Sari la conținut

Manifest


razvan.albu
 Share

Postări Recomandate

Cred ca siguranta motociclistului este ceva care depinde numai de el, la fel cum siguranta automobilistului depinde numai de el. Cred ca este momentul ca fiecare sa-si analizeze pornirile si gandurile si sa observe ca nu foloseste nimanui sa stim atat de bine pe cine sa dam vina. Pentru ca ne pricepem toti la asta, atat de bine, si o facem cu un entuziasm teribil. Dar observam ca nu foloseste la nimic. Zilnic mor alti tineri pe motociclete, si toti stim foarte bine cine este de vina, cu toate ca habar nu avem ce s-a intamplat cu adevarat. Pentru ca asa am facut dintotdeauna.

 

Cred cu putere ca acum este un moment foarte bun sa ne gandim daca nu cumva nu gresim.

 

Acum cateva luni am primit la o intersectie, la semafor, un manifest al motociclistilor in care isi manifestau ingrijorarea fata de "crimele" care se petreceau fata de motociclisti pe strazile Romaniei. Am inteles atunci ca era o problema reala si am hotarat (fara sa-mi dau seama) sa ma implic in aceasta problema, cu toate ca nu am motor, si am un singur prieten care are motor. Dar de care sunt foarte sigur ca poate avea singur grija de el. Si atunci n-am facut nimic. Dar cred ca atunci am gresit, pentru ca ceea ce am primit eu atunci impreuna cu pliantul a fost mai mult decat o bucata de hartie.

 

As vrea sa cititi si sa acceptati cele ce am de spus mai jos. Sunt lucruri privite din prisma unui automobilist.

Incercati sa le acceptati asa cum sunt si sa actionati privind lucrurile din aceasta parte. Incercati sa vedeti lucrurile cu ochii "dusmanului" si atunci o sa ajungeti intregi acasa, deasupra motorului, asa cum este normal.

 

"Draga motociclistule,

 

Vrem de la inceput sa-ti spunem ca noi apreciem ceea ce faci tu. Cu adevarat. Si fara sa ne dam seama. Pentru ca ce faci tu presupune mult curaj. De cate ori crezi ca am zis atunci cand vedem un motociclist pe strada: " Eu n-as face niciodata asa ceva". Aceasta este aprecierea noastra pentru curajul tau.

Dar ca in orice treaba care cere curaj, e nevoie si de un pic de responsabilitate din partea ta. Pe care trebuie sa ti-o asumi tu. Nu eu.

 

Noi suntem soferii de conserve. Conservari, mai pe scurt. Am aflat ca pe lumea asta exista masini si ca ele merg pe strada. Se spunea ceva si despre motorete, dar nu ne-a interesat treaba asta pentru ca noi facusem deja alegerea pentru automobil. Din cauza aceasta noi vedem numai masinile pe strada. Si ele merg cam la fel de repede ca si noi. Nu ajung de la 0 la 100 in 3 secunde. Pentru ca noi nu putem face asta, atunci nimeni nu poate. Sau nu atunci cand mergem la servici. Cursele moto de plac. Si cele auto. Dar sunt la televizor, si nu acceptam ca se pot intampla pe strada. Nu noua. Pana cand e prea tarziu.

 

Noi capatam experienta incet. Pentru ca mergem incet. Invatam si cand cel de langa noi, ca sa se dea mare, ne spune "eu aveam timp sa ma bag de 10 ori in coloana". dar nu-l ascultam, pentru ca stim ca nu este bine sa risti. Dar pe masura ce capatam experienta, vedem ca toata lumea "se baga". Pentru ca incepem sa fim mai iuti in gandire decat masinile. Si incepem s-o facem si noi, pana cand ne dam seama ca motociclistul a fost mai rapid. Dar asta n-a fost spre binele lui. Si ne dam seama ca nici nu l-am vazut. Pentru ca nimeni nu l-ar fi vazut.

 

Ori da cate ori te sui pe motor, asigura-te ca esti vazut. Noua ne place sa vedem lumini in retrovizor. Daca ai lumina aprinsa, inseamna ca esti acolo. Si avem grija de tine. Daca nu esti vizibil, nici noi nu te vedem de departe. Ne place sa ne uitam la tine, esti super pe motor. Arata-ne ca si tie iti place sa fii vazut pe motor. Si atunci o sa fii vazut pe motor. Deasupra lui, asa cum trebuie.

 

Strada o vedem impartita in benzi de circulatie. Daca esti pe mijlocul benzii, atunci existi. Daca nu stai pe mijloc, atunci ai momente de inexistenta. Este alegerea ta. Si din cauza aceasta poti ajunge in inexistenta foarte repede. Este o alegere pe care o faci tu. Dupa cum poti ramane in starea de existenta. Este tot alegerea ta.

Sa stii ca intr-adevar esti foarte fragil pe motor. Mult mai fragil decat conservarii. Te rog sa ai gandul acesta oricand esti pe motor. Si sa ai grija de tine.

Pentru ca noi nu ne vom schimba asa de repede. Noi conducem conserve si ne simtim in siguranta.

 

Avem si o alta problema. Noi tinem pasagerii in dreapta. Ei nu fac scoala de soferi, nu stiu reguli de circulatie, nu au oglinzi reglate sa vada in spate. Ei trebuie sa faca doua lucruri: sa se urce si sa se dea jos din masina. Si o fac bine. Poate chiar prea bine. Daca tu alegi sa depasesti in viteza printre masini oprite si bordura, e treaba ta. Nu da vina pe pasager daca se intampla ceva rau. El pentru asta este in masina. Ca sa se dea jos. Nu trebuie semnalizare pentru pasager cand se da jos. Nu se asigura. Pentru ca nu exista oglinda retrovizoare pentru el. Pentru ca in dreapta lui nu este decat bordura. De cele mai multe ori.

 

E nevoie de timp ca noi sa intelegem. Dar nu inteleg de ce trebuie sa moara tineri pe motociclete pentru ca acest lucru evident sa fie recunoscut de toata lumea.

 

E nevoie de timp si ca motociclistii sa inteleaga ca ei sunt fragili si ca trebuie sa se comporte ca atare. Si sa-si asume responsabilitatea pentru asta.

O sa zici ca asa ceva nu este posibil. Ba este. Dar trebuie sa crezi si sa te comporti intr-un fel. Sa fii sincer cu tine insuti. Si atunci vei asiguranta ca te vei intoarce sanatos acasa. Asta dorim si noi. Sa ne intoarcem amandoi sanatosi acasa."

Editat de razvan.albu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Razvane, respect pentru modul in care ai scris aici ce aveai pe suflet. Daca si simti asta, atunci e de bine, si foarte bine ar fi ca toti cei care citesc asta (fie ei bikeri sau conservari) sa tina seama de ce ai zis tu aici!! Sunt sofer de conserva de 12 ani (tot de atunci am si cat. A) si am aproape 800.000 de km condusi la volan, dar pana sa imi iau motor (aug. 2007), nu ma preocupa aproape deloc "soarta" motoristilor in trafic....optica mi s-a schimabt cu 180 de grade de atunci....

Inca o data, respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si vrei sa fiu convins ca siguranta ta pe strada depinde de oricine altcineva, da numai de tine nu...

 

Incearca sa fii convins ca siguranta mea pe strada nu depinde numai de mine.

 

Oricum, bine scris...in mare parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem si o alta problema. Noi tinem pasagerii in dreapta. Ei nu fac scoala de soferi, nu stiu reguli de circulatie, nu au oglinzi reglate sa vada in spate. Ei trebuie sa faca doua lucruri: sa se urce si sa se dea jos din masina. Si o fac bine. Poate chiar prea bine. Daca tu alegi sa depasesti in viteza printre masini oprite si bordura, e treaba ta. Nu da vina pe pasager daca se intampla ceva rau. El pentru asta este in masina. Ca sa se dea jos. Nu trebuie semnalizare pentru pasager cand se da jos. Nu se asigura. Pentru ca nu exista oglinda retrovizoare pentru el. Pentru ca in dreapta lui nu este decat bordura. De cele mai multe ori.

Soferul raspunde de actiunile si siguranta pasagerului, precum capitanul de vapor.

Trebuie sa lase pasagerii sa coboare numai dupa ce se asigura, semnalizeaza si trage pe dreapta, langa bordura, astfel incat si motoristii sa aibe cateva clipe sa intuiasca miscarea. Altfel, el trage ponoasele pentru motoreta stricata, portiera indoita, tratamentul ranitilor si alte pagube la terte vehicule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevarat. Numai ca tu imi zici acum cine este vinovat. Nu te contrazic. Numai ca as dori sa nu se intample aceste lucruri. As dori ca atunci cand motoristul depaseste prin dreapta sa se gandeasca si la pasagerul din mashina care poate deschide usa. daca esti pe motor si ai 10 km la ora, daca iti deschide unu usa in fata la un metru inaintea ta se pot intampla lucruri foarte nasoale.

 

Inca o data, ai dreptate cu cine este vinovat. Ideea este sa iti lasi timp sa reactionezi daca asa ceva se intampla, si sa n-o pateshti.

 

Soferul raspunde de actiunile si siguranta pasagerului, precum capitanul de vapor.

Trebuie sa lase pasagerii sa coboare numai dupa ce se asigura, semnalizeaza si trage pe dreapta, langa bordura,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine scris, nimic de obiectat, mai putin la prtea cu:

 

- " Strada o vedem impartita in benzi de circulatie. Daca esti pe mijlocul benzii, atunci existi. Daca nu stai pe mijloc, atunci ai momente de inexistenta. Este alegerea ta. "

Pai pe MIJLOCUL benzii este mult mai riscant pentru o motocicleta sa mearga din mai multe motive dintre care doua ar fi:

 

1) In caz de franare brusca, trebuie sa aiba loc sa evite masina din fata sa daca nu poate opri, prin dreapta sau prin stanga, sau daca totusi opreste la timp, se poate ca cel din spate sa NU poata face asta. Si ca sa nu fie prins intre cele doua masini, trebuie sa poata degaja. TOT prin laterale (pe unde altundeva?).

 

2) Pe mijloc pe unde nu trec rotile masinilor asa des, se aduna praful, mizeria, uleiul scurs din rab(l)e, etc. Parca e chiar mai "bombat" drumul acolo. Partial de la jeg, partial de la deformarea asfaltului la caldura. DECI, si aderenta acolo e MULT mai scazuta - de-aia, motociclstii merg in general pe urma rotilor din stanga sau (mai rar) pe cea din dreapta a benzii si NU fix pe mijloc; pe "urma" din stanga chiar poate fi mai usor fi observat SI in oglinda din stanga a masinii un motociclist. Faptul ca nu merge pe mijloc ar trebui sa NU tenteze vreun automobilist sa IMPARTA banda cu motocicleta aflata in mers la viteza mai mare.

 

Un al 3-lea ar fi, masina poate lua printre roti gropi, mortaciuni, canale, pete mari de ulei, sau alte lucruri pe care un motociclst NU poate de cat sa le ocoleaca direct si NU pot fi observate decat cand au iesit de sub masina/camionul/autobuzul din fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevarat. Numai ca tu imi zici acum cine este vinovat. Nu te contrazic. Numai ca as dori sa nu se intample aceste lucruri. As dori ca atunci cand motoristul depaseste prin dreapta sa se gandeasca si la pasagerul din mashina care poate deschide usa.

 

Am intervenit nu ca sa acuz, ci ca sa atrag atentia ca respectiva problema este una de bun-simt, responsabilitate si constiinta.

Se aplica deopotriva la motociclisti, soferi de microbuz, piloti de elicopter, capitani de feribot, barcagii, etc. Conducatorul care ia pasager poarta responsabilitatea asupra sigurantei pasagerului si are obligatia in primul rand morala sa-l instruiasca ce trebuie sa faca sau sa nu faca si sa aiba grija de el pana paraseste in siguranta vehiculul.

 

daca esti pe motor si ai 10 km la ora, daca iti deschide unu usa in fata la un metru inaintea ta se pot intampla lucruri foarte nasoale.

Inca o data, ai dreptate cu cine este vinovat. Ideea este sa iti lasi timp sa reactionezi daca asa ceva se intampla, si sa n-o pateshti.

 

S-au deschis exact in fata mea de 2 ori portiere cand aveam viteza mica si o data s-a deschis una lunga, de coupe exact peste mine. Eu nu am patit nimic, insa am observat ca singura chestie nasoala care se poate intampla in asemenea situatii este sa iasa cu bataie, daca mi se pare ca a fost o gluma de santier. In restul situatiilor, pasagerii sau soferul se sperie putin si gata, ne vedem de drumurile noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si vrei sa fiu convins ca siguranta ta pe strada depinde de oricine altcineva, da numai de tine nu...

foarte bine precizat.

Din pacate unii dintre motociclisti, si nu putini, cred ca e normal sa te bagi intre masini si sa depasesti prin dreapta.

Total gresit si este interzis in toata lumea civilizata.

Ce se poate intampla daca se da jos brusc un copil la semafor prin dreapta?

Mersul pe mijlocul drumului e corect poate mai greu dar atunci intradevar ''existi'' si pentru ceilalti parteneri de trafic.

Si ca sa inchei nu cumva noi trebuie sa avem grija de noi insine ca doar nu mergem cu mama pe motor?

In concluzie super post stimate domn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mult respect pt sinceritatea cu care ai expus gandurile tale...insa exact cum au mai precizat si ceilalti baieti si niciunul cu rautate motive pt felul cum mergem intre benzi exista....mie personal mi s-a deschis o usa de catre sofer...adik in stanga masinii si nu am mai lasat-o atasata de masina :cheers: sunt cazuri si cazuri...scuze si scuze....motive si motive...

important este sa ne respectam reciproc in trafic...si nu ca si motociclisti-conservari-scuteristi-biciclisti etc ci pur si simplu ca oameni...pentru ca asta suntem....nu conteaza tinichiaua motorizata pe/in care suntem. :P

 

multa bafta mai departe...si am si eu un sfat daca nu te superi...sper sa-l primesti: atunci cand stii ca pasagerul tau trebuie sa coboare...da un semnal de dreapta din timp...apropiete de bordura atat cat sa nu aibe loc nici o bicicleta...si porneste avariile ca sa nu fii injurat! :bounce: si sigur nu o sa ai vreun incident neplacut!

 

:burnout:

Editat de noro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate, trebuie sa va spulber visul ca exista depasire prin dreapta.

din nefericire nu mai departe de vineri am patit fenomenul cu un sofer de trolebuz care a deschis usile cind eu treceam prin dreapta lui, spatiul pina la bordura fiind de 1,10m. Depasirea consta in TRECEREA PESTE AXUL DRUMULUI. daca nu ar fi asa, TOTI ne-am lua amenzi pentru ca se gaseste un labagiu sa parcheze linga bordura, pe o strada cu 1000 de benzi, si e linie continua intre sensuri. Tot in acelasi cod rutier scrie si ca soferul are responsabilitatea pasagerilor. tot ce este necesar a se face cind cobori din masina este sa te asiguri (APROX 2 SECUNDE)

lasind la o parte partea asta legala care nu e valabila pentru unii decit pina la iesirea din sala de la examen, si pentru soferi si la "traseu", incercati sa va inchipuiti ca pasagerul nu se va da jos lovind un motociclist ci un biciclist , ca sa fie mai sugestiv, inchipuiti-va ca este copilul vostru. Atunci sigur v-ar pasa. (e zis in general, nu e la adresa vreunui conservar ci a oricarui posesor de vehicul cu >= 4 roti)

in rest textul e bun si apreciez gestul. exista insa scapari in trafic, exista soferi care nu au oglinzi, care nu folosesc decit oglinda st si centrala (UNEORI), exista soferi care vb la telefon si nu mai semnalizeaza cind trec de pe o banda pe alta (si oricum nu le pasa). Motociclistii, in general, sunt f atenti. Soferii au handicapul de a fi intr-o masina cu mult prea multe sisteme de sigurantza care-i face sa nu mai fie atenti, dindu-le atit un sentiment de siguranta dar si o samintza de nesimtire fatza de cei mai putin protejati.

REPET, textul e bun (si va fi luat in considerare la urmatoarele actiuni). doar vroiam sa scot in evidentza ca unii sunt "condusi de masini"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte buna exprimarea ca "unii sunt condusi de masini". E primul semn de degenerare a celor cu "masina cu mult prea multe sisteme de sigurantza care-i face sa nu mai fie atenti", care le scade responsabilitatea vis-a-vis de trafic, pentru ca ei oricum nu pot patzi nimic.

 

Multumesc

 

 

doar vroiam sa scot in evidentza ca unii sunt "condusi de masini"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. la faza cu numai de noi depinde...wrong!au murit altii in masini din vina altora si nu a depins de ei...

2. daca noi am respecta atat legea cat si buna conduita+responsabilitate pe 2 roti, nu vad de ce ar fi mai greu pt. cineva care merge pe 4 roti...cu alte cuvinte...daca 20.000 de motociclisti reusesc sa aibe cea mai distributiva atentie de ce nu reusesc altii care nu nu au nevoie de atat de multa concentrare??si daca alea sunt spuse de un conservar...inseamna ca e constient de pozitia noastra in trafic si etc.

fara suparare...au fost doar niste urmari logice in urma textului tau... :burnout: maite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc eu un raspuns, in calitatea mea de conservar:

Daca motociclistul nu are el in primul rand grija de el, pai cine crede ca are?

Conservarul are intotdeauna justificare pentru ce a facut, dar asta nu e o rezolvare.

Eu ma detasez de starea de conservar, si vad in motociclist in primul rand fiinta umana din el. Dar faptul ca si motociclistul si conservarul pot avea motive nu dau timpul inapoi. In unele cazuri, nu mai foloseste nimanui.

Cititi topicurile, si vorbiti cu cei care au avut accident. Incercati sa va puneti in pielea lor.

Nu ganditi ca voua nu vi se poate intampla. Se intampla atunci cand nu crezi.

 

Vreau sa propun un exercitiu pentru toata lumea: sa se gandeasca la un accident postat aici pe forum, si daca ar putea da timpul inapoi 3 secunde inaintea accidentului, si ar putea alege sa faca altceva, ar face altceva? Raspunsul este da. Exista o infinitate de variante care sa nu duca la accident. Si totusi el a ales varianta aceea.

 

Eu vreau sa fiti intotdeauna cu 3 secunde inainte, asa cum voi fi si eu de acum inainte. Si vreau sa nu se mai intample accidente in care sa fie implicati motociclisti. Vreau sa nu se intample accidente cu masini, dar din pacate nu exista o comunitate a conservarilor asa de strans unita. Nu am vazut conservari care sa se salute in trafic fara sa se cunoasca. Motociclisti da.

 

De ce nu scriu pe un forum de automobile? Pentru ca aici am vazut ca exista responsabilitate si curaj. Si mi-a placut aici pe forumul vostru. Am sa fiu aici pana ma veti da afara. Si daca din cauza a ceea ce am scris eu unul din voi a scapat de necaz am sa fiu pe deplin multumit. Merita pe deplin.

 

 

1. la faza cu numai de noi depinde...wrong!au murit altii in masini din vina altora si nu a depins de ei...

2. daca noi am respecta atat legea cat si buna conduita+responsabilitate pe 2 roti, nu vad de ce ar fi mai greu pt. cineva care merge pe 4 roti...cu alte cuvinte...daca 20.000 de motociclisti reusesc sa aibe cea mai distributiva atentie de ce nu reusesc altii care nu nu au nevoie de atat de multa concentrare??si daca alea sunt spuse de un conservar...inseamna ca e constient de pozitia noastra in trafic si etc.

fara suparare...au fost doar niste urmari logice in urma textului tau... :) maite!

Editat de razvan.albu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun manifestul, fara rezerve.

Cu un curaj mai mare terbuie sa vina si o responsabilitate mai mare.

Sunt "conservar" de 10 ani si "donator" de 2 saptamani. (prefer sa folosesc termenii astia impreuna si cu ghilimele pentru ca nu cred ca discriminare).

Pana in vara eram ferm convins ca nu o sa-mi iau motor niciodata. parte din cauza modului in care se conduce in Buc, a modului in care conduc eu, parte din cauza fragilitatii unui motociclist relativ la ce il inconjoara.

Nu pot sa spun ce m-a determinat sa fac scoala si sa-mi iau motor (aglomeratia, bravada, inconstienta...asigurarile de pe pachetele de tigari cum ca oricum fumatorii mor tineri..), dar de cand m-a prins ideea asta motociclistii s-au transformat din OZN-euri pe care le vezi doar cand te depasesc in viteza si care se descurca singuri in oameni de care incerc sa am grija cand sunt in conserva si care au nevoie si apreciaza ajutorul dat.

Partea legala este ambigua si cum am spus ca nu cred in discriminare consider ca daca un motor poate alege trasa ideala pe o banda de circulatie la fel o poate face si o masina. Daca un motor poate depasi o masina pe aceeasi banda de circulatie atunci e valabial si reciproca. Asa cum un motor poate merge intre benzi asa o poate face si o masina (nu obtine acelasi lucru pentru ca n-are loc dar legal ..o poate face).

 

Cred totusi ca ideea nu era de cine are dreptate sau cine este de vina intr-un ca nefericit ci cum putem preveni, evita aceste situatii. Exista destule carti pe net care trateaza prolema asta si poate ar trebui folosite mai intens. bineinteles nici o metoda nu e infailibila dar poate reduce semnificativ numarul si gravitatea accidentelor.

 

cred ca mai importanta decat limitarea de 25 kw era o conditionare in obtinerea permisului de A de un nr de km parcursi intr-un vehicul mai "safe" - o conserva. din pacte singura limitare viabila ar puta fi una de timp dar este mai putin relevant de cand ai carnetul fata de cati km ai facut.

 

 

Si o ultima idee in acest post dezlanat cred ca motociclistii ar trebui sa inteleaga ca cei din conserve nu se distreaza asa de mult ca si ei, si nu ma refer la faptul ca pierd mai mult timp in trafic. Pentru un motociclist e mult mai important drumul si cauta tot felul de pretexte pentru a merge undeva pe cand un sofer se gandeste in primul rand la destinatie. Si nu cred ca exista motociclisti carora sa nu le placa sa piloteze, dar stiu sigur ca exista soferi carora nu le place sa conduca dar o fac din necesitate.

 

 

1. la faza cu numai de noi depinde...wrong!au murit altii in masini din vina altora si nu a depins de ei...

2. daca noi am respecta atat legea cat si buna conduita+responsabilitate pe 2 roti, nu vad de ce ar fi mai greu pt. cineva care merge pe 4 roti...cu alte cuvinte...daca 20.000 de motociclisti reusesc sa aibe cea mai distributiva atentie de ce nu reusesc altii care nu nu au nevoie de atat de multa concentrare??si daca alea sunt spuse de un conservar...inseamna ca e constient de pozitia noastra in trafic si etc.

fara suparare...au fost doar niste urmari logice in urma textului tau... :) maite!

 

daca ar fi asa probabil ca motociclistii ar reusi sa evite toate tampeniile pe care le fac soferii.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor...disciplina inainte de toate... :) ca graba...strica treaba...iar neatentia costa....

Visatorii de la volan in confortul si siguranta lor "precara" isi permit sa nu fie atenti in trafic...Noi nu ne permitem...

Greselile sunt omenesti...se pote intampla oricui sa greseasca...dar cand vezi sosea cu 2benzi pe sens si 3randuri de masini...asta nu mai este disciplina...ca sa nu mai zicem de 3benzi pe sens cu 5randuri de masini...sau intresectii infundate...Pe unde sa treaca Motociclistii...dreapta unora este stanga altora...sa fim realisti...

Si Sa nu vorbim de cei care trec pe culoarea Rosie a semaforului accelerand in intersectii...ca dhe...poate poate nu-i vede nimeni...Inconstienta e de partea lor...(vedeti cate accidente se intampla din aceasta cauza)

...o portiera deschisa...e si ea periculoasa ptr noi cei pe 2 roti...dar e VINA celor care sunt la volan ca nu se asigura inainte de a deschide portiera (Conduc conserve de prin 95' da casc ochii cand prietenii,sotia sau copii coboara din masina...e familia mea si sunt prietenii mei...am grija de ei...si de altii)...sa nu mai zicem de faptul ca daca coloana este stationara...motociclistul poate sa ajunga in fata celorlalti participanti la trafic...

Care e problema si cu ce ii deranjeaza pe cei cu 4 roti sub ei...

 

Riscul care ni-l asumam este calculat...in conditii de trafic civilizat...problema este ca la noi este Jungla si se aplica legea ca atare...Cui ii pasa zic mai toti care incalca legea in mod constient...si nu din greseala...

 

Vezi filmuletul "Common road" din link-ul de mai jos

si poate te mai educi si tu cel cu 4roti...

http://www.msf-usa.org/

 

Doar disciplina in trafic...Ne poate salva...Noi ne purtam de grija pe cat posibil...

 

Cele Bune...

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa propun un exercitiu pentru toata lumea: sa se gandeasca la un accident postat aici pe forum, si daca ar putea da timpul inapoi 3 secunde inaintea accidentului, si ar putea alege sa faca altceva, ar face altceva? Raspunsul este da. Exista o infinitate de variante care sa nu duca la accident. Si totusi el a ales varianta aceea.

 

Zi-ne si noua una, te rog /index.php?...148810&st=0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-ne si noua una, te rog /index.php?...148810&st=0

bai amice, dar tu esti gica contra? trebuie sa privesti lucrurile scrise in ansamblu, nu sa faci analiza pe text.

 

de exemplu, aseara mergeam pe o strada oarecare, cu multe stradute laterale mascate de masini parcate. puteam sa ii dau mai tare, dar nu am facut-o. ma asteptam sa iasa un bot de masina, si beleam ochii. si foarte bine ca i-am belit. de 2 ori am franat si evitat violent masina ce iesea de pe stradute. daca intram in ei, dpdv legal ieseau vinovati. ok. dar nu este mai bine sa ma pazesc eu de ce mi se poate intampla? de cand am avut accident, gandesc altfel. eu nu am patit nimic, dar morala a fost sa belesc ochii, ca daca nu, belesc p..a. si atunci cand ma lovit respectivul, il vazusem, dar nu credeam ca o sa iasa, si nu i-am acordat atentie. WRONG. e bine sa incerci tot timpul sa gandesti inainte...nu o sa poti mereu, ca vrei sa mergi relaxat si sa te simti bine, nu sa faci jocuri de gandire, dar asa este cel mai bine pentru integritatea corporala a tuturor.

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc eu un raspuns, in calitatea mea de conservar:

Daca motociclistul nu are el in primul rand grija de el, pai cine crede ca are?

Conservarul are intotdeauna justificare pentru ce a facut, dar asta nu e o rezolvare.

Eu ma detasez de starea de conservar, si vad in motociclist in primul rand fiinta umana din el. Dar faptul ca si motociclistul si conservarul pot avea motive nu dau timpul inapoi. In unele cazuri, nu mai foloseste nimanui.

Cititi topicurile, si vorbiti cu cei care au avut accident. Incercati sa va puneti in pielea lor.

Nu ganditi ca voua nu vi se poate intampla. Se intampla atunci cand nu crezi.

 

Vreau sa propun un exercitiu pentru toata lumea: sa se gandeasca la un accident postat aici pe forum, si daca ar putea da timpul inapoi 3 secunde inaintea accidentului, si ar putea alege sa faca altceva, ar face altceva? Raspunsul este da. Exista o infinitate de variante care sa nu duca la accident. Si totusi el a ales varianta aceea.

 

Eu vreau sa fiti intotdeauna cu 3 secunde inainte, asa cum voi fi si eu de acum inainte. Si vreau sa nu se mai intample accidente in care sa fie implicati motociclisti. Vreau sa nu se intample accidente cu masini, dar din pacate nu exista o comunitate a conservarilor asa de strans unita. Nu am vazut conservari care sa se salute in trafic fara sa se cunoasca. Motociclisti da.

Am citit acest post si am vazut cu ochii mintii prin ochii celor disparuti acele trei secunde. Crede-ma poate sunt uneori sentimental, mi-au dat lacrimile. Esti bine venit aici pe acest forum si poti face mai mult de atit daca vei explica tuturor cunoscutilor, ceea ce ai incercat sa ne explici si noua.Ai inteles sau in timp vei intelege, ce ne leaga si de ce suntem uniti. Ai inteles si vei intelege, de ce in trafic ne comportam asa cum ne comportam, avem reactiile pe care le avem. Dar Razvane pentru a ne intelege si mai bine vino alaturi de noi, te primim cu bratele deschise, asa cum fiecare la rindul lui, a fost primit. Nu conteaza virsta iar focul pasiunii sunt sigur, ca incet incet te v-a mistui si pe tine. Du-te in poligon si urca-te pe motor, dupa citeva ore o sa stii sa mergi suficient de bine si o sa traiesti si ceva senzatii placute, dar vei fi abia la inceput. Apoi vei obtine permisul si vei putea gusta din plin din placerile motociclismului. Vei trai senzatii pe care nu le puteai trai in conserva. Atunci, sa vii si sa ne spui din nou, cum este.Atunci ne vei intelege mai bine,vei fi unul de al; nostru. Toata stima! P.S. multi dintre noi am condus inainte si chiar si acum conserve, unii cu multi Km la bord.

De ce nu scriu pe un forum de automobile? Pentru ca aici am vazut ca exista responsabilitate si curaj. Si mi-a placut aici pe forumul vostru. Am sa fiu aici pana ma veti da afara. Si daca din cauza a ceea ce am scris eu unul din voi a scapat de necaz am sa fiu pe deplin multumit. Merita pe deplin.

 

 

--- Mesaj completat în 14 Nov 2007 10:50 -------------
Imi cer scuze, mi-am intercalat postul cu cel al lui @Razvan.albu. Oricum ati inteles ce am vrut sa spun,mesajul este acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problemele care apar azi in trafic si accidentele nu pot fi puse numai pe seama uneia dintre parti.

 

Cu toate acestea......este adevarat ca atunci cand mergi cu motorul trebuie constant sa te bazezi numai pe tine, niciodata sa nu crezi ca ai prioritate ( chiar daca ai verde, semn de prioritate sau chiar fraierul in uniforma care face balet in mijlocul intersectiei / no pun intended ). Dar de ce aceasta situatie? De ce trebuie sa avem noi grija in primul si in primul rand? Ai punctat bine, pt faptul ca noi suntem vulnerabili, noi suntem cei care putem sa murim la un simplu impact la 50 km/h cu o conserva, pt ca atunci cand ai dat coltzu nu mai intereseaza pe nimeni ( cu atat mai putzin pe tine ) cine a fost vinovat. Daca ai fi intr-un TIR nu ar mai trebui sa ai grija, nu-i asa? In fond, in orice impact tu vei iesi zgariat doar. Dar lucrurile nu stau chiar asa simplu.

 

Dar pana la urma totul tine de educatie care duce la respectul pe care tu ca participant la trafic il acorzi celor din jurul tau. Din pacate la noi in romanica acest respect lipseste cu desavarsire pt ca educatia este in minoritate.

 

Aici nu este vorba de prostie. Pe prost poti sa il ierti pana la urma, nu este vina lui ca nu il duce capul.

Aici este vorba despre nesimtire. Cretinul care iese din benzinarie si taie drumul fara macar sa faca un gest de asigurare nu este prost. Este un roman nesimtit, lipsit de orice urma de respect pt altcineva decat propria persoana.

 

Si daca ar fi unul sau doi ar fi o chestie. Dar astia incep sa devina majoritatea soferilor. NU ai nici o scuza cand lovesti un motociclist care circula regulamentar. Faptul ca nu l-ai vazut este si vina ta, pentru ca inveti incet! Suntem in trafic cu tine, peste tot, si trebuie sa tii cont de asta cand te urci la volan. NU AI CE CAUTA LA VOLAN DACA ATENTIA TA DISTRIBUTIVA ESTE EGALA CU ZERO.

 

Este usor sa conduci o masina. De fapt, este atat de usor incat orice idiot o poate face. Tocmai aici sta problema insa, prea multi din cei mentionati mai sus sunt in trafic in fiecare zi, fac manevre nesemnalizate,

merg ca la curse, TREC PE ROSU, blocheaza intersectiile si multe altele.

 

Legea este prea blanda la noi. Cand treci pe rosu esti un criminal. Pentru ca nefericitul cu care te

vei ciocni poate fi un motociclist.

 

 

Deci totul sta in a iti respecta partenerii de trafic, in a recunoaste ca sunt acolo, langa tine, ca nu esti singur pe drum, ca atunci cand te urci la volan sau pe motor poti sa omori pe cineva cu usurinta sau sa provoci multa suferinta din cauza neatentiei sau a lipsei acestui respect.

 

Sunt sofer si eu inainte de a fi motociclist si de aia imi permit sa fac remarci despre soferi sau mai bine zis despre cei ce se cred soferi.

 

In fiecare zi cand ies in trafic cu masina sau motorul raman fara glas de cateva ori cel putin, vazand cata lipsa de respect si toleranta exista.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai amice, dar tu esti gica contra? trebuie sa privesti lucrurile scrise in ansamblu.

de exemplu, aseara mergeam pe o strada oarecare...

:)

 

Nu sunt contra, doar ca nu-mi place cum se pune problema. Da e adevarat ca tre` sa mergem regulamentar si sa belim ochii. Nu e nici o noutate.In schimb vine automobilistu` si zice, citez „Cred ca siguranta motociclistului este ceva care depinde numai de el”. Adica io motociclistu` tre` sa belesc ochii bine ca el automobilistu` ,alta ategorie de participant la trafic, n-are nici o responsabilitate fata de mine. Io cred ca responsabilitatea ar trebui sa fie aceeasi pentru toti participantii la trafic si eforturile de responsabilizare ar trebui indreptate catre cei iresponsabili si nu catre o categorie sau alta asa cum se intampla aici – a primit omu` un manifest de la motociclisti hai sa faca si el unu` da` pa invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum a spus cineva mai devreme... si eu sunt "conservar" de vreo 10 ani si "donator" ... de putina vreme, insa pana sa ma indragostesc de motocicliscm, nu dadeam doi bani de acest hoby / pasiune / sport / sistem de locomotie. Acum ma iau / tzip inclusiv la al' batran cand la volan fiind, il tinea pe unul din scurt pe autostrada, mergand aproape "bara la roata" cu el. Am inceput cu teoriile de a trebuit sa ma opreasca maica-mea si nevasta-mea , atfel cred ca trageam frana de mana. Aprpo, "cer scuze" unei Ninja de Bucuresti care avea in numar un "X". Noi eram cretinii din septembrie de pe A1 la volanul unui Renault Clio gri sobolan. Data viitoare promit ca nu-i mai dau tatei sa conduca masina. :)

 

Incearca totusi sa conduci macar un scuter cateva zile prin Bucuresti si-ai sa vezi ca-ti vei schimba mult optica...

Editat de Catalin S.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cand vezi sosea cu 2benzi pe sens si 3randuri de masini...asta nu mai este disciplina...ca sa nu mai zicem de 3benzi pe sens cu 5randuri de masini.

Riscul care ni-l asumam este calculat...in conditii de trafic civilizat...problema este ca la noi este Jungla si se aplica legea ca atare..

Spune-mi te rog de ce (legal sau logic sau moral cum vrei tu) este incorect sa ai 3 masini pe 2 benzi dar este corect sa ai 2 masini si o motocicleta pe 2 benzi. Chiar nu inteleg.

daca riscul pe care-l calculezi este pentru un trafic civilizat ..de ce risti inutil si circuli in bucuresti? Ori esti in stare sa calculezi mai mult..ori esti victima sigura.

 

Zi-ne si noua una, te rog /index.php?...148810&st=0

 

vorbim de condus preventiv ca legal criminalul e clar vinovat. M-am regasit in aproximativ aceeasi situatie eu fiind in conserva iar pe contrasens depasea coloana o SALVARE cu girofarurile functionand si care se grabea la un accident. Am reusit sa ne oprim fara sa ne atingem pentru ca eu mergeam incet desi sensul meu era liber din cauza unei curbe....nu vreau in nici un caz sa fac pe lupul moralist....dar ai vrut o solutie punctuala....

 

Bafta

Editat de pandulinu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...