al meu - LC4 400 2004) ca LC4 nu e in top in privinta fiabilitatii (polonezii au avut si ei probleme, daca cititi cu atentie posturile lor sau le dati un mail) si mai toti pe care i-am intalnit in Asia Centrala pe KTM-uri mi-au confirmat ca s-ar putea mai bine. E critic sa-i faci schimbul de ulei la 5000km/sintetic si sa mai schimbi cate un rulment din cand in cand ;).

 

Succese nebanuite

Editat de Maguest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mai multe detalii referitoare la XT660Z Tenere puteti vizita site-ul dedicat, AICI, sau renumitul www.xt660com.

 

In ultimul nr. al revistei MotoTraveller din anul asta (Germania) s-au apucat tampitii astia de nemti, idioti chiar, sa faca un test la allround bikes. In test au pus 6 motoare. 6 enduro tourere! Si au motivat acest lucru prin faptul ca acest model de motocicleta (enduro tourer) ar fi cel mai bun pe segmentul allround ceea ce este si normal. Si nominalizarile ar fi: BMW R 1200 GS, BMW F 800 GS, Honda 700 Transalp, KTM 990 Adventure, Suzuki DL 1000 si... XT660Z Tenere!

 

Acest test este in lucru (adica fac o traducere si adaptare in care o sa inserez binenteles si propriile-mi pareri) si zilele urmatoare o sa il afisez atat pe site-ul dedicat cat si aici pe forum. Este foarte interesant, are o baza solida si prin el o sa se aduca suficiente lamuriri (zic eu) in ceea ce priveste fiecare dintre modele.

 

Ca un intro al testului, nu zic decat ca ma bucur ca am ales noul Tenere, ramanand totusi cu gandul la KTM! Dar, cand ma gandesc totusi la fiabilitate, parca incep sa ma simt mai bine :disappointed:

 

De gustibus et coloribus, non disputandum... ce vorba veche! Pacat ca e fara ecou la unii... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
In ultimul nr. al revistei MotoTraveller din anul asta (Germania) s-au apucat tampitii astia de nemti, idioti chiar, sa faca un test la allround bikes. In test au pus 6 motoare. 6 enduro tourere! Si au motivat acest lucru prin faptul ca acest model de motocicleta (enduro tourer) ar fi cel mai bun pe segmentul allround ceea ce este si normal. Si nominalizarile ar fi: BMW R 1200 GS, BMW F 800 GS, Honda 700 Transalp, KTM 990 Adventure, Suzuki DL 1000 si... XT660Z Tenere!

 

Acest test este in lucru (adica fac o traducere si adaptare in care o sa inserez binenteles si propriile-mi pareri) si zilele urmatoare o sa il afisez atat pe site-ul dedicat cat si aici pe forum.

 

Inca asteptam traducerea testului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,

 

 

Pe mine ma cam trage in spate greutatea Tenerei: 183 de kile, fata de 158 ale KTM-ului. (25 de kile pot fi tot bagajul necesar pentru un RTW). Pentru multi greutatea nu pare a conta, (cateodata o greutate mai mare inseamna stabilitate mai buna pe nisip si gravel), insa daca esti solo si nu ai mai mult de 62 kg

Si da, 45 de cai suna suficient si robust... dar dam... daca ai si intinderi de autostrada... esti cam la limita puterii. As vota pentru un pic mai mult. La greutatea Tenere-ului, mai bine un BMW F800GS (doar 2 kile in plus dar 85 de cai).

Succese nebanuite

Yamhaul asta a batut totul din punct de vedere estetic este pur si simplu superb

toate plasticele sunt tari si elastice aproape ca la un cross tragi tranta te ridici si ai plecat mai departe

bmw e o gramada de plastic care la prima tranta l ai lasat pe drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie imi place mult cum arata. In schimb, sunt indoit de calitatea si fiabilitatea motorului. La ora actuala, chiar daca firma Yamaha e japoneza, acest model construit in Italia nu mai prezinta garantia tipica motocicletelor 100% japoneze. Motorul italienesc pus si pe Aprilia nu-mi inspira fiabilitate iar amortizoarele nu-mi inspira deloc performanta.

Tocmai d-aia, n-ar fi fost rau sa fi auzit parerea unuia care are acest model dar nu este la prima motocicleta, astfel incat sa aiba ceva experienta si sa poata face o evaluare cat de cat pertinenta. Probabil ca tot advrider e solutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Salut are cineva schema electrica de la o yamaha tenere de 600 model mai vechi sau un link unde pot sa o gasesc ?

 

Multumesc mult.

Vezi ca e alt topic pt posesorii de Tenere model mai vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...