Sari la conținut

Mersul Cu Motocicleta Prin Apa - Detalii, Pericole, Metode


Postări Recomandate

Salut,

 

Sunt curios cat de nesanatos pt motocicleta e sa mergi prin apa cu ea. Ce se poate intampla?

 

Chestii de gen:

 

Motorul incins + apa rece = motor crapat, sau se uzeaza f tare

 

Daca e prea adanca apa ... ce se intampla? Care e nivelul maxim pana la care poate intra in apa fara probleme? Pana sub gaura tobei de esapament?

 

 

Orice povesti cu experiente cu trecutul prin apa, sau sfaturi, insa in principal bine argumentate, sunt binevenite. Daca mai stiti alte articole pe net despre asta, puneti si aici.

 

 

 

Salut

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P

filtrul de aer sa fie deasupra apei, instalatia de aprindere sa nu se ude. daca e racit pe aer sa poti pune mana pe el altfel ai sanse sa crapi cilindrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca ar fi racit pe apa nu ar fi acelasi lucru?

NU.

Pentru ca la motocicletele cu racire pe aer, suprafata de racire este mare pentru a asigura o racire buna. Din acelasi motiv la ele se simte mai brusc in momentul in care de schimba temperatura. De multe ori daca e frig afara nu reusesti sa-l incalzesti numa foarte greu. Cele pe apa , nu ca nu sunt sensibile, dar sunt mai putin sensibile. :cheers:

Iar referitor la nivelul pana unde poti sa-l bagi in apa, filtrul de aer e esential, apoi aprinderea cu toata instalatia electrica(desi la unele rezista foarte bine la apa aceasta). Daca e turata bine toba poate sa fie in apa. probat de mine. :lol:

Editat de andrei_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus un link aici cu un fel de scafandru calare pe un F650GS Dakar.

Intra si esapamentu' sub apa in cazu asta.

 

P.S. Cred ca eram cu totii mult mai castigati daca puneai intrebarea la Coltul Enduristilor, ca nu numai in Cluj sunt balti.

Editat de bizoo_n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: :lol:

 

DAc instalatia electrica e cat de cat izolata nu ai probleme. Daca nu ia apa pe admisie, nu ai probleme.

Evacuarea poate sa stea in apa la 4Timpi ca nu e nici o problema. Iar problema cu crapatul la soc de temperatura asta se intampla doar in cazul in care ai ghinion si cilindrul tau are o mica problema, dar asta se intampla in foarte putine cazuri, iar din aceasta cauza o sa auzi pe unii ca au fost cazuri si ei stiu mai bine.

 

La apa nu se intampla acest soc termic deoarece contactul cu apa rece din exterior nu se face direct pe cilindru (direct pe cilindru e apa din motor care cat de cat o protejeaza.

 

O usoara protectie este si pe cilindrul cu racire pe aer deoarece nu cilindrul(camasa) e in contact direct cu aerul (apa in cazul in care il bagi sub apa) ci sistemul de radiere care e din aluminiu si ii ofera o protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mutat postul din Cluj in coltul enduristilor (thx to Gogu 007).

 

Hai sa continuam aici. Deci ... vad ca parerile sunt impartite. Pana la urma, daca am racire cu aer, si am mers cu motoru in ziua aia, si trec prin rau, e posibil sa pateasca ceva?

 

Si ... stie careva unde e filtrul de aer la XT 600? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un coleg de-al meu avea cu cativa ani in urma un oltcit in stare foarte buna.

Fiind motor racit cu aer i se incingea prin trafic si mai cobora la semafor cu o sticla de plastic de 2L cu apa si turna pe el sa-l raceasca. N-a tinut mult timp manevra si i-a crapat motorul.

Parerea mea este ca la fiecare schimbare brusca de temperatura, orice utilaj se dilata/contracta neuniform si capata mici fisuri. Sunt structuri compuse din materiale diferite si deci cu coeficienti de dilatare diferiti, aliaje mai mult sau mai putin omogene, forme cu puncte sensibile/conductibilitate termica diferita, defecte de turnare/prelucrare si alte slabiciuni. Rezista cat rezista si cand nu mai suporta, isi da inginerescul sfarsit. Vorba aia: nici ulciorul nu merge de multe ori la apa. Il scapi odata, rezista, mai cade odata, crapa, inca o data si se sparge de tot.

Daca as avea de trecut un rau, as face un popas pana se raceste motorul... m-as trage-n poza, as frige un mic si abia pe urma as purcede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi trag una, dar de unde stia el ca se incinge Oxidu' ca n-are termometru?! Si nici n-am auzit sa aiba probleme cu caldura...

Plus ca e cam greu de turnat apa pe MOTOR, poti turna doar pe tablele din jur care nu crapa, cel mult va iesi mult abur care va umezi exact ce nu trebe (aprinderea). Poate i-a crapat capacul de delco, in rest suna a fabula(tie)!

On topic: poa' sa crape evacuarea si la 4t, cu 2t eu unul n-as incerac sa-l bag pana la cilindru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mutat postul din Cluj in coltul enduristilor (thx to Gogu 007).

 

Hai sa continuam aici. Deci ... vad ca parerile sunt impartite. Pana la urma, daca am racire cu aer, si am mers cu motoru in ziua aia, si trec prin rau, e posibil sa pateasca ceva?

 

Si ... stie careva unde e filtrul de aer la XT 600? :cheers:

 

Filtrul de aer la XT600 e in partea dreapta undeva la aceeasi inatime cu bateria care e in stanga si careia nu cred ca ii face bine sa treaca pri apa. Eu zic ca astfel de treceri sa se intample doar in cazuri accidentale sau de forta majora pentru a evita complicatii costisitoare asupra motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Admisia si evacuarea sa fie deasupra apei... In rest e ok.. Eu am incercat la mare cu NX-ul..pana la 0.6m...

 

numai admisia sa fie afara, evacuarea poate sta si sub apa fara probleme chiar si la relanti. la masinile alea de teren acele "tobe" inaltate deasupra plafonului sunt admisia!!!

in ceea ce priveste craparea - eu stiu ca si cand mergi la spalatorie se recomanda sa stai sa bei o cafea si apoi sa intri si sa dea ala cu jetul.

Editat de lautrec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as avea de trecut un rau, as face un popas pana se raceste motorul... m-as trage-n poza, as frige un mic si abia pe urma as purcede.

 

asa facem si noi la enduro :lol: :cheers:

Daca e vorba de motociclete de enduro - aveti grija sa tineti admisia de aer deasupra apei. In cel mai rau caz se aduna apa in capul bujiei si nu trage un minut - doua (se usuca repede). In rest ... have fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Atata timp cat filtrul de aer e deasupra apei poti sa mergi linistit.

 

Eu am mers cu XT-ul prin apa (traversat de rauri, mers pe albie de rau cu apa pana aproape la sa) si nu am avut nici o problema, chiar daca am intrat cu motorul incins.

 

La motorul racit pe aer in momentul cand intri in apa incearca sa il turezi putin sa nu ai surprize, la motorul racit pe apa nu se simte nici o diferenta cand intri in apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gs dakaru ie Transalp. scrie pa iel. si ie in apa 5 cm.

dak te referi la al din poza de-ai "citat-o".

 

Data te uiti mai sus, in postul 7, o sa vezi un cuvant "aici" care e link la un filmuletz cu un dakar care trece un rau :cheers:

 

--- Mesaj completat în 19 Nov 2007 16:03 -------------

La motorul racit pe aer in momentul cand intri in apa incearca sa il turezi putin sa nu ai surprize, la motorul racit pe apa nu se simte nici o diferenta cand intri in apa.

 

Aha, bun sfat, ca daca se raceste, atunci e logic sa trebuiasca sa-l turez.

 

Nu se poate cumva pune ceva peste admisia de aer ca sa fie mai sus? Eu nu stiu cum arata ... deci e posibil sa fie stupida intrebarea mea. Insa ma gandesc ca s-ar putea pune o tzava pe ea, izolata bine, si tzava in sus, si dupa aia ... dumnezo cu mila, numa sa nu plutesti :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu se poate cumva pune ceva peste admisia de aer ca sa fie mai sus? Eu nu stiu cum arata ... deci e posibil sa fie stupida intrebarea mea. Insa ma gandesc ca s-ar putea pune o tzava pe ea, izolata bine, si tzava in sus, si dupa aia ... dumnezo cu mila, numa sa nu plutesti :lol:

 

Dupa asta o sa ai o adevarat submarin sovietic. mai trebuie doar un costum de scafandru poti sa ataci America. :D

 

On topic:

Honda Africa Twin, modelele dupa 96 parca, au admisia chiar la nivelul busonului rezervorului. Asta inseamna ca ipotetic poti sa intri pana acolo in apa.

 

Oricum pana in vara cand temperatura va fi mai acceptabila, ca sa poti intra in apa mai este.

Salutare. :cheers:

 

Later edit:

O sa fii ceva de genu, doar ca pe 2 roti. :Dpost-10567-1195485068_thumb.jpg

Editat de andrei_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea motoarelor de enduro sunt tratate cu un lac special la exterior si asta DOAR ptr situatii de genu asta..ce contine lacul habar nu am dar am citit intr-o revista de enduro de prin germania...oricum un motor de enduro fie el in 2 sau 4 timpi ajunge mult mai repede si mai des in contact cu apa..asa ca nu va faceti probleme..la ktm exista o protectie speciala ptr filtrul de aer dintr-un fel de burete care se trage peste filtrul original si nu intra apa in admisie.eu am probat chiar de curand in raul olanesti si am intrat pana la kur(apa tulbure m-a pacalit cu adancimea)..cu turatie mai mare am reusit sa scap din rau...nu stiu daca l-as mai fi pornit daca se oprea motorul in apa aia jegoasa de 80-90cm...cand am iesit la mal am verificat imediat filtrul si surpriza sub protectie filtrul era complet uscat chiar daca a curs apa din carcasa...

 

PS cu 10 ani de zile in urma aveam un CR 250 2T de cross...la un pariu daca pot sa traversez un rau primavara..apa era asa mare ca mi-a luat motorul si la carat vreo 50-60 m la vale....a trebuit sa desfacem motorul(era o ceasca de apa in cilindru si juma de bidon in esapament)...am uscat tot frumos si am pornit motorul dupa vreo 50 de pedale....aviz amatorilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Atata timp cat filtrul de aer e deasupra apei poti sa mergi linistit.

 

Eu am mers cu XT-ul prin apa (traversat de rauri, mers pe albie de rau cu apa pana aproape la sa) si nu am avut nici o problema, chiar daca am intrat cu motorul incins.

 

La motorul racit pe aer in momentul cand intri in apa incearca sa il turezi putin sa nu ai surprize, la motorul racit pe apa nu se simte nici o diferenta cand intri in apa.

 

Si eu tot asa cu XT-ul meu am mers prin apa mare cu el, trebe turat. Recomand la traversarea raurilor de munte cu apa adanca si tulbure(de obicei dupa ce a plouat mai mult timp), sa traversezi pe langa motor pt. ca e riscul sa fie jos pietroie mari si sa culci motoru in apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...